Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering

Entreprenørskab

Her finder du spændende bøger om Entreprenørskab. Nedenfor er et flot udvalg af over 46 bøger om emnet.

Vis mere
Filter
Filter
Bogtype
  • (46)
  • (8)
Format
  • (22)
  • (17)
  • (8)
  • (5)
  • (2)
  • (1)
Sprog
  • (41)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (2)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
Tag
  • (8)
  • (5)
  • (4)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
Vis mere
Sorter efterSorter Populære
  • - et roadtrip
    af Hanne Sindbæk
    212,00 kr.

    En biografisk rundrejse med erhvervsmanden Lars Seier om, hvor vi kommer fra, og hvor vi skal hen.Lars Seier er blevet rastløs. Siden han i 2015 forlod sit livsværk, Saxo Bank, har han ledt efter et nyt ståsted i tilværelsen. Han har ikke kunnet finde ét og har indtil videre taget til takke med at finde mange. Derfor er han nu, som andre milliardærer før ham, blevet ejer af en fodboldklub og to Michelin-restauranter. Han har også et cykelhold, en ishockeyklub og 11 luksusbiler, hvoraf han kun bruger en, men han gider altså ikke at bøvle med at sælge resten. Han har hus i London, slot i Schweiz, fast suite på D’Angleterre, og senest har han købt en bid af sin ungdom, nemlig den legendariske Café Dan Turèll. Samtidig har han kastet store penge og meget energi ind i et nyt højteknologisk finansprojekt, Concordium, som han håber bliver hans livs bedste forretning.I denne samtalebog rejser den succesfulde erhvervsmand med forfatteren Hanne Sindbæk rundt og enbesøger de steder, der har haft betydning for hans liv: Løgstrup, Torremolinos, London, Berlin, Schweiz, Tyskland og retur til København med et smukt punktum for rejsen på Restaurant Geranium.Det er blevet til mere end 100 timers samtaler. Om Trump, Boris og Brexit; om fodbold, fankultur, kunst og kryptovaluta; om Liberal Alliances opbygning, storhed og fald og om den slags mad, der sprænger skalaen på Maslows behovspyramide. Om hvor vi kommer fra, hvor vi skal hen, og om vi i virkeligheden blot er brikker i en computersimulation?

  • - Hvad vi lærte af at starte 30 virksomheder
    af Lars Tvede & Mads Faurholt
    226,95 kr.

    Hvad skal der til for at blive iværksætter? Hvordan finder man investorer? Og er en iværksætter overhovedet noget, som alle kan blive? Få svar på disse spørgsmål og mange flere i ”Iværksætter” - den nye bog af de to succesfulde serieiværksættere, Lars Tvede og Mads Faurholt. ”Iværksætter” er fyldt med gode råd og personlige erfaringer, der alle er skrevet med henblik på at hjælpe og inspirere læsere, der ønsker at starte deres egen virksomhed op. Bogen beskæftiger sig med en række temaer, som alle giver essentiel viden om iværksætteriet. Således kan du læse om blandt andet marketing, produktion, forhandlingsteknikker og investering. Lars Tvede og Mads Faurholt deler rundhåndet ud af alle de erfaringer, som de har gjort sig igennem årene. De har tilsammen stiftet mere end 30 virksomheder, hvilket må siges at være noget af en bedrift! Lars Tvede havde således allerede som 20-årig sin egen vingård, og som 40-årig grundlagde han et firma, der skulle vise sig at blive 45 milliarder kroner værd. Lars Tvede har udgivet mange anmelderroste bøger, blandt andet bør nævnes ”Det kreative samfund” fra 2014, der er en bog om, hvordan man kan udvikle samfundet ved at investere kreativt. ”Iværksætter” er hans første udgivelse sammen med Mads Faurholt. Mads Faurholt er også er en af Danmarks mest succesfulde iværksættere.  ”Iværksætter” er en letforståelig og indholdsrig bog, der er et must for alle personer, som ønsker at starte egen virksomhed. Det er derudover også perfekt for alle, der ønsker at få et indblik i, hvordan to af Danmarks største iværksættere har båret sig ad.

  • af Hanne Wick & Dorthe Klyvø
    118,95 - 191,95 kr.

    Der er stort fokus på iværksætteri i dag, og iværksættere bliver ofte omtalt som redningsplanke for et kriseramt Danmark. Samtidig findes der masser af stærke fordomme om iværksættere, og der fortælles mange historier om, hvad der kendetegner en RIGTIG iværksætter - både med en barsk ´røven på kogepladen´-retorik og med en virkelighedsfjern, lyserød beskrivelse af ´passiv indtægt´. Det kan være svært at identificere sig med den slags historier og rollemodeller, og derfor kan det virke vanskeligt og farligt at blive iværksætter.Forfatterne ønsker at nuancere disse fordomme, og det gør de ved at dele deres egne erfaringer som selvstændige gennem mange år, samt erfaringer fra en række meget forskellige iværksættere. Med Iværksætterhåndbogen som arbejdsredskab er det muligt at gå fra potentiel iværksætter til rent faktisk at stifte egen virksomhed.Forfattere:Hanne Wick (kommunikations- og iværksætterrådgiver) og Dorthe Klyvø (tekstforfatter, oversætter og bogredaktør).Links til relevante websites og værktøjer, samt skabeloner til download findes på bogens hjemmeside.

  • - Min historie om Just-Eat og livet som iværksætter
    af Jesper Buch & Mai Bakmand
    184,95 kr.

    Jesper Buch sad i 2000 i Oslo og havde lyst til en pizza. Han ledte efter et pizzeria på nettet, men forgæves. Det fødte ideen til det, der senere bliver Just-Eat.dk. Utallige timer i en pizzalugtende Toyota Sports Van, et konstant pres og en medfødt iværksætterånd førte ham sammen med sit hold gennem både op- og nedture, og da han 10 år senere solgte sin andel af selskabet, var Just-Eat en international kæmpesucces i milliardklassen. I Kick-ass - fra kælder til milliard fortæller Jesper uden filter om en hæsblæsende ungdom, et opgør med sin alkoholiserede far og historien om Just-Eat. Gennem fortællingen om Just-Eat og dens helt særlige succes-stemning videregiver han sine bedste råd til andre iværksættere. Fra hvordan man knuser konkurrenter og til at måtte overdrage styringen til en ny direktør efter otte år stort set uden en fridag. Om motivation, vilje og venskab. Whatever it takes.

  • - Det her er en håndbog for nytænkere, banebrydere og rebeller, der vil trodse forældede forretningsmodeller og designe morgendagens virksomheder …
    af Alexander Osterwalder & Yves Pigneur
    297,95 kr.

    Det er svært at lave en forretningsmodel, fordi der er så mange ting at tage hensyn til, og fordi de fleste er usikre på, om de kan. Med denne bog får læseren en meget enkel og let tilgængelig skabelon til at lave en forretningsmodel. Det er en håndbog for nytænkere, banebrydere og rebeller med ambitioner om at trodse forældede forretningsmodeller og designe morgendagens virksomheder. Det er en bog for forretningsmodel-generationen. Bogen er en af de mest omtalte business-bøger inden for de seneste år. Fordi bogen er super brugbar for både store og små virksomheder og også enmandsvirksomheder, og derfor er den faktisk allerede blevet populær i Danmark. Hvordan laver man så en forretningsmodel? Jo, man udfylder et ”strategilærred”, som er en skabelon, med de ting, man skal bruge, og så er man i gang, let og elegant, uanset hvilken forretning man ønsker at lave, eller hvad man arbejder med.

  • - De små spor der afslører store trends
    af Martin Lindstrom
    225,95 kr.

    Brandingeksperten Martin Lindstrom, den moderne marketings Sherlock Holmes, har et blik for de detaljer, vi andre ikke bemærker. Han zoomer ind i stedet for ud og viser, hvordan man kan arbejde kvalitativt med data frem for kvantitativt. 300 dage om året tilbringer han som gæst i fremmede menneskers hjem verden over, hvor han roder i affaldsspanden, studerer mobilregningen, åbner køleskabet og rutineret graver sig vej gennem rodet i børneværelset. Disse detaljer, de små data, kan nemlig afsløre globale tendenser, de kan fortælle om drømme, vi ikke vidste, vi havde, eller de kan indeholde idéen til et produkt, ingen endnu havde opdaget, vi manglede.

  • af Hans Peter Bech
    160,95 - 236,95 kr.

    Danmarks bedst dokumenterede iværksætterhistorie Preben og Erik Damgaard er bare 21 og 23 år, da de starter virksomheden Damgaard Data. Otte år senere omsætter de for 100 millioner kroner og har 100 medarbejdere. Alles øjne er rettet mod de to brødre. Kan de med Damgaard Data gøre Danmark til en af verdens førende it-nationer?IBM køber sig ind og lover at hjælpe med den globale ekspansion. Men intet går som planlagt. ”Fra Damgaard til Microsoft” afslører hele historien om en af Danmarks ubestridte erhvervssucceser – fra vugge til voksen. Den giver et kig ind bag scenen i en industri, der er komplet uforudsigelig, hvor strategier ikke nødvendigvis fører til succes. Men det er også en fortælling om mennesker, ambitioner og snarrådighed. Og om at gå benhårdt efter sin drøm og bygge en succesfuld virksomhed op fra bunden. De vilkår som Damgaard Data var oppe i mod, gælder i dag for alle virksomheder i alle brancher. Nu er der et navn for det: disruption. Firmaer, der ligner vindere i dag, udraderes i morgen i et samspil af egne fejl, den teknologiske udvikling og konkurrenternes nådesløse dolkestød. Damgaard Data kom helskindede igennem og endte med at blive købt for 11 milliarder. Hans Peter Bech’s bog forklarer hvordan. "Forhåbentlig kan denne bog forhindre, at andre begår de samme fejl, som vi begik." - Preben Damgaard, Investor. "En forrygende og overraskende historie om en af Danmarks mest succesfulde iværksættere." - Peter Warnøe, Investor og iværksætter. ”Fra Damgaard til Microsoft” er en lærebog for alle, der beskæftiger sig med forretning og erhvervsliv." Ole Møller-Jensen, Regional - President, Danfoss. ”Fra Damgaard til Microsoft” bygger på over 200 timers interview med tidligere medarbejdere, partnere, kunder, leverandører, bestyrelsesmedlemmer m.fl. Forfatteren har gravet alt frem: børsprospekter, pressemeddelelser, personaleblade, brochurer, årsberetninger, forretningspræsentationer, notesbøger og andre interne dokumenter, som offentligheden aldrig har haft kendskab til.Hans Peter Bech, cand.polit. (født 1951) har i mere end 30 år beskæftiget sig med afsætning for danske og udenlandske IT-virksomheder. Efter at have arbejdet for Damgaard Data i Tyskland, vendte han i 2001 tilbage til Danmark og stiftede konsulenthuset TBK Consult. Siden 2008 har han blogget om international forretningsudvikling. I 2015 udgav han ”Building Successful Partner Channels”, som blev en internationale bestseller. "Pligtlæsning for enhver iværksætter." - Toke Kruse, Investor & iværksætter.

  • - Guide til selvstændige og iværksættere
    af Jens Koldbæk
    105,95 kr.

    Alt der kræves for at starte din egen virksomhed har vi samlet til dig her. Du lærer bl.a., hvordan du registrerer din virksomhed, hvad du skal gøre for at lave en professionel website, registrere webdomæne og hvilke programmer du kan bruge til nem og omkostningseffektiv bogføring, udarbejdelse af kontoplan, fakturering og alt det andet der kræves for at drive en professionel virksomhed. Vi viser dig, hvordan du får styr på indberetning af moms, forskuds- og årsopgørelser og indbetaling af skat. Vi ser også på forskellige websites, hvor du kan søge nye opgaver til din virksomhed, og hvor du som iværksætter kan stille spørgsmål til eksperter og erfarne iværksættere. Har du brug for at øge din startkapital? Så er der hjælp hos virk.dk eller via crowdfunding. Få gode råd om din virksomheds online tilstedeværelse med søgemaskineoptimering, Trustpilot samt Google AdWords. Du får også et overblik over online betalingsløsninger som DIBS, QuickPay, MobilePay og PayPal. Alle guides er bygget op som en kogebog med én vejledning på hver side og kan derfor også bruges som et overskueligt opslagsværk, hvor du lynhurtigt kan finde præcis de emner, som du vil læse mere om. I den gratis online version som medfølger, kan du nemt finde svar på det du søger omkring start af virksomhed. Gratis online version medfølger.

  • - Hvorfor nye organisationer er ti gange bedre, hurtigere og billigere – og hvordan din også bliver det.
    af Michael S. Malone
    163,95 kr.

    "Eksponentionelle organisationer" er en bog om, hvorfor den eksponentielle organisation er både hurtigere, bedre og billigere end andre organisationer. Det er en helt ny type virksomhed, som er opstået i løbet af de sidste fem år. Dens fokus er på, hvordan virksomheder via teknologi kan accelerere deres vækst. I "Eksponentielle organisationer" har tre stærke karakterer fra forretningsverdenen analyseret det nye virksomhedsfænomen. I analyserne dokumenteres 10 afgørende karakteristika for eksponentielle organisationer. Bogen er en introduktion til denne nye virksomhedstype, og den viser læseren, hvordan en almindelig virksomhed kan blive til en eksponentiel organisation.

  • - En iværksætterberetning om at satse alt, tabe alt, udfordre de store ... og vinde til sidst
    af Jakob Skouboe
    238,95 kr.

    Med sine bare 32 år har Morten Strunge nået mere end de fleste. Han står bag selskaberne Onfone, Mofibo og Plenti, som alle er baseret på nye forretningsmetoder inden for telefoni og bøger – og som har indbragt ham en formue.Morten Strunge har ingen uddannelse, men lige fra drengeårene har han haft en vilje til at gå helt til kanten, når han tror på sin ide. Uanset omkostningerne. Han har været helt nede i kulkælderen, har ruineret sine forældre, fyret sin bror og ladet mange andre slå sig på sig, når han har udfoldet det, han selv betegner som fokus og risikoappetit.Morten Strunge har evnen til at se muligheder, hvor ingen andre kan, og en sikker forståelse for, hvad kunderne prioriterer. Et talent, han i dag lader andre iværksættere nyde godt af i rollen som business angel – og som han også øser rundhåndet af, når han i bogens sidste kapitel tager ordet og giver kommende iværksættere sine bedste anbefalinger.Bogen er skrevet af journalist Jakob Skouboe.

  • - Et iværksættereventyr af skaberen af Nasty Gal
    af Sophia Amoruso
    238,95 kr.

    2000: Jeg hader skolen og bliver sendt til psykiater, der diagnosticerer mig med depression.2001: Jeg blaffer op og ned langs Vestkysten for endelig at lande i det nordvestlige USA. Jeg indleder en tilværelse som skralder.2006: Jeg efterlader min kæreste i Portland og flytter til San Francisco, hvor jeg bliver fyret fra en eksklusiv skobutik.2006: Jeg får brok, hvilket betyder, at jeg er nødt til at finde et job for at få en sundhedsforsikring. Jeg finder et, hvor jeg skal tjekke ID-kort ved indgangen til en kunstskole. Jeg har en del tid, der skal slås ihjel, så jeg strejfer rundt på nettet og åbner en eBay-shop ved navn Nasty Gal Vintage.2014: Jeg er administrerende direktør for en 100-millioner-plus virksomhed med et 50.000 km2 stort hovedkvarter i Los Angeles, et distributionscenter i Kentucky og 350 ansatte.På ca. otte år gik Sofia Amoruso fra at være ludfattig anarkistisk friganer til en velhavende forretningskvinde. I Girlboss fortæller hun sin historie for at lære andre, kommende #girlboss'er at stille spørgsmål og ikke tage noget for givet.En #girlboss skal vide, hvornår man skal følge reglerne, og hvornår man skal omskrive dem. En #girlboss styrer sit eget liv. Hun får, hvad hun vil have, fordi hun arbejder hårdt for det.Oversætter: Charlotte A. E. Glahn

  • af Tobias Lau
    150,95 kr.

    Vi er den eneste art på Jorden, der efterlader os affald, som ingen andre arter ønsker eller kan bruge til noget. Men nu er der mikro- plast i havene, insektdød og rod i økosystemerne, og det skyldes vores manglende evne til at håndtere det affald, vi selv har skabt i vores hastige udvikling. Det kan ikke fortsætte. Vi må bruge vores fantasi til at betragte affaldsudfordringen med opfinderbriller. Affald er et demokratisk råmateriale, som enhver har adgang til. Ligesom fantasien. Med fantasiens hjælp kan vi forædle affaldet på intelligente og kreative måder, så det, der ligner værdiløse spildprodukter, kan genopstå som ny værdi – også i økonomisk forstand. AFFALD OG FANTASI er en guide til at tænke vildt – for fremtidens skyld. Bogen fortæller om danskere fra Lemvig til København NV, som har gjort sig selv til moderne alkymister, og den viser, hvordan du også kan komme til at spille en rolle i et grønt paradigmeskift. Affald og fantasi kan meget vel vise sig at være den både betydeligste og sjoveste vej til at skabe den verden, vi ønsker os.

  • - Fra 300 kr. til millionomsætning
    af Casper Blom & Carsten Lorenzen
    97,95 kr.

    For godt og vel 10 år siden samlede Casper Blom den første golfbold op fra jorden. Han startede derefter en forretning med salget af brugte golfbolde, som hurtigst blev den største forretningen indenfor salget af golfbolde. Da han var 18 år gammel solgte han for den første millioner kroner – i brugte golfbolde! Det blev starten på flere forretninger, og i dag er Casper Blom medejer af flere forskellige forretninger – nogle som aktiv, og andre som passiv investor. Bogen handler om Caspers rejse de sidste 10 år som iværksætter - på godt og ondt.

  • af Hanne Wick & Dorthe Klyvø
    190,95 kr.

    Hvordan laver man en markedsføringsplan?Hvad kan jeg bruge de sociale medier til?Hvor finder jeg inspiration til at skrive gode nyhedsbreve?Hvordan kan jeg bruge PR i min markedsføring? Disse og mange andre helt grundlæggende spørgsmål finder man svar på i Markedsføringshåndbogen – for små virksomheder. Det er målet med bogen at hjælpe indehavere af mindre virksomheder til at bruge både tid og penge bedst muligt i forhold til markedsføringen.Markedsføringshåndbogen giver de helt basale, hands-on og grundlæggende redskaber, der klæder læseren på til selv at løse opgaverne, men også til at blive en dygtig indkøber, når der skal købes hjælp til de opgaver, man ikke selv har lyst, tid eller kompetencer til at løse. Med Markedsføringshåndbogen – for små virksomheder får man både en praktisk gør-det-selv-bog, et let forståeligt opslagsværk og en kilde til inspiration.

  • af Klaus Schwab
    238,95 kr.

    Den fjerde industrielle revolution er mere betydningsfuld og mere omfattende end noget, menneskeheden før har været vidne til. Nye teknologier forener de fysiske, digitale og biologiske verdener og resulterer i kunstig intelligens, 3D-printning, DNA-sekvensering og bærbar teknologi indbygget i tøj eller gadgets. Disse teknologier er først og fremmest designet til at forbedre vores liv, men med dette væld af muligheder kommer også udfordringer og potentielle risikoelementer. Det tvinger os til at genoverveje, hvordan vi bruger teknologien og endda, hvad det betyder at være et menneske. Schwab forsøger med denne bog at skitsere, hvordan vi i fællesskab kan forme denne revolution, så vi skaber en fremtid, hvor innovation og teknologi tjener folket og gavner os alle sammen.

  • - 66 strategier til at lykkes og samtidig have et liv i balance
    af Jordan Milne & Martin Bjergegaard
    225,95 kr.

    Vi har længere arbejdsdage end nogensinde før. Vi får at vide, at vi er nødt til at ofre vores aftener og weekender (og i visse tilfælde endda vores familieliv og helbred), hvis vi vil helt til tops. Men en lille, men voksende gruppe iværksættere har besluttet sig for at gøre det anderledes: De opbygger multimilliondollar-virksomheder og tager sig tid til at nyde livet. Succes uden afsavn fortæller hemmeligheden bag, hvordan de lykkes med at have et liv på toppen og stadig bevare balancen mellem arbejde og privatliv. Denne bog ruster dig til at vælge succesen uden at lide afsavn. Sig farvel til den skyldbevidste e-mail-tjekning på daten, til at komme hjem, når børnene allerede er i seng, og sig ja til at have et fritids- og privatliv – og samtidig få succes i dit arbejdsliv.

  • - Channel Development & Management in the Software Industry
    af Hans Peter Bech
    148,95 kr.

    This book explains what it takes to build and manage partner channels in the software industry. The book uses the business model framework introduced by Alexander Osterwalder. It provides a practical guide for organizing the activities required to design productive partner programs as well implement these programs for the recruitment and management of partners that will find, win, make, keep and grow happy customers on our behalf.

  • - Fra ide til virkelighed
    af Michael Thing
    227,95 kr.

    Startup! kan bruges som en slags roadmap, som du kan følge på din vej fra ide til realiseret virkelighed. Startup! henvender sig til uddannelser, hvor entreprenørskab indgår. Bogen har en meget praktisk tilgang til entreprenørskab ud fra devisen om, at det skal prøves fremfor at læses. Startup! er let læst og let tilgængelig. Den svære opgave er at integrere den relativt enkle teori med det praktiske - altså at gøre det. Al erfaring viser, at man skal "have hånden på kogepladen" for at lære entreprenørskab. Derfor henvender Startup! sig også til dig, der måske kunne tænke dig at starte noget op eller som er relativt nystartet.

  • - Håndbog i forberedelse og eksekvering af værdiskabende møder
    af Helle Dyrby Høy & Therese Waltersdorff
    312,95 kr.

    90% af deltagerne i MØUS* (mødelederundersøgelse) mener, at de spilder deres tid på at deltage i møder, der ikke giver nok resultater. Et vanvittigt højt tal.Vil du ændre på det faktum, så er denne praktiske håndbog i mødeledelse uundværlig.Guuud, har vi møde i dag…? viser dig, hvordan du forbereder og eksekverer møder, så de går fra at være spild af tid til at være værdiskabende.Du kan ikke undgå at effektivisere dine møder, når du følger anvisningerne i bogen.Du får inspiration, metoder og øvelser – kort sagt input til, hvordan du:*forbereder dig – praktisk og personligt*øger din gennemslagskraft*involverer og aktiverer dine møde-/workshopdeltagere*driver mødet til alles (nej, de flestes) tilfredshed *evaluerer og uddrager læring *ændrer mødekulturenGuuud, har vi møde i dag…? indeholder også en 8-trins metode til at omlægge og forbedre en eksisterende –og måske dysfunktionel – mødekultur.Bogen er en schweizerkniv fuld af modeller, grafikker og tjeklister, som du dels kan lade dig inspirere af, dels anvende i praksis, når du skal forberede dig.*Bogens tal og anbefalinger stammer fra og understøttes af en mødelederundersøgelse (MØUS), som Helle Dyrby Høy og Therese Waltersdorff har foretaget. 409 respondenter bidrog til undersøgelsens resultater, som giver værdifuld indsigt i, hvor skoen trykker rundt om i danske virksomheder og organisationer.---Shafik Tawadros | Vice President | Submission and Labelling | NOVO NORDISK A/S:"En yderst relevant og brugbar værktøjskasse - i øjenhøjde, og i et sprog, der er til at forstå". ---Marie Mynster Mardahl | Head of People & Development and Internal Communication | ØRSTED A/S: "Helle og Therese har begået en praktisk, nemt anvendelig bog om mødeledelse, der indeholder en masse gode tips til at optimere vores mødekultur - og ikke mindst sikre bedre værdi i forhold til udbyttet af (de mange) møder.Bogen er fuld af gode pointer og indsigter, og jeg kan rigtig godt lide, at den også baserer sig på data.Især er jeg vild med det praktiske format, spiralryggen og det lækre layout, der sikrer, at det er en bog, der vil blive flittigt benyttet og ikke blot står og samler støv i bogreolen..."

  • - The In-depth Case Study of What Became Microsoft’s First Billion Dollar Acquisition Outside the USA
    af Hans Peter Bech
    160,95 kr.

    One of the Best Documented Entrepreneurial Case StudiesHow do you build and manage a channel of more than 2,000 resellers serving over 100,000 customers across 30 countries?From a small corner of the world where English isn’t the main language.Navision did just that!When Microsoft took over in 2002, the total turnover of and around Navision’s products was in the order of DKK 17 billion (USD 3.4B) and the entire ecosystem employed over 20,000 people. 5,460 Miles from Silicon Valley reveals the full story of two of Denmark’s undisputed business successes – from cradle to adolescence. It reveals an industry that is completely unpredictable, where strategies do not necessarily lead to success. But it’s also a tale of people, ambitions, and resourcefulness. How to pursue your dreams and build a successful business up from scratch – in one of the smallest markets in the world.

  • af Marie Kjær
    276,95 kr.

    A self-help guide for the creative freelancer. Structure the creative process, look like a pro and get better projects! This book is for the creative professional who wants to eliminate the time spend on all the administrative and practical fuzz of a creative project and help you get to the core of your creativity - do what you do best - by helping you get easily through the processes of negotiating a project, writing a contract and keeping the client happy. Practical tips and tricks on landing the good projects, pricing, planning and client management. Flavoured with practical templates and ideas for status-reports, pricing principles, contract-items and project plans. Focus your work on the stuff you love to do and let this book help you get through the more tedious tasks of administrating and project management of your work.

  • af Sussi Lempert Schwarz
    155,95 kr.

    I planted a seed is the true story about a little girl’s dreams and hopes to establish a home for poor and orphaned kids. It became a reality in China, during one of the most impossible periods to enter the country.

  • - en håndbog
    af Line Barfod & Knud Foldschack
    442,95 kr.

    Hvad er en socialøkonomisk virksomhed? Hvad står der i loven? Hvorfor skal man blive registreret? Hvad gør man i andre lande? Alt det og meget mere kan du få svar på i denne håndbog, der bl.a. indeholder en kommenteret gennemgang af den nye lov om registrerede socialøkonomiske virksomheder, en række praktiske vejledninger, konkrete eksempler og overvejelser om de mange nye muligheder for socialøkonomiske virksomheder. Håndbogen henvender sig til personer, der påtænker at starte en socialøkonomisk virksomhed, til personer, der allerede er godt i gang, og til alle deres samarbejdspartnere – herunder de offentlige myndigheder. Indholdsoversigt Kapitel 1. IndledningKapitel 2. Loven med kommentarerKapitel 3. OrganisationsformerKapitel 4. Hvad er socialøkonomisk virksomhed?Kapitel 5. BestyrelsesarbejdeKapitel 6. Kontrol og tilsynKapitel 7. Socialøkonomiske virksomheder og almene boligselskaberKapitel 8. FinansieringKapitel 9. Internationale erfaringerKapitel 10. BrugervejledningKapitel 11. Konkrete eksemplerKapitel 12. AfslutningForkortelseslisteStikordsregister

  • - IværksætterFagbogen 2
    af John Larsen
    314,95 kr.

    Personlighed, koncept og vækst af virksomheden. Den eneste bog til iværksættere, direktører og selvstændige, der vil udvikle personlighed, koncept og virksomheden. Gennemgå personlighed og find ind til de værdier og behov, der skal forme konceptet og udvikle virksomheden. Bogen indeholder flere brugbare refleksionsemner til faserne, personlighed, koncept, etablering, økonomi, identitet, ledelse, bestyrelse, markedsføring, salg og vækst. 288 sider med alle de vigtigste punkter. Iværksætterfagbogen 2 "Fra Start til Styr på Virksomheden" har fået en flot lektørudtalelse og vinder på forfatterens engagement.

  • - - uden glød, intet velfærdssamfund
    af Henrik Hvilshøj & Lars Vesterløkke
    235,95 kr.

    Professionelle ildsjæle er en bog med interviews med succesfulde topledere, der har skabt store internationale virksomheder og tusinder af danske arbejdspladser, topledere indenfor kultur og sport samt magtfulde toppolitikere, der har opnået afgørende indflydelse i dansk politik. Lars Larsen, direktør for JYSK, Morten Olsen, fodboldlandsholdets træner, Thyra Frank, plejehjemsleder og politiker, Anders Fogh Rasmussen, generalsekretær for NATO, Asger Aamund, iværksætter og stifter af Bavarian og Neurosearch, og flere andre fremtrædende personligheder fortæller, hvad der har skabt dem som ildsjæle - og hvordan de kan blive ved med at brænde for "sagen". Ildsjæle er en nøgle til professionel succes og til fortsat velfærd i Danmark. Bogen fortæller på grundlag af anerkendt viden inden for udviklingspsykologi, hvad der skaber ilden hos os mennesker, og bogen giver en guide og et redskab til at spotte ildsjæle. Ildsjæle har også et bud på, hvordan vi kan få flere ildsjæle - og hvordan vi hver især kan udvikle vores egen indre ildsjæl.

  • - Dit værktøj til en levedygtig karriere
    af Lisbeth Rysgaard & Gerda Hempel
    212,95 kr.

    Freelancehåndbogen guider dig til alt, hvad du behøver at vide om at være en succesfuld freelancer – hvad enten du lige er sprunget ud som freelancer, overvejer at blive freelancer eller har været det i et stykke tid. Freelancehåndbogen bugner af konkrete råd om at skabe indtægt af det fag, som du elsker, lægge realistiske planer og komme hele vejen rundt om din freelancemodel med hensyn til at fastsætte en god prisstruktur for dine ydelser, administration, markedsføring, salg, tilføre værdi og udvikle projekter og aktiviteter med dit fag. Og på det personlige plan at holde fokus på din motivation og glæde, spare på din tid – og minimere din stress. Freelancehåndbogen er også spækket med andre freelanceres gode råd og erfaringer. Så hop ind i bogen, brug modellerne, og styrk din freelancemodel fra side et.

  • - Til den ambitiøse leder der har kronisk travlt
    af Mirja Bang Hansen
    238,95 kr.

    Ved du hvordan du samarbejder med din lunefulde hjerne? For at præstere har du brug for en stærk og hurtig hjerne. Overophedede hjerner arbejder langsomt, og mange af os kommer til at presse vores hjerner så meget, at vi sænker vores tempo, uden at vi opdager det. Hjernefablen viser dig forskellen på sundt og usundt pres, og den åbner dine øjne for det store potentiale, der gemmer sig i din hjerne. Du får videnskabeligt funderede fakta serveret i et varmt fabelsprog, der aktiverer din huskemotor, så din nye viden lagrer sig automatisk i din langtidshukommelse, mens du læser. Og så introducerer bogen dig til en hemmelighed, der afslører, hvordan du kan skabe mere tid. "Jeg har ikke set hjerneforskning formidlet på denne måde tidligere. Denne form gør forskningen anvendelig i menneskers hverdag, og det er vigtigt.” Rune W. Berg, hjerneforsker Institut for Neurovidenskab, Københavns Universitet ”Det fineste og sværeste, man kan gøre i denne verden, er at tage noget, som er ekstremt komplekst og vigtigt og gøre det enkelt, sjovt og anvendeligt. Det gør Mirja Bang Hansen, og det kan fremtiden godt li’.” Anne Skare Nielsen, fremtidsforsker Universal Futurist

  • - en praktisk guide til at genfortolke og transformere din virksomhed
    af Henrik Hyldgaard
    197,95 kr.

    Fremtidsstarter er en praktisk guide til, hvordan man kommer i gang med at udvikle sin virksomhed, så den også i fremtiden er relevant, konkurrencedygtig og profitabel. Forfatteren Henrik Hyldgaard har gennem de seneste år udviklet, testet og anvendt en effektiv metode til at blive en såkaldt Fremtidsstarter – lederen, der går forrest i den modige, innovative og offensive udvikling af virksomheden samtidig med, at man fortsat leverer de gode resultater på bundlinjen. Henrik Hyldgaard er medforfatter til Sult i paradis.

  • - Manden, magten og millionerne
    af Ole Hall
    226,95 kr.

    Jesper "Kasi" Nielsen tog turen fra anonym tankpasser på Vestegnen til kulørt rigmand med pragtvillaer på Mallorca, privatjet, bodyguard og historisk store investeringer i sportsklubber. Men da pressen og skattemyndighederne begyndte at granske hans virksomheder, sluttede eventyret brat. Formuen, statussymbolerne og konen forsvandt, mens Jesper "Kasi" Nielsen blev nedlagt af statsmagten, der forsøgte at erklære ham personligt konkurs. Kasi-Jespers Kamp er historien om faldet fra tinderne og forsøget på at rejse sig fra sit livs største krise ved at bygge nye virksomheder og indlede et omfattende opgør med statsmagten. Det er en beretning om viljestyrke, ære, magt og afmagt i en verden, hvor millionbeløbene aldrig bliver store nok. Både hovedpersonen selv, kritikere og støtter har bidraget med interviews til bogen, der skildrer en presset, men også ukuelig iværksætter, der går langt for at nå sine mål.

  • af Flemming Jensen
    213,95 kr.

    For mange betyder faglig succes en hel del. Andre ligger ikke så stor vægt på den. Det vigtige er, om det er noget, man tillægger en betydning. Hvis det ikke er, hvad er det så, man bruger sin tid på? Hvis det er, hvordan er det så, at man opnår den faglig succes? Der kan opstå flere problemer i forhold til børn og ægtefælle. Man bør derfor sikre sig, at de er med på de lange arbejdstimer, der ofte er en naturlig del af et succesfuld arbejdsliv. Det handler også om ens prioriteter. Er det så vigtigt at opnå nogle arbejdsmæssige ting, at der er andre relationer, der kan ofres? Man bør være afklaret med, hvad man bruger sin tid på og hvad man opnår. Faglig succes kan være enormt givende og det kan være noget, der er skabt fra helvede.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.