Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Undervisningspersonale

Her finder du spændende bøger om Undervisningspersonale. Nedenfor er et flot udvalg af over 24 bøger om emnet. Det er også her du finder emner som Lærere, pædagoger, lektorer, adjunkter.
Show more
Filter
Filter
Bogtype
  • (24)
  • (8)
Format
  • (18)
  • (8)
  • (6)
  • (1)
Sprog
  • (24)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (0)
  • (0)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
Serie
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Tag
  • (4)
  • (3)
  • (3)
  • (3)
  • (2)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Vis mere
Sorter efterSorter Populære
  • af Bo Hejlskov Elvén
    213,95 - 257,95 kr.

    Hverdagen på mange skoler er præget af uro og konflikter, og lærere og pædagoger bruger meget tid på at skabe ro i klassen, så eleverne kan lære det, de skal. Nogle gange går det godt, men andre gange mangler der praktiske pædagogiske redskaber til at ændre problemadfærd og løse hverdagens konflikter i skolen. Redskaberne kommer her! Denne bog er en praktisk guide til, hvordan lærere og pædagoger kan håndtere konflikter og adfærdsproblemer i skolen. Ud fra 11 grundprincipper giver bogen viden om, hvad konflikter er, hvorfor de opstår, og hvordan man som lærer eller pædagog løser dem i hverdagen – trin for trin. Bogen opfordrer lærere og pædagoger til at tage ansvar for problemer og konflikter, der står i vejen for lærernes arbejde og elevernes indlæring.

  • - Samarbejde og faglighed i og omkring den nye folkeskole
    af Bo Morthorst Rasmussen, Hans Henrik Hjermitslev & Thomas Rohde Skovdal Albrechtsen
    343,95 kr.

    Folkeskolereformen fra 2014 har stillet øgede krav til det tværprofessionelle samarbejde mellem lærere og pædagoger og til skoleledelsens evne til at organisere samarbejdet og etablere en åben skole i samspil med det omgivende samfund.Dette øgede samarbejde betyder, at det er vigtigt at diskutere læreres, pædagogers og skolelederes professionsdannelse, da viden om de enkelte professioners faglighed og identitet skaber grundlaget for et optimalt tværprofessionelt samarbejde.I denne antologi undersøger en række forskere professionsdannelse og samarbejde i den nye folkeskole. Bogen tilbyder dermed viden om og værktøjer til folkeskolens parter, så de i højere grad kan forstå hinandens udgangspunkter og således også forbedre skolens praksis.IndholdForordKapitel 1. Indledning: Professionsdannelse i den nye folkeskoleHans Henrik Hjermitslev, Thomas R.S. Albrechtsen og Bo Morthorst RasmussenDEL 1. Historiske og teoretiske perspektiverKapitel 2. Fra kald til konkurrencestat – Pædagogernes og lærernes professionsdannelse i det 20. og 21. århundredeHans Henrik HjermitslevKapitel 3. Professionsdannelse og tværprofessionel teori og forskningBo Morthorst Rasmussen DEL 2. Samarbejde mellem lærere og pædagogerKapitel 4. Pædagogers samarbejde med lærerne – Paradokser mellem skolepraksis og skolereformen fra 2014 Cristina Daniela GulløvKapitel 5. Dramapædagogik som et fælles mål for det tværprofessionelle samarbejde mellem lærere og pædagogerBolette KvistKapitel 6. Både lærere og pædagoger underviser og opdrager!Helle Bjerresgaard og Bo Morthorst RasmussenKapitel 7. Lærer-pædagog-samarbejdet kan bidrage til at løfte dannelsesopgaven i skolenRikke Osbahr EbsenKapitel 8. Et socialkonstruktionistisk blik på pædagoger og læreres forståelser af egen og hinandens faglighedLene Krogstrup JakobsenKapitel 9. Samarbejde om børns deltagelseChristina Holm PoulsenDEL 3. Organisation og ledelseKapitel 10. Mellem skole og forvaltning – hvordan skoleledere skaber mening ud af kommunal professionsdannelseThomas R.S. Albrechtsen og Michael Normann ChristiansenKapitel 11. Ingen ledelse og intet målrettet tværprofessionelt samarbejde uden følgeskab!Helle Bjerresgaard og Bo Morthorst RasmussenKapitel 12. Den uformelle kommunikation har stor betydning for det tværprofessionelle samarbejde i skolenHelle Bjerresgaard og Bo Morthorst RasmussenDEL 4. Skolen i samfundetKapitel 13. Den åbne og den lukkede skoleAlexander von OettingenKapitel 14. 1+1=3 – Om potentialer i samarbejdet mellem folkeskolelærere og musikskolelærereElse Marie OkkelsKapitel 15. Tidlig literacy på tværsLene Illum SkovKapitel 16. Samarbejde på tværs – netværk og fællesskaber i børnehøjdeBetina Lykke Bergmann, Connie Kock og Elin Holm RasmussenBidragydere

  • - En håndbog for lærere
    af Nanna Paarup & Søs Rask Andresen
    214,95 - 257,95 kr.

    Klasseledelse i praksis inspirerer, støtter, giver viden og helt konkrete værktøjer til den daglige praksis som lærer og leder. Bogen skaber fokus på at gøre mere af det, der virker, og på at justere og gøre noget andet, der hvor man kan føle sig fastlåst og udfordret.Bogen er funderet på et solidt teoretisk og fagligt fundament, og forfatterne har omsat teori og forskning til praksis og til metoder, som direkte kan implementeres i den daglige praksis.Bogens værktøjer bidrager til at sætte rammer og skabe muligheder for et optimalt læringsmiljø, hvor eleverne får mere reel arbejdstid med øget trivsel og mere læring til følge. Bogen giver mulighed for at styrke selvindsigt, lederskab, relationskompetence og finde støtte til både egen og teamets udviklingsproces.Bogen giver• værktøjer til udvikling af ledelses- og undervisningsstil• metoder til at styrke relationerne• viden, der skaber mere reel arbejdstid og læringstid• nye vinkler på organisering og planlægning• større fokus på forventningsafstemning og målafklaring• grundlag for større overskud i hverdagenKlasseledelse i praksis er et direkte anvendeligt værktøj til din egen proces og udvikling som lærer og leder.

  • - En praksisguide i rummelighed
    af Helle Overballe Mogensen
    240,95 kr.

    Hvordan kan man tilpasse en almindelig skolehverdag til et barn med særlige behov, uden at det vælter klassens hverdag, eller påfører lærere og pædagoger mange timers ekstra forberedelse? Der findes mange bøger om særlig pædagogik, men hvordan denne skal udmøntes i praksis, i et klasselokale med 25 andre elever; det er straks sværere at finde beskrevet. Denne bog er skrevet af en praktiker og tænkt som en slags kogebog, om realistiske hensyn, til elever med særlige behov. Hensigten med bogen er, at give brugbare, pædagogiske redskaber, der er så simple og overkommelige, at bogen finder en naturlig plads på skrivebordet når timen, dagen og ugen skal planlægges. Med enkle handlinger kan der bid for bid skabes en mere positiv hverdag for eleven, klassen og læreren.

  • - 20 skridt til at blive en bedre lærer
    af Ole Ditlev Nielsen
    215,95 - 257,95 kr.

    Om at undervise er en værktøjsbog, der i tyve kapitler hjælper læseren til at blive en bedre, mere effektiv og mindre stresset underviser.Bogen indeholder en række enkle, konkrete og umiddelbart anvendelige forslag til, hvordan man kan skabe positive forandringer i skolen og i sit liv som lærer. Den tager fat i temaer som ro i klassen, variation i undervisningen, lærerens tid til forberedelse, videndeling og meget mere.Bogen beskriver en række nyere pædagogiske tendenser, bl.a. Cooperative Learning, flow, innovationspædagogik og classroom management. Bogen præsenterer også en række af de bedste Web 2.0-værktøjer, der kan medvirke til at styrke elevernes engagement i undervisningen. Hvert af bogens tyve skridt afsluttes med fire øvelser, som læseren straks kan bruge sammen med eleverne og dermed omsætte bogens indhold til bedre undervisning. Fremstillingen er illustreret med eksempler fra forfatterens egen praksis som lærer på en ungdomsuddannelse.Om at undervise henvender sig til undervisere på ungdomsuddannelserne, herunder grundskolens ældste klasser, de gymnasiale uddannelser, erhvervsskolerne og de korte videregående uddannelser, samt til lærer- og pædagogikumstuderende.Forfatteren Ole Ditlev Nielsen (f. 1975) er cand.mag. i dansk og historie. Han underviser på Handelsskolen København Nord og arbejder desuden med kompetenceudvikling for undervisere. Ved siden af sin undervisning driver han kursusvirksomheden 20skridt, der også omfatter onlineuniverset www.20skridt.dk. Han har siden foråret 2010 holdt en lang række kurser og seminarer for undervisere i hele Danmark. Disse kurser fokuserer ligesom denne bog på at give lærere værktøjer til at løse konkrete problemer i undervisningen.

  • - 7 trin til at lykkes
    af Merete Hessel & Michael Juhl Fedders
    288,95 kr.

    Underviser du offentligt ansatte på efteruddannelseskurser eller grundniveau? Så er Virkemidler i voksenundervisning bogen til dig. To erfarne voksenundervisere deler ud af alle deres tips og tricks om, hvordan du skaber det bedst mulige læringsrum for og med dine kursister.Merete Hessel og Michael Juhl Fedders driver sammen firmaet Kompetence- og Konfliktinstituttet, hvor de udvikler metoder til træning af undervisere og gennemfører kompetenceudviklingsforløb for virksomheder – med stor succes på læringstilvækst og målopfyldelse.Virkemidler i voksenundervisning stiller skarpt på de faktorer, der er grund­læggende for, at voksenundervisning skaber læring. I bogen giver Hessel og Fedders en 7-trinsguide til at lykkes som voksen­under­viser. De kommer bl.a. ind på: velkomst, relationelle virkemidler, proaktivitet, imødegåelse af modstand, robusthedsfaktorer, læringsstile, motivation, visuelle virkemidler og meget mere.Bogen er skrevet til alle, der har ansvar for voksenundervisning samt til voksenundervisere. Fokus er særligt på de undervisere, der efteruddanner offentligt ansatte samt elever på grunduddannelser, som er målrettet jobs i den offentlige sektor.

  • - ideer, viden og værktøjer
    af Heidi Honig Spring
    231,95 kr.

    Få succes i skolens ressourceteam! Bogen giver dig som vejleder, ressourceperson og leder det faglige fundament for et udbytterigt arbejde i skolens ressourceteam. Ressourceteam, inklusionsteam, PLC – kært barn har mange navne. Fælles for dem er dog, at det kan være svært for de involverede at finde retning, rammer, indhold og ikke mindst afgrænsning for arbejdet. Denne bog giver dig værktøjerne og leder vejen: Det handler om fælles faglighed, hvordan arbejdet kan organiseres og fungere i praksis, om faldgruber, legitimering i forhold til ledelsen og meget mere.Bogens første del ser på ressourceteamet internt. Den definerer, hvad en ressourceperson og et ressourceteam egentlig er, og den gennemgår kompetencer, udfordringer, behov samt mål- og indsatsplaner.Anden del handler om ressourceteamet eksternt: forældre, elever, ledelse og øvrige kollegaer. Her kommer bogen blandt meget andet ind på behovsafstemning, observation, undervisningsplanlægning, medundervisning samt lærings- og trivselssamtaler.Her er masser af værktøjer og guides, bl.a. til en teamkontrakt, vejledningsprocedurer, funktionsbeskrivelser, undervisningsobservationer, didaktiske lærings- og trivselssamtaler, elevspørgeguides, mål- og indsatsplaner m.v. Bogen trækker bl.a. på den nyeste forskning fra New Zealand og henvender sig til vejledere, ressourcepersoner og ledere i og omkring skolen.På www.frydenlund.dk kan bogens kopiark downloades gratis.Heidi Honig Spring er lærer, uddannet i systemisk ledelse og konsultation og har desuden en master i specialpædagogik. Hun arbejder som AKT- og inklusionskonsulent i Høje-Taastrup Kommune og er Faglig Leder for Pædagogik og Læring. Hun er forfatter til en lang række bøger.

  • af Henning Engholt Jørgensen
    118,95 kr.

    Lærerjobbet er et af de vigtigste, sjoveste og spændende job på jorden. Det skal kommende nye lærere have at vide, for der er hårdt brug for nye, glade og dygtige lærere til at danne og uddanne små mennesker til et godt liv.Men ikke kun kommende lærere bør læse bogen. Forældre, bedsteforældre og politikere skal læse med. Danmark har i vores fælles folkeskole noget helt unikt, som vi skal passe på, omfavne og kramme også i fremtiden.”Henning Engholt Jørgensen giver et nært indblik i det at være lærer med de forskellige bevægelser i samfundet, som har præget de senere årtier i folkeskolen. Skolen har en særlig betydning i samfundet.”Marianne Jelved, tidligere Kulturminister, Økonomiminister og uddannet lærer”Henning Jørgensen er lærer - af Guds nåde! Både af den gamle - og den helt moderne slags. Det er et spændende skrift med positive og glade, men ikke naive tanker og erfaringer fra et langt liv i børnenes og folkets tjeneste.”Klaus Eusebius, Tidligere rektor på Herlufsholm Skole, cand.mag. i historie og uddannet gymnasielærerOm forfatterenHenning Engholt Jørgensen f. 1958 og uddannet folkeskolelærer i 1984. Henning har undervist på flere forskellige folkeskoler i Danmark og prøvet stort set alle funktioner i skolens dagligdag. Henning sad i Næstved byråd fra 2009-2013. Han har fungeret som TR og redaktør af det lokale lærerkredsblad, samt arbejdet i kredsstyrelsen i Næstved Lærerkreds.

  • af Micki Sonne Kaa Sunesen & Jonas Sprogøe
    172,95 - 209,95 kr.

    KORT & GODT OM KOMPETENCEUDVIKLING giver et overskueligt overblik til alle, der søger svar på komplekse spørgsmål om kompetenceudvikling i professionelle og arbejdsmæssige sammenhænge.Bogen bygger bro mellem teori og praksis, svarer på komplekse spørgsmål og sætter fokus på, hvad man konkret skal være opmærksom på. Bogen præsenterer også en model, som kan bruges, når man skal starte og facilitere dialog og refleksion i en medarbejder- eller ledergruppe i arbejdet med kompetenceudvikling.KORT & GODT OM KOMPETENCEUDVIKLING henvender sig til alle, som interesserer sig for kompetenceudvikling. Den er særligt til ledere, konsulenter, psykologer og undervisere, som har med voksnes læring og kompetenceudvikling at gøre.

  • af Thomas Thurah
    299,95 kr.

    Fiktion - litteratur og didaktik på læreruddannelsen henvender sig til lærerstuderende i dansk og er skrevet med henblik på det modul, der under forskellige overskrifter på læreruddannelsesstederne beskæftiger sig med fiktionslitteratur. Også dansklærere i grundskolen kan hente inspiration og faglig opdatering i bogen. Fokus i bogen er først og fremmest på skolens mellemtrins- og udskolingsklasserne. Bogen dækker litteraturen som undervisningsfag bredt og giver i ti store kapitler en både praktisk og teoretisk indføring i: - fiktion og fiktionslitteratur - genrer og genrekoder - litterære metoder - tekstanalyse - litteraturdidaktik og -pædagogik - litteraturhistorie, klassikere og kanon - børnelitteratur - digital litteratur og intermedial litteraturdidaktik - skrivepædagogik, bl.a. creative writing - mundtlighed og litteratursamtale Bogen trækker på nyere relevant forskning, særligt inden for litteraturdidaktikken. Hvert kapitel rummer desuden: - teksteksempler fra både dansk og udenlandsk litteratur - analyse- og refleksionsøvelser - didaktisk inspiration i form af en lang række konkrete undervisningsforslag- didaktiske øvelser med afsæt i de didaktiske tilgange, som bogen introducerer til

  • - 14 sjove metoder til fremme af trivsel i de små klasser
    af Gülten Eminovski
    109,95 - 236,95 kr.

  • - De værste fælder og de bedste teknikker
    af Martin Einfeldt
    188,95 kr.

    Næsten alle har oplevet det: De lærere som fik os til at grine, var dem vi nød og lærte mest af. Som regel. Og så var der katastroferne når lærerens humor ydmygede og isolerede elever. Eller fik læreren selv til at ligne et fjols.Denne bog er til alle lærere fra børnehaveklasse til universitet og voksenundervisning. Den kan også bruges af fx spejdere, forsvaret og køreskoler.Bogen er en guide til at bruge humor så det fremmer dine elevers læring og trivsel. Du får teori, konkrete råd, 33 eksempler fra virkeligheden, og du lærer:At du ikke behøver selv at være morsom for at bruge humor i din undervisning.At finde og forberede morsomt stof.At bruge dine elevers humor.At udvikle spontan morskab med dine elever så det er trygt og lærerigt for alle.At undgå humorens fælder: krænkelse, udelukkelse, kiksethed og selvfedme.Du får det sjovere når du underviser, og det gør dine elever også.

  • - Tips til nye lærere og forældre
    af Hans Erik Hansen
    141,95 kr.

    Lærerbogen indeholder tips og ideer til den nye lærer og til forældrene, tips som jeg gerne selv ville have haft, da jeg startede som lærer.Teksten leverer nedslag på de områder som en gammel lærer finder interessant. De bliver bredt ud i et uskyldigt håb om at både lærere og forældre inspireres.Det er ikke en stemme fra graven, men dog fra pensionisten, til nogle vigtige aktører som nu er sammen om at skabe liv, mening og glæde i det cirkus som folkeskolen også er.Om forfatterenHans Erik Hansen (f. 1956) har skrevet en halv snes bøger. Mange af dem har været julehistorier for børn, lavet i samarbejde med tegneren Julius. En del skuespil til brug i skolen er også udgivet. Med Lærerbogen har forfatteren for anden gang folkeskolen som emne.

  • af Aske Stigmo
    160,95 kr.

  • af Hans Erik Hansen
    141,95 kr.

    Med varierende mellemrum har en usynlig følgespot de seneste ti år haft fokus på en række ganske almindelige lærere. De er ansat til at skabe meningsfulde undervisningssituationer, også selvom der kommer en ny skolereform, og når deres arbejdsvilkår bliver forringet.Denne bog samler 42 blogindlæg, som har været offentliggjort i lærernes fagblad, Folkeskolen. Samlingen blotlægger på underholdende vis en moderne lærers udfordringer, og de løsninger som i det daglige bliver fremtryllet.Bogen er tilegnet lærere og skolefolk, ja alle som er interesseret i vores fælles skole.Om forfatterenHans Erik Hansen (f. 1956) har skrevet en halv snes bøger. Mange af dem har været julehistorier for børn, lavet i samarbejde med tegneren Julius. En del skuespil til brug i skolen er også blevet udgivet.De Hellige Haller er forfatterens første forsøg på at fange et voksent publikum.

  • af Lisbeth Lunde Frederiksen & Karen Marie Hedegaard
    184,95 - 231,95 kr.

    Siden årtusindeskiftet har vi oplevet et hastigt reformtempo for både skole og læreruddannelse, og der stilles krav til både ledere og undervisere om at medvirke til udvikling af praksis. Det stærke fokus på udvikling og forandring indebærer en risiko for afprofessionalisering på grund af øget politisk og administrativ styring, men der opstår samtidig en mulighed for dynamisk vekselvirkning mellem forskning, uddannelse og praksis, i det omfang det er aktørernes situation og erfarede problemstillinger, der er udgangspunktet.Det er en fælles antagelse for de forsknings- og udviklingsprojekter, som beskrives i bogen, at samarbejde med lærere og undervisere, der skal være aktører i forandringsprocesserne, er en forudsætning for bæredygtig udvikling i skole og uddannelse. Disse processer fremmes af en stærk lærerprofessionalitet, en grundfaglighed af viden og kriterier for god praksis.I ‘Veje til professionel udvikling – i læreruddannelse og lærerarbejde’ præsenteres forskellige veje til udvikling af praksis gennem et samarbejde mellem forskning, skole og uddannelse. Veje der kan bidrage til udvikling af undervisningspraksis og samtidig bidrage til professionel udvikling hos lærerstuderende, lærere i skolen, ledere i skolen og undervisere i læreruddannelsen.

  • af Ole Ditlev Nielsen & Martin Lasse Hansen Sieben
    221,95 - 265,95 kr.

    20 skridt til bedre lærersamarbejde er en bog, der giver konkrete idéer og værktøjer til, hvordan man bedst muligt kan styrke og udvikle samarbejdet på en uddannelsesinstitution. De seneste års mange forandringer i uddannelsessystemet har nødvendiggjort lærersamarbejde i et hidtil uset omfang. Men hvordan gør man det lige i praksis? Hvordan sikrer man sig, at alle medarbejdere føler, at samarbejdet er meningsfuldt og udbytterigt? Hvordan kommer et øget samarbejde eleverne til gode, og hvordan får man ledelse og lærere til at spille på samme hold? 20 skridt til bedre lærersamarbejde giver svar på disse spørgsmål – konkret og til at implementere i praksis. Med afsæt i den nyeste teori og forskning på området giver forfatterne idéer til, hvordan man kommeri gang med at skabe et bedre samarbejde på den enkelte skole. Bogen giver praktiske input til, hvordan man udnytter tid og ressourcer bedst muligt, hvordan man skaber fælles mål og arbejder efter dem, hvordan man bliver bedre til at hjælpe hinanden, hvordan de uundgåelige konflikter håndteres og meget, meget mere. 20 skridt til bedre lærersamarbejde henvender sig til undervisere og ledere i grundskolen, på de gymnasiale uddannelser, erhvervsuddannelserne,VUC, kortere videregående uddannelser samt til lærer- og pædagogikumstuderende.

  • af Ole Ditlev Nielsen
    188,95 - 219,95 kr.

    Forandringer er de seneste år blevet et vilkår for de fleste undervisere. Det giver muligheder, men det giver også udfordringer i undervisningen og i livet som lærer.Forandringspædagogik er en bog om at håndtere forandringerne, bruge dem positivt og om at finde frem til den bedst mulige praksis. Bogen giver bud på, hvordan man skaber positive forandringer i sin undervisning i form af eksempelvis positive lærer-elevrelationer, bedre vaner i lektionerne og en øget lærertroværdighed i en hverdag præget af forandringer og reformer.Med afsæt i den nyeste pædagogiske forskning om, hvad der skaber positive læringsresultater for eleverne, viser bogen, hvordan man kan bruge fx feedback, klassediskussioner og en stærkere håndtering af de digitale distraktioner til at skabe bedre undervisning. Derudover indeholder bogen en lang række konkrete cases fra den danske undervisningsverden. I disse cases giver lærere og ledere fra Thisted til Østerbro de bedste tips og råd fra deres egen undervisning, og de fortæller om, hvordan de har skabt positive forandringer i deres hverdag. Bogen viser, hvad vi kan lære af disse eksempler, og hvordan den enkelte lærer kan bruge dem i sin praksis.Forandringspædagogik indeholder en række værktøjer, arbejdsark og øvelser, som læseren kan bruge med det samme. Det gælder, uanset om man er underviser i folkeskolens ældste klasser, på ungdomsuddannelser som gymnasier og handelsskoler eller på VUC. Dermed er det en bog, der kan føre til konkrete, positive forandringer i undervisningen, og som sådan er den en uundværlig inspirationsbog for den engagerede lærer.

  • - Læring som deltagelse i vekslende handlesammenhænge
    af Lars Lindhart

    Bogen er en lettere revideret udgave af en ph.d. afhandling, indleveret ved Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, og forsvaret marts 2007. Den behandler overgangen fra uddannelse til erhverv, idet den undersøger det grundlag, hvorpå nyuddannede folkeskolelærere udøver deres profession. Hvilke spor afsætter læreruddannelsen i den nyuddannedes praksis ? Hvilke strategier anlægger den nyuddannede lærer i mødet med praksis? Hvilke ressourcer trækker den nyuddannede på i sin praksis ? Hvilke forandringer sker der i den nyuddannedes praksis det første halvandet år af ansættelsen?

  • - En praksisguide til diffentieret undervisning
    af Bruce Campbell
    106,95 kr.

    De mange intelligenser rummer et væld af strategier for differentieret undervisning og evaluering, som er lige til at tage i brug og vil give dine elever et stort udbytte af alle timer. Bogen er tilrettelagt som en arbejdsbog og viser lærere, hvordan de kan tilgodese såvel svage som stærke elevers behov ved hjælp af nyttige værktøjer såsom undervisningsmodeller, klasseundervisning og gruppearbejde, spørgeskemaer til elever og lærere, undervisningsforløb, forslag til temaer og hjemmearbejde samt evaluering. Bogen indeholder desuden henvisninger og eksempler på, hvordan den kan anvendes i det danske skolesystem, udarbejdet af Jette Kantsø, som også har skrevet dansk forord.

  • - Udvikling af gode klassemiljøer
    af Solbritt Lindahl
    106,95 kr.

    Med fokus på udvikling af et godt klassemiljø giver bogen en praktisk vejledning i at skabe tryghed og trivsel i klassen som grundlag for at opnå en succesfuld udvikling hos eleverne, både socialt og fagligt. Bogen giver konkrete anvisninger på, hvordan læreren kan bygge bro mellem lærer og elever samt eleverne imellem for derved at skabe de bedste rammer for lærerens kommunikation, organisering og gennemførelse af en relevant undervisning på en relationsfremmende måde. I støttende omgivelser med god atmosfære har eleverne gode chancer for at føle, at de lykkes.

  • - Nogle værktøjer til PPR
    af Henning W. Nielsen
    106,95 kr.

    Dette materiale er udformet med blikket rettet mod det faktum, at betingelserne for PPR's funktioner i skolen er under hastig forandring. Det er nødvendigt at udvikle metoder, der kan anvendes i en ny skolevirkelighed præget af et øget fokus på inklusion og en ændret opfattelse af, hvad og hvem specialundervisningen fremover skal omfatte. Materialets primære formål er at fungere som et redskab, der kan hjælpe med at skabe en hensigtsmæssig struktur for samarbejdet mellem de voksne, der har indflydelse på barnets situation - og dermed i sidste ende en mere effektiv indsats. Det er opbygget omkring dialog- og analyseskemaer, nogle teknikker og korte beskrivelser af teoriområder.

  • af Sue Roffey
    106,95 kr.

    Positive relationer og et godt tilhørsforhold til skolen forbedrer indlæringen og fører til en mere hensigtsmæssig adfærd for alle elever, hvilket underbygges af forskning. Denne bog ser nærmere på de sociale og følelsesmæssige aspekter ved indlæring og giver metoder til at fremme positiv adfærd og trivsel i klassen og på skolen generelt. Hvert kapitel rummer cases, forslag til aktiviteter og tjeklister. Bogen tager bl..a. fat i følgende temaer: - udvikling af følelsen af at høre til i klassen - undervisningsmetoder, der fører til størst muligt engagement og deltagelse - hvordan man reagerer effektivt på udfordrende situationer - hvordan man kan genetablere kontakt til marginaliserede elever. Bogen byder på hjælp til arbejdet med de mange inklusionsprojekter, der foregår i det danske skolesystem. Samtidig kan bogen være et værdifuldt bidrag til professionshøjskolernes udvikling af metoder og materialer, der understøtter relationelle lærerkvalifikationer og ikke blot den faglige undervisning. Henvender sig til lærere, skoleledere, pædagoger og andre, der er interesserede i og beskæftiger sig med børn, unge og læringsmiljøer.

  • - Kunst, kreativitet og sanselighed
    af Ernest Holm Svendsen, Pernille Overø, Hans Fagt, mfl.
    106,95 kr.

    Bogen kommer med et bud på, hvilke kvalifikationer, processer og forudsætninger, der skal til for, at skoler og uddannelsesinstitutioner kan supplere den faglige undervisning med en kompetenceudvikling, som er baseret på praksis. En kompetenceudvikling, der forløser og udvikler elevernes potentialer og ressourcer til evner, som kan overføres som beredskab og egenskaber til at håndtere de udfordringer, eleverne møder i det superkomplekse samfund. Det er de potentialer og ressourcer, der kan sikre, at børn og unge kan håndtere fremtidens udfordringer, også selvom de byder på høj kompleksitet, er uforudsete eller handler om at skabe nye løsninger med knappe ressourcer. Bogens praksisser kan give børn og unge nye personligt funderede kompetencer samt et andet sprog, hvori de kan rumme og kommunikere om det komplekse. Her kan de opleve og erfare, hvordan den faciliterede skabende træningspraksis giver dem adgang til nye indre ressourcer og styrker. Otto Scharmers Teori U bruges i kompetenceudviklingen som den gennemgående kreative bevidsthedsproces. Praksisdelen fortæller om, hvordan man kan inddrage dans, musik, gastronomi, improvisation, teater, heltetræning, billedkunst, expressive arts coaching og arkitektur i processen.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.