Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering

Ledelse: lederskab og motivation

Her finder du spændende bøger om Ledelse: lederskab og motivation. Nedenfor er et flot udvalg af over 169 bøger om emnet. Det er også her du finder emner som Reklamebranchen.

Vis mere
Filter
Filter
Bogtype
  • (169)
  • (43)
  • (2)
Format
  • (121)
  • (39)
  • (30)
  • (11)
  • (7)
  • (5)
  • (2)
  • (1)
Sprog
  • (162)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (4)
  • (4)
  • (4)
  • (4)
  • (4)
Serie
  • (4)
  • (3)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Tag
  • (26)
  • (8)
  • (7)
  • (6)
  • (5)
  • (5)
  • (5)
  • (5)
  • (4)
Vis mere
Sorter efterSorter Populære
  • - Den umoderne guide til at skabe forandringer imod alle odds
    af Morten Münster
    145,95 - 207,00 kr.

    Proppet med hverdagseksempler sætter han fingereren på de ømme punkter, vi alle kan relatere os til i såvel arbejds- som hjemmesituationer, men ligeså vigtigt giver han konkrete råd til, hvordan man overkommer mange af de benspænd, vi oplever, og får sat fut på forandringerne.I bogen finder du blandt andet ud af Hvad køen i Netto kan lære dig om, hvorfor forandringer går så langsomt Hvad en hummer kan lære dig om, hvorfor kollegaerne er demotiverede Hvorfor Randers Kommunes strategi ligner angrebsmanualen fra D-dag (og hvorfor det ikke er et kompliment) Hvorfor det er tåbeligt at arbejde på at ændre andres ’mindset’ Hvorfor motivation er overvurderet, og hvad du skal gøre i stedet Hvorfor det er en konkurrencefordel at være uambitiøsBogen er ligesom Jytte fra Marketing målrettet alle, der arbejder med forandringer på alle niveauer i en organisation. Uanset om den organisation er en kommune, en virksomhed eller et parforhold.

  • - Hvorfor topchefer blander sig for meget og medarbejdere skal blive bedre til at sige nej
    af Per Helge Sørensen
    232,95 kr.

    Hvem kender ikke til meningsløse arbejdsglædeprojekter med trivselsplakater på toiletterne. Seminarer om kerneværdier, som ingen alligevel kan huske. Endeløse møder uden dagsorden og verdensfjerne innovationsstrategier, hvis eneste resultat er, at vi lige om lidt skal omstruktureres – igen.Gennem de seneste år har mængden af interne varmluftsprojekter på vores arbejdspladser fået et omfang, så det kan være svært at få tid til at passe sit arbejde. Men hvorfor er det blevet sådan? Og er der slet ikke noget, man kan gøre for at begrænse absurditeterne?Det handler ikke bare om at grine ad absurditeterne. Med Varmluftsstrategi for begyndere går Per Helge bag kulisserne og forklarer, hvad der i virkeligheden foregår, når alle de meningsløse initiativer bliver rullet ud. For hvis vi forstår, hvad der sker, kan vi måske blive bedre til at hjælpe hinanden til at stoppe idiotien.

  • - En fortælling om lederskab
    af Patrick Lencioni
    232,95 kr.

    Dette er en fortælling om, hvorfor evnen til at samarbejde er den ultimative konkurrencefordel for en virksomhed.Kathryn Petersen, nytiltrådt CEO i it-virksomheden DecisionTech A/S, er af sin bestyrelsesformand blevet sat på en umulig opgave: at vende den lurende nedtur i det stærkt udfordrede firma. Hun bliver hurtigt klar over, at DecisionTechs problemer ikke bunder i økonomi, strategi eller teknologi, men i en dysfunktionel ledergruppe, og hendes opgave bliver nu at træde i karakter som leder og få gruppens vidt forskellige medlemmer til at arbejde sammen som et team.I løbet af fortællingen afdækker Lencioni de fem mest almindelige samarbejdsdefekter:• Fravær af tillid• Konfliktskyhed• Manglende commitment• At undgå at holde hinanden ansvarlige• Uopmærksomhed på resultaterVed at introducere en enkel og letforståelig model viser Lencioni, hvordan man kan overvinde disse fem dysfunktioner og skabe det perfekte team, der er i stand til at arbejde sammen, bede hinanden om hjælp, trække på hinandens kompetencer, omfavne fejl og begrænsninger, træffe kvalificerede beslutninger og ganske enkelt udrette mere på kortere tid.

  • af Dorte Cohr Lützen
    232,95 kr.

    At være mellemleder beskrives ofte som at være en lus mellem to negle; en der bliver klemt fra mange sider. Og ikke nok med det; mellemlederen bliver også ofte beskrevet som en overflødig instans, en forhindring for forandringer og produktivitet i virksomheden. Men mellemlederen er et vigtigt led i en organisation, et led med afgørende betydning både for stemningen og effektiviteten på arbejdspladsen og for indtjening og kundetilfredshed.Vi ser, hvordan mellemlederen tackler sine udfordringer på arbejdspladsen, og på de dilemmaer, mellemlederen altid vil stå i. Hvis lederen øver sig, kan hun hele tiden blive bedre til at håndtere disse dilemmaer.I bogen er der letgenkendelige eksempler fra arbejdspladser, teoretiske input samt gode råd og værktøjer til at håndtere den kompleksitet, som ligger i mellemlederjobbet.

  • - teori og praksis
    af Bjarne Kousholt
    355,95 kr.

    Projektledelse - teori og praksis, toolbox indeholder 52 værktøjer til den aktive projektleder. Præcist og kontant får du det, du skal bruge, når du fx skal lave en interessentanalyse, en kompleksitetsanalyse af projektet eller skal forberede en præsentation for styregruppen.Projektledelse - teori og praksis, toolbox giver dig mulighed for at lave dine egne notater, så du får en personlig bog om projektledelse med i dit fremtidige arbejde.Projektledelse - teori og praksis, toolbox er den bog, du bruger, når du har tilegnet dig teorien, fx ved at have læst samme forfatters bog Projektledelse, teori og praksis. Du har denne personlige arbejdsbog med dig ud i marken, og du kan notere dine egne refleksioner, tips og idéer heri.Værktøjerne i bogen er opdelt i tre hovedemner:• Del 1: Projektmodeller og faser• Del 2: Projektets processer• Del 3: Mennesker og ledelse.Projektledelse - teori og praksis, toolbox er tidligere udgivet under titlen Projektlederens formelsamling. Med bogen følger et licenskort, der giver adgang til digitale udgaver af bogens værktøjer. Der er tjeklister, som du selv kan bygge videre på, og skabeloner og skemaer, der direkte kan benyttes, når projektledelsens forskellige dokumenter skal skrives.Ekstramateriale – bogens illustrationerUndervisere kan få adgang til bogens ekstramateriale med et udvalg af bogens illustrationer til download. Kontakt Morten Nielsen (mln@praxis.dk) for at få en aktiveringskode.

  • - Når arbejdet er et kald
    af Helle Hedegaard Hein
    269,95 kr.

    Danmark konkurrerer i stigende grad på viden og kreativitet. Derfor skal virksomhederne sørge for at få det bedste ud af de højtspecialiserede, kreative medarbejdere, som skal producere det, Danmark skal leve af i fremtiden.De medarbejdere, som går til arbejdet med dyb viden og stærk drivkraft, er ofte med en vis foragt blevet kaldt ”primadonnaer”. De stemples som mennesker med store egoer, høje krav og en forkælet indstilling, som gør livet surt for ledere og kolleger.Bogens forfatter har gennem en årrække studeret primadonnaerne og deres arbejdspladser, og på baggrund af fire års feltstudier på Det Kongelige Teater har hun udviklet ny motivations- og ledelsesteori. Den konsulentrapport, som Helle Hedegaard Hein udarbejdede om Den Kongelige Ballet, har efterfølgende fået stor opmærksomhed i medierne.Bogen skelner mellem forskellige medarbejdertypers forskellige motivationsprofiler og ledelsesbehov. En af disse medarbejdertyper er primadonnaen, som i denne bog bliver mødt af en helt ny forståelse. Det bliver tydeligt, hvor vigtigt det er, at ledelsen understøtter og fremmer den drivkraft og entusiasme, som vi møder hos primadonnaen.Bogen indeholder hverken værktøjer eller modeller, men lægger op til at lederen konstant reflekterer over sin ledelsespraksis og over, hvad der motiverer de forskellige typer af medarbejdere.Cases fra en lang række arbejdspladser herunder Det Kongelige Teater understøtter bogens budskaber om ledelse af de højtspecialiserede, kreative medarbejdere. 

  • - Genopfind din virksomhed og dit lederskab - mens det stadig går godt
    af Mikael Trolle & Jim Hagemann Snabe
    230,95 kr.

    Hvad har Formel 1, tv-serien Forbrydelsen og amerikansk fodbold med virksomhedsledelse at gøre? Ganske meget, viser det sig i dreams & details, som giver svar på erhvervslivets mest akutte spørgsmål: “Hvordan genopfinder man en virksomhed, mens det stadig går godt?” Her får du fortællingen om, hvordan nye teknologier konstant ændrer forudsætningerne for succes og derfor gør det nødvendigt at genopfinde sin virksomhed og ikke mindst sit lederskab til de nye betingelser. I en tid præget af frygt for, at maskiner og kunstig intelligens gør mennesker overflødige, har vi mere en nogensinde brug for at udfolde det menneskelige potentiale og derigennem skabe nye muligheder for virksomhedens vækst og overlevelse. Og her kan vi som ledere lære af sporten, kunsten og videnskaben, siger forfatterne, Jim Hagemann Snabe og Mikael Trolle. Bogen er også fortællingen om forfatternes mangeårige praktiske erfaringer med ledelse, som de giver videre med konkrete anvisninger til hvordan man arbejder med at genopfinde sin virksomhed og sit lederskab. Jim Hagemann Snabe er bestyrelsesformand i Mærsk og tidligere co-CEO for den tyske softwaregigant SAP, som han var med til at genopfinde. Mikael Trolle, sportsdirektør i Volleyball Danmark, er en af Danmarks mest succesfulde trænere og har i mange år inspireret erhvervslivet med sin viden om, hvad der får mennesker til at præstere bedre. Det er tid til dreams & details. Det er tid til sæsonskifte for lederskabet.

  • - Personlig og professionel effektivitet
    af Stephen R. Covey
    158,95 kr.

    Hvordan bliver man et mere effektivt menneske? At være et ansvarligt menneske med stor livskraft kræver, at man tager ansvar for sig selv. En bog om de 7 gode vaner, der giver dig personligt lederskab. Stephen R. Coveys klassiker, 7 gode vaner, udkommer nu i en ny og revideret udgave, hvor alle væsentlige begreber er blevet nyoversat, så de fremstår korrekte i forhold til den måde, de bruges på i dag. Nu også med en arbejdsbog, der indeholder øvelser i at bruge vanerne og mulighed for at skrive notater, fastholde tanker og skrive løbende selvvurderinger. Den reviderede udgave og arbejdsbogen passer naturligvis sammen.   Vane 1: Vær proaktiv Vane 2: Begynd med slutningen Vane 3: Gør det første først Vane 4: Tænk vind/vind Vane 5: Søg først at forstå …derefter at blive forstået Vane 6: Skab synergi Vane 7: Slib saven     7 gode vaner findes også som paperback, som indbunden gavebog eller i en særlig miniudgave der er hurtig og letfordøjelig. Derudover findes den som lydbog. Til 7 gode vaner hører der også en personlig arbejdsbog.   Oversætter: Annette Rosenberg

  • af Helle Hedegaard Hein & Mads Davidsen
    269,95 kr.

    Sammen med en lang række af Danmarks absolut bedste sportsfolk undersøger forfatterne – en fodboldtræner og en ledelsesforsker – hvad det har af konsekvenser, når man ikke primært er motiveret af at vinde, men føler sig forpligtet af sit talent til at sætte sig spor på anden måde. Ofte bliver de misforstået med et potentielt talenttab til følge.Vi tror ofte, at topatleters primære drivkraft er at vinde. At de sætter sig mål, og at deres karriere og motivation kulminerer, når de løfter trofæet eller får guldmedaljen om halsen. Men langt fra alle har det sådan. Nogle dyrker deres sport for at vinde, andre ønsker at gøre en forskel. Andre igen er i konkurrence med sig selv og søger ikke sejrens ydre sødme. Alle vil gerne vinde, men sejr er ikke den primære drivkraft for alle.De atleter, hvis primære drivkraft ikke er at vinde, bliver ofte misforstået i en verden, der hylder de ydre præstationer. Når de bliver mødt med præstationskrav og resultatmål, mister de motivationen, de mister meningen med at dyrke deres sport, og de mister sig selv. I mødet med præstationskulturen indstiller nogle karrieren, før den overhovedet er kommet i gang, mens andre præsterer ringere og ringere, fordi deres flamme ikke længere brænder rent. Nogle bliver sat af holdet, fordi de bliver opfattet som arrogante, fordi de ikke motiveres af de målsætninger, de mødes med. Alt i alt er der risiko for et ødelæggende talenttab, hvis man ikke forstår, hvad disse atleter er drevet af, og hvordan de skal ledes.Talent tabes dog ikke kun i sportens verden. Det tabes også i erhvervslivet og i skolesystemet og andre steder, hvor den målstyrede præstationskultur dominerer. Målstyring motiverer nogle, men langt fra alle, og den motiverer slet ikke originalerne og de kreative og innovative talenter. Bogens casestudie af elitesport skal derfor illustrere et større talenttab: Det talenttab, vi som samfund ikke har råd til og derfor er forpligtet til at forhindre.Deltagerne i bogen er Mikkel Kessler (boksning), Rikke Møller Pedersen (svømning), Frederik Løchte Nielsen (tennis), Pierre-Emile Højbjerg (fodbold), Rasmus Henning (triatlon), Sara Slott (hækkeløb), Rene Holten Poulsen (kajak), William Kvist (fodbold), Lisbeth Seierskilde (dressurridning), Michael Maze (bordtennis).

  • - Den vigtigste bog om strategi, verden endnu har set
    af Sun Tzu
    158,95 kr.

    Kunsten at føre krig er den første tekst om strategi, vi kender, og har på grund af sin enkelhed inspireret fyrster, præsidenter, statsministre, virksomhedsledere og sportsstjerner verden over i mere end 2500 år. Teksten giver indsigt i, hvordan man overvinder sine modstandere.Om man vinder sine slag afhænger af, hvor godt man er forberedt. Har man aflæst landskabet? Kender man sin fjende? Hvordan reagerer omgivelserne? Har man styr på sine tropper? På sine kommunikationsveje? Og ikke mindst: Hvordan bliver vejret den dag slaget skal stå? Kan man ikke svare på disse spørgsmål, skal man ikke gå ind i en konflikt.Dette mesterværk om, hvordan man vinder ethvert slag, uanset om det er en krig, et opgør mellem konkurrerende organisationer eller en politisk magtkamp, er blevet nyoversat og udkommer her i sin oprindelige form.

  • - Om at lede sig selv og andre
    af Morten Albæk & Stig Matthiesen
    232,95 kr.

    “Op igennem 1990’erne og 00’erne har vi skabt en kultur, der alene har opfordret mennesket til at definere sig selv ved sine ambitioner, drømme og fantasier. En kultur, der reproducerer folks manglende evne til nøgternt at vurdere egne evner ved at anspore dem til konsekvent at overvurdere dem”. Så kontant er meldingen fra Morten Albæk her i bogen. Albæk gør op med folks indbildte tro på, at deres talent bare skal opdages og langer ud efter den manglende selverkendelse, der nærer X Factor og andre lignende konstruktioner i vores omgivelser. For efter Albæks mening er de fleste af os helt gennemsnitlige, fejlfyldte mennesker, som skal arbejde flittigt og gøre vores bedste hver eneste dag, hvis vi skal opleve succes og bidrage positivt til verden. Morten Albæk er Group Senior Vice President i Vestas, anerkendt som en af de mest innovative marketingdirektører i verden og adjungeret professor i Anvendt Filosofi ved Aalborg Universitet. I bogen deler han sine tanker om vigtigheden af at være et helt menneske i en moderne og omskiftelig verden. Han forklarer, hvorfor man hverken kan være en god leder, en god medarbejder eller et godt menneske, hvis man ikke er ærlig i omgangen med sig selv og med andre. De kontante refleksioner sættes løbende i relief med Albæks fortælling om sin egen opvækst og sine personlige erfaringer fra ungdoms- og voksenlivet.

  • - personlig og professionel effektivitet (Gavebog)
    af Stephen R. Covey
    305,95 kr.

    Denne udgave af 7 gode vaner er indbundet. Lige til at forære væk som gave eller have liggende fremme på bordet.Hvordan bliver man et mere effektivt menneske? At være et ansvarligt menneske med stor livskraft kræver, at man tager ansvar for sig selv. En bog om de 7 gode vaner, der giver dig personligt lederskab.Stephen R. Coveys klassiker, 7 gode vaner, udkommer nu i en ny og revideret udgave, hvor alle væsentlige begreber er blevet nyoversat, så de fremstår korrekte i forhold til den måde, de bruges på i dag. Nu også med en arbejdsbog, der indeholder øvelser i at bruge vanerne og mulighed for at skrive notater, fastholde tanker og skrive løbende selvvurderinger. Den reviderede udgave og arbejdsbogen passer naturligvis sammen.Vane 1: Vær proaktivVane 2: Begynd med slutningenVane 3: Gør det første førstVane 4: Tænk vind/vindVane 5: Søg først at forstå …derefter at blive forståetVane 6: Skab synergiVane 7: Slib saven7 gode vaner findes i en hæftet udgave og som paperback og i en særlig miniudgave der er hurtig og letfordøjelig. Derudover findes den som lydbog . Til 7 gode vaner hører der også en personlig arbejdsbog .Oversætter: Annette Rosenberg

  • - Ledelse fra fronten
    af Kim Kristensen
    80,00 - 172,95 kr.

    Årets Ledelsesbog 2015! Som leder må du – især i vanskelige tider – have mod til at stille dig i forreste linje, udpege en retning og sige: Følg mig! Kim Kristensen har stået i de mest krævende situationer, en leder kan opleve. Som officer har han flere gange ført danske soldater i krig, hvor beslutninger i bogstaveligste forstand er et spørgsmål om liv og død. Han har senere brugt sine erfaringer med ledelse i erhvervslivet, den kommunale verden, diplomatiet og kongehuset, hvor han i dag fungerer som ceremonimester. Eksemplets magt er stærk og tydelig, skriver Kim Kristensen i sin bog. Du skal lede fra fronten. Du skal gå forrest. Det skaber tillid og troværdighed blandt medarbejderne, at de ved, at du nok skal være der, ikke kun når skåltalerne holdes, men også når det gør allermest ondt. Med baggrund i egne erfaringer giver han samtidig en række effektive redskaber til at skabe en unik strategi med konstant fokus på hård træning samt viljen til at sætte drømmeholdet. Det er fundamentet for ledelse i verdensklasse. Bogen er også et opgør med Rambo-ledelse og kæft, trit og retning. Du skal elske dine medarbejdere, lyder hans provokerende budskab. Det er dem, der i sidste ende skal skabe resultaterne, og først når de mærker din omsorg, er de parat til at følge dig gennem ild og vand. Om forfatteren: Kim Kristensen (f. 1964) er kongehusets ceremonimester. Han har tidligere været adjudant for Hendes Majestæt Dronningen og ledet militære operationer i Kroatien 1995 og Kosovo 2005. I 2007 blev han udnævnt til oberst og chef for den danske krigsindsats i Afghanistan. Kim Kristensen blev i 2009 kåret til Årets Leder af Ledernes Hovedorganisation, og han holder foredrag om ledelse rundt om i verden. Kim Kristensen modtog prisen for Årets Ledelsesbog 2015 for bogen Følg Mig.

  • - Bliv mere effektiv med mindfulness
    af Rasmus Hougaard
    230,95 kr.

    Når Google, Sony, McKinsey, Carlsberg og mange andre virksomheder tilbyder mindfulness-træning til deres ledere og medarbejdere, gør de det for at øge de ansattes velvære og performance. Vi føler os ofte under pres på grund af en stresset og kompleks arbejdsdag, og vi bliver hele tiden afbrudt og distraheret af mails, telefoner og møder. Derfor har vi brug for metoder til at skabe ro og koncentration, og her er mindfulness et fantastisk værktøj.Bogens forfatter har i samarbejde med forskere, ledere og mindfulness-eksperter fra hele verden udviklet programmet Corporate-Based Mindfulness Training, som her for første gang præsenteres i bogform. Forskere fra Cambridge og Rigshospitalet har dokumenteret, at programmet øger arbejdsglæde, work-life balance, fokus og performance og mindsker stress. Programmet bruges i over tyve lande, bl.a. af Nike, American Express, Google, General Electric, Sony og Carlsberg.

  • - Paradokser og personligt lederskab
    af Lotte S. Luscher
    266,95 - 313,95 kr.

    Kåret som Årets ledelsesbog 2018 af Ledelse i dag. LEDEREN MELLEM TVIVL OG HANDLEKRAFT handler om de menneskelige modsætningsforhold og paradokser, der er på spil i rollen som leder: Hvordan lever man op til tidens krav om konstant omstillingsparathed, samtidig med at man holder fast i sine egne værdier? Hvordan tager man ledelsesmagten tydeligt på sig, samtidig med at man indgår i ligeværdige dialoger med sine medarbejdere? Hvordan kommunikerer man beslutninger, som man dybest set ikke er enig i? Hvordan håndterer man at stå alene og samtidig forbinde sig til sine medarbejdere? Lotte S. Lüscher søger med bogen at give svar på, hvordan man leder med faste skridt, og samtidig har tvivlen med som sin konstante følgesvend. Gennem en lang række eksempler og cases viser hun, hvordan ledere i praksis arbejder med lederskabets paradoksale vilkår. Ambitionen er at støtte ledere i at forsone sig med oplevelsen af at lede i et felt af paradokser, der ikke kan eller skal løses. LEDEREN MELLEM TVIVL OG HANDLEKRAFT er Lotte S. Lüschers anden bog om paradoksledelse. Hvor hun i sin første, Ledelse gennem paradokset (2012), præsenterede paradokstænkningen i en ledelseskontekst, videreudvikler hun her dens eksistentielle perspektiver og konsekvenser. Om forfatteren: Lotte S. Lüscher er cand.psych.aut., erhvervspsykolog og ph.d. i ledelse og indehaver af Clavis Erhvervspsykologi. Hun er desuden lektor ved Psykologisk Institut og School of Business and Social Sciences ved Aarhus Universitet. Lotte S. Lüscher er efteruddannet inden for blandt andet systemteori (Dispuk) og gruppedynamik (Tavistock Institute of Human Relations, London). Hun har endvidere en coach-uddannelse fra Ashridge School of Business og en bestyrelsesuddannelse fra INSEAD. Joachim Meier, cand.psych. fra Aarhus Universitet og kandidat i analytisk journalistik (cand.public.) har bidraget til bogens del 3: "Lederens splittelse og forsoning."

  • - samarbejdets psykologi
    af Jacob Alsted & Ditte Haslund
    372,95 kr.

    Ledelse og medarbejdere - samarbejdets psykologi giver læseren en indføring i organisationers uoverskuelige liv. På den ene side er glæden ved at skabe og samarbejde, stoltheden over gode resultater og udfordringen ved at nå nye mål helt afgørende drivkræfter, når mennesker arbejder. Men på den anden side er fænomener som magt og afmagt, konkurrence, ubehag, tvivl og såret selvrespekt lige så almindelige, når mennesker skal samordne aktiviteter og indordne sig under hinanden. Forholdet mellem leder og medarbejdere er således et kompliceret forhold, der skal balancere mellem en række hensyn. Med udgangspunkt i psykodynamiske og systemiske perspektiver giver bogen begreber og metoder til at forstå og arbejde med dette forhold. Bogens første del fokuserer på det enkelte menneske og præsenterer forskellige opfattelser af individuel motivation og psykologi. Anden del omhandler fællesskabet gruppen og diskuterer de vigtigste teorier om, hvordan grupper dannes og vedligeholdes. I tredje del diskuteres udvalgte syn på, hvad ledelse er, og hvorfor ledelse er så vigtig. Fjerde del ser nærmere på den enkelte leder, hvor forfatterne diskuterer forskellige teorier om betydningen af lederens personlighed, og hvorvidt det at være leder kræver bestemte personlighedstræk. I denne reviderede 3. udgave af bogen er tilføjet en kort redegørelse for selvet, en længere diskussion af to typer vanskelige medarbejdere, en udvidet omtale af personlighedens betydning for at være en god leder, samt en række mindre rettelser. Bogen henvender sig til alle, der interesserer sig for personaleledelse, erhvervspsykologi, organisationsteori og organisationsudvikling hvad enten de studerer på de videregående uddannelser eller arbejder med det i praksis som ledere eller medarbejdere.

  • - flyvende fra start
    af Christian Harpelund & Morten T. Højberg
    253,95 kr.

    At få nye medarbejdere godt ombord har direkte effekt på bundlinjen. Onboarding er et fremmedord i de fleste danske virksomheder. Især på direktionsgangen. Mærkværdigt nok. For arbejdet med at integrere nye medarbejdere i virksomheden kan nemlig, hvis det udføres rigtigt, sætte aftryk direkte på bundlinjen. Større loyalitet, stærkere engagement, bedre fastholdelse og – ikke mindst – kortere tid fra første arbejdsdag til fuld performance er blot nogle af de gevinster, der kan høstes. Tørre tal viser, at 30 procent af alle eksternt rekrutterede kandidater i gennemsnit har forladt deres nye virksomhed inden for to år. Og 22 procent af de nye ansatte, der forlader deres job, gør det inden for de første to måneder. Onboarding er derfor stærkt underprioriteret, når man ser på den værdi, det faktisk giver at integrere nye medarbejdere godt i virksomheden, argumenterer de to forfattere. De giver en underholdende og pædagogiskindføring i, hvordan man udnytter onboarding-disciplinens enorme potentiale. På en tur gennem feltets forskning, best practice og ikke mindst deres egne erfaringer viser de, hvordan virksomheder kan udvikle og implementere onboarding-programmer, der har dokumenteret effekt på bundlinjen. Bogen er krydret med masser af eksempler fra dansk og internationalt erhvervsliv og kan både bruges som inspiration til at videreudvikle egne aktiviteter og som værktøj til at designe hele onboarding-processen

  • - Talentudvikling i sportens verden
    af Morten Bennekou
    232,95 kr.

    Denne bog tilbyder et inspirerende indblik i en lang række succesfulde træneres og udøveres tanker om trænergerningen, talentudvikling og det mindset, der gør det muligt at blive en af verdens bedste på sit felt. Stålsat handler om at udvikle talent. Ikke blot udøvernes, men også trænerens talent. Det er helt afgørende for udøvernes udvikling, at du som træner er motiveret for at udvikle dig, både som træner, leder og menneske. Og at du rent faktisk gør det. Bogen er baseret på Morten Bennekous mangeårige erfaring som landstræner og talentchef kombineret med den inspiration, han har fået gennem samtaler med markante danske elitetrænere og sportsudøvere i verdensklasse.

  • - At forme fælles mening og handling
    af Michala Schnoor
    307,95 - 365,95 kr.

    NARRATIV ORGANISATIONSUDVIKLING handler om fortællingers virkelighedsskabende kraft i organisationer, og hvordan de påvirker det sociale liv og den organisatoriske resultatskabelse. På en lettilgængelig og praksisnær måde tager bogen læseren med på en rejse gennem narrative idéer og giver inspiration til, hvordan de kan bruges til at skabe læring og udvikling i organisationer. Røde tråde gennem bogen er temaer om magt og etik, kommunikation, ledelse og samarbejde. Denne nye udgave er udvidet med et helt nyt kapitel om strategisk forandring og udvikling, der stiller skarpt på strategisk ledelse og følgeskab i en narrativ optik. Bogen er fuld af inspirationshistorier, interview med narrative praktikere og en vifte af konkrete metoder, værktøjer og modeller. NARRATIV ORGANISATIONSUDVIKLING er skrevet til ledere og konsulenter, der arbejder med at skabe læring og udvikling i organisationer. Medarbejdere, tillidsvalgte, undervisere og studerende med interesse for læring og organisationsudvikling, kan også få gavn af bogen.

  • - Sådan leder du dig selv, dine medarbejdere og din organisation til at skabe ekstraordinære resultater
    af Rasmus Hougaard, Gitte Dybkjær & Tonny Maak Larsen
    232,95 kr.

    I en tid, hvor medarbejdere mangler motivation og mening i arbejdet, og flere og flere bliver syge af stress og angst, er der behov for ledere, som tilbyder en anden form for ledelse, end den vi kender. I The Mind of the Leader sættes medarbejderne i centrum for organisationens strategi for derigennem at nå de bedste resultater. Spørger man ledere, om de selv synes, de er gode til at motivere medarbejderne, svarer 77 procent positivt. Spørger man til gengæld medarbejderne, mener 88 procent, at ledelsen ikke slår til, hvad angår mål, motivation og forbundethed. Der er med andre ord en manglende selvforståelse hos mange ledere. I The Mind of the Leader tilbydes en ny og radikal ledelsesforståelse, som vender traditionel ledelse på hovedet, og som tager udgangspunkt i mindfulness, uselviskhed og medfølelse. I eksempler fra Marriott, McKinsey, Accenture, LinkedIn og flere andre organisationer kan læseren iagttage, hvad andre har gjort, og bogen er samtidig spækket med praktiske løsninger på enhver organisations problemer med engagement og handling.

  • - Innovation til hverdag
    af Anders Seneca & Morten Christensen
    195,95 kr.

    Hvordan skaber du innovation? Hvordan omsættes alle de flotte ord og festtaler til handling og effekt?Innovation er ikke et mirakelmiddel, men det kan være med til at skabe de ønskede forandringer i offentlige organisationer. At kende sin kerneopgave er forudsætningen for innovation i hverdagen. Det kræver imidlertid, at kerneopgaven er klar og fælles – og det er sjældent tilfældet viser forfatterens erfaringer.Bogen viser, hvordan kerneopgaven gøres til et meningsfuldt omdrejningspunkt for innovationen i din organisation. Med en klar kerneopgave kan medarbejdernes og borgernes ressourcer forløses, og kvaliteten forbedres. Uden at det koster mere. Og dét er innovation. Kend din kerneopgave viser, hvordan du skaber innovation i egen organisation ved at gøre kerneopgaven kendt, servicen til en oplevelse og medarbejderen til en ressource. Bogen henvender sig til offentlige ledere og medarbejdere, der står over for krav om innovation, men som savner koblingen til hverdagens udfordringer.Danske Kommuner gav bogen seks stjerner.Anmelderen skrev bl.a.: "Som ægte jyde er det ikke ofte, jeg udnytter plus-skalaen fuldt ud, men det gør jeg med denne bog – ikke for bogens litterære kvaliteter, men for dens budskaber og for den lette og tilgængelige måde, de beskrives på."Bogen indgår i serien Gyldendal Public. Bøgerne i serien er til engagerede medarbejdere, ledere og politikere i den offentlige sektor. Alle bøger fra Gyldendal Public tager udgangspunkt i, at den offentlige sektor består af virksomheder som alle andre – drevet under særlige vilkår og med særlige formål.

  • - i hvilken en meget vigtig bjørn og hans venner bliver indført i et meget vigtigt emne
    af Roger E. Allen
    150,00 kr.

    Endelig !! -en hurtig, nem og sjov bog om basal ledelse. Hvis du vil nå op på øverste trin på lederstigen (med andre ord: Hvis du vil ha fat i honningen), så følg Plys Manglende forståelse af grundlæggende ledelse giver ofte store udfordringer i selv de mest succesrige virksomheder. Med det for øje bruger Managementkonsulent Roger E. Allen de elskede Peter Plys historier og figurer til at illustrere vigtige forretningsprincipper, såsom etablering af klare mål og stærkt lederskab, behovet for nøjagtige oplysninger og andre forsømte aspekter af forsigtig forvaltning. Denne bestseller giver læseren en fantastisk, skæv, enkel og inspirerende tilgang til ledelsesmæssige problemstillinger, som kombineres med humoristiske sammenligninger og retorik fra den klassiske børnebog. Peter Plys om ledelse er et "must-read" for alle, der søger en ny, men også alternativ inspiration om ledelsesudvikling. Ved at brug Peter Plys og hans venners oplevelser og historier til at illustrere emner som målformulering, personaleudvikling, nødvendigheden af præcis information og god kommuikation, præsenteres læseren for grundlæggende ledelsesfunktioner på en overbevisende og fængslende måde. En velskrevet og underholdende international bestseller, der helt gør op med japansk ledelsesform, MBA-guruer m.m.

  • - Personlig og professionel effektivitet
    af Stephen R. Covey
    127,95 kr.

    Hvordan bliver man et mere effektivt menneske? At være et ansvarligt menneske med stor livskraft kræver, at man tager ansvar for sig selv. En bog om de 7 gode vaner, der giver dig personligt lederskab. Stephen R. Coveys klassiker, 7 gode vaner, udkommer nu i en ny og revideret udgave, hvor alle væsentlige begreber er blevet nyoversat, så de fremstår korrekte i forhold til den måde, de bruges på i dag. Nu også med en arbejdsbog, der indeholder øvelser i at bruge vanerne og mulighed for at skrive notater, fastholde tanker og skrive løbende selvvurderinger. Den reviderede udgave og arbejdsbogen passer naturligvis sammen. Vane 1: Vær proaktivVane 2: Begynd med slutningenVane 3: Gør det første førstVane 4: Tænk vind/vindVane 5: Søg først at forstå …derefter at blive forståetVane 6: Skab synergiVane 7: Slib saven  7 gode vaner findes i en hæftet udgave og som paperback, som indbunden gavebog eller i en særlig miniudgave der er hurtig og letfordøjelig. Derudover findes den som lydbog.Oversætter: Annette Rosenberg

  • - 7 spilleregler i det 21. århundredes lederskab
    af Kirsten Stendevad
    232,95 kr.

    Fremtiden er feminin peger på en afgørende nøgle til fremtidig vækst – både for virksomheder og for individer af begge køn: at integrere den feminine kraft på lige fod med den maskuline. De 7 spilleregler i det feminine århundredes lederskab gør mennesker og virksomheder i stand til at opnå mere med mindre og samtidig tackle tidens udfordringer: stress, talentmangel, lav produktivitet og dalende konkurrenceevne. Læs den, hvad enten du er mand, kvinde, ansat eller leder. Læs den, hvis du gerne vil skabe bedre resultater derhjemme, på jobbet og i verden. Læs den, hvis du vil have indflydelse på den fremtid, der allerede buldrer af sted.

  • - Metoder til effektivt samarbejde
    af Michael A. West
    365,95 kr.

    Velfungerende teamarbejde er helt afgørende for organisationers udvikling, konkurrenceevne og tilpasningsdygtighed. Det udgør samtidiget veletableret forsknings- og praksisfelt, og Michael A. West samler i denne nyklassiker mange års viden og praktiske erfaringer med arbejdet i team. Bogen er i 4. udgave blevet opdateret med den nyeste forskning på området og flere temaer, heriblandt konflikt- og problemløsning samt social støtte, er blevet udvidet. Derudover er der tilføjet nye kapitler om virtuelt teamarbejde og toplederteam. TEAMWORK beskriver med mange praktiske eksempler, hvordan team kan blive mere effektive, når teammedlemmerne får mulighed for at anvende deres unikke evner og ressourcer i gruppens arbejde. Samtidig fokuserer den på, hvor vigtigt det er, at teammedlemmer er udviklingsorienterede og reflekterende, og at der i teamet og for teamet er opstillet visioner og mål for arbejdet. TEAMWORK henvender sig til alle, der indgår i team og interesserer sig forgruppers effektivitet og kreativitet – fx teamledere, ledere, konsulentereller erhvervs- og organisationspsykologer. ".. det bliver afgørende for vores velfærdsstat, konkurrenceevne og beskæftigelse, at vi oversætter international viden til danske forhold, så vi bruger teamarbejde rigtigt, opbygger team hurtigt og arbejder kreativt, effektivt og kvalitetsfokuseret på alle niveauer og på tværs af organisatoriske skel ... denne bog bør trykkes i 5.634 millioner eksemplarer" Fra bogens forord af Anders Ramian Trillingsgaard

  • - Sådan bliver du mere kreativ
    af Lene Tanggaard & Christian Nicholas Stadil
    158,95 kr.

    Alle er kreative! I denne bog viser Lene Tanggaard (professor i kreativitet) og Christian N. Stadil (ejer af bl.a. Hummel), at alle kan blive endnu mere kreative. De har interviewet en række af Danmarks mest kreative mennesker, for at finde ud af, hvordan de gør. Picasso gik i bad, når han skulle få nye ideer. I bogen hører du om Ingolf Gabolds blå elefanter, Kenneth Bagers bad, Bjarke Ingels visioner, René Redzepis lørdagssessioner, Jørgen Leth gåture og Søren Rasteds tvivl. Du får inspiration til at udfordre dig selv og arbejde med din egen kreativitet. Bogen blev flot modtaget: Hør Christian Stadil som ugens gæst i Rejsen på P4 . 30 minutter inde i programmet kan du høre om bl.a. I bad med Picasso. Interview med Christian Stadil i Weekend Weekend på TV2. Interview med Lene Tanggaard i Sig mig lige på P4. Interview med Lene Tanggaardom i Smutvejen på P4. Det starter 20 minutter inde i programmet. Anmeldelse i Holstebro/Struer Dagblad: "Bogens store force er den glæde og den letløbende pen, den er skrevet med. Så man får tankerne om sin egen kreativitet i gang."

  • af Dennis Nørmark
    232,95 kr.

    Sæt stenalderhjernen på stand by og skru op for den kulturelle intelligens! Det moderne arbejdsliv foregår i en global kontekst, næsten uanset hvor vi er og hvem vi er. Desværre er vores hjerner konstrueret til at fungere i stenalderlandsby og ikke på et komplekst, internationalt arbejdsmarked. Bogen beskriver denne udfordring og viser, hvordan vi øger vores kulturelle intelligens trods de psykologiske rygmarvsreaktioner. Kulturforståelse for stenalderhjerner er en motiverende og humoristisk selvhjælpsbog med to ret store målgrupper: nemlig de danskere, som har brug for at lære sig selv bedre at kende for at kunne agere kulturelt intelligent, når jobbet fører dem ind i flerkulturelle sammenhænge – og de udlændinge, som enten i deres eget land eller som expats i Danmark skal arbejde sammen med disse danskere. Dennis Nørmark gennemgår de træk, som karakteriserer den danske kultur og danskernes opfattelse af, hvad det er at være dansker, især set ud fra en arbejdsmarkedskontekst. Med enkle og underholdende eksempler klæder han læseren på til at kunne at begå sig bedre i interkulturelle sammenhænge. Og hans budskab er, at især danskerne skal blive bedre til at forstå både sig selv og de andre: ”Kulturforståelse handler om at ændre mind-set, det handler om at gå til tingene uden om automatpiloten, tænke sig lidt bedre om og at udvide sine forklarings- og forståelsesmodeller. Det er et spørgsmål om vane og disciplin, om at gøre sig lidt mere umage med at forstå sin omverden at udvide horisonten og gøre rammerne større. Det kræver viden, men også vilje, forside en hundredtusindårig, stammeorienteret stenalderhjerne ofte står i vejen.” Bogen rummer en række beskrivelser af erhvervs- og forhandlingskulturen i forskellige lande og kontinenter, især med udgangspunkt i magtstruktur og de såkaldt feminine/maskuline værdier. Læseren får gode råd til, hvordan man med sin danske kultur i bagagen kan håndtere kulturforskellene og der er masser af anbefalinger af konkrete færdigheder, der skal til, for at lykkes i en interkulturel kontekst. Med andre ord: Fremtidens globale super-kompetence hedder Kulturel Intelligens - denne bog er en step-by-step guide til, hvordan det lykkes! Kulturforståelse for stenalderhjerner er en gennemredigeret og opdateret version af førsteudgaven, som udkom i 2011. Bogen henvender sig især til ledere, HR-folk, og alle, hvis erhvervsmæssige succes afhænger af evnen til at kunne begå sig interkulturelt – herhjemme eller ude i verden. Bogen findes også på engelsk.

  • - det personlige lederskab
    af Poula Helth
    355,95 kr.

    Lederskabelse: Det personlige lederskab har i en årrække været en populær indføring i udviklingen af det personlige lederskab på en række af landets lederuddannelser. Med baggrund i ledelsesforskning og med praksisnære eksempler viser bogen, hvordan lederen skaber god ledelse ved at iagttage, reflektere og handle i praksis, og gennem bogens kapitler får lederen forskningsbaseret viden om teorier og metoder inden for en række væsentlige aspekter af lederskabets udvikling. Bogen er især tiltænkt som basislitteratur på diplom- og masteruddannelser samt virksomhedsinterne udviklingsforløb for ledere.

  • af Anders Seneca & Morten Christensen
    195,95 kr.

    Løser I kerneopgaven på din arbejdsplads? ”Kend din kerneopgave” var budskabet i forfatternes bestseller af samme navn fra 2012. Bogen satte en ny dagsorden på mange arbejdspladser og slog kerneopgaven fast som et meningsfuldt begreb. Bogen her tager skridtet videre og omsætter kerneopgaven til praksis. For det er ikke nok at kende kerneopgaven. Kerneopgaven skal løses! Forfatterne giver et effektfuldt bud på, hvordan man på den enkelte arbejdsplads kan arbejde med at løse kerneopgaven. I dag er kerneopgaven ofte enten fraværende eller blot flotte ord. Hvis kerneopgaven skal give værdi, skal den anvendes. Så vi i fællesskab kan udfordre og udvikle hverdagens arbejdsopgaver – hver dag. Vi skal ikke lave det samme, men vi skal lykkes med det samme. Bogen giver inspiration til, hvordan I på din arbejdsplads kan anvende kerneopgaven til fælles refleksion, motivation og innovation. Læs bogen, hvis du vil løse kerneopgaven endnu bedre!

  • - Meningsskabende værdiledelse
    af Helle Hedegaard Hein
    217,95 kr.

    Meningsskabende værdiledelse er mere end bare værdibaseret ledelse på nye flasker. Enhver arbejdsplads med respekt for sig selv har et officielt værdisæt, men alt for ofte ender værdierne med at være tomme ord på kaffekopper og i lederens skåltaler. Faktisk viser undersøgelser, at de færreste ledere og medarbejdere mener, at man i praksis arbejder efter arbejdspladsens værdisæt. I bogen møder vi arbejdspladser, der har formået at skabe mening i værdisættet, så værdierne lever i dagligdagen og giver mening for ansatte og for kunder og borgere. Hvad er det, disse arbejdspladser kan, som andre arbejdspladser kunne lære af? Meningsskabende værdiledelse kræver, at lederen iklæder værdisættet tre former for mening: Formålsmening, indre mening og organisatorisk mening. Formålsmening skabes ved, at lederen træder op på de små og store ølkasser for at folde en meningsskabende fortælling ud. For at skabe indre mening i værdisættet skal lederen have indsigt i medarbejdernes drivkræfter. Og for at skabe organisatorisk mening skal lederen være kulturgartner og pleje kulturen, således at værdierne bliver forankret i kulturen. Til det formål skal der skabes ledetråde, som kan hjælpe medarbejderne til at forankre og fortolke værdierne i en kompleks hverdag. Det kan lyde svært, men bogens cases viser, at det kan lykkes – og at det er umagen værd! Om forfatterenHelle Hedegaard Hein (1970), cand.merc., ph.d. Selvstændig forsker, konsulent, foredragsholder og forfatter. Det primære omdrejningspunkt i hendes forskning er motivation og ledelse af højtspecialiserede medarbejdere. Hun er forfatter til flere bøger, herunder Motivation, Primadonnaledelse og Når talent forpligter.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.