Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering

Innovation i virksomheder

Her finder du spændende bøger om Innovation i virksomheder. Nedenfor er et flot udvalg af over 61 bøger om emnet.

Vis mere
Filter
Filter
Bogtype
  • (61)
  • (9)
  • (2)
Format
  • (45)
  • (9)
  • (8)
  • (6)
  • (2)
  • (2)
Sprog
  • (53)
  • (8)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (2)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
Serie
  • (2)
  • (1)
  • (1)
Tag
  • (6)
  • (6)
  • (4)
  • (3)
  • (3)
  • (3)
  • (3)
  • (2)
  • (2)
Vis mere
Sorter efterSorter Populære
  • - Genopfind din virksomhed og dit lederskab - mens det stadig går godt
    af Mikael Trolle & Jim Hagemann Snabe
    231,95 kr.

    Hvad har Formel 1, tv-serien Forbrydelsen og amerikansk fodbold med virksomhedsledelse at gøre? Ganske meget, viser det sig i dreams & details, som giver svar på erhvervslivets mest akutte spørgsmål: “Hvordan genopfinder man en virksomhed, mens det stadig går godt?” Her får du fortællingen om, hvordan nye teknologier konstant ændrer forudsætningerne for succes og derfor gør det nødvendigt at genopfinde sin virksomhed og ikke mindst sit lederskab til de nye betingelser. I en tid præget af frygt for, at maskiner og kunstig intelligens gør mennesker overflødige, har vi mere en nogensinde brug for at udfolde det menneskelige potentiale og derigennem skabe nye muligheder for virksomhedens vækst og overlevelse. Og her kan vi som ledere lære af sporten, kunsten og videnskaben, siger forfatterne, Jim Hagemann Snabe og Mikael Trolle. Bogen er også fortællingen om forfatternes mangeårige praktiske erfaringer med ledelse, som de giver videre med konkrete anvisninger til hvordan man arbejder med at genopfinde sin virksomhed og sit lederskab. Jim Hagemann Snabe er bestyrelsesformand i Mærsk og tidligere co-CEO for den tyske softwaregigant SAP, som han var med til at genopfinde. Mikael Trolle, sportsdirektør i Volleyball Danmark, er en af Danmarks mest succesfulde trænere og har i mange år inspireret erhvervslivet med sin viden om, hvad der får mennesker til at præstere bedre. Det er tid til dreams & details. Det er tid til sæsonskifte for lederskabet.

  • - Det her er en håndbog for nytænkere, banebrydere og rebeller, der vil trodse forældede forretningsmodeller og designe morgendagens virksomheder …
    af Alexander Osterwalder & Yves Pigneur
    308,95 kr.

    Det er svært at lave en forretningsmodel, fordi der er så mange ting at tage hensyn til, og fordi de fleste er usikre på, om de kan. Med denne bog får læseren en meget enkel og let tilgængelig skabelon til at lave en forretningsmodel. Det er en håndbog for nytænkere, banebrydere og rebeller med ambitioner om at trodse forældede forretningsmodeller og designe morgendagens virksomheder. Det er en bog for forretningsmodel-generationen. Bogen er en af de mest omtalte business-bøger inden for de seneste år. Fordi bogen er super brugbar for både store og små virksomheder og også enmandsvirksomheder, og derfor er den faktisk allerede blevet populær i Danmark. Hvordan laver man så en forretningsmodel? Jo, man udfylder et ”strategilærred”, som er en skabelon, med de ting, man skal bruge, og så er man i gang, let og elegant, uanset hvilken forretning man ønsker at lave, eller hvad man arbejder med.

  • af Dorte Nielsen & Sarah Thurber
    217,49 kr.

    Kreative evner efterspørges som aldrig før. Den gode nyhed er, at vi alle sammen er kreative. Vi starter på hvert vores niveau, men vi kan alle sammen blive bedre.Baseret på forskning og den nyeste viden om hjernen giver Den kreative tænkers hemmelighed et praktisk indblik i, hvordan vi alle sammen kan øge vores kreativitet.Bogen tilbyder en inspirerende kombination af teori, effektive teknikker, anekdoter og sjove øvelser i at få gode ideer og skabe bedre løsninger. Alt det du har brug for, for at styrke din egen medfødte kreativitet og bane vejen for boblende opfindsomhed, innovation og forandring.Den kreative tænkers hemmelighed giver dig:Indsigt i, hvordan kreative mennesker tænkerTræning i at se sammenhænge, som andre ikke serNye muligheder for idé- og konceptudviklingEn bootcamp med 21 opgaver, der styrker din kreativitet 

  • - Innovation til hverdag
    af Anders Seneca & Morten Christensen
    192,95 kr.

    Hvordan skaber du innovation? Hvordan omsættes alle de flotte ord og festtaler til handling og effekt?Innovation er ikke et mirakelmiddel, men det kan være med til at skabe de ønskede forandringer i offentlige organisationer. At kende sin kerneopgave er forudsætningen for innovation i hverdagen. Det kræver imidlertid, at kerneopgaven er klar og fælles – og det er sjældent tilfældet viser forfatterens erfaringer.Bogen viser, hvordan kerneopgaven gøres til et meningsfuldt omdrejningspunkt for innovationen i din organisation. Med en klar kerneopgave kan medarbejdernes og borgernes ressourcer forløses, og kvaliteten forbedres. Uden at det koster mere. Og dét er innovation. Kend din kerneopgave viser, hvordan du skaber innovation i egen organisation ved at gøre kerneopgaven kendt, servicen til en oplevelse og medarbejderen til en ressource. Bogen henvender sig til offentlige ledere og medarbejdere, der står over for krav om innovation, men som savner koblingen til hverdagens udfordringer.Danske Kommuner gav bogen seks stjerner.Anmelderen skrev bl.a.: "Som ægte jyde er det ikke ofte, jeg udnytter plus-skalaen fuldt ud, men det gør jeg med denne bog – ikke for bogens litterære kvaliteter, men for dens budskaber og for den lette og tilgængelige måde, de beskrives på."Bogen indgår i serien Gyldendal Public. Bøgerne i serien er til engagerede medarbejdere, ledere og politikere i den offentlige sektor. Alle bøger fra Gyldendal Public tager udgangspunkt i, at den offentlige sektor består af virksomheder som alle andre – drevet under særlige vilkår og med særlige formål.

  • - tro, håb og tech-giganter
    af Markus Bernsen
    116,95 - 192,95 kr.

    På få år er vores lille velfærdsstat blevet en forstad til Silicon Valley: Apple og Facebook bygger enorme datacentre i danske provinsbyer; Google har et tæt samarbejde med kommunerne; regeringen har nedsat et ”disruptionråd”, udpeget en ”tech-ambassadør” og lovet at gøre Danmarks til ”verdens mest digitaliserede land”. Samtidig forsøger en dansk modstandsbevægelse at tage magten tilbage fra tech-giganterne. De kan se, at digital overvågning, robotter og kunstig intelligens truer vores demokrati og frihed. Vi møder nørder, aktivister, hackere, dommedagsprofeter og cyborgs. Og vi finder ud af, hvad det er for nogle værdier, vi er i gang med at downloade fra USA.

  • - Sådan bliver du mere kreativ
    af Lene Tanggaard & Christian Nicholas Stadil
    153,95 kr.

    Alle er kreative! I denne bog viser Lene Tanggaard (professor i kreativitet) og Christian N. Stadil (ejer af bl.a. Hummel), at alle kan blive endnu mere kreative. De har interviewet en række af Danmarks mest kreative mennesker, for at finde ud af, hvordan de gør. Picasso gik i bad, når han skulle få nye ideer. I bogen hører du om Ingolf Gabolds blå elefanter, Kenneth Bagers bad, Bjarke Ingels visioner, René Redzepis lørdagssessioner, Jørgen Leth gåture og Søren Rasteds tvivl. Du får inspiration til at udfordre dig selv og arbejde med din egen kreativitet. Bogen blev flot modtaget: Hør Christian Stadil som ugens gæst i Rejsen på P4 . 30 minutter inde i programmet kan du høre om bl.a. I bad med Picasso. Interview med Christian Stadil i Weekend Weekend på TV2. Interview med Lene Tanggaard i Sig mig lige på P4. Interview med Lene Tanggaardom i Smutvejen på P4. Det starter 20 minutter inde i programmet. Anmeldelse i Holstebro/Struer Dagblad: "Bogens store force er den glæde og den letløbende pen, den er skrevet med. Så man får tankerne om sin egen kreativitet i gang."

  • - De små spor der afslører store trends
    af Martin Lindstrom
    231,95 kr.

    Brandingeksperten Martin Lindstrom, den moderne marketings Sherlock Holmes, har et blik for de detaljer, vi andre ikke bemærker. Han zoomer ind i stedet for ud og viser, hvordan man kan arbejde kvalitativt med data frem for kvantitativt. 300 dage om året tilbringer han som gæst i fremmede menneskers hjem verden over, hvor han roder i affaldsspanden, studerer mobilregningen, åbner køleskabet og rutineret graver sig vej gennem rodet i børneværelset. Disse detaljer, de små data, kan nemlig afsløre globale tendenser, de kan fortælle om drømme, vi ikke vidste, vi havde, eller de kan indeholde idéen til et produkt, ingen endnu havde opdaget, vi manglede.

  • - Strategier for bevidst forandringslederskab
    af Dean Anderson & Linda Anderson
    308,95 kr.

    Forandring er et nøgleord i det 21. århundrede, og langt de fleste virksomheder og organisationer gennemgår jævnligt store transformationer. Alligevel er det et fåtal, der reelt har succes med deres forandringstiltag. Nøglen til ledelse af forandring handler om, hvordan man mestrer forandringer, og beskriver den dybere sammenhæng mellem ledelse, personlig udvikling og organisatorisk transformation. For at kunne forandre sin virksomhed succesfuldt må man nemlig ændre sig selv og den måde, man tænker på – sit mindset. Ligeledes må man ændre organisationens kultur, hvilket kun kan ske, hvis man selv går foran som rollemodel. Bogen byder på en revolutionerende tilgang til organisatorisk forandring, kaldet bevidst forandringslederskab, og henvender sig til såvel ledere som konsulenter samt alle andre, der arbejder med transformation. Den indeholder både teoretisk indsigt og praktiske værktøjer, eksistentielle overvejelser og konkrete cases, så læseren klædes solidt på til at lede og arbejde med forandring i nutidens omskiftelige forretningsverden.

  • af Anders Seneca & Morten Christensen
    192,95 kr.

    Løser I kerneopgaven på din arbejdsplads?”Kend din kerneopgave” var budskabet i forfatternes bestseller af samme navn fra 2012. Bogen satte en ny dagsorden på mange arbejdspladser og slog kerneopgaven fast som et meningsfuldt begreb. Bogen her tager skridtet videre og omsætter kerneopgaven til praksis. For det er ikke nok at kende kerneopgaven. Kerneopgaven skal løses!Forfatterne giver et effektfuldt bud på, hvordan man på den enkelte arbejdsplads kan arbejde med at løse kerneopgaven. I dag er kerneopgaven ofte enten fraværende eller blot flotte ord. Hvis kerneopgaven skal give værdi, skal den anvendes. Så vi i fællesskab kan udfordre og udvikle hverdagens arbejdsopgaver – hver dag.Vi skal ikke lave det samme, men vi skal lykkes med det samme. Bogen giver inspiration til, hvordan I på din arbejdsplads kan anvende kerneopgaven til fælles refleksion, motivation og innovation.Læs bogen, hvis du vil løse kerneopgaven endnu bedre!

  • - Hvordan du veksler 7 gamle vaner til ny kreativitet
    af Lene Tanggaard
    197,95 kr.

    VANEBRUD er bogen til dig, der ønsker at få mere kreativitet ind i din hverdag. Den giver dig gode ideer og metoder til, hvordan du kan udfordre dine gamle vaner og veksle dem til kreativ tænkning - både personligt og i dit arbejdsliv.Betragt kreativitet som toppen af et isbjerg, der hviler på et fundament af vaner, rutiner og erfaringer. Når du skal tænke kreativt, handler det derfor ikke altid om at kaste gamle vaner overbord og bare 'tænke ud af boksen'. Der er nemlig masser af kreativt potentiale i dine gamle vaner, for vanerne er kilden til de vanebrud, der kan bringe ny kreativitet op til overfladen.Lene Tanggaard er professor i psykologi og har i mange år forsket i kreativitet og kreative processer. I denne bog tager hun læseren ved hånden og peger med inspiration fra forskningen på syv vaner, vi alle kender til. Med udgangspunkt i dem, fortæller hun om de vanebrud, der har inspireret hende selv til kreativ tænkning.VANEBRUD er en underholdende og lærerig hyldest til kreativiteten i os alle. Men bogen er en mindst lige så stor hyldest til de vaner og rutiner, der skaber fantastiske forudsætninger for, at kreativiteten i det hele taget kan opstå. 

  • - Effektiv talentudvikling og innovation
    af Lene Tanggaard & Tue Juelsbo
    228,95 kr.

    Lær! handler om, hvordan man kan arbejde med talentudvikling, med specialisternes viden, med oplæring og videreuddannelse, med udviklingens af en læringskultur, med innovation og ikke mindst med de læringsfælder, som vi risikerer at snuble i. I dagens samfund er det en forudsætning, at mennesker såvel som organisationer er i stand til at lære. Man taler om den lærende organisation. Men hvad skal der til for at etablere forudsætninger for læring på en arbejdsplads? I Lær! – Effektiv talentudvikling og innovation af Lene Tanggaard og Tue Juelsbo kan du læse om mesterlære, kreativitet og håndværk. Forfatterne argumenterer for, at kreativitet er noget, vi lærer, at vi har alt for stort fokus på potentialer og alt for lidt fokus på håndværk, og at vi synes at have glemt læring som en vigtig strategisk faktor i moderne organisationer. De taler for, at virksomheder og organisationer skal opbygge stærke talentmiljøer.

  • - Hvorfor nye organisationer er ti gange bedre, hurtigere og billigere – og hvordan din også bliver det.
    af Michael S. Malone
    163,95 kr.

    "Eksponentionelle organisationer" er en bog om, hvorfor den eksponentielle organisation er både hurtigere, bedre og billigere end andre organisationer. Det er en helt ny type virksomhed, som er opstået i løbet af de sidste fem år. Dens fokus er på, hvordan virksomheder via teknologi kan accelerere deres vækst. I "Eksponentielle organisationer" har tre stærke karakterer fra forretningsverdenen analyseret det nye virksomhedsfænomen. I analyserne dokumenteres 10 afgørende karakteristika for eksponentielle organisationer. Bogen er en introduktion til denne nye virksomhedstype, og den viser læseren, hvordan en almindelig virksomhed kan blive til en eksponentiel organisation.

  • - Designledelse som innovationsværktøj
    af Christian Bason
    231,95 kr.

    Design er mere end en pæn stol eller en praktisk pumpe. Design er mere end et produkt. Design er også en tilgang til innovation, som virksomheder og organisationer (private som offentlige) kan bruge til at skabe nye løsninger. Christian Bason viser, hvordan ledere kan bruge design til at igangsætte meningsfuld forandring i organisationen og skabe nye og mere konkurrencedygtige produkter, services og forretningsmodeller. Det vrimler med gode eksempler på, hvordan designmetoder har løst relevante problemer for offentlige og private organisationer i Form fremtiden. Hos Coloplast betød en proces baseret på designresearch, at man gik fra at designe stomiposer til ”patienter” til at designe stomiposer til mennesker. Virksomheden ændrede udseendet på deres stomiposer, og mindskede dermed markant stigmatiseringen af deres brugere. Rekrutteringsvirksomheden Moment brugte designmetoder til at udvikle og teste en ny og uprøvet for-retningsidé og skabte på kun få uger grundlaget for etablering af en ny og succesrig virksomhed. I Adelaide i Australien var antallet af tvangsfjernelser af børn stigende i en årrække. Et projekt blev søsat for at ændre udviklingen – og designværktøjer blev brugt til at afdække problemerne fra de udsatte familiers perspektiv. Det resulterede i en helt anden løsning, end myndighederne havde forestillet sig. Form fremtiden illustrerer seks typer ledelsespraksis, som er afgørende for at engagere sig succesfuldt med design.

  • - Grænsekrydsende ledelse og samarbejde
    af Annemette Digmann, Karen Ingerslev, Per Bo Nørgaard Andersen & mfl.
    231,95 kr.

    "Hvis vi kunne genopfinde den offentlige sektor, ville vi nok gøre os umage for at gøre samarbejde på tværs af sektorer så ubesværet som muligt." Denne bog giver viden, erfaringer og anvisninger til, hvordan man bedre samarbejder på tværs i det offentlige.En familie, der får et barn med et psykisk handicap, ønsker næppe, at de bliver nødt til at kontakte henholdsvis skole-, psykiatri- og handicapområdet – som i øvrigt har ofte modstridende love og paragraffer – for at få den rette hjælp. De ville nok ønske sig, at de tre sektorer arbejdede sammen og på tværs, til barnets og familiens bedste.Det er ikke let at arbejde på tværs. Der er talrige barrierer som specialisering, modsatrettede incitamentsstrukturer og konfliktende lovgivninger. Bogen inspirerer til samarbejde på tværs i det offentlige fra både teoretiske og praktiske vinkler, så ledere, medarbejdere, forvaltninger, styrelser m.m. med bogen i hånden er klædt bedre på til tværgående samarbejde, også med borgerne.Forfatterne har skrevet bogen, fordi der er et behov for at tænke nyt og anderledes i det offentlige, for sagens og borgernes skyld – og fordi man spilder alt for mange ressourcer på siloopdeling og gentagelse af hinandens arbejde. De er ikke blinde for alle de faldgruber, tværgående samarbejde ofte falder i, men tilbyder konkrete råd og metoder til organisationer, som skal i gang med at arbejde på tværs – og en liste med råd til at undgå alle snubletrådene for tværgående samarbejde.”Det offentlige er i gang, men kan sagtens blive bedre til at arbejde på tværs!” Forfatter-ne har opsamlet erfaringer fra en lang række eksisterende og tidligere samarbejdsprojekter. Projekter, som allerede er søsat i det offentlige. Inden for alle sektorer.

  • - Den praktiske iværksætterbog
    af Rasmus Madsen
    212,95 kr.

    Beskrivelse: ’Det lille skridt’ er bogen til dig, som enten gerne vil i gang med iværksætteri - eller have succes som iværksætter med dit nuværende projekt. Bogen anbefales af dygtige iværksættere (herunder Martin Thorborg) samt mange andre af de 2.300+ læsere.Forfatteren, Rasmus Madsen, udtaler følgende om bogen:"jeg var træt af at læse bøger fra iværksættere, som solgte deres virksomheder for 10 år siden. Ingen af dem kan huske tankerne og problemstillingerne, som opstod helt i starten. Derfor valgte jeg at skrive en bog, mens jeg endnu var ved at starte mit iværksættereventyr op. Sagt med andre ord har jeg ganske enkelt skrevet den bog, som jeg selv ønskede mig, da jeg var yngre!"Bogen er bygget op som en rigtig lærebog, der tager dig igennem alle de vigtige faser, når du skal starte din egen virksomhed. Hele vejen igennem bogen er der konkrete eksempler fra Rasmus’ egne projekter, projekter fra hans netværk samt eksempler på, hvad udenlandske virksomheder har gjort. Sagt med andre ord er ’Det lille skridt’ den første rigtige praktiske iværksætterbogMens du læser bogen, er der opgaver, du kan løse i slutningen af hvert kapitel, der gør forståelsen bedre. Enten for din egen virksomhed eller for en case-virksomhed. Hvis du gerne vil lave en forretningsplan til din egen virksomhed, indeholder det afsluttende kapitel hjælp til udarbejdelsen af denne. Bogen indeholder desuden flere af forfatterens egne forretningsplaner som inspiration.’Det lille skridt’ er skrevet på et ung og meget forståeligt sprog og er et must have for nye iværksættere samt en perfekt opslagsbog til iværksættere, som har været i gang nogle år.Rasmus har desuden startet flere projekter, som både har indebåret succes og fiasko. Fælles for dem alle er, at de har givet værdifuld læring. Senest har han været med til at sælge den danske succes, Dinero, for over 148 mio NOK.

  • - Sådan genopfinder nyhedsmediet sin relation til borgerne – og sin relevans for demokratiet
    af Per Westergård & Søren Schultz Jørgensen
    232,95 kr.

    Gennem et år har de to forfattere sammen opsøgt og interviewet omkring 100 redaktører, topchefer, iværksættere, udviklingspersoner og journalister både i Europa og USA. De har besøgt de medier, der er dygtigst til at nyudvikle deres journalistik og engagere deres brugere. I Den journalistiske forbindelse præsenterer forfatterne hovedkonklusionerne fra deres omfattende researchrejse. Bogen giver en lang række opskrifter på, hvordan de mest innovative nyhedsmedier i disse år lykkes med at genskabe de afgørende forbindelser til deres brugere.

  • af Klaus Schwab
    228,95 kr.

    Den fjerde industrielle revolution er mere betydningsfuld og mere omfattende end noget, menneskeheden før har været vidne til. Nye teknologier forener de fysiske, digitale og biologiske verdener og resulterer i kunstig intelligens, 3D-printning, DNA-sekvensering og bærbar teknologi indbygget i tøj eller gadgets. Disse teknologier er først og fremmest designet til at forbedre vores liv, men med dette væld af muligheder kommer også udfordringer og potentielle risikoelementer. Det tvinger os til at genoverveje, hvordan vi bruger teknologien og endda, hvad det betyder at være et menneske. Schwab forsøger med denne bog at skitsere, hvordan vi i fællesskab kan forme denne revolution, så vi skaber en fremtid, hvor innovation og teknologi tjener folket og gavner os alle sammen.

  • - Løs dine største problemer gennem reframing
    af Thomas Wedell-Wedellsborg
    270,95 kr.

    Løser du de rigtige problemer? Har du eller dine kolleger nogensinde arbejdet hårdt med en udfordring – for derefter at finde ud af, at I fokuserede på det helt forkerte problem? Det kender de fleste. 85 procent af virksomhederne i en survey svarede, at de ofte kæmper med at løse de rigtige problemer. Det har alvorlige konsekvenser: Ledere kæmper de forkerte strategiske kampe. Teams bruger energi på ligegyldigt arbejde. Startups bygger produkter, ingen vil have. Organisationer implementerer “løsninger”, der ender med at gøre situationen værre. Spildet er chokerende. Som Peter Drucker har påpeget, er der ikke noget farligere end det rigtige svar på det forkerte spørgsmål. Det kan gøres bedre. Nøglen er reframing; en afgørende og underudnyttet kompetence, du kan tilegne dig med hjælp fra denne bog. Forfatteren Thomas Wedell-Wedellsborg bruger historier fra det virkelige liv og uforglemmelige eksempler som ”problemet med den langsomme elevator” til at beskrive sin enkle tretrins-metode – Frame, Reframe, Gå videre. Alle kan bruge metoden til at få løst de rigtige problemer. Reframing er ikke svært at lære. Det kan bruges både til dine udfordringer i hverdagen og til de største, mest indviklede problemer, du støder på. What’s Your Problem er velskrevet, gennemresearchet, internationalt anerkendt og propfuld af eksempler fra virksomhedsledere, iværksættere, konsulenter, nonprofit-stiftere og mange andre banebrydende tænkere. Læs denne bog og bliv en problemløser med superkræfter.

  • - Nordic Leadership in Times of Extreme Change
    af Chris Shern & Henrik Jeberg
    217,49 kr.

    RETURN OF THE VIKINGS – NORDIC LEADERSHIP IN TIMES OF EXTREME CHANGE tells the story of the rich heritage of the Nordic peoples: as explorers, navigators, trendsetters, political and educational innovators. This provides deep roots, traced back to the Viking era and the nine noble virtues of Nordic mythology. And it still informs the way the Nordic peoples live and work today. “The methods, values and leadership practices of the Vikings are woven into the DNA of international businesses founded in the Nordics, and exemplified by many Nordic practitioners who work in other countries or for non-Nordic organizations. The inclusive, trusting, collaborative style of Nordic leadership offers an alternative way to negotiate through our current times of extreme change. What many of us are now experiencing online in distributed, fluid, networked communities, the Nordics have been practicing on land and sea for centuries. The Nordics are not waiting around to find out when the future begins. They are already leading the way” (passage from the book). "Return of the Vikings takes a timely and insightful look into the trust-based Nordic approach to leadership, its origins in the Viking era, and its relevance for a future marked by extreme change and uncertainty. An inspirational read told through the stories of others." – Jan Carlzon, Former CEO for Scandinavian Airlines System and international best-selling author of Moments of Truth.Chris Shern and Henrik Jeberg offer an intriguing perspective on the Nordic societies, their leadership style and way of doing business. Their own stories are interwoven with those of a diverse range of interviewees, including business executives, politicians, writers, designers, athletes, military personnel and entrepreneurs.Chris Shern is a cultural adventurer. He has lived and worked internationally for over 20 years. Chris was employed by Scandinavian Airlines for many years in leadership roles across three continents. Currently, he is Managing Director of IME, a Danish business foundation specializing in executive education and leadership development.Henrik Jeberg has worked in the international IT sector for over 25 years. He has lived in Europe, Asia, Australia and the US. Henrik was part of the top-management of Navision Software, which was sold to Microsoft. He later became Deputy Director General of the Danish Ministry of Finance, leading the Government's horizontal IT complex. Henrik currently works as a mergers-and-acquisitions advisor, and serves as President of the Danish–American Chamber of Commerce in California.

  • - og få succes med Big Data
    af Per Østergaard Jacobsen, Pernille Rydén & Torsten Ringberg
    243,59 kr.

    Organisationer fokuserer i stigende grad på, hvordan de kan bruge Big Data strategisk. De investerer milliarder af kroner i denne ny teknologi, men værdien og afkastet viser sig tit at være begrænset. Sådanne udfordringer kan meget vel skyldes ledernes mindset, der begrænser hvordan organisationen bruger Big Data-teknologi til at styrke interaktionen og samspillet med kunder og andre interessenter. Det første skridt på vejen mod at få succes med Big Data er derfor at identificere og udfordre sit ledelsesmæssige mindset. I denne bog identificerer og diskuterer vi fire dominerende ledelsesmæssige mindset, der hver især fører til fire unikke Big Data strategier. Når ledere inden for samme team har forskellige mindset, kan det føre til manglende mental og organisatorisk alignment og problemer med at håndtere disruption. Da mindsets ofte er ubevidste, har vi udviklet en onlinetest, der hjælper dig og dine kolleger med at identificere jeres dominerende mindset. Det vil give jer et det bedste afsæt til at vurdere og beslutte hvad der er jeres optimale strategiske vej til Big Data succes. Omtale"Bogen giver en praktisk og teoretisk indførelse i big data. (…) Bogen har mange eksempler, som understøtter bogens budskaber."5/6 stjerner- anmeldt af Henrik Ørholst, Børsen, 1. februar 2018 “Det er næsten provokerende, at sammenhængen mellem lederes mindset og succesfuld innovation kan være så markant. Læs bogen og få rystet rundt på dit eget mindset.”- Camilla Laudrup, leder af DRs public outreach sekretariat

  • - om at bruge afvisninger som drivkraft
    af Lene Tanggaard
    217,49 kr.

    I Det kreative nej giver professor i kreativitet, Lene Tanggaard, nye svar på, hvordan vi kan bruge afvisning som en kreativ drivkraft.Hun giver indblik i, hvordan vi kan omfavne de fejl og de afvisninger, vi støder på livet igennem, så de giver os positiv energi og bliver værdifulde medspillere i vores kreativitet.Bogens rummer inspirerende eksempler på, hvordan et nej kan katapultere os videre til noget, der får positiv betydning for vores liv.

  • af Alexander Osterwalder & David J. Bland
    308,95 kr.

    Når vi skal føre nye ideer ud i livet, bliver vi ofte ramt af usikkerhed og frygt for fiasko. Men hvis du vænner dig til altid at teste dine ideer, minimerer du risikoen for, at det, du troede skulle blive genialt, falder til jorden. Test dine ideer viser, hvordan du gør dine ideer skudsikre. Du lærer at anvende eksperimenter og at sætte dine undersøgelser i system, så det med at teste altid bare er noget, man gør i din virksomhed.Bogens 44 enkle eksperimenter er værdifulde, fordi de reducerer risikoen og usikkerheden ved en idé og giver dig et bevis for, om dine hypoteser skal støttes eller afvises.

  • - Sådan bygger du software uden at programmere
    af Jacob Bøtter
    313,95 kr.

    NO-CODE er for dig, der er ekspert i alt andet end kode. Du mestrer måske Excel, men ønsker at gøre en større digital forskel. Bogen introducerer dig til 25 måder at bygge software eller automatisere arbejdsgange uden at skrive en eneste linje kode.

  • - Hvordan etablerede organisationer skal innovere for at skabe fremtidens succes
    af Kris Østergaard
    231,95 kr.

    Innovation er noget af det, som etablerede organisationer taler allermest om, men også har allersværest ved at få til at lykkes. Alt for ofte ser man, at organisationer iværksætter innovationstiltag, som ikke giver de ønskede resultater, fordi de mangler et ambitiøst og strategisk innovationsdesign. Kris Østergaard giver læseren en grundig indføring i, hvordan man som etableret virksomhed opnår varige resultater med innovation. Han tager læseren med verden rundt til virksomheder som Amazon, Grundfos, Google, der nu er blevet til Alphabet, og Mærsk – virksomheder, der alle på hver deres måde har investeret i at fremtidssikre deres organisationer gennem innovation.

  • af Hanne Møller, Maria Nyborg Matthiesen & Susan Starbæk
    233,95 kr.

    Med denne bog får proceskonsulenten, lederen eller facilitatoren en metode til at udvikle medarbejdere på arbejdspladsen, hvor det har størst organisatorisk nytte og effekt, samtidig med at deltagerne udvikler netop de kompetencer, der er nødvendige for at løse de problemstillinger, de står over for i deres daglige arbejde. Bogen er opdelt i en teori- og en praksisdel, som tilsammen giver et solidt overblik over organisationens strategiske forandringsproces og indblik i de konkrete dele og opgaver i strategiske aktionslæringsforløb. Del I beskriver metodens teoretiske fundament og de seks grundelementer i et vellykket strategisk aktionslæringsforløb: læreprocessen, implementeringsplanen, konteksten, ledelsen, proceskonsulenten og projektloggen. Del II giver konkrete redskaber og metoder, som kan anvendes bredt i forskellige strategiske aktionslæringsforløb.Bogen henvender sig til såvel den erfarne praktiker som den, der ikke tidligere har haft ansvar for at lede forandringsprocesser.

  • - Sådan involverer du borgere og virksomheder i offentlig innovation
    af Christian Bason, Sune Knudsen & Søren Sebastian Toft
    217,49 kr.

    Tiden er inde til, at langt flere offentlige institutioner sætter borgerne i spil. Den offentlige sektors 800.000 ansatte står over for massive udfordringer – manglen på arbejdskraft, integrationsproblematikken, øget globalisering og, ikke mindst, voksende krav fra borgerne. Mange offentlige ansatte savner dog de værktøjer, som kan udløse borgernes ressourcer.Bogens værktøjer styrker medarbejdere og ledere på alle niveauer til at kunne tage hånd om innovationsprocessen, til glæde for dem selv, deres kolleger, og de borgere, de er sat til at tjene. Gennem faserne fokusér, oplev, skab, og insistér præsenterer forfatterne en proces, som trin for trin fører et udviklingsprojekt fra den spæde start til en innovativ løsning, og viser hvordan man sikrer at den føres ud i livet.Sæt borgeren i spil viser gennem historier og cases hvordan det er en øjenåbner at se verden udefra og ind med borgernes blik, og hvordan borgernes oplevelser kan danne grundlag for nytænkning. Endeligt tegner bogen en profil af den borgercentrerede offentlige organisation, som løbende inddrager borgernes perspektiv, og som bruger deres energi, viden og ønske om at bidrage. Bogen opfordrer til en forandring af den offentlige sektor til at blive mere serviceorienteret fra top til bund.Bogen gør samtidig op med tre myter om involvering af borgerne: Borgerne skal ikke til at bestemme det hele, men systematisk indhentning af viden om deres hverdag kan omsættes til nye indsatser, der virker. Det tager heller ikke, alt i alt, flere ressourcer at involvere borgerne. Investeringen kommer flere gange igen, fordi nye løsninger kvalificeres og rammer plet. Det er heller ikke svært at afstemme forventninger med borgerne, for de kan godt forstå at ikke alle deres ideer og forslag bliver til virkelighed.Eksemplerne på, at involvering af borgerne kan give inspiration og ny værdi, bobler da også op til overfladen i disse år. I Brønderslev involverer man elever, forældre og lærere i at udvikle fremtidens fantastiske folkeskole. I Odense sætter hospitalets ansatte sig i patientens sted for at forstå hvordan et patientforløb opleves i praksis. Og i København eksperimenterer en børnehave med at lade forældrene selv undersøge børnemiljøet og sammen med personalet få ideer til forbedringer.Bogen indgår i serien Gyldendal Public. Bøgerne i serien er til engagerede medarbejdere, ledere og politikere i den offentlige sektor. Alle bøger fra Gyldendal Public tager udgangspunkt i, at den offentlige sektor består af virksomheder som alle andre – drevet under særlige vilkår og med særlige formål.

  • - Offentlig innovation 2.0
    af Annemette Digmann, Jens Peter Jensen & Kirsten Engholm Jensen
    228,95 kr.

    Velfærdssamfundet står over for store udfordringer. Derfor har såvel regeringen som regioner og kommuner med fornyet kraft sat innovation på dagsordenen. I denne bog inviteres læseren med ind i nogle af de innovationsprocesser, der foregår i Danmark.Vi følger udviklingen fra de første famlende skridt, til vi når frem til en offentlig innovation 2.0. Vi ser, hvordan hverdagsinnovation i en organisation kan vokse og vise sig effektiv. Og i den proces spiller især mellemlederen en vigtig rolle. Forfatterne giver også gode råd om, hvordan de offentlige topledelser kan arbejde med innovationsprocesser, lige som de også sætter fokus på medarbejdernes rolle.Det er svært at komme fra de mange pæne ord om nytænkning til konkrete handlinger på velfærdsområderne – men det kan lykkes!Bogen indgår i serien Gyldendal Public. Bøgerne i serien er til engagerede medarbejdere, ledere og politikere i den offentlige sektor. Alle bøger fra Gyldendal Public tager udgangspunkt i, at den offentlige sektor består af virksomheder som alle andre – drevet under særlige vilkår og med særlige formål.

  • - Why it might be good for your business to in-house your marketing activities. And how to do it.
    af Kasper Sierslev
    53,95 - 364,95 kr.

    I'm not going to lie to you: running an in-house marketing department is hard. I have been there before. The chaos at the start of a project, the disarray of dealing with agencies, the anxiety of a looming deadline. It's stressful, hectic, and complex.But what if I told you that things don't have to be this way? What if there was a way to bring order to the chaos? That's exactly what in-housing can help you with. By taking control of your company's content creating, social media activation and bringing essential tasks in-house, you can effectively transform the way you run your marketing activities.For the last 15 years, I've been helping organisations setting up their in-house SoMe, content, branding, and marketing teams. Building an in-house creative agency can seem like a Herculean task. It is certainly not a short or one-time process. You have to approach it like an entrepreneurial venture - find great employees, create a culture where they can thrive, and watch the results pour in.This book will give you an understanding of what goes into building an internal marketing department; what you need in terms of roles and skills and how to structure your work. By understanding the in-house model, hiring the right people, and adopting best practices, you can speed up your workflow and gain a more agile approach to your marketing. It's fair to say that though you most likely will save you money by in-housing your marketing activities, this should not be the goal. The main reason to in-house should be to get better control of your campaigns, assets and workflows. And to get the speed and agility, you need in today's world of marketing.That is what this book is all about.You will find the ideas to create and manage your own in-house setup, tested process, step-by-step guides outlined in the book. They are easy to follow, despite being the result of more that a decade of experience and research. The process is designed to minimise your risk of failure are coupled with the inspiring stories. So if you've ever thought about what it would be like to bring in more of your marketing activities from your creative agencies-this book is for you.

  • - et opgør med accelerationsarbejdet
    af Kresten Schultz Jørgensen
    132,00 - 148,00 kr.

    ‘Gør det godt’ af Kresten Schultz Jørgensen introducerer dig til, hvordan man på bedst mulig vis vinker farvel til accelerationsarbejdet og i stedet siger goddag til et sundere og bedre arbejdsmiljø.Arbejdslivet er for mange et hårdt arbejde, da vi hele tiden skal præstere og hvor krav om omstillingsparathed har taget styringen hos både de offentlige og private arbejdspladser. Vi skal konstant forholde os til fusioner og omstruktureringer og generelt kunne håndtere ukendte opgaver og være klædt på til nye udfordringer. Efter industrialderens tro har målinger og processer lige så stille formået at tage større kontrol på arbejdspladsen, og flere oplever i disse tider, at arbejdstempoet for hvert år vokser. I ‘Gør det godt’ fortæller Kresten Schultz Jørgensen hvordan man gør op med accelerationsarbejdet til fordel for et mere værdifuldt arbejde med bedre trivsel. Bogen er målrettet ledere og medarbejdere, der alle ønsker at forlade accelerationsarbejdet, og i stedet foretrække det rigtige arbejde, som bygger på alt lige fra en større arbejdsglæde og tilstedeværelse til et bedre og større fokus. I bogen bliver du mødt af kloge råd og forslag til, hvordan accelerationsvirksomheder kan skabe et godt fundament til at udvikle sig til gode og sunde arbejdspladser. Dette sker blandt andet gennem en række værktøjer med en god portion af humor om arbejdslivet, så læseoplevelsen bliver mere medrivende og spændende at læse. Arbejdsmiljøet i virksomhederne består i korte træk af relationer mellem mennesker og deres håndgribelige handlinger, hvor planer ikke er vigtige, men derimod er dét vi gør, som overskygger alt andet.

  • - Praktisk håndbog i facilitering af idéudviklingsprocesser
    af Rikki Tholstrup Jørgensen
    116,95 - 164,95 kr.

    Det er let at finde litteratur, der fokuserer på nødvendigheden af innovation og den proces, der skal igangsættes, efter en idé er født: Eksekveringen og den endelige klargørelse til et marked. Glemmer vi at fokusere på idéen, skader det innovationsprocessen. Med et fokus på idéudviklingsfasen kan vi optimere idéens kvalitet og løfte barren for, hvad det er muligt at skabe med en god innovationsproces. Denne bog fokuserer på udviklingen af idéer, så potentialet i en innovationsproces løftes, og det endelige output ikke begrænses af idéens manglende potentiale. For at fange de bedste idéer ind har vi brug for at lære at fiske i ‘Et hav af idéer’. Rikki Tholstrup Jørgensen (f. 1974) er Cand. IT i kommunikation og organisation og serieiværksætter. Han har i flere år undervist iværksættere i idéudvikling og uddannet idéudviklingsfacilitatorer ved Erhvervsakademi Aarhus.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.