Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Ledelse i praksis, 5. udgave, lærebog, er en dybdegående bog skrevet af den anerkendte forfatter Erik Staunstrup. Denne bog, der blev udgivet i 2021, er en uundværlig ressource for dem, der ønsker at forstå og mestre de mange aspekter af ledelse. Staunstrup tager læseren med på en oplysende rejse gennem ledelsesverdenen, og gennem sin skrivning giver han praktiske råd og indsigter, der kan anvendes i virkeligheden. Med sin unikke tilgang til emnet er denne bog et must for enhver, der ønsker at forbedre sine lederegenskaber. Genren af bogen er ledelse, og den er udgivet af det velkendte forlag Trojka. Med sin nyeste udgave fortsætter Ledelse i praksis med at være en afgørende guide til ledelse i det 21. århundrede.
Denne første del af Passaparola-serien består af tekstbog incl. to CD'er med lytteøvelser og oplæsning af bogens tekster. Hver lektion består af en tekst, opgaver til lytteøvelserne, grammatik, grammatiske øvelser og samtaleøvelser. Teksterne tager udgangspunkt i dagligliv i Italien med temaer som familie, hverdagsliv, ferie og fritid. Øvelserne i bogen fokuserer især på samtale og lægger vægt på, at man skal kunne klare sig i Italien. Sidst i bogen finder man en grammatisk oversigt og en ordliste. Passaparola har et stort billedmateriale, der giver indblik i italienernes dagligdag og er velegnede til samtale på italiensk. Derudover er der mulighed for særskilt at købe et hæfte med skriftlige øvelser, samt adgang til bogens website der bl.a. indeholder supplerende øvelser, oplæsninger, lytteøvelser og facitliste til bogen.
Kokkebogen er klassikeren inden for professionel gastronomisk litteratur med al grundlæggende viden for enhver kok i hotel- og restaurantkøkkener.Kokkebogen giver en omfattende indføring i alt, hvad en kok har brug for at vide: Klassiske såvel som moderne tilberedninger, varekendskab, hvilke tilberedninger de forskellige råvarer egner sig til, valg og sammensætning af tilbehør og saucer. Samt over 1300 opskrifter og grundtilberedninger.Kokkebogen er således et uundværligt værktøj for kokken - fra den grundlæggende indlæring til den fortsatte udvikling gennem hele den professionelle karriere.I denne udgave er billedsiden fornyet, bogens opbygning er forbedret, og især afsnittet om varekendskab er udvidet.Kokkebogen er ikke alene den ultimative bog for professionelle gastronomer, men også amatørkokke vil kunne få stor glæde af bogens dybe engagement i kogekunsten og dens metodiske og overskuelige pædagogik.
Sygeplejebogen 1 indledes med et kapitel om sygepleje som profession, som ud over beskrivelsen af professionsbegrebet sætter fokus på væsentlige perspektiver, som den nye bekendtgørelse lægger op til. Herefter følger flere kapitler, som giver faglige forudsætninger for sygeplejersken til at kunne indgå i samarbejde med patient og pårørende, dvs. til at kunne anlægge et patientperspektiv, som fx overvejelser om omsorg, etik og patientologi. Et kapitel om patientforløb og klinisk lederskab beskriver rammer og retningslinjer for, at patienter og pårørende kan opleve indlæggelsesforløb som overskuelige og sammenhængende.De næste kapitler fokuserer på mange af de reaktioner, som patient og pårørende kan opleve i forbindelse med sygdom og i mødet med sundhedsvæsnet, fx reaktioner på at blive syg, opfattelse af sundhed og sygdom, håb og lidelse, krise og sorg. Kapitler om krop, køn og kulturs betydning i sygeplejen giver forskellige perspektiver til at forstå patienter og pårørendes reaktioner.I dag er der øget fokus på den sundhedsprofessionelles færdigheder inden for situationsbestemt kommunikation, og kapitlet om kommunikation og den professionelle samtale giver den studerende konkrete metoder til kommunikativt at indgå i relationen med patient og pårørende.Bogens sidste kapitler favner flere områder, som på forskellig måde har indflydelse på sygeplejerskens arbejde og samarbejde med patient og pårørende som fx rehabilitering, dokumentation og evidens, patientsikkerhed og velfærdsteknologi.
Sygeplejebogen 2 lægger vægten på sygeplejerskens observationskompetence og klinisk beslutningstagen i relation til patientens grundlæggende behov.Bogen indledes med et kapitel om klinisk beslutningstagen. Her fokuseres bl.a. på sygeplejeprocessen som én af de kliniske metoder, som sygeplejersken benytter som systematisk redskab i observation, dataindsamling, dataanalyse og intervention. Herefter følger kapitler med fokus på grundlæggende behovsområder: respiration, kredsløb, udskillelser, temperaturregulering, ernæring og væskebehandling, kvalme og opkastning, søvn og hvile, personlig hygiejne, immobilitet, smerter, seksualitet og infektionshygiejne. Samarbejde med patient og pårørende inddrages undervejs i de enkelte kapitler. Bogen afsluttes med et kapitel om døden. Her er fokus på sygeplejerskens grundlæggende observationer og interventioner hos den døende patient og samarbejde med den pårørende.
International markedsføring, 5. udgave er udarbejdet til undervisning på erhvervsakademiuddannelserne og i overensstemmelse med studieordninger og fagplaner. Lærebogen er velegnet til markedsføringsøkonom, finansøkonom, akademiøkonom/merkonom. HA, HD og andre videregående uddannelser, hvor fagområdet markedsføring indgår i uddannelsesforløbet.Ved udarbejdelsen af denne nye udgave er der sket en opdatering i overensstemmelse med de nyeste udviklingstendenser i markedsføringsteorierne.I bogen er der indarbejdet en række nye teorier og modeller - ligesom nogle områder er opdateret, f.eks. kommunikation og anvendelse af sociale medier.Undervisningsmaterialet omfatter:LærebogCases og opgaver (udkommer januar 2016)E-læringsmateriale på bogens website.
Bevægeapparatets anatomi er en klassiker inden for anatomiske lærebøger. Den 13. udgave er en ny og opdateret udgave suppleret med helt nye og utroligt flotte og pædagogiske illustrationer. Lærebogen kombinerer den grundlæggende anatomi med både forebyggelse, undersøgelse, behandling, træning og genoptræning og er således den moderne lærebog for både læge-, idræts- og fysioterapeutstuderende. Elementer af embryologi, antropologi, sammenlignende anatomi, histologi og mekanisk fysik er medtaget i det omfang, det bidrager til forståelsen af struktur og funktion. Med bogen følger en elektronisk version, en i-bog, som du får adgang til via en unik e-nøgle, der er trykt forrest i bogen. i-bogen indeholder bl.a.: - Bogens fulde tekst og alle illustrationer i digital form - Egen digital notesbog til noter og opgaver - Mulighed for at markere i teksten - Mulighed for at se illustrationer i stor forstørrelse - Søgefunktion i tekst og noter - Videoklip med røntgenkinematografiske optagelser af de store led, arthropiske optagelser af skuldre og knæ, kliniske undersøgelser og optagelser af biologisk materialers og strukturers mekaniske egenskaber.
Ny udgave isbn: 9788712056362 At lede sygepleje - sygeplejerskens virksomhedsområde er en lærebog, som omhandler de organisatoriske kompetencer, som det er nødvendigt for alle sygeplejersker at være i besiddelse af, hvis de skal kunne leve op til den del af virksomhedsområdet, der hedder: At lede sygepleje
Det er svært at forestille sig et arbejde, der i højere grad rejser etiske problemstillinger end netop politiets. Alle mennesker møder situationer i såvel arbejds- som privatliv, hvor de har brug for at tænke over, hvordan de bør handle eller opføre sig. Politiet færdes dagligt i et terræn, hvor etiske problemstillinger synes gemt bag hver en busk og under hver en sten - og vi forventer som borgere i et moderne retssamfund, at politiet har en høj etisk og professionel standard i sit arbejde. Etik for Politifolk er en lærebog om etik til brug i politiet. Men den er også en filosofisk undersøgelse af de mange særlige etiske problemstillinger, som gør sig gældende på politiets område, og som et moderne politi må forholde sig til, så politifolk kan levere et arbejde af den høje professionelle standard, som borgerne har fortjent.
Denne anden del af Passaparola-serien består af en tekstbog, der indeholder:Et varieret tekstmateriale inden for mange genrer og emnerSamtaleøvelserØvelser i udtaleGrammatik, der forklares overskueligt med øvelserOplysninger om italiensk levevis og kultur Lektionerne er forsynet med billeder, der illustrerer italiensk dagligliv, og som vil være velegnede som udgangspunkt for samtale på italiensk.Der er også mulighed for at købe en CD-er med lytte- og udtaleøvelser.Passaparola 2 er produceret med støtte fra Undervisningsministeriets tips- og lottomidler.Serien omfatter:BogSkriftlige øvelser – med opgaver i tilknytning til bogens grammatik og oversættelser
Ergonomi - Forflytnings- og arbejdsteknik handler om, hvor vigtigt det er at hjælpe patienter med at flytte og bevæge sig. Der er samtidig fokus på, hvilke teknikker der skal bruges i arbejdet for at undgå arbejdsskader. Denne bog indeholder viden, løsningsforslag og forflytningsteknikker, der hjælper sundhedspersonalet, men i sidste ende også patienten og borgeren.Forfatterne Maiken Böcher og Marianne Mogensen er begge fysioterapeuter og har mange års erfaring som undervisere. Ergonomi - Forflytnings- og arbejdsteknik er derfor en lærebog henvendt til bl.a. sygeplejestuderende og studerende på andre sundhedsfaglige uddannelser. Bogen egner sig som opslagsværk, da den indeholder et omfangsrigt stikordsregister, og dens mange illustrationer gør den indbydende for læseren.
I anledning af den seneste reform af læreruddannelsen er Matematik for lærerstuderende nu blevet målrettet de nye krav. Stokastik 1.-10. klasse præsenterer fagligt og fagdidaktisk materiale samt tilhørende arbejdsopgaver svarende til ét modul efter LU13. Stokastik er det, der i skolen hedder sandsynlighedsregning og statistik. Da der er stort overlap mellem kravene i undervisningsfaget matematik 1.-6. klasse og undervisningsfaget matematik 4.-10. klasse, dækker bogen begge disse faglige specialiseringer. Den såkaldte stofdidaktik, der er knyttet til bogens faglige emner, findes i særlige kapitler, mens det fagdidaktiske stof, der er fælles for al matematikundervisning, skal søges i to andre bøger i systemet: Fagdidaktikken findes i Delta, og bogen My dækker elever med særlige behov.
I anledning af den seneste reform for læreruddannelsen, LU13, er Matematik for lærerstuderende nu blevet målrettet de nye krav, og omfanget af systemet er tilpasset modulopbygningen og fagets reducerede timetal. Tal, algebra og funktioner 4.-10. klasse præsenterer fagligt og fagdidaktisk materiale samt tilhørende arbejdsopgaver af et omfang, der på de fleste læreruddannelser vil svare til to moduler efter LU13. Bogens første del omhandler Talsystemer og regneprocesser og den anden del Algebra, funktioner og modellering. Den såkaldte stofdidaktik, der er knyttet til bogens faglige emner, findes i særlige kapitler, mens det fagdidaktiske stof, der er fælles for al matematikundervisning, skal søges i to andre bøger i systemet: Fagdidaktikken findes i Delta, og bogen My dækker elever med særlige behov. Til den studerendes øvrige arbejde med undervisningsfaget Matematik 4.-10. klasse er udgivet bøgerne Geometri 4.-10. klasse og Stokastik 1.-10.klasse. I Tal, algebra og funktioner 4.-10. klasse indledes hvert kapitel med en liste over de vigtigste mål for arbejdet med det pågældende kapitel, og det rundes af med en opsamling, der muliggør en evaluering af udbyttet. Således fremhæves det i hvert kapitel, hvilke kompetencer der især sigtes på at udvikle, hvilket er i samklang med de matematiske kompetencer, som står centralt både i LU13 og i det aktuelle faghæfte for grundskolen.
Videnskabsteori for begyndere udkom første gang i 1991. Denne 2. udgave er revideret og omarbejdet og indeholder blandt andet nye kapitler. Videnskabsteori for begyndere er en første introduktion til den videnskabelige måde at tænke på og gennemgår i kort og lettilgængelig form de forskellige hovedretninger og grundbegreber som fx positivisme, hermeneutik, falsifikation og paradigme. Bogen giver læseren forudsætninger for at forholde sig kritisk til både videnskabelige og mere hverdagsrelaterede tekster og er fuld af konkrete eksempler fra hverdagen, historie og politik samt videnskabernes verden.
Denne nye udgave af Sygeplejens fundament er en stærkt revideret, udbygget og opdateret udgave, som kan anvendes som grundbog på alle sygeplejerskeuddannelsens 14 teoretiske og kliniske moduler.Bogens 61 kapitler er organiseret i forhold til sygeplejens virksomhedsområde: at udføre, formidle, udvikle og lede sygepleje. Der indledes med en række kapitler, som beskriver generel viden rettet mod sygeplejeprofessionens grundlag. Her gives en indføring i fagets udvikling, genstandsfelt, teknologi og sygepleje, interkulturel sygepleje, værdier, metoder, teorier og anerkendte sygeplejeteoretikeres syn på sygepleje.Dernæst følger 29 kapitler, som alle har fokus på klinisk sygepleje. Kapitlerne i relation til den ledende funktion giver en indføring i bl.a. patientsikkerhed, sygeplejedokumentation, evidens i sygepleje og accelererede patientforløb. De formidlende kapitler har bl.a. fokus på sygeplejerskens kommunikation og pårørende i sundhedsvæsenet. Endelig har den udviklende del, som afslutter bogen, fokus på teoriudvikling og vidensdeling i sygepleje, sygeplejeforskning og -videnskab.Som noget nyt inden for lærebogsområdet er bogen kompletteret med en hjemmeside, www.supplerendemateriale.dk, hvor der findes supplerende materiale i form af cases, studiespørgsmål, links til relevante hjemmesider, videoklip, fotos, øvelser og meget andet, som løbende bliver opdateret og udviklet i overensstemmelse med vidensudviklingen.63 eksperter bidrager i værket, hvoraf flertallet er sygeplejesker med master- eller kandidatuddannelser og flere med ph.d.-grader.Bogen er tænkt som et grundbogsværk til sygeplejestuderende, men på grund af det høje faglige niveau kan bogen med fordel også anvendes som opslagsværk i klinisk praksis, på efter- og videreuddannelse inden for sygeplejen samt på andre sundhedsuddannelser.
Epidemiologi og evidens er tænkt som lærebog til introduktionskurser i epidemiologi ved de videregående sundhedsuddannelser, herunder bl.a. medicin, sygepleje, ergo- og fysioterapi.Bogens teoridannelse er i vid udstrækning bygget op omkring illustrative eksempler. Det er en nyskabelse i forhold til de fleste eksisterende lærebøger i feltet, og det har den klare fordel at læseren undgår at blive trukket rundt i teoretisk-matematiske generaliseringer, inden han når til den konkrete anvendelse af epidemiologisk metode.Eksemplerne følges op med en kort beskrivelse af variationer eller afvigelser fra det generelle eksempel, og formler til beregning af de relevante parametre er samlet i en overskuelig boks i slutningen af hvert afsnit.Bogens formål er at sætte læseren i stand til at fortolke de resultater, man møder, og vægten ligger på kritisk læsning fremfor beregningsfærdigheder. Bogen indeholder præcis den information man har brug for, når man som kliniker vil vurdere en videnskabelig artikel med epidemiologisk-statistiske briller, og den giver et vældig godt udgangspunkt for senere kurser i videnskabsteori. Med andre ord en god og tidssvarende lærebog.
Sygeplejebogen 3 har fokus på den komplekse sygepleje. Bogen indledes med to kapitler, som beskriver karakteristika ved sygepleje til den akutte, komplekse og kroniske patient. De følgende kapitler præsenterer problemstillinger i forhold til sundhedsudfordringer og sygdomssammenhænge relateret til de store kirurgiske og medicinske specialeområder. Herefter følger et kapitel om sårbehandling, og et om patienten med kræft. Bogen afsluttes med et kapitel om sygepleje til patienter med palliative behov.
I anledning af den seneste reform aflæreruddannelsen er Matematik for lærerstuderende nu blevet målrettet de nye krav. Geometri 4.-10. klasse præsenterer fagligt og fagdidaktisk materiale samt tilhørende arbejdsopgaver svarende til ét modul efter LU13. De I anledning af den seneste reform aflæreruddannelsen er Matematik for lærerstuderende nu blevet målrettet de nye krav. matematikfaglige emner strækker sig fra geometriske eksperimenter og argumenter over måling og areal til flytninger, tegning og symmetriske mønstre. Den såkaldte stofdidaktik, der er knyttet til bogens faglige emner, findes i særlige kapitler, mens det fagdidaktiske stof, der er fælles for al matematikundervisning, skal søges i to andre bøger i systemet: Fagdidaktikken findes i Delta, og bogen My dækker elever med særlige behov.
Cases og opgaver til International markedsføring, 5. udgave, er udarbejdet til undervisning i markedsføring/marketing på erhvervsakademiuddannelser og i overensstemmelse med studieordninger og fagplaner. Cases og opgaver er velegnet til markedsføringsøkonom, finansøkonom, handelsøkonom, logistikøkonom, serviceøkonom, akademiøkonom/merkonom, HA, HD og andre videregående uddannelser, hvor fagområdet markedsføring/marketing indgår i uddannelsesforløbet.
Bogen er en oversættelse af den norske lærebog i fysiologi for medicinstuderende. Oversættelsen er tilrettet det danske medicinstudie med hjælp fra tre centrale undervisere, der repræsenterer hvert sit universitet, og den er derfor, med passende supplement, et godt alternativ til de engelsksprogede lærebøger. Forståelse af normalfysiologien danner grundlaget for at forstå udviklingen af sygdom og mulig behandling heraf, og teksten har hele tiden den kliniske relevans for øje. Teksten støttes af et væld af pædagogiske stregtegninger i farver.
Denne lærebog er p.t. udsolgt. 4. udgave er under udarbejdelse og udkommer primo juni 2011. 3. UDGAVEN FÅS SOM E-BOG. International markedsføring 3. udgave er specielt udarbejdet til undervisning i markedsføring på KVU-niveau. Lærebogsmaterialet er i overensstemmelse med studieordning og fagplan for faget international handel ved uddannelsen Markedsføringsøkonom og dækker pensum for samtlige 3 semestre. Bogen er desuden særdeles velegnet ved følgende KVU-er: Finansøkonom, Serviceøkonom og Multimediedesigner. Lærebogsmaterialet er også særdeles velegnet ved undervisning ved Akademiuddannelserne.
Menneskets fysiologi gennemgås både med hensyn til hvile og til fysisk aktivitet og er her opdateret i overensstemmelse med de nyeste forskningsresultater. Vægtningen i de forskellige afsnit er lagt med særlig henblik på de uddannelser, den henvender sig til: bl.a. fysioterapi, ergoterapi, idræt og afspændingspædagogik. Men bogen kan også med fordel læses af enhver inden for de sundhedsfaglige områder - fx medicin- og sygeplejestuderende - som har brug for større indsigt i samspillet mellem kroppens forskellige funktioner i hvile og under arbejde.
Boldspil optager en stor del af idrætsundervisningen i folkeskolen, hvorfor det i naturlig forlængelse også fylder meget i lærer- og pædagoguddannelserne. Alligevel findes der ikke en lærebog på markedet, der fokuserer udelukkende på boldspil og det hav af muligheder for læring,inklusion og personlig udvikling, som boldspil rummer. Det er det, vi ønsker at lave om på med denne bog.Bogen henvender sig til idrætslærere, pædagoger samt lærer- og pædagogstuderende. Vi ønsker at inspirere til udvikling af undervisning og aktivitet til glæde for skolebørn i alle aldre. Vi bygger videre på en lang tradition for boldspil i skolen, præsenterer erfaringer, giver nye ideer og kommer med gode eksempler.Bogen er skrevet af Carsten Høy, Erik Juul, Lene B. Terp, Poul Ravn & Rune R. Methling.
Steinar Hunskårs store nordiske standardværk i almen medicin udkommer nu i en bearbejdet dansk version.Bearbejdelsen til danske forhold med bl.a. beskrivelse af dansk lovgivning og organisering samt dansk talmateriale er varetaget af en gruppe af 6 fagkonsulenter, der repræsenterer alle fire medicinske fakulteter i Danmark og DSAM.Bogens har tre primære fokusområder• Almen praksis’ rolle, funktion og arbejdsopgaver i det danske sundhedsvæsen• Diagnostisk strategi ud fra en symptomorientret tilgang til patienterne og deres aktuelle livsomstændigheder• Systematisk gennemgang af relevant viden i almen praksis om sygdomme i kroppens forskellige organsystemer.Bogen kan i høj grad betragtes som en dannelsesbog for medicinstuderende på bachelordelen, og er samtidig pensumdækkende for faget almen medicin på studiets kandidatdel.Bogen er en uundværlig grundbog under speciallægeuddannelsen i almen medicin og bør findes på reolen i enhver almen praksis. Bogen er ligeledes velegnet som opslagsbog hos fx privatpraktiserende fysioterapeuter og kiropraktorer samt på plejehjem.
Bogen behandler den grundlæggende statik og styrkelære efter Eurocodes.Statik og styrkelære er beregnet til bygnings-konstruktør-uddannelsen, htx-uddannelsen og teknikeruddannelserne, hvor der undervises i de grundlæggende regler og deres praktiske anvendelse inden for elementær konstruktion.Statik-delen omhandler emner som kræfter, tyngde-punkter, belastninger og gitterkonstruktioner. For styrkelærens vedkommende gennemgås den grundlæggende viden inden for stålkonstruktioner, trækonstruktioner og maskinelementer.Bogen går logisk og pædagogisk frem med opstilling af regler, eksempler og opgaver.
Med åben og undersøgende matematikundervisning kan de dygtigste elever udfordres mere og bedre. Men åbne opgaver giver også de svageste elever mulighed for at give gode svar på præcis de samme opgaver, som de allerdygtigste finder svar til. En mulighed for ægte faglig inklusion. Åbne opgaver fokuserer på kreativ matematik, hvor man formulerer spørgsmål og hypoteser, man ræsonnerer, argumenterer, drager konklusioner og fremlæger, diskuterer, forsvarer og forklarer disse. Bogen gennemgår seks typer åbne opgaver: Svaret er givet, manglende oplysninger, regnehistorier, undersøgelser, modellering og nye begreber. Verden er åben - det skal matematikundervisningen da også være.
Få overblik over de forskellige typer selskabsformer og deres retlige reguleringIntroduktion til dansk selskabsret består af to bind:Introduktion til dansk selskabsret I. Indledning til selskabsretten. Kapitalselskaber. Introduktion til dansk selskabsret II. Personselskaber. Foreninger. Fonde.Bind I giver et overblik over dansk selskabsret og giver en kort beskrivelse af udviklingen i selskabsretten i EU, der har afgørende betydning for danske regler.Desuden gennemgås de selskabsretlige regler, der gælder for aktie- og anpartsselskaber.I dette Bind II, gives en beskrivelse af de selskabsretlige regler, der gælder for personselskaber (interessentskaber og kommanditselskaber) samt fonde, andelsselskaber og foreninger.MålgruppeFremstillingen er udarbejdet til brug for undervisningen på de juridiske og erhvervsjuridiske bacheloruddannelser på universiteter og andre højere læreanstalter. Bogens målgruppe er dog tillige alle andre, der har brug for et overblik over dansk selskabsret.Knytter sig til værket Dansk SelskabsretIntroduktion til dansk selskabsret knytter sig til værket Dansk selskabsret, der foreløbigt omfatter:Dansk selskabsret 1, Indledning til selskabsrettenDansk selskabsret 2, KapitalselskaberDansk selskabsret 3, InteressentskaberOm forfatterneSøren Friis Hansen er professor i selskabsret ved Juridisk Institut, Copenhagen Business School, og har udgivet en række bøger og artikler om dansk selskabsret og skatteret samt om EU-rettens betydning for dansk ret.Jens Valdemar Krenchel har udgivet en række bøger og artikler, hovedsageligt om dansk selskabsret og Corporate Governance.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.