Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Erhvervsøkonomi

Her finder du spændende bøger om Erhvervsøkonomi. Nedenfor er et flot udvalg af over 148 bøger om emnet.
Vis mere
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - For bundlinjen og en bedre verden
    af Steffen Max Høgh & Simon Elsborg Nygaard
    118,95 - 297,95 kr.

    Bæredygtig business henvender sig til ledere og andre nøglepersoner i en virksomhed, som ønsker at kombinere arbejdet med FN’s Verdensmål med en økonomisk rentabel forretning. Eller ligefrem øge indtjeningen gennem arbejdet med bæredygtighed. Bogen er praksisnær og anvendelsesorienteret.Den viser, hvad din virksomhed kan vinde ved at arbejde med bæredygtighed, og præsenterer en række konkrete metoder og inspirerende eksempler på, hvordan du gør i praksis. Herunder hvordan du udvikler en bæredygtig strategi. Hvordan du motiverer og engagerer dine medarbejdere. Hvordan du sælger dine bæredygtige produkter. Hvordan du kommunikerer omkring bæredygtighed via konkrete flagskibsprojekter.STEFFEN MAX HØGH og SIMON ELSBORG NYGAARD tager udgangspunkt såvel i relevant forskning som i deres praktiske erfaringer med bæredygtighed i en række sammenhænge.

  • af Lone Hansen, Morten Dalbøge & Torben Rosenkilde Jensen
    183,99 kr.

    These assignments supplement the textbook Financial Management for the Academic Profession Programme.The assignments follow the same structure as the textbook, and provide students with theoretical and practical experience in the application of business economics models and methodology.The accompanying website at hansreitzel.dk features examples of solutions and templates for some of the assignments in each chapter. The material takes the form of Excel files, which students can download and use.The book contains a large number of assignments. Combined with the textbook and website, they facilitate a differentiated, dynamic and varied course of study that incorporates structured teaching, independent study and project work.Each chapter concludes with multiple-choice questions that test the students’ understanding of its core concepts.The assignments are assigned a star rating that reflects the degree of difficulty – one star for the easiest, three for the most difficult.

  • af Lone Hansen, Morten Dalbøge & Torben Rosenkilde Jensen
    442,95 kr.

    This textbook in financial management provides a basic, up-to-date review of the financial issues faced by companies. It teaches students about models and methods to: analyse the basic financial situations faced by companies analyse companies manage company finances, including optimisation and budgeting analyse investments and financing options.The book is largely aimed at students who are studying on the marketing programmes, but it will also be of interest to others, including advanced-level financial management students.The book gives students a theoretical and practical basis from which to build up a holistic overview of key issues in financial management and decision-making processes.The book and its associated, but separate, collection of exercises can be used to support a range of types of learning, from structured courses to independent study.The data in the examples is available to download in Excel format from: hansreitzel.dk. Templates and solutions to some of the assignments are also available on the website.

  • - Mindset, strategi, ledelse og performance i fremtidens forretningsmodeller
    af Per Østergaard Jacobsen
    317,95 kr.

    CRM 5.0 – De ustyrlige kunder i en digital tidsalder er en håndbog i kundeorientering med fokus på mindset, strategi, ledelse & performance i fremtidens (bæredygtige) forretningsmodeller. Ikke alene har vi et bud på løsningen til at forhindre et fejlslået CRM-projekt. Værktøjskassen kan også anvendes på de mange digitaliseringsprojekter som kommer de kommende år.Vi har udviklet på den populære Business Model Canvas og gjort den tidssvarende. Vi udfordrer de forskellige kundetilfredshedsmålinger og NPS vanetænkningen.Vi lukker definitivt ned for AIDA modellen og præsentere en ny model for kunderejsen baseret på kundens ECO-system og med kundeværdi med udgangspunkt i kortlægningen af forbrugeradfærden.Vi ser på den nye loyalitetsmodel, og på segmenteringsmodeller.Vi advarer mod at anvende personas og kommer naturligvis med opskriften på hvordan man gør det rigtige rigtigt.Det starter med dig som leder/beslutningstager/influencer og medarbejder. Er du klar til at udvikle, forandre og forankre? Professor Torsten Ringberg, CBS, Lektor Pernille Rydèn, DTU og Christian Daugaard, Nordisk SoMe Lead, BCG, er gæsteskribenter.

  • af Robert B. Reich
    277,95 kr.

    Siden 1930’erne har middelklassens vækst været motoren og ryggraden i den amerikanske samfundsøkonomi. Sådan er det ikke længere. Allerede under præsident Reagan i 1980’erne startede en voldsom politisk liberaliseringsbølge, der lige siden systematisk har udhulet forbrugerbeskyttelse, lønmodtagerrettigheder og den almindelige amerikaners muligheder for social opstigning. En uhellig alliance mellem gigantiske koncerner, Wall Street og Washington har skabt en uhørt økonomisk vækst i USA. … Men kun for de få.Reichs bog beskriver ikke blot en udvikling i USA, men også en foruroligende global trend; Politisk indflydelse og ufattelig rigdom koncentreres hos en stadig mere magtfuld elite af koncerner og en finanssektor, der beskytter sig gennem kampagnebidrag, patenter, fordelagtig lovgivning og skjult lobbyisme. Middelklassen svinder til gengæld og er under økonomisk pres. Resultatet kan vise sig i stigende nationalisme og orientering mod de politiske yderfløje – med Englands Brexit og valget af Donald Trump som blot de seneste eksempler.Roberts Reichs løsning er en anden. Alliancen mellem Big Businessog den politiske elite skal brydes. Lovgivning, rettigheder og privilegier må vristes ud af hænderne på de få – og igen tjene de mange.Bogen er med dansk forord af professor Bent Greve. Om forfatteren Robert B. Reich har tjent i skiftende amerikanske administrationer under præsidenterne Gerald Ford og Jimmy Carter i 1970’erne og senest som arbejdsminister I Bill Clintons regering i perioden 1993-1997. Han er i dag professor i offentlig ret ved University of California, seniorforsker ved Blum Center for Developing Economies og kendt politisk kommentator i USA.”…Robert Reich har skrevet en suveræn bog (…)” Rune Lykkeberg, Politiken [5 hjerter]“If you want to understand why income and wealth inequality are the economic, political, and moral issues of our time, you must read this book. Robert Reich is one of the best economists in modern American history. This book is a roadmap on how to rebuild the middle class and fix a rigged economy that has been propped up by a corrupt campaign finance system.”USA Senator, Bernie Sanders“Robert Reich has written a riveting guide to how our economic and political system has become so badly flawed, distorted by pervasive rent seeking and monopolies. He explains our rising inequality and our poor economic performance.”Professor og nobelprismodtager i økonomi, Joseph Stiglitz

  • af Rebecca Giblin
    105,95 kr.

    A FINANCIAL TIMES BOOK OF THE YEARA call to action for the creative class and labour movement to rally against the power of Big Tech and Big Media.Corporate concentration has breached the stratosphere, as have corporate profits. An ever-expanding constellation of industries are now monopolies (where sellers have excessive power over buyers) or monopsonies (where buyers hold the whip hand over sellers) ¿ or both.Scholar Rebecca Giblin and writer and activist Cory Doctorow argue we¿re in a new era of `chokepoint capitalism¿, with exploitative businesses creating insurmountable barriers to competition that enable them to capture value that should rightfully go to others. All workers are weakened by this, but the problem is especially well illustrated by the plight of creative workers. From Amazon¿s use of digital rights management and bundling to radically change the economics of book publishing, to Google and Facebook¿s siphoning away of ad revenues from news media, and the Big Three record labels¿ use of inordinately long contracts to up their own margins at the cost of artists, chokepoints are everywhere.By analysing book publishing and news, live music and music streaming, screenwriting, radio, and more, Giblin and Doctorow deftly show how powerful corporations construct `anti-competitive flywheels¿ designed to lock in users and suppliers, make their markets hostile to new entrants, and then force workers and suppliers to accept unfairly low prices.Chokepoint Capitalism is a call to workers of all sectors to unite to help smash these chokepoints and take back the power and profit that¿s being heisted away ¿ before it¿s too late.

  • - Den korteste og sikreste vej til at forstå basal økonomi
    af Henry Hazlitt
    247,95 kr.

    Bogen Økonomi i En Lektion, som er en dansk oversættelse af den internationale bestseller, Economics in One Lesson.Med over en million solgte eksemplarer er Økonomi i En Lektion en vigtig guide til det grundlæggende i økonomisk teori. Bogen er en international bestseller og er stadig den hurtigste måde at lære, hvordan man tænker som økonom. Bogen er skrevet i et meget let læseligt sprog, som gør det enkelt at forstå grundlæggende økonomiske teorier, og den anvendes derfor stadig bredt som lærebog blandt universitetsstuderende i hele verden. Bogen regnes blandt de absolut mest populære indenfor økonomisk teori, nogensinde skrevet. Økonomiske kommentatorer på tværs af det politiske spektrum har senest krediteret Hazlitt for at forudse sammenbruddet af den globale økonomi, som fandt sted mere end 50 år efter den første udgivelse af Economics in One Lesson. Hazlitts fokus på ikke-statslige løsninger og hans generelle vægt på frie markeder, individers økonomiske frihed og farerne ved statslig indgriben gør Økonomi i En Lektion lige så relevant og værdifuld i dag, som den har været siden udgivelsen. Bogen indgår i serien fra Paludans forlag som klassiske 5 stjernede bestsellere for ledelse, som ligeledes tæller: Vind venner, indflydelse og fremgang af Dale Carnegie, Peter Plys om ledelse af Roger E. Allen og En sælgers vej til Succes af Frank Bettger

  • - lederskab og faglige strategier i en deltagerøkonomi
    af Bjørn Hansen, Rune Baastrup & Ane Stær Nissen
    247,95 kr.

  • - Empiri, teori og etik
    af Svend Hylleberg
    317,95 kr.

    "Videnskabelige metoder i økonomi" har som formål at udfordre økonomistuderendes idéer om videnskab. Med udgangspunkt i de emner, en økonomistuderende typisk er blevet præsenteret for i fx mikro- og makroteori, diskuteres og kritiseres de metoder og videnskabeligeantagelser, som ligger til grund for de fag. Hermed introduceres læseren til en bredere forståelse af økonomi som et levende videnskabeligt område.Svend Hylleberg, dr.oecon., er professor emeritus i økonomi ved AarhusUniversitet.

  • af Lone Hansen, Morten Dalbøge & Torben Rosenkilde Jensen
    217,95 kr.

    ERHVERVSØKONOMI - kompendium til Deseignteknologoer er baseret på ERHVERVSØKONOMI TIL AKADEMIUDDANNELSERNE, 4. udgave.Det er specielt udarbejdet til undervisning på designteknologuddannelsenBogen indeholder også en nyttig dansk-engelsk ordliste over regnskabsudtryk.Kompendiet er inklusiv opgaver, som er forsynet med en brugervenlig angivelse af sværhedsgrad.

  • af Hjarn von Zernichow Borberg & Robert Wederkinck
    227,95 kr.

    Penge, valuta og de finansielle markeder – et overblik giver på en overskuelig måde et godt overblik over sammenhængen mellem den danske statsgældspolitik, pengepolitik og valutapolitik samt koblingen til de finansielle markeder og deres indbyrdes sammenhænge. Bogen beskriver de mest centrale begreber som eksempelvis renter, fordringer, penge og likviditet samt forskellen mellem rentespænd, rentemarginal og rentestruktur. Der gives også en detaljeret beskrivelse af Nationalbankens pengepolitiske redskaber og valutapolitiske redskaber til forsvar for den danske kronekurs samt statens indenlandske og udenlandske låntagning. Desuden indeholder bogen en kort og praktisk anvendelig gennemgang af de mest centrale forklaringsfaktorer for udviklingen i den danske valutakurs, statsobligationsrenter m.v. Penge, valuta og de finansielle markeder – et overblik er nyttig for alle, som gerne vil videre mere om penge, valuta, statsgældspolitik og sammenhængen mellem disse emner, som alle har betydning for globaliseringen af dansk økonomi. Den kan bruges både som lærebog inden for dansk valuta- og pengepolitik og sammenhængen med de finansielle markeder samt som opslagsværk for alle, som har behov for viden forud for analyser af de finansielle markeder i Danmark.

  • af Peter Schwarz
    732,95 - 1.466,95 kr.

  • af Carsten Lund
    207,95 kr.

    Grundlæggende virksomhedsøkonomi gennemgår begreber og de regnskabsforhold, som en iværksætter skal kende, når han eller hun starter egen virksomhed. Der er illustrative eksempler og opgaver, som konkret viser, hvordan man gør. Bogen giver desuden indblik i, hvad en god forretningsplan bør indeholde og hvilke forskellige selskabsformer, der findes.Grundlæggende virksomhedsøkonomi kan også bruges som opslagsbog for iværksættere, der skal have indsigt i det mest grundlæggende, når det handler om regnskab og økonomi i forbindelse med etablering af en virksomhed.Denne bog er til økonomiuddannelser, hvor den studerende har brug for en introduktion eller et brush up på grundlæggende virksomhedsøkonomi. Det kan være i fag på bygningskonstruktøruddannelserne, autoteknologuddannelsen eller på efteruddannelser som akademiuddannelserne i ledelse og økonomi, på handelsøkonom- eller finansøkonomuddannelserne, hvor de studerende kommer med forskellige baggrunde.

  • af René Nesgaard Nielsen
    217,95 kr.

    Videnskabsteori er relevant og vigtig – også for erhvervsøkonomer. Derfor introducerer denne bog læseren for nogle af videnskabsteoriens helt centrale begreber, ligesom den præsenterer nogle af de paradigmer, eller positioneringsmuligheder, der er inden for videnskabsteorien.Bogen handler også om problembaseret projektarbejde for erhvervsøkonomer, herunder hvordan dette relaterer sig til videnskabsteori og metodemæssige overvejelser. I den forbindelse gennemgås processen omkring projektarbejdet såvel som skrivningen af den endelige projektrapport.I bogen inddrages løbende erhvervsøkonomiske eksempler for at understøtte en samlet integration af videnskabsteori, problembaseret projektarbejde og det erhvervsøkonomiske fagområde.René Nesgaard Nielsen er lektor ved Institut for Økonomi og Ledelse, Aalborg Universitet. Hans forskningsinteresser omfatter innovationsledelse, strategi og organisation. Han underviser i ledelse, strategi, organisation, innovation, videnskabsteori, metode og projektarbejde.

  • af Daniel Schallmo
    835,95 kr.

    Changes in the environment such as trends, drivers, and influencing factors affect entrepreneurship and intrapreneurship in several ways. The changes of the environmental factors in several dimensions such as political, economic, socio-cultural, technological, ecological, and legal. On the one hand, the environmental changes include risk for existing business models. On the other hand, they include opportunities for new business models, entrepreneurship, intrapreneurship, and new insights in marketing.This book provides empirical and conceptual papers and studies that tackle the challenges and opportunities for entrepreneurship in the digital era. It offers professionals, managers, researchers, lecturers, and students from the fields of entrepreneurship, innovation management, and business development valuable insight into the topic of entrepreneurship in times of digitalization.

  • af Magnus Henrekson
    463,95 - 587,95 kr.

  • af David Vanhoose
    1.220,95 - 1.519,95 kr.

  • af Richard S. Markovits
    711,95 kr.

    This book is Volume II of a two-volume set on antitrust policy, analyzing the economic efficiency and moral desirability of various kinds of antitrust-policy-coverable conduct and various possible government responses to such conduct, including US and EU antitrust law. The overall study consists of three parts. Part I (Chapters 1-8) introduces readers to the economic, moral, and legal concepts that play important roles in antitrust-policy analysis. Part II (Chapters 9-16) analyzes the impacts of eight types of conduct covered by antitrust policy and various possible government responses to such conduct in terms of their economic efficiency, their impact on liberal moral rights, and their instantiation of various utilitarian and other egalitarian conceptions of the moral good. Part III (Chapters 17-18) provides detailed information on US antitrust law and EU competition law and compares the extent to which¿when correctly interpreted and applied¿these two bodies of law could increase economic efficiency, protect liberal moral rights, and instantiate various morally defensible conceptions of the moral good. This second volume contains the last 6 chapters of Part II, which focus respectively on horizontal (M&A)s, conglomerate (M&A)s, surrogates for vertical integration, vertical (M&A)s, joint ventures, and internal growth and Part III, which focuses on US antitrust law and EU competition law. The book will appeal to undergraduate and graduate students of economics and law who are interested in welfare economics, antitrust policy, and The General Theory of Second Best.

  • af Hitoshi Mitomo
    1.419,95 - 1.767,95 kr.

    This book provides an analysis of the various challenges and opportunities facing the Japanese broadcasting industry. It is the first book in English that explores how Japanese broadcasting, especially commercial broadcasting, fulfills its social mission under the threat of the increased popularity of Internet-based media services as it reexamines the role and nature of broadcasting. During a series of disasters and the spread of the new coronavirus in Japan, while varied media connected people and supported socio-economic activities, broadcasting continued to be the most trusted. However, as Internet media attract increasing attention, the trend in broadcast viewership is downward. Commercial broadcasting, in particular, will be strongly affected by that trend and the impact of the shrinking population. Recognizing that such dramatic technological and environmental changes are under way, in addition to the eleven researchers participating in the visiting researcher committee at the Research Institute of the Japan Commercial Broadcasters Association (JBA), four research collaborators and the secretariat (director of the JBA) have contributed to this book. They have taken up issues related to challenges and opportunities for the broadcasting industry based on their respective areas of awareness of the problems, including policies for broadcasting, fake news, disaster responses, viewer trust in television programs, competition with Internet-based services, and the business model for broadcasting.

  • af Jakub Valc
    711,95 kr.

    Das Buch befasst sich mit der Problematik der Abtreibung, wobei ihre menschenrechtlichen Aspekte und ihr Bezug zur Dienstleistungsfreiheit innerhalb der Europäischen Union im Vordergrund stehen. Mit anderen Worten werden zwei Dimensionen der Abtreibung erforscht. Die erste Dimension hängt mit dem immer noch umstrittenen Konzept der Abtreibung als ein Menschenrecht zusammen, einschließlich der Art und des Umfangs ihres institutionellen Schutzes. Die zweite Dimension ist unterschiedlicher Natur, da sie die Abtreibung nicht als ein Menschenrecht, sondern als eine Gesundheitsdienstleistung im Sinne des EU-Primärrechts betrachtet, und zwar in Bezug auf eine der Grundfreiheiten des freien Verkehrs. In methodischer Hinsicht wird nicht nur auf die Analyse des internationalen Rechtsrahmens für die Abtreibung und der damit verbundenen Rechtsprechung des EGMR und des EUGH, sondern auch auf den Vergleich der nationalen Abtreibungsrechtsvorschriften zurückgegriffen. In diesem Kontext wird auch das Phänomen des Abtreibungstourismus in Betracht gezogen, das aufgrund der Garantie des freien Dienstleistungsverkehrs innerhalb der Europäischen Union schwer zu verhindern ist.Der AutorJUDr. PhDr. Jakub Valc, Ph.D., LL.M. arbeitet als Rechtsanwalt und Assistenzprofessor an der Juristischen Fakultät der Masaryk-Universität in Brno, Tschechien. In seiner wissenschaftlichen Tätigkeit beschäftigt er sich seit langem mit den rechtlichen Aspekten der Reproduktionsmedizin.

  • af Hasan Dinçer
    1.419,95 - 1.767,95 kr.

    Energy policies play a pivotal part in helping countries achieve their sustainable development goals. Further, energy is one of the critical raw materials in companies' production processes. Therefore, ensuring a steady energy supply is essential to increasing production; otherwise, countries will inevitably slide into recession. In this context, countries should select their energy policies on the basis of a comprehensive analysis. In order to achieve this goal, many different factors must be considered at the same time.The aim of this book is to determine the right energy policies for the sustainable economic development of countries. In this framework, effective strategies for different types of energy will be presented and vital issues such as determining the right locations for nuclear power plants, providing optimal government incentives to increase clean energy investments, and determining appropriate energy policies to reduce energy dependence will be examined. Thus, country-specific optimal energy policies will be outlined, contributing to the achievement of the UN's sustainable development goals (SDG). 

  • af Daam van Reeth
    1.121,95 - 1.394,95 kr.

  • af Izumi Mitsui
    922,95 - 1.203,95 kr.

    This book focuses on the establishment process of the Japanese style of management (JSM). Traditionally, it has been widely believed that the JSM is native to Japan and consists of three pillars: lifetime employment, a seniority-based wage system, and company unions. This book opposes these traditional views on the JSM and argues that it has been shaped by the influence of management theories and ideas of other countries. The JSM has not only adopted the ideas and concepts of other countries, but also has refined, translated, and customized them to make such ideas and concepts acceptable in Japan. The hypothesis presented here is that in the postwar period of rapid growth, the JSM was a hybrid set of management theories and techniques greatly influenced by American ideas about management.This book concentrates on the impact of American management theories and ideas on the JSM. Taking the historical point of view, it clarifies that impact not only for academics but also for business people. The hypothesis propounded here is that some of those theories and ideas have been accepted whereas some of them have been rejected and eventually made irrelevant. The following issues are discussed: scientific management, the human relations school, Barnard's organizational theory, Drucker's management thoughts, strategic management, human resource management, and corporate culture.

  •  
    458,95 kr.

    This book takes stock of the emerging academic research on how companies use trademarks. It collects a rich set of contributions from several research perspectives and disciplines and proposes an integrated view bridging different levels of analysis: individual, firm, industry, and country level.

  • af Massimiliano Vatiero
    473,95 - 1.587,95 kr.

  •  
    1.709,95 kr.

    This Handbook presents a detailed and comprehensive examination of the relationship between labour and the built environment, with their connections to human settlements. It synergises these critical focus areas in innovative ways..

  •  
    503,95 kr.

    This handbook presents a comprehensive study of the post-reform Indian Economy, three decades after the economic liberalization started in the early 1990s.

  • af Antti Sihvonen
    268,95 - 596,95 kr.

  • af G. A. Phillips
    337,95 - 1.237,95 kr.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.