Udvidet returret til d. 31. januar 2023

Designere

Her finder du spændende bøger om Designere. Nedenfor er et flot udvalg af over 66 bøger om emnet. Det er også her du finder emner som Eks. AKT for modedesignere og AGA for bøger om designhistorie.
Vis mere
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Christian Frost & Jens Høy
    253,95 - 311,95 kr.

    Revideret udgave. Rolex er et ikon og selve symbolet på et klassisk armbåndsur fra Schweiz med en historie, som strækker sig over mere end et århundrede. Det var et Rolex, som sad på håndleddet af sir Edmund Hillary, da han besteg Mount Everest. Og det var et Rolex Deep Sea Special, som fulgte Jacques Piccard ned i dybet, da han dykkede de knap 11.000 meter ned i Marianergraven. For den moderne mand er et Rolex et fascinerende stykke mekanik og et symbol på, at du er der, hvor du gerne vil være i livet. Her indvies du i historien og anekdoterne bag alle Rolex-modeller som Submariner, Explorer og Daytona. Vi viser, hvordan du investerer i et Rolex, og ikke mindst, så hjælper vi dig med at undgå de mange forfalskninger samt forklarer, hvad de såkaldte ’Frankenstein’-ure er for noget. DEN STORE BOG OM ROLEX er lige dele blær og romantik, men også stil og klassiske dyder, og naturligvis rendyrket begejstring over den fascinerende mekanik. Derudover giver vi den moderne mand den perfekte undskyldning for at købe et Rolex, som ingen kvinde kan argumentere imod … Jens Høy er mode- og livsstilsjournalist, kendt fra bl.a. Berlingske, Erhvervsbladet og TV 2, og inkarneret Rolex-kender. Christian Frost er journalist og forfatter og har tidligere lavet Den store bog om ure sammen med Kristian Haagen.

  • - for børn og barnlige sjæle
    af Marie Hugsted
    199,95 kr.

    Hvad tænkte PH, da han designede sine ikoniske lamper? Hvorfor er Margretheskålen godt design? Og hvad er design egentlig?'Den lille bog om dansk design' formidler designernes arbejde med problem, proces og produkt i øjenhøjde med børn. Den handler om æstetik og skønhed, men mest om glæden ved det gode håndværk, kærligheden til materialet og med PH's ord "at turde og at lege".Bogen fortæller historien bag det gode design, som vi alle kender og omgiver os med. Vi støder både på klassikere som den ikoniske PH-lampe, Royal Copenhagen stel og Kay Bojesen aben. Bogen er skrevet i et sprog, så både unge og gamle kan være med.Marie Hugsted er uddannet tekstildesigner og lærer, og har i mange år formidlet dansk design i indland og udland, samt skrevet undervisningsmateriale om design for Designmuseum Danmark og Trapholt.

  • af Christian Bundegaard
    311,95 kr.

    Arkitekten og møbeldesigneren Finn Juhl (1912-89) tilhører kernen af danske designere i det, der er blevet kaldt ”dansk designs guldalder”. Hans møbler, indretninger og udstillingsdesigns blev tidligt internationalt anerkendt. I en årrække, især i 1950’erne, var han den centrale skikkelse i skabelsen af begrebet Danish Design, som kom til at betegne både en eksportsucces, og det bidrag til den særlige udgave af modernismen inden for arkitektur, design og kunst, der blev et af det skandinaviske velfærdssamfunds markante træk.Finn Juhls møbler regnes i dag for klassikere, og står på museer verden over. Hans ”Høvdingestol” og sofaen ”Poeten” er berømte som udtryk for foreningen af det nyttige, det skønne og det særegent prægnante. Også hans eget hus i Ordrup nord for København er i dag et museum, der demonstrerer hans særlige sans for helheden af funktion, rum, genstand, farver, lys og atmosfære. Hans indretning af Formynderskabsrådets sal i FN i New York er et internationalt eksempel på den gennemførte formgivning og sans for tingenes poesi, der måske er Finn Juhls egentlige livsværk.

  • af Lars Dybdahl m.fl.
    310,95 kr.

    Dansk design nu er den første samlede fremstilling af dansk design i det 21. århundrede. Gennem 40 rigt illustrerede temaartikler og 20 interviews kaster bogen lys over den komplekse udvikling inden for de seneste 15 års design i Danmark. Fra opbruddet i 1980’erne og 1990’erne til nutidens mangfoldighed, retrotendenser og det vide spektrum af nye designere og arkitekter.Bogen kommer bredt rundt om begrebet design med ikoniske eksempler fra beklædning, legetøj, møbler, køkkendesign, grafisk design, lyddesign, kunsthåndværk, industrielt design og arkitektur, ligesom den også forholder sig til designpolitik, bæredygtighed og velfærdsdesign.Dansk design nu er redigeret af forskningschef på Designmuseum Danmark Lars Dybdahl og indeholder bidrag af en række af landets førende designeksperter.

  • - 40 Years of Danish Furniture Design - 1927-1966
    af Grete Jalk
    2.168,95 kr.

    Klassisk værk i ny, smuk indpakning.I 1987 udkom mammutværket Dansk Møbelkunst gennem 40 år i fire bind. Værket, som?betragtes som en bibel for enhver med interesse for dansk møbeldesigns guldalder, er et?4-bindsværk på i alt 1372 sider med 1780 s/h fotos og illustrationer.Værket viser samtlige møbler, der blev præsenteret på Københavns Snedkerlaugs årlige udstillinger 1927-1966. Det er det vigtigste referenceværk for alle, der er beskæftiger sig seriøst med danske møbler fra denne periode.?Københavns Snedkerlaugs årlige udstillinger var stedet, hvor nye?tanker og ideer blev præsenteret for siden at blive spredt og sætte spor både i Danmark og i udlandet. Udstillingerne bidrog væsentligt til dansk møbeldesigns store internationale succes.Grete Jalks bog er et kildeskrift af uvurderlig betydning, og det har gennem årene fået kultstatus og har været uhyre svært og kostbart at opdrive.Den nye udgave af Dansk Møbelkunst gennem 40 år har fået et smukt udstyr med omslag og kassette designet af Harvey Macaulay, professor Per Mollerup har skrevet et nyt forord, mens indholdet er et uændret optryk af den oprindelige udgave. Al tekst er på både dansk og engelsk.Med denne genudgivelse er det igen muligt for alle at eje dette unikke referenceværk.

  • - En dansk designer
    af Emilie Rygaard Rasch
    181,95 - 253,95 kr.

    Piet Hein kaldte Jens Harald Quistgaard for ”den ukendte verdensberømte”, og selv om han var internationalt anerkendt, kender mange danskere ikke hans navn. Til gengæld kender de fleste hans stel, gryder og bestik, for de har været en fast bestanddel på danske borde i mange årtier. Selv i hjem, hvor design ikke har fyldt meget, havde man Raadvad-dåseåbneren. Og en del forbrydere er nok stødt på det danske politiskilt.Kig i skuffer og skabe derhjemme. Der finder du mindst én ting, som Jens Harald Quistgaard har designet. En emaljekande, en klassisk dansk dåseåbner, en rød gryde eller et af de karakteristiske spise- og testel, som man kunne finde i de fleste danske hjem, fra de kom på markedet i 1958.Efter at Quistgaards design i en årrække har været noget, man kunne huske hjemme fra mor og mormor, er det igen varer, som antikvitetshandlere og retrobutikker langer over disken i store mængder til designinteresserede – og endda til teenagere, der har fået øjnene op for kvaliteten i de gamle stel.Mange af vores store danske designere koncentrerede deres virke om møbler eller bestik, men Quistgaard satte ikke grænser for sig selv. Hans design fordeler sig over alle typer af brugsgenstande, og hans nysgerrighed førte ham forbi alle materialer fra metal, emalje og træ til stentøj – i alle tænkelige kombinationer. Og det er typisk for ham, at han også altid tænkte i nye måder at bruge materialerne på.I bogen gennemgås hele Quistgaards professionelle arbejde fra de tidlige værker over hans omfangsrige, skabende og nære personlige relation til den danske trævare- og stentøjsproducent Richard Nissen til hans forhold til forretningspartneren Ted Nierenberg fra det amerikanske firma Dansk Designs, som har gjort Quistgaard berømt i hele verden – ikke mindst i USA og Japan, hvor hans ting fortsat er i høj kurs.Bogen er også spækket med eksempler på tidstypiske reklamer, som viser, at Quistgaards designs internationalt blev markedsført i en stil, som man ikke kendte til i Danmark på det tidspunkt.

  • - Redesign med Soeren Le Schmidt
    af Soeren Le Schmidt
    199,95 kr.

    Billedrig modebog om redesign med Soeren Le Schmidt og Røde KorsTøjproduktion er en stor belastning for klimaet, og det er en stigende tendens at gå i genbrugstøj. I Genbrugsmode leverer stjernedesigneren Soeren Le Schmidt i samarbejde med Røde Kors en lang række inspirerende og originale ideer til at anvende genbrugstøj på nye måder. I bogen re-designer han tøj fundet i Røde Kors' genbrugsbutikker og klæder Trine Dyrholm, Alex Høgh, Hella Joof, Katrine Greis-Rosenthal og mange andre på. Modeverdenen er i opbrud. Det enorme forbrug af nyt tøj, som vi har oplevet i de seneste årtier, er ikke bæredygtigt. Ikke alene bliver meget tøj produceret under kummerlige forhold, tøjproduktion er også noget af det, som belaster klimaet allermest. Mange unge mennesker har et ønske om at agere mere bæredygtigt i deres hverdag, og de er nu den kundegruppe der hyppigst besøger en Røde Kors Butik. Men hvordan giver man det gamle tøj nyt liv, og gør det til sin egen stil? Soeren Le Schmidt giver i denne smukke og billedrige modebog inspiration til, hvordan man bruger genbrugstøjet på nye kreative måder. Han har re-designet tøj fra Røde Kors' genbrugsbutikker, og der er både inspiration til at sy om og bearbejde tøj og tilbehør til helt nye helheder. Bogens modeller er bl.a. Katrine Greis-Rosenthal, Clara Rosager, Trine Dyrholm, Alex Høgh, Ibi Støving, Hella Joof, Clara Rosager, Anja Camilla Alajdi, Margrethe Vestager og Mads Langer. Desuden har Uffe Buchard, Eva Kruse, Ane Jorlen og Lotte Freddie bidraget til bogen, der også rummer ideer fra forskellige kreative bloggere. Uanset om du er fast bruger af genbrugsbutikkerne eller kun går derind, hvis du skal finde noget for sjov, vil du kigge på tøjet med helt nye briller, når først du har lært at betragte det som designer Soeren Le Schmidt.

  • af Carsten Thau & Kjeld Vindum
    452,95 kr.

    -

  • af Mads Urup Gjødesen
    1.610,00 kr.

    Den ultimative Rolex-guide er bogen, der hjælper dig til at investere i de rigtige Rolex-sportsmodeller i stål fra perioden 1960-2020. Bogen giver et detaljeret indblik i markedets tendenser, så du ikke blot får valgt et ur, som tiltaler dig, men også et, der kan udgøre en fornuftig langsigtet investering.Forfatter Mads Urup Gjødesen deler ud af sin viden og erfaring som passioneret samler, investor og professionel forhandler, og med guiden i hånden sparer han dig for fejlkøb og hjælper dig med at spotte de bedste ure til prisen.

  • - Hjem
    af Rigetta Klint
    150,95 kr.

    "Hjem" er titlen på tredje nummer af HÅNDVÆRK bookazine. I bookazinet har Rigetta Klint fordybet sig i fænomenet hjemme, som kan have så mange betydninger og individuelle kendetegn. Det handler om at føle sig hjemme, hvad enten det drejer sig om et hjem i bogstavelig forstand eller om i overført betydning at have hjemme i et håndværk, et materiale eller et landskab. HÅNDVÆRK bookazine no. 3 byder dig velkommen hjem!

  • af Nina Larsen
    236,95 kr.

    Nina Larsen er en af Danmarks mest profilerede hår- og makeupartister og har blandt andet arbejdet på både X Factor og Vild med Dans, hvor hun uge efter uge kreerer overraskende, kreative og farverige looks.I Ikonmakeup lærer hun dig at lægge professionel makeup og sætte kunstfærdige frisurer, teksten er akkompagneret af smukke billeder med bogens modeller: Sofie Linde, Aura, Sarah Grünewald, Nabiha, Oh Land og Mette Lindberg.

  • af Lars Dybdahl
    347,95 kr.

    I årene 1945-1975 oplever dansk møbeldesign et veritabelt boom. Efter 2. verdenskrigs afslutning er der fremgang i både økonomi, produktionsapparat og efterspørgsel fra forbrugerne, og de danske møbeldesignere og -producenter er klar til at levere. I 10 omfattende kapitler kommer bogen rundt om alle de store danske designpersonligheder – Wegner, Arne Jacobsen, Børge Mogensen, Kjærholm, Panton og mange ere – og beskriver alle de nye tendenser og fremstillings- mæssige muligheder inden for møbeldesign: laminering, formbøjning og støbning, etværk og sammenklappelige ”nomade”- møbler, byggemøbler og opbevaringssystemer, cool stålmøbler og farvestrålende hippie- ydemøbler, børnemøbler og funktionelle kontormøbler. Introduktionen opridser de historiske forudsætninger – især den engelske Windsorstol, shakermøblerne, den kinesiske stol og den hjemlige Klint-skole – og i epilogen trækkes tråde op til i dag: De danske møbelklassi- keres genkomst som vintage-objekter og deres status inden for retrobølgen og designtendensen New Nordic beskrives, ligesom møbelklassikernes betydning, identitet og gyldighed ifht. den globaliserede verden vurderes.

  • - Tag ansvar for kundeoplevelsen, og få succes med en virksomhed
    af Ian Wisler-Poulsen
    354,95 kr.

    “Hvis ikke du designer din serviceoplevelse, så designer den sig selv!” Sagt med andre ord: Hvis du ikke tager ansvar og sørger for at planlægge, udvikle og styre virksomhedens serviceydelse, så udnytter du ikke dens fulde potentiale – og du mister kontrollen. I værste fald taber virksomheden omsætning, og kunderne får ikke den optimale serviceoplevelse og den fulde tilfredsstillelse. Tag for eksempel en tur i en forlystelsespark! Hvis ikke kunderne får at vide, hvor de kan købe mad og slik, er der risiko for, at de ikke køber noget. Måske har de det med hjemmefra. Måske går de sultne hjem... Og hvis de ikke bliver informeret om, at de kan opgradere deres billet til et årskort, kommer de først igen til næste år... Grundbog i Servicedesign gennemgår begrebet servicedesign fra bunden. Bogen gennemgår, hvad det vil sige at udvikle en serviceydelse med kunden i centrum, udefra-ind, samt betydningen af oplevelse og forventning. Bogen beskæftiger sig med forskellige tilgange til servicedesign (for eksempel NABC, AT-ONE og The Golden Circle), og den indeholder en række metoder og værktøjer til indsigt og idéudvikling. Her kan nævnes touchpoints, kunderejser, blueprints, serviceøkologi, personas, nudging, metaforer, kundeløfter, servicebevis, mystery shopping, NPS, rollespil og service recovery. Endelig er bogen fyldt med eksempler, og der er opgaver til hvert kapitel.

  • - Möbel mit format
    af Michael Müller
    273,95 kr.

    Børge Mogensen – möbel mit format er den tysksprogede udgave af Børge Mogensen – møbler med holdning, der udkom sidste år på Strandberg Publishing. Bogen placerer den danske møbelarkitekt som formgiver og kritiker i sin samtid. Børge Mogensen var en af Danmarks mest betydningsfulde møbelarkitekter, og i mere end 30 år skabte han møbler, der siden kom til at gå under betegnelsen klassikere. Bogen gennemgår Mogensens spændende arbejdsmetoder, ligesom den præsenterer hans kendte og populære møbler.Værket er rigt illustreret med arbejdstegninger, skitser, fotos af Børge Mogensens møbler og huse samt fotografier fra privatlivet.

  • af Anne-Louise Sommer
    274,95 kr.

  • af Rigetta Klint
    150,95 kr.

    Fjerde nummer af HÅNDVÆRK bookazine bærer titlen ”Plantebaseret”. HÅNDVÆRK bookazine har et stærkt rodnet, og dette nummer går helt bogstaveligt tilbage til rødderne; til naturen og dens materialer, til planterne som inspirationskilde, som udgangspunkt for produktion af materialer og som kilde til liv – et liv som er afhængig af biernes overlevelse og i det hele taget af naturens kredsløb. Alt dette rummer HÅNDVÆRK bookazine no. 4 – som altid med et fokus på materialer og processer som en forudsætning for en bæredygtig praksis inden for områderne håndværk, kunsthåndværk og design.

  • - For Children and Childlike Adults
    af Marie Hugsted
    200,95 kr.

    Hvad tænkte PH da han designede sine ikoniske lamper? Hvorfor er Margretheskålen godt design? Og hvad er design egentlig? Den lille og om dansk design formidler designernes arbejde med problem, proces og produkt i øjenhøjde med børn. Den handler om æstetik og skønhed, men mest om glæden ved det gode håndværk. kærligheden til materialet og med PH’s ord ”at turde at lege”. Bogen fortæller historien bag det gode design, som vi alle kender og omgi- ver os med. Vi støder både på klassikere som den ikoniske PH-lampe, Royal Copenhagens stel og Kay Bojesens abe. Bogen er skrevet i et sprog, så både unge og gamle kan være med. Marie Hugsted er uddannet tekstildesigner og lærer, og har i mange år formidlet dansk design indland og udland, samt skrevet undervisningsmateriale om design for Designmuseum Danmark og Trapholt.

  • - Nykredit Fonds Arkitekturpriser 2007-2019
    af Kristoffer Lindhardt Weiss & Michael Juul Holm
    199,95 kr.

    Nykredit Fonds Arkitekturpris er Skandinaviens største arkitekturpris. Hvert år uddeles den, sammen med en bæredygtighedspris og en motivationspris, til en arkitekt eller tegnestue, hvis arbejde bidrager væsentligt til at højne kvaliteten i vores byggede omgivelser. Priserne er på 1 million kroner. Bogen Positioner i ny dansk arkitektur præsenterer de seneste 13 års prismodtagere og tegner et unikt, opdateret portræt af den allernyeste arkitektur, som den former sig netop nu. De 13 prisvindende tegnestuer er interviewet af skribent og redaktør Michael Juul Holm i et levende og lettilgængeligt sprog. Bogen rummer desuden et nyt essay af forlagsdirektør på Arkitektens Forlag Kristoffer Lindhardt Weiss. Bogen er rigt illustreret med mere end 130 fotografier af ny arkitektur fra Danmarks vigtigste tegnestuer, såsom BIG, COBE, SLA og Dorte Mandrup. Derudover præsenterer den også 2019’s spritnye prismodtagere.

  • af Christian Bundegaard
    310,95 kr.

    The architect and furniture designer Finn Juhl (1912-89) belongs to the core of Danish designers, who combined form “the golden age of Danish design”. His furniture, decorations and exhibition designs were early on internationally acknowledged. Though a number of years, especially in the 1950s, Juhl was the most central figure in creating the term ’Danish Design’. This term marked the export success as well as the unique version of modernism in the field of architecture, design and art, which became trademarks of Scandinavian welfare societies.Today the furniture of Finn Juhl are considered to be classics and they are to be found in museums all over the world. The “Høvdingestol” (the Chieftain Armchair) and the sofa “Poeten” (the Poet Sofa) are famous as a symbol of the union between the useful, the beautiful and concise simplicity. Today, his own private home in Ordrup, north of Copenhagen, is a museum that displays his significant sense of unity between function, space and object, colour, light and atmosphere

  • af Ida Engholm & Nanna Norup
    200,95 kr.

    Designfaget gennemgår en transformation i disse år. Før gik designeres arbejde hovedsagligt ud på at formgive objekter og håndtere specifikke designopgaver. Nu er designere ikke kun formgivere, men også projektledere, og de skal kunne indgå i alle dele af en designproces fra første idé til endeligt resultat. Designfaget er blevet mere interdisciplinært, og nutidens designere konfronterer anderledes krav end deres forgængere. Design What ?#%! dokumenterer og præsenterer den historiske udvikling, som har fundet sted indenfor designfaget fra de tidlige forsøg på at dokumentere designprocedurer ved Bauhaus-skolen i 1920’erne til nyere trends og forskning i designprocesser. Design What ?#%! er den første faglitterære tegneserie, der ndes om dette emne. Lektorer ved Danmarks Designskole, Ida Engholm og Nanna Norup, vil både fortælle og vise læseren, hvad der rører sig i designfeltet. De formidler designhistorie i overensstemmelse med tidens tværdisciplinære tendenser.

  • - Simplicity and Function
    af Michael Müller
    273,95 kr.

    Børge Mogensen – Simplicity and Function er den engelsksprogede udgave af Børge Mogensen – møbler med holdning, der udkom sidste år på Strandberg Publishing. Bogen placerer den danske møbelarkitekt som formgiver og kritiker i sin samtid. Børge Mogensen var en af Danmarks mest betydningsfulde møbelarkitekter, og i mere end 30 år skabte han møbler, der siden kom til at gå under betegnelsen klassikere.Bogen gennemgår Mogensens spændende arbejdsmetoder, ligesom den præsenterer hans kendte og populære møbler.Værket er rigt illustreret med arbejdstegninger, skitser, fotos af Børge Mogensens møbler og huse samt fotografier fra privatlivet.

  • af Rigetta Klint
    150,95 kr.

    HÅNDVÆRK bookazine no. 6 interesserer sig for ressourcer Naturen er en ressource; de råvarer, vi henter i naturen, er ressourcer; den energi, vi forbruger, når vi omformer naturressourcerne til materialer og efterfølgende til objekter og produkter, er en ressource. Uddannelse er en ressource, ligesom erfaring og netværk er det. Baggrund, personligt energiniveau og talent er også ressourcer. I dette nummer vil du blive introduceret til vævning og møbelpolstring, mølleri, brødbagning, fårehold og produktion af uldgarn, foruden en lang række andre tekstile fibre. Vi ser også på fremstilling af designobjekter i blandt andet træ, keramik, glas, søgræs og pap og på kunsten at kreere dufte.Indhold: interview, reportage, inspirationFormat: bookazineSprog: dansk Sideantal: 160 Format: 215 x 280 mm (softback) Papir: 150g HÅNDVÆRK tror på, at nærmeste genvej til en bæredygtig og langtidsholdbar praksis går gennem kendskab til, og respekt for, materialer og håndværksfærdigheder. HÅNDVÆRK bookazine formidler en levende foranderlig håndværks-, kunsthåndværks- og designpraksis. HÅNDVÆRK handler om mad, mode og interiør, men mest af alt om mennesker.

  • af Rigetta Klint
    150,95 kr.

    The fourth issue of HÅNDVÆRK bookazine bears the title "Plant-based". HÅNDVÆRK bookazine has a strong root system, and this issue quite literally goes back to the roots; to nature and its materials, to the plants as a source of inspiration, as a starting point to produce materials and as a source of life – a life which depends on the survival of the bees and in general on the cycle of nature. HÅNDVÆRK bookazine no. 4 contains all of this – as always with a focus on materials and processes as a prerequisite for a sustainable practice in crafts, craftsmanship, art, and design.

  • af Sisse Bro
    273,95 kr.

    At ninety-two years old, Danish furniture designer Kai Kristiansen is still at it, practicing the same methods as he did in the 1950s when he set up his design studio. In collaboration with numerous Danish furniture manufacturers, Kristiansen has conceived significant and well-crafted products which remain popular today. Despite this, very little has been written about him. A modest and pragmatic character, Kristiansen has always focused on his work, above all else. Looking back at his life and career, he now tells his own story, sharing his approach, experiences, and visions. This publication is the first monograph on Kristiansen's work.

  • af Jo Klatt
    243,95 kr.

    Wenige Produktdesigns sind so haltbar wie die von Dieter Rams. Nahezu alles was der einflussreichste Designer des 20. Jahrhunderts entworfen hat, gilt heute als Klassiker. Die überarbeitete Neuauflage von Weniger, aber besser zeigt einmal mehr warum Dieter Rams Designverständnis auch in Zukunft nicht an Aktualität verlieren wird.Die Vorstellungen davon, was gutes Design kann, soll und muss, ändern sich stetig mit technischen Möglichkeiten und kulturellen Entwicklungen. Dieter Rams zehn Thesen zum Design befürworten puristisches, beinahe unmerkliches Design und gelten deshalb in Lehre und Praxis als zeitlose Grundüberlegungen: Gutes Design ist innovativ. Gutes Design macht ein Produkt verständlich. Gutes Design ist ästhetisch. Gutes Design macht ein Produkt brauchbar. Gutes Design ist unaufdringlich. Gutes Design ist ehrlich. Gutes Design ist langlebig. Gutes Design ist konsequent bis ins letzte Detail. Gutes Design ist umweltfreundlich. Gutes Design ist so wenig Design wie möglich.Weniger, aber besser hat nicht den Anspruch, eine lückenlose Rams-Werkschau zu sein oder die vollständige Firmengeschichte von Braun zu erzählen. Vielmehr zeigt dieses Buch, welche Ideen, Kriterien und Methoden hinter den großen Produktdesigns von Dieter Rams stehen und wie sich anhand einer sich wandelnden Produktkultur universale Designmaßstäbe ableiten lassen. Aus Dieter Rams Überlegungen zu Ethik und Werten im Design lassen sich klare Strukturen für zukünftiges Gestalten ableiten. Denn eins hat sich über viele Jahre bewiesen: weniger ist einfach besser.

  • - Kunsten at trykke tekstiler
    af Laird Borelli-Persson
    311,95 kr.

    Marimekko fejrer halvfjerds år for dette højtelskede finske mærkes muntre og frigørende tilgang til beklædning og boligindretning og bringer over 100 af dets mest ikoniske print, en mangfoldighed af farvesætninger og en rigdom af både historiske og funklende nye billeder. Hos Marimekko har et mønster aldrig bare været et mønster. Det er et koncept, en livsstil, en programerklæring – om frihed, fred, kærlighed og lykke. Det finske varemærke, som er synonymt med muntre farver og storslåede mønstre, bruger disse utopiske idealer som en rettesnor og har bygget en lysere fremtid oven på ruinerne af efterkrigstidens Helsinki. Bogen fordyber sig i Marimekkos storslåede, kreative verden og er uomgængelig læsning for alle, der holder af print og mønstre. Den er skrevet af Laird Borelli-Persson, mangeårige journalist på det ikoniske modemagasin Vogue.

  • af Susse Fischer
    273,95 kr.

    Bordet er dækket med Dansk Design er en biografi om fem af vor tids største danske designere og kunsthåndværkere, Grethe Meyer, Jens Quistgaard, Ursula Munch Petersen, Erik Magnussen og Ole Jensen.De fem har det til fælles, at de alle har formgivet smukke og tidsløse brugsting til middagsbordet, som i dag er blevet danske design-klassikere. Brugsting, der i sit udtryk og funktion er indlysende klare og enkle. En del af disse produkter har opnået ikonisk status og er udstillet på nogle af de vigtigste museer i verden. Det er samlerobjekter, og de sælges på auktioner for høje priser. En lang række af de fem designeres produktioner er nu igen sat i produktion i en rigtig fin kvalitet til glæde for kommende generationer. Det er nogle af de værker, der berettes om i denne biografi, men der vies også plads til kreationer, der kun nåede til prototype-stadiet. På den måde fører bogens forfatter Susse Fischer læseren ind i designernes verden, genstandenes væsen og tilblivelse.Fotografen Ture Andersen står bag de mange smukke fotos i bogen.

  • af Heike Hanada
    227,95 kr.

  • af Justin Vivian Bond & Elissa Auther
    313,95 kr.

  • af Mareike Roth & Oliver Saiz
    399,95 kr.

    How does design make the indestructible character of a drill tangible? Why does a brand become a trusted friend? And what emotions should intelligent gardening tools actually radiate? The accurate communication and design of emotional worlds remain one of the greatest challenges for companies and professional design. Designing Emotion offers practical support here. Based on current research from neuroscience and psychology, the book presents tools for systematically analysing emotions and controlling them through precise use of form, colour and material. In addition to case studies and interviews, this edition offers insights into the design practice of successful companies. Provides professional design instruments for influencing emotions Includes a folding poster for the use of "emotion grid" With illustrative product analyses

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.