dk-flag   Stort fødselsdagsudsalg   dk-flag
dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag   Vi fejrer fødselsdag med stort udsalg   dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag

Medievidenskab: TV og samfund

Her finder du spændende bøger om Medievidenskab: TV og samfund. Nedenfor er et flot udvalg af over 64 bøger om emnet.
Vis mere
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Danskhed og transnationalitet
    af Gunhild Agger
    410,95 - 467,95 kr.

    Denne e-bog indeholder ikke billeder. Forlaget har nemlig ikke købt rettigheder til digital visning. Af samme grund sælges bogen væsentlig billigere end den trykte bog. Dansk tv-drama er en arena for billeder, ord og musik, der bevæger os og taler til vores følelsesliv. Det er også et forum for debat om samfundet og individet, om etik, køn, generationer og etnicitet, om danskernes forhold til vores historie og hvad der foregår i den verden, vi er en del af.Det grænseløse tv-drama beretter historien om dansk tv-dramas guldalder fra 1995 til 2016. I den periode lancerede DR og TV 2 en serie tv-dramaer, der i hidtil ukendt omfang optog publikum. Dansk tv-drama formåede at indfange og forhandle centrale tendenser i samfundsudviklingen og omsætte dem i aktuelle dilemmaer, understøttet af slagkraftig æstetik. Danske producenter tilegnede sig nye tilgange til temaer og stil - og dansk tv-drama fik momentum i et internationalt gennemslag, ingen havde drømt om. Resultatet blev øget transnationalitet i produktionsform og sigte. Bogen beskriver indgående, hvorfor og hvordan det kunne lade sig gøre.I denne historie spiller produktionskultur såvel som æstetik, genrer og modtagelse sammen. Udviklingen kortlægges i bogen ud fra kvantitative og kvalitative synsvinkler. Omdrejningspunktet er klassikere fra dominerende genrer - krimi og dansk noir, politisk drama, familie- og melodrama, komedie og satire, julekalender for hele familien og historisk drama.Gunhild Agger øser i denne bog gavmildt ud af sit store overblik over dansk medie- og tv-historie, som hun har beskæftiget sig med siden 70'erne.

  • - Et opgør med digitale myter
    af Henrik Jensen
    227,95 kr.

    Afkastet af investeringerne i medier og markedsføring er faldet i den digitale æra. Årsagen er, at digitale medier har medført alt for meget taktisk markedsføring. Måske fordi virksomhederne har undervurderet betydningen af branding og TV-reklamernes styrke. Det er i hvert fald konklusionen fra mere end 50 forskellige studier. Anmeldelser:Som et kærkomment bidrag til medieplanlægningens svar på Klodernes Kamp, sender Henrik Jensen en række relevante cases og studier i kredsløb. Med et klart bias mod klassiske TV-kampagners effekt suppleres den righoldige datamængde med stærke elementer af sund fornuft og lidt overraskende konklusioner. Must-read for alle markedsførere, der ønsker at styrke indsigter til at skabe det optimale kampagne- og mediamix.Niels Erik Folmann, CEO, Danske Licens Spil A/S Alting i verden er i konstant forandring. Mennesker, værdier, behov, samfund, markeder, salgskanaler, teknologi og medier. Sådan har det altid været, og det er godt, men i takt med at kompleksiteten øges, bliver virksomhedernes udfordring med at finde det rette mediemix større, i en konstant søgen efter overblik, enkelhed og faste holdepunkter. Henrik Jensens nye bog bidrager med en række forfriskende og veldokumenterede insights, som gør op med flere marketingmyter og giver læseren et mere balanceret mediebillede på en saglig og humoristisk måde.Lars Lyse Hansen, CEO, Bolia International A/S Bogen sætter gang i en for os annoncører meget relevant diskussion omkring at finde den rette balance mellem at følge den digitale udvikling og dens muligheder og at skabe konsistent og emotionel brandoplevelse gennem det rigtige medievalg. TV er fortsat et medie med en unik seeroplevelse, som har evnen til at samle os omkring historier, indhold og events med en usammenlignelig rækkevidde.Stephanie Illgner, Global Marketing Director Core Beer, Carlsberg Bogen åbner for nogle gode, spændende og ikke mindst faktabaserede diskussioner omkring den kursudstikning og navigation – man som marketing M/K anno 2019 – dagligt udfordres omkring, i det evigt oprørte mediefarvand!Jeppe Madsbad Lauritzen, Nordic Marketing Director, Santander Consumer Bank Bogen giver et nuanceret og tankevækkende perspektiv på TV og branding i den digitale tidsalder. Den går meget dybere end en diskussion for og imod TV-reklame og tager f.eks. fat i en interessant diskussion om, hvad TV egentlig er. Man får et brush-up på mange forskellige analyser om effekten af marketing, og på om vi er blevet så kortsigtede, at vi er ved at tabe branding på gulvet. Den er et konstruktivt indspark til debatten om optimering af marketingindsatsen på kort og lang sigt og et godt input til 2020-strategien – og videre frem.Per Christiansen, VP EMEA Marketing, Kayak

  • af Mette Mortensen
    471,95 - 834,95 kr.

  • af Ulrike Rohn
    1.997,95 kr.

    The handbook presents key contributions from scholars worldwide, providing a comprehensive exploration of current trends in media industries from diverse perspectives. Within the framework of understanding contemporary and future trajectories in media markets and industries, the volume delves into their influence on media organization and delivery, along with broader societal and market implications. Encompassing research at the crossroads of economics, management, political economy, and production studies, the handbook emphasizes the necessity for a robust interdisciplinary dialogue. Beyond scrutinizing present and forthcoming industry developments, the handbook addresses pivotal issues pertaining to media economics research methods and pedagogy. It serves as a valuable resource for scholars, students, and media professionals, providing insights into media economics as an academic field and delving into the multifaceted dynamics that shape the media landscape. Doing this, it contributes to the ongoing discourse on the evolving nature of media markets and their profound impact on society.

  • af James Lyons
    426,95 - 1.464,95 kr.

    This edited collection is the first book to offer a wide-ranging examination of the interface between American independent film and a converged television landscape that consists of terrestrial broadcasters, cable networks and streaming providers, in which independent film and television intersect in complex, multifaceted and creative ways.

  • af Oliver Schütte
    277,95 kr.

    Künstliche Intelligenz verändert die Welt des Erzählens fundamental. Der renommierte Dramaturg und Autor Oliver Schütte gibt einen umfassenden Einblick in die Möglichkeiten und Grenzen der KI für das kreative Schreiben. Die breite Palette reicht von Brainstorming, Recherche, Titelfindung bis hin zur Figurenentwicklung. Schütte zeigt fundiert und kritisch, wie Autoren dieses Instrument optimal nutzen können, um an Romanen und Drehbüchern zu arbeiten. Dabei stellt er viele konkrete Anwendungsbeispiele vor, die sofort umgesetzt werden können. Er warnt aber auch vor übertriebenen Erwartungen und betont die unersetzliche Rolle der menschlichen Kreativität. Ein zeitgemäßes und aufklärendes Buch für alle Autorinnen und Autoren im digitalen Zeitalter.

  • af Barbara (Albert-Ludwigs-Universitat Freiburg Korte
    424,95 - 1.589,95 kr.

  • af Cesar (Swinburne University of Technology Albarran-Torres
    473,95 - 1.466,95 kr.

  • af Beth A Haller
    1.587,95 kr.

    This book tells the stories of disabled people who have been influential in creating modern mass media.

  • af Olga (National Research University Higher School of Economics Baysha
    232,95 - 549,95 kr.

  • af John (Karlstad University Lynch
    473,95 - 1.587,95 kr.

  • af Stephanie Russo
    1.587,95 kr.

    The book is the first study to investigate the ways in which the creative use of anachronism in historical fictions can allow us to rethink the relationship between past and present.

  • af Michael Wolff
    192,95 kr.

    Meet the Murdochs and the disastrously dysfunctional family of Fox News. Until recently, they formed the most powerful media and political force in America. Now in the lead up to the 2024 US election their empire is cracking up and crashing down. In his bestselling trilogy on the chaotic Trump presidency - Fire and Fury, Siege, and Landslide - the journalist Michael Wolff led readers deep into the twisted corridors of the White House. Drawing on years of unprecedented access to the Murdoch family and key players, he plunges us behind the scenes of another empire of influence, and the result is astonishing and unforgettable. Here is Rupert Murdoch, the ninety-two-year-old billionaire - concerned about his legacy, but more concerned about profits. Here are his contentious children, jockeying to take over when the old man is gone. Here is star anchor Tucker Carlson considering a run for the presidency while his bosses have other plans for him. Sean Hannity, the richest man in television, has his own plans: to put Trump back in office. While presenter Laura Ingraham is just trying to survive in a man's world. As the fallout from the 2020 election and the Dominion lawsuit pummels the reputation of the network, the battling Murdoch heirs position themselves for the final act in this riveting drama. The Fall takes readers inside the ruthless battle to become Rupert Murdoch’s successor and reveals a family implosion that will almost certainly lead to the fall of Fox. “Michael Wolff’s books were my foundation and port of entry for working on Succession.” Jeremy Strong.

  • - Sammenbruddets økologier, kronopolitik og kommende retfærdighed
    af T. J. Demos
    230,95 - 235,95 kr.

    Vi nærmer os afslutningen – på demokratiet, på liberalismen, på kapitalismen, på en sund planet og på civilisationen, som vi kender den. Men hvad kommer efter verdens undergangRadikale futurismer er en undersøgelse af, hvad der følger efter undergangsfortællingerne, og hvordan vi derfor bør organisere os. Med udgangspunkt i eksempler på eksperimentel visuel kultur, nye medier og sociale bevægelser fremkalder kunsthistorikeren T. J. Demos visioner for retfærdige fremtider og argumenterer for, at det er lige så vigtigt at bekæmpe nihilistisk sortsyn som kapitalismens greenwashing og algoritmiske herredømme.T. J. Demos (f. 1966) er kunsthistoriker og professor i visuel kultur ved University of California. Han har vundet flere priser for sine bøger om samtidskunst, international politik og økologi. "Radikale futurismer" er hans første bog på dansk.Bogen er del af Bibliotek for ny kunstteori. Tidligere bøger i serien: "Kunstner i arbejde" af Bojana Kunst, "Retsteknisk arkitektur" af Eyal Weizman, "Den frigjorte beskuer og Det sanseliges deling" af Jacques Rancière, "Vores æstetiske kategorier" af Sianne Ngai, "Toldfri kunst" af Hito Steyerl og "Samtidskunstens teorier" af Juliane Rebentisch.

  • af Michael Grisko
    267,95 kr.

    Die in diesem Band versammelten Beiträge thematisieren aus unterschiedlicher Perspektive den Einfluss amerikanischer Ideen, Lebenshaltungen und Personen auf die Gesellschaft und Kultur der Weimarer Republik (1918-1933) in Deutschland.Der zeitgenössisch als "Amerikanismus" bezeichnete Trend zeigt sich - sowohl in seiner positiven wie negativen Konnotation - in der Debatte im Feuilleton, findet sich als Sujet in Reiseberichten und Sachbüchern, zeitigt seinen Reflex im Journalismus und der Gestaltung unterhaltender Magazine - und natürlich im Film.Die Aufsätze untersuchen den "Amerikanismus" als Denkfigur, als Moment gesellschaftlicher Selbstreflexion und kultureller Praxis. Darüber hinaus beleuchten sie aber auch die tatsächliche Wirkmacht und in exemplarischer Weise die Vor- und Nachgeschichte im Kaiserreich und zu Zeiten des Nationalsozialismus.

  • af Ross F. Collins
    452,95 - 1.182,95 kr.

  • af Jens Becker
    262,95 kr.

    Das Enneagramm beschreibt neun verschiedene Charakterprofile und leitet daraus eine Vielzahl von Beziehungskonstellationen und Persönlichkeiten ab.Jens Becker erschließt die legendäre Typenlehre aus der Antike für die Drehbuchschreibenden von heute. Er entdeckt sie neu als Instrument zur Entwicklung dynamischer Stoffe und Figuren. In seine Überlegungen zum Enneagramm fließen Erkenntnisse aus Psychologie und Soziologie mit ein.Jens Beckers Drehbuch-Tool hilft, glaubhafte Charaktere und Ensembles zu entwerfen. Darüber hinaus enthält es ein eigenes Strukturmodell, mit dem fesselnde und bewegende Handlungsstränge entwickelt werden können.Wenn Sie den nächsten Schritt Ihrer Figuren nicht kennen, wenn Ihr Plot zu spannungsarm ist, wenn es Ihren Charakteren noch an Tiefe mangelt, wird Ihnen dieses Buch den Weg weisen. Jens Becker bereitet das Enneagramm für alle auf, die Drehbücher schreiben oder die an einem Roman, einer Erzählung oder einem Theaterstück arbeiten.Im Buch finden Sie außerdem den Zugang zu einer Website mit zahlreichen Vertiefungen und einigen szenischen Beispielen.

  • af Rosanna Maule
    1.648,95 kr.

    This book illustrates a distinctive lineage of critical interventions in moving image culture and in the public sphere through the trajectories of a small number of film and video organizations established between the 1970s and the early 1980s in Western Europe and North America mainly by women and still operative today.

  • af Djoymi Baker
    1.587,95 kr.

    Focusing on Netflix's child and family-orientated platform exclusive content, this book offers the first exploration of a controversial genre cycle of dark science-fiction, horror, and fantasy television under Netflix's 'Family Watch Together TV' tag.

  • af Greg Wolfman
    1.587,95 kr.

    Masculinities in the US Hangout Sitcom examines how four sitcoms - Friends, How I Met Your Mother, The Big Bang Theory, and New Girl - mediate the tense relationship between neoliberalism and masculinities.

  • af Katrina Sark
    1.648,95 kr.

    This book is a cultural history of post-Wall urban, social, political, and cultural transformations in Berlin.

  • af Kathryn Cramer Brownell
    289,95 kr.

    "As television began to overtake the political landscape in the 1960s, network broadcast companies, bolstered by powerful lobbying interests, dominated screens across the nation. Yet over the next three decades, the expansion of a different technology, cable, changed all of this. 24/7 Politics tells the story of how the cable industry worked with political leaders to create an entirely new approach to television, one that tethered politics to profits and divided and distracted Americans by feeding their appetite for entertainment--frequently at the expense of fostering responsible citizenship. In this timely and provocative book, Kathryn Cramer Brownell argues that cable television itself is not to blame for today's rampant polarization and scandal politics--the intentional restructuring of television as a political institution is. She describes how cable innovations--from C-SPAN coverage of congressional debates in the 1980s to MTV's foray into presidential politics in the 1990s--took on network broadcasting using market forces, giving rise to a more decentralized media world. Brownell shows how cable became an unstoppable medium for political communication that prioritized cult followings and loyalty to individual brands, fundamentally reshaped party politics, and, in the process, sowed the seeds of democratic upheaval. 24/7 Politics reveals how cable TV created new possibilities for antiestablishment voices and opened a pathway to political prominence for seemingly unlikely figures like Donald Trump by playing to narrow audiences and cultivating division instead of common ground."--

  • af Scott Eldridge
    329,95 kr.

  • af Clive Chijioke (University College London Nwonka
    264,95 kr.

    In Black Boys: The Aesthetics of British Urban Film, Nwonka offers the first dedicated analysis of Black British urban cinematic and televisual representation as a textual encounter with Blackness, masculinity and urban identity where the generic construction of images and narratives of Black urbanity is informed by the (un)knowable allure of Black urban Otherness. Foregrounding the textual Black urban identity as a historical formation, and drawing on a range of theoretical frameworks that allow for an examination of the emergence and continued social, cultural and industrial investment in the fictitious and non-fictitious images of Black urban identities and geographies, Nwonka convenes a dialogue between the disciplines of Film and Television Studies, Philosophy, Cultural Studies, Black Studies, Sociology and Criminology. Here, Nwonka ventures beyond what can be understood as the perennial and simplistic optic of racial stereotype in order to advance a more expansive reading of the Black British urban text as the outcome of a complex conjunctural interaction between social phenomena, cultural policy, political discourse and the continuously shifting politics of Black representation. Through the analysis of a number of texts and political and socio-cultural moments, Nwonka identifies Black urban textuality as conditioned by a bidirectionality rooted in historical and contemporary questions of race, racism and anti-Blackness but equally attentive to the social dynamics that render the screen as a site of Black recognition, authorship and authenticity. Analysed in the context of realism, social and political allegory, urban multiculture, Black corporeality and racial, gender and sexual politics, in integrating such considerations into the fabrics of a thematic reading of the Black urban text and through the writings of Stuart Hall, Paul Gilroy, Judith Butler and Derrida, Black Boys presents a critical rethinking of the contextual and aesthetic factors in the visual constructions of Black urban identity.

  • af Robert (UC Santa Barbara Samuels
    384,95 - 1.464,95 kr.

  • af Artel Great
    384,95 kr.

    This culturally and politically timely collection examines new Black films and moving images that have, once again, excited and possibly shifted the global media landscape.

  • af Artel Great
    1.526,95 kr.

    This culturally and politically timely collection examines new Black films and moving images that have, once again, excited and possibly shifted the global media landscape.

  • af Martin Luginbuhl & Dorothee Meer
    489,95 kr.

  • af Monika Huber
    447,95 kr.

    One minute and thirty seconds is the average length allotted to a news feature. For more than ten years, artist Monika Huber has been photographing images from daily news reports that bear witness to protest, riots, war and violence, as well as their consequences. She saves the images digitally, prints them out and reworks them by means of painting and drawing. Over the years, an archive has been created; it reveals a "grammar" of news images and invites us to examine the crisis reporting of television news in a critical way. This selection of over 100 images from the archive is accompanied by contributions positioning Archive OneThirty from art-historical, philosophical, political-scientific and journalistic perspectives. Artistic exposure of media images and their rhetoric With contributions by Ernst van Alphen, Mieke Bal, James W. Davis, Antje Kapust, Ute Schaeffer, Ulrich Wilmes, and an introduction by Bernhart Schwenk

  • af Lakeyta M Bonnette-Bailey
    1.526,95 kr.

    This volume examines the use of Black popular culture to engage, reflect, and parse social justice, arguing that Black popular culture is more than merely entertainment.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.