Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Proppet med hverdagseksempler sætter han fingereren på de ømme punkter, vi alle kan relatere os til i såvel arbejds- som hjemmesituationer, men ligeså vigtigt giver han konkrete råd til, hvordan man overkommer mange af de benspænd, vi oplever, og får sat fut på forandringerne.I bogen finder du blandt andet ud af Hvad køen i Netto kan lære dig om, hvorfor forandringer går så langsomt Hvad en hummer kan lære dig om, hvorfor kollegaerne er demotiverede Hvorfor Randers Kommunes strategi ligner angrebsmanualen fra D-dag (og hvorfor det ikke er et kompliment) Hvorfor det er tåbeligt at arbejde på at ændre andres ’mindset’ Hvorfor motivation er overvurderet, og hvad du skal gøre i stedet Hvorfor det er en konkurrencefordel at være uambitiøsBogen er ligesom Jytte fra Marketing målrettet alle, der arbejder med forandringer på alle niveauer i en organisation. Uanset om den organisation er en kommune, en virksomhed eller et parforhold.
Dette er en fortælling om, hvorfor evnen til at samarbejde er den ultimative konkurrencefordel for en virksomhed.Kathryn Petersen, nytiltrådt CEO i it-virksomheden DecisionTech A/S, er af sin bestyrelsesformand blevet sat på en umulig opgave: at vende den lurende nedtur i det stærkt udfordrede firma. Hun bliver hurtigt klar over, at DecisionTechs problemer ikke bunder i økonomi, strategi eller teknologi, men i en dysfunktionel ledergruppe, og hendes opgave bliver nu at træde i karakter som leder og få gruppens vidt forskellige medlemmer til at arbejde sammen som et team.I løbet af fortællingen afdækker Lencioni de fem mest almindelige samarbejdsdefekter:• Fravær af tillid• Konfliktskyhed• Manglende commitment• At undgå at holde hinanden ansvarlige• Uopmærksomhed på resultaterVed at introducere en enkel og letforståelig model viser Lencioni, hvordan man kan overvinde disse fem dysfunktioner og skabe det perfekte team, der er i stand til at arbejde sammen, bede hinanden om hjælp, trække på hinandens kompetencer, omfavne fejl og begrænsninger, træffe kvalificerede beslutninger og ganske enkelt udrette mere på kortere tid.
Danmark konkurrerer i stigende grad på viden og kreativitet. Derfor skal virksomhederne sørge for at få det bedste ud af de højtspecialiserede, kreative medarbejdere, som skal producere det, Danmark skal leve af i fremtiden.De medarbejdere, som går til arbejdet med dyb viden og stærk drivkraft, er ofte med en vis foragt blevet kaldt ”primadonnaer”. De stemples som mennesker med store egoer, høje krav og en forkælet indstilling, som gør livet surt for ledere og kolleger.Bogens forfatter har gennem en årrække studeret primadonnaerne og deres arbejdspladser, og på baggrund af fire års feltstudier på Det Kongelige Teater har hun udviklet ny motivations- og ledelsesteori. Den konsulentrapport, som Helle Hedegaard Hein udarbejdede om Den Kongelige Ballet, har efterfølgende fået stor opmærksomhed i medierne.Bogen skelner mellem forskellige medarbejdertypers forskellige motivationsprofiler og ledelsesbehov. En af disse medarbejdertyper er primadonnaen, som i denne bog bliver mødt af en helt ny forståelse. Det bliver tydeligt, hvor vigtigt det er, at ledelsen understøtter og fremmer den drivkraft og entusiasme, som vi møder hos primadonnaen.Bogen indeholder hverken værktøjer eller modeller, men lægger op til at lederen konstant reflekterer over sin ledelsespraksis og over, hvad der motiverer de forskellige typer af medarbejdere.Cases fra en lang række arbejdspladser herunder Det Kongelige Teater understøtter bogens budskaber om ledelse af de højtspecialiserede, kreative medarbejdere.
New York Times-bestseller, der har solgt over 1 mio. eks.Tilbyder redskaber og lette strategier til at ændre dårlige vanerJames Clear er en af verdens førende eksperter inden for opbygning af vaner, og han giver i denne bog praktiske strategier, der lærer dig nøjagtigt, hvordan man danner gode vaner, bryder med de dårlige og lærer at mestre de små ændringer, der fører til store resultater.Bogens hovedpointe er, at vaner bedst ændres i meget små skridt – ved at lede efter en lillebitte forbedring i alt, hvad man gør, i stedet for “alt eller intet”-løsninger. Efterhånden som handlingen gentages, vokser vanen sig stærkere og slår rod. Hver gang du gentager en vane, styrker du nemlig det neurale kredsløb, der associeres med denne vane, og derfor er gentagelse noget af det vigtigste i forhold til at automatisere vaner.Andre gode pointer fra bogen:Lav en implementeringsstrategi: Hvornår vil du præcis gøre hvad og hvor?Vi bliver ændret af den verden, der omgiver os: Man kan indrette sig til gode vaner (gem chokoladen! Sæt løbeskoene frem! Læg telefonen ind i et andet rum!)Fokuser på at skabe systemer. Fix dit input, og dit output løser sig selv: Formålet med at sætte mål er at vinde spillet – formålet med at opbygge systemer er at blive ved med at spille.Byg ovenpå allerede eksisterende vaner: 'Efter NUVÆRENDE VANE vil jeg NY VANE'James Clear er forfatter, oplægsholder og konsulent med fokus på vaner og udvikling. Hans arbejde har bl.a. kunnet ses i New York Times, Time Magazine og CBS’ This Morning. Hans hjemmeside, jamesclear.com, har hver måned millioner af besøg, og over 100.000 abonnerer på hans populære nyhedsbrev.Bogen udgives i samarbejde med WElearn A/S, og bogens forord er skrevet af Henrik Dresbøll, forfatter bag bogen Få det til at ske.
Når Google, Sony, McKinsey, Carlsberg og mange andre virksomheder tilbyder mindfulness-træning til deres ledere og medarbejdere, gør de det for at øge de ansattes velvære og performance. Vi føler os ofte under pres på grund af en stresset og kompleks arbejdsdag, og vi bliver hele tiden afbrudt og distraheret af mails, telefoner og møder. Derfor har vi brug for metoder til at skabe ro og koncentration, og her er mindfulness et fantastisk værktøj.Bogens forfatter har i samarbejde med forskere, ledere og mindfulness-eksperter fra hele verden udviklet programmet Corporate-Based Mindfulness Training, som her for første gang præsenteres i bogform. Forskere fra Cambridge og Rigshospitalet har dokumenteret, at programmet øger arbejdsglæde, work-life balance, fokus og performance og mindsker stress. Programmet bruges i over tyve lande, bl.a. af Nike, American Express, Google, General Electric, Sony og Carlsberg.
Det er 30 år siden, den allerførste 7 gode vaner af Stephen Covey (1932-2012) udkom. Siden da har denne business-klassiker hjulpet millioner verden over med at blive mere effektive, mere ansvarlige og bedre ledere.At være et ansvarligt menneske med stor livskraft kræver, at man tager ansvar for sig selv. Bogen træner mennesker i at være mere effektive og mere ansvarlige. Den præsenterer 7 fornuftige og virkningsfulde regler, der giver mere effektivitet såvel derhjemme som på jobbet.I Danmark har mange erhvervsledere og undervisere taget Coveys budskaber til sig. Ideerne fra 7 gode vaner danner baggrund for mange kurser og uddannelser inden for ledelse og personlig udvikling.Stephen Coveys søn, Sean Covey, tilføjer i denne 30 årsjubilæumsudgave nye aspekter til hver af de 7 gode vaner.Jim Collins, forfatter til lang række business-bestsellers, skriver forord.
Kirsten Stendevads "Fremtiden er feminin" præsenterer syv grundprincipper i det “feminine århundredes” lederskab.
- En guide til dig, der tager det store spring fra medarbejder til lederEn bog til dig, som lige har fået sit første lederjob, og som ikke gennem uddannelse eller arbejdsliv har arbejdet med ledelse.Ulrik Lange tager den nyudnævnte leder i hånden og guider hende og ham igennem de overvejelser, problemer og dilemmaer, den nye leder vil møde i det nye job: Hvordan takler jeg mit rolleskift fra medarbejder til leder i forhold til mine tidligere kollegaer? Hvilken organisation skal jeg fungere i? Kender jeg mit vigtigste ledelsesinstrument – mig selv – godt nok? Hvad er mine personlige styrker og svagheder i forhold til lederjobbet? Bogen peger på vigtigheden af løbende at reflektere over sig selv som leder, løbende at udvikle sig som leder, og den giver ideer til, hvorledes dette kan gøres.Bogen gennemgår de typisk forventninger og de typiske misforståelser, man møder som ny leder. Derudover får du viden om, hvad ledelse er – helt basalt. Hvad betyder det - hvad betyder det for mig, og hvilke instrumenter er der er til rådighed i lederens værktøjskasse? Bogen fortæller også om, hvordan du holder stress fra døren, hvordan du henter energi til ledelse, hvordan du sætter dig ledelsesmål, og hvordan du sætter dig på din tid fra starten - så andre ikke gør det!En bog fyldt med gode og korte råd om, hvad du stiller op, hvis din chef aldrig er at træffe eller er psykopat, om hvordan du leder primadonnaer og ledelsesresistente medarbejdere, om hvordan du takler de fejl, du selvfølgelig kommer til at begå, i forhold til dine medarbejdere, og om hvad du skal gøre, hvis en medarbejder konsekvent obstruerer dig.
Manager-legenden sir Alex Ferguson udleder i denne bog essensen af sine 38 år som træner – først i Skotland og siden, selvfølgelig, gennem 27 år i Manchester United. Han afslører de nøgleredskaber, han anvender for at levere vedvarende succes på og uden for grønsværen. Fra taktik til teamvork, fra hyring til fyring, fra at håndtere bestyrelsen til at redegøre for fiasko – i LEDELSE beskriver Ferguson de mest afgørende ledelsesmæssige beslutninger gennem en forbløffende karriere. Sir Alex Ferguson er stadig en vigtig del af Manchester United som direktør og bestyrelsesmedlem. I bogen er der mange konkrete, underholdende eksempler og anekdoter fra Manchester United.
I bogen MIN VEJ SOM LEDER deler Martin Thorborg ud af sine erfaringer fra et langt og succesrigt iværksætterliv og fortæller, hvordan man bliver god til ledelse.Han har brugt hele sin karriere på at lede andre mennesker og ved, hvad der skal til for at motivere medarbejdere, skabe en mission, give arbejdet mening og træffe både de nemme og barske beslutninger.Martin Thorborg har ikke nogen lang uddannelse bag sig. Han er uortodoks, men ligefrem i sine metoder og opfordrer for eksempel til, at man dropper MUS-samtalen, smider personalehåndbogen i skraldespanden og giver medarbejderne en stor grad af frihed. Men hvad er hemmeligheden bag hans succes som leder? Og hvordan skaber man en virksomhed, der både giver gode tal på bundlinjen og engagerede medarbejdere?MIN VEJ SOM LEDER er en ny og personlig bog af Martin Thorborg, der bygger videre på bøgerne, IVÆRKSÆTTER TIL JEG DØR og FRA LED TIL LEDER.
The New One Minute Manager offers a way for you to succeed sooner with less stress in changing times?both at work and at home.Based on the original book The One Minute Manager that helped millions of people around the world in organizations large and small, this new version of the classic story deals with a new world.The book will help you find meaning in your work and inspire you to discover new ways to help your organization adapt and prosper.The New One Minute Manager is a concise, easily read story that reveals three very practical secrets: One Minute Goals, One Minute Praisings, and One Minute Re-Directs, the new third secret.The story is based on studies in the behavioral sciences and medicine that support why these apparently simple methods work so well with so many people.And by the book's end, you will know how to apply what you discover to your own situation and enjoy the benefits.
Innovation er noget af det, som etablerede organisationer taler allermest om, men også har allersværest ved at få til at lykkes. Alt for ofte ser man, at organisationer iværksætter innovationstiltag, som ikke giver de ønskede resultater, fordi de mangler et ambitiøst og strategisk innovationsdesign.Bogen fortæller: Hvordan man bedst forbereder sin organisation til innovation. Hvilke mekanismer, der risikerer at svække organisationens innovationskraft. Hvorfor virksomheden skal arbejde med tre typer innovation: Den optimerende som de fleste allerede er mestre i. Den augmenterende som opgraderer organisationens kerne og udvikler innovationskulturen. Den muterende som udfordrer organisationens kerne og udforsker, hvilken organisation man vil være på langt sigt. Læseren får en grundig indføring i, hvordan man som etableret virksomhed opnår varige resultater med innovation. Kris Østergaard tager læseren med verden rundt til virksomheder som Amazon, Grundfos, Google, der nu er blevet til Alphabet, og Mærsk – virksomheder, der på hver deres måde har investeret i at fremtidssikre deres organisationer gennem innovation.
Indre lederskab er forudsætningen for det ydre lederskab, og begynder med selvindsigt.Lotte Juul Lauesen introducerer Ledelseskompasset som et enkelt og visuelt værktøj til at forstå og udvikle organisationen som en levende organisme. Bogen henvender sig til ledere, mellemledere, lærere, pædagoger – alle som i deres virke har ansvar for andre. Du vil genkende hvert område som kvaliteter i dig selv og dine medarbejdere igennem de mange levende eksempler, og du vil blive i stand til at få øje på styrker og blinde pletter. Du vil få et redskab, et kompas, du kan orientere dig efter, i lederskabets – og livets – store kompleksitet. Ledelseskompasset tilbyder en helt ny forståelsesramme såvel som et selv- og medarbejderudviklingsredskab og en nøgle til at skabe bæredygtige forandringer i organisationen.Bogen er illustreret af Ina Marie Graneberg. ––– “Dette er en bog om ledelse og lederskab. Og det handler om dig, læseren. Hele vejen igennem peger pilen – med respekt og ydmyghed – mod dig. Du skal skabe dit eget ledelsesredskab. Der er syv ledelseskvaliteter, menneskekvaliteter, og de er krumtappen i hele bogen. Denne bog har en værdig helhedsforståelse af menneske, virksomhed og ledelse, og det er blandt andet det, der gør denne bog til en enestående bog.” Steen Hildebrandt,Ph.D., professor emeritus, Aarhus Universitet.
Women around the globe, it's time to finally speak up, speak out, be heard, become stronger than ever, and live more meaningful lives. Women encounter a myriad of obstacles, from sexual harassment to unequal pay to objectification and discrimination. But there are very specific tips that each woman, no matter her age or her station in life, can follow right now to make important and significant changes. In this book, women will learn to flex their mental muscles and hurdle over the roadblocks that keep them from achieving their greatest goals. While many people focus on what women should do to live their best lives, only one author will tell women in no uncertain terms which behaviors to avoid in order to become mentally strong.Now Amy Morin, psychotherapist and author of 13 Things Mentally Strong People Don't Do, teaches women everywhere how to fortify themselves and face challenges in this powerful, necessary book for our time, breaking down the thirteen habits and mind-sets that women must avoid in order to master their mental strength. These thirteen tried-and-true principles show women how to tackle problems and tough situations in order to live their best?and most powerful?lives, and there's no better guide through the process than Morin, the leading global voice on mental strength. Drawing on scientific evidence, case studies from her own patients, and even celebrity stories of hardship and triumph, Morin shows how mental strength can come from anywhere regardless of career, marriage, or family life. From introducing ways to stop blaming yourself to becoming a rule-breaker, Morin demonstrates how to navigate some of the hardest challenges that women face, while proposing experience-based solutions that promote mental fortitude. By integrating these easy-to-follow exercises and practical tips into daily life, Morin shows that mental strength is achievable?and necessary?to become a strong woman. In addition she discusses how mental strength practice can help with the difficult realities of sexism that still exist even in the era of the #MeToo movement and awareness of workplace harassment, providing specific strategies for dealing with these persistent issues. Featuring stories and experiences from dozens of women and offering a timely approach to the hard-hitting difficulties women are facing?including calling out sexism, fighting harassment, and finding confidence?Morin confronts the status quo by giving women the time, space, and energy to prioritize themselves. The end result frees you from the confusing practices and obstacles that women face every day, and helps inspire you to achieve the mental strength you need to create a life of authentic meaning and joy.
Håndbog i CMM for konsulenter giver konsulenter, coaches og ledere dynamiske metoder til at hjælpe deres klienter og organisationer til at forstå og håndtere de kommunikationsmønstre, der har skabt de mere og mere komplekse spørgsmål og den gensidige afhængighed, som de (og deres klienter) møder på arbejdspladsen.Bogen slår bro mellem de teoretiske begreber i kommunikationsforståelsen bag Coordinated Management of Meaning (CMM) og de praktiske redskaber i CMM og stiller håndgribelige ressourcer og modeller til rådighed, som kan bruges i mange forskellige organisationsmæssige sammenhænge, fra konfliktløsning mellem enkeltpersoner til kulturforandring i en hel organisation. Bogen er et koncentrat af års forskning og refleksiv praksis med klienter i mange forskellige brancher. Håndbog i CMM for konsulenter tilbyder:• En god begynderbog i CMM’s principper og praksis, herunder redskaber til at udforske meningsskabelse og handlingskoordinering mellem mennesker.• Et detaljeret caseeksempel, som illustrerer anvendelsen af CMM’s indsigter og modeller.Den ledsagende Arbejdsbog i CMM for konsulenter beskriver de otte store modeller, der kan anvendes i konsultationsprocessen. Den ligefremme skrivestil og virkningsfulde tilgang til at designe rådgivende opgaver vil være en støtte for konsulenter, coaches og ledere til at gøre deres arbejde bedre.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.