Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Et pragtværk om verdens mest spektakulære motorløb. Formel 1 er ikke bare en af verdens største sportsbegivenheder, det er et fænomen. En sport, der består af lige dele teknik, talent og penge. En kombination, der sæson efter sæson tiltrækker millioner af mennesker, som følger kørernes intensive kappestrid på baner verden over. I denne bog fortæller Peter Nygaard hele historien om løbene, fra den beskedne start i 1950'erne til den milliardforretning, formel 1 har udviklet sig til at være i dag. Han beretter om dramerne, tragedierne og triumferne; om de største legender og de mange små fascinerende detaljer omkring løbet, blandt andet udviklingen af den avancerede teknik, der i dag sørger for, at kørerne kan overleve selv de mest voldsomme sammenstød. Bogens billeder er en underholdende, smuk og dramatisk fortælling i sig selv, og giver læseren et enestående indblik i motorsporten helt fra den spæde start og frem til i dag. Peter Nygaard er Danmarks førende Formel 1 ekspert. han har fulgt Formel 1 i snart 35 år for at fortælle om de dramaer, triumfer og tragedier, der præger det store løb.
Med ni sejre er Tom Kristensen den mest vindende kører i det berømte24 timer Le Mans-løb, hvilket har skaffet ham en evig plads i motorsportens historie. Denne bog er imidlertid meget mere end en kronologisk gennemgang af Tom Kristensens succes på Le Mans. Den tager læseren med på en unik rejse gennem fire følelsesladede årtier – fra den første tur bag et rat på faderens benzinstation i Hobro til et fransk champagnebad foran 250.000 fans. Private og aldrig før offentliggjorte fotos, fakta og helt nye historier, fortalt af Tom Kristensen selv, gør ’The Book’ unik.Bemærk: Bogen er stor: 29,5 x 37,5 cm. og vejer 3,1 kg!
In the same format as A Man & His Watch, A Man & His Car is a celebration of cars and stories that speak to the heart of men's obsession with them.
Tom Kristensen er en af Danmarks mest berømte racerkører. Han hardeltaget i utallige racerløb og oplevet lidt af hvert inden for sit fag. ”TomKristensen – Videre” er den første selvbiografi om legenden, der hele 18 gangedeltog i racerløbet Le Mans. ”Tom Kristensen – Videre” kommer helt tæt påracerkøreren og mennesket, der ikke er bange for at drømme stort. Tom Kristenbeskriver således, hvordan han allerede som barn brændte lidenskabeligt forracerløb, og drømte om selv at køre rundt på banerne en dag. Derudoverbeskriver han også de lidt mere barske sider af gamet, der blandt andet tællerkynisme og ekstreme krav. Det er ikke nemt at være en af Danmarks bedstesportsmænd og Tom Kristensen har haft mange personlige omkostninger iforbindelse med jagten på respekt og anerkendelse. ”Tom Kristensen – Videre” eren fantastisk bog fyldt med skarpe og underholdende fortællinger samt smukkebilleder, der både dokumenterer højdepunkterne fra karrieren samt livet udenfor racerbanen. ”Tom Kristensen – Videre” er skrevet i samarbejde med DanPhilipsen, der blandt andet har skrevet bøgerne ”Licens til at vinde” fra 2006og ”Over stregen” fra 2010. Dan Philipsen er håndboldredaktør på TV2 Sporten ogtidligere sportsjournalist på Jyllands-Posten. De mange års erfaring inden forsport og journalistik har sat sit præg på ”Tom Kristensen – Videre”, der bådeer velkomponeret, spændende og interessant. ”Tom Kristensen – Videre” er denideelle bog for alle sportsinteresserede læsere, der ønsker at stiftebekendtskab med, eller komme tættere på, en af Danmarks bedste racerkører.
In the UK between 1957 and 1964 Massey Ferguson manufactured some 380,000 MF35s, the most popular mediumsized farm tractors of the period. Many have remained in work and they are a restorer's favourite machine.
'Adrian has a unique gift for understanding drivers and racing cars. He is ultra competitive but never forgets to have fun. An immensely likeable man.' Damon Hill
Veteran biker and author Colette Coleman's guide lays out 50 of the most scenic and adventurous tours in Europe's most breathtaking locations.
Dette er bogen om de største sejleropelevelser i de mindste sejlbåde. Med deres lave dybgang og nemme håndtering åbner de mindste "pocker cruisere" op for kystnære oplevelser, som større både ikke kan give. Det har aldrig været lettere eller billigere at anskaffe sig en lille sejlbåd og få mulighed for at opleve sejlerlivets glæder: Tage på madpakketure et par timer, fisketure, ligge for anker et smukt sted eller ferieture langs nære eller fjerne kyster, til små øer og beskyttede fjorde og bugter. "Pocket Cruising og Mikroeventyr" er håndbogen for dig, der gerne vil dyrke det enkle sejlerlivs glæder og komme langt for pengene med værdifulde råd til både kommende og allerede passionerede pocketskippere. Mikroeventyr til søs Hvorfor småt er godt At sejle på et lille budget Sådan vælger du en god båd Køb af en 30 eller 50 år gammel båd Vedligeholdelse og reparation Sikkert og komfortabelt undervejs Pocket cruisere fra 1960'erne og 70'erne Moderne pocket cruisere 88 illustrationer, heraf 7 i farve. 41 ældre konstruktioner og 13 nutidige Bogen guider dig om udrustning og brug af helt små sejlbåde til tursejlads. Få inspiration til dine egne mikroeventyr, der kan opleves lige udenfor havnen og ikke kræver, at man begiver sig ud på de syv have. Læs om mange af de populære bådtyper fra 1960'erne og 70'erne fortalt af ejerne selv: Hvorfor de valgte netop disse både, og hvordan de bruger dem i dag.
Alt eller intet er Kevin Magnussens spændende historie om sine syv sæsoner i Formel 1. Det er et ærligt indblik i motorsportens kongeklasse, hvor ambitionerne, forventningerne og pengene er rigtig store - det samme er egoerne og den nådesløse konkurrence mellem både modstandere og holdkammerater.Kevin Magnussen er født til fart og frygtløshed. Han var kun to år gammel, da han sad i en gokart, og så langt tilbage han kan huske, har Formel 1 været en stor drøm. Den blev hurtigt til en klar karriereplan. Det kræver ikke kun talent at komme indenfor i racerkørernes fineste selskab, men også mange millioner af kroner, og den side af motorsporten, den benhårde business, beretter Kevin Magnussen også om i bogen.I Alt eller intet tager Kevin Magnussen dig med helt ind bag rattet i en Formel 1-racer, og han fortæller åbenhjertigt om livet i kulissen bag det brølende spektakel på verdens mest berømte racerbaner; om venskab og fjendskab, om at sætte livet på spil, om podieplaceringer og slemme skuffelser, om at vokse op med en farverig racerkører som far og meget anderledes end de fleste andre børn og om at realisere en drøm, der viste sig at være en helt anden virkelighed.
Da Ringen startede på 2. halvleg efter de gyldne år, var det blevet hverdag igen uden de store F1-stjerners aura. Men det betød ikke at spænding eller dramatik var forsvundet ud af billedet, for andre tog flot over og skabte åndeløs spænding og underholdning. I starten tryllebandt de danske kørere i seværdige kampe mod vore nordiske brødre, men snart efter dukkede udenlandske gæster igen op i felterne og skabte atter international atmosfære.Især til hovedløbene de traditionsrige Copenhagen Cup og Grand Prix stævner stillede igen flere af morgendagens stjerner op, som få år senere figurerede i toppen af sporten. De kom ikke bare fra Europa men også fra Australien, Sydafrika og USA. Navne som Peter Revson, Mike Spence, Frank Williams, Piers Courage og Chris Irwin samt ikke at forglemme Reine Wisell og Ronnie Peterson, der gjorde livet hårdt for vore egne talenter Ole Vejlund, Jan Heggov og Jørgen Ellekær.I modsætning til formelbilerne hvor kun få danske kørere kunne matche de udenlandske stjerner, så voksede standardbilerne i kvalitet og kvantitet over en bred front, så gæsterne her måtte kæmpe hårdt for at komme til tops blandt vore lokale matadorer som Jørgen Nielsen, Tom Belsø, Aage Buch-Larsen og Svend Engstrøm for ikke at forglemme alderspræsidenten Gunnar Henriksen, som fortsat var still going strong. Også i de mindre men lige så spændende klasser blev der udkæmpet dramatiske tvekampe mellem navne som Erik Høyer, Son Borch-Christensen og Peder Pedersen i forreste række, samt ikke at forglemme Arnold Larsen, Palle Ancher og Keld Hansen i de små øser. Foruden naturligvis de frygtløse på to hjul i stramt læder som Chris Fisker, Dan Jeppesen og Jørgen Nielsen.
New Edition at a special price - Rene Stauds bestseller re-released as a small flexicover edition for an inexpensive price
I over 50 år har danske racer- og speedwaykørere domineret dele af den internationale motorsportsscene med verdensmesterskaber til navne som Ole Olsen, Erik Gundersen og Hans Nielsen, Le Mans-dominans til Tom Kristensen og et Formel 1-sæde til både Jan og Kevin Magnussen.Men hvad sætter stjernerne selv højest? I Mit livs træs fortæller flere generationer af danske motorsportsstjerner om deres største oplevelse på banen, både herhjemme og i udlandet, og giver et sjældent blik ind bag kulissen i motorsport.Overskud fra bogen går til velgørende formål i samarbejde med racerkørerne, der har valgt at støtte børne-unge-programmet på Rigshospitalet.Deltagerne er:Kevin Magnussen, Tom Kristensen, Erik Gundersen, Ole Olsen, Jan Magnussen, Nicki Thiim, Jason Watt, Casper Elgaard, Nicki Pedersen, Hans Nielsen, Jan O. Pedersen, John Nielsen, Michelle Gatting, Christina Nielsen, Michael Christensen, Marco Sørensen, Kris Nissen, Ronnie Bremer, Nicolas Kiesa, Kurt Thiim og Jac Nellemann.
Selvforsyning er kodeordet for Frank Erichsen på Kastaniegården uden for Grenå på Djursland. Som i det første bind af "Det enkle liv" deler han i nr. 2 bog ud af sine erfaringer med projekter han har gennemprøvet og som man har kunnet følge på tv. Med lige dele opfindsomhed, ihærdighed og stædighed kaster han sig i denne bog ud i projekter som at holde geder, om at sætte hegn, om at dyrke bær, bygge udhuse og dyrke kartofler. Familien, kone og to små børn, følger interesseret med på sidelinjen og er de første til at afprøve og bedømme resultatet. Med stemningsfyldte fotos af bl.a. Sofie Klougart og instruktive tegninger af Theresa Jessing.
Written from hands-on experience gained from the complete strip-down and rebuild of a Volvo S40, Haynes can help you understand, care for and repair your Volvo S40. We do it ourselves to help you do-it-yourself, and whatever your mechanical ability, the practical explanations, linked to over 900 photos, will help you get the job done right.
Toyota Aygo, Peugeot 107 and Citroën C1 Hatchbacks Petrol: 1.0 litre (998cc) Does NOT cover diesel models, or revised model ranges introduced July 2014
Et sandt eventyr om den lille grimme grusgrav der voksede op og blev til en beundret racerbane. Den startede dansk motorsport for alvor så epoken siden blev betegnet som motorsportens guldalder i Danmark.En forladt ubenyttet grusgrav blev via nogle fremsynede mennesker til først en lille pæreformet grusbane og snart efter til en international racerbane med asfalt belægning, der med sine hvælvede kurver blev en spændende udfordring for alle.Starten i 1955 med en lille 650 meter lang (kort) væddeløbsbane gik over al forventning og efter premieren blev den asfalteret med international assistance, så de oplagte sving blev endnu mere spændende end sine flade kolleger fra trav og speedwaybanerne. Og to år senere blev den udvidet til 1400 meter og fik nu et internationalt tilsnit.Roskilde Rings guldalder skyldtes for en stor del de internationale navne, der kom til udefra for at skabe spænding for publikum og give de hjemlige kørere en målestok for international kunnen. Disse racerkørere og de holdledere, der stillede op og kastede glans over stævnerne, hjalp til med at sætte Ringen på verdenskortet i klasserne standardbiler, formelbiler og racersport men især Formel 2 og til sidst sågar Formel 1. Op mod 40.000 tilskuere stod skulder ved skulder på skråningerne og fulgte de åndeløst spændende nærkampe nede på banen i en fantastisk atmosfære. Et moderne amfiteater med racerbiler gav storslået underholdning, som ikke var set magen i landet før.Betydningen som dansk banesports vugge og storhedstid kan ikke overdrives. Dette var RACERBANEN! Den producerede flere talenter end der er plads til at nævne her, men efterkommerne i moderne motorsport som Jan Magnussen, Tom Kristensen og senest bysbarnet Kevin Magnussen er i dag kendt af alle her fem årtier efter åbningen af banen. Eventyret sluttede lidt brat i 1968 da påstanden om banens parabolfacon ikke gav den lovede lydløse racerbane, der blev proklameret inden indvielsen. Den udsendte lyd og så blev den lukket.Denne bog beskriver samtlige klasser der satte hjul på Ringen, lige fra de to, tre og firhjulede maskiner. Små som store standardbiler, sportsvogne, racersport og formelbiler - selv gokarts omtales for at gøre billedet komplet.
Ferrari er en legende i formel 1. Og det eneste team, der har været med, siden VM startede i 1950. I denne bog fortæller Peter Nygaard den fascinerende historie om Enzo Ferrari og hans biler. Fra formel 1-premieren på Silverstone til i dag - 1000 grandprixer senere. Om op- og nedture, den utrættelige kamp for at vinde, om interne stridigheder og magtkampe - på fabrikken og på banen. Og om de kørere, ingeniørere og ledere, der alle har bidraget til legenden om Ferrari.Bogens billeder er en underholdende, smuk og dramatisk fortælling, som giver læseren et enestående indblik i historien om, hvordan en myte inden for motorsport blev skabt.Peter Nygaard er Danmarks førende forem 1-ekspert og har fulgt Ferraris tragedier og triumfer helt tæt på siden 1982.
The authorised biography of cult hero Finnish Formula One world champion Kimi Raikkoenen - the closest thing we'll ever get to his autobiography.
Written from hands-on experience gained from the complete strip-down and rebuild of a Volkswagen Beetle 1200, Haynes can help you understand, care for and repair your Volkswagen Beetle 1200. We do it ourselves to help you do-it-yourself, and whatever your mechanical ability, the practical step-by-step explanations, linked to over 900 photos.
Storhed, stolthed og det største comeback i formel 1 nogensinde.Peter Nygaard, Danmarks førende formel 1-ekspert, fortæller her historien om Mercedes? legendariske sølvpile. Om den ingeniørkunst og professionalisme, der har skabt imponerende resultater helt fra starten af motorløbets historie. Om de kørere, ingeniører og chefer, der har gjort teamet til feltets stærkeste. Og om de alliancer, magtkampe og rivaliseringer, der også følger med, når et hold beslutter sig for at gå ind i formel 1 og vil vinde for enhver pris.
Enzo Ferrari var det 20. århundredes suverænt mest magtfulde mand inden for motorsporten. Han skabte stribevis af vidunderlige og succesfulde racerbiler, der igennem årtier har tiltrukket millioner af passionerede fans verden over. Denne biografi kommer helt tæt på mennesket Enzo Ferrari og afslører en viljestærk, barsk og kompleks personlighed, der også privat var præget af store udfordringer. Et menneske, der for alt i verden ville nå sine mål, og som helt frem til sin død i 1988 gik forrest for at sikre sin stejlende hingst mest mulig succes. Den karismatiske Enzo Ferrari er i centrum, men bogen handler også om de store løb, som nogle gange endte i regulære blodbad, om konkurrencen mellem de allerførste racerbiler og om de politiske aspekter af motorsport op gennem det 20. århundrede. Denne nye udgave af Brock Yates? biografi om Enzo Ferrari er forsynet med nyt forord og efterskrift af forfatterens datter, Stacy Bradley, hvor hun beskriver virksomhedens udvikling efter grundlæggerens død. Brock Yates(1933-2016) amerikansk journalist og forfatter. Var gennem mange år redaktionschef for det amerikanske bilmagasin Car and Driver og har udgivet flere bestsellere om biler og motorsport.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.