Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Ledelse inden for specifikke områder

Her finder du spændende bøger om Ledelse inden for specifikke områder. Nedenfor er et flot udvalg af over 4.428 bøger om emnet.
Vis mere
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Forstå hvordan de unge Z'ere skaber vores fremtid
    af Emilia van Hauen
    235,95 kr.

    Generation Z, der er født mellem 1995 og 2010, er for alvor ved at etablere sig på arbejdsmarkedet. Det udfordrer både deres ledere og kollegaer, fordi den yngre generation er så markant anderledes end dem selv. Z’erne er nemlig opdraget til ligeværd og forhandling, de udtrykker deres kreativitet og følelser, de søger en meningsfuld karriere med god work-life-balance, og så er de den mest sårbare og fællesskabsorienterede generation, vi nogensinde har haft. Men hvorfor er Generation Z så forskellig fra andre generationer og hvad kan vi lære af dem?I denne bog giver kultursociolog Emilia van Hauen både en indgående analyse af de unge, der er ved at revolutionere vores arbejdsmarked og kommer med en personlig beretning om, hvordan hun selv har oplevet et samfund under hastig forandring. Med lune og nysgerrighed tager van Hauen et opgør med generationsbashingen og ser i stedet med optimisme på forskellene mellem generationerne og viser, hvordan vi bedre kan forstå hinanden og skabe en fælles verden, hvor alle kan leve godt og arbejde sammen på tværs af erfaringer, værdier og alder.

  • - Med de samme kræfter
    af Anders Trillingsgaard
    347,95 kr.

    Hver dag går menneskelig kapacitet tabt i organisationer, fordi vi forstår ledelse som noget, kun ledere laver hver især. Leder vi derimod sammen, kan vi få gang i alles talent for ledelse og skabe meget mere arbejdsglæde og større organisatoriske resultater – uden at vi er nødt til at skabe helt nye organisatoriske strukturer, afvikle ledere eller søsætte vilde eksperimenter. Og faktisk gør alle organisationer det allerede i en eller anden grad. Meget mere ledelse viser tanker og handlinger, der leder til meget mere ledelse med de samme kræfter, i teams, på tværs af siloer og fra alle pladser. Bogen bygger på seks ledelsesprincipper, der bryder med traditionel ledelsestænkning og insisterer på, at vi er nødt til at invitere følelser med, når vi vil vækste og udvikle organisationer. Meget mere ledelse indeholder: eksempler på, hvordan medarbejdere bliver aktive aktører, der opbygger fælles kurs, koordinering og commitment øvelser og værktøjer til, hvordan den enkelte leder eller medarbejder, lederteamet eller den samlede organisation kommer i gang modeller til, hvordan man arbejder sammen om ledelse i ledergrupper og på tværs af organisationer og formelle strukturer. ”På overbevisende vis udfolder bogens eksempler den magi, der opstår, når vi lykkes med det fælles lederskab – på tværs af afdelinger, ledelseslag og generationer. Det gør bogen til et robust værktøj for både unge og erfarne ledere, der ønsker at bedrive meget mere ledelse.” - Maria Gullander, ph.d., Senior Manager, medicinalbranchen ”Denne bog er en god anledning til at gentænke og genopfinde lederskabet i både offentlige og private organisationer. Budskaberne er klare, tiltalende og overbevisende. Bogen er ikke bare til at blive klog af, den er også – med sine mange eksempler og øvelser – lige til at bruge.” - Kurt Klaudi Klausen, professor, SDU

  • - En fortælling om lederskab
    af Patrick Lencioni
    231,95 kr.

    Dette er en fortælling om, hvorfor evnen til at samarbejde er den ultimative konkurrencefordel for en virksomhed.Kathryn Petersen, nytiltrådt CEO i it-virksomheden DecisionTech A/S, er af sin bestyrelsesformand blevet sat på en umulig opgave: at vende den lurende nedtur i det stærkt udfordrede firma. Hun bliver hurtigt klar over, at DecisionTechs problemer ikke bunder i økonomi, strategi eller teknologi, men i en dysfunktionel ledergruppe, og hendes opgave bliver nu at træde i karakter som leder og få gruppens vidt forskellige medlemmer til at arbejde sammen som et team.I løbet af fortællingen afdækker Lencioni de fem mest almindelige samarbejdsdefekter:• Fravær af tillid• Konfliktskyhed• Manglende commitment• At undgå at holde hinanden ansvarlige• Uopmærksomhed på resultaterVed at introducere en enkel og letforståelig model viser Lencioni, hvordan man kan overvinde disse fem dysfunktioner og skabe det perfekte team, der er i stand til at arbejde sammen, bede hinanden om hjælp, trække på hinandens kompetencer, omfavne fejl og begrænsninger, træffe kvalificerede beslutninger og ganske enkelt udrette mere på kortere tid.

  • - Når arbejdet er et kald
    af Helle Hedegaard Hein
    273,95 kr.

    Danmark konkurrerer i stigende grad på viden og kreativitet. Derfor skal virksomhederne sørge for at få det bedste ud af de højtspecialiserede, kreative medarbejdere, som skal producere det, Danmark skal leve af i fremtiden.De medarbejdere, som går til arbejdet med dyb viden og stærk drivkraft, er ofte med en vis foragt blevet kaldt ”primadonnaer”. De stemples som mennesker med store egoer, høje krav og en forkælet indstilling, som gør livet surt for ledere og kolleger.Bogens forfatter har gennem en årrække studeret primadonnaerne og deres arbejdspladser, og på baggrund af fire års feltstudier på Det Kongelige Teater har hun udviklet ny motivations- og ledelsesteori. Den konsulentrapport, som Helle Hedegaard Hein udarbejdede om Den Kongelige Ballet, har efterfølgende fået stor opmærksomhed i medierne.Bogen skelner mellem forskellige medarbejdertypers forskellige motivationsprofiler og ledelsesbehov. En af disse medarbejdertyper er primadonnaen, som i denne bog bliver mødt af en helt ny forståelse. Det bliver tydeligt, hvor vigtigt det er, at ledelsen understøtter og fremmer den drivkraft og entusiasme, som vi møder hos primadonnaen.Bogen indeholder hverken værktøjer eller modeller, men lægger op til at lederen konstant reflekterer over sin ledelsespraksis og over, hvad der motiverer de forskellige typer af medarbejdere.Cases fra en lang række arbejdspladser herunder Det Kongelige Teater understøtter bogens budskaber om ledelse af de højtspecialiserede, kreative medarbejdere.

  • af Frederic Laloux
    272,95 kr.

    Det opløftende budskab i bogen Fremtidens organisation har givet genklang hos læsere i hele verden. De har – en samtale ad gangen – gjort det til et sandt mund til mund fænomen. Bogen har hjulpet med at ændre samtalen fra, hvad der er galt med dagens form for ledelse til, hvad der er muligt. Den inspirerer tusindvis af organisationer – virksomheder og non-profit foretagender, skoler og hospitaler – til at indføre radikalt mere sjælfulde og formålsorienterede fremgangsmåder. Bogen giver bred genklang, men ikke alle kan afsætte tid til en tætskrevet ledelsesbog på 360 sider. Denne illustrerede udgave formidler hovedtankerne i den oprindelige bog og gengiver mange af dens historier fra det virkelige liv på en livfuld og engagerende måde. Bliv ikke overrasket, hvis du finder det svært at lægge bogen fra dig og læser den nærmest i et stræk. Velkommen til samtalen om organisationers næste udviklingstrin.

  • - skriv den ansøgning, der får dig til samtale
    af Steen Kræmer Rasmussen
    267,95 kr.

    Forfatteren, der har undervist over 2.000 jobsøgende, gør op med 30 års skabelon for den gode ansøgning. Din professionelle personlighed skal i spil, og hvordan det gøres, viser han i denne bog. Med din professionelle personlighed får du sat fokus på det, der gør dig fagligt unik. Du får dermed helt konkrete værktøjer til at vise din kommende arbejdsgiver, hvorfor det er dig, hun skal satse på. Bogen giver dig ikke et Quick-fix, men hjælper dig med at gøre en målrettet indsats, der bringer dig tættere på det helt rigtige job. Alle jobsøgende, der er villige til at gøre noget ekstra for at få et job, kan have glæde af denne bog. Og det er i øvrigt ligegyldigt, om du har en lang videregående uddannelse, er butiksassistent eller lagermedarbejder. Værktøjerne i bogen er for alle. Og de virker! Steen Kræmer Rasmussen er uddannet journalist og afholder kurser om kommunikation, herunder jobsøgning. Han har gennem de seneste ni år undervist jobsøgende i at skrive jobansøgninger og holder kurser og foredrag om samme emne.

  • - A Novel About IT, DevOps, and Helping Your Business Win
    af George Spafford, Gene Kim & Kevin Behr
    174,95 - 175,95 kr.

  • af Spencer Johnson
    138,95 kr.

    N/A

  • af Pernille Melsted
    207,95 kr.

  • - cases og opgaver
    af Poul Erik Christiansen & Lene Buhl
    177,95 - 477,95 kr.

    Logistik & Supply Chain Management, 3. udgave - CASES & OPGAVERTrojkas undervisningsmaterialer til Logistik & Supply Chain Management, 3. udgave, består af en lærebog, en opgavesamling med cases og opgaver samt e-læringsmateriale på bogens website via ONLINE TROJKA og iTrojka på www.trojka.dk.Cases og opgaver følger lærebogens kapitelopbygning. Som den sidste opgave til hvert kapitel følger en repetitionsopgave, der fokuserer på et bredt spektrum af kapitlets begreber, modeller og teorier. I samlingen findes også en sektion med cases der går på tværs af allerede læste kapitler. Bagest i opgavesamlingen er gengivet en række tidligere eksamensopgaver i logitik/Supply Chain Management på AU-uddannelserne.Logistik og Supply Chain Management er forbundne begreber. Logistik er “blæksprutten” der samler informationerne for de produkter og serviceydelser, som kunden har bestilt, og koordinerer forskellige funktioner internt i virksomheden, således at kundens behov tilfredsstilles samtidigt med at omkostningerne holdes til et minimum. Logistik har overordnet set til formål at skabe den “rigtige” balance mellem leveringsservice og tilsvarende logistikomkostninger formuleret gennem et mål for logistisk effektivitet, der giver virksomheden vedvarende konkurrencefordele. I dette perspektiv bliver demand management, lagerstyring, produktionsstyring og kvalitetsstyring vigtige elementer.Den stigende globalisering har medført, at virksomheder for at klare sig i konkurrencen vælger at outsource de opgaver, der ligger uden for virksomhedens kernekompetence og derved reducere omkostninger ved at vælge leverandører, der enten er billigere eller bedre til at udføre disse opgaver. Derved udvides logistikopgaven fra en interfunktionel koordinering til en interorganisatorisk koordinering, der omfatter flere aktører i form af transportører, leverandører, kunder, servicevirksomheder m.fl. i den såkaldte forsyningskæde. Dette har ført til implementering af nye SCM-styringskoncepter, der indebærer integration af logistikprocesser på tværs af virksomheder drevet af avancerede informationssystemer under overskriften Supply Chain Management. I dette perspektiv bliver sourcingstrategier, styring af relationer til leverandører og kunder, præstationsmåling, Corporate Social Responsibility og miljøstyring vigtige elementer.Logistik & Supply Chain Management, 3. udgave, fokuserer desuden på innovation og design af logistik- og SCM-koncepter i relation til produktudvikling og beskriver, hvordan virksomheder kan implementere disse koncepter gennem forandringsledelse. Bogen er baseret på relevante og anvendelsesorienterede teorier, modeller og styringsværktøjer. Der fokuseres på såvel det ledelsesmæssige som det operationsanalytiske aspekt. Hvert kapitel indeholder flere praktiske cases/box-historier og eksempler, der kobler teori og praksis sammen. Efter hvert kapitel er der flere afsluttende diskussionsspørgsmål. Det er tilstræbt at anvende original litteratur baseret på den nyeste forskning. Hvor der ikke er angivet kilde i figurer, er det egen tilvirkning.E-læringsmateriale findes på bogens website, hvorfra lærebogens figurer frit kan downloades. Der er desuden udarbejdet vejledende løsninger til Cases og opgaver, som undervisere kan få udleveret loginkoder til ved personlig henvendelse til forlaget via telefon eller mail.

  • af Henrik Holt Larsen, Jens Overgaard Nielsen & Bente Øhrstrøm
    341,95 - 402,95 kr.

    Bogen tegner et landkort over HRM - som forskningsområde og praksisfelt. Bogen kommer igennem hovedtemaerne inden for HRM, såsom tiltrækning, udvikling, fastholdelse og afvikling af mennesker i en virksomhed.Bogen sætter desuden fokus på HRM som strategisk ledelsesdisciplin. Derfor er de centrale HRM-begreber og processer sat ind i en organisatorisk sammenhæng, herunder de påvirkninger som virksomheden får fra - og selv udsender til - det omliggende samfund.HRM er som strategisk ledelsesdisciplin kommet i centrum i både private og offentlige virksomheder. Det ses især i viden intensive virksomheder og skyldes i høj grad, at menneskelige ressourcer kan give stor konkurrencekraft og sikre produktivitet og kvalitet i de ydelser, som virksomheden leverer. Virksomheden er meget sårbar, hvis den ikke har de rette ressourcer, og disse udgør ofte den største andel af de samlede omkostninger.

  • af Henrik Schelde Andersen & Katrine Raae Søndergaard
    221,95 - 282,95 kr.

    En hjælp til projektledere til at kunne navigere i komplekse sammenhænge, hvor standardiserede processer oftest langt fra er løsningen. Forfatterne bidrager med teori, tanke- og handleværktøjer som gør projektledere i stand til: - At forholde sig reflekteret til de værktøjer, som projektledere har adgang til- At klæde projektledere på til at kunne facilitere de nødvendige processer i og omkring projektet. Det er ikke de enkelte værktøjer og tilgange som er afgørende for om en projektleder lykkes. Det er i højere grad den måde man som projektlederen og projektorganisation ser på disse værktøjer og bringer dem i spil, der er afgørende. Formålet med denne bog er at skærpe projektlederens opmærksomhed på og refleksion over de værktøjer, der nu engang er til rådighed, samt at skabe refleksion over, hvordan man kan tænke og arbejde for at skabe de bedst mulige rammer for projektledelse.

  • - En introduktion til Weicks univers
    af Sverri Hammer & James Høpner
    227,95 - 296,95 kr.

    Karl E. Weick er én af vor tids største samfundsvidenskabelige tænkere. Han er fadder til kendte begreber som meningsskabelse, løst koblede systemer og mindfulness i ledelse.Denne bog er en introduktion til det univers Karl E. Weick igennem et langt liv har beriget os med. Bogen introducerer tre store temaer, som han har beskæftiget sig med siden 1960 erne og frem til i dag.Første del handler om organisering, og er en introduktion til et procesperspektiv, som særligt beskæftiger sig med vores indbyrdes relationer og de løse koblinger, som findes i mange organisationer.Anden del af bogen handler om meningsskabelse. Vel nok det mest kendte begreb, som Weick har beskæftiget sig med i hele hans forfatterskab.Tredje del handler om, hvordan bl.a. strategisk ledelse og forandringsledelse ser ud i et Weicks perspektiv.Karl E. Weick har skrevet forordet til denne bog, som henvender sig til alle der er optaget af, hvordan vi organiserer os, skaber mening og udøver ledelse i en verden, der er i konstant forandring.

  • - Bliv mere effektiv med mindfulness
    af Rasmus Hougaard
    235,95 kr.

    Når Google, Sony, McKinsey, Carlsberg og mange andre virksomheder tilbyder mindfulness-træning til deres ledere og medarbejdere, gør de det for at øge de ansattes velvære og performance. Vi føler os ofte under pres på grund af en stresset og kompleks arbejdsdag, og vi bliver hele tiden afbrudt og distraheret af mails, telefoner og møder. Derfor har vi brug for metoder til at skabe ro og koncentration, og her er mindfulness et fantastisk værktøj.Bogens forfatter har i samarbejde med forskere, ledere og mindfulness-eksperter fra hele verden udviklet programmet Corporate-Based Mindfulness Training, som her for første gang præsenteres i bogform. Forskere fra Cambridge og Rigshospitalet har dokumenteret, at programmet øger arbejdsglæde, work-life balance, fokus og performance og mindsker stress. Programmet bruges i over tyve lande, bl.a. af Nike, American Express, Google, General Electric, Sony og Carlsberg.

  • - Flyvende fra start
    af Morten Højberg & Christian Harpelund
    297,95 kr.

    At få nye medarbejdere godt ombord har direkte effekt på bundlinjen.Onboarding er et fremmedord i de fleste danske virksomheder. Især på direktionsgangen. Mærkværdigt nok. For arbejdet med at integrere nye medarbejdere i virksomheden kan nemlig, hvis det udføres rigtigt, sætte aftryk direkte på bundlinjen. Større loyalitet, stærkere engagement, bedre fastholdelse og – ikke mindst – kortere tid fra første arbejdsdag til fuld performance er blot nogle af de gevinster, der kan høstes.Tørre tal viser, at 30 procent af alle eksternt rekrutterede kandidater i gennemsnit har forladt deres nye virksomhed inden for to år. Og 22 procent af de nye ansatte, der forlader deres job, gør det inden for de første to måneder.Onboarding er derfor stærkt underprioriteret, når man ser på den værdi, det faktisk giver at integrere nye medarbejdere godt i virksomheden, argumenterer de to forfattere. De giver en underholdende og pædagogiskindføring i, hvordan man udnytter onboarding-disciplinens enorme potentiale. På en tur gennem feltets forskning, best practice og ikke mindst deres egne erfaringer viser de, hvordan virksomheder kan udvikle og implementere onboarding-programmer, der har dokumenteret effekt på bundlinjen. Bogen er krydret med masser af eksempler fra dansk og internationalt erhvervsliv og kan både bruges som inspiration til at videreudvikle egne aktiviteter og som værktøj til at designe hele onboarding-processen

  • - Organisering og optimering af forsyningskæden
    af Jens Lassen, Thomas Lindholm Uth, Jesper Gudman Frederiksen & mfl.
    312,95 kr.

    Supply chain management og marketing er en ny, praksisnær lærebog om forsyningskæden, der gennemgår optimeringsmuligheder både upstream og downstream i forsyningskæden.Læseren bliver i stand til at planlægge og gennemføre valg af distributionskanaler og anvendelse af mellemhandlere og agenter i både dansk og international distribution. Endvidere gør bogen læseren i stand til at optimere de væsentligste kanaler på BtB- og BtC-markederne, herunder detailleddets fysiske og webbaserede butikker samt integrationen mellem kanaler i form af omnichannel.Bogen gør ligeledes læseren i stand til at træffe valg om sortimentsstyring, håndtere relationer og fastlægge de planlægningsprincipper, der skal styre forsyningskædens aktiviteter på baggrund af viden om kædens målgruppe. Endelig gennemgås også indkøb samt styring af lagre og fysisk distribution i forsyningskæden. Udgangspunktet for bogen er SCM-tankegangen, hvor der tænkes i logistisk effektivitet og optimal logistisk strategi.Bogen er rettet mod praksisorienterede erhvervsrettede uddannelser og passer fx til 2. semester på markedsføringsøkonomuddannelsen.På forlagets site for undervisere findes en detaljeret lektionsplan og andre materialer til undervisere. Kontakt forlaget på hrf@hansreitzel.dk for at få adgang.

  • - Du ser det, du ser efter
    af Mikael Kamber
    122,95 - 197,95 kr.

    Verden har brug for mere taknemmelighed. Sådan lyder budskabet i denne velunderbyggede og samtidigt personlige bog, hvor Mikael Kamber fortæller om en af verdens bedste vaner: 3 gode ting. 3 GODE TING er en simpel vane, hvor man hver dag noterer sig det, der var godt i løbet af dagen. Det handler ikke om at lukke øjnene for de negative ting, men om at skærpe blikket for alt det, der er værd at bygge på, og som gør livet værd at leve. 3 GODE TING er en særdeles veldokumenteret metode, som kan bruges af alle. På arbejdspladser og i privatlivet. I gode tider og i svære tider. Og en »advarsel« inden du læser bogen: Når du først er gået i gang med at gøre 3 gode ting til en del af din hverdag, får du ikke lyst til at holde op igen.

  • - Metoder til effektivt samarbejde
    af Michael A. West
    363,94 kr.

    Velfungerende teamarbejde er helt afgørende for organisationers udvikling, konkurrenceevne og tilpasningsdygtighed. Det udgør samtidiget veletableret forsknings- og praksisfelt, og Michael A. West samler i denne nyklassiker mange års viden og praktiske erfaringer med arbejdet i team. Bogen er i 4. udgave blevet opdateret med den nyeste forskning på området og flere temaer, heriblandt konflikt- og problemløsning samt social støtte, er blevet udvidet. Derudover er der tilføjet nye kapitler om virtuelt teamarbejde og toplederteam. TEAMWORK beskriver med mange praktiske eksempler, hvordan team kan blive mere effektive, når teammedlemmerne får mulighed for at anvende deres unikke evner og ressourcer i gruppens arbejde. Samtidig fokuserer den på, hvor vigtigt det er, at teammedlemmer er udviklingsorienterede og reflekterende, og at der i teamet og for teamet er opstillet visioner og mål for arbejdet.TEAMWORK henvender sig til alle, der indgår i team og interesserer sig forgruppers effektivitet og kreativitet – fx teamledere, ledere, konsulentereller erhvervs- og organisationspsykologer.".. det bliver afgørende for vores velfærdsstat, konkurrenceevne og beskæftigelse, at vi oversætter international viden til danske forhold, så vi bruger teamarbejde rigtigt, opbygger team hurtigt og arbejder kreativt, effektivt og kvalitetsfokuseret på alle niveauer og på tværs af organisatoriske skel ... denne bog bør trykkes i 5.634 millioner eksemplarer"Fra bogens forord af Anders Ramian Trillingsgaard

  • - Styrk eksekveringsevnen og byg en talentfabrik
    af Jim Noel, Ram Charan & Steve Drotter
    269,95 kr.

    Stærke ledere på alle niveauer er en forudsætning for en virksomheds succes. Men i mange virksomheder er ledelsespipelinen – det interne arbejde for at udvikle ledere – gået i stykker eller den eksisterer slet ikke.Mærkeligt nok gør mange virksomheder en meget større indsats for at nå deres økonomiske mål end for at udvælge de bedste folk til de enkelte poster og sikre sig, at der findes de nødvendige kompetencer i virksomheden. Moderne virksomheder skal holde deres ledelsespipeline fyldt og flydende, så de sikrer, at der hele tiden findes en stabil pulje af dygtige ledere i hele organisationen.Denne internationale bestseller har dannet baggrund for arbejdet med at sikre stærke ledere i tusindvis af organisationer verden over. Vi præsenteres for en gennemprøvet model til at planlægge virksomhedens arvefølge og udvikle dens ledere. Modellen hjælper virksomheder med at udvælge, udvikle og evaluere deres ledere på alle niveauer, så ledelseskraften ikke pludselig slipper op, fordi man ikke har forberedt sig i tide.

  • - Vovemod i arbejdslivet. Svære samtaler. Hele hjerter.
    af Brené Brown
    263,95 - 312,95 kr.

    Vi har brug for ledere med en stærk ryg, en åben front og et vildt hjerte. Vores tid kalder på modige ledere, der tør tage livtag med sårbarheden, udleve deres værdier, styrke tilliden og rejse sig stærkt igen efter nederlag. I Mod til at lede viser psykolog og forsker Brené Brown, at ledelse ikke handler om titler, status eller magt – det handler om modet til at se og udvikle potentialet i andre. Det kræver modige organisationer, der med tydelighed og ærlighed udvikler ledere, der leder gennem menneskelige relationer og empati. Dristige ledere med selvindsigt, der knytter bånd til de mennesker, de er ledere for. Med Brené Browns ord: ledere med en stærk ryg, en åben front og et vildt hjerte. Vil du være med i en ledelsesrevolution? Mod smitter. Med Mod til at lede har Brené Brown startet en verdensomspændende debat om, hvordan vi lægger ledelsesflosklerne bag os og leder med mod, hjerte og integritet. Bogen er til dig, der tør trodse usikkerheden og ønsker at gøre en forskel gennem ledelse – sammen med andre. "Jeg har altid ment, at i en verden fuld af kritikere, kynikere og frygtspredere er det en revolutionerende handling at smide rustningen og tage livtag med sårbarheden, udleve sine værdier, dyrke tilliden med et åbent hjerte og lære at komme stærkt igen for at genvinde retten til at skrive sin egen historie. Mod er oprør. [Citat fra bogen] Om forfatteren BRENÉ BROWN forsker og underviser på University of Houston, hvor hun takket være Huffington Foundation har sit eget professorat på Graduate College of Social Work. Hun har i de seneste 16 år forsket i mod, sårbarhed, skam og empati og har senest skrevet Glæden ved at være uperfekt (2016) og Ud i vildmarken (2018), der ligesom hendes øvrige bøger har ligget nummer 1 på New York Times’ bestsellerliste. Brené Browns TED talk 'The Power of Vulnerability' er blandt de fem mest sete TED talks i hele verden med over 30 millioner visninger. Hun er lige nu aktuel med dokumentarfilmen 'Brené Brown: The Call to Courage' på Netflix. Brené Brown bor i Houston i Texas sammen med sin mand, Steve, og deres to børn, Ellen og Charlie.

  • - 7 spilleregler i det 21. århundredes lederskab
    af Kirsten Stendevad
    235,95 kr.

    Fremtiden er feminin peger på en afgørende nøgle til fremtidig vækst – både for virksomheder og for individer af begge køn: at integrere den feminine kraft på lige fod med den maskuline.De 7 spilleregler i det feminine århundredes lederskab gør mennesker og virksomheder i stand til at opnå mere med mindre og samtidig tackle tidens udfordringer: stress, talentmangel, lav produktivitet og dalende konkurrenceevne.Læs den, hvad enten du er mand, kvinde, ansat eller leder. Læs den, hvis du gerne vil skabe bedre resultater derhjemme, på jobbet og i verden. Læs den, hvis du vil have indflydelse på den fremtid, der allerede buldrer af sted.

  • - Dyrk dine styrker – håndter dine svagheder
    af Mikael Kamber & René Oehlenschlæger
    137,95 - 235,95 kr.

    Mikael Kamber er journalist og René Oehlenschlæger personlig motivator, begge er uddannet indenfor positiv psykologi. I Stærkere argumenterer de for, at vi skal være mere optaget af vores styrker end af vores svagheder i arbejdet med os selv. For når vi arbejder bevidst med styrkerne i os selv, løfter vi os. Og når vi arbejder bevidst med styrkerne i andre, løfter vi dem. Begge dele er solidt dokumenteret. Derfor rummer bogen viden, som alle mennesker kan have glæde og gavn af. Mikael Kamber (f. 1967) journalist, forfatter og vært på TV2 Nyhederne samt foredragsholder med fokus på arbejdsglæde og positiv psykologi. Uddannet i positiv psykologi i USA ved Tal Ben-Shahar. Har tidligere udgivet bogen Vi er bedst når vi er glade (2015). René Oehlenschlæger (f. 1972) uddannet fra Københavns Universitet i kemi og idræt og siden i positiv psykologi i USA ved Tal Ben-Shahar. Arbejdede i en årrække inden for biotek. I dag er han partner i virksomheden O2, som arbejder med at inspirere mennesker, så arbejdslivet bliver ressourcefyldt og meningsfuldt.

  • - teori, modeller, analyse
    af Heidi Hansen
    434,95 kr.

    FÅS I NYERE UDGAVE, BENYT SBN 9788759329757Branding er en central ledelsesdisciplin, som binder organisationers interne og eksterne kommunikation sammen, og som bidrager til at skabe kultur og identitet blandt såvel ledere og medarbejdere som blandt brandets kunder og forbrugere.Branding. Teorier, modeller, analyse er funderet i semiotiske og narrative tilgange til branding, men inddrager også en række andre tilgange og modeller undervejs. Ud over en grundig introduktion og en lang række levende eksempler og historier rummer bogen kapitler om: brandarkitektur corporate branding storytellingstorytelling som ledelsesværktøjco-brandingcelebrity brandingbrandpersonlighedoplevelsesbaseret brandingplace brandingonline brandingemployer brandingbrand equitybrandets byggeklodser

  • af Daniel Goleman
    167,95 kr.

    Den følelsesmæssigt intelligente leder er en socialt intelligent leder, som forstår, hvad der driver den enkelte medarbejder. Og erfaringer viser, at den følelsesmæssigt kompetente leder har lettere ved at opnå succes og nå sine mål, fordi medarbejderne føler sig set og hørt.Følelsesmæssig intelligens i ledelse hjælper til at skabe et positivt arbejdsmiljø baseret på åbenhed og tolerance. Et miljø, hvor kritik gives på en kompetent måde og med plads til humor.Lederen, der arbejder med og øger sin følelsesmæssige intelligens, kan samle medarbejderne og vise en klar retning for de ansatte og for virksomheden.

  • - Organisation, udvikling og samskabelse
    af Sverri Hammer & Mette Elting
    402,95 kr.

    Dette er 3. udgave af Ledelse og organisation.Ligesom organisationer og forventningerne til god ledelse forandrer sig, så har denne bog også forandret sig. Derfor er bogens titel tilpasset det opdaterede indhold. Ledelse, organisering og strategisering: Organisation, udvikling og samskabelse sætter fokus på den kompleksitet og den mangfoldighed af perspektiver og tilgange til organisationsfeltet, som ledere møder.Bogen adskiller sig fra de fleste eksisterende organisationsteoretiske lærebøger ved at indtænke organisationen og dennes udvikling i en ledelsesmæssig kontekst. Forfatterne belyser organisationen i forhold til de rammer, der gives for ledelse i dag, og de udviklingsmønstre, der tegner sig for ledelse fremover. Bogen giver en grundig indføring i centrale temaer og behandler såvel klassiske som nye teorier. I denne 3. udgave er kapitlerne revideret, tre kapitler er taget ud og tre nye kapitler om adaptiv ledelse, økonomi- og ressourcestyring samt strategisk styringsarkitektur er kommet til.Ledelse, organisering og strategisering: Organisation, udvikling og samskabelse henvender sig først og fremmest til studerende på lederuddannelser på diplom- og bachelorniveau og på andre videregående uddannelser, hvor der undervises i organisationsteori i en ledelsesmæssig kontekst. Men bogen kan også med fordel læses af andre med interesse for ledelse og organisation.Bogens forfattere har alle en baggrund i organisationsforskning, ledelse og ledelses- og strategirådgivning og repræsenterer tilsammen mange års forskning og praktisk erfaring med ledelse, organisation og strategi. Med bogen giver de et spændende indblik i feltet for både den studerende og den erfarne leder.

  • af Aaron Ross
    167,95 - 317,95 kr.

    Called "The Sales Bible of Silicon Valley"...discover the sales specialization system and outbound sales process that, in just a few years, helped add $100 million in recurring revenue to Salesforce.com, almost doubling their enterprise growth...with zero cold calls. This is NOT just another book about how to cold call or close deals. This is an entirely new kind of sales system for CEOs, entrepreneurs and sales VPs to help you build a sales machine. What does it take for your sales team to generate as many highly-qualified new leads as you want, create predictable revenue, and meet your financial goals without your constant focus and attention? Predictable Revenue has the answers!

  • - Kom godt fra start
    af Ulrik Lange
    167,95 kr.

    - En guide til dig, der tager det store spring fra medarbejder til lederEn bog til dig, som lige har fået sit første lederjob, og som ikke gennem uddannelse eller arbejdsliv har arbejdet med ledelse.Ulrik Lange tager den nyudnævnte leder i hånden og guider hende og ham igennem de overvejelser, problemer og dilemmaer, den nye leder vil møde i det nye job: Hvordan takler jeg mit rolleskift fra medarbejder til leder i forhold til mine tidligere kollegaer? Hvilken organisation skal jeg fungere i? Kender jeg mit vigtigste ledelsesinstrument – mig selv – godt nok? Hvad er mine personlige styrker og svagheder i forhold til lederjobbet? Bogen peger på vigtigheden af løbende at reflektere over sig selv som leder, løbende at udvikle sig som leder, og den giver ideer til, hvorledes dette kan gøres.Bogen gennemgår de typisk forventninger og de typiske misforståelser, man møder som ny leder. Derudover får du viden om, hvad ledelse er – helt basalt. Hvad betyder det - hvad betyder det for mig, og hvilke instrumenter er der er til rådighed i lederens værktøjskasse? Bogen fortæller også om, hvordan du holder stress fra døren, hvordan du henter energi til ledelse, hvordan du sætter dig ledelsesmål, og hvordan du sætter dig på din tid fra starten - så andre ikke gør det!En bog fyldt med gode og korte råd om, hvad du stiller op, hvis din chef aldrig er at træffe eller er psykopat, om hvordan du leder primadonnaer og ledelsesresistente medarbejdere, om hvordan du takler de fejl, du selvfølgelig kommer til at begå, i forhold til dine medarbejdere, og om hvad du skal gøre, hvis en medarbejder konsekvent obstruerer dig. Læs også De første 100 dage.

  • af Alex Ferguson
    187,95 - 228,94 kr.

    Manager-legenden sir Alex Ferguson udleder i denne bog essensen af sine 38 år som træner – først i Skotland og siden, selvfølgelig, gennem 27 år i Manchester United. Han afslører de nøgleredskaber, han anvender for at levere vedvarende succes på og uden for grønsværen. Fra taktik til teamvork, fra hyring til fyring, fra at håndtere bestyrelsen til at redegøre for fiasko – i LEDELSE beskriver Ferguson de mest afgørende ledelsesmæssige beslutninger gennem en forbløffende karriere. Sir Alex Ferguson er stadig en vigtig del af Manchester United som direktør og bestyrelsesmedlem. I bogen er der mange konkrete, underholdende eksempler og anekdoter fra Manchester United.

  • af Stephen Bruyant-Langer
    270,95 kr.

    Hvor vil du hen? Hvis du famler efter svaret, har du en udfordring. Som alt for mange andre lader du tilfældigheder afgøre din fremtid, og chancen for, at du udretter noget og bliver lykkelig undervejs, er mindre, end du fortjener. Livet er nemlig ikke en generalprøve. Stephen Bruyant-Langer har som en af Danmarks førende headhuntere mødt og rådgivet tusindvis af ambitiøse og succesfulde mennesker. I Din næste karriere giver han dig redskaberne til at blive din karrieres dirigent. Han hjælper dig med at lave ’Din personlige forretningsplan’ – et værktøj, han har udviklet og perfektioneret i samarbejde med danske topledere. Planen vil sikre, at du skaber resultater for dig selv og andre, mens du holder fast i dine langsigtede ambitioner og drømme. Undervejs inviterer Stephen Bruyant-Langer læseren indenfor i en branche, som er omgivet af mange myter. Han bruger sine daglige erfaringer til at klæde dig på til at finde, søge og få det helt rigtige job.

  • - Et stærkt brand skabes ikke af det, en virksomhed siger, men af det, den gør
    af Søren Bechmann
    247,95 kr.

    Det danske serviceniveau er mange steder elendigt. Vi affinder os med, at der er ansat ungarbejdere uden det mest basale kendskab til ydelse og produkt, kunde og virksomhed. Men service spiller en uhyre central rolle for en kundes opfattelse og vurdering af en virksomhed. Markedsføringkan ikke konkurrere med en kundes konkrete oplevelse af betjening, af et opkald eller af den måde, en virksomhed håndterer reklamationer på.Denne bog giver konkrete forslag til, hvordan man kan arbejde med at forbedre eksisterende serviceydelser og udvikle nye. Hvordan man kan tilrettelægge og designe attraktive kundeoplevelser?  Hvordan kan man arbejde med servicebevis og på den måde håndgribeliggøre serviceydelser og give kunden en bedre kvalitetsoplevelse?I bogen kan du finde inspiration og metoder til, hvordan man kommer videre og seriøst kan arbejde med at forbedre sin virksomheds serviceniveau.Læs blandt andet om: • Tilrettelæggelse af den attraktive kunderejse• Servicebeviset• Reklamationsstrategier som vender utilfredse kunder til loyale kunder• Identifikation, prioritering og kvalitetssikring af touchpoints• Drift og implementering af serviceydelser

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.