Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Sprogtilegnelse

Her finder du spændende bøger om Sprogtilegnelse. Nedenfor er et flot udvalg af over 311 bøger om emnet.
Show more
Filter
Filter
Bogtype
  • (290)
  • (21)
  • (1)
Format
  • (290)
  • (11)
  • (6)
  • (2)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
Sprog
  • (21)
  • (286)
  • (2)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (1)
  • (1)
  • (4)
  • (4)
  • (4)
Serie
  • (9)
  • (7)
  • (7)
  • (7)
  • (3)
  • (3)
  • (3)
  • (3)
  • (3)
Vis mere
Tag
  • (7)
  • (7)
  • (7)
  • (7)
  • (7)
  • (7)
  • (5)
  • (4)
  • (4)
Vis mere
Sorter efterSorter Populære
  • - Alle Trunte Lunte bøgerne samlet i en kuffert
    af Anne Holst Moulvad
    255,95 kr.

    Tolv Trunte Lunte historier i hæfteform i en fiks kuffert. Lige til at tage med på tur. Kufferten er 15 x 15 cm. NYT: Udover de 10 kendte historier, er der to nye: Trunte Lunte laver mad og Trunte Lunte i Tivoli. (De kan ikke købes seperat) Kufferten indeholder også de Trunte Lunte historier som er udgået som hardcoverbøger.

  • af Helle Iben Bylander & Trine Kjær Krogh
    192,95 - 231,95 kr.

    Har du nogensinde spekuleret på, hvad koblingen er mellem sprog og intelligens - og om det fx styrker dit barns læring at se fjernsyn? Tænker du på, hvordan det skal gå for dit barn, når det kommer i skole? Og på, hvad du kan gøre for at støtte dit barn i at udvikle sprog og gode forudsætninger for læsning og skrivning?Forældre er de mest betydningsfulde mennesker i børns liv, og det gælder også i forhold til den sproglige udvikling. De seneste års forskning viser, at der er en tæt sammenhæng mellem børns meget tidlige sproglige udvikling og deres udvikling af ordforråd og tilegnelse af læsning og skrivning i skolen. Sproget kommer ikke af sig selv, og med denne bog får du en praktisk guide til at støtte dit barn efter principperne i den nyeste forskning fra ind- og udland i sprogstimulering, leg og læring i hjemmet.For det skal være sjovt at bruge sproget – også når det driller!Dit barns sprog er skrevet til forældre til børn på 0-6 år og alle voksne, der er optaget af børns sproglige udvikling, og som ønsker viden om sprog, leg og læring.

  • - teori og praksis
    af Bo Steffensen, Stig Broström, Hans Vejleskov, mfl.
    403,95 kr.

    Håndbog for sprogvejledere belyser forskellige aspekter ved sprogvejlederfunktionen i forhold til børns sprogtilegnelse og samarbejdet med barnet, forældre og netværkspersoner. Den består af tre dele og introducerer både forsknings- og praksisbaseret viden.Første del: Vejledning og pædagogisk planlægning i forhold til børns sprog omhandler emnerne sprogindsatser, didaktik og læring, kollegial vejledning, forældreinvolvering mv.Anden del: Børns sprogtilegnelse favner emner lige fra sprogteori gennem tiden, forudsætninger for sprog, til tilegnelse af det danske sprog og af dansk som andetsprog.Tredje del: Dokumentation og evaluering af børns sprog og pædagogisk praksis omfatter metoder til udvikling, vurdering og registrering af børns sprog.Forfatterne er udvalgte fagpersoner med solid teoretisk viden og/eller praksiserfaring inden for hvert deres område.

  • - sprogudvikling hos danske børn i alderen 0-6 år
    af Laila Kjærbæk & Ditte Boeg Thomsen
    396,95 kr.

    Børns sprogtilegnelse er en forskningsbaseret grundbog i sproglig udvikling hos børn i alderen 0-6 år. Med grundlag i sprogvidenskab, psykologi og pædagogik giver bogen en samlet indføring i børns sprogtilegnelse og præsenterer børns sproglige udvikling som en integreret del af deres kognitive og sociale udvikling. Bogen giver en nuanceret forståelse af processer og faktorer i både typiske og atypiske udviklingsforløb og viser, hvordan indsigterne fra den nyeste danske og internationale forskning kan anvendes i den daglige pædagogiske praksis. Bogen behandler emnerne tilegnelse af sproglyde, ord og grammatik, sprog og begrebsdannelse, sprog i hjernen, pragmatik og social kommunikation, flersproget sprogtilegnelse, stammen, hørenedsættelse, udviklingsmæssige sprogforstyrrelser, autisme, sprogtestning, sprogmiljø og sprogstimulering.Børns sprogtilegnelse kan anvendes som grundbog på pædagog­uddannelsen og de pædagogiske diplomuddannelser Logopædi (talepædagog), Børns sprog og Dansk som andetsprog og som indføring i sprogtilegnelsesforskningen for studerende på Audiologopædi, Lingvistik, Interkulturel pædagogik og dansk som andetsprog, Audiologi, Pædagogik samt Psykologi. Bogen er desuden et nyttigt redskab for pædagoger og andre, der arbejder med børn i dagpleje, vuggestue, børnehave og børnehaveklasse.Forfattere og redaktører er børnesprogsforskere fra Københavns Universitet, Syddansk Universitet og Aarhus Universitet med ekspertise i dansk sprogtilegnelse.

  • af Justin Markussen-Brown
    274,95 kr.

    SPROGVINDUET - guiden til dit barns sprogudvikling er rig på nyttig viden, sjove eksempler fra dagligdagen og fuld af praktiske tips til, hvordan du giver dit barn den bedst mulige sproglige start i livet.Sprogvinduet står i de fire første år af barnets liv  vidt åbent. I denne periode er barnet derfor ekstra modtageligt for nye sproginput og læring.Bogen klæder dig på til at forstå dit barns fascinerende rejse fra lille baby helt uden sprog til storsnakkende tumling på fire år med imponerende ordforråd og udtale.Med et stærkt sprogligt fundament har børn lettere ved sociale relationer, skolegang og mange andre forhold i livet. Og som forælder er du den vigtigste person i dit barns sproglige udvikling.

  • - Børnebog om at blive storesøster
    af Anne Holst Moulvad
    78,95 kr.

    Billedbog med historie. Midt om natten tager Trunte Luntes mor på sygehuset for at føde. Trunte Lunte bliver passet af farmor, og de syer tøj til en lille ny baby-bamse. På hospitalet ser Trunte Lunte sin søde lillebror og giver ham en sej sparkedragt. Trunte Luntes Bamse gemmer sig i babysengen, og Trunte Lunte er lige ved at glemme den.Trunte Lunte bøgerne er for de yngste børn, og har vist sig gode til sprogudvikling og dialogisk læsning samt egnet som læse-let bøger.

  • - Børnebog om at hjælpe hinanden, men også om at drille hinanden.
    af Anne Holst Moulvad
    45,95 kr.

    Trunte Lunte rydder op på sit værelse, men Bamse driller og roder til igen. Trunte Lunte bliver sur, så den bliver sat til at rydde op, mens Trunte Lunte hjælper sin mor med at hænge tøj op og luge i haven. Det varer dog ikke længe, inden Bamse og Trunte Lunte er gode venner igen og lystigt leger i sandkassen og i badekaret, inden de begge kommer i seng med en sut i munden.

  • - Børns sprogtilegnelse i dagtilbud
    af Kirsten Mark
    234,95 kr.

    Som pædagog har du stor indflydelse på børns sprogtilegnelse i hverdagens mange aktiviteter.?Nu skal vi sprogsnakke er både en inspirerende indføring i den nyeste viden om børns sprogtilegnelse og en opslagsbog med mange konkrete ideer til det sprogpædagogiske arbejde.?Igennem hele bogen er der afsnit, hvor du får grundlæggende viden om sprogets grammatiske dimensioner, ligesom den giver dig et overblik over børns sproglige udvikling.?Nu skal vi sprogsnakke har fokus på almindelige børns sprogtilegnelse i dagtilbud. Det er en letlæst og praksisnær bog til pædagoger og pædagogstuderende.

  • - strategier og metoder i udskolingen
    af Maria Bjerregaard & Björn Kinderberg
    303,95 kr.

    'Sprogudviklende undervisning – strategier og metoder i udskolingen' er en håndbog for lærerstuderende og lærere. Bogen præsenterer praksisrettede strategier og metoder for, hvordan man skaber en undervisning, der udvikler både elevernes kundskaber og sprog. Læring og sprog er nært beslægtede med hinanden. Børn har et konkret hverdagssprog, når de starter i skolen, men efterhånden skal de lære at kunne udtrykke sig og opbygge kundskaber på et abstrakt skolesprog. Til dette har eleverne behov for sproglige strategier og støtte fra læreren for at tilegne sig det faglige indhold i så stor udstrækning som muligt. Det gælder både elever med dansk som modersmål og elever med dansk som andetsprog. I denne bog præsenterer forfatterne seks principper, som undervisningen kan baseres på for at gøre den sprog-og kundskabsudviklende. Bogen indeholder desuden mange praktiske aktiviteter, som kan anvendes i undervisningen. Bogen har desuden et kapitel specielt om sprogudviklende undervisning af tosprogede elever. 'Sprogudviklende undervisning – strategier og metoder i udskolingen' er først og fremmest rettet mod studerende og lærere i fagene kristendomskundskab, historie, samfundsfag og geografi i folkeskolens ældste klasser, men de aktiviteter, fremgangsmåder og arbejdsmetoder, der præsenteres, kan også anvendes inden for andre fag og i andre klasser. Bogen er lærerfagligt bearbejdet til anvendelse i dansk udskoling af Lis Pøhler. Om forfatterne: Maria Bjerregaard, lærer i svensk og svensk som andetsprog, arbejder som projektleder ved Nationellt centrum för svenska som andraspråk. Björn Kindenberg, lærer i SO og svensk som andetsprog, arbejder som projektleder ved Nationellt centrum för svenska som andraspråk. Om bogens danske redaktør: Lis Pøhler er uddannet lærer, speciallærer og master i specialpædagogik. Hun har været pædagogisk konsulent i Undervisningsministeriet og driver i dag konsulentvirksomheden laesning.dk. Lis Pøhler er desuden formand for Opgavekommissionen i dansk læsning og retskrivning, formand for Opgavekommissionen for nationale test i dansk, læsning samt formand for Opgavekommissionen EUD-optagelsesprøve, Dansk. Hun har siden 2005 været ansvarshavende redaktør af Læsepædagogen og forfatter til en række fagbøger og undervisningsmaterialer især om læsning og læsevanskeligheder.

  • - 32 tegninger fra Trunte Lunte bøgerne
    af Anne Holst Moulvad
    41,95 kr.

    Malebogen er for drenge og piger og er fyldt med tegninger til fans af Trunte Lunte. Den indeholder tegninger fra Trunte Lunte bøgerne. Malebogen er 21 x 21 cm. hvilket svarer til A4 bredde og indeholder 32 sider med tegninger.

  • - Børnebog om en tur i cirkus
    af Anne Holst Moulvad
    78,95 kr.

    Billedbog med historie. Trunte Lunte og fætter Peter er i cirkus med Trunte Luntes Bamse og Peters elefant Trut. De bliver hele tiden væk og er med i cirkus-numrene. Her møder de klovnen og de store elefanter. Bamse laver som sædvanlig narrestreger og ender bl.a. i trapezen højt oppe under teltdugen.Trunte Lunte bøgerne er for de yngste børn, og har vist sig gode til sprogudvikling og dialogisk læsning samt egnet som læse-let bøger.

  • af Lars Holm
    188,95 kr.

    Aldrig før er så mange børns sproglige udvikling blevet evalueret så ofte, som det for øjeblikket er tilfældet. De sproglige evalueringer og deres måleresultater er blevet en væsentlig del af den institutionelle praksis i skoler og daginstitutioner med stor betydning for mange menneskers hverdagsliv. Forfatteren går i denne bog bag om de ofte bekymringsskabende sproglige evalueringsresultater og analyserer grundlaget for den sproglige evalueringsbølge og dens betydning for pædagogisk praksis. Med udgangspunkt i empiriske studier og international forskning diskuteres den sproglige evaluering i et kritisk perspektiv, og der peges på alternative veje i arbejdet med sproglig evaluering i pædagogiske institutioner. Bogen henvender sig til alle, der beskæftiger sig med eller har interesse i den sproglige evalueringspraksis i skoler og daginstitutione

  • - Kreativt sprogarbejde med børn
    af Lene Brok & Jane Hyldgaard
    303,95 kr.

    Et godt sprog har stor betydning for børns udvikling og læring. Særligt eventyret med dets legende og magiske sprog kan fange børnenes fulde opmærksomhed og tage dem langt med ind i sprogets verden.Fortælleværksted er en metode til sprogarbejdet i dagtilbud og indskoling, der tager afsæt i netop fortællingen, eventyret og legen med sproget. Gennem mundtlig fortælling, en dukkefilm og et værksted, hvor børnene laver deres egne dukker, udvikler børnene deres sprog ved at lytte, se, røre og bevæge sig.

  • af Kirstine Brøndgaard
    108,95 kr.

    Vi kan ikke love 12 til eksamen. Men vi kan love, at du eller dit barn – med Den lidt større engelskhjælper i hånden – vil blive meget bedre til både skriftligt og mundtligt engelsk. Bogen er en hjælp i lektiecafeen, ved eksamenslæsning og for dig som forælder, hvis du ønsker at opdatere dine egne kundskaber, så du kan bakke op om dit barns læring. Den lidt større engelskhjælper gennemgår de grundlæggende dele af den engelske grammatik, der er særligt relevante for elever i 7.-10. klasse. Den skitserer kortfattet og overskueligt de grammatiske regler for blandt andet:HjælpeverberRegelmæssige og uregelmæssige navneord og udsagnsordKongruensAdjektiver og adverbierGenitivPronomenerPræpositionerTalordSætningsanalyseOrdstillingTegnsætningKirstine Brøndgaard er engelsklærer og underviser i udskolingen ved Bellahøj Skole.

  • - Børnebog om barnedåb i kirken og fest med gaver
    af Anne Holst Moulvad
    78,95 kr.

    Billedbog med historie. Trunte Luntes lillebror skal døbes. Inden dåben sætter hun en blomst på farfars grav og fortæller ham at lillebror skal have et navn. I kirken leger hun jungle under kirkebænken med sin bedste ven Bamse og den sejler også en tur i kirkeskibet. Dagen slutter med frokost, og Trunte Lunte hjælper med at pakke gaver ud.

  • - Børnebog om at flyve og rejse på ferie i en helt anden kultur
    af Anne Holst Moulvad
    78,95 kr.

    Billedbog med historie. Trunte Lunte skal på ferie til Afrika med sin familie og den lille grønne bamse. De tager med den store flyver og møder de vilde dyr. Bamse har taget sin vandpistol med, men en fræk abe snupper den, mens Trunte Lunte får en ridetur på en elefant. Den frække abe får også fat i Trunte Luntes røde sut, mens hun spiller bold i svømmebassinet med sin mor og far.Trunte Lunte bøgerne er for de yngste børn, og har vist sig gode til sprogudvikling og dialogisk læsning samt egnet som læse-let bøger.

  • - Grenzsprachen (Sproch o æ græns)
    af Michael Ejstrup, Rikke Holm, Rikke Thomsen, mfl.
    234,95 kr.

    Mojn! – sådan snakker vi i grænselandetSønderjysk, fællesdansk, højtysk, nedertysk og frisisk. Denne vende- og vennebog kommer videnskabeligt og personligt ind på og i grænselandets rigdomme – både sprogligt, historisk og nutidigt. Nyd sprogene, kulturen og især mangfoldigheden. Der er alt fra hertugdømmerne, deres guldalderlitteratur og højskoletraditionen til noget om tysklæreruddannelsen.For 100 år siden blev Sønderjylland helt dansk og Slesvig delt. Mindretal og flertal på begge sider af grænsen lever nu i fredelig sameksistens i Danmarks og Tysklands forhaver. Tag med på rejsen fra nedertysk til sønderjysk, og få hele historien om den fælles hilsen mojn!Rikke Holm: Den danske højskoletraditionJens A. Christiansen: Det danske mindretal og dansk i SydslesvigAnna Marbjerg: Tysk er min MutterspracheElin Fredsted: Sydslesvigdansk er noget helt for sig selvChristoph G. Schmidt et al.: Nordfrisisk: Sprog uden moderlandHeiko Gauert: Op Plattdüütsch heet dat MoinMarianne Ehlers: Plattdüütsch in Sleswig-HolsteenDieter Lohmeier: Da den tysksprogede litteratur i hertugdømmerne blev slesvig-holstenskReiner Pogarell: I Danmark er alt godtHarro Hallmann & Anke Tästensen: Tysk som mindretalssprog i Sønderjylland og fremmedsprog i DanmarkAnne-Marie Fischer-Rasmussen: Tyskundervisningen i DanmarkElin Fredsted: Vi ka' æ sproch – inno da!Rikke Thomsen: Jeg ville hjemMalene Monka: Sprogændring gennem tre generationer – fra sønderjysk til mere rigsdanskMichael Ejstrup: I Sønderborg snakker de sønderjyskMoin! – von Hamburg bis KoldingNiederdeutsch, Friesisch, Hochdeutsch, Dänisch und Synnejysk – erleben Sie die Sprachen der Grenzregion! Schleswig ist seit 1000 Jahren vielsprachig und seit 100 Jahren zwischen Deutschland und Dänemark aufgeteilt. Die friedliche Grenzziehung durch Volksabstimmungen feiern wir im deutsch-dänischen Freundschaftsjahr 2020. Minderheiten und Mehrheiten beiderseits der Bundesgrenze leben nunmehr vorbildlich in Frieden zusammen in Deutschlands und Dänemarks Vorgärten.Erfahren Sie, warum man von hier bis zur Elbe den ganzen Tag mit Moin! begrüßt wird, oder genießen Sie die Beiträge über die Literatur der Herzogtümer des 19. Jahrhunderts und die stärkste Mundart Dänemarks. Die ursprünglichen Muttersprachen erwecken besondere Gefühle und werden deshalb vom Kindergarten bis zum Pflegeheim gern gesprochen.Dobbeltsproget dansk-tysk. Identisk med ISBN 978-3-942409-96-4.

  • af Pernille Ladegaard Pedersen & Pernille Brinch
    234,95 kr.

    “Skal vi lege?” Hvad med at lave græskargraffiti, bygge en luftballon, lege spionleg eller skrive van(d)vittige beskeder med vandpistol? Børn skriger af grin – forældre lærer at lære fra sig.'Legende let' indeholder 125 sprudlende, spændende og lærerige lege. Fælles for legene er, at de lærer børn dansk, matematik eller natur og teknik. Nogle kræver meget plads, vilde indianerhyl og risiko for beskidte bukser. Andre er til en hyggelig vinterdag ved spisebordet med varm kakao, terninger eller trylledej. Alle lege har symboler og en faktaboks, som uddyber, hvad man lærer i den enkelte leg. Gå straks på opdagelse efter jeres favoritter – for børn, forældre, bedsteforældre og andre legesyge sjæle.Alder: 4 -10 årLæringsområder:DanskSproglig opmærksomhedRim og remserAt fortælleLæseforståelseLydtræningAutomatiseringStavningSkrivningMatematik og naturvidenskabMængdeforståelseHovedregningGeometriNatur og teknikPersonlige kompetencerSamarbejdeMotorikKoncentrationHukommelse

  • - Nordisk nabosprogsforståelse
    af Vigdís Finnbogadóttir, Henrik Hagemann, Georg Adamsen, mfl.
    248,95 kr.

    Ord og naboer i Norden – Nordisk nabosprogsforståelse indeholder 13 artikler, der dels formidler og fører ind i faglige studier og historisk viden, dels fra et mere personligt udsigtspunkt øger læserens forståelse af sprogene.Fra forordetModersmål-Selskabet vil gerne fremme og udvikle brugen af det danske modersmål, og det samme ønsker vi for vores nordiske brødre og søstre. Vi ser imidlertid også gerne, at vi kan tale sammen på vores egne sprog – uden at skulle ty til fremmedsprog som engelsk eller tysk. Med en beskeden indsats er det muligt, når det gælder de nordiske nabosprog – til gavn for det nordiske fællesskab.Derfor glæder vi os over at præsentere årbogen Ord og naboer i Norden – Nordisk nabosprogsforståelse. Årbogen indeholder 13 artikler, som behandler temaet nabosprogsforståelse eller direkte vil hjælpe til en større nabosprogsforståelse.Der har manglet en bog om nordisk nabosprogsforståelse både for dem, der som vores medlemmer interesserer sig for dansk og de skandinaviske sprog, og for dem, der har brug for at lære noget om emnet.Der er faglige artikler til dem, der skal eller gerne vil lære om nabosprogsforståelse og måske selv finde et emne til et projekt, og der er mere personlige artikler, som man kan lære meget af. En historisk oversigt over Nordisk Råds betydning snydes vi ikke for. Endelig er der mulighed for at læse dansk, norsk og svensk – sidstnævnte med gloser. Uanset om man er gymnasieelev, lærerstuderende eller studerende i dansk eller andre nordiske sprog, vil man kunne have glæde af Ord og naboer i Norden (se i øvrigt Læse- og brugsvejledningen).Ord og naboer i Norden vil måske være allermest velegnet for den, der står for at skulle flytte til et andet skandinavisk land og lære at tale et nyt sprog.IndholdIslændingene og det danske sprog af Dr. Vigdís Finnbogadóttir (s. 23-28)Dansk i nordisk sammenhæng af Henrik Hagemann (s. 29-38)Nabosprogsforståelse i praksis og i undervisning af Eva Theilgaard Brink (s. 39-54)Færingers færdigheder i og holdninger til dansk af Hanna Birkelund Nilsson (s. 55-69)Er skånsk så svært endda? af Marie Sveistrup (s. 71-87)Svensk for begyndere af Michael Bach Ipsen (s. 89-110)Dansk – nabosprog eller fremmedsprog? af Marc Daniel Skibsted Volhardt (s. 111-119)Mig og mit danske jeg af Steinunn D. Jónasdóttir (s. 121-136)At finde sprogligt fodfæste i Norge af Per Kolstrup (s. 137-145)Danskens uskyldige morgenbrød af Kolbjørn Seth (s. 147-153)Erfaringer og refleksioner – en svensker i Danmark af Markus Hector (s. 155-159)En serbers møde med dansk og nordisk af Tijana Vujadinović (s. 161-169)Språk ska vara kärlek och omsorg af Björn Ranelid (s. 171-182)

  • - Sådan taler vi sammen
    af Søren Ryge Petersen, Anders Fogh Jensen, Søren Ulrik Thomsen, mfl.
    140,95 kr.

    Marie Møller Kristensen: “Jeg er dynamit” (side 17-32)Kristian Tvilling: Fucking høflige (side 33-40)Pia Raug: “I begyndelsen var ordet” (side 41-50)Søren Ulrik Thomsen: Noget alvorligt i klemme (side 51-60)Anne Kjærgaard: Breve fra det offentlige (side 61-69)Anders Fogh Jensen: Tale der virker. Godt (side 71-87)Jørgen Chr. Wind Nielsen: Havemand og sprogmand (side 89-92)Søren Ryge Petersen: Takketale (side 93-102)

  • af Per Østergaard
    176,95 kr.

    An eagle is a bird of prey. It eats other animals. Read more about eagles in this book. And read about the world’s biggest eagle.

  • af Morten H. Christiansen
    115,31 kr.

    'Marvellously clear... playfully persuasive' Richard Dawkins 'Full of Fascinating details. A delight to read.' Tim Harford'Highly original and convincing ... a delight to read!' - Daniel Everett-----------------------------------------------------------------------------------------What is language? Why do we have it? Why does that matter?Language is perhaps humanity's most astonishing accomplishment and one that remains poorly understood.Upending centuries of scholarship (including, most recently, Chomsky and Pinker) The Language Game shows how people learn to talk not by acquiring fixed meanings and rules, but by picking up, reusing, and recombining countless linguistic fragments in novel ways. Drawing on entertaining and persuasive examples from across the world the book explains: How our short-lived memory copes with the on-rushing deluge of sound that is everyday speech. Why it is that language is such a challenge for language scientists but learnt effortlessly by toddlers. Why the languages of the world are so spectacularly varied---and why no two people speak quite the same language. Why humans have language, but chimps don't. How language gave us a big brain and changed the course of evolution. How language doesn't limit, but does shape, how we think. And ultimately, why all we know about language should give us hope.Christiansen and Chater's The Language Game draws on a fascinating range of examples to show the way language works, has shaped our evolution and is critical to our future.

  • af Jo Mynard
    1.253,95 kr.

    Through the application of self-determination theory (SDT) to research and practice, this book deepens our understanding of how autonomous language learning can be supported and understood within environments outside of the classroom. Theoretical, empirical and practice-focused chapters examine autonomy support in a range of contexts and settings, dealing with learning environments and open spaces, communities and relationships, and advising and self-access language learning. They reveal what occurs beyond the classroom, how socializing agents support autonomous motivation and wellness, and how SDT can enhance our understanding of supporting language learner autonomy. It will be of interest to language teachers, university lecturers and learning advisors who are providing support outside the classroom, as well as to graduate students and researchers who are working in the fields of applied linguistics and TESOL.

  • af Terence Odlin
    1.053,95 kr.

    When learners of a new language draw on their native language (or on any other that they may know), this earlier acquired linguistic knowledge may influence their success. Such cross-linguistic influence, also known as language transfer, has long raised questions about what linguists can predict about success in the new language and about what processes are involved in using prior knowledge. This book lucidly brings together many insights on transfer: e.g. on the relation between translation and transfer, the relation between comprehension and production, and the problem of how complete any predictions of difficulty may ever be. The discussions also explore implications for future research and for classroom practice. The book will thus serve as a reliable guide for teachers, researchers, translators, interpreters, and students curious about language contact.

  • af Erika Hoff
    336,95 - 808,95 kr.

    This is a comprehensive and accessible guide to the methods researchers use to study child language, written by experienced scholars in the study of language development. Presents a comprehensive survey of laboratory and naturalistic techniques used in the study of different domains of language, age ranges, and populations, and explains the questions addressed by each technique Presents new research methods, such as the use of functional Near Infrared Spectroscopy (fNIRS) to study the activity of the brain Expands on more traditional research methods such as collection, transcription, and coding of speech samples that have been transformed by new hardware and software

  • af John R. Davis
    370,95 kr.

    The German comparative philologist Friedrich Max Muller (1823-1900) was one of the most influential scholars in Victorian Britain. Muller travelled to Britain in 1846 in order to prepare a translation of the Rig Veda. This research visit would turn into a lifelong stay after Muller was appointed as Taylor Professor of Modern Languages at Oxford in 1854. Muller's activities in this position would exert a profound influence on British intellectual life during the second half of the nineteenth-century: his book-length essay on Comparative Mythology (1856) inspired evolutionist thinkers such as Herbert Spencer and Edward Burnett Tylor and made philology into one of the master sciences at mid-century; his debates with Charles Darwin and his followers on the origin of language constituted a significant component of religiously informed reactions to Darwin's ideas about human descent; his arguments concerning the interdependence of language and thought influenced fields such as psychology, neurology, paediatrics and education until the end of the nineteenth century; his theories concerning an 'Aryan' language that purportedly predated Sanskrit and ancient Greek led to controversial debates on the relations between language, religion and race in the Indian subcontinent and beyond; and his monumental 50-volume edition of the Sacred Books of the East helped to lay the foundations for the study of comparative religion. Muller's interlocutors and readers included people as various as Alexander von Humboldt, Darwin, George Eliot, Matthew Arnold, Friedrich Nietzsche, Ferdinand de Saussure, Ernst Cassirer, Mohandas K. Gandhi and Jarwaharlal Nehru.This volume offers the most comprehensive and interdisciplinary assessment of Mller's career to date. Arising from a conference held at the German Historical Institute in London in 2015, it brings together papers by an international group of experts in German studies, German and British history, linguistics, philosophy, English literary studies, and religious studies in order to examine the many facets of Mller's scholarship. This book was originally published as a special issue of the Publications of the English Goethe Society.

  • - An Integrated Approach to Foreign Language Instruction and Assessment
    af Keiko Koda
    352,95 kr.

    This book describes a theory-guided approach to Foreign Language (FL) course development, implementation, instruction and assessment. It documents the development and implementation of a theory-guided approach designed to exploit cross-linguistically sharable competencies as resources for promoting FL learning. The volume delineates the processes of (a) identifying cross-linguistically sharable competencies, (b) exploring ways of exploiting sharable competencies as resources in promoting language skills through their purposeful use for content learning, (c) implementing the instructional approach in multiple EFL classrooms, and (d) evaluating the approach by comparing learning outcomes across classrooms. It presents a solid conceptual framework that integrates theories in multiple research domains, including second language acquisition, knowledge acquisition, and language assessment. It also provides detailed descriptions of framework construction and classroom implementation - the two processes that are integral to course design and development.

  • af Jacqueline Nadel
    285,95 kr.

    Since the 1970s researchers in the communicative development of infants and small children had rejected traditional models and began to explore the complex, dynamic properties of communicative exchanges. This title, originally published in 1993, proposed a new and advanced frame of reference to account for the growing body of empirical work on the emergence of communication processes at the time. Communication development in the early years of life undergoes universal processes of change and variations linked to the characteristics and qualities of different social contexts. The first section of the book presents key issues in communication research which were either revisited (intentional communication, imitation, symbolic play) or newly introduced (co-regulation, the role of emotions, shared meaning) in recent years. The second section provides an account of communication as a context-bound process partly inspired by theoretical accounts such as those of Vygotsky and Wallon. Included here are new studies showing differences in communication between infants compared with those between infants and adults, which also have important methodological implications.With perspectives from developmental psychology, psycholinguistics and educational psychology, the international contributors give a multi-disciplinary account of the expansion, variety and richness of current research on early communication. This title will be of particular interest to those involved in child development and communication research, as well as for social, educational and clinical psychologists.

  • af Jessica Horst
    380,95 kr.

    How do children acquire language? How does real life language acquisition differ from results found in controlled environments? And how is modern life challenging established theories? Going far beyond laboratory experiments, thea International Handbook of Language Acquisition examines a wide range of topics surrounding language development to shed light on how children acquire language in the real world. The foremost experts in the field cover a variety of issues, from the underlying cognitive processes and role of language input to development of key language dimensions as well as both typical and atypical language development. Horst and Torkildsen balance a theoretical foundation with data acquired from applied settings to offer a truly comprehensive reference book with an international outlook. The International Handbook of Language Acquisition is essential reading for graduate students and researchers in language acquisition across developmental psychology, developmental neuropsychology, linguistics, early childhood education, and communication disorders.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.