Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering

Internationale virksomheder

Her finder du spændende bøger om Internationale virksomheder. Nedenfor er et flot udvalg af over 16 bøger om emnet.

Vis mere
Filter
Filter
Bogtype
  • (16)
  • (2)
Format
  • (11)
  • (3)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
Sprog
  • (12)
  • (4)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (2)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
Tag
  • (4)
  • (4)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
Vis mere
Sorter efterSorter Populære
  •  
    485,95 kr.

    International markedsføring, 5. udgave er udarbejdet til undervisning på erhvervsakademiuddannelserne og i overensstemmelse med studieordninger og fagplaner. Lærebogen er velegnet til markedsføringsøkonom, finansøkonom, akademiøkonom/merkonom. HA, HD og andre videregående uddannelser, hvor fagområdet markedsføring indgår i uddannelsesforløbet. Ved udarbejdelsen af denne nye udgave er der sket en opdatering i overensstemmelse med de nyeste udviklingstendenser i markedsføringsteorierne. I bogen er der indarbejdet en række nye teorier og modeller - ligesom nogle områder er opdateret, f.eks. kommunikation og anvendelse af sociale medier. Undervisningsmaterialet omfatter: Lærebog Cases og opgaver (udkommer januar 2016) E-læringsmateriale på bogens website.

  •  
    183,95 kr.

    Cases og opgaver til International markedsføring, 5. udgave, er udarbejdet til undervisning i markedsføring/marketing på erhvervsakademiuddannelser og i overensstemmelse med studieordninger og fagplaner. Cases og opgaver er velegnet til markedsføringsøkonom, finansøkonom, handelsøkonom, logistikøkonom, serviceøkonom, akademiøkonom/merkonom, HA, HD og andre videregående uddannelser, hvor fagområdet markedsføring/marketing indgår i uddannelsesforløbet.

  • af Finn Rolighed Andersen
    485,95 kr.

    Denne lærebog er p.t. udsolgt. 4. udgave er under udarbejdelse og udkommer primo juni 2011. 3. UDGAVEN FÅS SOM E-BOG. International markedsføring 3. udgave er specielt udarbejdet til undervisning i markedsføring på KVU-niveau. Lærebogsmaterialet er i overensstemmelse med studieordning og fagplan for faget international handel ved uddannelsen Markedsføringsøkonom og dækker pensum for samtlige 3 semestre. Bogen er desuden særdeles velegnet ved følgende KVU-er: Finansøkonom, Serviceøkonom og Multimediedesigner. Lærebogsmaterialet er også særdeles velegnet ved undervisning ved Akademiuddannelserne.

  • - De små spor der afslører store trends
    af Martin Lindstrom
    231,95 kr.

    Brandingeksperten Martin Lindstrom, den moderne marketings Sherlock Holmes, har et blik for de detaljer, vi andre ikke bemærker. Han zoomer ind i stedet for ud og viser, hvordan man kan arbejde kvalitativt med data frem for kvantitativt. 300 dage om året tilbringer han som gæst i fremmede menneskers hjem verden over, hvor han roder i affaldsspanden, studerer mobilregningen, åbner køleskabet og rutineret graver sig vej gennem rodet i børneværelset. Disse detaljer, de små data, kan nemlig afsløre globale tendenser, de kan fortælle om drømme, vi ikke vidste, vi havde, eller de kan indeholde idéen til et produkt, ingen endnu havde opdaget, vi manglede.

  • af Morten Hansted
    45,95 - 231,95 kr.

    DANSKE EVENTYR I IRAN fortæller historien om Iran via de danskere, der i tidernes løb er rejst til landet for at prøve lykken. Ét eventyr handler om danskeres imponerende jernbanebyggeri i de iranske bjerge i 1930’erne. Det regnes stadig for en af de største ingeniørpræstationer i dansk erhvervslivs historie. Et andet eventyr handler om eksporten af fetaost, der antog så enormt et omfang, at den endte i Guinness Rekordbog. Carsten Niebuhrs ”store arabiske ekspedition” i 1761, der bragte ham til Persien i 1765, udgør det ældste eventyr. De danske eventyr i Iran rummer både store succeser og katastrofale fiaskoer. Alt sammen fortalt i et medrivende sprog og baseret på over 100 interviews med danskere, der har prøvet lykken i Iran. Bogen indeholder desuden et væld af flotte og aldrig før publicerede billeder. Den henvender sig både til eventyrlystne læsere, der aldrig har været i Iran før, og til erhvervsfolk og herboende iranere, som vil vide mere om de tætte historiske bånd mellem Danmark og Iran.

  • af Dennis Nørmark
    231,95 kr.

    Sæt stenalderhjernen på stand by og skru op for den kulturelle intelligens! Det moderne arbejdsliv foregår i en global kontekst, næsten uanset hvor vi er og hvem vi er. Desværre er vores hjerner konstrueret til at fungere i stenalderlandsby og ikke på et komplekst, internationalt arbejdsmarked. Bogen beskriver denne udfordring og viser, hvordan vi øger vores kulturelle intelligens trods de psykologiske rygmarvsreaktioner.Kulturforståelse for stenalderhjerner er en motiverende og humoristisk selvhjælpsbog med to ret store målgrupper: nemlig de danskere, som har brug for at lære sig selv bedre at kende for at kunne agere kulturelt intelligent, når jobbet fører dem ind i flerkulturelle sammenhænge – og de udlændinge, som enten i deres eget land eller som expats i Danmark skal arbejde sammen med disse danskere.Dennis Nørmark gennemgår de træk, som karakteriserer den danske kultur og danskernes opfattelse af, hvad det er at være dansker, især set ud fra en arbejdsmarkedskontekst. Med enkle og underholdende eksempler klæder han læseren på til at kunne at begå sig bedre i interkulturelle sammenhænge. Og hans budskab er, at især danskerne skal blive bedre til at forstå både sig selv og de andre: ”Kulturforståelse handler om at ændre mind-set, det handler om at gå til tingene uden om automatpiloten, tænke sig lidt bedre om og at udvide sine forklarings- og forståelsesmodeller. Det er et spørgsmål om vane og disciplin, om at gøre sig lidt mere umage med at forstå sin omverden at udvide horisonten og gøre rammerne større. Det kræver viden, men også vilje, forside en hundredtusindårig, stammeorienteret stenalderhjerne ofte står i vejen.”Bogen rummer en række beskrivelser af erhvervs- og forhandlingskulturen i forskellige lande og kontinenter, især med udgangspunkt i magtstruktur og de såkaldt feminine/maskuline værdier. Læseren får gode råd til, hvordan man med sin danske kultur i bagagen kan håndtere kulturforskellene og der er masser af anbefalinger af konkrete færdigheder, der skal til, for at lykkes i en interkulturel kontekst. Med andre ord: Fremtidens globale super-kompetence hedder Kulturel Intelligens - denne bog er en step-by-step guide til, hvordan det lykkes!Kulturforståelse for stenalderhjerner er en gennemredigeret og opdateret version af førsteudgaven, som udkom i 2011. Bogen henvender sig især til ledere, HR-folk, og alle, hvis erhvervsmæssige succes afhænger af evnen til at kunne begå sig interkulturelt – herhjemme eller ude i verden.Bogen findes også på engelsk.

  • - How to work together with Danes and others not like you
    af Dennis Nørmark
    268,95 kr.

    Regardless of whether we want to deal with the Chinese, integrate staff from India or work with various different regions in the same country, cultural habits are there to trip us up. Conventional thinking and lack of cultural intelligence constantly wreck masses of opportunities. And if you are one of those expats here in the Kingdom of Denmark, then you have bigger challenges than most. According to studies around a third of highly skilled people who move to Denmark get negatively surprised by the cultural differences. But that’s not very surprising. In the social sciences it’s nothing new that Denmark and the rest of Scandinavia are significantly culturally different from a lot of other places in the world. You can’t find a country with more trust, less religiousness, a greater emphasis on equality but also a significant tendency to social reclusiveness and much more. But why are they so different and how do you crack the code of Danish society? Dennis Nørmark has written an easy-to-read and practical book. With specific examples, funny anecdotes and thorough research, he gives us a solid tool for collaboration and co-existence. First and foremost about encounters with Danes, but he also gives examples from the whole world in this easy-to-read handbook about how we can take control of our most primitive instincts and turn cultural problems into opportunities. The book is also available in Danish.

  • af Finn Rolighed Andersen, Bjarne Warming Jensen, Mette Risgaard Olsen, mfl.
    182,95 kr.

    International markedsføring, 6. udgave er udarbejdet til undervisning på erhvervsakademiuddannelser og i overensstemmelse med studieordninger og fagplaner. Lærebog og tilhørende opgavesamling med cases og opgaver er velegnet på uddannelser til markedsføringsøkonom, finansøkonom, handelsøkonom, logistikøkonom, serviceøkonom, akademiøkonom / merkonom, HA, HD og andre videregående uddannelser, hvor fagområdet markedsføring / marketing indgår i uddannelsesforløbet. Cases og opgaver til International markedsføring, 6. udgave, har til formål at understøtte og perspektivere arbejdet med lærebogens emner. Sammenhængen mellem lærebogens emner og virksomhedens markedsføringsproces er illustreret i lærebogens figur 1.2 side 20.Undervisningsmaterialet omfatter også e-læringsmateriale på bogens website. Gå ind på Trojkas website www.trojka.dk, klik på ONLINE TROJKA og vælg iTrojka. I den viste bogreol klikkes på ikon med bogens forside. Det er muligt at downloade PowerPoints med alle lærebogens figurer fra bogens website. For undervisere er der adgang til vejledning til løsning af cases og opgaver. Det sidste kræver adgangskode, som undervisere kan få udleveret ved personlig henvendelse via telefon eller mail til forlaget. Juni 2019Forfatterne

  • - Global Expansion in the Software Industry on a Small Budget
    af Hans Peter Bech
    157,95 kr.

    Going Global on a Shoestring behandler udfordringerne for den lille og mellemstore virksomhed i forbindelse med global ekspansion i softwareindustrien. Den giver tips og tricks til, hvordan det gode produkt kan finde internationale kunder, når man kun råder over et lille budget. Bogen er på Engelsk.

  • - An entertaining guide to business co-operation
    af Kay Xander Mellish
    98,00 kr.

    Doing business in the US is challenging and exciting. The size, wealth, and diversity of the American market is hard to beat. But when it comes to business culture, too many Danes assume that the US is basically just like Denmark - only bigger. This can be the first of many expensive mistakes.--------Amerikansk forretningskultur er ikke altid nem at forstå, and mange danskere begår fejl, når de skal prøve at balancere amerikansk forretningsetikette og dansk forretningsetikette.Denne bog kan hjælpe dig til en bedre forståelse for den kulturforskel mellem USA og Danmark, der kan skabe problemer, når man skal arbejde sammen.

  • - kulturelle koder i 11 EU-lande
     
    264,95 kr.

    Om at begå sig som dansker i udlandet. Om at kommunikere med folk fra andre lande uden at trampe rundt som en elefant i den interkulturelle porcelænsforretning. Med brugbare råd til, hvordan man tager kontakt til en udenlandsk virksomhed, forbereder det professionelle møde og begår sig i det sociale liv. De elleve EU-lande er beskrevet af eksperter, der hver især har et indgående kendskab til ´deres´ land. Henvender sig til alle, der rejser i et professionelt øjemed: forretningsfolk, politikere, journalister, studerende og til enhver med interesse for omverdensforståelse.

  • af Kristian Sørensen
    507,95 kr.

    Veludført international projektledelse er i dag en vigtig forudsætning for danske virksomheders succes på både nye og eksisterende globale markeder. Virksomhederne skal konstant være i stand til at udvikle deres produkter i takt med den skærpede globale konkurrence og den stadig hastigere teknologiske forandringsproces. Den højere usikkerhed og ustabilitet nødvendiggør på den ene side en behændig ledelsestilgang med en parathed til at justere sigte og forretningsgange i virksomhedens projekter. På den anden side er der et øget pres for at sikre en præcis styring af internationale projekter gennem stadig mere detaljerede og solide planer. Dette gælder ikke kun med hensyn til styringen af det internationale projekts kreds af interessenter, projektets strategiske forankring, planlægningen og håndteringen af eksterne risikoaspekter samt organisations- og kontraktforhold. Men det omhandler også forståelsen af kulturforskelle, forretningsskik og anderledes indrettede regelsæt. Forandringsledelse er således et centralt begreb i bogens tilgang til ledelsesform. Denne bog lægger hovedvægten på brugen af de rigtige værktøjer i forberedelsen og planlægningen af internationale projekter og på anvendelsen af international risikostyring for at kunne gennemføre rettidig implementeringsledelse, som er afgørende for at sikre et vellykket resultat af det internationale projekt. Bogen giver læseren et sæt af praktiske modeller og værktøjer til international projektledelse og forener flere faglige tilgange på en tværfaglig og pædagogisk måde. Bogen er primært henvendt til ledere og mellemledere i virksomheder og organisationer samt studerende. Bogens gennemgang af international projektledelse er bygget op omkring disse otte hovedtemaer:DEL 1. Sikring af projektets strategiske forankring i virksomhedens målDEL 2. Strategivalg for projektet og målstyringsprocessenDEL 3. Risikostyring og ledelse under usikkerhedDEL 4. Effektiv planlægning og bestemmelse af projektets organisationDEL 5. Den bedst egnede kombination af implementeringsværktøjerDEL 6. Ledelse under forandring i en støttende projektkulturDEL 7. Tværkulturel kommunikation for samarbejde og konfliktløsningDEL 8. Bæredygtig læring og erfaringsopsamling i internationale projekter Til bogen er der desuden et website med cases og PowerPoint slides – se www. djoef-forlag.dk og menubjælkerne under bogens titel. IndholdForordIntroduktion til International Projektledelse DEL 1. Sikring af projektets strategiske forankring iorganisationens mål Kapitel 1. Interessentledelse i internationale projekter Kapitel 2. Forankring af det internationale projekt i organisationens strategi Kapitel 3. Effektivisering af international projektporteføljestyring ud fra organisationens strategi DEL 2. Strategivalg for projektet og målstyringsprocessen Kapitel 4. Målsætningsanalyse og strategivalg for det internationale projekt Kapitel 5. Operative redskaber til målstyring og målrettet ledelse af et projekt Kapitel 6. Kulturkløftanalyse og styring af kulturforskelle i det internationale projekt DEL 3. Risikostyring og ledelse under usikkerhed Kapitel 7. Risikostyringsprocessen i det internationale projektKapitel 8. Det internationale projekts kapitalbudgettering Kapitel 9. Værktøjer og teknikker til at prioritere opstået usikkerhed i internationale projekter Kapitel 10. Styring af valutaeksponering i internationale projekter DEL 4. Effektiv planlægning og bestemmelse af projektets organisationKapitel 11. Planlægning af internationale projekter i tid, omkostninger og kvalitet Kapitel 12: Internationale projektstrukturer i multinationale organisationer Kapitel 13. Koordination og samstemning af internationale projekter DEL 5. Den bedst egnede kombination af implementeringsværktøjer Kapitel 14. Implementeringsfasen: Monitorering af internationale projekter Kapitel 15. Kontrolredskaber i det internationale projekt DEL 6. Ledelse under forandring i en støttende projektkultur Kapitel 16. International projektledelse under forandring, herunder projektlederens og projektteamets rolle Kapitel 17. Betydningen af international projektledelse i innovationsprocesser og digitalisering Kapitel 18: Særlige projektudfordringer ved global outsourcing DEL 7. Tvær-kulturel kommunikation for samarbejde og konfliktløsning Kapitel 19. Kommunikation i internationale projekter Kapitel 20. Samordningsmodeller, forhandling og effektiv konfliktløsning i internationale projekter DEL 8. Bæredygtig læring og erfaringsopsamling i internationale projekter Kapitel 21. Projektafslutningsfasen og procesorienterede læringsmodeller i international projektledelse Alfabetisk oversigt over anvendte begreber og modellerOversigt over casesLitteratur

  • - En iværksætters historie
    af Sophie Trelles-Tvede
    198,95 kr.

    Inspiration til iværksætteren.Da Sophie Trelles-Tvede var atten og studerende, opfandt hun verdens første spiralformede hårelastik, den berømteinvisibobble. Prisen var Sofies opsparing og en masse for-ever-lost-vodka-tonics. I dag er Sofie 28, hun har solgt mere end 100 millioner hårelastikker på verdensplan fordeltpå 85.000 butikker i mere end 70 lande.100 Millioner hårelastikker og en vodka tonic er et humoristisk og inspirerende behind-the-scenes smugkig ind i Sophies vilde iværksætterkontor: hvad gjorde hun, da hendes produkt blev piratkopieret; da et skib med10.000 hårelastikker brændte, da Amazon fjernede hendes produkt lige før jul, eller da en tyfon ødelagde hendes fabrik i Kina, uden at hun fik noget at vide – i flere uger. Hemmeligheden bag invisibobbles-succesen er alle historierne om, hvordan man agerer hurtigt – fortalt med humor og til inspiration for alle håbefulde iværksættere derude.

  • - Tips for Americans
    af Kay Xander Mellish
    117,95 kr.

    Doing business in Denmark is fun and profitable for many Americans, but they don't always understand the cultural differences between Denmark and the US. The high-energy, high confidence American way of selling can be a bit much for the Danes, who are by nature on a somewhat lower volume setting.Danish business culture also prioritizes effectiveness over long hours, so Americans doing business with Danes will need to accept that their Danish colleagues often leave the office at 3:30 or 4 in the afternoon, and take every day of their legally-required five weeks of annual paid vacation. "Working with Danes: Tips for Americans" offers insights on many aspects of doing business in Denmark for Americans.It includes many do's and don'ts of Danish business etiquette, like making sure to introduce yourself every member of the team instead of just focusing your attention on the top managers.And it talks about the lighter aspects of Danish workplace culture, such as the importance of bringing a cake to celebrate success - and no, you don't have to bake the cake. In fact, it's better if you don't. Written by a dual citizen of US and Denmark who has worked at both large and small firms in both countries, "Working with Danes: Tips for Americans" goes beyond simple business etiquette in Denmark to look at the deeper aspects of the two countries' approach to work and to creating value.It is the companion volume to her previous book, "Working with Americans: Tips for Danes", the basis of several seminars focusing on co-operation between the US and Denmark."Working with Danes: Tips for Americans" explains the Danish passion for trustworthiness and transparency, as well as the modesty inherent in "Jante Law" that can keep Danes from talking up themselves or their products. A light, informative read, the book will give you a good sense of the differences between American business culture and Danish business culture.

  • - For Business People, Expatriates and Scholars
    af Mary C. Gesteland & Richard R. Gesteland
    321,95 kr.

  • - A Guide for Global Management
    af Richard R. Gesteland
    329,95 - 339,95 kr.

    The theme of this new edition is CHANGE. First of all, cultures change: Business behavior in markets around the world is constantly evolving, impelled by generational shifts, improvements in education and (especially) increasing exposure to the world marketplace. That is why all 43 Negotiator Profiles have been thoroughly updated, with new cases and fresh examples added.In addition, international managers' challenges have changed too. For example, just a few years ago participants at Global Management seminars around the world were mainly interested in how to communicate and negotiate with overseas partners. But they now find that their toughest challenges are how to manage overseas subsidiaries, strategic alliances and international partnerships. To reflect these new realities the book's time-tested framework for understanding cross-cultural negotiating behavior has been expanded to include a wide variety of practical pointers on managing in today's global marketplace. This new edition is important for everyone involved with global management, whether student or manager, because cultures and business challenges change. Think of this as your survival guide for doing business in cultures other than your own.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.