Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering

Internet og digitale medier

Her finder du spændende bøger om Internet og digitale medier. Nedenfor er et flot udvalg af over 36 bøger om emnet. Det er også her du finder emner som Alle aspekter af internettet som medie, især for oprindeligt online-materiale; internet-berømtheder, bloggere og blogging, vloggere, podcasts osv.

Vis mere
Filter
Filter
Bogtype
  • (36)
  • (6)
Format
  • (18)
  • (13)
  • (6)
  • (4)
  • (1)
Sprog
  • (36)
Pris
DKK
Serie
  • (3)
  • (2)
  • (1)
Tag
  • (4)
  • (4)
  • (4)
  • (3)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
Vis mere
Sorter efterSorter Populære
  • - Trolling og debatkultur i den digitale tidsalder
    af Maia Kahlke Lorentzen, Katrine Emme Thielke & Nana Dall
    188,95 kr.

    Når nogen siger internettrold, tænker du måske, at der er tale om et moralsk afsporet kældermenneske. Men det er en misforståelse. ’Trolling’ er blevet et fænomen, der ikke længere er isoleret til online-subkulturer, men er udbredte taktikker som kan være alt fra satirisk fjol, aktivistiske afsporinger af debatter på sociale medier til hadekampagner, trusler og cyberstalking. Og de fleste af os, deltager i det. Troldene er med andre ord os selv. Kan trold tæmmes? analyserer troldeadfærd fra a til z og graver sig ned i ytringsfrihedens digitale dilemma: for hvad stiller man op, når den enes ytringsfrihed fører til intimidering og ekskludering af den anden? Hvordan skal vi forstå troldeadfærd, og hvad gør vi ved det, når adfærden truer den demokratiske samtale? Anmeldelser "En satans bog." ★★★★★ - POV International OM FORFATTERNEMaia Kahlke Lorentzen er ekspert i cybersikkerhed og digital dannelse hos Cybernauterne og medstifter af tech-aktivistnetværket DO:TOPIA. Katrine Emme Thielke er ekspert i sociale medier og digitale processer. Hun er cand.mag. i Informationsvidenskab, ekstern lektor og underviser på DMJX. Nana Dall er cand.mag.psyk, kaospilot og konfliktmægler. Hun har i de seneste år haft fokus på sociale medier.

  • af Julie Andem
    148,95 kr.

    Høst & Søn udgiver de originale råmanuskripter til den verdensomspændende successerie SKAM. Manuskripterne indeholder bl.a. scener, der aldrig kom med, nyskrevne prologer og epiloger og ikke mindst Julie Andems egne kommentarer og håndskrevne mind maps. Et unikt indblik i skabelsen af serien, der har tryllebundet millioner af seere verden over.Hver sæson udgør nu en bog i manuskriptform, og første bind handler om Eva, som starter i gymnasiet, kort efter at hun er blevet uvenner med bedsteveninden, Ingrid. Hun føler sig alene og kæmper for at få forholdet til sin kæreste, Jonas, til at fungere. Eva bliver en del af en ny venindegruppe, men må indse, at det kan være svært at balancere venskab og kærlighed. Og ikke kun for hende selv.Pressen skriver:»Man skal – næsten – have levet under en sten, hvis man ikke har hørt om SKAM: den norske ungdomsserie, som gik sin sejrsgang over hele verden fra 2015-2017. Med de fire sæsoner fik skaberen, Julie Andem, sat vigtige problemstillinger under debat som homoseksualitet, identitet, religion, psykisk sygdom, spiseforstyrrelser og den første store kærlighed. Nu er Høst & Søn i gang med at udgive de fire råmanuskripter, som de blev skrevet af Julie Andem. Manuskriptet indeholder scener, som aldrig kom med, en ny prolog og epiloger og Julies kommentarer til sig selv. Særligt kommentarerne fik mig til at smile og grine flere gange […] Det er en perfekt gave til en person, der elsker SKAM, og som gerne vil lære lidt mere.«9/10 – Bookeater»Manusset er skrevet meget levende, og jeg sad på intet tidspunkt og tænkte; ej det er bedre på film. Det var lige så godt! Jeg var dybt imponeret over, hvordan bogen kunne leve op til mine forventninger, men det gjorde den på alle måder […] SKAM som bog er både til de etablerede SKAM-fans og til de nye. Her får man lidt ekstra med, og den mindede mig om, hvad det er, som SKAM kan. Den er realistisk og meget nøgen, hvilket virkelig gør, at den tvinger sin læser til at investere sig i fortællingen. Dens umiddelbarhed er et unikum, og jeg glæder mig virkelig til at læse de andre manuskripter.«- Xenia Svensson, Xenias Bog-blog »Har du set SKAM? Så køb bogen.«***** - Krummeskrummelurer »SKAM sæson 1: Eva er en anbefalelsesværdig bog, hvis man er stor fan af TV-serien. Fortællingen er lige så medrivende i bogform, som den var i TV-format.«- Shukri Abdullahi Ali Mahamud, Bogbotten»At læse dette manus er som at gense serien med genkendelsens glæde og nostalgi, samtidig med at den giver et unikt indblik i seriens tilblivelse. For alle Skam-fans […] Andem formår klokkerent at skrive personerne frem, med alle de følelser, problemer, glæder og sorger der hører til at være ung (og menneske), med en understrøm af eksistentielle spørgsmål og en boblende overflade af grin, gråd og genkendelse. Råmanuskriptformen fungerer virkelig godt: Det giver læseren mulighed for at følge den kreative proces. Andems kommentarer til sig selv og andre på holdet er virkelig morsomme, og giver en yderligere bevidsthed om det kreative arbejde.«- Johanne Elvers Madsen, Lektør

  • af Julie Andem
    145,95 kr.

    Høst & Søn udgiver de originale råmanuskripter til den verdensomspændende successerie SKAM. Manuskripterne indeholder bl.a. scener, der aldrig kom med, nyskrevne prologer og epiloger og ikke mindst Julie Andems egne kommentarer og håndskrevne mind maps. Et unikt indblik i skabelsen af serien der har tryllebundet millioner af seere verden over. Hver sæson udgør nu en bog i manuskriptform, og andet bind handler om Noora, som er den smukke pige i venindegruppen. Hun har tilsyneladende styr på sit eget liv og hjælper andre med deres. Men Noora kæmper med at leve op til det hele og må indse, at »mennesker har brug for mennesker«. Manuskriptet er en kærlighedshistorie mellem 1.g.'eren Noora og William fra 3. g. Pressen skriver: »I Råmanus bøgerne er der meget der ikke er med i serien. Der er scener der er skrevet men ikke optaget, der er optagede scener der er blevet slettet. Der er sætninger der ikke er de samme som i serien […] Der er massere af små finurligheder med i bogen, som jeg synes er mega vigtige. Og derfor er det fedt at have bogen.« ***** - Krummeskrummelurer »Det bedste ved, at Høst&Søn udgiver alle fire manuskripter, er, at jeg og alle andre SKAM-fans får lov at opleve hele historien på egen hånd. Derfor er det bestemt værd at læse manuskriptet, selvom man har set serien. Man får for det første indblik i Julie Andems geniale hjerne, men derudover får man en helt anden oplevelse, når man gennemlever historien via skrevne ord. « - 8/10, AnnaM, Boggnasker.

  • - Fra idé til digital prototype
    af Morten Rold
    269,95 kr.

    De fleste kender nok frustrationen ved websites og apps, hvor interfacet er så uforståeligt eller besværligt at bruge, at vi opgiver at løse den opgave, vi havde sat os for. Omvendt kender vi også tilfredsstillelsen ved websites, hvor interfacet er så intuitivt og enkelt at bruge, at det føles som om, det er skræddersyet til netop os. Interfacedesign fra idé til digital prototype lærer dig at designe et interface, der "føles rigtigt" for brugeren.I bogen deles designprocessen op i fem trin, der sikrer, at du får forholdt sig aktivt til de problemstillinger, der er særligt afgørende i forhold til interfacedesign, og samtidig sørger for, at du som designer får brugt dine ressourcer mest effektivt. Du lærer bl.a. at arbejde med idé- og konceptudvikling, sketching, task flows, wireframes, typografi, farver, navigationsdesign og digitale prototyper.Bogen henvender sig til multimediedesignere, webdesignere, interaktionsdesignere, grafiske designere, UI/UX-designere, front-end-udviklere og andre, der arbejder med visuelt design og design af digitale brugeroplevelser.

  • af Lisbeth Thorlacius
    227,95 kr.

    Visuel kommunikation på digitale medier præsenterer en model til analyse af visuel kommunikation på digitale medier eksemplificeret på hjemmesider, Facebook og Instagram.Bogen præsenterer æstetikbegreber, designprincipper og semiotiske begreber. Derudover gennemgår den de væsentligste visuelle virkemidler i form af farver, skrifttyper, layout og billedbrug, samt aktuelle genrer og stilarter.Bogen henvender sig til studerende på sprog-, medie- og kommunikationsuddannelser, men vil også være anvendelig for folk, som beskæftiger sig professionelt med visuel kommunikation på nettet.

  • af Dorte Palle & Tor Arnbjørn
    212,95 kr.

    Hvad skal der til for at lave en god podcast? Sludrende snakke, bestialske mord eller daglige nyheder? Podcasts er fordybelse, oplysning og underholdning. Korte og lange, enkeltstående og serielle. Mulighederne er nærmest uendelige. I Podcastbogen viser Dorte Palle og Tor Arnbjørn, hvordan man forvandler en løs idé til en fær­digproduceret podcast. De kommer dermed omkring alle facetter af arbejdet med lyd: program­typerne, den gode vært, sproget og speaken, interviewet, fortællingen, idéudviklingen og kon­ceptet samt finansieringen. Dorte Palle og Tor Arnbjørn har selv arbejdet professionelt med lyd gennem mere end tyve år, ligesom de har lyttet til hundredvis af podcasts fra udlandet, DR og Radio24syv og fra både kommercielle og uafhængige producenter. Desuden har de interviewet en lang række radiovær­ter, podcastere, tilrettelæggere og redaktører om deres arbejdsmetoder. Alle disse oplevelser, erfaringer og gode råd er nu samlet i en grundbog.

  • - Sådan gør du!
    af Christian Nielsen, Michael Thing & Steven Højlund
    236,95 kr.

    Du kan da bare lave en app! Det kan vel ikke være så svært? Eller kan det? Hvad skal der egentlig til? Hvordan gør man? Hvor starter man? Hvad er vigtigt? Hvad er faldgruberne? Og hvad koster det? Spørgsmålene tårner sig op, men idéen består. Så hvad gør du? Vi har skrevet denne bog til dig, som har en idé til en app, som måske er kørt fast i arbejdet med en, eller som gerne vil snuse lidt til, hvad det vil sige bare at lave en app . Bogen er let at læse og fyldt med konkrete værktøjer, modeller og tips, så den både egner sig til praktisk brug og til undervisning i digital konceptudvikling og innovation. Bogen afspejler en app-produktions avancerede, multidisciplinære proces. Vores håb med bogen er, at du kan få et godt grundlag for at forstå hele processen, så du kan komme godt fra start med din idé til en app og dermed øge dine chancer for at lykkes med at føre din idé ud i livet.

  • af Julie Andem
    148,95 kr.

    Høst & Søn udgiver de originale råmanuskripter til den verdensomspændende successerie SKAM. Manuskripterne indeholder bl.a. scener der aldrig kom med, nyskrevne prologer og epiloger og ikke mindst Julie Andems egne kommentarer og håndskrevne mind maps. Et unikt indblik i skabelsen af serien der har tryllebundet millioner af seere verden over.Hver sæson udgør nu en bog i manuskriptform, og tredje bind handler om Isak, som er homoseksuel. Han er forelsket i Even, og kan ikke længere benægte sine følelser over for sig selv eller andre. Isak må stå ved, hvem han er, og håbe på, at kærligheden kan bære alle de problemer, livet sender i hans retning.Pressen skriver:»Dramaturgisk er det her indtil videre den bedste sæson på skrift. Julie Andem udvikler sin skrivestil og det føles i hvert fald, som om der er mest på spil i denne sæson. Der var så meget, jeg havde glemt, at det næsten føltes som at opleve Isaks historie for første gang. […] For mig at se er der ingen tvivl om, at alle burde stifte bekendtskab med SKAM. Det er et unikt univers.«- AnnaM, Boggnasker

  • af Jakob Linaa Jensen & Jesper Tække
    176,95 kr.

    Sociale medier har fået en enorm indflydelse på det moderne menneske og samfund i hverdagen, i familien, i skolen, på arbejdspladsen, i det politiske liv og i forbruget af nyheder. I SOCIALE MEDIER præsenterer Jesper Tække og Jakob Linaa Jensen en både historisk, sammenhængende og bred analyse af sociale mediers gennemsyring af samfund og menneskeliv. I et lettilgængeligt sprog, men med forskningsmæssigt belæg, viser de, hvordan mennesker og samfund ændrer sig i takt med de sociale mediers indtog. SOCIALE MEDIER kan læses af enhver med interesse for dagens samfund, men kan også bruges på en bred vifte af uddannelser. Alle kapitler er introduktioner til deres emner og rummer forslag til uddybende litteratur.

  • - Kommunikation på tværs af medier: Sådan understøtter du klassiske kommunikationsdiscipliner med sociale og digitale medier
    af Benjamin Rud Elberth
    317,95 kr.

    Kommunikation fra afsender til modtager har ændret sig - især efter sociale mediers indtog i Danmark. Det betyder, at den måde, interesseorganisationen og kommunikatøren skal kommunikere på, også har ændret sig, hvis de vil have resultater. Du skal udnytte de muligheder, sociale og digitale medier giver, fordi det er den optimale måde at smøre tandhjulene i dine klassiske kommunikationsdiscipliner, så du får effekten.Fra Modtager til Medtager undersøger til bunds, hvad der sker, når modtageren er blevet så passiv foran tv-skærmen og i sin avislæsning, at der skal langt mere til for at flytte målgruppen til handling. Undervejs ser bogen ind i et ændret mediebillede, hvor modtageren skal motiveres til at være medtager med muligheden for at stikke hånden helt ind i din kommunikation. Det betyder, at talen, pressemeddelelsen, pressemødet, tv-interviewet, salget, mødet med politikeren og flere andre discipliner skal understøttes med de bedste greb fra sociale og digitale medier for at lykkes.

  • af Julie Andem
    148,95 kr.

    Høst & Søn udgiver de originale råmanuskripter til den verdensomspændende successerie SKAM. Manuskripterne indeholder bl.a. scener der aldrig kom med, nyskrevne prologer og epiloger og ikke mindst Julie Andems egne kommentarer og håndskrevne mind maps. Et unikt indblik i skabelsen af serien der har tryllebundet millioner af seere verden over.Hver sæson udgør nu en bog i manuskriptform, og fjerde bind handler om Sana, som er sikker på, hvem hun er. Den seje pige, der tør sige fra, og som ikke er bange for at stå ved sine holdninger. Men Sana må indse, at alting ikke er en kamp, man kan vinde ved at være hård. Hun bliver nødt til at finde ud af, hvordan man er en god veninde, en god muslim og en god normand - og samtidig er tro mod sig selv og sine egne følelser.Pressen skriver:»Jeg elsker stadig, hvor humoristisk universet generelt er. Denne sæson er ingen undtagelse. Halvdelen af gangene grinede jeg højlydt af Julie Andems private kommentarer, og den anden halvdel af de geniale kommentarer fra karakterne. […] Med de små klip viser Julie Andem, at alle har noget, som de bekymrer sig om, og det bedste vi kan gøre er at rådgive og hjælpe andre mennesker. Alt er love.«- AnnaM, Boggnasker»SKAM sæson 4: Sana kan varmt anbefales, hvis man gerne vil få et indblik i, hvordan det er at være en ung muslimsk kvinde i Norge.  Serien formår at portrættere Sana som en kompleks karakter, der kan begå fejl, og dertil også lære af dem.«-  Bodil Christensen, folkeskolen.dk»SKAM sæson 4: Sana er den sidste sæson af successerien, og slutter dermed også rækken af råmanuskripter, som blev udgivet efter seriens afslutning. […] Selvom fortællingen nu er i bogform, tager dette ikke noget fra SKAM-oplevelsen, tværtimod er det som at (gen)opleve TV-serien igen bare i bogform.«- Maria Louise Bjerrum, Bogbotten

  • - håndbog til onlinemarketing
    af Puneet Oberoi
    302,95 kr.

    Denne bog vil klæde dig på til at opbygge en målrettet digital marketingkampagne, så du undgår dyre fejlinvesteringer i annoncer og reklamer, der aldrig når ud til den gruppe, du vil ramme. Den vil guide til den bedste og mest økonomiske måde at bruge Googleannoncer i en sammenhængende kampagne og introducere til konkrete værktøjer der gør det muligt får dig at udregne den reelle værdi af marketingsbudgettet, som du får af hver eneste følger, mailadresse og besøg på virksomhedens hjemmeside. Du vil blive i stand til at opbygge en mail-database, som kan omsættes til direkte salg og udforme en strategi som vil skabe synlighed og følge spillereglerne på de sociale medier. Puneet OberoiCEO og founder Moving Digital

  • - Menneskeværdi i ensomhedens tid
    af Michael Böss
    184,95 kr.

    Det digitale massemenneske handler om de menneskelige og etiske konsekvenser af digitaliseringen af vores samfund og hverdag, fra brug af robotter på arbejdspladsen og sundhedssektoren og algoritmestyrede programmer i den offentlige forvaltning til de sociale mediers og skærmenes indtog i vores liv. Forfatteren sætter udviklingen af den nye teknologi ind i et historisk perspektiv, og bogen bygger på tesen om, at vi i dag bruger teknologien til at bekæmpe det ensomhedsproblem, som massesamfundet skabte efter Anden Verdenskrig. Desværre opnår vi det modsatte resultat. Michael Böss inddrager sine egne erfaringer og bruger sin omfattende viden fra forskellige videnskaber til personligt at tage stilling til de emner og dilemmaer, han debatterer. Der er således tale om en bog, man kan blive både klog og provokeret af.

  • - 7 kompetencer til en bedre fremtid
    af Camilla Mehlsen
    298,95 kr.

    I denne bog giver Camilla Mehlsen et tankevækkende bud på, hvordan børn og unge bedst muligt bliver klar til en digital tidsalder med kunstig intelligens og informationseksplosion, hvor tendenser som hackschooling, fake news, filterbobler, just-in-time-læring og platformsøkonomi dominerer. Hun præsenterer 7 afgørende kompetencer for fremtidens menneske: 1. Koncentration 2. Kommunikation 3. Kollaboration4. Kritisk tænkning 5. Kreativitet 6. Kuriositet 7. Karakterdannelse Et centralt spørgsmål er: Hvilken verden vil vi skabe sammen, og hvilke kompetencer har vi brug for i vores stræben efter at løse tidens største udfordringer, få meningsfulde liv og lære nyt? Bogen giver dig brugbar indsigt i fremtidens kompetencer, uddannelsestendenser og den nye digitale verden, så du bliver klædt på til at hjælpe den digitale generation med kompetencer for livet. De 7 K'er giver dig en strategisk retning for, hvordan du kan handle, hvis du vil være med til at påvirke udviklingen ? for dig selv, for unge generationer og for kloden.

  • - Et opgør med digitale myter
    af Henrik Jensen
    212,95 kr.

    Afkastet af investeringerne i medier og markedsføring er faldet i den digitale æra. Årsagen er, at digitale medier har medført alt for meget taktisk markedsføring. Måske fordi virksomhederne har undervurderet betydningen af branding og TV-reklamernes styrke. Det er i hvert fald konklusionen fra mere end 50 forskellige studier. Anmeldelser: Som et kærkomment bidrag til medieplanlægningens svar på Klodernes Kamp, sender Henrik Jensen en række relevante cases og studier i kredsløb. Med et klart bias mod klassiske TV-kampagners effekt suppleres den righoldige datamængde med stærke elementer af sund fornuft og lidt overraskende konklusioner. Must-read for alle markedsførere, der ønsker at styrke indsigter til at skabe det optimale kampagne- og mediamix. Niels Erik Folmann, CEO, Danske Licens Spil A/S Alting i verden er i konstant forandring. Mennesker, værdier, behov, samfund, markeder, salgskanaler, teknologi og medier. Sådan har det altid været, og det er godt, men i takt med at kompleksiteten øges, bliver virksomhedernes udfordring med at finde det rette mediemix større, i en konstant søgen efter overblik, enkelhed og faste holdepunkter. Henrik Jensens nye bog bidrager med en række forfriskende og veldokumenterede insights, som gør op med flere marketingmyter og giver læseren et mere balanceret mediebillede på en saglig og humoristisk måde. Lars Lyse Hansen, CEO, Bolia International A/S Bogen sætter gang i en for os annoncører meget relevant diskussion omkring at finde den rette balance mellem at følge den digitale udvikling og dens muligheder og at skabe konsistent og emotionel brandoplevelse gennem det rigtige medievalg. TV er fortsat et medie med en unik seeroplevelse, som har evnen til at samle os omkring historier, indhold og events med en usammenlignelig rækkevidde. Stephanie Illgner, Global Marketing Director Core Beer, Carlsberg Bogen åbner for nogle gode, spændende og ikke mindst faktabaserede diskussioner omkring den kursudstikning og navigation – man som marketing M/K anno 2019 – dagligt udfordres omkring, i det evigt oprørte mediefarvand! Jeppe Madsbad Lauritzen, Nordic Marketing Director, Santander Consumer Bank Bogen giver et nuanceret og tankevækkende perspektiv på TV og branding i den digitale tidsalder. Den går meget dybere end en diskussion for og imod TV-reklame og tager f.eks. fat i en interessant diskussion om, hvad TV egentlig er. Man får et brush-up på mange forskellige analyser om effekten af marketing, og på om vi er blevet så kortsigtede, at vi er ved at tabe branding på gulvet. Den er et konstruktivt indspark til debatten om optimering af marketingindsatsen på kort og lang sigt og et godt input til 2020-strategien – og videre frem. Per Christiansen, VP EMEA Marketing, Kayak

  • af Hanne Marie Motzfeldt & Azad Taheri Abkenar
    536,00 kr.

    Denne bog giver forfatternes bud på, hvilke almindelige forvaltningsretligeregler der er mest relevante at være opmærksom på, når der udvikles digitaleløsninger til forvaltningsmyndigheder. Bogen er tænkt som det første af flere bind om de retlige rammer for den digitale forvaltning, hvorfor f.eks. hjemmels-,tilsyns- og prøvelsesspørgsmål ikke er behandlet. Bogen er skrevet med det sigte at blive anvendt som lærebog på Det Juridiske Fakultet, Københavns Universitet. Formålet er at give de studerende på bacheloruddannelsen en grundlæggende viden om den digitale forvaltning og en introduktion til nogle af de regelsæt, der er relevante, når der udvikles digitale løsninger til det offentlige. Det er dog vores håb, at praktikere og andre med interesse for emnet også vil få gavn af bogen.Vi har modtaget stor hjælp fra en række prominente kollegaer.

  • - De Små Grå
    af Anders Krogh Møller
    85,95 kr.

    Hvilken rolle spiller tekst på nettet? Det adskiller sig nemlig fra andre medier. Med enkle guidelines kan bogen som sine søskende i serien fungere som overskueligt opslagsværk og tjekliste for alle, der kommunikerer i den digitale verden. Bogen er skrevet af Anders Krogh Møller Serien "De små grå"omfatter også "Styr kommaet", "Fjern fejlene!" , "Bliv hørt", "Skriv klart" og "Skriv artikler"

  • af Malene Charlotte Larsen & Stine Liv Johansen
    112,00 kr.

    Hvordan kan vi forskningsmæssigt undersøge børn og unges brug af medier, og med hvilke metodiske greb tilgår vi sådanne studier?Denne bog introducerer væsentlige tilgange og traditioner i børne- og ungdomsmedieforskningen og beskæftiger sig med børn og unges egne perspektiver i forskningsprojekter, med interviews, etnografiske metoder og mixed methods som redskaber til undersøgelser af børn og unges mediebrug. Endelig diskuterer bogen etiske problemstillinger i forhold til bl.a. samtykke, adgang og fortrolighed, når man tilrettelægger og gennemfører undersøgelser af børn, unge og medier.I forlængelse af Børn, unge og medier er det denne bogs formål at klæde læseren på til at foretage kvalitative interviewstudier med børn og unge eller gennemføre medie- eller internetetnografiske undersøgelser af børn og unges mediebrug i praksis.

  • af Malene Charlotte Larsen & Stine Liv Johansen
    136,95 kr.

    Hvilken rolle spiller medier i børn og unges liv i dag? Hvordan indgår nye digitale og sociale medier som en del af børns og unges leg og venskabsrelationer? Hvad betyder nutidens medielandskab for den måde, børn og unge engagerer og præsenterer sig selv online? De spørgsmål, vi stiller til børn og unges mediebrug (i den offentlige debat såvel som i forskningen) afhænger af vores syn på medierne og af vores syn på børn og unge som aktører og medborgere. Børn og unges mediebrug må derfor forstås i forhold til den kontekst, den indgår i, og den måde, hvorpå børn og unge gennem medier relaterer sig til strukturer og relationer i samfundet som sådan. BØRN, UNGE OG MEDIER præsenterer relevante begreber, teorier og nyeste forskningsbaserede viden om børn og unges mediebrug i relation til emner som legepraksis, sociale relationer og selvfremstilling. Bogen er struktureret omkring en række nedslag i forskellige praksisser, som relaterer sig til børn og unges brug af medier på tværs af aldersgrupper og de forskellige medier og brugsmønstre, der er knyttet hertil. Bogen tilbyder desuden empirinære eksempler på den børne- og ungdomskultur, som udfolder sig på og med medier i dag. Stine Liv Johansen er ph.d., lektor ved Center for Børns Litteratur og Medier ved Institut for Kommunikation og Kultur på Aarhus Universitet og medlem af Medierådet for Børn og Unge. Har siden 2005 forsket i børns brug af medier i og uden for institutionelle kontekster. Malene Charlotte Larsen er ph.d., lektor ved Institut for Kommunikation og Psykologi på Aalborg Universitet og tilknyttet forskningsgruppen Mattering: Center for Diskurs og Praksis . Har siden 2005 forsket i børn og unges brug af sociale medier.

  • - 9 radikale udfordringer erhvervslivet skal overleve
    af Jan Damsgaard
    266,95 kr.

    Hvordan sætter MobilePay, Airbnb, Amazon, Google og GoMore dagsordenen i den digitale økonomi?Hvorfor kan det forandre hele samfundet, at biler bliver selvkørende? Hvordan kan det lade sig gøre at sidde foran sin computer og grave digital valuta som bitcoins frem, og hvordan kan teknologien bag bitcoins sikre vores data langt bedre end hidtil? Hvordan vil det ændre vores hverdag, at vi får digitale tjenere som Amazon Echo og Google Home?Denne bog giver på en spændende og underholdende måde et indblik i digitaliseringen og dens gennemgribende betydning for vores liv. Denne opdaterede udgave opsummerer blandt andet de hovedtendenser i samfundsudviklingen, som digitaliseringen er afgørende for, lige som bogen med konkrete eksempler giver indblik i blandt andet cirkulær økonomi, Big Data, crowdsourcing, Internet of Things og blockchain-teknologien. Den digitale revolution er mindst lige så gennemgribende som den industrielle, og forandringerne viser sig med stigende synlighed. Traditionelle stensikre forretninger som banker og forsikringsselskaber er truede, og smartphonen har opslugt stribevis af lukrative brancher, gennemtygget dem og spyttet dem ud igen som gratis apps. Bogen forklarer på en let og forståelig måde teorierne og forskningen bag den digitale økonomi, og hvad den rummer af muligheder og udfordringer for erhvervslivet – og hvorfor det er på høje tid at tage begge dele alvorligt. Den digitale omstilling er udvalgt som en af de 10 bøger om innovation, forretningsudvikling eller ledelse i en moderne organisation, som du bør læse i 2018. Klummen er udgivet på Computerworld Online d. 24. januar 2018, og bøgerne er udvalgt af Jonathan Løw. 9 konkrete udfordringer for erhvervslivet, som bogen giver svar på:• Hvordan undgår virksomheden at dø i digitaliseringen?• Hvordan vælger virksomheden den rigtige digitale løsning?• Hvordan kan virksomheden tjene penge, når digitale produkter er gratis?• Hvordan tiltrækker virksomheden brugere til sin platform og sørger for, at de bliver hængende?• Hvordan ændrer virksomheden sin kommunikation, så den passer til sociale medier?• Hvordan kan virksomheden udnytte deleøkonomien, blandt andet crowdfunding og crowdsourcing?• Hvordan ændrer virksomheden ledelseskultur, så den baserer sig på Big Data?• Hvordan kan virksomheden bruge Internet of Things (IoT) til at skabe værdi for kunderne?• Hvordan gør virksomheden sig klar til cloud computing? IndholdForord til 2. udgaveIntroduktion: Maskinerne kommerDigitaliseringens naturloveEn æra af kreativ destruktionDigitale forretningsmodellerDet digitale ægteskabNetværksøkonomi og principper for valg af digitale tjenesterEn, to – mangeDesign af profitable digitale platformeKampen om brugerneStrategier for digitale platformes udviklingKampen om sandhedenSociale medier i et erhvervsperspektivHvorfor eje, når man kan dele?Cirkulær økonomi og crowdsourcing200 mia. maskiner kan ikke tage fejlVærdiskabelse via Internet of ThingsMavefornemmelsen bliver udkonkurreretBig Data og fakta-baseret ledelseFarvel til it-afdelingenCloudcomputing som afsæt for digitaliseringEfterskrift: Høst fordelene, og tag højde for ulemperneAnonyme adfærdsprofiler sikrer privatlivets fredStikord

  • - på den pædagogiske assistentuddannelse (PAU)
    af Kirsten Dal Wellendorph
    209,95 kr.

    En grundbog til faget digital kultur på PAU, der giver den pædagogiske assistent redskaber til at arbejde med digital kultur i daginstitutionen og ser på de digitale mediers betydning for børns og unges samvær, kommunikation og relationer. Bogen veksler mellem teori og praksisnære eksempler på, hvordan du som fagperson kan skabe og fremme en god legekultur med inddragelse af digitale medier. Bogen gennemgår bl.a. emnerne:digital dannelse og legekulturfællesskab og venner på sociale medierkommunikation på sociale mediertilknytning og relationer på sociale medierafhængighed og mobningdigital sprogstimulering og literacydigitale medier som inklusionsredskabdigital kommunikation med forældre.Efter hvert afsnit er der øvelser og refleksionsspørgsmål samt inspiration til konkrete spil og apps, der understøtter de pædagogiske aktiviteter, som teksten beskriver. Kirsten Dal Wellendorph underviser på PAU-uddannelsen i Viborg. Hun arbejder desuden som foredragsholder og kommunikations- og pædagogisk rådgiver. Tidligere har hun bl.a. været ansat på Institut for Informations- og Medievidenskab, Aarhus Universitet samt pædagoguddannelsen i Ikast/Viborg.

  • - Styr dit omdømme med skovflåtmodellen
    af Trine Nebel
    201,95 kr.

    Trine Nebels nye bog hedder "Tillid hænger ikke på træerne"med undertitlen Styr dit omdømme med skovflåt-modellen. Det er en model, Trine Nebel har konstrueret ud fra den ide, at dårlig medieomtale er som en skovflåt: Reagerer du ikke rigtigt, og arbejde du ikke emd dit omdømme på længere sigt, så kan det lille, lede dyr forårsage store ødelæggelser, i værste fald død. Modellen er til at håndtere praktisk, og den nedsætter, ofte eliminerer helt, at man kommer galt afsted, også selvom man bliver bidt af en medieflåt.

  • af Rasmus Kleis Nielsen
    53,95 kr.

    Hvad skal vi med nyhederne? - spørger professor Rasmus Kleis Nielsen i den 18. Moderne Ide og stiller skarpt på et afgørende grundlag for vores demokratiske fællesskaber: Nyheder.I en tid med breaking news kan det undre, at vi samlet set bruger mindre tid på nyheder, end vi gjorde før i tiden. Og mens nyhedsmedierne kæmper om vores opmærksomhed, bliver den sociale ulighed i nyhedsbrug online større. Men nyheder kan stadig noget, som ikke meget andet kan. I denne bog giver professor Rasmus Kleis Nielsen et bud på, hvad det er, hvorfor det er udfordret, og hvordan nyhederne og deres rolle i vores samfund er ved at ændre sig radikalt.Fra bogen: “Historisk set har nyhederne alt for ofte været sammenfiltret med eliten og magthaverne, tættere på deres anskuelser og interesser end på den brede offentligheds, for slet ikke at tale om forskellige minoriteters. Hvis nyheder blandt andet er viden, og viden er magt, er det altid relevant at spørge: Hvis viden og hvis magt? Rigtig meget journalistik er og har altid været for hvide, velhavende, veluddannede heteromænd (som mig), af hvide mænd og om hvide mænd.”Hvad skal vi med nyhederne? er den 18. bog i Informations Forlags serie Moderne Ideer, om vor tids store udfordringer – klima, krig, ulighed, migration, terrorisme, overvågning, medborgerskab, uddannelse og data med mere. Serien har solgt knap 30.000 eksemplarer.Rasmus Kleis Nielsen (f. 1980) er direktør for Reuters Institute for the Study of Journalism. Han er også professor i Politisk Kommunikation ved University of Oxford.

  • - fra billeder til bits
    af Marie Møller Kristensen
    184,95 kr.

    For nogle tusinde år siden fandt mennesker på at udviklebilleder og tegn til en ny teknologi: skrift. Med denne teknologiskabte de en kunstig hukommelse. Man kunne nu gemmeinformationer uden for hjernen og dele meddelelser på tværsaf tid og sted.Det samme gør vi i dag. Vi fastholder tanker i tegn ellerlader skriverobotter danne tekst ud fra input. Vi chatter medfolk fra Fredericia og Fiji, og vi opfinder nye billedtegn ogsymboler. Vil vi skrive i fremtiden? Ja, formentlig. Men måden,vi gør det på, vil ikke være den samme.Marie Møller Kristensen tager os i denne bog tilbage tilskriftens opståen og udvikling i årtusinderne frem til nutiden.Traditionelt har forskellige videnskaber undersøgt skrift ogskrivning ud fra hver sin opfattelse af, hvad skrift er, og hvadvi bruger den til. I denne bog er tilgangen tværfaglig.Igennem kapitler om BILLEDET, HÅNDEN, HUKOMMELSEN,DIGITALISERINGEN, GLOBALISERINGEN og MAGIEN servi, hvordan udviklingen af skriftsystemer og skrivning er tætforbundet med så forskelligartede områder som kunst ogmagi, krop og sanser, digitale medier, kulturel og eksternhukommelse i redskaber, tekster, filer og computerprogrammer.Bogen henvender sig til læsere med interesse for kultur- ogteknologihistorie, kunst og medier.MARIE MØLLER KRISTENSEN beskæftiger sig som forfatterog underviser med kulturhistorie, sprog og filosofi.

  • - Brugere, platforme og selvfremstillinger
    af Connie Svabo, Rikke Andreassen & Rasmus Rex Pedersen
    313,95 kr.

    Vores dagligdag er blevet digital. Digitale platforme og interaktioner former medborgerskab, politisk deltagelse, samtaler med venner og familie, kærlighedsliv og kommunikation med offentlige myndigheder. Digitaliseringen tilbyder nye måder at interagere på i privatlivet, i offentligheden og i arbejdslivet.Dagligdagens digitaliseringer udfoldes i bogen inden for tre temaer: brugere, platforme og selvfremstillinger. De fleste digitaliseringer har til hensigt at gøre hverdagslivet nemmere for brugerne, men i virkeligheden fører de ofte til frustration og afmagt. Platforme omformer viden om vores liv til data, og påvirker derved personlige praksisser gennem en række automatiseringsprocesser. Selvfremstillinger er centrale i individers brug af digitale medier, mens de samtidig er omdrejningspunkt for virksomheders strategiske forsøg på at navigere på meningernes markedsplads.DIGITALE LIV belyser, hvordan digitaliseringer påvirker vores liv gennem analyser af shitstorms, dating, gaming, influencers, e-boks, Spotify, Facebook, Instagram, algoritmer, velgørenhed, platformsøkonomi mv.Bogen er egnet til undervisning i medievidenskab, datalogi, informatik, interaktionsdesign, teknologistudier og kommunikation på universiteter og professionshøjskoler, men kan læses af alle, der interesser sig for den digitalisering, der i stigende grad præger vores samfund og daglige liv.

  • af Christian Linker
    278,95 kr.

    Det almindelige internet, hvor vi færdes til daglig, har en bagside, en mørk verden skjult for almindelige brugere: Darknet, hvor mindre stuerene services og synspunkter har frit slag ... Pigen Zille har ved et tilfælde fundet ud af, at hun har et vist flair for hacking. Samtidig er hun blevet (online)venner med den mere erfarne hacker Daemon. Men nogen afpresser hende for at få fat i Daemon, og hun ved i bund og grund ikke, om han er så meget en good guy, som han påstår. Et medrivende dyk ned i den del af internettet, de fleste af os ikke kender ret meget til. En roman om internettets over- og underside, om hackere af både den XX- og XY-kromosomede slags, om etik og loyalitet.

  • - en antologi
    af Kirsten Dal Wellendorph
    243,95 kr.

    Dannelse og digital kultur giver en introduktion til de nyeste problemstillinger inden for digital kultur og digital dannelse samt et overblik over fænomenerne digital dannelse, læring og sociale samvær i den digitale verden. Tilstedeværelsen af digitale medier har åbnet op for diskussioner og refleksioner inden for mange fagområder. Derfor har bogens forfattere forskellige ståsteder med udgangspunkt i sociologi, psykologi, fysioterapi, pædagogik og medievidenskab. Bogens seks kapitler giver mulighed for at gå på opdagelse i følgende emner:Hvordan kan begrebet dannelse forstås, og hvordan er det med til at danne et fundament for den digitale dannelse?Demokratiet i den digitale verden, hvor tilstedeværelse giver mulighed for indflydelse.Digitale mediers betydning i undervisningen på ungdoms­uddannelserne. Hvordan kan man kombinere digitale værdier med det analoge værdisæt?Hvilke fysiske skader kan børn og unge pådrage sig, når de i mange timer sidder bøjet over en tablet? Hvilken betydning har sociale medier for sårbare og psykisk udsatte unge?Dannelse og digital kultur henvender sig bl.a. til studerende på pædagog- og læreruddannelserne. Den kan også læses af færdiguddannede lærere i både grundskole og på ungdoms­uddannelserne samt andre interesserede.

  • af Anne Jerslev & Christa Lykke Christensen
    304,95 kr.

    Medier er en selvfølgelig del af tilværelsen – også for ældre. Bogen her fortæller i seks cases, hvordan ældre bruger medier, og hvordan medierne er med til at præge vores forestilling om, hvad der er en god alderdom. Ældre mennesker udgør en større del af befolkningen end nogensinde før, og mange af dem er aktive brugere af samfundets store medieudbud, uanset om det er smartphones, ugeblade, tv og radio. Gennem interview med de ældre selv beskriver bogen bl.a.: Medier som formidlere af ’hjemmelighed’ på plejehjemmet.Hvordan man som pensionist gennem dameblade bibeholder fornemmelsen af at være opdateret på, hvad der sker inden for mode, kultur og samfund.DR’s skarpe alderssegmentering, der har tvunget mange ældre væk fra den radio, der ellers gennem hele livet har været en fast del af hverdagen.TV 2’s succes med kanalen Charlie, der fokuserer på de ældre seere, og hvor den gode stemning er i højsædet.Ældre mennesker i et mediesamfund henvender sig til professionelle og studerende inden for ældre-, sundheds-, pædagogik- og medieområdet samt alle, der interesser sig for kultur og medie­udviklingen. Anne Jerslev er professor ved Institut for Medier, Erkendelse og Formidling ved Københavns Universitet. Christa Lykke Christensen er lektor i film- og medievidenskab ved Institut for Medier, Erkendelse og Formidling, Københavns Universitet.

  • af Vincent F. Hendricks & Camilla Mehlsen
    198,95 kr.

    Med Sandhedsministeriet viser Vincent Hendricks og Camilla Mehlsen hvordan de sociale medier gennem indholdsmoderation, algoritmer, memes og selfies modellerer fremtidens menneske.De største sociale medier er blevet et adfærdsregulerende sandhedsministerium. For indholdsmoderation er adfærdsmoderation. Og det ændrer såvel den analoge som digitale verden, når sociale medier administrerer viralitet og følelsesudbrud og beslutter, hvilke kommunikationsmæssige greb, billeder, videoer, og ord, der får opmærksomhed, og hvilke der ikke gør.Selv om sociale medier ofte hævder, at de ikke sætter sig til dommer over sandheden, har de indflydelse på tidens fakta, følelser og fortællinger i et sådant omfang, at sociale medier de facto er dommere over sandheden – og måske er de faktisk ved at udviske hele sandhedens væsen?I Sandhedsministeriet viser Vincent F. Hendricks og Camilla Mehlsen gennem med så forskelligartede fænomener som nudes, memes, likes, selfie-duckfaces og selv- skade, hvordan de sociale medier administrerer opmærksomhed og manipulation. Camilla Mehlsen er cand.mag. i dansk fra Københavns Universitet, journalistisk lektor ved Center for Journalistik, Syddansk Universitet og indehaver af research- og medievirksomheden Mehlsen Media med speciale i digital medieadfærd og ud- dannelse. Tilknyttet Børns Vilkår som digital medieekspert og medlem af TechDK Kommissionen. Hun er forfatter til flere bøger om digital medieadfærd, blandt andet Teknologiens testpiloter (2016), Hvordan bliver vi digitalt dannede? (med Vincent F. Hendricks, 2018) og Homo Futura (2020) samt redaktør af undervisningsmaterialet LIKE (2019) i projektet D.U.D.E – Digital (Ud)Dannelse.Vincent F. Hendricks er dr.phil., ph.d. og professor i formel filosofi og leder af Center for Information og Boblestudier (CIBS) ved Københavns Universitet. Har bl.a. udgivet Spræng boblen (2016), Fake news (2017) med Mads Vestergaard og Kæmp for Kloden (2018) med Claus Strue Frederiksen.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.