Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Undervisning for fysisk handicappede elever

Her finder du spændende bøger om Undervisning for fysisk handicappede elever. Nedenfor er et flot udvalg af over 7 bøger om emnet. Det er også her du finder emner som Undervisning til hørehæmmede, døve, blinde eller synshandicappede, eller elever med andre fysiske handicap som kræver specialundervisning.
Show more
Filter
Filter
Bogtype
  • (7)
Format
  • (3)
  • (3)
  • (1)
Sprog
  • (3)
  • (4)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (0)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Tag
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Vis mere
Sorter efterSorter Populære
  • - Om høreforstyrrelsen APD - Auditory Processing Disorder
    af Helle Overballe Mogensen & Dorte Bisgaard
    188,95 kr.

    APD er en hyppigt overset lyttevanskelighed, der påvirker barnets og den unges læring, udvikling og trivsel. Denne bog giver viden om, hvordan APD kommer til udtryk, hvad der forårsager problemerne, og hvad man som forælder, pædagog, lærer eller anden professionel kan gøre for at støtte barnet og den unge med dårlige lyttefærdigheder. APD skyldes ikke nedsat hørelse, men at hjernen ikke formår at skelne lydene, zoome ind på relevant lyd, sortere lyde og skabe mening. Børn med APD har derfor ofte svært ved at forstå det talte sprog og kan have besvær med fx læse-stave-tilegnelsen. Når hjernen ikke lytter giver en teoretisk gennemgang af hørelsen og hjernens processering af lyd samt den viden, der findes om APD’ens karakter. Bogen indeholder casebeskrivelser, en praksisdel, der giver forslag til forbedringer af de fysiske rammer i læringsmiljøet, pædagogisk understøttende tiltag, viden om behandlingsmuligheder samt screeningsark, der kan anvendes til at vurdere om et barn har en indikation for APD.

  • - Håndbog for forældre og professionelle
    af Camilla Grann
    256,95 kr.

    "Livet med et udviklingshæmmet barn" beskriver de særlige vilkår og udfordringer, man har i en familie med et handicappet barn. Bogen dykker ned i de forskellige dele af barnets opvækst fra fødsel over ungdomsliv og til tidlig voksenalder. Hver alder har sine egne udfordringer, hvor der kan være brug for at høre andres erfaringer eller blive udfordret på egen tænkning. Bogen er derfor krydret med citater og udsagn fra forældre, der selv har børn med udviklingshæmning. Deres bidrag gør bogen nuanceret og levende. Bogen giver kortt sagt svar på nogle af de uendeligt mange spørgsmål, der melder sig, og som man ikke kan gå ét sted hen og få svar på. Nogle af disse spørgsmål er eksistentielle og personlige – andre af mere lavpraktisk art. Bogens kapitler veksler fra letforståelig formidling af faglige emner som kromosomer og syndromer, regler og rettigheder og beskrivelse af barnets funktionsniveau til nære emner som tilknytning, sorg, opdragelse, handicapidentitet og familiedynamik. Bogen indeholder desuden praktiske informationer om merudgifter, tabt arbejdsfortjeneste, hjælpemidler, relevante foreninger mv. Bogen kan også bruges som opslagsværk, hvis der er en bestemt problemstilling i livet med det udviklingshæmmede barn, der kræver særlig opmærksomhed. Bogen henvender sig især til forældre, bedsteforældre og andre pårørende til børn med udviklingshæmning samt til professionelle, der arbejder med området i kommunalt eller specialpædagogisk regi.

  • af Barry M Franklin
    462,95 kr.

  • af Stephen Michael King
    140,95 kr.

    Eine berührende Geschichte über das Anderssein vom vielfach ausgezeichneten Bilderbuchkünstler Stephen Michael King ab 4 Jahren.Eins, zwei, drei ... jeder Tag ist voller Hopser und Hüpfer für Drei. Fröhlich geht er, wohin auch immer seine Nase und seine drei Beine ihn führen. Auf seinem Weg begegnen ihm viele neue Freunde - und eines Tages sogar eine eigene Familie!Michael Stephen King erzählt voller Humor und Herzenswärme über einen heimatlosen, dreibeinigen Hund - die klare Botschaft dabei: Unterschiede feiern, Empathie üben und ein unvoreingenommener Umgang mit dem Thema Behinderung. Ein zauberhaftes Bilderbuch über das Glück, genau so zu sein, wie man ist!

  • af Jana Alber, Steffen Kaiser & Gisela C. Schulze
    189,95 kr.

    Pädagogische Problemlagen sind vielschichtig, häufigsehr komplex und erfordern die Zusammenarbeit vonunterschiedlichen Professionen mit den betroffenenPersonen sowie ihren Familien und Unterstützerinnenund Unterstützern. Dabei wird der Einsatz vonICF-basierten interdisziplinären Diagnostik- bzw. Analyseinstrumenten,wie die hier vorzustellende feldtheoretischbasierte Person-Umfeld-Analyse, an Bedeutung gewinnen.Die im Lehrbuch vorhandenen Beiträge stellen auftheoretischer und auf praktischer Ebene die Anwendungder feldtheoretisch basierten Person-Umfeld-Analyseanhand von verschiedenen Fallbeispielen vor. Dabei wirdein ausgewogenes Verhältnis zwischen notwendigen theoretischenBezügen, analytisch-diagnostischen Konzeptenund Anregungen zum reflektierten beruflichen Handelnentsprechend den Gütekriterien qualitativer Forschung alsein Kennzeichen dieser Veröffentlichung hergestellt. DasLehrbuch richtet sich sowohl an Studierende der SonderundRehabilitationspädagogik als auch an die kooperierendenBerufsgruppen in den Bereichen Pädagogik, Psychologie,Medizin, Therapie und Pflege.

  • af Nancy Williams
    171,95 kr.

    Die Yogatherapie wird als Behandlungsform immer beliebter, weil sie das körperliche und geistige Wohlbefinden von Kindern mit schwereren Behinderungen zu bessern vermag.Dieses Buch beschreibt ein spezielles Yoga-Programm für Kinder mit unterschiedlichen Fähigkeiten und Fertigkeiten und vermittelt sowohl Fachleuten als auch Eltern das nötige Wissen, um die Therapie durchführen zu können.Das Programm beinhaltet eine bestimmte Abfolge von Yoga-Übungen, die einzeln erklärt und durch Illustrationen verdeutlicht werden. Durch die Yogastellungen lernt das Kind, ein besseres Körpergefühl zu entwickeln. Weitere positive Wirkungen der Übungen sind z.B. eine gesunde Ausrichtung der Wirbelsäule, die Fertigkeit, Blickkontakt herzustellen, und eine ruhige und gleichmäßige Atmung.Die Autorin bietet viele Tipps, wie man eine geeignete Umgebung für die Yogatherapie schaffen kann, auf die besonderen Bedürfnisse eines Kindes eingeht und die Stunden durch Hilfsmittel und Spiele auflockert. Es wird beschrieben, wie die Yogatherapie bei Kindern durchgeführt wird, die mit bestimmten Symptomen und Behinderungen wie z.B. Autismus-Spektrum-Störungen, Down-Syndrom oder Cerebraler Bewegungsstörung leben. Am Ende des Buches berichten Kinder und ihre Eltern von den Wirkungen des Yoga-Programms und der Leser erhält Informationen über weiterhelfende Bücher und Adressen.Dieses praktische Buch ist bestens geeignet für Eltern, Lehrer, Therapeuten und andere Fachleute sowie für jeden, der ein Kind durch anregende, fröhliche und therapeutische Yoga-Übungen fördern möchte.

  • af Iréne Johansson
    278,95 kr.

    Dette er en fagbog til professionelle voksne og forældre til små børn med handicap.Med denne bog i hånden kan fagpersoner hjælpe endnu flere småbørn med handicap. Bogen vil komme mange forældre til gode i deres ønske om at være aktive samarbejdspartnere i indsatsen omkring deres barn.Irene Johansson beskriver, hvordan de helt nære omsorgspersoner kan tage aktivt del i en tidlig sprog- og kommunikationstræning af småbørn med handicap. Gennem de detaljerede ugebeskrivelser i bogen kan forældre deltage i udviklingen af barnets kommunikation og sprog. Gennem dette samspil bliver der etableret en platform for forståelse og udvikling.På baggrund af det typiske barns udvikling beskriver bogen forskningen i sprog, tale og kommunikation hos småbørn med handicap. Grundlaget for de praktiske anvisninger og øvelser er en helhedsorienteret og systematisk teoretisk tilgang.Bogen indeholder tegn til tale-illustrationer, så brugeren lettere og mere naturligt vil kunne inddrage tegnene i samspillet med barnet.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.