dk-flag   Stort fødselsdagsudsalg   dk-flag
dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag   Vi fejrer fødselsdag med stort udsalg   dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag

Grafisk design

Her finder du spændende bøger om Grafisk design. Nedenfor er et flot udvalg af over 464 bøger om emnet.
Vis mere
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Lars Dybdahl m.fl.
    397,95 kr.

    Dansk design nu er den første samlede fremstilling af dansk design i det 21. århundrede. Gennem 40 rigt illustrerede temaartikler og 20 interviews kaster bogen lys over den komplekse udvikling inden for de seneste 15 års design i Danmark. Fra opbruddet i 1980’erne og 1990’erne til nutidens mangfoldighed, retrotendenser og det vide spektrum af nye designere og arkitekter.Bogen kommer bredt rundt om begrebet design med ikoniske eksempler fra beklædning, legetøj, møbler, køkkendesign, grafisk design, lyddesign, kunsthåndværk, industrielt design og arkitektur, ligesom den også forholder sig til designpolitik, bæredygtighed og velfærdsdesign.Dansk design nu er redigeret af forskningschef på Designmuseum Danmark Lars Dybdahl og indeholder bidrag af en række af landets førende designeksperter.

  • af Vibeke Petersen Gether
    463,95 kr.

    I Vibeke Petersen Gethers store monografi om billedkunstneren Gunnar Aagaard Andersen (1919-1982) belyses og perspektiveres hans banebrydende indsats i krydsfeltet mellem kunst og design. Aagaard Andersen eksperimenterede gennem hele sit liv – ikke bare med billedkunsten, men også med arkitektur, grafisk design, møbelproduktion og tekstildesign. Den eksperimentelle tilgang til alt, hvad han beskæftigede sig med, var omdrejningspunktet for hans kreative praksis.Denne rigt illustrerede bog afdækker Aagaard Andersens kunstneriske virke fra 1940′erne og frem til hans død i begyndelsen af 1980′erne og giver et nuanceret billede af udvekslingen mellem dansk og udenlandsk kunst og design. Med hans kunstpraksis som det centrale undersøgelsesfelt, præsenteres Aagaard Andersens kunst og dens tværgående potentiale som brobygger mellem billedkunsten og det kommercielt kreative område.Bogen er indbundet i lærred og indlagt en rå papæske - begge dele betrykt med silketryk.

  • - Designprocessen
    af Anne Mette Hartelius
    407,95 kr.

    VISUEL IDENTITET – Designprocessen er den første bog på dansk, der giver et sammenhængende overblik over hele processen bag design af visuel identitet – fra brandstrategi til lancering. Bogen beskriver den generelle proces i fem faser med teori og best practice, herunder opbygning af brandidentitet, hensyn til funktionalitet, positionering og implementering. Bogens teori understøttes af et sjældent, og rigt illustreret, indblik i nyere cases fra tolv af Danmarks mest prisvindende designbureauer. Udvikling af visuel identitet kræver tæt samarbejde mellem designkøber og -sælger. Som deltager i et visuel identitetsprojekt er det derfor vigtigt at kunne kommunikere om design, branding og implementering ved hjælp af de rigtige fagtermer. Hensigten med bogen er, at den skal fungere som en fælles reference for alle involverede parter.

  • af Alina Wheeler
    413,95 - 517,95 kr.

  • - 12 julehjerter med skabeloner
    af Karsten Blem
    164,95 kr.

    "Katte Hjerter" indeholder skabeloner til 12 julehjerter med kattemotiver. Bogen indeholder komplet forklaring, så det er let at gå i gang med hjerterne.”Katte Hjerter” har også lidt fakta om katte og desuden en del gamle ordsprog, citater og talemåder om katte. "Katte Hjerter" indbyder til nemt mersalg: fx glanspapir, skæreplade, limstift og skalpel.

  • af Catharine Slade-Brooking
    195,95 kr.

  • - Fortællingen om Ib Antoni
    af Sara Alfort
    157,95 - 310,95 kr.

    Han var manden, der med et skarpt sind og en spids blyant var med til at sætte Danmark på verdenskortet, men alligevel er det de færreste, der kender ham. Nu fortælles historien om ”Danmarks hoftegner” Ib Antoni i bogen MANDEN DER TEGNEDE DANMARK.Vi kender hans plakater med farvestrålende Tivoli-lamper, den ikoniske klovn Charlie Rivel og den marcherende livgarder med sin gigantiske bjørneskindshue, der huser en lille fuglerede på toppen. Alligevel er der ikke mange, der kender til manden bag de velkendte streger, selvom han tegnede for både danske virksomheder som Carlsberg og Tuborg og udenlandske virksomheder som Life Magazine, Shell og Unicef. Hans værker var fast inventar, når Udenrigsministeriet, Turistrådet og Landbrugets Afsætningsråd arrangerede fremstød for danske varer, dansk kultur og dansk eventyrlighed i udlandet, og han blev ofte hyret i forbindelse med royale events.Nu fortælles historien om en af verdens mest eftertragtede reklametegnere, der i løbet af sit korte og intense liv bl.a. tegnede for et af New Yorks største reklamebureauer på Madison Avenue som en af de såkaldte Mad Men og blev verdensberømt, fordi hans plakater var – og stadig er – med til at skab eden danske fædrelandsfortælling om det lille eventyrland med læskende øl, kvalitetsost og ikoniske møbler, der åbnede op for masseturismen, og som stadig tiltrækker besøgende fra hele verden.Gennem forfatter og journalist Sara Alforts omfattende detektivjagt optrevles den ualmindeligt produktive kunstners liv, der fører fra barndomsbyen Esbjerg til hans møder med prinser, prinsesser, konger og dronninger fra hele verden. Jagten fører til den svenske prins Bertil Bernadotte, schlagerdronningen Gitte Hænning, den danske ambassadør i Washington og datteren af Antonis verdensberømte ven, entertaineren Victor Borge – for blot at nævne nogle få:“Det er simpelthen så vildt at tænke på, at historien om Ib Antoni var gået i glemmebogen. Dels fordi han levede et helt utroligt liv, men også fordi han reelt var en af Danmarks største og internationalt anerkendte plakatkunstnere”, fortæller Sara Alfort, der har været vidt omkring i sin research om”Danmarks hoftegner”.

  • af Ida Engholm & Nanna Norup
    198,94 kr.

    Designfaget gennemgår en transformation i disse år. Før gik designeres arbejde hovedsagligt ud på at formgive objekter og håndtere specifikke designopgaver. Nu er designere ikke kun formgivere, men også projektledere, og de skal kunne indgå i alle dele af en designproces fra første idé til endeligt resultat. Designfaget er blevet mere interdisciplinært, og nutidens designere konfronterer anderledes krav end deres forgængere. Design What ?#%! dokumenterer og præsenterer den historiske udvikling, som har fundet sted indenfor designfaget fra de tidlige forsøg på at dokumentere designprocedurer ved Bauhaus-skolen i 1920’erne til nyere trends og forskning i designprocesser. Design What ?#%! er den første faglitterære tegneserie, der ndes om dette emne. Lektorer ved Danmarks Designskole, Ida Engholm og Nanna Norup, vil både fortælle og vise læseren, hvad der rører sig i designfeltet. De formidler designhistorie i overensstemmelse med tidens tværdisciplinære tendenser.

  • af Ellen Lupton
    257,95 kr.

    "Revised and expanded third edition of the essential guide to how typefaces are constructed and how to use them"--

  •  
    195,95 kr.

    This book explores colour palettes in graphic design that surprise, engage, challenge and grab our attention. Colour is one of the essential elements of many branding designs. It can help give an identity personality and warmth, express emotion, communicate messages in an unconscious and subtle way and it can keep or navigate the viewerâEUR(TM)s interest, drawing the eye and making elements stand out. This book explores colour palettes in graphic design that surprise, engage, challenge and grab our attention - the combinations that maybe shouldnâEUR(TM)t work but just do. These are palettes that break the established rules and laws we have been taught about colour theory and remind us that colour can be fun as well as meaningful.

  • af Dorte Nielsen, Katrine Granholm & Tine Kej
    270,95 kr.

    Her er bogen til art directors og alle dem, der drømmer om at blive det."Grundbog for Art Directors" er en samling af råd, regler og retningslinjer for at lave god kreativ kommunikation. Målet er at højne kreativiteten og skabe relevante, originale og inspirerende løsninger, der ikke tidligere er set.Da originale løsninger ofte er fantastiske, netop fordi de bryder reglerne og går imod konventionerne, er denne bog et godt udgangspunkt. Det er en absolut fordel at kende reglerne, når man vil bryde dem.Bogens hovedkapitler:Art directors værktøjskasseDen kreative procesMedierPå bureauetWebsites & awards

  • - Type, Typography and the Reader
    af Jan Middendorp
    294,95 kr.

    Everyone is a typographer. This is the inevitable conclusion when looking at the way in which today's computer users are forced to make decisions about fonts and layout for their day-to-day communication. Writing, typesetting and printing have become part of almost everyone's experience. However, many users are clueless about how fonts work, what constitutes a functional layout and how to communicate best with readers. There has even been a decline in basic typographic knowledge among young design professionals. And yet, a thoughtful and purpose-driven shaping of text lies at the basic of effective, powerful graphic communication. Shaping Text takes a practical and broad approach to typography. It is aimed at design students and graphic designers, and also at those who are concerned with content: writers, editors and publishers. Showing a wide range of examples from first-rate designers across the world, the book examines why and how typographic designs work well in a given context. Particular attention is given to the team play between the text itself - written language - and the design - the shaping of the text - to form a new, multi-level visual message with a complex content. Many textbooks on typography look at the details of type and lettering first, often taking a historical approach, then zoom out to gradually reveal a larger whole. Shaping Text works the other way around. It starts by looking at graphic products - in print, on the screen and in the environment - and then examines the constituting elements, including type, image, ornament, layout, and colour. Historical examples are used as references for most genres of text-shaping; a chronological overview of type design and printing techniques forms a lengthy appendix rather than the core of the book. Finally Shaping Text is firmly rooted in contemporary design praxis. It discusses the state of the art in type design and technology, and tackles problems and questions that font users may be struggling with. Besides being a typographic writer and consultant for leading companies such as FontShop and MyFonts, the author has worked as a graphic designer and teacher; Shaping Text reflects this broad experience with typographic form and content.

  • af Allan Peters
    274,95 kr.

    With Logos that Last, learn key concepts and transformational techniques for creating iconic visual branding.

  • af Timothy Samara
    237,95 kr.

    Making and Breaking the Grid: A Graphic Design Layout Workshop (Third Edition) is the ultimate resource for designers who want to understand the rules of the grid, so they can get better at breaking them.

  • af Shaoqiang Wang
    279,95 kr.

  • - The Four Steps to Creative Programming with the Processing Language
    af Yu Zhang & Mathias Funk
    326,95 - 436,95 kr.

  • - Fremstil bedre publikationer
    af John Folkmann
    137,95 kr.

    Grafisk design fra A til Z handler om kunsten at sætte kommunikation i et visuelt system. Al form for grafisk design skabes gennem en proces, hvor flygtige tanker omsættes til et koncept, og løse idéer bliver til virkelighed. Slutproduktet er visuel kommunikation, som er i stand til at servere selv det mest indviklede budskab, så det kan forstås af en bred gruppe modtagere. Denne bog handler om de mange facetter, der omgiver visuel kommunikation, og hvordan de påvirker forståelsen af et budskab. Uanset om du har en privat blog, ejer en webshop, står for kommunikationen i et firma, arbejder med reklame og marketing eller bare drømmer om at gøre det, er der inspiration at hente. Forfatteren giver dig sine personlige råd baseret på mere end 30 års erfaring som grafisk designer. Det er råd fra den virkelige verden - testet 100-vis af gange gennem årene af forfatteren selv.

  • af Steven Heller
    277,95 kr.

    Dieses nach Sichtung Tausender von Werbeanzeigen sorgfältig zusammengestellte Buch präsentiert die Krönung der amerikanischen Printwerbung im Zeitalter der "Big Idea". Die bunten und originellen Kampagnen malen ein faszinierendes Bild der 1950er- und 1960er-Jahre und dokumentieren, wie die Angst vor dem Kalten Krieg immer mehr dem sorgenfreien Kapitalismus der Mad-Men-Ära wich, in der hemmungslos gequalmt und gesoffen wurde. Die Bilder, die digital überarbeitet wurden, um eine optimale Reproduktionsqualität zu erzielen, sind von einer bestechenden Schärfe und Farbintensität. Sie brachten einst ihr Zielpublikum mit der Verlockung ungeahnter Möglichkeiten dazu, alles nur Erdenkliche zu kaufen - von Hüfthaltern bis Handfeuerwaffen, Autos bis Zahnpasta, Flugreisen bis Küchengeräten. Dieses mal schockierende, mal amüsante und inspirierende Panorama eines vergangenen Marketing-Milieus ist zugleich Zeitdokument und Referenzwerk für innovatives Design und witzige Werbung.

  • af Sandra Rendgen
    493,95 kr.

    This expansive publication follows up on TASCHEN's Information Graphics with more than 280 contemporary and vintage visualizations to help us understand our world, including seven fold-out spreads. Spanning the present state, and historical shaping, of society, culture, technology, economics and the environment, this is at once a showcase of...

  • af Miguel Ángel Pérez Arteaga
    274,95 kr.

  • - Kreative værktøjer og metoder til idé- og konceptudvikling
    af Dorte Nielsen
    317,95 kr.

    "Idébogen" er til dig med den uhæmmede kreativitet. Bogen indeholder forskellige praktiske værktøjer, metoder, inspiration og andre god råd, som hjælper dig til at organisere og realisere dine idéer. Bogens formål er at ramme bredt, og den er altså en guide til både den grafiske designer, musikeren og tekstforfatteren."Idébogen" giver dig teknikker til, hvordan du bedst håndterer dine idéer, men samtidig illustrerer den også, hvordan du i første omgang får idéerne. Bogen indeholder kapitler som får dig til at tænke originalt og får dig til at bruge din underbevidsthed. Den indeholder desuden en række praktiske øvelser.[Bogen en uændret i forhold til tidligere udgave, som udkom på Grafisk Litteratur under isbn 9788791171857]

  • af MARC DACOSTA ROGER
    493,95 kr.

    Communications between amateur radio (AKA ham radio) operators and citizen band stations have been crowding the world's electromagnetic spectrum since its invention in the early 20th century. Millions of operators formed what could be almost be described as an early internet - projecting their voices, ideas, and humanity around the earth's surface using various techniques and frequencies to bounce their waves around the earth's surface, off of the ionosphere, and even the moon. Any communication network needs a way of identifying individuals. A QSL card is a written confirmation of prior communication between two amateur radio or citizens band stations-postcard sized and mailed between users. Do You Confirm Receipt of My Transmission is derived from the Q code. A Q code message can stand for a statement or a question (when the code is followed by a question mark). In this case, 'QSL?' (note the question mark) means "Do you confirm receipt of my transmission?" while 'QSL' (without a question mark) means "I confirm receipt of your transmission." Just like today's internet avatars, operators had their own style and often projected their personality using their QSL cards. Collecting cards was popular, and a source of pride to operators. Published by Brooklyn-based design imprint, Standards Manual, Do You Confirm Receipt of My Transmission is a visual history of these cards, spanning from approximately 1960-1990. Over 190 cards are included, front and back, with high resolution details. The collection forms a visual history of early global communication - something we now take for granted but was once a marvel. Today, there are over 3 million licensed radio operators worldwide.

  • - 61 visuelle greb og deres effekt
    af Anne Mette Hartelius
    195,95 kr.

    Visuelle udtryk skaber forskellige følelsesreaktioner. Derfor er det som formgiver af visuel kommunikation afgørende at have forståelse for, hvordan form bliver til følelse hos modtageren af et visuelt understøttet budskab.Visuel kommunikation i et følelsesperspektiv er både en teoretisk indføring i, hvordan vi som mennesker forstår og fortolker visuelle stimuli, og en præsentation af praksisorienterede redskaber, der hjælper formgivere med at udvikle de mest velegnede visuelle koncepter for deres kunder. Bogen introducerer to nye analyseredskaber, Følelseshjulet og Kataloget over visuelle greb, som kan bruges til at kortlægge et verbalt budskabs følelsesprofil og finde profilens visuelle modparter. Med denne nye tilgang til formgivning får man mulighed for at italesætte den værdi, visuelle koncepter kan tilføre et kommunikationsprodukt.Bogen henvender sig til såvel praktiserende visuelle kommunikatører som til studerende, der er interesserede i at skærpe kommunikationen om visuel formgivning og blive mere bevidste om, hvordan de i deres arbejde oversætter ord til visuelle symboler, figurer og former.

  • af Franz Kafka
    294,95 kr.

    "Wie ein Hund!" sagte er, es war, als sollte die Scham ihn überleben. Mit diesem Satz beendet Franz Kafka seinen Roman "Der Prozess" und benennt ein zentrales Thema seines Schaffens: Die Scham. Sie und viele andere mit dem Werk Kafkas verbundene Themen haben den Schriftsteller tatsächlich überlebt und als "kafkaesk" eine allgemeingültige und immerwährende Eigenständigkeit erlangt. Dort, wo Angst, Verzweiflung, unheimliche und klaustrophobische Verhältnisse, bürokratische Enge sowie Machtmissbrauch herrschen, wird oft eine gedankliche Brücke zu Kafka geschlagen. Daraus haben viele Künstler*innen, die im Zentrum der Ausstellung stehen, wichtige Impulse erhalten. In diesem Katalog werdenPositionen der Kunst des 20. und 21. Jahrhunderts zusammengefasst, die sich explizit oder implizit auf Kafka beziehen. Figuren aus Erzählungen und Romanen von Franz Kafka führen die einzelnen Themen ein: Der Offizier aus der "Strafkolonie", Gregor Samsa aus der "Verwandlung", Karl Rossmann aus "Der Verschollene", der Landvermesser K. aus dem "Schloss", das namenlose Tier aus dem "Bau" und natürlich Josef K. aus dem "Prozess".Der Katalog sprengt dabei die bildungsbürgerliche Kafka-Rezeption und richtet sich an ein breites Publikum. Comics führen niedrigschwellig in die Thematik ein und zeigen unterschiedliche Facetten der einzelnen Protagonisten aus Kafkas Schriften.Ed.: Helena Pereña. Künstler*innen:da Applebroog, Louise Bourgeois, Berlinde De Bruyckere, Janet Cardiff & George Bures Miller, David Claerbout, Robert Crumb, Robert Gober, Rodney Graham, Andreas Gursky, Mona Hatoum, Roni Horn, Teresa Hubbard / Alexander Birchler, Tetsuya Ishida, Sebastian Jung, Franz Kafka, Konrad Klapheck, Alfred Kubin, Maria Lassnig, Via Lewandowsky, David Zane Mairowitz, Margot Pilz, Paula Rego, Germaine Richier, David Rych, Anri Sala, Heidrun Sandbichler, Thomas Schütte, Chiharu Shiota, Michael Sommer, Ignacio Uriarte, Maja Vukoje, Jeff Wall, Franz Wanner, Cathy Wilkes

  • af Hayward Cirker
    227,95 kr.

    More than 2,500 designs, originally published between 1830 and 1881, offer a splendid source of royalty-free ornaments. Includes two-, three-, and four-letter combos, plus crowns, crests, and coats of arms.

  • af Virginia Puertollano Galán
    184,95 kr.

    ¿Alguna vez te has preguntado cómo se diseñan los objetos que usamos todos los días? Desde el bolígrafo con el que escribes hasta el teléfono que utilizas para comunicarte, cada producto ha sido cuidadosamente concebido y desarrollado por diseñadores de producto dedicados.En este fascinante manual, exploramos el emocionante mundodel diseño de producto, desde los procesos creativos hasta lacomercialización exitosa de ideas innovadoras. A través de ejemplosinspiradores y técnicas probadas, aprenderás a dominar las habilidades fundamentales del diseño y a aplicarlas en tus propios proyectos.Descubre cómo el dibujo, la investigación en materiales, el prototipado y la comunicación efectiva se combinan para dar vida a ideas audaces y revolucionarias. Desde la concepción inicial hasta el producto final, este libro te guiará paso a paso a través del apasionante viaje del diseño de producto.Ya sea que seas un estudiante entusiasta, un diseñador experimentado o simplemente un amante del buen diseño, "Cómo se Diseñan las Cosas" te abrirá las puertas a un mundo de creatividad, innovación y posibilidades ilimitadas. ¡Prepárate para inspirarte y transformar tus ideas en realidad!

  • af John Ross
    423,95 kr.

  • af Thy Nguyen
    179,95 - 187,95 kr.

  • af Thy Nguyen
    182,95 kr.

    If you're a fan of urban art, then you'll love the Graffiti Art Coloring Book. This book is perfect for anyone who wants to explore their artistic side while also enjoying the vibrant and colorful world of street art.Here are some reasons why you should consider getting the Graffiti Art Coloring Book:The book features a variety of graffiti art styles, from graffiti letters to characters. This means that you can explore different techniques and styles of graffiti art while also honing your coloring skills. Coloring is a great way to relieve stress and unwind. As you color in each page, you'll find yourself feeling more relaxed and focused. This is a great activity to do after a long day at work or when you just need to take a break from the world. The book is suitable for artists of all levels. Whether you're a beginner or an experienced artist, you'll find something to enjoy in the Graffiti Art Coloring Book. The pages are designed to be challenging but not overwhelming, so you can easily complete each page at your own pace. The book is a great way to support urban art and graffiti culture. By purchasing and supporting this book, you're helping to keep urban art alive and thriving. The book is a great gift for anyone who loves art, graffiti, or coloring. Whether you're buying it for a friend or for yourself, the Graffiti Art Coloring Book is sure to be a hit.So if you're looking for a fun and creative way to explore the world of street art, then be sure to check out the Graffiti Art Coloring Book. Happy coloring!

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.