Tidligere bogreolen.dk  |  Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering

Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder

Her finder du spændende bøger om Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder. Nedenfor er et flot udvalg af over 209 bøger om emnet. Det er også her du finder emner som Kontrol i klasseværelset, mentorskab, pædagogiske færdigheder.

Vis mere
Filter
Filter
Bogtype
  • (208)
  • (27)
  • (1)
Format
  • (116)
  • (78)
  • (26)
  • (7)
  • (3)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
Sprog
  • (206)
  • (2)
  • (1)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (1)
  • (1)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
Serie
  • (4)
  • (3)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Tag
  • (16)
  • (11)
  • (11)
  • (8)
  • (7)
  • (6)
  • (6)
  • (5)
  • (5)
Vis flere
Sorter efterSorter Populære
  • af Dale Carnegie
    211,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Vi mennesker lever ofte med bekymringer og har vaner der understøtter disse i dagligdagen. Det hæmmer vores evne til at tænke positivt, i muligheder - og i konkrete mål. Med Dale Carnegies fascinerende og tidløse bog - Lev livet uden bekymringer - får du hjælp og råd til, hvordan du kan eliminere dårlige vaner såsom, angst og frygt - og i stedet opleve en bekymringsfri fremtid. Bogen er fyldt med råd, vejledninger og praktiske lektioner, som du vil kunne bruge resten af livet - og som vil give dig en gladere dagligdag. Læs om hvordan du ændrer en dagligdag med søvnløshed, melankoli og træthedsfølelse til i stedet at tænke positivt og styre herimod ønsker og mål. Oplev, hvordan du reducerer dine bekymringer, får bedre søvnrytme og får værktøjer til at tænke og arbejde mere effektivt og konstruktivt. Begynd eventuelt med denne påstand – ”næsten 80% af det vi bekymrer os om bliver ikke til noget alligevel” Lær at bryde bekymringsvanen, og lev dit liv uden bekymringer. Der er ingen grund til at leve med bekymring og ængstelse, der forhindrer dig i at nyde et fuldt, aktivt og lykkeligt liv. Hvis du beslutter at følge bogens anvisninger vil du uden tvivl få indsigt til at lykkes bedre i livet – til gavn for dig, din familie, dine venner – og i dit arbejdsliv. Dale Carnegie har med bogen begået et tidløst mesterværk. ”Lev livet uden bekymringer”, er læst af millioner af mennesker verden over, og er i Danmark nu trykt i 19. oplag. I serien fra Dale Carnegie som også er udgivet på Paludans forlag, findes andre store klassiske bestsellere som ”Vind Venner – indflydelse og fremgang ”, og ”Hvordan du bliver en effektiv taler”. Dale Carnegies teorier anvendes som baggrund for personlig udvikling og på lederkurser verden over. Verdens førende erhvervsmand Warren Buffet sværger til Dale Carnegies teorier og har offentligt udtalt, hvordan det har formet hans liv – privat og i erhvervslivet. Er du nysgerrig efter mere, kan du læse om det på nettet.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Problembaseret læring og projektarbejde ved de videregående uddannelser
    af Nikolaj Stegeager, Thomas Ryberg, Diana Stentoft, mfl.
    234,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Problembaseret læring og projektarbejde (PBL) anvendes på en lang række videregående uddannelser. Evnen til at arbejde problem- og projektbaseret er imidlertid ikke noget, der kommer af sig selv. Det er en kompetence, der skal tilegnes og opøves. Bogen giver et solidt afsæt for at få det bedste ud af arbejdsformen. Forfatterne præsenterer en række modeller, idéer og forslag til, hvordan man på succesfuld vis kan tage ansvar for egen læring gennem de udfordringer og muligheder, der følger med PBL. Bogen sætter bl.a. fokus på: problemfelt og problemformulering projektstyring og projektledelse samarbejde i projektgrupper og med vejledere kommunikation og konflikthåndtering brug af it evaluering PBL problembaseret læring og projektarbejde ved de videregående uddannelser er skrevet af forskere fra Aalborg Universitet, som har forsket og undervist i PBL inden for hhv. humanistiske, ingeniør-, natur- og samfundsvidenskabelige uddannelser. Bogen er således tænkt anvendt på tværs af fagene.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Samarbejde og faglighed i og omkring den nye folkeskole
    af Bo Morthorst Rasmussen, Hans Henrik Hjermitslev & Thomas Rohde Skovdal Albrechtsen
    339,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Folkeskolereformen fra 2014 har stillet øgede krav til det tværprofessionelle samarbejde mellem lærere og pædagoger og til skoleledelsens evne til at organisere samarbejdet og etablere en åben skole i samspil med det omgivende samfund. Dette øgede samarbejde betyder, at det er vigtigt at diskutere læreres, pædagogers og skolelederes professionsdannelse, da viden om de enkelte professioners faglighed og identitet skaber grundlaget for et optimalt tværprofessionelt samarbejde. I denne antologi undersøger en række forskere professionsdannelse og samarbejde i den nye folkeskole. Bogen tilbyder dermed viden om og værktøjer til folkeskolens parter, så de i højere grad kan forstå hinandens udgangspunkter og således også forbedre skolens praksis. IndholdForordKapitel 1. Indledning: Professionsdannelse i den nye folkeskoleHans Henrik Hjermitslev, Thomas R.S. Albrechtsen og Bo Morthorst Rasmussen DEL 1. Historiske og teoretiske perspektiverKapitel 2. Fra kald til konkurrencestat – Pædagogernes og lærernes professionsdannelse i det 20. og 21. århundredeHans Henrik HjermitslevKapitel 3. Professionsdannelse og tværprofessionel teori og forskningBo Morthorst Rasmussen DEL 2. Samarbejde mellem lærere og pædagogerKapitel 4. Pædagogers samarbejde med lærerne – Paradokser mellem skolepraksis og skolereformen fra 2014 Cristina Daniela GulløvKapitel 5. Dramapædagogik som et fælles mål for det tværprofessionelle samarbejde mellem lærere og pædagogerBolette KvistKapitel 6. Både lærere og pædagoger underviser og opdrager!Helle Bjerresgaard og Bo Morthorst RasmussenKapitel 7. Lærer-pædagog-samarbejdet kan bidrage til at løfte dannelsesopgaven i skolenRikke Osbahr EbsenKapitel 8. Et socialkonstruktionistisk blik på pædagoger og læreres forståelser af egen og hinandens faglighedLene Krogstrup JakobsenKapitel 9. Samarbejde om børns deltagelseChristina Holm Poulsen DEL 3. Organisation og ledelseKapitel 10. Mellem skole og forvaltning – hvordan skoleledere skaber mening ud af kommunal professionsdannelseThomas R.S. Albrechtsen og Michael Normann ChristiansenKapitel 11. Ingen ledelse og intet målrettet tværprofessionelt samarbejde uden følgeskab!Helle Bjerresgaard og Bo Morthorst RasmussenKapitel 12. Den uformelle kommunikation har stor betydning for det tværprofessionelle samarbejde i skolenHelle Bjerresgaard og Bo Morthorst Rasmussen DEL 4. Skolen i samfundetKapitel 13. Den åbne og den lukkede skoleAlexander von OettingenKapitel 14. 1+1=3 – Om potentialer i samarbejdet mellem folkeskolelærere og musikskolelærereElse Marie OkkelsKapitel 15. Tidlig literacy på tværsLene Illum SkovKapitel 16. Samarbejde på tværs – netværk og fællesskaber i børnehøjdeBetina Lykke Bergmann, Connie Kock og Elin Holm RasmussenBidragydere

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Kompetence i en professionel sammenhæng
    af Bjarne Wahlgren. Vibe Aarkrog
    161,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hvordan skabe sammenhæng mellem teori og praksis? Det er professionsuddannelsernes vigtigste spørgsmål, og transfer er nøglebegrebet,der knytter sig hertil. Transfer betyder 'anvendelse af viden og kunnen lært i én sammenhæng til at kvalificere handling i en anden sammenhæng'. Bogen er den første samlede indføring i transfer på dansk. Kommende pædagoger, lærere , sygeplejersker, jordemødre, socialrådgivere, offentlige forvaltere og andre studerende ved en professionshøjskole får her en introduktion til videnskaben om det at handle kompetent og professionelt. Bogen er relevant både i grunduddannelserne og i efteruddannelserne.Transfer kan anvendes som et praksis-filosofikum. Den giver en systematisk indsigt til den studerende, der spørger: Hvordan kan teoretisk viden bruges til at reflektere over handlinger i situationer, der passer til min fremtidige arbejdsplads?

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - En bog til lærere og pædagoger om at håndtere forældre med store krav og stærke følelser
    af Rikke Yde Tordrup
    236,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Nogle forældre engagerer sig så meget, at lærere og pædagoger bliver modarbejdet og kritiseret. Samarbejdet går i hårdknude – og det går ud over børnene. Hvem er de markante forældre? Hvad driver dem så hårdt frem? Hvilke konsekvenser har deres adfærd for børnene og deres udvikling? Og hvordan kan lærere og pædagoger håndtere forældre med store krav og stærke følelser på en konstruktiv og professionel måde – også når der er konflikt i luften? Det får du svarene på i denne bog, der er skrevet af psykolog Rikke YdeTordrup, som i 20 år har rådgivet og undervist lærere og pædagoger og holdt foredrag om emnet i hele landet. Bogen kortlægger de markante forældres motivation og viser med baggrund i Daniel N. Sterns udviklingspsykologi, hvordan deres adfærd påvirker børnene. Bogen giver et hav af konkrete råd til, hvordan skolen og forældrene kan støtte børnene. Der er mange cases fra danske skoler og gode tips til, hvordan man kan fremme et godt samarbejde med markante forældre – og hvordan man håndterer konflikter. MARKANTE FORÆLDRE er en fagligt velfunderet bog, forankret i praksis og formidlet knivskarpt med både hjertevarme og humor. Bogen er en kærlig opsang til markante forældre, men også til lærere og pædagoger. Den viser nye veje og minder om, at der i enhver voksenkonflikt er børn i klemme, og at det er de voksnes ansvar at løse dem og skabe gode rammer for børnene – både fagligt, socialt og i fællesskabet. MARKANTE FORÆLDRE henvender sig til lærere og pædagoger og andre faggrupper,der har kontakt til forældre. Forældre – både markante og alle andre– kan også få en masse ud af at læse bogen.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Dorte Ågård
    146,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Bogen her er en letlæst guide til, hvordan man øger sine elevers motivation. Den er skrevet af Dorte Ågård, en af Danmarks førende forsker inden for feltet. Bogen præsenterer relevant teori om motivation fra international forskning, som hidtil ikke har været brugt i Danmark. Med afsæt i denne forskning giver bogen med inspiration og praktiske anbefalinger et bud på, hvordan man som lærer også får anvendt teorien i praksis. Forfatterens overordnede pointe er, at elevers motivation er et resultat af deres skoleerfaringer og oplevelse af læreren. Derfor har man som lærer stor indflydelse på, hvordan eleverne vælger at engagere sig i skolearbejdet. Bogen henvender sig til undervisere, der gerne vil blive klogere på:Hvad er det, der sætter elever i gang med og i stand til at arbejde engageret i skolen?Hvordan påvirkes elevers motivation af mødet med skolen?Hvad kan virke negativt på motivationen?Hvilken rolle spiller lærerne ift. elevernes motivation?Hvad kan læreren i praksis gøre for at styrke elevernes arbejdsglæde?Bogen udkommer i serien Didaktik til lærere i grundskole og på ungdomsuddannelser samt lærerstuderende. Alle bøger i serien går praktisk til værks, er fyldt med eksempler og øvelser og er baseret på den nyeste forskning inden for området. Dorte Ågård er ph.d. fra Aarhus Universitet og er ansat ved Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis på Aalborg Universitet.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af John Hattie
    588,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    I Visible Learning fra 2009 skrev John Hattie læringshistorie i form af verdens hidtil mest omfattende forskningsoversigt: en syntese af over 800 meta-analyser af faktorer, der påvirker elevers læring. Aldrig tidligere har vi set så overbevisende dokumentation for, hvad der rent faktisk virker. Synliggørelse af læringen, blandt andet i form af tydelige læringsmål, er grundlæggende den væsentligste faktor i forhold til at forbedre elevernes resultater. I Synlig læring - for lærere er denne viden sat i relation til lærerens undervisningspraksis med konkrete strategier til praktisk gennemførelse i klasserummet. Bogen giver anvisninger til forberedelse, gennemførelse og vurdering af undervisning og læring og indeholder tjeklister og øvelser ikke blot til den enkelte lærer, men også til brug i teamet og på hele skolen. Synlig læring - for lærere henvender sig til lærere, lærerstuderende, skoleledere og andre, som vil have evidensbaserede svar på, hvordan man kan forbedre elevernes læring. Bogen udkom første gang i 2012 og foreligger for første gang i dansk oversættelse i foråret 2013.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Styrk relationer, opmærksomhed og kommunikation
    af Lene Straarup & Mette Holst Bertelsen
    198,95 - 224,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    ADHD I SKOLEN er en let tilgængelig grundbog til lærere og pædagoger. Bogen giver teoretisk forståelse og praktisk inspiration til det daglige arbejde i og uden for klassen med alle børn – med eller uden diagnosen ADHD. ADHD I SKOLEN tilbyder lærere og pædagoger et mind set og en række konkrete strategier, som hjælper til at nedbringe konflikter og skældud, og som skaber en mere positiv stemning i klasseværelset for alle. Bogen kan være med til at styrke læreres og pædagogers tro på deres egne muligheder for atstøtte og hjælpe børn til bedre trivsel i klassen. Bogen er bygget op over en model med tre grundsten, der altid er i spil: • Opbygning og styrkelse af relationen • Brug af anvendt opmærksomhed • Bevidsthed om, hvad og hvordan der kommunikeres. På den baggrund behandler bogen fire emner: • Forældresamarbejde, som kan være særligt udfordret og konfliktfyldt, når et barn har ADHD. • Klasseledelse og styrkelse af børnefællesskabet, som er helt uundværligt for børn med ADHD og deres klassekammerater – men hvordan skal der ledes – på både makro- og mikroplan? • Håndtering af konflikter, som der kan være mange af i kølvandet på impulsive, uopmærksomme og let stressbare børn. • Udvikling af egen praksis, som er en fortløbende proces for og med én selv i lærerrollen og gerne med en kollega som sparringspartner. Bogen kan bruges som opslagsbog. Man behøver ikke at læse den fra ende til anden, men kan dykke ned i de kapitler, som man har brug for.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Trivsel og sociale kompetencer
    af Nanna Paarup & Søs Rask Andresen
    230,95 - 258,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Samarbejdsøvelser. Trivsel og sociale kompetencer er en bog til lærere og pædagoger, der gerne vil arbejde med klassens trivsel og udvikling af elevernes personlige og sociale kompetencer. Gennem samarbejdsøvelserne og den eksperimentelle læring styrkes elevernes læring, fællesskabet og færdighederne til samarbejde. Bogen er til den refleksive praktiker og er fyldt med værktøjer og veje til, hvordan du faciliterer processen både før, under og efter en samarbejdsøvelse. Bogen giver dig - indsigt i, hvorfor samarbejdsøvelser er relevante i undervisningen - viden om, hvordan du succesfuldt faciliterer øvelserne - metoder, der forankrer læring - teknikker, øvelser og værktøjer til at udvikle personlige og sociale kompetencer - 60 samarbejdsøvelser, direkte klar til brug - mulighed for at reflektere over egen praksis. Samarbejdsøvelser. Trivsel og sociale kompetencer er til pædagoger, der arbejder med understøttende undervisning, og til lærere i grundskolen og på ungdomsuddannelser, der har brug for et stort repertoire af aktiviteter og værktøjer til at arbejde målrettet med at udvikle de personlige og sociale kompetencer. Bogen indgår i serien VÆRKTØJER TIL KLASSELEDELSE, som tilbyder værktøjer, der umiddelbart kan implementeres i den daglige undervisning for at styrke den professionelle praksis på skoler og uddannelsesinstitutioner.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Undervisning med samarbejdsstrukturer
    af Jette Stenlev & SPENCER KAGAN
    511,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - En forandring af undervisningen på alle skoler
    af Andy Hargreaves & Michael Fullan
    490,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    I denne skelsættende bog gør to af verdens førende uddannelsesforskere op med myter, fejlslagne reformer og hurtige snuptagsløsninger i uddannelsessystemer verden over. I stedet for at tilbyde nye hurtige løsninger argumenterer Andy Hargreaves og Michael Fullan for, at man skal udvikle, værdsætte og udfordre det, man allerede har: lærerne. En langsigtet investering i dette aktiv giver nemlig langt større afkast – i form af dygtigere lærere, en professionel læringskultur og i sidste ende endnu dygtigere elever.Til at gøre det har forfatterne udviklet begrebet professionel kapital, der består af trekapitalformer:Menneskelig kapital, dvs. den enkeltes talent, engagement, viden og færdighederSocial kapital, dvs. mængden og kvaliteten af interaktioner og sociale relationer i gruppenBeslutningskapital, dvs. erfaring, dømmekraft og håndtering af kompleksitetGod undervisning forudsætter med andre ord individuelt kompetente lærere, engagerede lærere, der samarbejder, og lærere, der udøver dømmekraft i den konkrete undervisningssituation, det vil sige, som handler på grundlag af evidens og erfaring. Et af midlerne til det er professionelle læringsfællesskaber, der kan være den ramme, inden for hvilken den professionelle kapital kan investeres, vokse og give afkast. Som afslutning gives der handlingsanvisninger til at fremme professionel kapital til henholdsvis lærere, skoleledelse og forvaltning samt stater og interesseorganisationer.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Mindfulness i skole og daginstitution
    af Lone Svinth
    269,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Denne bog handler om, hvordan lærere og pædagoger med fokus på nærvær (mindfulness) kan skabe et lærings- og udviklingsmiljø, som understøtter børns erfaringer med at være til stede i sig selv og opleve fokus på at være og ro til at lære.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Cecilie Bogh & Maria Månsson
    224,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Det er en betydningsfuld opgave at være praktikvejleder. I denne bog får praktikvejlederen både baggrundsviden og praktiske redskaber til at udfylde rollen som praktikvejleder i social- og sundhedsuddannelsen og den pædagogiske assistentuddannelse.I bogen beskrives bl.a. fakta om uddannelserne, teori om læring og læringsrum, om at arbejde med mål, om relationen imellem elev og vejleder, om de vanskelige situationer og den gode praktik. Det hele er formidlet i en form, der gør det direkte anvendeligt i det daglige arbejde.  

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af John M. Winslade Gerald D. Monk
    258,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Med udgangspunkt i den narrative vejledning fremlægger bogen casebeskrivelser, retningslinjer og eksempler på vejledningspraksis, der sigter på at hjælpe eleverne med at fortælle historier, som genfortæller deres person og deres muligheder.Bogen præsenterer kortfattede og effektive teknikker og beskriver en fremgangsmåde, hvormed vejledere kan få elevers viden om sig selv i spil som grundlag for at skabe nye beskrivelser og historier, der vil bidrage til at forandre elevernes skoleliv og adfærd.Bogen henvender sig til alle, der arbejder med professionel vejledning i skolen.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Professionelle læringsfællesskaber og bedre møder
    af Nanna Paarup & Søs Rask Andresen
    229,95 - 378,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Teamsamarbejde - Professionelle læringsfællesskaber og bedre møder er til lærere, team og uddannelsesinstitutioner, der er optaget af at udvikle teamsamarbejdet og styrke den professionelle praksis med fokus på elevernes læring. Det er et kollektivt ansvar at sørge for, at alle børn og unge lærer mest muligt. Bogen er en støtte til de team, der har ambitionen om at sætte endnu mere fokus på elevernes læring. Den er også en procesguide til at bevæge sig fra det nyetablerede team til det højtydende professionelle læringsfællesskab gennem viden om teamets fem faser for udvikling. Bogen rummer en række værktøjer og øvelser til at udvikle skolens teamsamarbejde som et professionelt læringsfællesskab. Bogen giver dig • baggrunden for, hvorfor vi i endnu højere grad end tidligere skal samarbejde og udvikle de professionelle læringsfællesskaber • viden om de fem faser i teamets udvikling • værktøjer og veje til at udvikle teamet fra første møde til teamets opløsning • anledning til at reflektere over jeres samarbejde i hverdagen – og styrke det. Teamsamarbejde - Professionelle læringsfællesskaber og bedre møder er til pædagoger, lærere og undervisere. Den er relevant for team både i grundskolen og på ungdomsuddannelser og indeholder også et særligt afsnit for ledere. Bogen indgår i serien VÆRKTØJER TIL KLASSELEDELSE, som tilbyder værktøjer, der umiddelbart kan implementeres i den daglige undervisning og i jeres samarbejde for at styrke den professionelle praksis på skoler og uddannelsesinstitutioner.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Undervisning med fokus på transfer
    af Vibe Aarkrog
    264,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    En bog til undervisere på erhvervsuddannelserne.Mange elever i erhvervsuddannelserne oplever et praksischok, når de første gang kommer ud i praktik. De overrumples af en virkelighed, der synes at ligge langt fra det, de har lært om på skolen. Sagt på en anden måde har de svært ved at overføre den viden, der har fra skolen, til de opgaver, de skal udføre i praksis.Fra teori til praksis – Undervisning med fokus på transfer er en bog om transfer, dvs. at overføre viden og færdigheder fra en situation til en anden. Med bogens teori og redskaber kan underviseren tilrettelægge undervisningsforløb, der både tager udgangspunkt i den enkelte elevs forudsætninger og samtidig hjælper eleven til at kunne anvende det lærte i praktikken.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - i ungdomsuddannelserne
    af Dorte Ågård
    157,95 - 183,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Bogen giver dig teoretisk forståelse og praktisk inspiration, når du skal undervise på gymnasiet, hf, hhx, htx og andre ungdomsuddannelser. Dorte Ågård argumenter i bogen for, at de fleste elever er motiverede for undervisning, men at de har svært ved at navigere i de forventninger, der stilles. Ved at arbejde målrettet med klasseledelse og motivation kan læreren og skolen løse nogle af de problemer, der kan få både elever og lærere til at mistrives i klasselokalet. Bogen diskuterer en række centrale dilemmaer, der knytter sig til undervisning og lærerrollen, bl.a. begreber som autoritet og ansvar for egen læring. Læs om:Hvad er klasseledelse?Hvad er god klasseledelse?Hvorfor er det blevet mere udfordrende at være lærer?Hvordan kan man være en autoritet og samtidig have et godt forhold til sine elever? Forfatterens udgangspunktet er praksisnær klasseledelsesteori og styring-kontakt-modellen, som hun har tilpasset til danske forhold, og som her præsenteres for første gang i Danmark. Dorte Ågård er ph.d. fra Aarhus Universitet og er ansat ved Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis på Aalborg Universitet.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - En praksisguide i rummelighed
    af Helle Overballe Mogensen
    220,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hvordan kan man tilpasse en almindelig skolehverdag til et barn med særlige behov, uden at det vælter klassens hverdag, eller påfører lærere og pædagoger mange timers ekstra forberedelse? Der findes mange bøger om særlig pædagogik, men hvordan denne skal udmøntes i praksis, i et klasselokale med 25 andre elever; det er straks sværere at finde beskrevet. Denne bog er skrevet af en praktiker og tænkt som en slags kogebog, om realistiske hensyn, til elever med særlige behov. Hensigten med bogen er, at give brugbare, pædagogiske redskaber, der er så simple og overkommelige, at bogen finder en naturlig plads på skrivebordet når timen, dagen og ugen skal planlægges. Med enkle handlinger kan der bid for bid skabes en mere positiv hverdag for eleven, klassen og læreren.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Jette Stenlev & SPENCER KAGAN
    163,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Cooperative Learning strukturer MINIBOG Denne minibog handler om Cooperative Learnings hvordan og hvorfor. Som svar på hvordan får du bl.a. en systematisk gennemgang af de altafgørende syv nøgler i CL, samt fem strukturer belyst fra nye vinkler, der kan hjælpe dig til bedre implementering. Som svar på hvorfor behandles bl.a. teorier funderet i hjerneforskning, betydningen af hyppig og øjeblikkelig feedback, og du finder også et helt kapitel med dokumentation for effekterne af Cooperative Learning – ikke før publiceret på dansk. Hvis du har savnet evidens – eller gode argumenter – for Cooperative Learning, vil denne bog være svaret!Med denne bog kan du: · Skabe dynamik og høj aktivitet for alle elever medfem kraftfulde CL-strukturer· Opnå bedre klasseledelse og udvikling af elevernes sociale færdigheder· Få indblik i teorien, der forklarer, hvorfor Kagan Cooperative Learning virker· Få adgang til en stor mængde evidens for effekten af Kagan Cooperative Learning. Minibogen har QR-koder til liveoptagelser af alle fem CL strukturer.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Et princip møder praksis
    af Charlotte Christiansen m.fl.
    243,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Alle lærere ved, at de skal differentiere deres undervisning. Men hvad indebærer det præcist? Hvordan definerer vi, hvad undervisningsdifferentiering er – og hvordan gør vi i praksis? Det giver et bud på. Forfatterne sætter begrebet undervisningsdifferentiering ind i skolens aktuelle kontekst, hvor kravet om inklusion af elever i komplicerede læringssituationer er skærpet. De præsenterer differentiering som del af en læringskultur og introducerer et redskab til at omsætte det pædagogiske princip om undervisningsdifferentiering til praksis: UVD-modellen. Modellen består af tre dimensioner: 1. En horisontal dimension, der beskriver undervisningens tre faser: målformulering, udforskning og evaluering. 2. En vertikal dimension, der beskriver forskellige niveauer for elevernes arbejde med det faglige indhold i undervisningen. 3. En dynamisk samarbejdsdimension, der beskriver det samarbejde og de interaktioner, der kan stilladsere elevernes motivation og deltagelse i undervisningen.Gennem seks konkrete undervisningsforløb i forskellige 5.-klasser i matematik og dansk viser forfatterne desuden, hvordan modellen kan anvendes i praksis. Bogen er baseret påerfaringer fra et omfattende forskningsprojekt under Undervisningsministeriet og tilpasset Forenklede Fælles Mål. Bogens bidragydere: E. Skibsted, H. B. Svensen, K. Østergaard, S. Langager, C. Christiansen, D. Østergren-Olsen, K. N. Jepsen, K. Baltzer, M. W. Andersen , S. Tetler, S. Arne-Hansen

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Praktikbog 1 til læreruddannelsen
    af Elsebeth Jensen
    240,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Denne bog har fokus på didaktik – det vil sige på, hvordan man som lærer med gode begrundelser kan planlægge, gennemføre, evaluere og udvikle undervisning og læring. Forfatterne gør rede for, hvordan man konkret kan arbejde med planer, formål og mål i undervisningen, med undervisningsdifferentiering, feedback på læreprocesser, formativ og summativ evaluering, observationer og analyse af undervisning samt lærernes teamsamarbejde herom. Praktikken udgør et særligt læringsrum i læreruddannelsen. Samspillet mellem studerende, praktiklærere og undervisere giver den studerende en unik mulighed for at tilegne sig de kompetencer, der er nødvendige i undervisningspraksis og samvær med elever, forældre og kolleger i skolen. Bogen giver den studerende og praktikvejlederen et fælles sprog og afsæt for de refleksioner og den træning, netop praktikken giver mulighed for. Alt sammen med henblik på at uddanne lærere, der på professionel vis kan håndtere den unikke, komplekse og ofte dilemmafyldte praksis, hvor solid viden, veludviklede færdigheder og erfaringsbaserede skøn er hverdag. Didaktik. Praktikbog 1 indgår i en serie på tre bøger, der er rettet mod kompetencemålene i læreruddannelsens praktikforløb. Praktikbog 2 har fokus på klasseledelse, og Praktikbog 3 har fokus på relationsarbejde. Serien er redigeret af Elsebeth Jensen, Ole Løw og Else Skibsted.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - mere end bare video
    af Roland Hachmann & Peter Holmboe
    165,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Flipped Learning – mere end bare video giver dig et indblik i en ny tilgang til undervisning, som benævnes Flipped Learning.”At flippe” er en del af en innovativ metode til at forbedre undervisningen og gøre den mere centreret omkring samarbejds- og elevcentrereret læring. I et ”flippet” læringsrum flytter læreren en del af den traditionelle information og forelæsning ”væk” fra undervisningstiden, så eleverne i stedet kan arbejde med faglige problemstillinger gennem problembaserede og undersøgende didaktiske designs.Flipped Learning er dermed andet og mere end at distribuere digitale materialer til eleverne forud for undervisning. Flipped Learning er i lige så høj grad et syn på, hvordan undervisning med digitale medier stilladserer den enkelte elevs læringsproces på bedst mulig vis.Flipped Learning – mere end bare video klæder dig på til, at du som underviser på en overskuelig måde kan omfavne den forandring, som fremtidens samfund fordrer i forhold til samarbejde, kollaboration, diskussion, undersøgelses- og problembaseret læring, kort sagt: Aktiv læring både med og uden teknologi! Flipped Learning – mere end bare video giver dig:Et teoretisk og historisk overblik over begrebet Flipped Learning. En beskrivelse af de faktorer, du som underviseren bør have fokus på i dit undervisningsdesign. Eksempler på forskellige ”flipping-elementer”, fx modaliteter, der på forskellig vis støtter og faciliterer elevernes aktive læring. Flipped Learning – mere end blot video henvender sig primært til lærere, vejledere og lærerstuderende, men kan læses af alle, der interesserer sig for læring, undervisning og didaktik.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Karin Overballe & Helle Overballe Mogensen
    224,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Unge med særlige behov handler om de udfordringer, som sårbare unge møder, når de skal gennemføre en ungdomsuddannelse. Bogen beskriver en række udbredte diagnoser, og der er fokus på både de særlige vanskeligheder og de særlige styrkesider, som unge med diagnoser har. Med den rette hjælp og pædagogik er der stor sandsynlighed for, at også sårbare unge vil kunne klare deres skolegang på næsten normale vilkår, men det kræver bl.a., at uddannelsesstederne møder dem med imødekommenhed, fleksibilitet og forståelse. Unge med særlige behov giver de professionelle konkrete pædagogiske værktøjer, de kan bruge til at støtte sårbare unge i at udvikle mestringsstrategier, så deres selvværd og oplevelse af sammenhæng øges. Metoden er dels personlig vejledning gennem mentorordninger og den gode samtale, dels en særligt tilrettelagt pædagogik, hvori bl.a. klasseledelse, miljøstrukturerende metoder og en tilpasset didaktik indgår. Bogen henvender sig til lærere, læsevejledere, studievejledere, mentorer og UU-vejledere på ungdomsuddannelserne. Også de sårbare unge selv og deres pårørende kan have glæde af bogen.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Helle Alrø, Anette Skipper Jørgensen, Mikael Skånstrøm, mfl.
    326,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    I denne bog rettes fokus direkte mod feedback i et af skolens største fag: matematik. Læringsmålstyret undervisning og læringssamtaler mellem elever og lærere kalder på forskellige former for feedback, og en moderne fagundervisning må planlægges med øje for, hvordan eleverne kan modtage og give feedback til hinanden og til læreren. Feedback i matematik tager afsæt i områder/discipliner/arbejdsformer fra matematikfaget og kobler dem med forskellige former for feedback. Fokus er på de områder, hvor samtale og dialog er i spil i forvejen, og bogen lægger dermed også op til øget brug af samtale og dialog i et matematikfag, som per tradition har et udpræget "opgaveregningsfokus". Udgivelsen følger dermed også op på de dele af Forenklede Fælles Mål i matematik, som retter sig mod sproglig udvikling og kommunikation i faget.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Didaktiske design og læringspotentialer i grundskolen
    af Malene Erkmann & Eva Petropouleas
    326,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    En håndsrækning til at inddrage programmering meningsfuldt i grundskolen! Verden er blevet digitaliseret. Alle steder omkring os holder sensorer øje med vores blodtryk, tilbagelagte kilometer og skraldespanden, vi er lige ved at bakke ind i. Data samles i en stadig større strøm omkring os og behandles af algoritmer, der sender informationer videre til vores telefon, vores bil eller ud på nettet. Den, der kender koderne, har adgang til flere informationer om os, end vi selv har overblik over. Koderne er blevet et nyt sprog, som alle er afhængige af, men kun få mestrer. Der er derfor mange grunde til, at der også i folkeskolen er en stigende interesse for kodning og programmering.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - foretagsomhed som kompetence
    af Karin Svennevig Hyldig & Anne Kirketerp
    148,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Denne bog er en indføring i, hvordan elever lærer at omsætte kreative tanker til innovative handlinger, som skaber værdi for eleverne selv og andre. Med udgangspunkt i 15 års undervisning og forskning gennemgår psykolog, ph.d. Anne Kirketerp betingelserne for og principperne bag innovation og entreprenørskab i folkeskolen. Suppleret med forslag til øvelser og illustrerende eksempler til inspiration. Med afsæt i positiv psykologi, læringsteori og entreprenørskabsteori giver bogen definitioner på og overblik over begreberne kreativitet, innovation, foretagsomhed og entreprenørskab. Uanset om kompetencen foretagsomhed skal bruges til at starte virksomheder, blive en innovativ tømrer, læge eller pædagog, bunder den i én og samme bagvedliggende evne til at gøre noget ved det, vi oplever er forkert i verden. Bogen henvender sig primært til lærere og pædagoger i folkeskolen. Journalist Karin Svennevig Hyldig har bearbejdet indholdet med henblik på at gøre bogen tilgængelig for alle. "Ambitionen om at være „bedst“ globalt indenfor læsning og matematik er efter min vurdering den største forhindring for Danmarks fremtid som foretagsom og innovativ nation. Ikke fordi vi skal undlade at træne dansk og matematik, men fordi et så stærkt krav om måling af noget bestemt, som vi i skrivende stund er vidner til, uvægerligt vil sløre fokus på almene kompetencer som foretagsomhed" Citat fra bogen

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Atropologisk metode i gymnasiet
    af Kasper Pape Helligsøe, Line Beck & Malthe Barnkob Lehrmann
    291,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hvordan bliver gymnasiefagene innovative og anvendelsesorienterede? Et godt bud er at integrere feltarbejde i undervisningen. Med denne bog i hånden kan dine elever selv formulere og gennemføre feltprojekter. Trin for trin viser forfatterne, hvordan antropologiske feltarbejdsmetoder - deltagerobservation, interview og visuelle/materielle metoder – bruges til at opbygge ny viden om kulturelle forhold: mennesker i samspil med deres sociale og fysiske omgivelser. Undervejs bliver eleverne trænet i at anvende metoderne gennem sjove og overskuelige observations- og analyseopgaver. I sidste kapitel præsenteres 12 velafprøvede temaer med forslag til, hvordan et feltprojekt kunne se ud, og hvilke gymnasiefag det kunne indgå i. Bogen er velegnet til både AT-forløb og SRP-opgaver og til enkelt- og flerfaglige projektforløb i lokalområdet eller på studieture.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Therese Nerheim Hopfenbeck
    209,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hvordan lærer elever at lære? ‘Strategier for læring’ argumenterer for, at selvregulering, -vurdering og bevidst brug af læringsstrategier er noget af det vigtigste, elever kan lære i skolen. Ikke før eller efter det faglige stof, men som en integreret del af al læringsarbejde i skolen. Forfatteren bygger sin argumentation på egen forskning og erfaringer, resultater fra The Assessment Reform Group i England og på John Hatties omfattende metastudie, hvis pointer hun relaterer til en nordisk kontekst og undervisningsvirkelighed. Bogen er en grundig indføring i den nyeste viden om og brug af læringsstrategier og er spækket med eksempler, der på tværs af fag og klassetrin viser, hvordan elever lærer at lære. ‘Strategier for læring’ retter sig mod lærerstuderende, lærere og skoleledere, som arbejder aktivt med vurdering for læring i skolen.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Mads Hermansen, Ivar Bråten, Helle Bjerresgaard, mfl.
    474,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Feedback og vurdering for læring Denne antologi præsenterer både teoretiske perspektiver på og praktiske erfaringer med feedback og vurdering for læring fra både danske og udenlandske forskere og praktikere. Feedback beskrives af den new zealandske læringsforsker John Hattie som en af de mest centrale faktorer, når det kommer til at fremme og styrke elevernes læring. John Hattie slog for alvor sit navn fast, da han i 2009 udgav Visible Learning, verdens hidtil mest omfattende forskningsoversigt, der bestod af en syntese af over 800 metaanalyser af faktorer, der påvirker elevers læring. Og her var de væsentligste faktorer blandt andet elevens selvvurdering, formativ vurdering (vurdering for læring) og feedback. Denne antologi indledes med en helt central artikel om betydningen af feedback, nemlig 'Styrken ved feedback', skrevet af John Hattie og hans kollega ved University of Auckland, Helen Timperley. Artiklen blev første gang udgivet i 2007 og anses for at være en nøgleartikel inden for evalueringsfeltet. Den omhandler den feedback og vurdering, som er fremadrettet og læringsorienteret, med andre ord feedback og vurdering for læring. Dette fokus på læring og læringsprocessens mål fastholdes i artiklens tre centrale feedbackspørgsmål, som læreren må stille eleven, og som eleven må (lære at) stille sig selv: Hvor er jeg på vej hen? Hvordan klarer jeg mig? Hvor skal jeg hen herfra? Med Hattie og Timperleys artikel som omdrejningspunkt præsenterer denne antologi en række artikler, der alle på forskellig vis behandler feedback og vurdering for læring netop ud fra den præmis, at synliggørelse af læring og af læringens rammer og betingelser udgør de væsentligste faktorer i forhold til at forbedre elevernes læringsudbytte. Antologiens forfattere er: Helle Bjerresgaard, John Hattie og Helen Timperley, Mads Hermansen, Therese N. Hopfenbeck, Preben Olund Kirkegaard, Claus Madsen, Clarie Ellen Weinstein, Ivar Bråten og Rune Andreassen og Trude Slemmen Wille.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Jeppe Bundsgaard, Per Fibæk Laursen, Thyge Winther-Jensen, mfl.
    235,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Antologien Didaktik - lærerfaglighed, skole og læring dækker fuldt ud hovedområdet ’Pædagogik og lærerfaglighed’ i den nye læreruddannelse. Hvad undervisning er, hvad læring vil sige, og hvordan der kan undervises, har været overvejet af pædagogiske tænkere siden antikken. Svarene på de spørgsmål bliver her diskuteret og ført up to date af ni forfattere. Didaktikkens område og tilknytning til pædagogikken kortlægges, og dannelsesbegrebet belyses som værn mod overdreven specialisering og individualisering. Undervisning af tosprogede, inklusion, it-didaktik og evaluering behandles også. Bogen henvender sig til lærerstuderende, pædagogstuderende og studerende på andre uddannelsesniveauer. Den kan anvendes til undervisning i pædagogik og didaktik på både grund-, efter- og videreuddannelsesniveau. Til hvert kapitel findes spørgsmål at fordybe sig i, og en kort it-didaktisk vejledning giver hjælp til diskussioner med onlinebaserede sociale netværk.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.