Tidligere bogreolen.dk  |  Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering
Filter
Filter
Bogtype
  • (1.000+)
  • (241)
  • (15)
Format
  • (893)
  • (285)
  • (196)
  • (120)
  • (57)
  • (48)
  • (14)
  • (7)
  • (1)
Sprog
  • (1.000+)
  • (1)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (20)
  • (27)
  • (27)
  • (27)
  • (27)
Serie
  • (26)
  • (4)
  • (3)
  • (3)
  • (3)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
  • (1)
Vis mere
Tag
  • (168)
  • (127)
  • (124)
  • (123)
  • (49)
  • (46)
  • (43)
  • (43)
  • (41)
Vis mere
Sorter efterSorter Populære
  • - Den umoderne guide til at skabe forandringer imod alle odds
    af Morten Münster
    145,95 - 203,00 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Proppet med hverdagseksempler sætter han fingereren på de ømme punkter, vi alle kan relatere os til i såvel arbejds- som hjemmesituationer, men ligeså vigtigt giver han konkrete råd til, hvordan man overkommer mange af de benspænd, vi oplever, og får sat fut på forandringerne.I bogen finder du blandt andet ud af Hvad køen i Netto kan lære dig om, hvorfor forandringer går så langsomt Hvad en hummer kan lære dig om, hvorfor kollegaerne er demotiverede Hvorfor Randers Kommunes strategi ligner angrebsmanualen fra D-dag (og hvorfor det ikke er et kompliment) Hvorfor det er tåbeligt at arbejde på at ændre andres ’mindset’ Hvorfor motivation er overvurderet, og hvad du skal gøre i stedet Hvorfor det er en konkurrencefordel at være uambitiøsBogen er ligesom Jytte fra Marketing målrettet alle, der arbejder med forandringer på alle niveauer i en organisation. Uanset om den organisation er en kommune, en virksomhed eller et parforhold.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Mikael Kamber i samtale med Eric Ziengs
    149,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Denne bog handler om at leve i vor tid. En tid med store muligheder og store trusler. Bogen er skrevet til dig, der forsøger at finde en sund balance mellem mulighederne og truslerne. Du får indblik i, hvorfor det ikke er nok at være ”sur for en sikkerheds skyld”, og hvordan man kan bevæge sig i retning af at være ”livsglad med vilje”. SUR FOR EN SIKKERHEDS SKYLD? er baseret på de sidste 20 års forskning i positiv psykologi og Mikael Kambers arbejde med emnet i de sidste 10 år. Du får konkrete metoder og et overblik over den nyeste viden om trivsel, livsglæde og stærke relationer – både i privatlivet og i arbejdslivet. SUR FOR EN SIKKERHEDS SKYLD? er en samtalebog, hvor intervieweren Eric Ziengs afprøver Mikael Kambers pointer og påstande med kritiske spørgsmål og sikrer, at der er masser af konkrete eksempler. Når du har læst bogen, får du svært ved at bevare det dårlige humør.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Sådan bruger du adfærdsdesign til at skabe forandringer i den virkelige verden
    af Morten Münster
    218,00 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag. Du har uden tvivl hørt om denne bog fra en af dine kollegaer eller venner. Bogen udkom i 2017 og der er en grund til at den har solgt så godt siden. Den handler om hvordan menneskers adfærd er i den virkelige verden og at de ikke nødvendigvis agere på den måde vi laver vores strategier til.Den viser eksempler på hvordan vi faktisk modarbejder os selv mere når vi taler om klassisk management teorier som brændende platforme, change management osv. I bogen Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag har Morten Münster samlet 40 års forskning op omkring menneskers adfærd i en let forståelig metode delt op i fire trin. Her er tale om adfærdsdesign i bedste forstand hvor du med metoderne fra bogen kan blive klogere på at ændre adfærd med konkrete tiltag. Det er en oplagt bog at læse for ledere og medarbejdere som et alternativ til de mange management bøger der findes derude. Derudover er den skrevet på en sjov måde, så den også egner sig til andet en den faglige bog du læser på arbejdet.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Strategisk udviklingsarbejde i organisationer
    af Michala Schnoor & Morten Jack
    251,95 - 296,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Værdiskabende internt konsulentarbejde.De interne udviklingsfunktioner forandrer sig radikalt i disse år. Organisationer skal udvikles og optimeres, så de er gearet til nuværende og fremtidige udfordringer. Kravene er høje og presset er stort. Løbende skal interne konsulenter implementere nye strategier, politiske beslutninger og indsatser. Kompleksiteten vokser, dokumentation fylder, og resultaterne skal være synlige. Det stiller store krav til interne konsulenter. DEN INTERNE KONSULENT handler om god konsulentpraksis, og hvordan man som intern konsulent arbejder professionelt med at skabe organisatorisk værdi. Bogen kalder det strategisk udviklingsarbejde, for det handler om både resultat og proces: Hvilke mål skal vi nå? Og hvordan kommer vi derhen på en god måde? At være konsulent kalder på en særlig faglighed: Man skal både definere opgavers form, indhold og rammer og bevæge sig smidigt mellem forskellige konsulentpositioner. Med udgangspunkt i konkrete, genkendelige dilemmaer og udfordringer fra hverdagens konsulentpraksis tilbyder bogen praktiske ”greb”, metoder og inspiration til interne konsulenter, der vil udvikle deres praksis. Bogen taler bredt til interne konsulenter og stabsfunktioner i både offentlige og private organisationer.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - En grundbog, 2. udgave
    af Asbjørn Molly & Hanne V. Moltke
    382,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Systemisk coaching er en grundbog for coaches og andre samtalepartnere, der ønsker at dygtiggøre sig i arbejdet med samtaler og coaching. Den giver læseren mulighed for at opbygge eller videreudvikle et teoretisk fundament for at arbejde med samtaler og coaching på et systemisk og anerkendende grundlag. Med den systemiske tilgang til coaching flyttes fokus fra individ til relationer og fra problem til muligheder – og nye perspektiver og muligheder skabes. Bogen udkom første gang i 2009 og har siden etableret sig som en populær grund- og studiebog i coaching. Denne 2. udgave er gennemskrevet og opdateret med ny litteratur, og der er tilføjet nye kapitler om grafisk facilitering, coaching med modeller og parathed hos fokusperson og coach. Bogen vil kunne inspirere alle, der på tværs af brancher arbejder professionelt med samtaler – blandt andet ledere, konsulenter, vejledere og sagsbehandlere. ”Systemisk Coaching har fungeret både som lærebog og som fysisk anker for min ledelse. Det er en klog bog, som udfordrer og skubber ens forståelse af samtaler, både når man læser den første gang, og når man læser den femte gang.” – Jan Henriksen, konsulentchef, KL´s konsulentvirksomhed, KLK ”Bogen giver en unik indsigt i den teori og praksis, som en systemisk coach trækker på. Samtidig får enhver leder værdifuld inspiration til de mange samtaler, hvor især spørgende, undersøgende, værdsættende, nysgerrige og rammesættende dialoger er i spil.” – Camilla Wang, rektor, professionshøjskolen ABSALON Om redaktørerne: • Hanne V. Moltke er partner og organisationskonsulent i konsulentvirksomheden New Stories, underviser og proceskonsulent. Uddannet cand.mag. og certificeret coach. • Asbjørn Molly er ledelses- og organisationskonsulent i konsulentvirksomheden New Stories, ekstern lektor ved AAU, underviser og proceskonsulent. Uddannet cand.mag. og certificeret coach. Om medforfatterne:• Per Møller Janniche. Chefkonsulent i KLK samt vært i Væksthus for Ledelse. Uddannet cand.pæd. i biologi. Medforfatter til kapitel 3 og 14. • Lars Munch Svendsen. Afdelingschef i Finanssektorens Uddannelsescenter. Uddannet cand.mag. og MBA. Medforfatter til kapitel 3 og kapitlet 'Systemiske grundbegreber'. • Kim Martin Nielsen. Ledende partner i konsulentvirksomheden LEAD - enter next level. Uddannet cand.mag. i pædagogik og master i management development. Medforfatter til kapitel 12. • Jesper Jørvad. Erhvervspsykologi hos virksomheden Ennova. Uddannet cand.psych. Coach og specialist i ledelse- og talentudvikling. Medforfatter til kapitel 1. • Morten Ziethen. Lektor i anvendt filosofi på Aalborg Universitet. Uddannet ph.d. og cand.mag. i filosofi samt cand.pæd. i generel pædagogik. Medforfatter til kapitel 2.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Hvad vi lærte af at starte 30 virksomheder
    af Lars Tvede & Mads Faurholt
    232,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hvad skal der til for at blive iværksætter? Hvordan finder man investorer? Og er en iværksætter overhovedet noget, som alle kan blive? Få svar på disse spørgsmål og mange flere i ”Iværksætter” - den nye bog af de to succesfulde serieiværksættere, Lars Tvede og Mads Faurholt. ”Iværksætter” er fyldt med gode råd og personlige erfaringer, der alle er skrevet med henblik på at hjælpe og inspirere læsere, der ønsker at starte deres egen virksomhed op. Bogen beskæftiger sig med en række temaer, som alle giver essentiel viden om iværksætteriet. Således kan du læse om blandt andet marketing, produktion, forhandlingsteknikker og investering. Lars Tvede og Mads Faurholt deler rundhåndet ud af alle de erfaringer, som de har gjort sig igennem årene. De har tilsammen stiftet mere end 30 virksomheder, hvilket må siges at være noget af en bedrift! Lars Tvede havde således allerede som 20-årig sin egen vingård, og som 40-årig grundlagde han et firma, der skulle vise sig at blive 45 milliarder kroner værd. Lars Tvede har udgivet mange anmelderroste bøger, blandt andet bør nævnes ”Det kreative samfund” fra 2014, der er en bog om, hvordan man kan udvikle samfundet ved at investere kreativt. ”Iværksætter” er hans første udgivelse sammen med Mads Faurholt. Mads Faurholt er også er en af Danmarks mest succesfulde iværksættere.  ”Iværksætter” er en letforståelig og indholdsrig bog, der er et must for alle personer, som ønsker at starte egen virksomhed. Det er derudover også perfekt for alle, der ønsker at få et indblik i, hvordan to af Danmarks største iværksættere har båret sig ad.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - metoder til dataindsamling og dataanvendelse
    af Jørn Kjølseth Møller & Steen Hvid
    243,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Som leder skal man kunne træffe beslutninger og kommunikere viden på et kvalificeret grundlag. Den undersøgende leder giver et samlet overblik over samfundsvidenskabelige metoder til indsamling og anvendelse af data, der på kvalificeret måde kan indgå i empiriske undersøgelser og dermed som led i udførelsen af ledelsesopgaven. Bogen ser specifikt på dataindsamlingen fra lederens perspektiv og kombinerer korte fremstillinger af teori og metode med praktiske eksempler fra konkrete ledelsessituationer. På denne måde relateres de samfundsvidenskabelige metoder til de praktiske ledelsesopgaver, som mange ledere står med, og som ofte indebærer, at lederen må påtage sig rollen som dataindsamler og bruger af data i egen organisation. Den undersøgende leder henvender sig først og fremmest til studerende på lederuddannelser på diplom-, HD- og masterniveau og andre videregående uddannelser, hvor der undervises i samfundsvidenskabelige metoder i en ledelsesmæssig kontekst. Bogen kan også med fordel læses af ledere, der står over for at skulle undersøge forhold i egen organisation eller i organisationens nærmeste omverden. Bogens forfattere har indgående kendskab til brugen af samfundsvidenskabelig metode i forskningsmæssig og praktisk sammenhæng gennem mange års erfaring med ledelse og organisation såvel som med undervisning på bl.a. diplom- og masteruddannelser.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Henrik Kjær, Hans Jørgen Skriver, Erik Staunstrup & mfl.
    410,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    -

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Hanne Wick & Dorthe Klyvø
    116,95 - 197,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Der er stort fokus på iværksætteri i dag, og iværksættere bliver ofte omtalt som redningsplanke for et kriseramt Danmark. Samtidig findes der masser af stærke fordomme om iværksættere, og der fortælles mange historier om, hvad der kendetegner en RIGTIG iværksætter - både med en barsk ´røven på kogepladen´-retorik og med en virkelighedsfjern, lyserød beskrivelse af ´passiv indtægt´. Det kan være svært at identificere sig med den slags historier og rollemodeller, og derfor kan det virke vanskeligt og farligt at blive iværksætter.Forfatterne ønsker at nuancere disse fordomme, og det gør de ved at dele deres egne erfaringer som selvstændige gennem mange år, samt erfaringer fra en række meget forskellige iværksættere. Med Iværksætterhåndbogen som arbejdsredskab er det muligt at gå fra potentiel iværksætter til rent faktisk at stifte egen virksomhed.Forfattere:Hanne Wick (kommunikations- og iværksætterrådgiver) og Dorthe Klyvø (tekstforfatter, oversætter og bogredaktør).Links til relevante websites og værktøjer, samt skabeloner til download findes på bogens hjemmeside.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Hvordan vi fik travlt med at lave ingenting
    af Dennis Nørmark & Anders Fogh Jensen
    232,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Bogens forfattere kommer fra hver sin politiske fløj, men bogen er ikke et møde på midten. Det er et opgør med en gammeldags måde at tænke arbejde på og et bud på, hvad enhver kan gøre som arbejdstager, leder, og hvad vi kan gøre som samfund. For det er på tide at tænke og handle anderledes, hvis ikke vi skal blive til grin overfor både vores fremtid og vores fortid og begå århundredets største dumhed. Men det kræver et opgør med et af vor tids største tabuer: Pseudoarbejdet.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Kenneth Hansen
    227,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Økonomisk metode er en ny, praksisnær lærebog til de merkantile fag indenfor grundlæggende metodelære, herunder såvel kvalitativ som kvantitativ metode med eksempler fra den finansielle branche. Bogen er opdelt i fire dele: introduktion til økonomisk metode, problemformulering, projektledelse og -planlægning samt gruppearbejde kvalitativ metode kvantitativ metode projektskrivning Den studerende bliver bl.a. i stand til at præsentere data, analyser og vurderinger på baggrund af en veldefineret metodik samt til at indsamle og analysere data, fx forskellige former for virksomhedsanalyser, markedsanalyser m.v. Lærebogen er rettet mod de finansielle uddannelser og er tilpasset undervisningen i økonomisk metode på finansøkonomuddannelsen. Til bogen knytter sig en hjemmeside. Sidens videomateriale giver blandt andet løsninger på diverse Excel-relaterede problemer og ideer til, hvordan man kan anvende Word, Excel mv. i sin projektskrivning og databehandling. Gå til sitet her.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af William Ury & Roger Fisher
    232,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    FÅ JA NÅR DU FORHANDLER præsenterer en simpel, universelt anvendelig metode til at gennemføre såvel forhandlinger om private, personlige konflikter som forhandlinger i embeds medfør – med godt resultat uden brug af mindre pæne metoder. FÅ JA NÅR DU FORHANDLER fremlægger en gennemprøvet, præcis og veltilrettelagt forhandlingsstrategi. Ved at følge bogens anvisninger bliver du i stand til at nå forhandlingsresultater, der er til fordel for begge parter og dermed et godt grundlag for fremtidige relationer til forhandlingspartneren. Bogens strategi kan anvendes med succes i alle slags forhandlinger, fra familiestridigheder til internationale overenskomster. FÅ JA NÅR DU FORHANDLER fortæller, hvordan du bærer dig ad med at holde personen og problemet adskilt, fokusere på interesser, ikke på standpunkter – og etablere præcise mål ved forhandlingernes start. Hvordan du samarbejder om at finde frem til gensidigt fordelagtige forslag og forhandler med modstandere, der er stærkere, som ikke følger spillereglerne eller bruger beskidte tricks. FÅ JA NÅR DU FORHANDLER hviler på videnskabelige undersøgelser i forbindelse med The Harvard Negotiation Project. Bogen repræsenterer en milepæl i forhandlingsteknikkens udvikling og giver dig et værktøj i hænde, som kan gøre dine forhandlinger mere resultatrige.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Historien om Jeff Bezos og butikken, der har alt
    af Brad Stone
    269,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Erhvervsjournalist Brad Stone har i årtier fulgt Amazons udvikling og fortæller nu historien om virksomheden, der i Danmark mest er kendt for at sælge bøger. Men hvad skal der til for at opbygge en succesrig onlinebaseret virksomhed, der sælger alt, og som tæller ca. 90.000 medarbejdere på verdensplan? Der skal en hidsig, overintelligent og ambitiøs stifter til! En, der skarpt kan gennemskue både it-processer og forretningsmodeller, som ikke er bange for at eksperimentere, og som har tæft for at se de store perspektiver. Jeff Bezos, manden bag Amazon, lader ingen Steve Jobs tilbage i chefnykker og overfusninger. Brad Stone fortæller om manden og virksomheden, der igennem dramatiske op- og nedture, kriser og succeser har manøvreret igennem blodrødt farvand uden nogensinde at vakle. Læs om krigen mellem Amazon og bogbranchen. Mellem Amazon og Google. Mellem Amazon og eBay. Mellem Amazon og Target …

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Hvorfor topchefer blander sig for meget og medarbejdere skal blive bedre til at sige nej
    af Per Helge Sørensen
    232,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hvem kender ikke til meningsløse arbejdsglædeprojekter med trivselsplakater på toiletterne. Seminarer om kerneværdier, som ingen alligevel kan huske. Endeløse møder uden dagsorden og verdensfjerne innovationsstrategier, hvis eneste resultat er, at vi lige om lidt skal omstruktureres – igen.Gennem de seneste år har mængden af interne varmluftsprojekter på vores arbejdspladser fået et omfang, så det kan være svært at få tid til at passe sit arbejde. Men hvorfor er det blevet sådan? Og er der slet ikke noget, man kan gøre for at begrænse absurditeterne?Det handler ikke bare om at grine ad absurditeterne. Med Varmluftsstrategi for begyndere går Per Helge bag kulisserne og forklarer, hvad der i virkeligheden foregår, når alle de meningsløse initiativer bliver rullet ud. For hvis vi forstår, hvad der sker, kan vi måske blive bedre til at hjælpe hinanden til at stoppe idiotien.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Indholdsstrategi for sociale medier
    af Astrid Haug
    232,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    "Sig du kan li' mig. Sig det, så jeg tror" ... på dig. På sociale medier er det indholdet, der tæller. Men hvad er egentlig godt indhold, som får folk til at kunne li’ens virksomhed? Og hvad kræver det af virksomheden at være til stede på sociale medier? Sig du kan li’ mig giver konkrete råd til, hvordan man får fat om roden på de sociale medier, redder sin Facebook-side fra at visne og sparker gang i samtalen på Twitter eller andre sociale medier. Det er det indhold, som folk deler og liker, der gør virksomheden synlig. Men likes alene gør det ikke. En indholdsstrategi er svaret på nogle af de udfordringer, mange små og mellemstore danske virksomheder møder, når de anvender sociale medier. Bogens fem kapitler har hovedbudskaberne: · Find jeres formål med at anvende sociale medier · Find ud af, hvor I har noget relevant at tilbyde brugerne · Lav det gode indhold, som brugerne kan tale om · Lav en indholdsplan og sæt konkrete mål op for indsatsen · Få organisationen og medarbejderne med i strategien.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Få væsentlige samtaler til at lykkes
    af Kim Gørtz & Mette Mejlhede
    153,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Protreptikken er en filosofisk inspireret samtaleform, som i de senere år har markeret sig stærkere og stærkere i offentlige organisationer og i det private erhvervsliv som et alternativ og supplement til bl.a. coaching, mentoring og rådgivning m.m. Det var Aristoteles, der først anvendte protreptikken i antikkens ledelsesakademi. Protreptikken genopstod i nutiden via professor Ole Fogh Kirkeby på Copenhagen Business School. Her blev protreptikken systematiseret, nuanceret og integreret i det moderne arbejdsliv. Metoden har støt og roligt udviklet sig som en kunst, en disciplin og som et professionelt samtaleredskab inden for ledelsespraktikken, og i bredere forstand som inspiration og tillæg inden for terapeutiske, coachende og rådgivende processer. Bogen guider læseren til at komme godt i gang med metoden, og belyser hvordan man opretholder en abstrakt og reflekteret dialog, samt hvilket udbytte der er at hente i de protreptiske processer. PROTREPTIK I PRAKSIS henvender sig til dem, der: - Aldrig har prøvet protreptik – og knapt nok kan udtale ordet. - Har stiftet bekendtskab med protreptik – men har svært ved at komme i gang med det i praksis. - Har nogen erfaring med protreptik – og brug for ny inspiration og nye redskaber. PROTREPTIK I PRAKSIS inviterer læseren ind i en række øvelser og grundlæggende arbejdsmetoder inden for protreptikken. IndholdsoversigtForordIntroduktion: Fra bekendelse til erkendelseDel 1: Logikken i protreptikken – hold styr på begrebet i dialogenDel 2: Patetikken i protreptikken – stem i med begrebet i dialogenDel 3: Etikken i protreptikken – bliv til gennem begrebet i dialogenDel 4: Dialogisk kapacitet i praksis Litteratur

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Paradokser og personligt lederskab
    af Lotte S. Luscher
    266,95 - 313,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Kåret som Årets ledelsesbog 2018 af Ledelse i dag. LEDEREN MELLEM TVIVL OG HANDLEKRAFT handler om de menneskelige modsætningsforhold og paradokser, der er på spil i rollen som leder: Hvordan lever man op til tidens krav om konstant omstillingsparathed, samtidig med at man holder fast i sine egne værdier? Hvordan tager man ledelsesmagten tydeligt på sig, samtidig med at man indgår i ligeværdige dialoger med sine medarbejdere? Hvordan kommunikerer man beslutninger, som man dybest set ikke er enig i? Hvordan håndterer man at stå alene og samtidig forbinde sig til sine medarbejdere? Lotte S. Lüscher søger med bogen at give svar på, hvordan man leder med faste skridt, og samtidig har tvivlen med som sin konstante følgesvend. Gennem en lang række eksempler og cases viser hun, hvordan ledere i praksis arbejder med lederskabets paradoksale vilkår. Ambitionen er at støtte ledere i at forsone sig med oplevelsen af at lede i et felt af paradokser, der ikke kan eller skal løses. LEDEREN MELLEM TVIVL OG HANDLEKRAFT er Lotte S. Lüschers anden bog om paradoksledelse. Hvor hun i sin første, Ledelse gennem paradokset (2012), præsenterede paradokstænkningen i en ledelseskontekst, videreudvikler hun her dens eksistentielle perspektiver og konsekvenser. Om forfatteren: Lotte S. Lüscher er cand.psych.aut., erhvervspsykolog og ph.d. i ledelse og indehaver af Clavis Erhvervspsykologi. Hun er desuden lektor ved Psykologisk Institut og School of Business and Social Sciences ved Aarhus Universitet. Lotte S. Lüscher er efteruddannet inden for blandt andet systemteori (Dispuk) og gruppedynamik (Tavistock Institute of Human Relations, London). Hun har endvidere en coach-uddannelse fra Ashridge School of Business og en bestyrelsesuddannelse fra INSEAD. Joachim Meier, cand.psych. fra Aarhus Universitet og kandidat i analytisk journalistik (cand.public.) har bidraget til bogens del 3: "Lederens splittelse og forsoning."

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Organisation, udvikling og samskabelse
    af Sverri Hammer & Mette Elting
    355,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Dette er 3. udgave af Ledelse og organisation. Ligesom organisationer og forventningerne til god ledelse forandrer sig, så har denne bog også forandret sig. Derfor er bogens titel tilpasset det opdaterede indhold. Ledelse, organisering og strategisering: Organisation, udvikling og samskabelse sætter fokus på den kompleksitet og den mangfoldighed af perspektiver og tilgange til organisationsfeltet, som ledere møder. Bogen adskiller sig fra de fleste eksisterende organisationsteoretiske lærebøger ved at indtænke organisationen og dennes udvikling i en ledelsesmæssig kontekst. Forfatterne belyser organisationen i forhold til de rammer, der gives for ledelse i dag, og de udviklingsmønstre, der tegner sig for ledelse fremover. Bogen giver en grundig indføring i centrale temaer og behandler såvel klassiske som nye teorier. I denne 3. udgave er kapitlerne revideret, tre kapitler er taget ud og tre nye kapitler om adaptiv ledelse, økonomi- og ressourcestyring samt strategisk styringsarkitektur er kommet til. Ledelse, organisering og strategisering: Organisation, udvikling og samskabelse henvender sig først og fremmest til studerende på lederuddannelser på diplom- og bachelorniveau og på andre videregående uddannelser, hvor der undervises i organisationsteori i en ledelsesmæssig kontekst. Men bogen kan også med fordel læses af andre med interesse for ledelse og organisation. Bogens forfattere har alle en baggrund i organisationsforskning, ledelse og ledelses- og strategirådgivning og repræsenterer tilsammen mange års forskning og praktisk erfaring med ledelse, organisation og strategi. Med bogen giver de et spændende indblik i feltet for både den studerende og den erfarne leder.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Fordybelse, nærvær og mening i det daglige lederskab
    af Tommy Kjær Lassen
    270,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    I en professionel og teknologisk ledelsestid, er der mere end nogensinde brug for at styrke den menneskelige side af ledelse. Fremtidens ledelse er for den, der vil være menneske først, og leder næst. FILOSOFI FOR LEDERE er lederudvikling gennem klassiske idéer og personlig dannelse. Filosofisk tænkning kan berige hverdagens ledelsespraksis og inspirere til mere fordybelse, nærvær og mening. Bogen inviterer dig bl.a. til at: - udvikle dit personlige lederskab og ledelsesgrundlag med praktisk filosofi - få dig selv med i din ledelse med afsæt i eksistensfilosofi - styrke din dømmekraft og beslutningsevne gennem klassisk etik - få balance i arbejdslivet med handlingsfilosofi - styrke oplevelsen og forståelsen af den daglige ledelse gennem fænomenologisk tænkning - forholde dig til det bestående med et filosofisk kritisk blik - leve med det, der ikke går op, gennem filosofisk paradoksledelse FILOSOFI FOR LEDERE er skrevet til ledere på alle niveauer og kan anvendes på egen hånd og som oplagt litteratur på lederkurser med fokus på filosofi og/eller det personlige lederskab.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Ian Wisler-Poulsen, Ole E. Andersen, Nanna Friis, mfl.
    356,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    I Online kommunikation – en introduktion introduceres temaer og nøglebegreber, der bredt belyser kommunikationen på forskellige onlineplatforme. Bogen tager afsæt i de fagelementer som vægtes på erhvervsuddannelserne og videreuddannelserne i forbindelse med emnefelterne onlinekommunikation og digital formidling. I bogen gives introduktioner til bl.a. analyse af webkommunikation, usability, digital billedkommunikation, markedsføring på nettet, multimodal kommunikation, sprog på nettet, digital storytelling, interkulturel kommunikation og kommunikation på sociale medier. Bogens bidragydere arbejder praktisk og teoretisk med onlinekommunikation og har stor erfaring med undervisning og/eller produktion af lærebøger inden for deres respektive områder. Online kommunikation – en introduktion kombinerer teori og praksis og lægger vægt på cases, praktiske øvelser og praksisrefleksion.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Personlig og professionel effektivitet
    af Stephen R. Covey
    195,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Det er 30 år siden, den allerførste 7 gode vaner af Stephen Covey (1932-2012) udkom. Siden da har denne business-klassiker hjulpet millioner verden over med at blive mere effektive, mere ansvarlige og bedre ledere.At være et ansvarligt menneske med stor livskraft kræver, at man tager ansvar for sig selv. Bogen træner mennesker i at være mere effektive og mere ansvarlige. Den præsenterer 7 fornuftige og virkningsfulde regler, der giver mere effektivitet såvel derhjemme som på jobbet.I Danmark har mange erhvervsledere og undervisere taget Coveys budskaber til sig. Ideerne fra 7 gode vaner danner baggrund for mange kurser og uddannelser inden for ledelse og personlig udvikling.Stephen Coveys søn, Sean Covey, tilføjer i denne 30 årsjubilæumsudgave nye aspekter til hver af de 7 gode vaner.Jim Collins, forfatter til lang række business-bestsellers, skriver forord.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - - videregående uddannelser
    af Arne Steen Sørensen & Henrik Stordal
    554,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Human Resources – videregående uddannelser er en praktisk orienteret lærebog med relevante teorier og værktøjer til hjælp for den enkelte leder og HR-medarbejder.Forfatterne tager udgangspunkt i vigtigheden af, at Human Resource Management på strategisk niveau spiller ligeværdigt sammen med organisationens forretningsstrategier. Der lægges vægt på, at HR-funktionen både befinder sig i de egentlige HR-afdelinger og også er en del af den enkelte leders ansvarsområde. Påstanden er, at en leder ikke kan fungere optimalt uden HR-viden set i sammenhæng med, at alle de faktorer, der indvirker på det psykiske arbejdsmiljø, i bund og grund handler om ledelse og HR.Bogen rummer 10 kapitler, som hver for sig slutter med en række opgaver, der er egnet til drøftelse i gruppe- eller plenumsammenhæng. De første kapitler er en samlet gennemgang af personaleplanlægning, som efterfølges af kapitler om ledelsesstrategier, tiltrækning, udvikling, fastholdelse og afvikling (afskedigelser) af medarbejdere. Som konsekvens af den stigende internationalisering er globalisering set i HR-lys behandlet som et nyt kapitel i denne 4. udgave.På bogens hjemmeside hansreitzel.dk er der adgang til digitale materialer i form af flere opgaver, vejledende løsninger og tværgående cases.Human Resources – videregående uddannelser er primært rettet mod faget Human Resource Management ved Akademiuddannelserne i Ledelse, men kan også anvendes på andre uddannelser i forbindelse med ledelse. Bogen kan ligeledes være til inspiration for HR-medarbejdere, ledere på alle niveauer og andre interesserede.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Finn Rolighed Andersen
    485,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Denne lærebog er p.t. udsolgt. 4. udgave er under udarbejdelse og udkommer primo juni 2011. 3. UDGAVEN FÅS SOM E-BOG. International markedsføring 3. udgave er specielt udarbejdet til undervisning i markedsføring på KVU-niveau. Lærebogsmaterialet er i overensstemmelse med studieordning og fagplan for faget international handel ved uddannelsen Markedsføringsøkonom og dækker pensum for samtlige 3 semestre. Bogen er desuden særdeles velegnet ved følgende KVU-er: Finansøkonom, Serviceøkonom og Multimediedesigner. Lærebogsmaterialet er også særdeles velegnet ved undervisning ved Akademiuddannelserne.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Camilla Sløk
    229,95 - 270,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hvordan håndterer ledere de eksistentielle udfordringer og dilemmaer i organisationer, som ikke er en del af deres officielle jobbeskrivelse, men som alle ledere møder på et eller andet tidspunkt i deres karriere? Hvordan handler de, og hvad gør det ved dem og deres lederskab? Med denne bog viser Camilla Sløk, hvordan eksistentielle dramaer er med til at skabe og præge lederen for livet. Hvordan lederens håndtering af eksistentielle dramaer er med til at definere, om de bliver ledere, der med integritet og mod forvalter deres lederrolle, eller om de glider af på deres ansvar. Bogen introducerer læseren til den eksistentialistiske tænkning med udgangspunkt i Martin Luther, Søren Kierkegaard og Jean-Paul Sartre. Gennem tankeeksperimenter og øvelser opfordres læseren til selv at udforske sit eget eksistentialistiske udgangspunkt som leder. Bogen henvender sig til ledere, konsulenter og studerende, der er optaget af forholdet mellem eksistens, mening, ledelse og organisationer. Camilla Sløk er teolog og lektor på Copenhagen Business School. Hendes forskningsfelt er ledelse, særligt i forhold til etik inden for ansvar og skyld. Gennem mange år har hun præget undervisningen på bl.a. Master of Public Governance, hvor hun står for faget ”Eksistens og ledelse”. Camilla Sløk er ph.d. fra Københavns Universitet, har en master fra Princeton Theological Seminary og har studeret på Harvard Business School. Hun har modtoget flere priser bl.a. DSEB’s pris for fremragende forskningsformidling i 2018. Camilla Sløk har skrevet bogen Blod, sved og tårer. Om ansvar og skyld i ledelse (2014) og er medforfatter til Kompagniets mand. Et liv med ØK (2020). Derudover er hun en aktiv debattør i den offentlige debat og har bidraget til en lang række artikler og antologier.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - til markedsføring og service
    af Poul K. Faarup, Jeanette Thomsen & Per Bergfors
    248,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Metode - til markedsføring og service introducerer til de vigtigste metodiske begreber og teorier og til analyseprocessen. Den er desuden en guide til arbejdet med den gode problemformulering. Læs to nye kapitler om projektskrivning og digitale metoder her Lærebogen skal hjælpe den studerende til at reflektere over en given problemstilling og identificere det korrekte problem. Dernæst er det hensigten, at den studerende skal kunne anvende de rigtige metoder til at løse problemet og være i stand til at præsentere resultatet – i en opgave eller i en virksomhed. Bogen gennemgår grundlæggende metodiske begreber, problemerkendelse og -formulering, informationsindsamling, markedsanalyse, analyseprocessen og undersøgelsesdesign, kvantitative og kvalitative analyser, bearbejdning af data, økonomi, opfølgning og feedback samt analysetyper. Lærebogen er rettet mod de merkantile uddannelser, fx markedsføringsøkonom og serviceøkonom.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Hvordan vi glemte at leve et meningsfuldt liv
    af Morten Albæk
    116,95 - 232,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    I ÉT LIV, ÉN TID, ÉT MENNESKE stiller filosoffen og lederen Morten Albæk spørgsmålet, hvordan det kan lade sig gøre, at vi som et af verdens rigeste og mest lykkelige folkeslag samtidig kan være så hårdt ramt på vores mentale velbefindende, målt på antallet af mennesker, der lider af stress, angst og depression. Undervejs gør han op med begrebet work-life balance og forestillingen om, at en skarpere adskillelse mellem arbejde og fritid kan løse problemet. Det er en illusion, at livet kan deles op i et arbejdsliv og et privatliv, og det er en sproglig manipulation, som fastholder os i en sump af meningsløshed, der i sidste ende gør os syge. Hvordan vi redder os ud af dette eksistentielle morads, giver Albæk flere bud på, men først og fremmest handler det om at kende forskel på tilfredshed, lykke og mening – og sætte sidstnævnte i centrum for tilværelsen. Det handler i sidste ende ikke om at blive tilfreds eller lykkelig, men om at skabe et meningsfuldt liv.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Hans Jørgen Skriver, Erik Staunstrup & Andreas Kærgård
    411,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Ledelse i praksis er specielt udarbejdet til brug ved undervisningen i faget Ledelse i praksis ved Akademiuddannelsen i Ledelse. Ledelse i praksis er i overensstemmelse med fagplan og lærervejledning for faget Ledelse i praksis. Bogen er også særdeles velegnet i forbindelse med undervisningen ved den nye Akademiuddannelse for ledere og andre videregående uddannelser, hvor fagområdet ledelse indgår.Ved udarbejdelse af Ledelse i praksis har forfatterne tilstræbt at realisere dette koncept:* Højt fagligt niveau (KVU)* Praktiske eksempler fra danske virksomheder* Læsevenligt sprog* Motiverende layoutLedelse i praksis er disponeret i følgende kapitler: Teori og praksis, den personlige leder, ledelse og videnledelse, ledelsesværktøjer, læring og udvikling, konflikthåndtering, ledelsesmæssig kommunikation, kommunikationsværktøjer, præsentationsteknikker og projektarbejde.I bogens enkelte kapitler er der indarbejdet et antal reflektionsopgaver. Reflektionsopgaverne er placeret på strategisk rigtige steder i kapitlets forløb.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Pernille Garde Abildgaard
    235,95 - 345,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Medarbejderne i den danske virksomhed IIH Nordic har i over to år kun arbejdet 4 dage om ugen, og resultaterne er banebrydende: Stort set alt stress blandt de 49 medarbejdere er elimineret, om­sætningen er fordoblet, sygefraværet er ikke eksisterende og både i 2017 og 2018 er IIH Nordic ble­vet kåret som Danmarks Bedste Arbejdsplads ligesom virksomheden og dets direktør Henrik Stenmann har vundet en favnfuld priser for både sit arbejdsmiljø og sine produkter. Manden der knuste kalenderen for at gøre sin medarbejdere lykkelige viser gennem data, indsigter og cases fra de seneste to år i IIH Nordic, hvordan du og din virksomhed også kan implementere 4-dages arbejdsugen med succes og øget omsætning til følge. Det handler nemlig ikke om, hvor mange timer, vi arbejder, men om, hvordan vi bruger arbejdstiden. Bogen indeholder også en en række enkle råd og værktøjer, som du kan bruge i dit eget arbejdsliv – og præsentere for din chef. Journalist Pernille Garde Abildgaard har skrevet bogen på baggrund af interviews med bl.a. Henrik Stenmann og hans medarbejdere samt med danske og internationale eksperter. Hun dokumenterer både fordele og ulemper ved en 4-dages arbejdsuge. Pernille Garde Abildgaard er er specialist i personlig og kollektiv effektivitet, således at arbejdstimer udnyttes ideelt, og hjernen præsterer sit optimale. Det giver nemlig ekstra frihed, arbejdsglæde og livskvalitet. Pernille Garde Abildgaard er også succesfuld pr- og kommunikationsrådgiver for en række virksomheder og har mere end 10 års ledelseserfaring fra både private og offentlige organisationer. Hun har tidligere udgivet bogen Fokus giver frihed – gode råd om arbejdsmetoder i en verden fuld af forstyrrelser (Frydenlund, 2018).

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Fra upopulære forandringer til medarbejdere, der udvikler løsninger
    af Bo Vestergaard
    337,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    11.000 solgt. De sidste 30 års forskning viser, at to ud af tre forandringsprocesser ikke skaber mere værdi for organisationen. Men når medarbejderne har ejerskab til formålet med forandringen og er involverede i at udvikle og afprøve løsninger, så lykkes det otte ud af ti gange. Men hvordan involvere uden at miste styringen? Og hvordan styre uden at miste ejerskabet? Fair proces er en forskningsbaseret og praktisk tilgang til forløbsstyring af involverende forandringsprocesser. En tidlig udgave af bogen vandt i 2012 en pris på den nordamerikanske forskerpraktiker- konference “Academy of Management” i Boston. Uddrag af bogen er bragt i Harvard Business Review. ”Fair proces bør være obligatorisk læsning for alle ledere i og af forandringsprocesser. Den er systematisk og lettilgængelig og har solid evidensforankring. Man får sin ledelsesværktøjskasse udvidet med et power tool." Charlotte Buch Gøthgen. Viceklinikchef, Aalborg Universitetshospital ”Fair proces er den tilgang til forandringer, jeg har manglet i mit virke som leder i en videnstung virksomhed, hvor forandringer er hverdag. For den praksisorienterede byder den på mange brugbare redskaber. Hermed varmt anbefalet.” Morten Holst Bjørno. Produktionschef, Martin Professional A/S ”Fair proces er en af de mest anvendelige bøger om forandringsledelse, jeg har læst - en kærkommen how-to-do-it-bog, med en solid teoretisk forankring!” Martin Gredal. Skoleleder, Rosenlundskolen ”Fair proces er et fantastisk arbejdsredskab til en leder, der arbejder med forandrings-processer. Når jeg roser bogen så vældigt, er det, fordi fair proces giver vejledninger på, hvad der kan virke, og hvorfor det virker, og konkrete vejledninger, som er lige til at gå ud og bruge.” Marietta Rosenvinge. Leder af Døgncentret Frederikshavn

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Michael Højlund Larsen
    269,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Denne bog giver en veldokumenteret og let læst introduktion til et svært emne, nemlig hvordan praktisk filosofi kan kvalificere arbejdet med at udvikle lederskab. Siden det antikke Grækenland har mennesker benyttet filosofien som en hjælp til at udvikle sig. Og i dag viser erfaringer fra praksis, at filosofiske metoder giver konkrete resultater i menneskers og organisationers daglige liv. Ved at filosofere træner vi vores evne til at tænke både kritisk, konstruktivt og kreativt. Filosofien kan dermed hjælpe os til en større indsigt i, hvordan vi kan udvikle og realisere vores ideer. Den kan for eksempel lære os, hvad god ledelse er og hjælpe med at udvikle vores lederskab. Praktisk filosofi og ledelse er en teoretisk forankret, men samtidig praktisk anvendelig bog til dem, der vil vide mere om filosofi og ledelse. Denne nye udgave af Praktisk filosofi og ledelse er blevet opdateret, og der er tilføjet to nye kapitler – et kapitel om dannelse og et kapitel, som giver et eksistentielt perspektiv på udvikling af lederskab. Af forfatteren til Dialog – En enkel vej til et godt samarbejde

    • Fragt
    • 39,95 kr.
Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.