Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Uddannelse: eksamination og evaluering

Her finder du spændende bøger om Uddannelse: eksamination og evaluering. Nedenfor er et flot udvalg af over 1.966 bøger om emnet. Det er også her du finder emner som Karakterer, eksamen, afgangsprøver.
Vis mere
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - og andre mundtlige eksamensformer med skriftligt materiale
    af Peter Stray Jørgensen & Helle Hvass
    52,95 - 107,95 kr.

    Hæftet giver konkrete råd og vejledning for den type eksamener, der er en kombination af mundtligt og skriftligt, fx:synopsiseksamenermundtlig fremstilling af materiale, fx tekster, reklamer, statistiske data, projekter, undervisningsmaterialeforsvar for hele opgaver og specialerHæftet rummer forslag til udformningen af den skriftlige del og det mundtlige oplæg samt til at få en hensigtsmæssig dialog efterfølgende. Der er mange instruktive oversigter og kommenterede eksempler fra forskellige fag. Desuden er der råd om gruppeeksamen.

  • - den ultimative guide til gode karakterer
    af Raman Mehrzad
    167,95 kr.

    12 i alle fag er en fascinerende bog skrevet af Raman Mehrzad. Denne bog, udgivet af Gyldendal i 2019, er en uundværlig ressource for enhver studerende. Genren af bogen er uddannelsesorienteret, og den giver værdifulde indsigter og strategier til at opnå topkarakterer i alle fag. Forfatteren, Raman Mehrzad, har med sin dygtighed og erfaring formået at skabe en bog, der er både informativ og inspirerende. 12 i alle fag er ikke kun en bog, det er en guide til succes i det akademiske liv. Udgivet af den anerkendte danske forlægger Gyldendal, er denne bog et must for enhver studerende, der ønsker at forbedre sine karakterer og samtidig udvikle en dybere forståelse for sine fag.

  • - Vejen til et højere gennemsnit
    af Peter Hertz & Alexander Sonne Wulff
    224,94 kr.

    Hvordan gør de det - 12-tals eleverne? Denne bog er skrevet af studerende til studerende og kommer med en række skarpe, utraditionelle og frække bud på, hvilket spil der skal spilles i gymnasiet, hvis man vil have gode karakterer. Og det er et spil, alle kan lære.

  • af Lene Bagger & Hanne Villumsen
    196,95 kr.

    Den lille eksamensbogaf Lene Bagger og Hanne Villumsen Den lille eksamensbog henvendersig til alle, der skal til Prøve i Dansk 3 (PD3). Bogen kan bruges i undervisningen på et prøveforberedende hold, eller som selvstudium, hvor den selvstuderende på egen hånd kan løse de forskellige opgaver inden for prøvedisciplinerne: læsning, skrivning og mundtlig fremstilling. Velstruktureret og klart formidlet gennemgår bogen prøvens forskellige delprøver inden for læsestrategier, skriveprocesser og mundtlige fremstillingsteknikker. Hver delprøve starter med en generel introduktion og følges op af konkrete prøveeksempler og opgaver, som man selv kan løse.Der er facit til alle opgaver.Sidst i bogen finder man Værktøjskassen med relevante problemstillinger, som ofte forekommer til prøven. DU3 modul 5 Selvstuderende

  • - I det pædagogiske arbejdsfelt
    af Kirsten Mark
    230,95 kr.

    Det at læse til pædagog er blevet et professionelt anliggende. Den tidligere opfattelse af, "at børn er nogle, man bare passer, og det kan alle (kvinder)" er i dag ændret til, at "en pædagog støtter hele barnets udvikling". Uddannelsen bygger på høj grad af faglighed som et udtryk for en samfundsmæssig ændring. Den studerendes opgaveskrivning er en del af denne udvikling, fordi opgaver netop tager udgangspunkt i den studerendes eget selvstændige arbejde med at nœ uddannelsens læringsmœl. Der er derfor god grund til at investere arbejde i at skrive opgaver, fordi den studerende udformer sig eget selvstændige læringsprojekt i arbejdet med opgaven. Denne bog drejer sig om, hvordan man skriver gode opgaver på den pædagogiske professionsuddannelse. Gode opgaver, som kan bruges til at blive klogere på det pædagogiske professionsarbejde. Bogen foregiver ikke, at der kun er en sandhed om, hvordan gode opgaver udformes. Den er henvendt til studerende, som mœske er løbet tør for gode ideer eller som blot vil sikre sig, de er på rette spor. Bogen henvender sig til studerende på de pædagogiske professionsuddannelser, grunduddannelse og diplomuddannelse.

  • af Simone Braverman
    232,95 - 272,95 kr.

  • - et problem vi skal løse i fællesskab
    af Helle Hvass
    77,95 - 217,95 kr.

    Denne antologi har som mål at give bud på, hvordan vi kan forebygge eksamensangst, og hvordan vi kan hjælpe studerende, som har udviklet et angstpræget forhold til eksamen. Antologien giver svar på spørgsmål som: - Hvad er eksamensangst? - Hvad kendetegner den eksamensangstes tanker og handlemåder? - Hvorfor får studerende eksamensangst? - Hvordan kommer eksamensangst til udtryk? - Hvad kan man gøre for at forebygge og/eller håndtere eksamensangst? - Hvordan kan man tale med studerende om eksamensangst? Antologien giver faglige indsigter i feltet eksamensangst og handleanvisninger, der gør det muligt for målgruppen at komme fra faglig indsigt til handling over for studerende. Målgruppen er undervisere, studievejledere, studenterrådgivere, uddannelsesrådgivere, mentorer, eksaminatorer, opgavevejledere, censorer og andre på mellemlange og lange videregående uddannelser, som skal hjælpe studerende, der har eksamensangst.

  • - i et dialogisk perspektiv
    af Ingvar Lundberg, Jørgen Frost, Olga Dysthe, mfl.
    247,95 kr.

    Evalueringsbegrebet er et vigtigt begreb på mange niveauer og i mange sammenhænge, og her gælder det skolen, lærerne og eleverne. Evaluering er en fælles opgave for skolen, dens elever og lærere, og det er vigtigt at fastholde det dialogiske perspektiv. Ved at sikre dette bliver evaluering ikke bare en afslutning på noget, men noget som motiverer og giver konkrete råd til det videre læringsforløb. Et dialogisk perspektiv på evaluering er derfor afgørende for, at skolen på lang sigt kan opnå de resultater, den ønsker. Forfatterne behandler evalueringsbegrebet både teoretisk og praktisk, og de diskuterer forskellige opfattelser af begrebet samt de konsekvenser for praksis, de forskellige opfattelser kan medføre.Evaluering er et relevant tema for alle, som er interesseret i skolens dagligdag og udvikling. Bogen henvender sig derfor både til studerende på læreruddannelsen, lærere, skoleledere og skolepolitikere.

  • af Manoj Dole
    177,95 kr.

    Tool & Die Maker (Press Tools, Jigs & Fixtures) B is a simple Book for ITI Engineering Course Tool & Die Maker (Press Tools, Jigs & Fixtures) , Second Year, Sem- 3 & 4, Revised NSQ F-5 Syllabus in 2022, It contains objective questions with underlined & bold correct answers MCQ covering all topics including all about operation and programming of CNC turn centre and CNC machining centre to produce components, 2D & 3D machining with CAM software, Manufacture drill jig and fixture is also part of the practical. EDM & wire EDM operation to produce components, Construction of blanking and piercing tool, Basic construction of Hydraulic & Pneumatic circuits and basic functioning of electrical circuit and sensors, overhauling of different machines viz., drill, milling & lathe, Making of „V¿ bending tool and draw tool and lots more.

  • af Manoj Dole
    162,95 kr.

    Tool & Die Maker First Year (Press Tools, Jigs & Fixtures) Dies & Moulds is a simple Book for ITI Engineering Course Tool & Die Maker (Press Tools, Jigs & Fixtures) Dies & Moulds , First Year, Sem- 1 & 2, Revised NSQ F-5 Syllabus in 2022, It contains objective questions with underlined & bold correct answers MCQ covering all topics including all about fitting covering components like filing, sawing, drilling, tapping, chipping, grinding and different fits, turning operations on lathe viz., plain, facing, boring, grooving, step turning, parting, chamfering, knurling and different thread cutting by setting the different parameter, Different milling operations (plain, stepped, angular, dovetail, T-slot, contour, gear) along with surface & cylindrical grinding to an accuracy of ±0.02mm, solid modeling of mould in CAD & Pro E taught setting and execution of welding and lots more.

  • af Malene Rossau
    106,95 kr.

    En bog, som giver dig værktøjer til at vinke farvel til eksamensangst og i stedet sige ‘EKSAMEN, her kommer JEG!’.EKSAMEN, her kommer JEG! er bygget op omkring positivitet som enorm drivkraft. Bogen hjælper dig til at få fokus på dine styrker, dit kropssprog, hvordan du øger fokus og koncentration og øger indlæring af pensumstoffet. EKSAMEN, her kommer JEG! indeholder desuden 24 øvelser, som hjælper dig til at kunne tage styringen i din eksamenssituation, og som kan rette et projektørlys mod alle de kraftfulde værktøjer, du selv indeholder. Værktøjer, som kan hjælpe dig til at udnytte dit fulde potentiale, ikke blot i eksamenstiden, men også fremover. EKSAMEN, her kommer JEG! henvender sig til grundskolen, ungdomsuddannelserne, men også til de erfarne, som gerne vil have flere positive værktøjer at trække på i en eksamenssituation.

  • af Anne M. Hansen
    48,95 - 115,95 kr.

    Hvordan bliver jeg bedre til at gå til eksamen?Hvordan kan jeg komme af med min nervøsitet? Hvordan kan jeg lære at håndtere eksamenssituationen, så jeg bliver bedre til at bruge mig selv og min viden fornuftigt og derved opnår de eksamensresultater, jeg synes jeg fortjener. Bliv god til EKSAMEN er en brugsbog, der henvender sig både til den nervøse eksaminand og til den eksaminand, der ønsker at forbedre og udvikle sin eksamensteknik. Bliv god til EKSAMEN gennemgår: Hvad er det, der sker med mig, når jeg bliver nervøs? Eksamensnervøsiteten - hvordan kommer jeg af med den? Fortidens spøgelser - væk med dem! Hvordan får jeg mere tillid til mig selv, min optræden og min viden? Læseferien - hvordan udnytter jeg den bedst muligt? Eksamenssituationen - hvad er det, der sker, helt konkret? Hvordan vender jeg negative forventninger til positive resultater? Bliv god til EKSAMEN giver en række teoretiske bud på, hvad det er der sker med os og vores følelser i eksamenssituationen. Bliv god til EKSAMEN giver en række praktiske "fif" og let tilgængelige øvelser, der skaber overblik over eksamensstoffet, øger indlæringen i repetitionsfasen og lærer dig, hvordan du kan arbejde med din nervøsitet - styre den - og nå de mål, du har sat dig.Anne M. Hansen er cand.mag. i psykologi og dansk og lektor på VUC Midtsjælland.

  • af Betina Ingerslev
    195,95 - 197,95 kr.

    Betina Ingerslev underviser på CBS, hvor hun er kendt som vejlederen, der sørger for, at du får en topkarakter til eksamen. En del af Betinas hemmelighed er hendes vejledninger i, hvordan du skriver en opgave og går til eksamen. I bogen her gør hun nu den viden tilgængelig for alle, der skal skrive et fagligt essay som eksamensform – og måske også skal op at forsvare det mundtligt.Betina Ingerslev forklarer i et klart og enkelt sprog, hvordan det faglige essay skal struktureres, og hvad de forskellige dele af essayet skal indeholde. Betina kommer bl.a. ind på nøgleelementer såsom argumentation, kildebrug, struktur og stil, men ikke mindst hvordan dit essay i sidste ende bliver vurderet af vejleder og censor, og hvad det kræver at få 10 eller 12.Bogen er en lettilgængelig guide til alle, der bakser med essayeksamener. Der er ingen garanti for en topkarakter, men med bogen her kommer du et skridt nærmere.

  • af Preben Olund Kirkegaard, Birgitte Lund Nielsen, Kirsten Hyldahl, mfl.
    353,95 kr.

    Feedback er et komplekst og mangfoldigt begreb. Skåret helt ind til benet er der tale om en vurderende respons, som har til hensigt at fremme studerendes tegn på læring og give viden om udvikling af undervisningen. Feedback kan altså forstås som information om afstanden mellem de studerendes faktiske kompetenceniveau og de ønskede tegn på læring og som en dialog, der skal støtte de studerendes læring. Hen over 11 kapitler belyser denne antologi forskellige måder at forstå og udfolde feedbackprocesser i læreruddannelsen på og præsenterer nye kriterier for, hvad der er god feedbackpraksis inden for læreruddannelsens faglige områder. Bogen er inddelt i hhv. en teoretisk og en praksisrettet del. Første del af antologien bidrager med forskningsbaserede og teoretiske perspektiver på feedbackbegrebet inden for læreruddannelsen, mens de praksisrettede kapitler i anden del har til formål atinspirere læseren til refleksion og udvikling af egen undervisnings- og feedbackpraksis. Bogen henvender sig til studerende og undervisere på læreruddannelsen, og bogens forfattere er Karsten Agergaard, Tine Hedegaard Bruun, Marianne Ellegaard, Kirsten Hyldahl (red.), Preben Olund Kirkegaard (red.), Henriette Lorenzen, Niels Bech Lukassen, Marie Neergaard, Birgitte Lund Nielsen, Sanne Schnell Nielsen, Christopher Neil Prilop, Bent Sortkær (red.), Martin Storm-Andersen og Neriman Tiftikci.

  • af Laura E Smithers
    994,95 kr.

    Makes a case for the value-and ultimately impact-of seemingly mundane moments in college classrooms.

  • af Luis A. Rosado
    342,95 kr.

    Teacher candidates seeking certification to become bilingual teachers in Texas public schools must take the TExES Bilingual Education Supplemental (164) test. This REA test guide provides extensive coverage of the exam's four competencies. In addition to a thorough review, the book features a diagnostic test and full-length practice test that deal with every type of question, subject area, and skill tested on the exam. Both tests are also available online for timed testing conditions, automatic scoring, and instant feedback on every question to help teacher candidates zero in on the topics that give them trouble now, so they can succeed on test day -- Provided by the publisher.

  • af John Allen
    387,95 kr.

    Get Ready for the CSET(R) English with REA's Book + Online PrepREA's all-inclusive test prep gives you everything you need to succeed on test day. Let REA help put you on the path to a rewarding teaching career.Book + OnlineTargeted Review--aligned with California Common Core State Standards. Covers all the topics you're sure to encounter on the test--Reading Literature and Informational Texts; Language, Linguistics, and Literacy; Composition and Rhetoric; and Communications: Speech, Media, and Creative Performance.Powerful Online Diagnostics--target what you need to know. Topic-level score reports pinpoint your strengths and weaknesses and help you score higher by showing you exactly where to focus your study.2 Full-Length Practice Tests (available online and in the book). Balanced to include every type of question you can expect on the actual CSET English test, so you'll be confident and prepared on test day.Proven Test Prep Methods. Score high on the CSET with REA's practical advice and step-by-step study plan.Online REA Study Center - practice exams, timed testing, automatic scoring, powerful diagnostics, detailed explanations of answers.With REA, you'll get one step closer to your certification goals!

  • af Manuel Ángel González Berruga
    127,95 kr.

    Introducción a la evaluación en educación es una guía para incursionar en el campo de la evaluación educativa. Tiene como objetivo introducir en el campo de la evaluación en educación a los estudiantes de los primeros cursos de Educación Primaria, Infantil o Pedagogía y guiar a los docentes noveles de universidad en el campo de la evaluación educativa. Se desarrollan los modelos teóricos más interesantes, se introducen algunas herramientas analógicas y digitales para evaluar el aprendizaje y se señalan algunos modelos teóricos para evaluar la calidad de la enseñanza. La principal novedad es que el autor ha intentado desarrollar los capítulos desde la perspectiva filosófica del materialismo, en general, pero teniendo muy presente el aporte del materialismo filosófico de Gustavo Bueno en un intento de desarrollar una teoría materialista de la educación, así como ya hiciera en sus clases y otros libros publicados en abierto en materia de educación.

  • af Tyler Rablin
    327,95 kr.

    Ditch the Old Assessments to Motivate Your Students & Build ConfidenceAll educators have witnessed students hang their heads after an assessment and give up because they just can't see a path forward. It's frustrating and heartbreaking for everyone.Now, there's a solution.Hacking Student Motivation taps into students' perspective and motivation, creating a classroom environment where failure is simply a part of learning, and growth is the focus for everyone in the room. Learn how to:¿ Create more meaningful assessment structures and practices¿ Redesign grade books to focus on learning, growth, and interests¿ Develop learning progressions and HyperRubrics so students take ownership¿ Establish helpful feedback systems that focus students on improvement¿ Personalize learning and success through one-on-one conferencesImplementing these hacks not only makes assessment more powerful and meaningful in the classroom but also changes your students' assessment experience. Goodbye, anxiety, fear, and doubt. Hello, self-efficacy, confidence, and hope.Read Hacking Student Motivation today for more confident, resilient, and successful students tomorrow.

  • af National Learning Corporation
    527,95 kr.

    The Assistant School Transportation Supervisor Passbook(R) prepares you for your test by allowing you to take practice exams in the subjects you need to study. It provides hundreds of questions and answers in the areas that will likely be covered on your upcoming exam, including but not limited to: bus driving practices, techniques and traffic laws; bus driver recordkeeping and scheduling; following directions (maps); school bus driving practices, techniques and traffic laws; supervision; and more.

  • af National Research Council
    439,95 kr.

    This book presents a carefully developed monitoring system to track the progress of mathematics and science education, particularly the effects of ongoing efforts to improve students' scientific knowledge and mathematics competency. It describes an improved series of indicators to assess student learning, curriculum quality, teaching effectiveness, student behavior, and financial and leadership support for mathematics and science education. Of special interest is a critical review of current testing methods and their use in probing higher-order skills and evaluating educational quality.

  • af Hosam Eldeen Elsadig Gasmalla
    1.141,95 - 1.150,95 kr.

  • af Erin M. Bentrim
    434,95 - 1.717,95 kr.

    By providing practical advice on how to inform and lead a successful assessment program in student affairs, this book helps student affairs professionals understand the impact of their initiatives, identify areas for improvement, and make data-driven decisions to enhance student learning, development, and engagement.

  • af Ian Cantley
    450,95 kr.

    This book uses philosophical analysis to argue that there are tensions associated with using results of high stakes tests to predict students¿ future potential. The implications of these issues for the interpretation of test scores in general are then elucidated before their connotations for academic selection are considered. After a brief overview of the history of academic selection in the United Kingdom, and a review of evidence pertaining to its consequences, it is argued that the practice of using the results of contemporary high stakes tests to make important decisions about students incurs logical and moral problems that a conscientious educator cannot ignore. The gravity of the moral transgression depends on the purpose and significance of the test and, in the case of high stakes tests used for academic selection purposes, it is argued that, not only can the moral wrong be highly significant, but better solutions are within reach.

  • af Lee Ann Jung
    366,95 kr.

    See beyond content standards to the broader context of life-changing skills.The standards-based learning and grading movement of the past twenty years has ushered in a critical shift in assessment that demands clarity in both what is being measured and how well students are learning. Seeing the value in this evolution, a wave of schools has invested enormous effort to institutionalize the policy and practices of the movement. In doing so, many focused their initial efforts squarely on grading and fell short of the more important work-classroom assessment. There are important lessons in these missteps and failures.This groundbreaking, "next generation" approach to classroom assessment challenges educators to reflect on the connections between growth, mastery, and student self-efficacy and to prioritize the transferable skills of metacognition and self-regulation in assessments. A powerful call-to-action, this guide includes:  A conceptual framework that guides the questions and order of assessment reform An approach to assessment, grading, and reporting that prioritizes student growth over a standard definition of success for everyone  Strategies to develop metacognition and catalyze motivation in students Orientation to each chapter with learning intentions with success criteria  Vivid case stories and prompts to power deep reflectionUnderscoring the importance of learning environments that work for the full range of learning profiles, this book calls for a revolution in the narrative around assessment and grading, emphasizing the ultimate goal of nurturing students who are metacognitive, expert learners, motivated by the joy of learning.

  • af Felix Rauner
    6.147,95 kr.

    This book is a translation of an original German edition. The translation was done with the help of artificial intelligence (machine translation by the service DeepL.com). A subsequent human revision was done primarily in terms of content, so that the book will read stylistically differently from a conventional translation.

  • af D. S. Dawoud
    497,95 - 597,95 kr.

  • af Christian Ydesen
    1.523,95 kr.

    This book brings together policymaker and practitioner knowledge, experiences, and perspectives on the interaction between the assessment and inclusion agenda to the fore. The book¿s analysis is built on comparative qualitative data from five different countries on four continents: Argentina, China, Denmark, England, and Israel. These countries have been chosen for their distinctive, and even contrasting, education policies, sociocultural and economic circumstances, and variations in performance across supranational and national standardised student assessments. In addressing these specific contexts, the book provides insights into the pitfalls and synergies which emerge as key stakeholders attempt to mediate these two educational concerns in both policy and practice.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.