Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Medievidenskab

Her finder du spændende bøger om Medievidenskab. Nedenfor er et flot udvalg af over 949 bøger om emnet.
Vis mere
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Imran Rashid
    139,95 - 204,95 kr.

    Mere end nogensinde før er der brug for viden om, hvad de massive digitale mængder information betyder for vores hjerne og krop. Og ikke mindst hvordan vi beskytter vores helbred i en digital brydningstid.Den danske læge Imran Rashid har undersøgt, hvad det betyder for den fysiske og mentale sundhed at leve livet online og filtrere massive mængder data gennem hjernen. I bogen giver Imran Rashid sit bud på, hvordan du genvinder kontrollen over dit digitale liv og bruger tid på det, der er vigtigt for din sundhed og livskvalitet. 8 millioner mails åbnet. 2 mio. SMS’er afsendt. 309.375 Facebook likes. 96.756 Snaps. 52.836 tweets. 10.185 Instagram posts.Det er, hvad der skete i verden i løbet af de 10 sekunder, det tog dig at læse disse linjer. Den datamængde, der på daglig basis bliver skabt i det moderne samfund, er så stort, at det reelt set betyder, at 90 procent af al den information, der nogensinde er skabt i hele menneskehedens historie - startende helt tilbage fra hulemalerierne - er produceret indenfor de seneste to år.

  • af Palle Schantz Lauridsen & Erik Svendsen
    373,95 kr.

    Verden i dag er en verden af medier, og vi bruger i stigende grad medierne aktivt. Vi nøjes ikke med at læse avis, høre radio, se fjernsyn og gå i biografen. Vi kan lave statusopdateringer, skrive vores egne blogs, bidrage til netmediernes debatter og skrive fanfiktion. De gamle medier er der endnu, men de indgår i dag i en ny medieverden.Medieanalyse præsenterer et bredt udvalg af aktuelle medier: den trykte presse, fotografi, film, dokumentar, reklame, radio, tv, digitale tekster, blogs og computerspil. Vinklen er analytisk og historisk: Kapitlerne sætter det enkelte medie i en historisk sammenhæng og præsenterer begreber, metoder og teorier, der kan bruges i analysen af mediet.Medieanalyse er redigeret af lektor Palle Schantz Lauridsen (Dansk, Københavns Universitet) og lektor Erik Svendsen (Dansk, RUC). Den er skrevet af medieforskere, der alle har stor erfaring i at undervise i medieemner ved universiteterne i København, Roskilde, Aalborg og Aarhus.

  • - Kommunikation med levende billeder
    af Jørgen Riber Christensen, Ole Ertløv Hansen & Thomas Mosebo Simonsen
    249,95 kr.

    Medieproduktion: Kommunikation med levende billeder er en grundbog til produktionen af audiovisuelle medier. Bogen fokuserer på de korte forma­ter, der hyppigt ligger til grund for undervisningen og samtidigt er de mest udbredte for kommunikation med levende billeder på sociale medieplatforme. Bogen behandler hele processen fra idé over produktion til distribution, og den har det dobbelte sigte, at den ud over at dygtiggøre de medieproducerende studerende, også efterfølgende kvalificerer til faglig refleksion over produktionerne.Målgruppen er studerende og undervisere på de videregående uddannelser.

  • af Palle Schantz Lauridsen & Erik Svendsen
    356,95 kr.

    Medieteori kortlægger de dominerende teorier, der sætter vores brogede mediekultur på begreb. Den gør det ved at præsentere et bredt udvalg af medieteorier i et aktuelt perspektiv. Bogen rækker fra kapitler om kommunikationsteorier, Medium Theory, kognitionsteori, mediehistorie, offentlighedsteorier, det danske medielandskab, de sociale netværksmediers sociologi, mediesystemer, produktions- og policyanalyse over reception, participation, kvantitative og kvalitative metoder til intertekstualitet, celebrity, affektteori, steder som medieattraktion og mediedidaktik. Bogen rummer mange eksempler på, hvordan man konkret kan arbejde med de teoretiske problemstillinger.Medieteori viser, hvordan vi kan forstå mediernes funktion og deres samspil med de mennesker, de involverer, og det samfund, de indgår i. Bogen er en opfølgning til Medieanalyse. Medieteori er redigeret af lektor Palle Schantz Lauridsen (Dansk, Københavns Universitet) og lektor Erik Svendsen (Dansk, RUC). Den er skrevet af medieforskere, der alle har stor erfaring i at undervise i medieemner på de danske universiteter.

  • - Serie: Kort og præcist om medier og kommunikation
    af Lisbeth Klastrup
    121,95 - 149,95 kr.

    Sociale netværkssites som Facebook, Twitter, LinkedIn og Instagram indgår i stigende grad som en integreret del af vores hverdagsliv og kommunikation med andre. Her kan man med udgangspunkt i sin egen personlige profil forbinde sig med gamle og nye venner for at diskutere og dele indhold i form af tekst, billeder og videoer. Denne bog beskriver sociale netværkssites som mediefænomen og viser, hvordan tilstedeværelsen i disse sociale netværk påvirker vores identitet og sociale liv, både privat og professionelt. Bogen ser blandt andet nærmere på følgende spørgsmål: Hvordan kan vi forstå identitet i et netværksperspektiv? Hvordan udfolder fællesskaber sig på disse sites? Og hvilke udfordringer står man overfor, når man vil kommunikere strategisk på disse platforme?

  • af Lars-Martin Sørensen
    139,95 - 313,95 kr.

    Beretningen om hvordan danske journalister dækkede de gruopvækkende begivenheder der fandt sted under Hitlers regime fra 1933. Bogen undersøger, hvordan begivenheder som Hitlers magtovertagelse, De Olympiske Lege i Berlin og Krystalnatten videreformidles til de danske avislæsere. Sidste nyt fra Berlin præsenterer et vigtigt historisk vidnesbyrd, der viser, hvor svært det er at berette om store historiske begivenheder, mens de finder sted. Læseren får et indblik i journalisternes hverdag og arbejdsforhold, hvor det gjaldt om at holde gode miner til slet spil for overhovedet at få lov til at skrive noget som helst. I en evig slingren mellem Goebbels? propagandaministerium og von Ribbentrops udenrigsministerium forsøger de udsendte journalister alle at få deres del af sandheden. Lars-Martin Sørensen er ph.d. og forskningsleder ved Det Danske Filminstitut. Han har tidligere skrevet Dansk film under nazismen, der afslørede den danske filmbranches samarbejde med Nazityskland.

  • - Digital manipulation på smartphone og sociale medier.
    af Imran Rashid & Søren Kenner
    236,95 kr.

    I OFFLINE, som er en selvstændig opfølger til bestselleren SLUK fra 2017, har speciallægen Imran Rashid sammen med marketingseksperten Søren Kenner valgt at grave endnu dybere ned i techindustrien for at afdække alle dens psykologiske virkemidler samt de helbredsmæssige konsekvenser, som brugen af smartphones og sociale medier har for mennesker. Hvor SLUK for alvor startede debatten om teknologiens bagsider i Danmark, er OFFLINE et skarpt, grundigt researchet og tankevækkende bevis for, at digitaliseringen i dens nuværende form er skadelig for mennesker, og at der er brug for handling nu. I realiteten er vi alle endt i verdens største kommercielt styrede eksperiment; Hvor teknologi, der laver om på vores psyke og hjerne anvendes 24/7, men uden at vi for alvor ved, hvad vi udsætter os selv for. I bogen beskrives disse skadelige påvirkninger med begreberne Digital Forurening samt Digitalt Fragmenterings Syndrom (DFRAG), der er med til at skabe nogle forklaringsmodeller – og samtidigt med til at anvise, hvordan vi som individer kommer tilbage på sporet igen.

  • - Sådan genopfinder nyhedsmediet sin relation til borgerne – og sin relevans for demokratiet
    af Per Westergård & Søren Schultz Jørgensen
    236,95 kr.

    Gennem et år har de to forfattere sammen opsøgt og interviewet omkring 100 redaktører, topchefer, iværksættere, udviklingspersoner og journalister både i Europa og USA. De har besøgt de medier, der er dygtigst til at nyudvikle deres journalistik og engagere deres brugere. I Den journalistiske forbindelse præsenterer forfatterne hovedkonklusionerne fra deres omfattende researchrejse.Bogen giver en lang række opskrifter på, hvordan de mest innovative nyhedsmedier i disse år lykkes med at genskabe de afgørende forbindelser til deres brugere.

  • - 1995-2015
    af Klaus Bruhn Jensen
    321,95 kr.

    Fra begyndelsen af 1990erne skete der dybtgående og langsigtede forandringer af mediernes placering i det danske samfund. Internettet e-mail, web, sociale medier og i stigende grad mobile tjenester blev en fast bestanddel af hverdagen, erhvervslivet og den offentlige forvaltning. Imens fik de gamle medier travlt med at finde deres plads i et digitaliseret og integreret mediemiljø.Konkurrencen mellem public service og kommercielle radio- og tv-stationer blev videreført online, ligesom dagbladene markedsførte sig gennem netudgaver. Også bogen overlevede, til dels via netsalg og som e-bog, mens ugeblade og magasiner kunne tilbyde flere forskellige slags oplevelser på glittet papir og alle slags skærme. Dansk film fejrede særlige triumfer, ikke blot på verdens festivaler, men også i danske biografer og danske hjem på dvd og gennem streaming. Reklamen var nu mindre et politisk stridspunkt end et kulturelt vilkår på tværs af platforme. Alligevel stod spørgsmålet tilbage, hvordan indhold på dansk og om Danmark kunne finansieres og formidles i fremtiden.Igennem hele perioden var internettet det mest konkrete udtryk for den globalisering økonomisk såvel som kulturelt der med fornyet styrke satte dagsordenen for de danske mediers udvikling. Dansk mediehistorie 1-4 Dansk mediehistorie fortæller historien om mediernes udvikling i Danmark og giver den første samlede vurdering af deres betydning for dansk kultur.De fire bind tager udgangspunkt i massemedierne - presse, tidsskrifter, bøger, film, radio, tv, internet - men beskriver også, hvordan massemedierne har spillet sammen med både den dagligdags samtale og de etablerede kunstformer. I medierne mødes det fine med det folkelige og det fremmede med det hjemlige.Bind 1: Mediernes forhistorie og 1840-1880Bind 2: 1880-1920 og 1920-1960Bind 3: 1960-1995Bind 4: 1995-2015

  • - Trolling og debatkultur i den digitale tidsalder
    af Maia Kahlke Lorentzen, Katrine Emme Thielke & Nana Dall
    200,95 kr.

    Når nogen siger internettrold, tænker du måske, at der er tale om et moralsk afsporet kældermenneske. Men det er en misforståelse. ’Trolling’ er blevet et fænomen, der ikke længere er isoleret til online-subkulturer, men er udbredte taktikker som kan være alt fra satirisk fjol, aktivistiske afsporinger af debatter på sociale medier til hadekampagner, trusler og cyberstalking. Og de fleste af os, deltager i det. Troldene er med andre ord os selv. Kan trold tæmmes? analyserer troldeadfærd fra a til z og graver sig ned i ytringsfrihedens digitale dilemma: for hvad stiller man op, når den enes ytringsfrihed fører til intimidering og ekskludering af den anden? Hvordan skal vi forstå troldeadfærd, og hvad gør vi ved det, når adfærden truer den demokratiske samtale? Anmeldelser "En satans bog." ★★★★★ - POV International
OM FORFATTERNEMaia Kahlke Lorentzen er ekspert i cybersikkerhed og digital dannelse hos Cybernauterne og medstifter af tech-aktivistnetværket DO:TOPIA.

Katrine Emme Thielke er ekspert i sociale medier og digitale processer. Hun er cand.mag. i Informationsvidenskab, ekstern lektor og underviser på DMJX.

Nana Dall er cand.mag.psyk, kaospilot og konfliktmægler. Hun har i de seneste år haft fokus på sociale medier.

  • af Oprah Winfrey
    108,95 - 232,95 kr.

    Candid, moving, exhilarating, uplifting, and frequently humorous, the words Oprah shares in What I Know For Sure shimmer with the sort of truth that readers will turn to again and again.As a creative force, student of the human heart and soul, and champion of living the life you want, Oprah Winfrey stands alone. Over the years, she has made history with a legendary talk show (the highest-rated program of its kind), launched her own television network, become the USA's only African-American billionaire, and been awarded both an honorary degree by Harvard University and the Presidential Medal of Freedom. From all her experiences, she has gleaned life lessons - which, for fourteen years, she's shared in O, The Oprah Magazine's widely popular 'What I Know For Sure' column, a monthly source of inspiration and revelation.Now, for the first time, these thoughtful gems have been revised, updated, and collected in What I Know For Sure, packed with insight and revelation from Oprah Winfrey. Organized by theme - joy, resilience, connection, gratitude, possibility, awe, clarity, and power - these essays offer a rare, powerful and intimate glimpse into the heart and mind of one of the world's most extraordinary women, while providing readers a guide to becoming their best selves.

  • af Malene Erkmann
    198,95 - 249,95 kr.

    Hele det pædagogiske område har på mange måder taget it og digitale medier til sig. I børnehaven er billederne blevet digitale, så de hurtigt kan printes og hænges op som en orientering til forældre om, hvad der er sket i institutionen. Skriftlige arbejder i skolen skrives nu i et tekstbehandlingsprogram og afleveres måske digitalt direkte til læreren. Vi har taget de digitale løsninger til os, hvor de kan styrke det, vi altid har gjort. Men den digitale kultur byder også på helt nye fænomener, som det pædagogiske område både kan profitere af men også bidrage til. Det er disse nye fænomener, der er omdrejningspunktet for denne bog. Bogen er bygget op omkring 12 begreber, der dækker 12 kompetenceområder. I hvert kapitel præsenterer forfatteren eksempler på, hvordan fænomenet optræder, og læseren opfordres til selv at skaffe sig mere viden om fænomenet gennem praktiske øvelser på egen blog. På samme måde er bogens indhold suppleret med resurser på bogens blog. Her findes også interaktive quizzer, vejledninger til øvelserne og en mulighed for at opdatere links og resurser fra bogen.Grundlæggende digitale kompetencer henvender sig til lærer- og pædagogstuderende på grund- og efteruddannelse, men den kan også læses af lærere og pædagoger i skoler og daginstitutioner, der har brug for et bud på, hvad grundlæggende digitale kompetencer kunne være. Bogen henvender sig desuden til forældre og frivillige i organisationer, der arbejder med børn og unge.

  • af Jakob Linaa Jensen & Jesper Tække
    212,95 kr.

    Sociale medier har fået en enorm indflydelse på det moderne menneske og samfund i hverdagen, i familien, i skolen, på arbejdspladsen, i det politiske liv og i forbruget af nyheder. I SOCIALE MEDIER præsenterer Jesper Tække og Jakob Linaa Jensen en både historisk, sammenhængende og bred analyse af sociale mediers gennemsyring af samfund og menneskeliv. I et lettilgængeligt sprog, men med forskningsmæssigt belæg, viser de, hvordan mennesker og samfund ændrer sig i takt med de sociale mediers indtog. SOCIALE MEDIER kan læses af enhver med interesse for dagens samfund, men kan også bruges på en bred vifte af uddannelser. Alle kapitler er introduktioner til deres emner og rummer forslag til uddybende litteratur.

  • - En introduktion
    af Klaus Bruhn Jensen
    279,95 kr.

    Medier fra tv, radio og aviser til internet og mobiltelefoner er en uadskilleligdel af politik og økonomi, kultur og hverdag. Denne bog giver en indføring i detgensidige afhængighedsforhold mellem dagens samfund og dagens medier.2. udgaven af Medier og samfund er opdateret og udvidet med:Den nyeste danske og internationale forskning om internet og mobile medier.Flere eksempler om digitale medier og deres betydning i samfundet.Uddybende analyser af forholdet mellem ”nye” og ”gamle” medier.To helt nye kapitler om:Metoder til undersøgelser af medier og kommunikation, bl.a. ud fra bigdata; de store datamængder, som brugen af sociale og andre digitale medierskaber.Mediernes tekster; de tegn, meddelelser og genrer, der er de konkretebærere af kommunikationen i samfundet, og som i stigende grad bevægersig på tværs af medier og sociale kontekster.Bogen henvender sig især til studerende på grundkurser om medier ved universiteter,seminarier og højskoler. Samtidig tilbyder den en opdateret fremstillingom mediernes tilstand til alle, der arbejder med medier og bruger dem til hverdag.

  • - En guidebog til forældre
    af Rasmus Kolbe & Maria Baagøe Bové
    160,95 - 172,95 kr.

    Ny forældreguide hjælper børnene med at navigere sikkert rundt på YouTube.Hvad er en vlog, og hvad er en thumbnail? Hvorfor er en eller anden bizar youtuber vanvittigt populær? Og hvorfor kan det være så svært for børn at løsrive sig fra skærmen?YouTube er den nok mest populære og velbetalte barnepige nogensinde. Børnene hverken hopper, slås eller skriger, når de er på YouTube, men leg har aldrig været vildere, end den er derinde. Denne bog beskriver den digitale legeplads, dit barn befinder sig på i YouTube-land.Platformen er stoppet til randen med fantastisk inspiration, leg og læring – men også faldgruber. Den datastyrede algoritme kan loope børn ind i helt forkert indhold, når de drøner rundt derinde på egen hånd. Derfor behøver de hjælp til at navigere i godt og skidt.Denne bog klæder forældre og andre voksne på til opgaven. Den er skrevet af to YouTube-eksperter: digital iværksætter Rasmus Kolbe, også kendt som Lakserytteren, og kommunikationsekspert Maria Baagøe Bové. De redegør for, hvorfor YouTube i den grad begejstrer de nye generationer, og sammen med specialister i pædagogik, medier og børneliv hjælper de to forfattere forældre til at forstå mediets velsmurte mekanismer. De forklarer, hvordan YouTube påvirker børn, hvad deres voksne bør være opmærksomme på, og hvordan de bedst beskytter dem derinde.

  • - En praktisk håndbog
    af Mette Reinhardt Jacobsen
    264,95 kr.

    Fokusgrupper er en nem og overskuelig måde at få forbrugerens mening på. Men brugen og afholdelsen af en fokusgruppe bygger på en række kvalitative metoder, som alt for mange ikke har haft tid til at sætte sig ind i. Det egentlige udbytte af fokusgruppen bliver derefter. Fokusgrupper bør kun overvejes, hvis man har både tiden og ressourcerne til at gennemføre dem sammen med den rette, kvalitative indstilling. Bogens pointe er, at fokusgrupper ikke er en ensidig størrelse, og at man ikke får et fast testresultat ud af gruppen. Til gengæld hjælper deltagere i en god fokusgruppe med at forstå sammenhænge, fænomener og livsforståelser. Fokusgrupper for begyndere er en praktisk håndbog i, hvordan man etablerer og afholder fokusgrupper. Det er en bog for virksomheder, der skal til at i gang med processen, og som mangler viden på området. Og det er en bog for de mange studerende, der som led i eksamensopgaver og undervisning ’lige’ skal lave en fokusgruppe. Med denne bog i hånden bliver antallet af fejl minimeret, og det konkrete udbytte af fokusgruppen øget betragteligt. Til glæde for både virksomheden eller de studerende samt gruppens deltagere. Mette Reinhardt Jakobsen er cand.mag. og journalist. Hun har i mange år arbejdet som moderator af fokusgrupper i Frankrig og Danmark. I dag arbejder hun som specialist i kvalitative analysemetoder, målgruppetænkning og brugerinddragelse.

  • - Sæt modtageren i centrum
    af Ida C.R. Jakobsen & Charlotte Albrechtsen
    44,95 - 147,95 kr.

    I dag vrimler internettet med spørgeskemaer, lige til at sende af sted. Problemet er bare, at de ikke er målrettet modtagerne. Spørgeskemaer der virker klæder dig på til at lave et spørgeskema, som får dine modtagere til at give mere præcise svar og dermed give dig den data, du har brug for. Forfatterne til Spørgeskemaer der virker var selv så trætte af dårligt udførte spørgeskemaer, at de har lavet denne bog som en trin for trin-guide til alle, der ønsker bedre og mere præcise data. I bogen bliver du klædt på til at udarbejde et spørgeskema, som dine modtagere kan – og vil – svare på. Et godt spørgeskema skal nemlig skabe en god oplevelse hos modtageren, og det er derfor vigtigt at kende sin målgruppe, så du kan stille de rigtige spørgsmål. Bogen svarer b.la. på følgende:Hvad skal du vide, inden du går i gang?Hvordan formulerer du bedst spørgsmålene til dine modtagere?Hvordan formulerer du bedst svarmulighederne til dine modtagere?Hvordan organiserer og tester du dit spørgeskema?Til slut i bogen er en tjekliste til dit spørgeskema, så du er sikker på at få det hele med. Spørgeskemaer der virker henvender sig til dig, som skal lave dit første spørgeskema, men kan også bruges af den mere erfarne som et opslagsværk eller en inspirationskilde, hvor du kan plukke fra de forskellige kapitler efter behov. Charlotte Albrechtsen er ph.d. i virksomhedskommunikation og cand.mag. i litteraturhistorie og antropologi. Hun har mange års erfaring med at designe og gennemføre kvalitative og kvantitative undersøgelser. Ida C.R. Jakobsen er cand.mag. i læring og forandringsprocesser og bachelor i sociologi. Hun har i flere år beskæftiget sig med evalueringer i uddannelsessektoren og i den kommunale sektor.

  • - 7 kompetencer til en bedre fremtid
    af Camilla Mehlsen
    274,95 kr.

    I denne bog giver Camilla Mehlsen et tankevækkende bud på, hvordan børn og unge bedst muligt bliver klar til en digital tidsalder med kunstig intelligens og informationseksplosion, hvor tendenser som hackschooling, fake news, filterbobler, just-in-time-læring og platformsøkonomi dominerer. Hun præsenterer 7 afgørende kompetencer for fremtidens menneske: 1. Koncentration 2. Kommunikation 3. Kollaboration4. Kritisk tænkning 5. Kreativitet 6. Kuriositet 7. Karakterdannelse Et centralt spørgsmål er: Hvilken verden vil vi skabe sammen, og hvilke kompetencer har vi brug for i vores stræben efter at løse tidens største udfordringer, få meningsfulde liv og lære nyt? Bogen giver dig brugbar indsigt i fremtidens kompetencer, uddannelsestendenser og den nye digitale verden, så du bliver klædt på til at hjælpe den digitale generation med kompetencer for livet. De 7 K'er giver dig en strategisk retning for, hvordan du kan handle, hvis du vil være med til at påvirke udviklingen ? for dig selv, for unge generationer og for kloden.

  • - en introduktion
    af Christian Waldstrøm & Lasse Folke Henriksen
    138,95 - 152,95 kr.

    Netværksanalyse er en metode, som vinder frem på en række områder indenfor særligt samfunds- og sundhedsvidenskaberne.Netværksanalyse - en introduktion indfører læseren i netværksanalysens grundlæggende elementer. Bogen giver et overblik over nogle af de vigtigste netværksteorier samt, hvordan man designer en netværksanalyse og indsamler data. Endelig gennemgår den en række centrale netværksanalytiske teknikker til analyse og visualisering af data. Kombinationen af disse elementer giver læseren et godt fundament for at kunne foretage egne netværksanalyser. Gennem brug af eksempler på og visualiseringer af netværk vises det, hvordan man kan analysere sociale strukturer og aktørers positioner i netværk. Introduktionen er henvendt til studerende på alle videregående uddannelser, samt til ledere, konsulenter, behandlere og andre praktikere, der ønsker at kunne gennemføre simple netværksanalyser.

  • af Malene Charlotte Larsen & Stine Liv Johansen
    136,95 kr.

    Hvordan kan vi forskningsmæssigt undersøge børn og unges brug af medier, og med hvilke metodiske greb tilgår vi sådanne studier?Denne bog introducerer væsentlige tilgange og traditioner i børne- og ungdomsmedieforskningen og beskæftiger sig med børn og unges egne perspektiver i forskningsprojekter, med interviews, etnografiske metoder og mixed methods som redskaber til undersøgelser af børn og unges mediebrug. Endelig diskuterer bogen etiske problemstillinger i forhold til bl.a. samtykke, adgang og fortrolighed, når man tilrettelægger og gennemfører undersøgelser af børn, unge og medier.I forlængelse af Børn, unge og medier er det denne bogs formål at klæde læseren på til at foretage kvalitative interviewstudier med børn og unge eller gennemføre medie- eller internetetnografiske undersøgelser af børn og unges mediebrug i praksis.

  • - Styr dit omdømme med skovflåtmodellen
    af Trine Nebel
    203,95 kr.

    Trine Nebels nye bog hedder "Tillid hænger ikke på træerne"med undertitlen Styr dit omdømme med skovflåt-modellen. Det er en model, Trine Nebel har konstrueret ud fra den ide, at dårlig medieomtale er som en skovflåt: Reagerer du ikke rigtigt, og arbejde du ikke emd dit omdømme på længere sigt, så kan det lille, lede dyr forårsage store ødelæggelser, i værste fald død. Modellen er til at håndtere praktisk, og den nedsætter, ofte eliminerer helt, at man kommer galt afsted, også selvom man bliver bidt af en medieflåt.

  • - medialiseringen af politik, sprog, religion og leg
    af Stig Hjarvard
    77,95 kr.

    Professor Stig Hjarvard har foretaget den hidtil mest omfattende analyse i dansk sammenhæng af mediernes samlede betydning for kultur- og samfundsudviklingen. Bogen henvender sig til bredt til studerende inden for de humanistiske og samfundsvidenskabelige fag samt til folk med en generel interesse for medierne.

  • - Power, Profit and the American War Machine
    af Andrew Cockburn
    120,95 - 178,95 kr.

    Why Does America Go to War?

  • - Den identitære bevægelse, Det Nye Højre og højreradikalismen i det 21. århundrede
    af Mathias Hee Pedersen
    253,95 kr.

  • - Et opgør med digitale myter
    af Henrik Jensen
    215,95 kr.

    Afkastet af investeringerne i medier og markedsføring er faldet i den digitale æra. Årsagen er, at digitale medier har medført alt for meget taktisk markedsføring. Måske fordi virksomhederne har undervurderet betydningen af branding og TV-reklamernes styrke. Det er i hvert fald konklusionen fra mere end 50 forskellige studier. Anmeldelser:Som et kærkomment bidrag til medieplanlægningens svar på Klodernes Kamp, sender Henrik Jensen en række relevante cases og studier i kredsløb. Med et klart bias mod klassiske TV-kampagners effekt suppleres den righoldige datamængde med stærke elementer af sund fornuft og lidt overraskende konklusioner. Must-read for alle markedsførere, der ønsker at styrke indsigter til at skabe det optimale kampagne- og mediamix.Niels Erik Folmann, CEO, Danske Licens Spil A/S Alting i verden er i konstant forandring. Mennesker, værdier, behov, samfund, markeder, salgskanaler, teknologi og medier. Sådan har det altid været, og det er godt, men i takt med at kompleksiteten øges, bliver virksomhedernes udfordring med at finde det rette mediemix større, i en konstant søgen efter overblik, enkelhed og faste holdepunkter. Henrik Jensens nye bog bidrager med en række forfriskende og veldokumenterede insights, som gør op med flere marketingmyter og giver læseren et mere balanceret mediebillede på en saglig og humoristisk måde.Lars Lyse Hansen, CEO, Bolia International A/S Bogen sætter gang i en for os annoncører meget relevant diskussion omkring at finde den rette balance mellem at følge den digitale udvikling og dens muligheder og at skabe konsistent og emotionel brandoplevelse gennem det rigtige medievalg. TV er fortsat et medie med en unik seeroplevelse, som har evnen til at samle os omkring historier, indhold og events med en usammenlignelig rækkevidde.Stephanie Illgner, Global Marketing Director Core Beer, Carlsberg Bogen åbner for nogle gode, spændende og ikke mindst faktabaserede diskussioner omkring den kursudstikning og navigation – man som marketing M/K anno 2019 – dagligt udfordres omkring, i det evigt oprørte mediefarvand!Jeppe Madsbad Lauritzen, Nordic Marketing Director, Santander Consumer Bank Bogen giver et nuanceret og tankevækkende perspektiv på TV og branding i den digitale tidsalder. Den går meget dybere end en diskussion for og imod TV-reklame og tager f.eks. fat i en interessant diskussion om, hvad TV egentlig er. Man får et brush-up på mange forskellige analyser om effekten af marketing, og på om vi er blevet så kortsigtede, at vi er ved at tabe branding på gulvet. Den er et konstruktivt indspark til debatten om optimering af marketingindsatsen på kort og lang sigt og et godt input til 2020-strategien – og videre frem.Per Christiansen, VP EMEA Marketing, Kayak

  • - Din person som brand
    af Glenn Jacobsen
    308,95 kr.

    Skab sit eget unikke personlige brand, og brug det til at få succes i jobbet og igennem hele karrieren. Bogen handler om personlig ledelse, branding og kommunikation. Den beskriver personlig branding som et socialt og individuelt fænomen i tiden, et centralt begreb i personlig ledelse og udvikling, samt en professionel disciplin med henblik på at definere, iscenesætte, kommunikere og lede sit brand. Bogen bygger bl.a. på forfatterens 101 personlige samtaler med forskellige danskere over 2 1/2 år, heriblandt med en række kendte erhvervsledere, politikere, kultur- og mediepersonligheder, kunstnere, musikere, forfattere, idrætsfolk og mange andre. Forfatterens hovedbudskaber er bl.a.: 1) Uanset hvem du er, hvad du beskæftiger dig med, samt hvor du er og på vej hen i din karriere, har du allerede et brand. Det er i spil lige nu, alle vegne og i alle relationer. Praktisk talt alt om og ved dig kommunikerer. Både din faglighed og personlighed. Alt hvad du siger, syner og gør. Dit brand er lige netop det, som andre tænker, mener og siger om dig, og den, som de hver især kender og husker dig for. Dit brand er de indtryk, du sætter, og de aftryk, du efterlader.2) Dit brand er i spil lige nu, i alle relationer og alle vegne – i dit job og igennem hele karrieren. Dit brand kan styrke dig og øge din værdi, men det kan omvendt også svække eller måske ligefrem bremse dig. Vil du selv tage ansvar for at skabe og få succes med dit unikke brand, eller tør du overlade noget så vigtigt til andre? Sat på spidsen: Vil du være hoved eller hale?3) Din rejse i personlig branding starter inden i dig selv. Du skal vælge din unikke vej. Den vej, du er mest tryg ved, og hvor du bedst kan være dig selv og i balance. Du skal sætte din person før dit brand. Du skal ikke kun blive noget, men også være nogen. Først når du vil og har det, skal du vise det. Ved at træde ind og brænde igennem på de forskellige scener i dit arbejdsliv.

  • - 1880-2015
    af Klaus Bruhn Jensen
    826,95 kr.

    Dansk mediehistorie 1-4 fortæller historien om mediernes udvikling i Danmark og giver den første samlede vurdering af deres betydning for dansk kultur.De fire bind tager udgangspunkt i massemedierne - presse, tidsskrifter, bøger, film, radio, tv, computermedier - men beskriver også, hvordan massemedierne har spillet sammen med både den dagligdags samtale og de etablerede kunstformer. I medierne mødes det fremmede med det hjemlige og det fine med det folkelige.

  • - Børns og unges mediebrug og -læring inden for og uden for institutionerne
    af Lotte Nyboe
    264,95 kr.

    Børn og unge er superbrugere af digitale medier, men gør det dem til kompetente brugere? Digital dannelse ser nærmere på børns og unges mediebrug; hvordan bruger de medierne, og hvad får de ud af det? Hvilken viden og kunne behøves for at kunne begå sig i nutidens og fremtidens videns- og mediesamfund? Hvorfor og hvordan bør skole og institutioner komme på banen i forhold til at oplære børn og unge i brugen af medier?For voksne, der er opvokset i en tid før digitaliseringen for alvor tog fart, er digitale medier noget, der klart kan adskilles fra hinanden. For børn og unge, der er opflasket med blandt andet computer, internet og mobiltelefoner, er de digitale medier et samlet teknologisk og kulturelt hele. Det er de voksnes mediebillede, der dominerer i skoler og institutioner. Her holder man stadig medierne adskilt, for eksempel bogen over for computeren. Det er en fejl, for selvom børnene og de unge er ihærdige superbrugere af medier i deres fritid, har de brug for at lære at forholde sig til de mange digitale medier. Selv en superbruger er ikke nødvendigvis en kompetent bruger, og kompetence kommer ikke af sig selv.Bogens pointe er, at det er samfundets opgave at sikre, at alle børn og unge for lige muligheder til at udvikle tidssvarende digitale færdigheder og kompetencer, der er forudsætningerne for digital dannelse.Lotte Nyboe er lektor i medievidenskab ved Syddansk Universitet.

  • af Patrick Radden Keefe
    108,95 kr.

  • af Cory Doctorow & Rebecca Giblin
    108,95 kr.

    A FINANCIAL TIMES BOOK OF THE YEARA call to action for the creative class and labour movement to rally against the power of Big Tech and Big Media.Corporate concentration has breached the stratosphere, as have corporate profits. An ever-expanding constellation of industries are now monopolies (where sellers have excessive power over buyers) or monopsonies (where buyers hold the whip hand over sellers) ¿ or both.Scholar Rebecca Giblin and writer and activist Cory Doctorow argue we¿re in a new era of `chokepoint capitalism¿, with exploitative businesses creating insurmountable barriers to competition that enable them to capture value that should rightfully go to others. All workers are weakened by this, but the problem is especially well illustrated by the plight of creative workers.By analysing book publishing and news, live music and music streaming, screenwriting, radio, and more, Giblin and Doctorow deftly show how powerful corporations construct `anti-competitive flywheels¿ designed to lock in users and suppliers, make their markets hostile to new entrants, and then force workers and suppliers to accept unfairly low prices.In the book¿s second half, Giblin and Doctorow explain how to batter through those chokepoints, with tools ranging from transparency rights to collective action and ownership, radical interoperability, contract terminations, job guarantees, and minimum wages for creative work.Chokepoint Capitalism is a call to workers of all sectors to unite to help smash these chokepoints and take back the power and profit that¿s being heisted away ¿ before it¿s too late.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.