dk-flag   Stort fødselsdagsudsalg   dk-flag
dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag   Vi fejrer fødselsdag med stort udsalg   dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag

Kommunikationsstudier

Her finder du spændende bøger om Kommunikationsstudier. Nedenfor er et flot udvalg af over 1.837 bøger om emnet. Det er også her du finder emner som Lærebøger inden for kommunikation og til bøger, som dækker en række aspekter ved kommunikation, som f. Eks. Sproglige, sociale, industrielle eller teknologiske aspekter.
Vis mere
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Heidi Andersen & Marianne Leth Jørnø
    323,94 kr.

    Kommunikation i praksis henvender sig til studerende på de videregående erhvervsuddannelser herunder akademiuddannelsen i ledelse. Bogen giver læseren en indføring i de processer og de overvejelser, der er knyttet til selvstændigt og professionelt at varetage skriftlige, verbale og digitale kommunikationsopgaver.

  • af Frank Bettger
    257,95 kr.

    Hvis du er sælger, eller godt kunne tænke dig at leve af at være sælger, så kan det altså godt betale sig at få fingrene i "En sælgers vej til succes". Denne bog giver dig alle de råd, du har brug for i dit arbejde. Uanset om du sælger huse, annoncer, IT, design, ideer eller noget helt andet, er denne bog til dig. Den vil gi dig anvisninger, eksempler og på inspirerende vis hjælpe til fremgang i dit salgsarbejde og dit forhold til andre mennesker. Uanset om du står overfor at skulle arbejde professionelt med salg, er erfaren sælger eller ønsker at forstå, hvordan du opnår succesrigt salg, vil Bettger’s erfaringer og anbefalinger være guld værd for dig. Når du har læst bogen vil du forstå ”kraften af ​​entusiasme” – ”sådan overvinder du frygt” – ”sådan skaber du troværdighed omkring dit produkt og budskab”, ”nøgleordet for at gøre en skeptisk klient til en entusiastisk køber” - ”den hurtigste måde at vinde tillid”, sådan leverer du et overbevisende salgsbudskab - til ”syv gyldne regler for at lukke et salg " Bogens forfatter deler de sælgende hemmeligheder, der førte til uovertruffen succes og berømmelse som en af ​​de højest betalte sælgere i Amerika!! Han deler instruktive anekdoter og trinvise retningslinjer for, hvordan man udvikler stil, ånd og tilstedeværelse af en vindende sælger. Efter udgivelsen er bogen blevet anerkendt i hele verden som et af de absolut vigtigste værker til at forstå og eksekvere professionelt salg. Her hjemme i Danmark er bogen nu udgivet i 11. oplag. En sælgers bibel til sælgere og forretningsfolk der vil forså kunsten at opnå succesrigt salg.

  • - Bind 2:Personligheden i udvikling
    af Ole Vadum Dahl
    317,95 kr.

    "Grundbog i NLP kommunikation og terapi- bind 2"Personligheden i udvikling" er en grundbog i neurolingvistisk programmering, der viser, hvordan man kan lære at styre sin hjerne til at bearbejde sanseindtryk og gennem dette ændre holdning til sig selv og sine omgivelser.Dette andet bind af "Grundbog i NLP kommunikation og terapI" har undertitlen "Personligheden i udvikling" og fortsætter, hvor første bind "Personlighedens sprog" slap. Grundbog i NLP bind 1 og 2 betragtes stadig som den vigtigste danske lærebog indenfor NLP og indgår bredt i undervisningen på diverse uddannelser indenfor personlig udvikling.

  • - Theory and Practice
    af Sine Nørholm Just & Ib Tunby Gulbrandsen
    387,95 kr.

    Strategizing Communication offers a unique perspective on the theory and practice of strategic communication. Written for students and practitioners interested in learning about and acquiring tools for dealing with the technological, environmental and managerial challenges, which organizations face when communicating in today s mediascape, this book presents an array of theories, concepts and models through which we can understand and practice communication strategically. The core of the argument is in the title: strategizing meaning the act of making something strategic. This entails looking beyond, but not past instrumental, rational plans in order to become better able to understand and manage the concrete, incremental practices and contexts in which communication becomes strategic. Thus, we argue that although strategic communicators do (and should) make plans, a plan in itself does not determine the success of strategic communication. Rather, contextual factors such as competition, technological developments, global cultural trends and local traditions as well as employees skills and attitudes will determine the organization s communicative success. Against the backdrop of the comprehensive changes to communication in and about organizations brought about by the rise of digital communication technologies and related contextual developments, Strategizing Communication provides better and more up to date tools for understanding and managing strategic communication processes.

  • - Om modet til at handle på det vi mærker
    af Lotte Svalgaard
    270,95 - 277,95 kr.

    Elefanten i rummet handler om det vi mærker og ikke handler på. Vi kender det alle sammen. Vi sidder i en gruppe eller til et møde og diskuterer et emne eller en problematik. Men neden under diskussionen kører en undertekst, som ingen af de tilstedeværende sætter ord på. Dette fænomen er et eksempel på 'elefanten i rummet': Den mærkes af de fleste, den går i vejen og bliver svær at arbejde med, hvis ingen peger på den og siger: 'Dér er den. Lad os kigge på den og se, hvordan vi kan få den til at fylde mindre.'? I Elefanten i rummet viser Lotte Svalgaard gennem eksempler og spørgsmål til refleksion, hvordan elefanten bør behandles, til gavn for både arbejdsglæde, kreativitet og produktivitet.

  • - det digitale perspektiv
    af Hans-Christian Christiansen & Gitte Rose
    402,95 kr.

    Billedmedier præger i stigende grad vores livssyn, holdninger og sociale relationer. Det gør de blandt andet, fordi den digitale teknologi muliggør en brug og formidling af billeder, som er mere varieret og dynamisk end tidligere. Digitaliseringen har således resulteret i en øget konvergens og en remediering, som gør det nemmere at kommunikere ved hjælp af billeder, men som samtidig også gør det sværere at skelne mellem medie, teknologi og indhold. Læsningen og afkodningen af billedmediernes budskaber udgør en central kundskab i dagens samfund. Forståelsen af billedmedierne problematiseres imidlertid i takt med, at disse integreres i computeren og andre digitale platforme: Analoge medier mikses i multimodale formater, levende billeder ses på mobile medier, tv-serier tilpasses streamingteknologien osv. Analyse af billedmedier - det digitale perspektiv introducerer analytiske tilgange til de enkelte medier (fotos, film, tv, reklamer, web) og deres særlige koder og æstetik ud fra et bredt spektrum af relevante medieteorier (semiotik, litteraturteori, formalisme, kunsthistorie m.m.). Kapitlerne tager tillige højde for remedieringen og den øgede tværmediale formidling gennem inddragelse af nøglebegreber inden for digital medieforståelse. Til forskel fra de tidligere bøger vægtes digitaliseringens og de seneste års æstetiske udvikling inden for billedmedierne i langt højere grad. Fem af bogens kapitler om værkanalyse, billedanalyse, tv-analyse , reklameanalyse og opgaveskrivning er helt nye. Kapitlerne om filmanalyse og websiteanalyse er opdaterede og stærkt reviderede, mens kapitlet om genreanalyse kun er lettere revideret. Kapitlet om tegneserieanalyse udgår. Bogen er målrettet brug i undervisningen i medieanalyse og beslægtede fag på mellemlange og lange videregående uddannelser.

  • - forurettelse og antiliberalisme i det 21. århundrede
    af Henrik Dahl
    147,95 - 192,95 kr.

    Sociolog og politiker Henrik Dahl om identitetspolitikken, der fejer ind over den vestlige verden og opløser de rettigheder, vi efter århundreder har fået etableret: frihedsrettighederne og i sidste instans ugyldiggør frihed, lighed og broderskab.Identitetspolitikken har eksisteret længe. Den var en drivkraft i 1800-tallets nationalisme. Men den moderne identitetspolitik er udsprunget af de poststrukturalistiske strømninger på humaniora og samfundsfag siden 1970’erne. På universiteterne har ad-hominem tænkningen nu konsolideret sig, og krænkelsesofrene er begyndt at myldre frem fra universitetsgangene til bypladserne. Der er efterfølgende sket en falsk problemimport i samfundet med fx Black Lives Matter. Nye alliancer er den ekstreme venstrefløj og dele af indvandrermiljøet. Modreaktionen er den ekstreme højrefløj. Hvordan stoppes spiralen mod tilintetgørelsen af fundamentet i vestlige, demokratiske samfund? Med de-funding af humaniora. Med indskrivning af Chicago-principperne i dansk universitetslov og med et forsvar for ytrings- og tankefriheden, hvor krænkelse ikke er en begrundelse for at indskrænke ytringsfriheden, fordi historien hverken kan eller skal redigeres.

  • - En grundbog om kulturinstitutioners formidling
    af Casper Hvenegaard Rasmussen
    259,95 kr.

    FORMIDLINGSSTRATEGIER introducerer til kulturformidling forstået som de bestræbelser, de offentligt støttede kulturinstitutioner sætter i værk for, at brugerne kan få viden, oplevelser og muligheder for udfoldelse i relation til kunst og kultur. Med afsæt i kommunikationsteorier skelnes der mellem tre forskellige strategier for kulturformidling. Den første form er den afsenderbaserede. Denne formidlingsstrategi er kendetegnet ved at være en ensrettet kommunikation fra kulturinstitutionerne til brugerne i oplysningens tjeneste. Udgangspunktet er det indhold, som den enkelte institution gerne vil formidle f.eks. bibliotekets samling, museets udstilling eller teatrets repertoire. Den anden form er den modtagerorienterede. Denne formidlingsstrategi er også ensrettet, men her er fokus flyttet fra institutionernes interne forståelser af god kunst og kultur til brugerne. Dette kan udmønte sig i, at kulturinstitutionerne forsøger at tiltrække så mange besøgende som muligt ved at komme brugernes præferencer i møde. Men det kan også handle om, at kulturinstitutionerne forsøger at få en bedre forståelse for, hvorfor brugerne kommer og hvad deres udbytte er.Den tredje form er den dialogorienterede. I denne formidlingsstrategi er kulturinstitutionernes envejskommunikation erstattet med dialog med brugerne. Dette kan ske på mange måder: Kulturhuset kan have kreative værksteder, museet kan udvikle en særudstilling med en særlig brugergruppe, teateret kan invitere brugerne med i den skabende proces og bibliotekerne kan afholde læsekredse, hvor deltagerne får mulighed for at dele deres læseoplevelser. Bogen henvender sig primært til studerende ved universiteter og andre uddannelsesinstitutioner, der beskæftiger sig med den formidling, som praktiseres på de offentligt støttede kulturinstitutioner. Men bogen kan også læses af aktivt udøvende kulturformidlere, dem der administrerer kulturlivet og andre med særlig interesse for emnet.

  • - og få succes med din kommunikation
    af Annette Bjerre Andersen Ryhede
    277,95 kr.

    Evnen til at kunne kommunikere med dine medmennesker på en autentisk og overbevisende måde er umådelig vigtig. Hvis du vil have indflydelse, skal du kunne tale. Hvis du vil have andre mennesker til at tro på dig og følge dig i en sag, skal du kunne tale. Hvis du vil have dine ideer gennemført, skal du kunne tale. Tal troværdigt guider dig til at mestre den vanskelige kunst at stille dig op foran et publikum og få dem til at lytte til dig. Gennem en række eksempler og praktiske øvelser hjælper forfatteren dig til at finde din egen autentiske stemme - og dermed få succes med din kommunikation.

  • - I andres brød 2.0
    af Jens Otto Kjær Hansen & Hanne Birgitte Jørgensen
    471,95 kr.

    Kjær Hansens bog "I andres brød" er på 6 år udkommet i 5 oplag. Den tager udgangspunkt i, at journalister i stigende grad kommer indn i kommunikationsjobs og dermed har en anden funktion end den, de umiddelbart er uddannet til. Den udvikling er gået så hurtigt, at "Strategisk kommunikation for praktikere" ikke beskæftiger sig med den ændring, men tager praktikere i hånden uanset baggrund. Så foruden et lidt ændret fokus og en kraftig opdatering er bogen udvidet med håndfaste tjeklister, mange praktisk tips, flere metoder og nye eksempler.

  • af Helle Merete Nordentoft & Birgitte Ravn Olesen
    227,95 kr.

  • - det journalistiske interview
    af Lars Bjerg
    177,95 kr.

    Mange journalister opfører sig som om, man kan "slå op" i et menneske, som man kan slå op i et leksikon. Man vil vide noget om et bestemt emne, og så får man det svar, som er dér og alle der slår op dér, vil få det samme svar, uanset hvornår og hvordan de slår op. Men mennesker er noget mere komplicerede end håndbøger. Svar fødes som regel af situationen. Hele atmosfæren, sammenhængen, kemien, det nonverbale og formuleringen af spørgsmålene og rækkefølgen af dem betyder en hel masse for, hvilke svar man får. Og et godt interview kan kendes på, at det skaffer gode svar. Der er ikke andre kriterier. Men sandsynligheden for at få gode svar vokser betydeligt, hvis intervieweren kender sit værktøj og ved, at det ikke er ligegyldigt, om man hamrer eller skruer. Denne bog giver en enkel og systematisk indføring i en stor del af håndværket bag det vellykkede interview.

  • af Helle Petersen
    57,95 - 447,95 kr.

    Forandringskommunikation er en let redigeret udgave af den første danske ph.d.-afhandling om værdibaseret forandringskommunikation. Afhandlingen er resultatet en erhvervsforskeruddannelse, som er gennemført i et samarbejde mellem forfatteren, Institut for Nordisk Filologi og Novo Nordisk, hvor bogens gennemgående case stammer fra.

  • - Ny opdateret 2023 udgave
    af Dale Carnegie
    267,95 kr.

    Ny Opdateret 2023 udgave Hvis du vil lære mere om, hvordan man lynhurtigt indgår venskaber og skaber personlige forhold, selv under de mest usandsynlige omstændigheder, bør du læse denne fantastiske bog af Dale Carnegie.Inden Dale Carnegie begyndte at skrive bøger, havde han opnået stor anerkendelse indenfor ledelses- og kommunikationskurser på en række af USA’s og Europas førende Universiteter. Vind venner, indflydelse og fremgang er skrevet med baggrund i erfaringer herfra og som en praktisk guide, der giver dig inspiration og viden til at hvordan du kan tænke og agere for at opnå succes i arbejds- og privatliv. Dale Carnegie var gennem hele forfatterskabet optaget af temaerne selvværd, assertion og kommunikation og han er bl.a. blevet kaldt ”venskabskunstens ypperstepræst” og ”selvhjælpsgenrens fadder”. Vind venner, indflydelse og fremgang har siden den udkom, revolutioneret måden at tænke, og leve livet på. Bogen er bl.a. i solgt over 30 millioner eksemplarer over hele verden. I 2011 lå den som nr.19 på TIME Magazines liste over de 100 mest indflydelsesrige bøger nogensinde skrevet. Bogens redskaber er struktureret omkring emnerne: • Få venner i en fart • Vind popularitet • Overbevis andre om dine synspunkter • Få nye klienter og kunder • Bliv en bedre taler • Smit andre med entusiasmeVind Venner, indflydelse og fremgang er samtidig en morsom læsning, der med konkrete eksempler, øvelser og historier, giver dig en viden om, hvorfor meget er mislykkedes, og gør dig klogere på, hvordan livet kan leves. Dale Carnegie har også skrevet ”Lev livet uden bekymringer” og ”Kunsten at blive en effektiv taler”, som alle er udgivet på dansk af Paludans forlag.

  • - Kommunikation, interaktion, dialog, anerkendelse og narrativer
    af Ole Løw
    166,95 kr.

    RELATIONER er en bog om relationer som kontekst for professionsudøvelse. Den har fokus på betydningen af sociale relationer mellem mennesker i almindelighed og mellem fagpersoner og den Anden i særdeleshed. Det gælder, hvad enten den Anden er barnet, eleverne, patienten eller borgeren.Den grundlæggende konstellation i professionsudøvelsen bestemmes i bogen som en treleddet størrelse mellem Dig - Et Fælles Tredje (det de er sammen om: indholdet ) - den Anden. Denne triade belyses gennem bogens fem kapitler. Det er fremstillingens præmis, at udøvelsen af de forskellige relationsprofessioner indebærer kommunikation, interaktion og narrativer, og at det ideelt bør indebære dialog og anerkendelse også. De fem områder har fået hver deres kapitel i bogen:Kommunikation i relationerInteraktion i relationerDialog i relationerAnerkendelse i relationerNarrativer i relationerDe enkelte kapitler kan læses hver for sig eller sammenhængende som fem perspektiver på relationer og professionsudøvelse. Hvert kapitel formulerer nogle relationelle forholdemåder og færdigheder, hvis enhed siges at kendetegne en professionel professionsudøvelse. Bogen henvender sig til alle relationsprofessioner, hvilket i første omgang omfatter pædagoger, lærere, sygeplejersker, socialrådgivere og studerende, der er under uddannelse eller efteruddannelse. Bogen er desuden relevant for andre faggrupper, hvor karakteren af relationen har afgørende betydning for professionsudøvelsen.

  • - Producent-, bruger- og hverdagsperspektiver
    af Kjetil Sandvik
    277,95 kr.

    Dagens medievirkelighed er kendetegnet ved en mangfoldighed af medier, som især i kraft af mediernes digitalisering kan krydsforbindes på forskellige måder, og hvor forskellige medier ikke blot er til stede samtidigt, men også fungerer i sammenhæng: Tværmedial kommunikation! TVÆRMEDIAL KOMMUNIKATION beskriver, hvordan den nye medievirkelighed fungerer, og den analyserer de nye medielogikker der er på spil og tilbyder tre perspektiver på tværmedial kommunikation: et producentperspektiv, hvor fokus er på meningsproducerende koordineret anvendelse af flere medier til kommunikation; et brugerperspektiv, hvor fokus er på meningsgivende (for)brug af indhold fra flere medier; et hverdagsperspektiv, med fokus på meningsgivende brug af kombinationer af forskellige medier i forskellige hverdags praksisser. Bogen retter sig mod forskere, der beskæftiger sig med tværmedial kommunikation, men også mod undervisere og studerende, såvel som praktikere indenfor dette felt. Den bygger på flere års forskning i og erfaring med at undervise i, hvordan medier kan bringes til at spille sammen i effektiv kommunikationsplanlægning. Bogen kan fungere som grundbog på uddannelser, der beskæftiger sig med medier og kommunikation og har fokus på, hvordan forskellige medier effektivt kan spille sammen i tværmediale strategier indenfor både interne og eksterne kommunikationssituationer i virksomheder, institutioner og organisationer.

  • - Kunsten at overbevise og inspirere
    af Michael Kjær Ejstrup
    317,95 kr.

    Sekunderne snegler sig af sted, lyset blænder, varmen er nærmest kvælende, og øjne i voldsomme mængder er rettet mod ... dig. Alle venter spændt på, at du tager ordet.Det er nu. Du er på. Ordet er dit. Huuh ha, det er skræmmende - men så er det heller ikke værre. Det kan læres.Med denne bog får du et overblik over strategier, tanker og tricks, der kan gøre hele forskellen. De taktfaste klapsalver er inden for rækkevidde.Ordet fanger er en underholdende og anderledes tour de force igennem retorikkens grundbegreber, som Michael Kjær Ejstrup vækker til live via skræk- og mønstereksempler fra samtidens journalister, politikere, artister og royale.Bogen henvender sig til alle, der har behov for at overbevise og inspirere i professionelle sammenhænge.

  • af Marianne Wolff Lundholt & Anette Uldall
    62,95 - 157,95 kr.

    Ledelseskommunikation er en afgørende kompetence i forhold til at opnå motiverede medarbejdere og drive en succesfuld organisation. Denne bog handler om, hvad ledelseskommunikation er, hvad den seneste forskning viser, og hvordan man som leder kan omsætte denne viden til effektiv brug af de ressourcer, man bruger på kommunikation. Bogens tre dele består af teoretisk introduktion, en række konkrete værktøjer samt eksempler på ledelseskommunikation i private og offentlige organisationer. ”Bogen præsenterer en nuanceret kommunikationsforståelse og en række praktiske værktøjer, som giver et godt fundament for at navigere i kompleksiteten.”Inger Bøgh, ejer og partner, Human Business ”Marianne og Anettes bog giver en utrolig god hjælp til at vælge de kommunikationsformer, der understøtter dine kommunikationsmål – så du får kommunikeret rigtigt hver gang!” Ole Møller-Jensen, Regionsdirektør, Danfoss

  • af Karin Sloth & Marianne Leth Jørnø
    263,94 kr.

    I dag skal organisationer og virksomheder være parat til konstant dialog med omgivelserne på de tidspunkter og gennem de kanaler, som deres interessenter ønsker. De skal på én gang tænke langsigtet og evne løbende at tilpasse sig. Det kræver, at man arbejder strategisk med kommunikation. Denne bog klæder dig på til at arbejde professionelt med strategisk kommunikation inden for fem kerneområder i organisationen: interessenter, brandopbygning, emnehåndtering, forandringsprocesser og videndeling. Bogen giver dig teoretisk indsigt såvel som konkrete redskaber til, hvordan du som kommunikatør kan sikre dig, at din organisation er i harmoni med omgivelserne. Bogen henvender sig til praktikeren såvel som til den studerende på DMJX-, akademi- og diplomuddannelserne i kommunikation, hvor bogen kan bruges som grundbog. Foruden adskillige redskaber og modeller er bogen suppleret med en række videoer, hvor garvede kommunikatører fortæller, hvordan de i praksis arbejder med bogens emner.

  • - i hvilken en meget vigtig bjørn og hans venner bliver indført i et meget vigtigt emne
    af Roger E. Allen
    187,95 kr.

    Endelig !! -en hurtig, nem og sjov bog om basal ledelse. Hvis du vil nå op på øverste trin på lederstigen (med andre ord: .... Hvis du vil ha fat i honningen), så følg PlysManglende forståelse af grundlæggende ledelse giver ofte store udfordringer i selv de mest succesrige virksomheder.Med det for øje bruger Managementkonsulent Roger E. Allen de elskede Peter Plys historier og figurer til at illustrere vigtige forretningsprincipper, såsom etablering af klare mål og stærkt lederskab, behovet for nøjagtige oplysninger og andre forsømte aspekter af forsigtig forvaltning. Denne bestseller giver læseren en fantastisk, skæv, enkel og inspirerende tilgang til ledelsesmæssige problemstillinger, som kombineres med humoristiske sammenligninger og retorik fra den klassiske børnebog. Peter Plys om ledelse er et "must-read" for alle, der søger en ny, men også alternativ inspiration om ledelsesudvikling.Ved at bruge Peter Plys og hans venners oplevelser og historier til at illustrere emner som målformulering, personaleudvikling, nødvendigheden af præcis information og god kommunikation, præsenteres læseren for grundlæggende ledelsesfunktioner på en overbevisende og fængslende måde. En velskrevet og underholdende international bestseller, der helt gør op med japansk ledelsesform, MBA-guruer m.m.

  • - En praktisk håndbog til eksperter og forskere
    af Gitte Gravengaard & Anders Monrad Rendtorff
    237,95 - 353,95 kr.

    Hvordan kommunikerer du effektivt om din ekspertviden og forskning til offentligheden og udvalgte målgrupper? Hvordan samarbejder du mest hensigtsmæssigt med journalister? Og hvordan bruger du sociale medier på den mest optimale måde? Disse vigtige spørgsmål bliver besvaret i denne praktiske håndbog om forskningskommunikation. I en kompleks verden, hvor forskningsbaseret viden bliver vigtigere og vigtigere, samtidig med at mange taler om et postfaktuelt samfund, må du som ekspert og forsker stå fast på, at du har en solid og kvalitetssikret viden – og at den viden er vigtig for det omkringliggende samfund og for kvalificeringen af den offentlige debat. Håndbogen er baseret på forskning i strategisk kommunikation, medier, journalistik og ikke mindst forskningskommunikation. Med det udgangspunkt demonstrerer Gitte Gravengaard og Anders Monrad Rendtorff, hvordan du som ekspert og forsker kan lægge en strategi for din forskningskommunikation. Bogen rummer en række konkrete anbefalinger og praktiske værktøjer, der kan hjælpe dig i dine bestræbelser på at kommunikere effektivt om din viden til den brede offentlighed. Læs mere på forskningskommunikation.net

  • - En praktisk håndbog
    af Mette Reinhardt Jacobsen
    263,94 kr.

    Fokusgrupper er en nem og overskuelig måde at få forbrugerens mening på. Men brugen og afholdelsen af en fokusgruppe bygger på en række kvalitative metoder, som alt for mange ikke har haft tid til at sætte sig ind i. Det egentlige udbytte af fokusgruppen bliver derefter. Fokusgrupper bør kun overvejes, hvis man har både tiden og ressourcerne til at gennemføre dem sammen med den rette, kvalitative indstilling. Bogens pointe er, at fokusgrupper ikke er en ensidig størrelse, og at man ikke får et fast testresultat ud af gruppen. Til gengæld hjælper deltagere i en god fokusgruppe med at forstå sammenhænge, fænomener og livsforståelser. Fokusgrupper for begyndere er en praktisk håndbog i, hvordan man etablerer og afholder fokusgrupper. Det er en bog for virksomheder, der skal til at i gang med processen, og som mangler viden på området. Og det er en bog for de mange studerende, der som led i eksamensopgaver og undervisning ’lige’ skal lave en fokusgruppe. Med denne bog i hånden bliver antallet af fejl minimeret, og det konkrete udbytte af fokusgruppen øget betragteligt. Til glæde for både virksomheden eller de studerende samt gruppens deltagere. Mette Reinhardt Jakobsen er cand.mag. og journalist. Hun har i mange år arbejdet som moderator af fokusgrupper i Frankrig og Danmark. I dag arbejder hun som specialist i kvalitative analysemetoder, målgruppetænkning og brugerinddragelse.

  • - Sådan fortæller du en tv-historie
    af Kristian Frederiksen & Rasmus Sylvest Larsen
    332,95 kr.

    Kristian Frederiksen og Rasmus Sylvest Larsen har over nogle år udviklet helt nye analysemetoder og dermed arbejdsredskaber - det drejer sig om korte tv- og videoproduktioner. Deres bog har fået titlen "Skarpt skåret" og gennemgår konkret, detaljeret og pædagogisk en ny måde at tænke korte indslag på. En ny teori og tankegang, men gjort særdeles brugbar.

  • af Adele Faber & Elaine Mazlish
    125,95 kr.

  • af Gitte Gravengaard
    87,95 - 227,95 kr.

    Denne bog handler om journalisters faktiske skabelse og udvælgelse af nyhedsideer. Gitte Gravengaard beskriver, hvordan de traditionelle nyhedskriterier er utilstrækkelige til at beskrive og forklare, hvordan journalister til- og fravælger ideer i det daglige redaktionelle arbejde. I stedet afdækker hun i detaljer syv afgørende faktorer, der påvirker journalisters vurderinger og valg. Med baggrund i feltarbejde og en stribe interviews giver bogen indblik i journalisters selvforståelse og den udbredte tavse viden, der er styrende for journalisters prioriteringer. Journalistik i praksis henvender sig til journalistik-, medie- og kommunikationsstuderende, journalister og forskere inden for medie- og kommunikationsområdet. Gitte Gravengaard er ph.d. og forsker i journalistik og kommunikation på Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab på Københavns Universitet.

  • - Analytiske tilgange
    af Andreas Candefors Stæhr & Kristine Køhler Mortensen
    363,95 kr.

    Sociale medier er for længst blevet en veletableret del af mange menneskers daglige kommunikation og en almindelig del af måden, hvorpå vi vedligeholder sociale relationer til andre mennesker. Vi er således allerede socialiseret ind i en kommunikativ virkelighed med et stadigt voksende udvalg af sociale medier, der er karakteriseret ved hver deres specifikke muligheder for social interaktion, deltagerformater og symbolske betydninger.Sprog er centralt for, hvordan vi omgås hinanden på de sociale medier. Derfor fokuserer denne bog på sproget som en indgang til at forstå sociale dynamikker i internettets mange kommunikative kontekster. Bogen tilbyder analytiske redskaber til at forstå, hvordan forbindelsen mellem enkelte mediers kommunikative muligheder og brugernes sprogbrug tilsammen skaber komplekse og nye sociale virkeligheder. Bogen introducerer til en bred vifte af sprogvidenskabelige analysetilgange og viser gennem casestudier, hvordan disse kan anvendes i analyser af digital sprogbrug på sociale medier.Bogen introducerer til funktionel grammatik, konversationsanalyse, diskursanalyse, sproglig etnografi, sociolingvistik, genre- og kontekstanalyse, multimodal analyse og computerlingvistik.

  • - 50 tips til stærke strategiske relationer
    af Simone Lemming Andersen
    157,95 kr.

    Den internationale bestseller ”The Networking Book” nu på dansk Networking drejer sig om udveksling at tjenester og en gensidig opgradering af hinandens muligheder og potentialer. Derved bliver dit netværk din dyrebareste forsikring i dit arbejds- og privatliv. The Networking Book udkom i efteråret 2015 på engelsk og blev med det samme en international bestseller. Bogen ligger på flere internationale hitlister og er blevet rost og citeret i mange medier. The Networking Book – er nu blevet opdateret og oversat til dansk. - Den indeholder 50 tips til at opbygge stærke relationer og kan bruges af erhvervsledere, medarbejdere og arbejdssøgende. Bogen er et boost til erhvervslivet, organisationer og private sammenhænge. Bogen bygger på den nyeste forskning og indeholder en helt ny måde at tænke og udføre networking og relationsskabelse på. Den nye metode betyder - at det bliver mindre tidskrævende, men langt mere overskueligt og effektivt at nå sine mål. Sagt om bogens forfatter: “Simone var en af pionererne i den videnskabelige tilgang til disciplinen networking, og hun var også banebrydende med den praktiske udførelse før de fleste andre. Med denne bog – i rækken af udelukkende bestsellere – tager hun netværksfærdighederne et skridt videre.” Mogens Nørgaard, adm. direktør, CIMA Technologies. “Vil du have en virksomhed med succes i fremtiden, må I som bestyrelse eller dig som adm. direktør ikke nedprioritere fokus på og træning af networking som en del af virksomhedsstrategien. Networking bliver en afgørende faktor de kommende år. Simone har kompetencen
og de værktøjer, som kan hjælpe din virksomhed og dine medarbejdere med at sætte det i spil.”
Svend Randers, vicedirektør, Arbejdernes Landsbank. “Do not miss out on the opportunity to learn from Simone – a true master in the art of networking.”
/Helen Bennett, CEO, The business-network, GB.

  • af Mie Femø Nielsen, Gitte Gravengaard, Brian L. Due, mfl.
    607,95 kr.

    Medarbejdere i internationale virksomheder skal kunne samarbejde på tværs af organisationer, ledelsesniveauer, lande, faglige baggrunde, kulturer og tidszoner, mens de jonglerer alskens medier for at nå vigtige strategiske mål. Denne bog har fokus på, hvordan man som medarbejder kommunikerer effektivt i disse komplekse og dynamiske kontekster. Den går i dybden med en række af de vigtigste aspekter inden for interkulturel kommunikation og interaktion i internationale virksomheder og organisationer for at klæde læseren på til at forstå, hvad der kan ligge bag en replik på et videomøde, eller hvad der kan være de forretningsmæssige konsekvenser af en sætning i en e-mail. Med sit sprog- og kommunikationsvidenskabelige udgangspunkt er bogens omdrejningspunkt den daglige professionelle interaktion i internationale virksomheder. Medarbejdernes indbyrdes interaktion har afgørende betydning for virksomhedernes succes, udvikling og vækst.Bogens emner strækker sig fra forretningsbreve, e-mails, ansigt til ansigt-møder og videomøder over formel og uformel interaktion, teamwork, knowledge management, organisatoriske rutiner og socialisering til indre branding, innovation og forandringskommunikation. Bogen trækker på den nyeste forskning og bygger på data, forfatterne har indsamlet i hele verden, og i bogen gives løbende eksempler fra kommunikativ praksis i lande som Argentina, Brasilien, Danmark, England, Indien, Kina, Tyskland, Ghana, Japan, Rusland, Sverige, Sydafrika, Tyrkiet, Ungarn og USA. Målgruppen er studerende, der ønsker at dygtiggøre sig inden for international virksomhedskommunikation, såvel som professionelle medarbejdere, der ønsker ajourført viden og inspiration til effektive redskaber til at optimere deres daglige samarbejde i internationale virksomheder.

  • - praksis og konsekvenser
     
    87,95 kr.

    Faglig formidling handler om at gøre kompliceret viden tilgængelig for lægfolk. Og i et samfund med stadig større vidensproduktion som grundlag for beslutningsprocesser bliver faglig formidling en central disciplin. Men det er langt fra en entydig disciplin. I denne antologi giver en række undervisere i kommunikation deres forskelige bud på hvad faglig formidling er, hvad den faglige formidler må forholde sig til og hvilke konsekvenser formidlingen kan have. Første del af bogen giver redskaber og metoder til at planlægge og udføre faglig formidling i praksis. Eksempelvis beskriver én artikel hvordan metaforer kan gøre svært tilgængeligt stof forståeligt. En anden demonstrerer hvordan faglig formidling er afhængig af et samarbejde mellem forskellige faggrupper. Og endelig gennemgår en tredje artikel en model for hvordan man kan planlægge arbejdsprocessen i faglig formidling. I anden del af bogen går artiklerne tæt på faglig formidling som begreb og på konsekvenserne af den faglig formidling i praksis. Eksempelvis argumenterer én artikel for at faglig formidling er mere end viden og færdigheder; det er også værdier og holdninger. En anden diskuterer om faglig formidling er oplysning, overtalelse eller propaganda. Og en tredje illustrerer hvordan kulturelle forforståelser kan blænde formidleren så meget at kommunikationen bliver uforståelig for målgruppen. Antologien henvender sig især til nye kommunikationsstuderende, men vil have relevans for alle som teoretisk eller praktisk beskæftiger sig med formidling af viden.

  • - Bliv bedre til at høre hvad andre siger
    af Anders Stahlschmidt
    280,95 kr.

    For mange indgår det at lytte som en del af jobbet. Men også for alle andre er der mange fordele ved at kunne lytte opmærksomt: Du bliver bedre til at løse problemer og opgaver, får stærkere relationer og bliver meget mere interessant for andre at tale med.I denne bog introducerer Anders Stahlschmidt lyttekompasset – et redskab til at øge din bevidsthed om, hvordan du lytter opmærksomt fra forskellige lyttepositioner. Alt efter situationen og hvad du vil have ud af en samtale, kan du ændre den måde du lytter på.Lytning er en komplekst proces der involverer både opmærksomhed og forståelse. Læs bl.a. om hvordan man lytter kritisk, om aktiv lytning, om hvordan man lytter uden at ville løse, hvordan man lytter til nogen man er uenig med, hvordan man lytter til feedback og hvordan man bliver bedre til at lytte og forstå de spørgsmål, andre stiller.Meget tyder på at vi er blevet dårlige til at lytte. En omsiggribende kamp om opmærksomhed, digitale løsninger der bringer mange afbrydelser ind i vores liv, stigende niveau af stress og tendenser til polarisering er alle faktorer, der peger i samme retning: Der er brug for opmærksomme lyttere.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.