Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Grafisk design

Her finder du spændende bøger om Grafisk design. Nedenfor er et flot udvalg af over 148 bøger om emnet.
Vis mere
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Lars Dybdahl m.fl.
    310,95 kr.

    Dansk design nu er den første samlede fremstilling af dansk design i det 21. århundrede. Gennem 40 rigt illustrerede temaartikler og 20 interviews kaster bogen lys over den komplekse udvikling inden for de seneste 15 års design i Danmark. Fra opbruddet i 1980’erne og 1990’erne til nutidens mangfoldighed, retrotendenser og det vide spektrum af nye designere og arkitekter.Bogen kommer bredt rundt om begrebet design med ikoniske eksempler fra beklædning, legetøj, møbler, køkkendesign, grafisk design, lyddesign, kunsthåndværk, industrielt design og arkitektur, ligesom den også forholder sig til designpolitik, bæredygtighed og velfærdsdesign.Dansk design nu er redigeret af forskningschef på Designmuseum Danmark Lars Dybdahl og indeholder bidrag af en række af landets førende designeksperter.

  • af Vibeke Petersen Gether
    464,95 kr.

    I Vibeke Petersen Gethers store monografi om billedkunstneren Gunnar Aagaard Andersen (1919-1982) belyses og perspektiveres hans banebrydende indsats i krydsfeltet mellem kunst og design. Aagaard Andersen eksperimenterede gennem hele sit liv – ikke bare med billedkunsten, men også med arkitektur, grafisk design, møbelproduktion og tekstildesign. Den eksperimentelle tilgang til alt, hvad han beskæftigede sig med, var omdrejningspunktet for hans kreative praksis.Denne rigt illustrerede bog afdækker Aagaard Andersens kunstneriske virke fra 1940′erne og frem til hans død i begyndelsen af 1980′erne og giver et nuanceret billede af udvekslingen mellem dansk og udenlandsk kunst og design. Med hans kunstpraksis som det centrale undersøgelsesfelt, præsenteres Aagaard Andersens kunst og dens tværgående potentiale som brobygger mellem billedkunsten og det kommercielt kreative område.Bogen er indbundet i lærred og indlagt en rå papæske - begge dele betrykt med silketryk.

  • - 12 julehjerter med skabeloner
    af Karsten Blem
    163,95 kr.

    "Katte Hjerter" indeholder skabeloner til 12 julehjerter med kattemotiver. Bogen indeholder komplet forklaring, så det er let at gå i gang med hjerterne.”Katte Hjerter” har også lidt fakta om katte og desuden en del gamle ordsprog, citater og talemåder om katte. "Katte Hjerter" indbyder til nemt mersalg: fx glanspapir, skæreplade, limstift og skalpel.

  • - Fortællingen om Ib Antoni
    af Sara Alfort
    160,95 - 310,95 kr.

    Han var manden, der med et skarpt sind og en spids blyant var med til at sætte Danmark på verdenskortet, men alligevel er det de færreste, der kender ham. Nu fortælles historien om ”Danmarks hoftegner” Ib Antoni i bogen MANDEN DER TEGNEDE DANMARK.Vi kender hans plakater med farvestrålende Tivoli-lamper, den ikoniske klovn Charlie Rivel og den marcherende livgarder med sin gigantiske bjørneskindshue, der huser en lille fuglerede på toppen. Alligevel er der ikke mange, der kender til manden bag de velkendte streger, selvom han tegnede for både danske virksomheder som Carlsberg og Tuborg og udenlandske virksomheder som Life Magazine, Shell og Unicef. Hans værker var fast inventar, når Udenrigsministeriet, Turistrådet og Landbrugets Afsætningsråd arrangerede fremstød for danske varer, dansk kultur og dansk eventyrlighed i udlandet, og han blev ofte hyret i forbindelse med royale events.Nu fortælles historien om en af verdens mest eftertragtede reklametegnere, der i løbet af sit korte og intense liv bl.a. tegnede for et af New Yorks største reklamebureauer på Madison Avenue som en af de såkaldte Mad Men og blev verdensberømt, fordi hans plakater var – og stadig er – med til at skab eden danske fædrelandsfortælling om det lille eventyrland med læskende øl, kvalitetsost og ikoniske møbler, der åbnede op for masseturismen, og som stadig tiltrækker besøgende fra hele verden.Gennem forfatter og journalist Sara Alforts omfattende detektivjagt optrevles den ualmindeligt produktive kunstners liv, der fører fra barndomsbyen Esbjerg til hans møder med prinser, prinsesser, konger og dronninger fra hele verden. Jagten fører til den svenske prins Bertil Bernadotte, schlagerdronningen Gitte Hænning, den danske ambassadør i Washington og datteren af Antonis verdensberømte ven, entertaineren Victor Borge – for blot at nævne nogle få:“Det er simpelthen så vildt at tænke på, at historien om Ib Antoni var gået i glemmebogen. Dels fordi han levede et helt utroligt liv, men også fordi han reelt var en af Danmarks største og internationalt anerkendte plakatkunstnere”, fortæller Sara Alfort, der har været vidt omkring i sin research om”Danmarks hoftegner”.

  • af Ida Engholm & Nanna Norup
    200,95 kr.

    Designfaget gennemgår en transformation i disse år. Før gik designeres arbejde hovedsagligt ud på at formgive objekter og håndtere specifikke designopgaver. Nu er designere ikke kun formgivere, men også projektledere, og de skal kunne indgå i alle dele af en designproces fra første idé til endeligt resultat. Designfaget er blevet mere interdisciplinært, og nutidens designere konfronterer anderledes krav end deres forgængere. Design What ?#%! dokumenterer og præsenterer den historiske udvikling, som har fundet sted indenfor designfaget fra de tidlige forsøg på at dokumentere designprocedurer ved Bauhaus-skolen i 1920’erne til nyere trends og forskning i designprocesser. Design What ?#%! er den første faglitterære tegneserie, der ndes om dette emne. Lektorer ved Danmarks Designskole, Ida Engholm og Nanna Norup, vil både fortælle og vise læseren, hvad der rører sig i designfeltet. De formidler designhistorie i overensstemmelse med tidens tværdisciplinære tendenser.

  • af Dorte Nielsen, Katrine Granholm & Tine Kej
    270,95 kr.

    Her er bogen for art directors og alle dem, der drømmer om at blive det.Bogen er en samling af råd, regler og retningslinjer for at lave god kreativ kommunikation. Målet er at højne kreativiteten og skabe relevante, originale og inspirerende løsninger, der ikke tidligere er set.Da originale løsninger ofte er fantastiske, netop fordi de bryder reglerne og går imod konventionerne er denne bog et godt udgangspunkt. Det er en absolut fordel af kende reglerne, når man vil bryde dem.Bogens hovedkapitler:Art directors værktøjskasseDen kreative procesMedierPå bureauetWebsites & awards

  • - Type, Typography and the Reader
    af Jan Middendorp
    294,95 kr.

  •  
    183,95 kr.

    Colour is one of the essential elements of many branding designs. It can help give an identity personality and warmth, express emotion, communicate messages in an unconscious and subtle way and it can keep or navigate the viewer¿s interest, drawing the eye and making elements stand out. This book explores colour palettes in graphic design that surprise, engage, challenge and grab our attention - the combinations that maybe shouldn¿t work but just do. These are palettes that break the established rules and laws we have been taught about colour theory and remind us that colour can be fun as well as meaningful.

  • - Designprocessen
    af Anne Mette Hartelius
    369,95 kr.

    VISUEL IDENTITET – Designprocessen er den første bog på dansk, der giver et sammenhængende overblik over hele processen bag design af visuel identitet – fra brandstrategi til lancering. Bogen beskriver den generelle proces i fem faser med teori og best practice, herunder opbygning af brandidentitet, hensyn til funktionalitet, positionering og implementering. Bogens teori understøttes af et sjældent, og rigt illustreret, indblik i nyere cases fra tolv af Danmarks mest prisvindende designbureauer. Udvikling af visuel identitet kræver tæt samarbejde mellem designkøber og -sælger. Som deltager i et visuel identitetsprojekt er det derfor vigtigt at kunne kommunikere om design, branding og implementering ved hjælp af de rigtige fagtermer. Hensigten med bogen er, at den skal fungere som en fælles reference for alle involverede parter.

  • - An Introduction to Design Concepts in Everyday Experience
    af Meredith Davis & Jamer Hunt
    342,95 kr.

    Where do design principles come from? Are they abstract "rules" established by professionals or do they have roots in human experience? And if we encounter these visual phenomena in our everyday lives, how do designers use them to attract our attention, orient our behavior, and create compelling and memorable communication that stands out among the thousands of messages we confront each day? Today's work in visual communication design shifts emphasis from simply designing objects to designing experiences; to crafting form that acknowledges cognitive and cultural influences on interpretation. In response, Meredith Davis and Jamer Hunt provide a new slant on design basics from the perspective of audiences and users. Chapters break down our interactions with communication as a sequence of meaningful episodes, each with related visual concepts that shape the interpretive experience. Explanatory illustrations and professional design examples support definitions of visual concepts and discussions of context. Work spans print, screen, and environmental applications from around the world. This introduction to visual communication design demystifies the foundational concepts that underpin professional design decisions and shape our experiences in a complex visual world.

  • - A Graphic Design Layout Workshop
    af Timothy Samara
    258,95 kr.

    Making and Breaking the Grid: A Graphic Design Layout Workshop (Second Edition) is the ultimate resource for designers who want to understand and break the rules of the grid.

  • af Catharine Slade-Brooking
    198,95 kr.

  • - Fremstil bedre publikationer
    af John Folkmann
    134,95 kr.

    Grafisk design fra A til Z handler om kunsten at sætte kommunikation i et visuelt system. Al form for grafisk design skabes gennem en proces, hvor flygtige tanker omsættes til et koncept, og løse idéer bliver til virkelighed. Slutproduktet er visuel kommunikation, som er i stand til at servere selv det mest indviklede budskab, så det kan forstås af en bred gruppe modtagere. Denne bog handler om de mange facetter, der omgiver visuel kommunikation, og hvordan de påvirker forståelsen af et budskab. Uanset om du har en privat blog, ejer en webshop, står for kommunikationen i et firma, arbejder med reklame og marketing eller bare drømmer om at gøre det, er der inspiration at hente. Forfatteren giver dig sine personlige råd baseret på mere end 30 års erfaring som grafisk designer. Det er råd fra den virkelige verden - testet 100-vis af gange gennem årene af forfatteren selv.

  • af MARC DACOSTA ROGER
    496,95 kr.

  • af Steven Heller
    218,95 kr.

    This visual survey of graphic design styles through the ages is an essential resource for designers, art and design students, and art lovers. With more than 700 illustrations, it is the only wide-ranging history of graphic design to be completely visual. This new edition has been brought completely up to date with new chapters that encompass trends from the last decade

  •  
    397,95 kr.

  • af Emily King
    496,95 kr.

    A 528-page monograph presenting for the first time twenty years of works by M/M (Paris), one of the most emblematic and influential design practices and art partnerships of the twenty-first century. Michael Amzalag and Mathias Augustyniak originally established M/M (Paris) as a graphic design studio in 1992.

  • af Ian Lynam
    244,95 kr.

  • af C. Mauner von Kaenel Gellert
    459,95 - 540,95 kr.

  • af Jen Christiansen
    1.161,95 kr.

  • af Paul Gorman
    297,95 kr.

  • af Steven Heller & Veronique Vienne
    340,95 kr.

  • af Beatrice Harrison
    133,95 kr.

  • af Patricia Castillo
    182,95 kr.

  • af Neil Richards
    427,95 - 1.039,95 kr.

  • af Nigel Holmes
    280,95 kr.

  • af Wanda Grimsgaard
    488,95 - 1.467,95 kr.

  • af Beatrice Harrison
    237,95 kr.

  • af Ansver Oksman
    237,95 kr.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.