Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Alt for ofte bliver e-learning ikke til andet end spredt fægtning. Hvis det virkelig skal skabe forandringer, skal det digitale integreres i organisationens læringskultur, så nærvær, deltagelse og motivation ikke går tabt.Denne bog viser, hvordan effektiv digital læring kan erstatte traditionelle kurser. Den er oplagt som håndbog for undervisere, ledere og HR-konsulenter, der skal facilitere digital læring i offentlige og private organisationer.Bogens første del giver dig indblik i muligheder og barrierer i forbindelse med digital læring. Bogens anden del præsenterer konkrete metoder til, hvordan man kan designe et digitalt læringsforløb. Der sættes blandt andet fokus på:blended learningden digitale facilitatordigitalt læringsdesigne-læringvirtuel læringsocial læring på digitale platformenye tendenser
Hvordan engagerer du dine studerende online? Hvordan planlægger du onlineundervisning? Hvordan får du de studerende til at arbejde sammen i et digitalt undervisningsmiljø, og hvilke teknologier skal du bruge?Onlineundervisning handler ikke kun om at sætte strøm til undervisningen. Uanset om undervisningen udelukkende foregår online, eller digitale elementer indgår i et fysisk undervisningsmiljø, så kræver tilrettelæggelsen af undervisningen indsigt i, hvad der engagerer de studerende. Bogen guider undervisere gennem de valg, der skal træffes.Onlineundervisning præsenterer metoder, skemaer og tjeklister til at skabe gode onlineforløb og -aktiviteter. Bogen viser, hvordan man som underviser kan sætte den studerende i centrum igennem alle undervisningsfaser – fra planlægningsfasen over gennemførelsesfasen og til evalueringsfasen.Bogen er primært en praksisnær guide til undervisere på de videregående uddannelser og pædagogiske konsulenter. Den henvender sig dog til alle, der mangler inspiration til onlineundervisning, har behov for eller lyst til at forbedre egen praksis, eller som skal undervise online for første gang.
La compétence Agir en situation interculturelle (ASI) répond à un besoin initial formulé par un groupe d¿enseignants de l¿Université Clermont Auvergne : valoriser les apprentissages interculturels d¿étudiants qui participent à des dispositifs pédagogiques s¿inscrivant dans une démarche d¿internationalisation à la maison. Ne trouvant pas d¿instrument permettant de rendre compte de ce développement, ils ont construit un dispositif sur mesure. Il a pris la forme d¿une compétence qui a vocation à être déployée comme un outil d¿évaluation pédagogique. Les premiers chapitres de l¿ouvrage reviennent d¿abord sur la manière dont ce groupe d¿enseignants, accompagné d¿une conseillère pédagogique, a formé une communauté de pratique et a construit la compétence ASI, son système d¿évaluation et un ensemble d¿outils facilitant son déploiement. Ensuite, quatre chapitres présentent la manière dont la compétence a été utilisée dans des environnements pédagogiques diversifiés, en mobilisant des pratiques pédagogiques variées (des échanges virtuels, le parrainage d¿étudiants internationaux). Cet ouvrage s¿adresse ainsi aux enseignants-chercheurs et aux enseignants désireux d¿accompagner le développement de la compétence interculturelle chez leurs étudiants, quelle que soit leur discipline, dans des enseignements proposés à la maison. Il s¿adresse également aux conseillers pédagogiques souhaitant comprendre comment accompagner une équipe d¿enseignants qui veut construire une compétence. Enfin, même s¿ils ne sont pas le public-cible, cet ouvrage pourrait intéresser les étudiants désireux de développer leurs compétences interculturelles. Ils découvriront comment ils peuvent devenir acteurs de leur parcours d¿internationalisation en valorisant chaque expérience et en l¿intégrant dans leur capital de mobilité.
This handbook provides foundational, conceptual, and practical knowledge and understanding of inclusive education, special needs education. It highlights the need for preparing special educators and teachers for inclusive classrooms to effectively cater to the needs of students with diverse needs for countries globally.
This book examines four distinct areas of education that suffered as a result of the COVID-19 pandemic in Asian and African regions, and tackles the challenges and barriers that came as a result of the shift to online learning.
This volume addresses challenges that the field of English language teacher education has faced in the past several years. Contributors describe how teacher educators have responded to the specific needs and difficulties of educating teachers and teaching second language learners in challenging circumstances around the world.
This volume addresses challenges that the field of English language teacher education has faced in the past several years. Contributors describe how teacher educators have responded to the specific needs and difficulties of educating teachers and teaching second language learners in challenging circumstances around the world.
The aim of this book is to draw a holistic picture of ongoing online teaching-activities before and during the lockdown period and present the meaning and future of e-learning from students¿ points of view, taking into consideration their attitudes and expectations as well as industry 4.0 and society 5.0 aspects.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.