Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Ledelse & strategi

Virksomhedsledelse er et af de vigtigste komponenter i erhvervslivet. Det er en stilling, som også kræver meget af personen og det kan være svært at sikre den prioritering af indsatser, som det kræver til hverdag. Det handler om at gøre visse politikker, mål og visioner i virksomheden virkelige, og det kræver en række af kompetencer. Som erhvervsleder handler det om at sætte strategier op for at skabe motivation samt fælles enighed i virksomheden, om hvordan visse arbejdsområder skal udføres. Bøgerne om ledelse og strategi her på siden er udvalgt nøje med det formål at give dig viden, som leder til at sikre, du får en korrekt organisationsstruktur. Det handler om at vejlede dig til at udarbejde arbejdspladser, som kan give dine medarbejdere frihed nok til at skabe sine egne ideer og dermed udvikle deres kreativitet. Det er det vigtigste element for at etablere en sund virksomhed, som på længere sigt kan forandre sig positivt konstant. Få inspiration af vores bøger om ledelse og strategi og find din næste bog til ledelsesstrategien!
Vis mere
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Bogen om ledertrivsel
    af Louise Dinesen & Lill Palmblad
    207,95 - 297,95 kr.

    Der er alt for lidt fokus på lederes arbejdsmiljø og trivsel. Det skal der laves om på!Ledere er som alle andre beskyttet af arbejdsmiljølovgivningen, men det udmønter sig sjældent i konkrete strategiske indsatser for at øge deres trivsel – til trods for, at lederjobbet i dag udføres i et højrisikoarbejdsmiljø med mange belastende faktorer. Ofte ses lederen som en funktion frem for en person, måske endda en multifunktion, som forventes at fikse både trivsel og resultatskabelse omkring sig.Men ledere kan belastes som alle andre. Energi og handlekraft går tabt, når lederes arbejdsmiljø og trivsel er under pres. Det rammer organisationers resultater, og det rammer liv – ikke kun ledernes egne, men også medarbejdernes.Ledertrivsel handler ikke kun om travlhed, arbejdsmængde og tidspres, men om velvære, tilfredshed og engagement i det ledelsesmæssige virke. Det giver langt bedre mulighed for at håndtere de belastninger og udfordringer, som arbejdet med ledelse indebærer.Med baggrund i forskning og ud fra mange års praktisk og faglig erfaring med ledelse giver de to forfattere i denne bog deres bud på en strategisk indsats for at øge ledertrivslen – til gavn for alle.

  • - Nye veje til bedre praksis
    af Mille Obel Høier, Lone Hersted & Louise Laustsen
    255,95 - 427,95 kr.

    Denne bog giver inspiration og indsigt til at kunne lede kreative og fremadrettede processer i organisatorisk sammenhæng, hvor der skabes rum for dialog på tværs af hierarkier og faggrænser. Bogen er opdelt i tre dele. Første del har til formål at træne proceslederens evne til at facilitere bogens øvelser og giver indsigt i, hvordan der kan skabes involverende rammer, der fremmer medejerskab. Anden del handler om den daglige praksis – her fokuseres på konkrete øvelser. Øvelserne er inddelt i følgende overordnede temaer: Anerkendende kultur, Kommunikation, Visioner og målsætning, Kreativitet og idegenerering, Teamudvikling og Mødeledelse. Tredje del introducerer systemisk, socialkonstruktionistisk og anerkendende teori i et proceslederperspektiv, og giver indblik i de grundlæggende principper og antagelser, som øvelserne udspringer af. De udfordringer, organisationer står over for i dag, fordrer kvalificerede procesledere, der kan handle reflekteret og anerkendende, og som evner at facilitere de vigtige dialoger og processer, der skal til, for at organisationen flytter sig og finder frem til bæredygtige løsninger."En fantastisk og meget brugbar bog. Superskønt at få opdateret teorien og få konkrete budpå processer - især at I har formået at holde det op i mod den teori, der ligger bag."- Lars Kaae Wagner, Idrætskonsulent, DGI Roskilde.

  • - Veje til engagement og forandring
    af Pia Halkier Bjerring & Annika Lindén
    238,95 kr.

    Bogen indeholder opskrifter på, hvordan man designer en anerkendende proces. Udgives med spiralryg, så den kan bruges som arbejdsredskab helt inde i undervisningslokalet. 40 øvelser i dialogiske processer til brug i undervisning, udviklings- og forandringsprocesser med såvel kursister som team og større grupper bliver gennemgået i bogen. Beskrivelserne giver trin-for-trin opskrifter på formål, effekt, konkret forløb, varianter – lige til at gå til. Øvelserne er inddelt i tre kategorier: Åbne-, Ordne- og Lukkeøvelser, der henviser til forskellige faser i en udviklingsproces. De indeholder således alt fra forventningsafstemning, idégenerering, videndeling til forhandling og evaluering. Alle øvelserne er afprøvede og tager udgangspunkt i deltagernes hverdagserfaringer for på den måde at skabe forankring og længerevarende effekt. Bogen indeholder desuden en introduktion til den systemisk anerkendende tilgang, casebidrag og forklaringer af centrale begreber. Anerkendende procesøvelser er primært skrevet til ledere og konsulenter, der ønsker inspiration til udformning af forløb inden for det organisationskonsultative felt. Undervisere og studerende på psykologi-, organisations- og kommunikationsuddannelser, kan ligeledes få glæde af bogen. Forord af Jacob Storch, direktør for Attractor.

  • - Få succes i nyt lederjob
    af Lars Bo Hansen
    72,95 kr.

    De første 100 dage er altafgørende for den nye leder, uanset om det er første eller sjette gang, man tiltræder et lederjob. Og samtidig er de fuldstændig umulige at gøre perfekte, da man som nyudnævnt befinder sig i en midlertidig tilstand af inkompetenceHvordan man kan navigere i dette minefelt, giver Lars Bo Hansen et kort og konkret bud på i sin nye bog, som henvender sig til den nyudnævnte leder på alle niveauer af en organisation.Første del af bogen er centreret omkring Lars Bo Hansens fem dogmer: Du skal kommunikere Du skal have en god plan for de 100 dage Du skal sætte dit ledelseshold Du skal melde strategiske temaer ud Du skal skabe resultater i overgangsperiodenBogen præsenterer de nye udfordringer, den nye leder står over for. Her finder man listen over alle de spørgsmål der rejses, manglende viden, pres og krav etc. Bogen veksler mellem gode råd, eksempler fra det virkelige liv, baseret på interviews med kendte og mindre kendte topledere, og cases. Bogen giver specifikke anbefalinger og interview med fremtrædende skandinaviske ledere, blandt andre Mats Jansson, Jacob Axel Nielsen, Harald Børsting, Fritz Schur og Jan Stig Andersen.Nogle af de indledende råd lyder: Sæt holdet, lav strategien, skab tidligere sejre og afstem forventninger. Hvert råd gennemgåes og forklares, og der trækkes på en eller to cases undervejs - og der henvises løbende til måder andre ledere satte holdet på, udviklede strategien på osv. Desuden finder man gode råd til, hvad man IKKE må bruge de første 100 dage på: endeløse to-do lister, skynde sig at beslutte for meget, se stresset og presset ud, tale om den gamle virksomhed man kommer fra, etcProfessor Steen Hildebrandt anmeldte bogen for Børsen (05.12.08): Det er en fin, overskuelig og kompetent bog, der indeholder masser af praktiske råd, som jeg i høj grad vil anbefale den nye leder at tage med sig ind i det nye job.

  • - Fortalt af Stephen R. Covey
    af Stephen R. Covey
    72,95 - 118,95 kr.

    7 gode vaner rummer en hel særlig livsfilosofi, der vil ende med atforandre dit liv. 7 gode vaner gør det komplicerede forståeligt, gør detmuligt for dig at få ryddet op i gamle handlemåder og beskriver nye vaner,som gør dig i stand til at skabe en anderledes og mere effektiv måde attænke, handle og tale på.Med Stephen R. Coveys essentielle råd kan duudnytte dit fulde potentiale, få et rigere liv og mere succes på arbejdetog privat – til glæde både for dig selv, din familie og dine kolleger.Livsvisdom og -filosofi til dig med mod på livet. Denne danske lydbog er baseret på Coveys egen forkortede lydbogsudgave, som er en af de mest populære lydbøger på det amerikanske marked.

  • af Bjarne Kousholt
    251,95 kr.

    Dette er projektlederens og forandringslederens 'formelsamling' – en gennemgang af de metoder, der kan tages i brug, når projektet skal føres i mål. En håndbog der kan lette og samtidig kvalificere både studerendes og praktiserende projektlederes arbejde.For hvordan er det nu lige, man udfører fx en risikoanalyse – hvad skal man huske at tage højde for i analysearbejdet, og hvordan præsenterer man bedst analysens resultater for projektets styregruppe?Projektlederens Værktøj samler 112 hands-on værktøjer, som på forskellig vis indgår i projektlederens hverdag.

  • - Når arbejdet er et kald
    af Helle Hedegaard Hein
    72,95 kr.

    Danmark konkurrerer i stigende grad på viden og kreativitet. Derfor skal virksomhederne sørge for at få det bedste ud af de højtspecialiserede, kreative medarbejdere, som skal producere det, Danmark skal leve af i fremtiden.De medarbejdere, som går til arbejdet med dyb viden og stærk drivkraft, er ofte med en vis foragt blevet kaldt ”primadonnaer”. De stemples som mennesker med store egoer, høje krav og en forkælet indstilling, som gør livet surt for ledere og kolleger.Bogens forfatter har gennem en årrække studeret primadonnaerne og deres arbejdspladser, og på baggrund af fire års feltstudier på Det Kongelige Teater har hun udviklet ny motivations- og ledelsesteori. Den konsulentrapport, som Helle Hedegaard Hein udarbejdede om Den Kongelige Ballet, har efterfølgende fået stor opmærksomhed i medierne.Bogen skelner mellem forskellige medarbejdertypers forskellige motivationsprofiler og ledelsesbehov. En af disse medarbejdertyper er primadonnaen, som i denne bog bliver mødt af en helt ny forståelse. Det bliver tydeligt, hvor vigtigt det er, at ledelsen understøtter og fremmer den drivkraft og entusiasme, som vi møder hos primadonnaen.Bogen indeholder hverken værktøjer eller modeller, men lægger op til at lederen konstant reflekterer over sin ledelsespraksis og over, hvad der motiverer de forskellige typer af medarbejdere.Cases fra en lang række arbejdspladser herunder Det Kongelige Teater understøtter bogens budskaber om ledelse af de højtspecialiserede, kreative medarbejdere.

  • af Bjarne Kousholt
    182,95 kr.

    Kernen i projektledelse er en helt kort og samtidigt kontant indføring i moderne, professionel projektledelse.Vi har skåret ind til benet. Tilbage står: Internationalt anerkendte teorier og de vigtigste værktøjer, som kan hjælpe dig i dagligdagen.Helt grundlæggende skal projektlederen, inden hun kaster sig ud i projektet, have styr på:* Opgaven – Hvad er formålet med projektet, og hvordan måles resultatet?* Interessenterne – Hvem har hvilke interesser i projektet?* Ressourcerne – Hvilke og hvor mange ressourcer er til rådighed?* Tidsplanen – Hvor meget tid er der til at fuldføre projektet?* Risikoen – Hvilke risici knytter sig til projektet?* Lederrollen – Hvordan leder man et projekt, så det kommer i mål med succes?Bogen henvender sig til korte kurser og uddannelser for projektledere, projektmedarbejdere, styregruppemedlemmer og andre, der arbejder med projekter.

  • - 15 topchefer taler om moderne ledelse og innovation
    af Anders Skotlander & Kristian Jørgensen
    147,95 kr.

    Ledelse og management er en underlig størelse. Er det noget man kan lære? Er det noget der ligger i generne? Eller handler det dybest set bare om at kunne lide at have magt!I denne bog har vi inviteret 15 af de mest succesfulde danske topledere, for at prøve at forstå hvad der kendetegner en dygtig leder, der kan motivere, skabe resultater og kommunikere. Kom tæt på lederne og hør dem fortælle med deres egne ord, hvad der udgør lederstoffet i dem. Mød:Jesper Møller, Koncernchef, Toms Gruppen A/S, Christian Stadil, Ejer, Hummel A/S, Lars Larsen, Grundlægger, JYSK A/S, Niels Bjørn Christiansen, Adm. direktør, Danfoss A/S, Carsten Gerner, Adm. direktør, PwC, Alfred Josefsen, Tidl. adm. direktør, IRMA A/S, Maarten Van Engeland, Adm. direktør, ISS Danmark A/S, Anne Knudsen, Adm. direktør, Weekendavisen, Jørgen Bardenfleth, Adm. direktør, Microsoft Danmark A/S, Peter Berg, Direktør, Telenor Group, Stine Bosse, Bestyrelsesformand, Lars Liebst, Adm. direktør, Tivoli A/S, Ernst Trillingsgaard, Direktør, AKKC, Mogens Nørgaard, direktør, Miracle A/S, Lars Rasmussen, Koncerndirektør, Coloplast A/SVelkommen i Korridoren

  • - 10 succesfulde iværksættere fortæller om deres erfaringer med at starte egen virksomhed
    af Anders Skotlander & Kristian Jørgensen
    147,95 kr.

    I denne lydbog fortæller 10 succesfulde iværksættere om deres start af egen virksomhed. De fortæller hvordan de udfra en idé og en drøm alle har startet og udviklet deres forretninger. Der er ikke nogen enkel opskrift på det at starte egen virksomhed, men ved at lytte til erfaringer og råd, er du et skridt tættere på at blive iværksætter med succes. Med disse 10 iværksættere:Jesper Buch, co-founder, Just-Eat, Lars Larsen, ejer, Jysk A/S, Christian Stadil, ejer, Hummel A/S, Søren Ejlersen, stifter, Aarstiderne, Gun-Britt Zeller, iværksætter, Mads Peter Veiby, stifter, M1 A/S, Martin Thorborg, iværksætter-guru, Per Wimmer, iværksætter, Jacob Risgaard, iværksætter, Mogens Nørgaard, direktør, Miracle A/SVelkommen i Korridoren

  • - Fra dansk elitesoldat til international erhvervsmand
    af Carsten Mørch
    88,95 kr.

    Den fantastiske bestseller om jægersoldaten Carsten Mørchs chokerende oplevelser på den amerikanske Ranger School, hvor han blev hædret som nr. 1. Carsten Mørch skriver medrivende om hans op- og nedture i forsvaret, om samarbejdet med makkeren B. S. Christiansen og om hans civile liv som succesrig træner af danske sportsfolk, internationale erhvervsledere og kursister i personlig udvikling. Bogen er en klassiker, trykt i over 200.000 eksemplarer og nu klar som e-bog.

  • af Henrik Schelde Andersen & Katrine Raae Søndergaard
    221,95 - 283,94 kr.

    En hjælp til projektledere til at kunne navigere i komplekse sammenhænge, hvor standardiserede processer oftest langt fra er løsningen. Forfatterne bidrager med teori, tanke- og handleværktøjer som gør projektledere i stand til: - At forholde sig reflekteret til de værktøjer, som projektledere har adgang til- At klæde projektledere på til at kunne facilitere de nødvendige processer i og omkring projektet. Det er ikke de enkelte værktøjer og tilgange som er afgørende for om en projektleder lykkes. Det er i højere grad den måde man som projektlederen og projektorganisation ser på disse værktøjer og bringer dem i spil, der er afgørende. Formålet med denne bog er at skærpe projektlederens opmærksomhed på og refleksion over de værktøjer, der nu engang er til rådighed, samt at skabe refleksion over, hvordan man kan tænke og arbejde for at skabe de bedst mulige rammer for projektledelse.

  • - Personlig og professionel effektivitet
    af Stephen R. Covey
    247,95 kr.

    Det er 30 år siden, den allerførste 7 gode vaner af Stephen Covey (1932-2012) udkom. Siden da har denne business-klassiker hjulpet millioner verden over med at blive mere effektive, mere ansvarlige og bedre ledere.At være et ansvarligt menneske med stor livskraft kræver, at man tager ansvar for sig selv. Bogen træner mennesker i at være mere effektive og mere ansvarlige. Den præsenterer 7 fornuftige og virkningsfulde regler, der giver mere effektivitet såvel derhjemme som på jobbet.I Danmark har mange erhvervsledere og undervisere taget Coveys budskaber til sig. Ideerne fra 7 gode vaner danner baggrund for mange kurser og uddannelser inden for ledelse og personlig udvikling.Stephen Coveys søn, Sean Covey, tilføjer i denne 30 årsjubilæumsudgave nye aspekter til hver af de 7 gode vaner.Jim Collins, forfatter til lang række business-bestsellers, skriver forord.

  • - Metoder til effektivt samarbejde, 4. udgave
    af Michael A. West
    303,95 kr.

    Michael A. West samler i denne nyklassiker mange års viden og praktiske erfaringer med arbejdet i team. Velfungerende teamarbejde er helt afgørende for organisationers udvikling, konkurrenceevne og tilpasningsdygtighed. Det udgør samtidig et veletableret forsknings- og praksisfelt, og Michael A. West samler i denne nyklassiker mange års viden og praktiske erfaringer med arbejdet i team.TEAMWORK er i 4. udgave blevet opdateret med den nyeste forskning på området og flere temaer, heriblandt konflikt- og problemløsning samt social støtte, er blevet udvidet. Derudover er der tilføjet nye kapitler om virtuelt teamarbejde og toplederteam.TEAMWORK beskriver med mange praktiske eksempler, hvordan team kan blive mere effektive, når teammedlemmerne får mulighed for at anvende deres unikke evner og ressourcer i gruppens arbejde. Samtidig fokuserer den på, hvor vigtigt det er, at teammedlemmer er udviklingsorienterede og reflekterende, og at der i teamet og for teamet er opstillet visioner og mål for arbejdet.TEAMWORK henvender sig til alle, der indgår i team og interesserer sig for gruppers effektivitet og kreativitet – fx teamledere, ledere, konsulenter eller erhvervs- og organisationspsykologer.

  • af Bjarne Kousholt
    407,95 kr.

    Denne 4. udgave er udvidet med flere nye emner og enkelte emner er omskrevet eller uddybet.I nutidens omskiftelige verden bruger vi en masse energi på at forandrealt det, som mennesker bruger og lever i: boliger, kontorer, omgivelser,hjælpemidler og organisationer. Men vi glemmer ofte, at mennesker ogsåskal forandres for at kunne forstå, bruge og passe til de ændrede vilkår. Vi undervurderer forandring af mennesker, selvom det er det allervigtigste.'Forandringsledelse og forandringskommunikation' handler om, hvordanman får menneskene med i forandringsprocessen, når man gennemfører et projekt, en proces eller en omstrukturering.'Forandringsledelse og forandringskommunikation' besvarer blandt andet følgende spørgsmål:• Hvad er forandringsledelse?• Hvordan finder man ud af, om der er behov for forandring, og om menneskene er klar?• Hvad forandrer mennesker, og hvordan reagerer de på forandring?• Hvilke egenskaber skal forandringslederen have for at lykkes?• Hvordan skal forandringslederen kommunikere for at nå sine mål?• Hvad findes 'færdige' forandringsstrategier, og hvilke skal man vælge?'Forandringsledelse og forandringskommunikation' kan både benyttes af ledere til at blive klogere og som lærebog ved de videregående uddannelser.

  • af Patrick Lencioni
    72,95 kr.

    Dette er en fortælling om, hvorfor evnen til at samarbejde er den ultimative konkurrencefordel for en virksomhed.Kathryn Petersen, nytiltrådt CEO i it-virksomheden DecisionTech A/S, er af sin bestyrelsesformand blevet sat på en umulig opgave: at vende den lurende nedtur i det stærkt udfordrede firma. Hun bliver hurtigt klar over, at DecisionTechs problemer ikke bunder i økonomi, strategi eller teknologi, men i en dysfunktionel ledergruppe, og hendes opgave bliver nu at træde i karakter som leder og få gruppens vidt forskellige medlemmer til at arbejde sammen som et team.I løbet af fortællingen afdækker Lencioni de fem mest almindelige samarbejdsdefekter:• Fravær af tillid• Konfliktskyhed• Manglende commitment• At undgå at holde hinanden ansvarlige• Uopmærksomhed på resultaterVed at introducere en enkel og letforståelig model viser Lencioni, hvordan man kan overvinde disse fem dysfunktioner og skabe det perfekte team, der er i stand til at arbejde sammen, bede hinanden om hjælp, trække på hinandens kompetencer, omfavne fejl og begrænsninger, træffe kvalificerede beslutninger og ganske enkelt udrette mere på kortere tid.

  • - Indholdsstrategi for sociale medier
    af Astrid Haug
    72,95 kr.

    "Sig du kan li' mig. Sig det, så jeg tror" ... på dig.På sociale medier er det indholdet, der tæller. Men hvad er egentlig godt indhold, som får folk til at kunne li’ens virksomhed? Og hvad kræver det af virksomheden at være til stede på sociale medier? Sig du kan li’ mig giver konkrete råd til, hvordan man får fat om roden på de sociale medier, redder sin Facebook-side fra at visne og sparker gang i samtalen på Twitter eller andre sociale medier.Det er det indhold, som folk deler og liker, der gør virksomheden synlig. Men likes alene gør det ikke. En indholdsstrategi er svaret på nogle af de udfordringer, mange små og mellemstore danske virksomheder møder, når de anvender sociale medier.Bogens fem kapitler har hovedbudskaberne:· Find jeres formål med at anvende sociale medier· Find ud af, hvor I har noget relevant at tilbyde brugerne· Lav det gode indhold, som brugerne kan tale om· Lav en indholdsplan og sæt konkrete mål op for indsatsen· Få organisationen og medarbejderne med i strategien.

  • - Det her er en håndbog for nytænkere, banebrydere og rebeller, der vil trodse forældede forretningsmodeller og designe morgendagens virksomheder …
    af Alexander Osterwalder & Yves Pigneur
    117,95 kr.

    Bogen udkommer ultimo november. Det er svært at lave en forretningsmodel, fordi der er så mange ting at tage hensyn til, og fordi de fleste er usikre på, om de kan. Med denne bog får læseren en meget enkel og let tilgængelig skabelon til at lave en forretningsmodel. Det er en håndbog for nytænkere, banebrydere og rebeller med ambitioner om at trodse forældede forretningsmodeller og designe morgendagens virksomheder. Det er en bog for forretningsmodel-generationen. Bogen er en af de mest omtalte business-bøger inden for de seneste år. Fordi bogen er super brugbar for både store og små virksomheder og også enmandsvirksomheder, og derfor er den faktisk allerede blevet populær i Danmark (på engelsk). Hvordan laver man så en forretningsmodel? Jo, man udfylder et ”strategilærred”, som er en skabelon, med de ting, man skal bruge, og så er man i gang, let og elegant, uanset hvilken forretning man ønsker at lave, eller hvad man arbejder med.

  • - Danmarks bedste børshandlere afslører deres strategier
    af Erik Bork & Christian Kongsted
    137,95 - 297,95 kr.

    En aften i maj 2013 går 38-årige Flemming Kozok aggressivt ind i to amerikanske aktier. I løbet af få timer køber og sælger han titusindvis af værdipapirer. Da handelsdagen er omme, har han tjent 4,6 millioner kroner. En formiddag i midten af april 2015 shorter 45-årige Tom Hougaard det tyske DAX-indeks med voldsom gearing. Da han tjekker sin telefon i IC 3-toget fra Jylland få dage senere, er han oppe med 3,3 millioner kroner. I fem personlige interviews løfter Danmarks bedste private daytradere sløret for, hvordan de er i stand til at vinde over børsmarkedet, både når kurserne stiger, og når de falder. Samtidig går bogen bag om det barske liv som trader, og hvad der kræves for at holde hovedet koldt, når store beslutninger skal tages på et splitsekund. Det handler ikke om at knække tørre regnskaber eller læse tykke årsrapporter, men derimod om at forstå og forudsige kursgrafernes bevægelser. En evne alle i princippet kan lære sig.

  • - Innovation til hverdag
    af Anders Seneca & Morten Christensen
    72,95 - 73,95 kr.

    Hvordan skaber du innovation? Hvordan omsættes alle de flotte ord og festtaler til handling og effekt?Innovation er ikke et mirakelmiddel, men det kan være med til at skabe de ønskede forandringer i offentlige organisationer. At kende sin kerneopgave er forudsætningen for innovation i hverdagen. Det kræver imidlertid, at kerneopgaven er klar og fælles – og det er sjældent tilfældet viser forfatterens erfaringer.Bogen viser, hvordan kerneopgaven gøres til et meningsfuldt omdrejningspunkt for innovationen i din organisation. Med en klar kerneopgave kan medarbejdernes og borgernes ressourcer forløses, og kvaliteten forbedres. Uden at det koster mere. Og dét er innovation. Kend din kerneopgave viser, hvordan du skaber innovation i egen organisation ved at gøre kerneopgaven kendt, servicen til en oplevelse og medarbejderen til en ressource. Bogen henvender sig til offentlige ledere og medarbejdere, der står over for krav om innovation, men som savner koblingen til hverdagens udfordringer.Bogen indgår i serien Gyldendal Public. Bøgerne i serien er til engagerede medarbejdere, ledere og politikere i den offentlige sektor. Alle bøger fra Gyldendal Public tager udgangspunkt i, at den offentlige sektor består af virksomheder som alle andre – drevet under særlige vilkår og med særlige formål.

  • - Negotiating as if Your Life Depended on It
    af Chris Voss
    132,95 kr.

    Never Split the Difference is a riveting piece penned by Tahl Raz, published by Cornerstone in 2017. This book is a masterclass in negotiation techniques, offering a fresh perspective on the art of negotiation. Raz, an acclaimed author, takes the reader on a journey through high-stakes negotiations revealing the skills that helped him and his colleagues succeed where it mattered most. This book is not just for professionals but for anyone who wants to improve their negotiation skills. Published by Cornerstone, this book has been appreciated worldwide for its unique approach and practical advice. Written in English, it's a must-read for those seeking to make a difference in their professional and personal lives.

  • af Mari-Klara Stein
    32,95 kr.

    This book contains 14 cases with challenges confronting Chief Information Officers in the largest and most interesting Danish companies, including the three most iconic ones: LEGO (biggest global toy manufacturer), Maersk (biggest global container shipping company) and NOVO (biggest global insulin company). It includes interesting cases from banks, energy, manufacturing, media, retail, gambling, hospitals, and government. The topics cover a range of key issues such as IT for disruption, coping with technological debt, IT challenges in acquisitions, outsourcing, IT security, creating open IT platforms, open innovations, and several other fascinating issues. The cases are especially relevant as teaching cases. All cases end with a list of possible key questions, a five minute video available for class or home study and a one hour video for in depth analysis of the case. Teaching notes are available for faculty.

  • - Den umoderne guide til at skabe forandringer imod alle odds
    af Morten Münster
    147,95 - 247,95 kr.

    Proppet med hverdagseksempler sætter han fingereren på de ømme punkter, vi alle kan relatere os til i såvel arbejds- som hjemmesituationer, men ligeså vigtigt giver han konkrete råd til, hvordan man overkommer mange af de benspænd, vi oplever, og får sat fut på forandringerne.I bogen finder du blandt andet ud af Hvad køen i Netto kan lære dig om, hvorfor forandringer går så langsomt Hvad en hummer kan lære dig om, hvorfor kollegaerne er demotiverede Hvorfor Randers Kommunes strategi ligner angrebsmanualen fra D-dag (og hvorfor det ikke er et kompliment) Hvorfor det er tåbeligt at arbejde på at ændre andres ’mindset’ Hvorfor motivation er overvurderet, og hvad du skal gøre i stedet Hvorfor det er en konkurrencefordel at være uambitiøsBogen er ligesom Jytte fra Marketing målrettet alle, der arbejder med forandringer på alle niveauer i en organisation. Uanset om den organisation er en kommune, en virksomhed eller et parforhold.

  • af Jonathan Løw
    214,95 kr.

    I GURUBOGEN har 100 af verdens førende iværksættere og ledere ordet. De skriver jordnært og uhøjtideligt om innovation, iværksætteri og autentisk ledelse.Du kan bl.a. blive klogere på, hvorfor idéer slet ikke er så vigtige, som vi går og tror, og hvorfor vi skal droppe snakken om at være forandringsparate og i stedet blive forandringsskabende. Derudover er der konkrete råd til organisationer i alle faser af deres udvikling, en palet af måder at sikre innovation og innovationskulturen på samt kvalificerede forslag til, hvordan du arbejder med din autenticitet.Glæd dig til at blive inspireret af 100 artikler skrevet af Airbnb-stifter Brian Chesky, Årets Leder i 2014 lakridsmageren Johan Bülow, Nobelprismodtager Daniel Kahneman, kvinden bag Endomondo Mette Lykke, restaurant Nomas direktør Peter Kreiner, ledelsesguruerne Otto Scharmer og Robin Sharma og mange, mange flere.GURUBOGEN rummer ikke sandheden, én klar pointe eller rød tråd. I stedet er håbet, at du finder glæde og inspiration ved at lytte til bogens artikler og finde de tanker og idéer, som giver mening for lige netop dig. Så uanset om du er en enmandsvirksomhed, vækstiværksætter, udviklingskonsulent, leder eller blot interesserer dig for bogens temaer, så er du inviteret med til at innovere, skabe vækst og ændre verden.

  • - Hvad vi lærte af at starte 30 virksomheder
    af Lars Tvede & Mads Faurholt
    72,95 - 118,95 kr.

    At være iværksætter er at skabe noget nyt, det er at gå ind i det ukendte og starte projekter, hvor man på forhånd ikke kan overskue udfaldet eller finansieringen. Serieiværksætterne Mads Faurholt og Lars Tvede har skabt en række nye virksomheder ud af gode ideer, og de viser her, hvordan man gør.Denne guide giver svar på, hvordan man klarer det enorme arbejdspres i en startup-virksomhed, laver effektiv marketing for få midler, vinder vigtige ordrer, bygger stærke team samt rejser penge, udvikler produkter og sælger dem. Hvordan du får overskuddet eller stopper, mens legen er god, har de også input til.

  • - Practical tools and exercises to give you a kick in the pants
    af Shaa Wasmund
    139,95 kr.

    A motivational kick in the pants to get the most out of your life Have you got an itch? To start your own business, go to the North Pole, retrain, lose weight, get promoted, learn to play the ukulele? Or do you just have a nagging sense that there must be more to life? If there is something you really want to do, but secretly fear you′ll never do it then you need this book. The original Stop Talking Start Doing helped readers to move from talking to doing. To climb into the ring and face their fears about making their thing happen. It helped readers to understand why they had fears and why starting was easier than they thought. It encouraged them to start somewhere, anywhere. The Stop Talking Start Doing Action Book will help you to identify where or what that starting point should be, and how to build from there to make your thing happen. It will help you to evaluate why you have procrastinated until now and identify the small steps you need to take to make it happen. But it will help you to plan beyond that. It will help you see how you can execute your idea through small, simple steps that are right for you, rather than one undefined, daunting task. Find sources of inspiration that work for you and learn how you can draw upon them as you go, draw confidence from previous experiences, and find the self–discipline you need to make swift decisions along the way. Identify your personal starting point Take the first steps to set your plan into motion Find your inspiration and self–discipline Build confidence in your quick decisions along the way

  • af James Clear
    137,95 - 392,95 kr.

    New York Times-bestseller, der har solgt over 1 mio. eks.Tilbyder redskaber og lette strategier til at ændre dårlige vanerJames Clear er en af verdens førende eksperter inden for opbygning af vaner, og han giver i denne bog praktiske strategier, der lærer dig nøjagtigt, hvordan man danner gode vaner, bryder med de dårlige og lærer at mestre de små ændringer, der fører til store resultater.Bogens hovedpointe er, at vaner bedst ændres i meget små skridt – ved at lede efter en lillebitte forbedring i alt, hvad man gør, i stedet for “alt eller intet”-løsninger. Efterhånden som handlingen gentages, vokser vanen sig stærkere og slår rod. Hver gang du gentager en vane, styrker du nemlig det neurale kredsløb, der associeres med denne vane, og derfor er gentagelse noget af det vigtigste i forhold til at automatisere vaner.Andre gode pointer fra bogen:Lav en implementeringsstrategi: Hvornår vil du præcis gøre hvad og hvor?Vi bliver ændret af den verden, der omgiver os: Man kan indrette sig til gode vaner (gem chokoladen! Sæt løbeskoene frem! Læg telefonen ind i et andet rum!)Fokuser på at skabe systemer. Fix dit input, og dit output løser sig selv: Formålet med at sætte mål er at vinde spillet – formålet med at opbygge systemer er at blive ved med at spille.Byg ovenpå allerede eksisterende vaner: 'Efter NUVÆRENDE VANE vil jeg NY VANE'James Clear er forfatter, oplægsholder og konsulent med fokus på vaner og udvikling. Hans arbejde har bl.a. kunnet ses i New York Times, Time Magazine og CBS’ This Morning. Hans hjemmeside, jamesclear.com, har hver måned millioner af besøg, og over 100.000 abonnerer på hans populære nyhedsbrev.Bogen udgives i samarbejde med WElearn A/S, og bogens forord er skrevet af Henrik Dresbøll, forfatter bag bogen Få det til at ske.

  • - Strategisk handling gennem selvledelse
    af Stephen Bungay
    327,95 kr.

    "Hvad vil du have, jeg skal gøre?“ De fleste ledere mener, at problemet med at eksekvere strategi består i at få folk til at gøre, som der står i planerne. Medarbejdere bliver handlekraftige og motiverede, hvis lederen skaber tydelig retning og fokus og samtidig giver medarbejderne udstrakt frihed til at nå i mål. Hvordan kan ledere lykkes med at lukke videnkløften (hvad vi ideelt set burde vide vs. hvad vi faktisk ved), retningskløften (hvad lederne ønsker medarbejderne skal gøre vs. det medarbejderne gør) og resultatkløften (hvad vi forventer at vores handlinger afstedkommer vs. resultatet)? Når vi ikke opnår de ønskede resultater, er vi tilbøjelige til at reagere ved at gå endnu mere i detaljer og udøve strammere kontrol. Det gør bare tingene værre. Det, vi har brug for, er ikke flere detaljer, men større klarhed, ikke strammere kontrol, men en klarere retning. For at kunne eksekvere effektivt er vi nødt til at gå væk fra vores praksis med mange målsætninger og beslutte os for, hvad vi virkelig vil have; formidle budskabet ved at fortælle folk, hvad de skal opnå og hvorfor, og spørge dem, hvad de har tænkt sig at gøre som følge af det; samt give dem handlefrihed inden for nærmere definerede grænser.

  • - En håndbog - NU med indoktrinering, vold og hjernevask
    af Klaus Kjøller
    269,95 kr.

    Manipulation er den reviderede udgave af Klaus Kjøllers bog fra 1991. Den har siden udgivelsen solgt 25.000 eksemplarer i.Bogen handler om, hvordan man manipulerer med andre mennesker for at få sin vilje. Den er derfor blevet kaldt den ækleste bog. Men det er også en bog der kan ændre ens liv.Bogen viser, hvordan man opfatter hinanden, og hvordan man styrker sit image over for ´modstanderen´. Den gennemgår persontyper og en lang række metoder, som man kan bruge til at manipulere i forskellige situationer: Hvordan får man sin vilje over for tryghedsnarkomaner, karrieremagere, fanatikere, skrankepaver. Skal man hidse sig op, snakke modstanderen efter munden, gøre hende utryg, bekræfte hendes opfattelse osv.?Bogen er også en vaccination mod manipulation: Hvordan undgår man at blive manipuleret? Hvad, hvem og hvornår skal man passe på?Denne nye, reviderede udgave er tilpasset det nye årtusindes skærpede krav og ændrede livsvilkår, og det har gjort den om muligt endnu mere nødvendig. Med sine nye kapitler om indoktrinering (systematisk manipulation) og hjernevask er den yderst relevant i en tid, hvor medierne er fulde af f.eks. terrorangst og nye fjendebilleder.

  • - Den vigtigste bog om strategi, verden endnu har set
    af Sun Tzu
    167,95 kr.

    Kunsten at føre krig er den første tekst om strategi, vi kender, og har på grund af sin enkelhed inspireret fyrster, præsidenter, statsministre, virksomhedsledere og sportsstjerner verden over i mere end 2500 år. Teksten giver indsigt i, hvordan man overvinder sine modstandere.Om man vinder sine slag afhænger af, hvor godt man er forberedt. Har man aflæst landskabet? Kender man sin fjende? Hvordan reagerer omgivelserne? Har man styr på sine tropper? På sine kommunikationsveje? Og ikke mindst: Hvordan bliver vejret den dag slaget skal stå? Kan man ikke svare på disse spørgsmål, skal man ikke gå ind i en konflikt.Dette mesterværk om, hvordan man vinder ethvert slag, uanset om det er en krig, et opgør mellem konkurrerende organisationer eller en politisk magtkamp, er blevet nyoversat og udkommer her i sin oprindelige form.

Ledelsesstrategi bøger


Som leder vil du komme ud for mange problemstillinger og du bliver nød til at være forberedt. Bøgerne om ledelse og strategi, har en stor variation af forskellige, ledelsesmetoder og ledelsesstil. Derfor handler det også om hvilket menneske du egentlig er og hvilken ledelsesstrategi der passer dig bedst. For hvis det er din egen virksomhed, er det trods alt vigtigt, at de afspejler dine værdier inden for ledelse. Selvfølgelig med måde, det handler jo også om som sagt, at skabe plads til medarbejdere så de også kan give deres egne ideer. Der er meget i at være leder og det er ikke bare en jobtitel. Du skal finde ud af hvilken ledelsesstil der passer dig og dit team bedst, baseret på de værdier som i alle består af i helhed. Det kan være rigtig svært, at nå forbi dette punkt og derfor er bøgerne altså rigtig gode til, at dykke ned i. De er fyldt med gode råd og vejledninger til hvordan du kan skabe overskuelighed i processen og finde den rette stil for dig og organisationen.  Altså burde bøgerne kunne hjælpe dig på vej med, at finde ud af hvilken stil du skal vælge, og med gode råd til hvordan du undgår den dårlige ledelsesstil. Det er den fælde som mange falder i, for trods alt er det jo teorier og fakta, som du selv skal sætte i aktion. Derfor handler det også om, at teste dem af først og se hvilken effekt de har på arbejdet og effektiviteten. I Danmark  har vi også oftest en organisationsstruktur som består af åben kommunikation fra den f.eks. dem der sidder i kundeservice til lederen af virksomheden. Det kommer også an på virksomhedens størrelse selvfølgelig. Vi håber du finder en god start på virksomheden og den rette ledelsesstil for dig og dine medarbejdere! Held og lykke fra Tales. 

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.