Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Uddannelseshistorie

Her finder du spændende bøger om Uddannelseshistorie. Nedenfor er et flot udvalg af over 3.909 bøger om emnet. Det er også her du finder emner som Specifikke skolers historie, højskolers og universiteters historie, samt generel historie.
Vis mere
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Svend Brinkmann, Lene Tanggaard & Thomas Aastrup Rømer
    259,95 - 270,95 kr.

    I “Sidste chance” sætter Svend Brinkmann, Thomas Aastrup Rømer og Lene Tanggaard spørgsmålstegn ved, hvordan vi fortsat kan værne om begrebet “dannelse” til fordel for effektmåling og mere synlig læring. Bogens titel “Sidste chance” hentyder til, at mange begreber i dag uddør, og at det er ved at være sidste chance for at redde begrebet “dannelse”. En lang række af mere og mindre kendte danskere giver i bogen deres bud på, hvordan dannelse i dag kan forstås, og hvad vi i praksis kan gøre for, at begrebet ikke skal gå til grunde.Bogen er inddelt i kapitler skrevet af de forskellige deltagende: Svend BrinkmannThomas Aastrup RømerLene TanggaardHanne Leth AndersenMette FrederiksenHenrik JensenNiels Jakob PasgaardKåre Egholm PedersenIben Benedikte Valentin JensenLea KorsgaardCarolina Magdalene MaierMerete RiisagerKnud RomerRasmus Kolby RahbekKeld SkovmandMarianne Stidsen“Sidste chance” beskriver både selve dannelsesprocessen, og hvad den egentlig betyder, og sætter fokus på, hvorfor det er så vigtigt at bevare netop dannelse i vores målstyrede samfund. Svend Brinkmann er uddannet professor i psykolog og er kendt for alternative selvudviklingsbøger og at sætte samfundsproblematikker på spidsen.

  • af Birgitte Holm Sørensen & Karin Tweddel Levinsen
    237,95 - 287,95 kr.

    Det er skolens opgave at ruste eleverne til at blive fremtidens livsduelige voksne i et digitaliseret og demokratisk samfund. Men de forandringer, vi ser realisere sig allerede nu og i den nærmeste fremtid, betyder, at denne opgave kommer til at blive anderledes end hidtil antaget og praktiseret. En af de væsentlige forandringer er, at eleverne ikke opfatter det fysiske og det virtuelle som adskilte størrelser, men som flydende rum, på én gang fysiske og digitale – hybride rum. Bogen søger at komme med bud på, hvordan dette vilkår udfordrer skolen og dens rolle i samfundet, de pædagogiske og didaktiske tilgange og praksisser, det faglige indhold og dermed helt grundlæggende, hvad skolen skal uddanne eleverne til at mestre. Men skolen udfordres ikke blot af, at børn og unge som elever i høj grad lever i den sammensmeltede fælleskultur, mens de voksne, der varetager skolens praksis, primært lever i det, vi benævner før-fælleskulturen og for hvem, den fysiske og digitale dimension stadig forstås som adskilte størrelser. Hvor der for blot 10 år siden var en erkendelse af, at digitaliseringen påvirker, hvordan vi forstår og gør uddannelse, demokrati og samfundsmæssig sammenhængskraft, er der i dag således helt anderledes og stærkere kræfter og forandringer i spil. Kræfter, der påvirker og forandrer hvad, der er relevant at lære og mestre i forhold til fremtidens arbejdsliv og samfundsliv.

  • - en kritisk introduktion
    af Oliver Tafdrup, Jonas Andreasen Lysgaard & Anders Kruse Ljungdalh
    296,95 kr.

    Uddannelsesvidenskab er en tværfaglig videnskabelig disciplin, der søger at forstå uddannelse i spændet mellem humaniora og samfundsvidenskab. Dette indebærer, at den, der arbejder med uddannelsesvidenskabelige problemstillinger, må forholde sig til, hvordan pædagogisk og filosofisk såvel som politisk og sociologisk tænkning er med til at rammesætte uddannelse og læring. Bogen giver læseren en bred indføring i uddannelsesvidenskaben. Gennem 10 kapitler introducerer forskere, med tilknytning til uddannelsen Uddannelsesvidenskab på Aarhus Universitet, forskellige aspekter af det uddannelsesvidenskabelige felt. Bogen behandler læringsteoretiske og didaktiske perspektiver, organisatoriske perspektiver på bl.a. kompetenceudvikling, samt hvordan politiske rationaler og policy-udvikling er med til at præge uddannelsessystemet.

  • af Rasmus Welling & Dennis Hornhave Jacobsen
    477,95 kr.

    Dette undervisningsmateriale knytter sig til tobindsværket Sigurd fortæller Danmarkshistorie og består af:Elevbog med fem kapitler beregnet til brug i 3.-4. klasseLærervejledning med 46 elevark, der blandt andet omfatter fagtekster om hvert kanonpunkt, og historiske redskabsark.Selvstændig aktivitetsbog med 42 kreative lege og aktiviteter, som børnene selv kan lave, hjemme eller i skole eller SFO. I tilknytning til dette findes der på Skoletube til hvert kapitel tre ressourcekanaler med billeder,film, skabeloner, sange og musik samt to overordnede kanaler med film og musik.På klim.dk/sigurd findes der en samlet liste over opdaterede links med forbindelse til materialet.Materialet er bygget op over fem centrale temaer:På sporet af historien – hvordan får vi viden om fortiden?Opfindelser før og nu – hvordan løser vi hverdagens problemer? Død og begravet – hvordan mindes vi de døde?Helte og skurke – hvordan bliver man en helt? Undersøg kilderne – kan vi stole på fortiden? Når eleverne er igennem elevbogens fem tematiske kapitler, vil de have kendskab til 20 kanonpunkter og have arbejdet med samtlige trinmål for 4. klasse.Bygger på Sigurd fortæller Danmarkshistorie af Sigurd Barrett og kan bruges selvstændigt eller sammen med denne.

  • - Nye studier
    af Wolfgang Klafki
    254,95 - 313,95 kr.

    Den tyske professor i opdragelsesteori og pædagogik Wolfgang Klafki har skrevet en sammenhængende didaktisk teori i moderne dannelsesteoretisk forstand. Bogen udfolder Klafkis grundsynspunkt: At al didaktisk udvikling nødvendigvis må bygge på dannelsesteori. Bogen rummer desuden helt nye didaktiske og metodiske overvejelser om undervisningens gennemførelse i skolehverdagen. Wolfgang Klafki har i danske pædagogiske kredse fået en lidt usædvanlig status. Han har i levende live med sin teori om den kategoriale dannelse opnået klassikerstatus på linje med Rousseau, Pestalozzi, Fröbel og andre store navne i pædagogikkens historie. Selv om Klafkis værk bygger på den klassiske åndsvidenskabelige teori, har han indkorporeret centrale aspekter fra nyere pædagogiske retninger i sin kritisk-konstruktive teori. Med de senere års tilbagevenden til en mere kulturorienteret undervisning og den fornyede fokusering på fagligheden er Klafki efter flere år ´i kulden´ igen kommet ind i varmen. Klafki støtter imidlertid ikke de nykonservative tendenser med den ensidige fokusering på fagene og fagligheden. Han er ikke fagdidaktiker, men almen didaktiker. I sin videreudvikling af den kategoriale dannelsesteori viser han, hvordan erfaringer har en vigtig placering i al læring, men det er netop på baggrund af værdiorienteringer, der udspringer af etiske normer. Undervisning, der ikke vedkender sig en bagvedliggende dannelsesteori, er for Klafki meningsløs.

  • - 7 kompetencer til en bedre fremtid
    af Camilla Mehlsen
    317,95 kr.

    I denne bog giver Camilla Mehlsen et tankevækkende bud på, hvordan børn og unge bedst muligt bliver klar til en digital tidsalder med kunstig intelligens og informationseksplosion, hvor tendenser som hackschooling, fake news, filterbobler, just-in-time-læring og platformsøkonomi dominerer. Hun præsenterer 7 afgørende kompetencer for fremtidens menneske: 1. Koncentration 2. Kommunikation 3. Kollaboration4. Kritisk tænkning 5. Kreativitet 6. Kuriositet 7. Karakterdannelse Et centralt spørgsmål er: Hvilken verden vil vi skabe sammen, og hvilke kompetencer har vi brug for i vores stræben efter at løse tidens største udfordringer, få meningsfulde liv og lære nyt? Bogen giver dig brugbar indsigt i fremtidens kompetencer, uddannelsestendenser og den nye digitale verden, så du bliver klædt på til at hjælpe den digitale generation med kompetencer for livet. De 7 K'er giver dig en strategisk retning for, hvordan du kan handle, hvis du vil være med til at påvirke udviklingen ? for dig selv, for unge generationer og for kloden.

  • af Morten Fink-Jensen
    235,95 kr.

    Københavns Universitets fundats fra 1539 er det stiftelsesdokument, som udstak rammerne for universitetet efter reformationen. Universitetet blev grundlagt i 1479, men tilknytningen til den katolske kirke betød, at det ophørte med at fungere i årene op mod reformationen i 1536. Efter reformationen blev universitetet genåbnet, og det fik et stort medansvar for at forme både kirken og samfundet i overensstemmelse med reformationens idealer. Det gælder ikke mindst opgaven med at uddanne nye, lutherske sognepræster.Som ramme for universitetets arbejde udstedte kong Christian 3. i 1539 en ny fundats, og den omhandler meget mere end blot juridiske og økonomiske forhold. Den er særlig ved også at indeholde mange vigtige betragtninger over videnskab, undervisning, studerende, lærere, om forholdet mellem universitet og samfund på reformationstiden og i det hele taget om Danmarks kulturhistorie i 1500-tallet. Fundatsen var gældende til langt ind i 1700-tallet, og den udtrykker derfor et syn på højere uddannelse, som i generation efter generation var med til at præge danmarkshistorien.Fundatsen blev udstedt på latin, men udgives nu for første gang med både en dansk og en engelsk nyoversættelse samt indledning og noter til forklaring af den historiske kontekst.

  • - Højskolen til debat
    af Rasmus Kolby Rahbek
    213,95 - 217,95 kr.

    Demokratisk dannelse udgør sammen med livsoplysning og folkelig oplysning højskolernes hovedsigte. Demokratisk dannelse er dermed ikke et bestemt fag, der skal undervises i, men en del af formålet med den mangfoldighed af aktiviteter i form af undervisning og samvær, der finder sted på højskolerne. Denne antologi ønsker at bidrage til debatten om højskolernes opgave og pædagogik. Gennem bidrag fra højskolefolk, forskere og debattører diskuteres højskolernes forståelse af demokratisk dannelse, hvordan den håndteres i praksis, og hvilke opgaver og udfordringer en demokratisk dannelse i dag må forholde sig til. Bidragene præsenterer ikke et samlet svar på disse spørgsmål. Buddene er mange, og tager både afsæt i højskolernes overordnede opgave og den konkrete pædagogiske praksis. Alligevel er der en række temaer eller røde tråde, der går igen på tværs af de forskellige bidrag. Det drejer sig blandt andet om højskolen som eksperimentarium, nødvendigheden af en åben dannelse, forholdet mellem individ og fællesskab samt betydningen af erfaring og handling. Højskolens opgave og pædagogik angår imidlertid ikke kun højskolerne selv. Foruden at være relevant for folk med en generel interesse for demokratisk dannelse, kan antologien også læses som et indlæg i en større diskussion om, hvordan vi som samfund forholder os til spørgsmål om skole, pædagogik, dannelse og demokrati.

  • - Hvad blev der af det fælles bedste?
    af Michael J. Sandel
    187,95 - 235,95 kr.

    Vi lever i en tid med vindere og tabere, hvor stagneret social mobilitet og stigende ulighed har fået forestillingen om, at ”man kan, hvad man vil, hvis man arbejder hårdt nok” til at klinge hult. I "Meritokratiets tyranni" viser Michael J. Sandel, hvordan præstationssamfundet genererer overmod hos de allerede velstillede og hård fordømmelse af dem, der er ladt tilbage. Ifølge Sandel må vi gentænke den fælles forståelse af succes og fiasko, som er fulgt med globaliseringen og den stigende ulighed."Meritokratiets tyranni" tilbyder en alternativ måde at tænke succes på. En, som også skeler til held, som inspirerer til ydmyghed og solidaritet, og som anerkender værdien i al slags arbejde.Michael J. Sandel (f. 1953) er filosof ved Harvard University. Han er en af de mest læste og citerede amerikanske tænkere og forfatter til en lang række politiske og idéhistoriske bøger, senest "Justice: What’s the Right Thing to Do?" (2010) og "What Money Can’t Buy: The Moral Limits of Markets" (2012).

  • - og om livet på Aarhus Universitet og DPU
    af Thomas Aastrup Rømer
    270,95 kr.

    Thomas Aastrup Rømer diskuterer i denne bog universitetets idegrundlag. Med udgangspunkt i en række af de filosofiske diskussioner, som universitetet er skabt ved, udarbejdes en skitse til en videnskabelig republik, der er karakteriseret ved nysgerrighed, sandhedskærlighed, politisk uafhængighed, intellektuelt engagement og ansvarlighed.Dernæst diskuteres en række af de universitetsreformer, som har fundet sted i de seneste 50 år. Der argumenteres for, at især reformen i 2003 markerer et opgør med det skitserede idegrundlag.Endelig undersøges i en række kritiske analyser, hvordan denne splittelse mellem ide og politik har materialiseret sig på Aarhus Universitet og på DPU, både generelt og i en række konkrete sager.

  • af Julian Culp, Johannes Drerup & Douglas Yacek
    730,95 - 2.026,95 kr.

  • af Iben Benedikte Valentin Jensen
    90,95 kr.

    Bliv et folk Højskolerne forbandt det praktiske og det intellektuelle og forandrede således Danmark fra et klassesamfund til et demokratisk-humanistisk samfund til ét folk. Iben Benedikte Valentin Jensen optegner højskolens historiske rolle og kritiserer den aktuelle akademisering af uddannelsesverdenen. Og fire fortællinger viser højskolens arbejde med folkelig oplysning i dag. Iben Benedikte Valentin JensenCand.pæd. og lektor på læreruddannelsen UCC Bornholm. Læreruddannet på Aarhus Seminarium 199i. Tidligere lektor på UC Syddanmark og har desuden været gæstelærer på universiteter i Japan, Storbritannien og Belgien. Flittig bidragyder til den pædagogiske debat i Danmark. Var en af hovedkræfterne bag Forlaget Nyt Askov. Forfatter til blandt andet Tag ansvar: opgør med læringstyranniet (2016) og Find dinfaglige stolthed (2015).Øvrige bidragydere: Simon Lægsgaard, Ewa Smuk, Monika Andersson, Thue Kjærshus

  • af Helle Winther
    90,95 kr.

    Lær med kroppen Mennesket har en utrættelig lyst til at gribe ud og skabe forbindelse til verden – gennem sansningen, gennem kroppen. Og netop samspillet mellem hånd og ånd har altid været en del af højskolens unikke idégrundlag. I dette bind udfolder Helle Winther en kroppens pædagogik, og tre fortællinger viser, hvordan højskolen i dag arbejder med kropslig læring.Helle WintherLektor ph.d. i dans og bevægelsespsykologi ved Institut for idræt og Ernæring, Københavns Universitet. Underviser og forsker i dans, leg, bevægelsespsykologi og kroppens sprog. Tidligere højskolelærer på Gerlev Idrætshøjskole. Medforfatter og redaktør på bl.a. Fodfæste og himmelkys – undervisningsbog i bevægelse, rytmisk gymnastik og dans (2015) og Kroppens sprog i professionel praksis – om kontakt nærvær, lederskab og personlig kommunikation (2012).Øvrige bidragydere: Trine Sønderholm Larsen, Axel Lund Olsen, Christian Henriksen

  • af Hanne Kirk
    93,95 kr.

    Fortæl historierVi forstår os selv og hinanden gennem de små fortællinger.Og vi får en forståelses ramme for vores tilværelse gennem de store. Derfor har den mundtligefortælling altid været en uomgængelig del af højskolen – og er det stadig. Hanne Kirk udfolder fortællingens væsen og muligheder, og fire fortællinger viser forskellige måder, hvorpå den kanbringes i spil i en pædagogisk sammenhæng.Hanne KirkFødt 1966. Uddannet cand.mag. i dramaturgi og historie 1993. Tillægsuddannelse ved Danmarks Journalisthøjskole 1991. Højskolelærer 1993-2000.Underviser i dag i Fortælling, Drama og Teater vedDen Frie Lærerskole i Ollerup, samt på Pædagogiskdiplomuddannelse i Anvendt scenekunst og Fortælling. Har undervist i fortælling på en langrække kurser, bl.a. højskolepædagogisk grunduddannelse og er selv fortæller. Forfatter til Fagdidaktik i Teater og Drama (2018).Højskolens 10 budHøjskolens 10 bud er en serie på 11 korte bøger, hvorafdette er bind 7. Hvert bind undersøger et kendetegnved højskolen, dets relevans i fortiden ogfor fremtiden, for Danmark og den omgivendeverden, og hvordan det bringes i spil i højskolenspraksis i dag.

  • af Lene Tanggaard
    90,95 kr.

    Forbindelsen til livet og til livsoplysningen blev et særkende for højskolen, der således kom til at stå i modsætning til den eksamenstunge latinskole. Læringen skal drives af lyst, ikke af pensum, karakterer og eksamen. Lene Tanggaard sætter den eksamensfrie skole under lup, og fire fortællinger viser, hvordan buddet realiseres i højskolens praksis.Lene TanggaardFødt 1973. Professor i pædagogisk psykologi ved Institut for Kommunikation og Psykologi på Aalborg Universitet, hvor hun forsker i kreativitet og læring. Modtager af Højskolepædagogisk pris i 2017. Forfatter til bl.a. I bad med Picasso – sådan bliver du mere kreativ, Læringsglemsel, Skolens formål – mellem målstyring og kreativitet og Uren Pædagogik.Højskolens 10 bud.Højskolens 10 bud er en serie på 11 korte bøger, hvoraf dette er bind 2. Hvert bind undersøger ét kendetegn ved højskolen, dets relevans i fortiden og for fremtiden, for Danmark og den omgivende verden, og hvordan det bringes i spil i højskolens praksis i dag.Bogen er tosproget, både dansk og engelsk.

  • - Uddannelseshistorier om muslimskhed
    af Mette Buchardt
    227,95 kr.

    Kulturforklaring. Uddannelseshistorier om muslimskhed handler ikke om muslimer. Den handler om, hvordan det blev muligt og meningsfuldt overhovedet at omtale grupper af børn i den danske folkeskole som muslimske elever. I 1970 gik det op for det officielle Danmark, at ”gæstearbejdernes” børn var blevet elever i folkeskolen – eller burde blive det. Der blev oprettet modtagelsesklasser og klinikker for ”fremmedsprogede elever”, der blev iværksat skolerejser til ”jugoslaviske elevers” landsbyer og særlige ”tyrkiske pigeklasser”. ”Kineserbørns” spisevaner blev beskrevet pædagogisk, og der blev udarbejdet kommunale rapporter om elevernes ”kulturelle splittelse”. Betegnelserne for eleverne ændrede sig i løbet af årene – fra fremmedarbejderbørn, tosprogede elever til muslimske elever – og det samme gjorde rammerne for at fortolke, beskrive og håndtere dem. Bogen undersøger, hvordan kultur og religion i den proces blev genstand for både interesse og problematisering. Og hvordan dette har været med til at forme det rum, elever, deres forældre og lærere manøvrerer i. Læseren tages med på besøg i de faglige og pædagogiske miljøer, og de uddannelsespolitiske kampe, der er foregået siden 1970. Og læseren får et indblik i bl.a. københavnske klasserum, som de tog sig ud i starten af 2000'erne, hvor begivenhederne omkring 11. september 2001 satte islam på både den nationale og internationale politiske dagsorden. Mette Buchardt er lektor ved Aalborg Universitet. Hun forsker i uddannelses- og velfærdsstats-historie, bl.a. hvordan migration er blevet håndteret i uddannelsessystemet, og den betydning religion er blevet tillagt.

  • af Mark Cleary
    263,95 kr.

    An examination of the religious, social and political context within which Roman Catholic public schools developed in England from around 1800 and considers their contemporary relevance and character.

  • af International Association of Bridge
    467,95 - 562,95 kr.

  • af John Edwin Sandys
    280,95 - 437,95 kr.

    This work has been selected by scholars as being culturally important, and is part of the knowledge base of civilization as we know it. This work was reproduced from the original artifact, and remains as true to the original work as possible. Therefore, you will see the original copyright references, library stamps (as most of these works have been housed in our most important libraries around the world), and other notations in the work.This work is in the public domain in the United States of America, and possibly other nations. Within the United States, you may freely copy and distribute this work, as no entity (individual or corporate) has a copyright on the body of the work.As a reproduction of a historical artifact, this work may contain missing or blurred pages, poor pictures, errant marks, etc. Scholars believe, and we concur, that this work is important enough to be preserved, reproduced, and made generally available to the public. We appreciate your support of the preservation process, and thank you for being an important part of keeping this knowledge alive and relevant.

  • af David Wesley
    161,95 kr.

    This book analyzes what might happen to Amelia Earhart and Frederick Noonan. It presents all the facts we know on the World Flight and her final flight, and compares them to the theories proposed. It compares facts to define a reasonable scenario of what probably happened and shows how facts are associated. It shows the scenario based on the facts and why the US Military search did not find her.Along with an analysis, it presents a set of tables of calculated data based on previous flights in her Electra. It shows an hour-by-hour analysis of the Electra's status, including position, fuel used, aircraft weight, etc. It shows the status of the aircraft when Earhart sent her radio messages. This compelling biography chronicles Earhart's unparalleled achievements, from her historic solo flight across the Atlantic to her tireless advocacy for gender equality in aviation. Through vivid storytelling and meticulous research, readers are transported to the golden age of aviation, where Earhart's daring exploits captured the imagination of the world and inspired generations to reach for the stars.Amidst her soaring achievements, the narrative also touches upon the enigmatic circumstances surrounding her final flight, which remains one of aviation's greatest mysteries. This compelling account not only celebrates Earhart's aviation feats but also her enduring legacy as a symbol of perseverance, pushing boundaries, and challenging the status quo.

  • af Jamie J. Weeks
    232,95 kr.

    Nestled in the foothills of the beautiful Wasatch Mountains, Weber State University has been serving the Greater Weber and Davis County communities for over 125 years. On January 7, 1889, Weber Stake Academy opened its doors for the first time to approximately 100 students. The academy continued to grow and develop through five name changes and several relocations. Throughout this time, the institution survived many financial and political struggles. Today, the university has increased in size to accommodate over 26,000 students. This pictorial history was put together in commemoration of Weber's 125th anniversary, and it provides a compelling look into the struggles and ultimate survival of a historic academic institution.

  • af Laura Mills
    267,95 kr.

    In 1945, faculty and students at Chicagos Central YMCA College walked out to protest admission quotas on race and religion and created one of the nations first institutions to admit all qualified students. Despite having no endowment, library, or campus, Roosevelt College attracted more than 1,000 students in its first year. The next year, it purchased Chicagos famed Auditorium Building. By 1949, enrollment topped 6,000, and the Roosevelt story captured the nations imagination. In 1954, Florence Ziegfelds Chicago Musical College merged with Roosevelt, and five years later the college became a university. As it nears its 70th anniversary, Roosevelt has six colleges, two campuses, and over 85,000 alumni, including former Chicago mayor Harold Washington. This book celebrates a pioneering institution that helped shape the history of American higher education.

  • af England) Clifton College (Bristol
    268,95 - 427,95 kr.

    This work has been selected by scholars as being culturally important, and is part of the knowledge base of civilization as we know it. This work was reproduced from the original artifact, and remains as true to the original work as possible. Therefore, you will see the original copyright references, library stamps (as most of these works have been housed in our most important libraries around the world), and other notations in the work.This work is in the public domain in the United States of America, and possibly other nations. Within the United States, you may freely copy and distribute this work, as no entity (individual or corporate) has a copyright on the body of the work.As a reproduction of a historical artifact, this work may contain missing or blurred pages, poor pictures, errant marks, etc. Scholars believe, and we concur, that this work is important enough to be preserved, reproduced, and made generally available to the public. We appreciate your support of the preservation process, and thank you for being an important part of keeping this knowledge alive and relevant.

  • af Lori J. Bechtel-Wherry
    267,95 kr.

  • af Maggi Smith Hall
    232,95 kr.

  • af Arthur Whitlow
    161,95 kr.

    Kylian mbappe is one of football's brightest stars and one of the most recognizable figures in the sport today. This biography chronicles the inspirational story of the young French football sensation, from his humble beginnings in Paris to his meteoric rise to stardom. Discover how he followed his dream of becoming a professional footballer, and how his hard work, dedication, and determination have made him one of the most promising talents in the game today. With detailed accounts of his personal life, his football journey, and his career highlights.Through in-depth interviews, exclusive insights, and stunning photographs, readers will discover the story behind Mbappé's meteoric rise to fame. They will learn about his early days playing football in the streets of Bondy, his move to AS Monaco, and his subsequent rise to stardom at Paris Saint-Germain and with the French national team.The book also delves into Mbappé's personal life, including his family background, his interests and hobbies, and his dedication to philanthropy and social causes. Readers will gain a unique insight into what drives Mbappé both on and off the pitch, and what makes him such a unique and inspiring figure in the world of football.Whether you are a fan of Mbappe, a lover of football, or simply intrigued by stories of remarkable success, this book offers a captivating journey through the life and career of one of the most exciting players of our time.

  • af Ellwood Patterson Cubberley
    385,95 - 427,95 kr.

    This work has been selected by scholars as being culturally important, and is part of the knowledge base of civilization as we know it. This work was reproduced from the original artifact, and remains as true to the original work as possible. Therefore, you will see the original copyright references, library stamps (as most of these works have been housed in our most important libraries around the world), and other notations in the work.This work is in the public domain in the United States of America, and possibly other nations. Within the United States, you may freely copy and distribute this work, as no entity (individual or corporate) has a copyright on the body of the work.As a reproduction of a historical artifact, this work may contain missing or blurred pages, poor pictures, errant marks, etc. Scholars believe, and we concur, that this work is important enough to be preserved, reproduced, and made generally available to the public. We appreciate your support of the preservation process, and thank you for being an important part of keeping this knowledge alive and relevant.

  • af Holger Frederik Rørdam
    268,95 - 427,95 kr.

    This work has been selected by scholars as being culturally important, and is part of the knowledge base of civilization as we know it. This work was reproduced from the original artifact, and remains as true to the original work as possible. Therefore, you will see the original copyright references, library stamps (as most of these works have been housed in our most important libraries around the world), and other notations in the work.This work is in the public domain in the United States of America, and possibly other nations. Within the United States, you may freely copy and distribute this work, as no entity (individual or corporate) has a copyright on the body of the work.As a reproduction of a historical artifact, this work may contain missing or blurred pages, poor pictures, errant marks, etc. Scholars believe, and we concur, that this work is important enough to be preserved, reproduced, and made generally available to the public. We appreciate your support of the preservation process, and thank you for being an important part of keeping this knowledge alive and relevant.

  • af Great Britain Board of Education
    393,95 - 487,95 kr.

  • af Roza A Valeeva
    908,95 kr.

    This is the definitive English language text on continuous teacher education, drawing on scholarly expertise in Russia and locating the policies and practices within a global reform of teacher education, providing new perspectives that will be of interest to education scholars, policymakers and practitioners on an international scale.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.