Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering

Ledelse inden for specifikke områder

Her finder du spændende bøger om Ledelse inden for specifikke områder. Nedenfor er et flot udvalg af over 214 bøger om emnet.

Vis mere
Filter
Filter
Bogtype
  • (214)
  • (39)
  • (3)
Format
  • (138)
  • (48)
  • (34)
  • (19)
  • (9)
  • (6)
  • (3)
  • (1)
Sprog
  • (205)
  • (9)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (8)
  • (9)
  • (9)
  • (9)
  • (9)
Serie
  • (4)
  • (3)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Vis mere
Tag
  • (19)
  • (10)
  • (6)
  • (5)
  • (5)
  • (5)
  • (5)
  • (5)
  • (5)
Vis mere
Sorter efterSorter Populære
  • - Når arbejdet er et kald
    af Helle Hedegaard Hein
    270,95 kr.

    Danmark konkurrerer i stigende grad på viden og kreativitet. Derfor skal virksomhederne sørge for at få det bedste ud af de højtspecialiserede, kreative medarbejdere, som skal producere det, Danmark skal leve af i fremtiden.De medarbejdere, som går til arbejdet med dyb viden og stærk drivkraft, er ofte med en vis foragt blevet kaldt ”primadonnaer”. De stemples som mennesker med store egoer, høje krav og en forkælet indstilling, som gør livet surt for ledere og kolleger.Bogens forfatter har gennem en årrække studeret primadonnaerne og deres arbejdspladser, og på baggrund af fire års feltstudier på Det Kongelige Teater har hun udviklet ny motivations- og ledelsesteori. Den konsulentrapport, som Helle Hedegaard Hein udarbejdede om Den Kongelige Ballet, har efterfølgende fået stor opmærksomhed i medierne.Bogen skelner mellem forskellige medarbejdertypers forskellige motivationsprofiler og ledelsesbehov. En af disse medarbejdertyper er primadonnaen, som i denne bog bliver mødt af en helt ny forståelse. Det bliver tydeligt, hvor vigtigt det er, at ledelsen understøtter og fremmer den drivkraft og entusiasme, som vi møder hos primadonnaen.Bogen indeholder hverken værktøjer eller modeller, men lægger op til at lederen konstant reflekterer over sin ledelsespraksis og over, hvad der motiverer de forskellige typer af medarbejdere.Cases fra en lang række arbejdspladser herunder Det Kongelige Teater understøtter bogens budskaber om ledelse af de højtspecialiserede, kreative medarbejdere. 

  • - En fortælling om lederskab
    af Patrick Lencioni
    238,95 kr.

    Dette er en fortælling om, hvorfor evnen til at samarbejde er den ultimative konkurrencefordel for en virksomhed.Kathryn Petersen, nytiltrådt CEO i it-virksomheden DecisionTech A/S, er af sin bestyrelsesformand blevet sat på en umulig opgave: at vende den lurende nedtur i det stærkt udfordrede firma. Hun bliver hurtigt klar over, at DecisionTechs problemer ikke bunder i økonomi, strategi eller teknologi, men i en dysfunktionel ledergruppe, og hendes opgave bliver nu at træde i karakter som leder og få gruppens vidt forskellige medlemmer til at arbejde sammen som et team.I løbet af fortællingen afdækker Lencioni de fem mest almindelige samarbejdsdefekter:• Fravær af tillid• Konfliktskyhed• Manglende commitment• At undgå at holde hinanden ansvarlige• Uopmærksomhed på resultaterVed at introducere en enkel og letforståelig model viser Lencioni, hvordan man kan overvinde disse fem dysfunktioner og skabe det perfekte team, der er i stand til at arbejde sammen, bede hinanden om hjælp, trække på hinandens kompetencer, omfavne fejl og begrænsninger, træffe kvalificerede beslutninger og ganske enkelt udrette mere på kortere tid.

  • - skriv den ansøgning, der får dig til samtale
    af Steen Kræmer Rasmussen
    189,95 - 191,95 kr.

    Forfatteren, der har undervist over 2.000 jobsøgende, gør op med 30 års skabelon for den gode ansøgning. Din professionelle personlighed skal i spil, og hvordan det gøres, viser han i denne bog. Med din professionelle personlighed får du sat fokus på det, der gør dig fagligt unik. Du får dermed helt konkrete værktøjer til at vise din kommende arbejdsgiver, hvorfor det er dig, hun skal satse på. Bogen giver dig ikke et Quick-fix, men hjælper dig med at gøre en målrettet indsats, der bringer dig tættere på det helt rigtige job. Alle jobsøgende, der er villige til at gøre noget ekstra for at få et job, kan have glæde af denne bog. Og det er i øvrigt ligegyldigt, om du har en lang videregående uddannelse, er butiksassistent eller lagermedarbejder. Værktøjerne i bogen er for alle. Og de virker! Steen Kræmer Rasmussen er uddannet journalist og afholder kurser om kommunikation, herunder jobsøgning. Han har gennem de seneste ni år undervist jobsøgende i at skrive jobansøgninger og holder kurser og foredrag om samme emne.

  • af Frederic Laloux
    272,95 kr.

    Det opløftende budskab i bogen Fremtidens organisation har givet genklang hos læsere i hele verden. De har – en samtale ad gangen – gjort det til et sandt mund til mund fænomen. Bogen har hjulpet med at ændre samtalen fra, hvad der er galt med dagens form for ledelse til, hvad der er muligt. Den inspirerer tusindvis af organisationer – virksomheder og non-profit foretagender, skoler og hospitaler – til at indføre radikalt mere sjælfulde og formålsorienterede fremgangsmåder. Bogen giver bred genklang, men ikke alle kan afsætte tid til en tætskrevet ledelsesbog på 360 sider. Denne illustrerede udgave formidler hovedtankerne i den oprindelige bog og gengiver mange af dens historier fra det virkelige liv på en livfuld og engagerende måde. Bliv ikke overrasket, hvis du finder det svært at lægge bogen fra dig og læser den nærmest i et stræk. Velkommen til samtalen om organisationers næste udviklingstrin.

  • af Pernille Melsted
    192,95 kr.

  • af Spencer Johnson
    118,95 kr.

    Fabel der beskriver forskellige indstillinger til og reaktion på forandring og desuden giver anvisninger på hvordan man kan bruge forandring til noget positivt og dermed udvikle sig

  • - cases og opgaver
    af Poul Erik Christiansen & Lene Buhl
    166,95 - 411,95 kr.

    Logistik & Supply Chain Management, 3. udgave - CASES & OPGAVERTrojkas undervisningsmaterialer til Logistik & Supply Chain Management, 3. udgave, består af en lærebog, en opgavesamling med cases og opgaver samt e-læringsmateriale på bogens website via ONLINE TROJKA og iTrojka på www.trojka.dk.Cases og opgaver følger lærebogens kapitelopbygning. Som den sidste opgave til hvert kapitel følger en repetitionsopgave, der fokuserer på et bredt spektrum af kapitlets begreber, modeller og teorier. I samlingen findes også en sektion med cases der går på tværs af allerede læste kapitler. Bagest i opgavesamlingen er gengivet en række tidligere eksamensopgaver i logitik/Supply Chain Management på AU-uddannelserne.Logistik og Supply Chain Management er forbundne begreber. Logistik er “blæksprutten” der samler informationerne for de produkter og serviceydelser, som kunden har bestilt, og koordinerer forskellige funktioner internt i virksomheden, således at kundens behov tilfredsstilles samtidigt med at omkostningerne holdes til et minimum. Logistik har overordnet set til formål at skabe den “rigtige” balance mellem leveringsservice og tilsvarende logistikomkostninger formuleret gennem et mål for logistisk effektivitet, der giver virksomheden vedvarende konkurrencefordele. I dette perspektiv bliver demand management, lagerstyring, produktionsstyring og kvalitetsstyring vigtige elementer.Den stigende globalisering har medført, at virksomheder for at klare sig i konkurrencen vælger at outsource de opgaver, der ligger uden for virksomhedens kernekompetence og derved reducere omkostninger ved at vælge leverandører, der enten er billigere eller bedre til at udføre disse opgaver. Derved udvides logistikopgaven fra en interfunktionel koordinering til en interorganisatorisk koordinering, der omfatter flere aktører i form af transportører, leverandører, kunder, servicevirksomheder m.fl. i den såkaldte forsyningskæde. Dette har ført til implementering af nye SCM-styringskoncepter, der indebærer integration af logistikprocesser på tværs af virksomheder drevet af avancerede informationssystemer under overskriften Supply Chain Management. I dette perspektiv bliver sourcingstrategier, styring af relationer til leverandører og kunder, præstationsmåling, Corporate Social Responsibility og miljøstyring vigtige elementer.Logistik & Supply Chain Management, 3. udgave, fokuserer desuden på innovation og design af logistik- og SCM-koncepter i relation til produktudvikling og beskriver, hvordan virksomheder kan implementere disse koncepter gennem forandringsledelse. Bogen er baseret på relevante og anvendelsesorienterede teorier, modeller og styringsværktøjer. Der fokuseres på såvel det ledelsesmæssige som det operationsanalytiske aspekt. Hvert kapitel indeholder flere praktiske cases/box-historier og eksempler, der kobler teori og praksis sammen. Efter hvert kapitel er der flere afsluttende diskussionsspørgsmål. Det er tilstræbt at anvende original litteratur baseret på den nyeste forskning. Hvor der ikke er angivet kilde i figurer, er det egen tilvirkning.E-læringsmateriale findes på bogens website, hvorfra lærebogens figurer frit kan downloades. Der er desuden udarbejdet vejledende løsninger til Cases og opgaver, som undervisere kan få udleveret loginkoder til ved personlig henvendelse til forlaget via telefon eller mail.

  • af Henrik Holt Larsen, Jens Overgaard Nielsen & Bente Øhrstrøm
    345,95 - 355,95 kr.

    Bogen tegner et landkort over HRM - som forskningsområde og praksisfelt. Bogen kommer igennem hovedtemaerne inden for HRM, såsom tiltrækning, udvikling, fastholdelse og afvikling af mennesker i en virksomhed.Bogen sætter desuden fokus på HRM som strategisk ledelsesdisciplin. Derfor er de centrale HRM-begreber og processer sat ind i en organisatorisk sammenhæng, herunder de påvirkninger som virksomheden får fra - og selv udsender til - det omliggende samfund.HRM er som strategisk ledelsesdisciplin kommet i centrum i både private og offentlige virksomheder. Det ses især i viden intensive virksomheder og skyldes i høj grad, at menneskelige ressourcer kan give stor konkurrencekraft og sikre produktivitet og kvalitet i de ydelser, som virksomheden leverer. Virksomheden er meget sårbar, hvis den ikke har de rette ressourcer, og disse udgør ofte den største andel af de samlede omkostninger.

  • - Bliv mere effektiv med mindfulness
    af Rasmus Hougaard
    231,95 kr.

    Når Google, Sony, McKinsey, Carlsberg og mange andre virksomheder tilbyder mindfulness-træning til deres ledere og medarbejdere, gør de det for at øge de ansattes velvære og performance. Vi føler os ofte under pres på grund af en stresset og kompleks arbejdsdag, og vi bliver hele tiden afbrudt og distraheret af mails, telefoner og møder. Derfor har vi brug for metoder til at skabe ro og koncentration, og her er mindfulness et fantastisk værktøj.Bogens forfatter har i samarbejde med forskere, ledere og mindfulness-eksperter fra hele verden udviklet programmet Corporate-Based Mindfulness Training, som her for første gang præsenteres i bogform. Forskere fra Cambridge og Rigshospitalet har dokumenteret, at programmet øger arbejdsglæde, work-life balance, fokus og performance og mindsker stress. Programmet bruges i over tyve lande, bl.a. af Nike, American Express, Google, General Electric, Sony og Carlsberg.

  • - En introduktion til Weicks univers
    af Sverri Hammer & James Høpner
    221,95 - 259,95 kr.

    Karl E. Weick er én af vor tids største samfundsvidenskabelige tænkere. Han er fadder til kendte begreber som meningsskabelse, løst koblede systemer og mindfulness i ledelse.Denne bog er en introduktion til det univers Karl E. Weick igennem et langt liv har beriget os med. Bogen introducerer tre store temaer, som han har beskæftiget sig med siden 1960 erne og frem til i dag.Første del handler om organisering, og er en introduktion til et procesperspektiv, som særligt beskæftiger sig med vores indbyrdes relationer og de løse koblinger, som findes i mange organisationer.Anden del af bogen handler om meningsskabelse. Vel nok det mest kendte begreb, som Weick har beskæftiget sig med i hele hans forfatterskab.Tredje del handler om, hvordan bl.a. strategisk ledelse og forandringsledelse ser ud i et Weicks perspektiv.Karl E. Weick har skrevet forordet til denne bog, som henvender sig til alle der er optaget af, hvordan vi organiserer os, skaber mening og udøver ledelse i en verden, der er i konstant forandring.

  • af Henrik Schelde Andersen & Katrine Raae Søndergaard
    224,95 - 250,95 kr.

    En hjælp til projektledere til at kunne navigere i komplekse sammenhænge, hvor standardiserede processer oftest langt fra er løsningen. Forfatterne bidrager med teori, tanke- og handleværktøjer som gør projektledere i stand til: - At forholde sig reflekteret til de værktøjer, som projektledere har adgang til- At klæde projektledere på til at kunne facilitere de nødvendige processer i og omkring projektet. Det er ikke de enkelte værktøjer og tilgange som er afgørende for om en projektleder lykkes. Det er i højere grad den måde man som projektlederen og projektorganisation ser på disse værktøjer og bringer dem i spil, der er afgørende. Formålet med denne bog er at skærpe projektlederens opmærksomhed på og refleksion over de værktøjer, der nu engang er til rådighed, samt at skabe refleksion over, hvordan man kan tænke og arbejde for at skabe de bedst mulige rammer for projektledelse.

  • - samarbejdets psykologi
    af Jacob Alsted & Ditte Haslund
    372,95 kr.

    Ledelse og medarbejdere - samarbejdets psykologi giver læseren en indføring i organisationers uoverskuelige liv. På den ene side er glæden ved at skabe og samarbejde, stoltheden over gode resultater og udfordringen ved at nå nye mål helt afgørende drivkræfter, når mennesker arbejder. Men på den anden side er fænomener som magt og afmagt, konkurrence, ubehag, tvivl og såret selvrespekt lige så almindelige, når mennesker skal samordne aktiviteter og indordne sig under hinanden. Forholdet mellem leder og medarbejdere er således et kompliceret forhold, der skal balancere mellem en række hensyn. Med udgangspunkt i psykodynamiske og systemiske perspektiver giver bogen begreber og metoder til at forstå og arbejde med dette forhold. Bogens første del fokuserer på det enkelte menneske og præsenterer forskellige opfattelser af individuel motivation og psykologi. Anden del omhandler fællesskabet gruppen og diskuterer de vigtigste teorier om, hvordan grupper dannes og vedligeholdes. I tredje del diskuteres udvalgte syn på, hvad ledelse er, og hvorfor ledelse er så vigtig. Fjerde del ser nærmere på den enkelte leder, hvor forfatterne diskuterer forskellige teorier om betydningen af lederens personlighed, og hvorvidt det at være leder kræver bestemte personlighedstræk. I denne reviderede 3. udgave af bogen er tilføjet en kort redegørelse for selvet, en længere diskussion af to typer vanskelige medarbejdere, en udvidet omtale af personlighedens betydning for at være en god leder, samt en række mindre rettelser. Bogen henvender sig til alle, der interesserer sig for personaleledelse, erhvervspsykologi, organisationsteori og organisationsudvikling hvad enten de studerer på de videregående uddannelser eller arbejder med det i praksis som ledere eller medarbejdere.

  • - Organisering og optimering af forsyningskæden
    af Jens Lassen, Thomas Lindholm Uth, Jesper Gudman Frederiksen & mfl.
    303,95 kr.

    Supply chain management og marketing er en ny, praksisnær lærebog om forsyningskæden, der gennemgår optimeringsmuligheder både upstream og downstream i forsyningskæden.Læseren bliver i stand til at planlægge og gennemføre valg af distributionskanaler og anvendelse af mellemhandlere og agenter i både dansk og international distribution. Endvidere gør bogen læseren i stand til at optimere de væsentligste kanaler på BtB- og BtC-markederne, herunder detailleddets fysiske og webbaserede butikker samt integrationen mellem kanaler i form af omnichannel.Bogen gør ligeledes læseren i stand til at træffe valg om sortimentsstyring, håndtere relationer og fastlægge de planlægningsprincipper, der skal styre forsyningskædens aktiviteter på baggrund af viden om kædens målgruppe. Endelig gennemgås også indkøb samt styring af lagre og fysisk distribution i forsyningskæden. Udgangspunktet for bogen er SCM-tankegangen, hvor der tænkes i logistisk effektivitet og optimal logistisk strategi.Bogen er rettet mod praksisorienterede erhvervsrettede uddannelser og passer fx til 2. semester på markedsføringsøkonomuddannelsen.På forlagets site for undervisere findes en detaljeret lektionsplan og andre materialer til undervisere. Kontakt forlaget på hrf@hansreitzel.dk for at få adgang.

  • - Du ser det, du ser efter
    af Mikael Kamber
    118,95 - 139,94 kr.

    Verden har brug for mere taknemmelighed. Sådan lyder budskabet i denne velunderbyggede og samtidigt personlige bog, hvor Mikael Kamber fortæller om en af verdens bedste vaner: 3 gode ting. 3 GODE TING er en simpel vane, hvor man hver dag noterer sig det, der var godt i løbet af dagen. Det handler ikke om at lukke øjnene for de negative ting, men om at skærpe blikket for alt det, der er værd at bygge på, og som gør livet værd at leve. 3 GODE TING er en særdeles veldokumenteret metode, som kan bruges af alle. På arbejdspladser og i privatlivet. I gode tider og i svære tider. Og en »advarsel« inden du læser bogen: Når du først er gået i gang med at gøre 3 gode ting til en del af din hverdag, får du ikke lyst til at holde op igen.

  • - i hvilken en meget vigtig bjørn og hans venner bliver indført i et meget vigtigt emne
    af Roger E. Allen
    183,95 kr.

    Endelig !! -en hurtig, nem og sjov bog om basal ledelse.Hvis du vil nå op på øverste trin på lederstigen (med andre ord: Hvis du vil ha fat i honningen), så følg PlysManglende forståelse af grundlæggende ledelse giver ofte store udfordringer i selv de mest succesrige virksomheder.Med det for øje bruger Managementkonsulent Roger E. Allen de elskede Peter Plys historier og figurer til at illustrere vigtige forretningsprincipper, såsom etablering af klare mål og stærkt lederskab, behovet for nøjagtige oplysninger og andre forsømte aspekter af forsigtig forvaltning. Denne bestseller giver læseren en fantastisk, skæv, enkel og inspirerende tilgang til ledelsesmæssige problemstillinger, som kombineres med humoristiske sammenligninger og retorik fra den klassiske børnebog. Peter Plys om ledelse er et "must-read" for alle, der søger en ny, men også alternativ inspiration om ledelsesudvikling.Ved at brug Peter Plys og hans venners oplevelser og historier til at illustrere emner som målformulering, personaleudvikling, nødvendigheden af præcis information og god kommuikation, præsenteres læseren for grundlæggende ledelsesfunktioner på en overbevisende og fængslende måde. En velskrevet og underholdende international bestseller, der helt gør op med japansk ledelsesform, MBA-guruer m.m.

  • - teori, modeller, analyse
    af Heidi Hansen
    389,95 kr.

    Branding er en central ledelsesdisciplin, som binder organisationers interne og eksterne kommunikation sammen, og som bidrager til at skabe kultur og identitet blandt såvel ledere og medarbejdere som blandt brandets kunder og forbrugere.Branding. Teorier, modeller, analyse er funderet i semiotiske og narrative tilgange til branding, men inddrager også en række andre tilgange og modeller undervejs. Ud over en grundig introduktion og en lang række levende eksempler og historier rummer bogen kapitler om:- brandarkitektur- corporate branding - storytelling- storytelling som ledelsesværktøj- co-branding- celebrity branding- brandpersonlighed- oplevelsesbaseret branding- place branding- online branding- employer branding- brand equity- brandets byggeklodser.

  • - Metoder til effektivt samarbejde
    af Michael A. West
    365,95 kr.

    Velfungerende teamarbejde er helt afgørende for organisationers udvikling, konkurrenceevne og tilpasningsdygtighed. Det udgør samtidiget veletableret forsknings- og praksisfelt, og Michael A. West samler i denne nyklassiker mange års viden og praktiske erfaringer med arbejdet i team. Bogen er i 4. udgave blevet opdateret med den nyeste forskning på området og flere temaer, heriblandt konflikt- og problemløsning samt social støtte, er blevet udvidet. Derudover er der tilføjet nye kapitler om virtuelt teamarbejde og toplederteam. TEAMWORK beskriver med mange praktiske eksempler, hvordan team kan blive mere effektive, når teammedlemmerne får mulighed for at anvende deres unikke evner og ressourcer i gruppens arbejde. Samtidig fokuserer den på, hvor vigtigt det er, at teammedlemmer er udviklingsorienterede og reflekterende, og at der i teamet og for teamet er opstillet visioner og mål for arbejdet.TEAMWORK henvender sig til alle, der indgår i team og interesserer sig forgruppers effektivitet og kreativitet – fx teamledere, ledere, konsulentereller erhvervs- og organisationspsykologer.".. det bliver afgørende for vores velfærdsstat, konkurrenceevne og beskæftigelse, at vi oversætter international viden til danske forhold, så vi bruger teamarbejde rigtigt, opbygger team hurtigt og arbejder kreativt, effektivt og kvalitetsfokuseret på alle niveauer og på tværs af organisatoriske skel ... denne bog bør trykkes i 5.634 millioner eksemplarer"Fra bogens forord af Anders Ramian Trillingsgaard

  • - 7 spilleregler i det 21. århundredes lederskab
    af Kirsten Stendevad
    231,95 kr.

    Fremtiden er feminin peger på en afgørende nøgle til fremtidig vækst – både for virksomheder og for individer af begge køn: at integrere den feminine kraft på lige fod med den maskuline.De 7 spilleregler i det feminine århundredes lederskab gør mennesker og virksomheder i stand til at opnå mere med mindre og samtidig tackle tidens udfordringer: stress, talentmangel, lav produktivitet og dalende konkurrenceevne.Læs den, hvad enten du er mand, kvinde, ansat eller leder. Læs den, hvis du gerne vil skabe bedre resultater derhjemme, på jobbet og i verden. Læs den, hvis du vil have indflydelse på den fremtid, der allerede buldrer af sted.

  • af Stephen Bruyant-Langer
    260,95 kr.

    Hvor vil du hen? Hvis du famler efter svaret, har du en udfordring. Som alt for mange andre lader du tilfældigheder afgøre din fremtid, og chancen for, at du udretter noget og bliver lykkelig undervejs, er mindre, end du fortjener. Livet er nemlig ikke en generalprøve. Stephen Bruyant-Langer har som en af Danmarks førende headhuntere mødt og rådgivet tusindvis af ambitiøse og succesfulde mennesker. I Din næste karriere giver han dig redskaberne til at blive din karrieres dirigent. Han hjælper dig med at lave ’Din personlige forretningsplan’ – et værktøj, han har udviklet og perfektioneret i samarbejde med danske topledere. Planen vil sikre, at du skaber resultater for dig selv og andre, mens du holder fast i dine langsigtede ambitioner og drømme. Undervejs inviterer Stephen Bruyant-Langer læseren indenfor i en branche, som er omgivet af mange myter. Han bruger sine daglige erfaringer til at klæde dig på til at finde, søge og få det helt rigtige job.

  • - Styrk eksekveringsevnen og byg en talentfabrik
    af Jim Noel, Ram Charan & Steve Drotter
    270,95 kr.

    Stærke ledere på alle niveauer er en forudsætning for en virksomheds succes. Men i mange virksomheder er ledelsespipelinen – det interne arbejde for at udvikle ledere – gået i stykker eller den eksisterer slet ikke. Mærkeligt nok gør mange virksomheder en meget større indsats for at nå deres økonomiske mål end for at udvælge de bedste folk til de enkelte poster og sikre sig, at der findes de nødvendige kompetencer i virksomheden. Moderne virksomheder skal holde deres ledelsespipeline fyldt og flydende, så de sikrer, at der hele tiden findes en stabil pulje af dygtige ledere i hele organisationen. Denne internationale bestseller har dannet baggrund for arbejdet med at sikre stærke ledere i tusindvis af organisationer verden over. Vi præsenteres for en gennemprøvet model til at planlægge virksomhedens arvefølge og udvikle dens ledere. Modellen hjælper virksomheder med at udvælge, udvikle og evaluere deres ledere på alle niveauer, så ledelseskraften ikke pludselig slipper op, fordi man ikke har forberedt sig i tide.

  • af Daniel Goleman
    153,95 kr.

    Den følelsesmæssigt intelligente leder er en socialt intelligent leder, som forstår, hvad der driver den enkelte medarbejder. Og erfaringer viser, at den følelsesmæssigt kompetente leder har lettere ved at opnå succes og nå sine mål, fordi medarbejderne føler sig set og hørt.Følelsesmæssig intelligens i ledelse hjælper til at skabe et positivt arbejdsmiljø baseret på åbenhed og tolerance. Et miljø, hvor kritik gives på en kompetent måde og med plads til humor.Lederen, der arbejder med og øger sin følelsesmæssige intelligens, kan samle medarbejderne og vise en klar retning for de ansatte og for virksomheden.

  • - Dyrk dine styrker – håndter dine svagheder
    af Mikael Kamber & René Oehlenschlæger
    138,95 - 208,95 kr.

    Mikael Kamber er journalist og René Oehlenschlæger personlig motivator, begge er uddannet indenfor positiv psykologi. I Stærkere argumenterer de for, at vi skal være mere optaget af vores styrker end af vores svagheder i arbejdet med os selv. For når vi arbejder bevidst med styrkerne i os selv, løfter vi os. Og når vi arbejder bevidst med styrkerne i andre, løfter vi dem. Begge dele er solidt dokumenteret. Derfor rummer bogen viden, som alle mennesker kan have glæde og gavn af. Mikael Kamber (f. 1967) journalist, forfatter og vært på TV2 Nyhederne samt foredragsholder med fokus på arbejdsglæde og positiv psykologi. Uddannet i positiv psykologi i USA ved Tal Ben-Shahar. Har tidligere udgivet bogen Vi er bedst når vi er glade (2015). René Oehlenschlæger (f. 1972) uddannet fra Københavns Universitet i kemi og idræt og siden i positiv psykologi i USA ved Tal Ben-Shahar. Arbejdede i en årrække inden for biotek. I dag er han partner i virksomheden O2, som arbejder med at inspirere mennesker, så arbejdslivet bliver ressourcefyldt og meningsfuldt.

  • - Hvordan man sælger med større udbytte, troværdighed og professionalisme ved at konkurrere på VÆRDI frem for pris
    af Tom Reilly
    245,95 kr.

    Gennemprøvede metoder til at komme bag om prisen og give dine kunder den værdi, de ønsker.PRISOVERVEJELSER er den største, enkeltstående barriere for opnåelse af succes for de fleste sælgere. Men i modsætning til hvad du måske tror, er det ikke kunderne, der bekymrer sig mest om prisen.Det er sælgerne.Værdibaseret salg viser, hvordan du i dit salgsarbejde kan fjerne fokus fra prisen og skabe løsninger, der fjerner kundernes bekymringer, idet du giver dem den værdi, de forventer. En ligefrem, afprøvet salgsmetode over for kunder via den naturlige værdi, der ligger i hele din produktpakke - dit produkt, din virksomhed og den personlige opmærksomhed, som kun du kan give. Det beskrevne strategiske program gør det muligt for dig:- at lægge dig fast på kundens faktiske behov - ikke din opfattelse af disse behov.- at opfange kundens signaler for på baggrund heraf at fastslå de fordele, han eller hun ønsker.- hurtigt og effektivt at forbedre såvel dit salg som dit gensalg.Nutidens bedste sælgere har succes i kraft af, at alle skifter fokus, både kunderne og de selv, fra den pris, der betales, til den værdi, der leveres. Lad værdibaseret salg vise dig, hvordan du kan følge trop som topsælger ved at se bag om prisen for proaktivt at fremhæve såvel den opfattede som den faktiske værdi af den komplette produktpakke, du tilbyder, idet prisen overgår fra at være et altdominerende spørgsmål til en vigtig, men sekundær overvejelse.

  • af Alex Ferguson
    185,95 - 237,95 kr.

    Manager-legenden sir Alex Ferguson udleder i denne bog essensen af sine 38 år som træner – først i Skotland og siden, selvfølgelig, gennem 27 år i Manchester United. Han afslører de nøgleredskaber, han anvender for at levere vedvarende succes på og uden for grønsværen. Fra taktik til teamvork, fra hyring til fyring, fra at håndtere bestyrelsen til at redegøre for fiasko – i LEDELSE beskriver Ferguson de mest afgørende ledelsesmæssige beslutninger gennem en forbløffende karriere. Sir Alex Ferguson er stadig en vigtig del af Manchester United som direktør og bestyrelsesmedlem. I bogen er der mange konkrete, underholdende eksempler og anekdoter fra Manchester United.

  • - Ledelse mellem frihed og forretning
    af Anders Raastrup Kristensen & Michael Pedersen
    228,95 kr.

    Når medarbejdere har indflydelse på deres arbejde, trives og præsterer de bedre. Det er dog en fejltagelse at tro, at ansvaret for arbejdet kan overlades til medarbejderne alene. Virksomhedens ledelse skal styrke og lede selvledelse, så det bliver en central del af virksomhedens kultur, at medarbejderne tager ansvar for deres arbejdsopgaver og for hinanden.Medarbejderne skal ikke basere deres valg og prioriteringer på individuelle følelser, men skal lede sig selv, så de understøtter virksomhedens grundlæggende forretning. Lederne skal holde fokus rettet på medarbejdernes resultater og sørge for, at der er sammenhæng mellem deres personlige forståelser af de konkrete arbejdsgaver og virksomhedens overordnede strategiske målsætning.Med ny forskning, værktøjer, modeller og cases fra danske virksomheder viser denne bog, hvordan vi skal ændre den måde, vi leder og arbejder sammen på. Det handler om at gøre selvledelse strategisk, så alle i virksomheden holder opmærksomheden fast rettet på virksomhedens forretning.

  • - Et stærkt brand skabes ikke af det, en virksomhed siger, men af det, den gør
    af Søren Bechmann
    231,95 kr.

    Det danske serviceniveau er mange steder elendigt. Vi affinder os med, at der er ansat ungarbejdere uden det mest basale kendskab til ydelse og produkt, kunde og virksomhed. Men service spiller en uhyre central rolle for en kundes opfattelse og vurdering af en virksomhed. Markedsføring kan ikke konkurrere med en kundes konkrete oplevelse af betjening, af et opkald eller af den måde, en virksomhed håndterer reklamationer på. Denne bog giver konkrete forslag til, hvordan man kan arbejde med at forbedre eksisterende serviceydelser og udvikle nye. Hvordan man kan tilrettelægge og designe attraktive kundeoplevelser? Hvordan kan man arbejde med servicebevis og på den måde håndgribeliggøre serviceydelser og give kunden en bedre kvalitetsoplevelse? I bogen kan du finde inspiration og metoder til, hvordan man kommer videre og seriøst kan arbejde med at forbedre sin virksomheds serviceniveau. Læs blandt andet om: • Tilrettelæggelse af den attraktive kunderejse • Servicebeviset • Reklamationsstrategier som vender utilfredse kunder til loyale kunder • Identifikation, prioritering og kvalitetssikring af touchpoints • Drift og implementering af serviceydelser

  • - Organisation, udvikling og samskabelse
    af Sverri Hammer & Mette Elting
    355,95 kr.

    Dette er 3. udgave af Ledelse og organisation.Ligesom organisationer og forventningerne til god ledelse forandrer sig, så har denne bog også forandret sig. Derfor er bogens titel tilpasset det opdaterede indhold. Ledelse, organisering og strategisering: Organisation, udvikling og samskabelse sætter fokus på den kompleksitet og den mangfoldighed af perspektiver og tilgange til organisationsfeltet, som ledere møder.Bogen adskiller sig fra de fleste eksisterende organisationsteoretiske lærebøger ved at indtænke organisationen og dennes udvikling i en ledelsesmæssig kontekst. Forfatterne belyser organisationen i forhold til de rammer, der gives for ledelse i dag, og de udviklingsmønstre, der tegner sig for ledelse fremover. Bogen giver en grundig indføring i centrale temaer og behandler såvel klassiske som nye teorier. I denne 3. udgave er kapitlerne revideret, tre kapitler er taget ud og tre nye kapitler om adaptiv ledelse, økonomi- og ressourcestyring samt strategisk styringsarkitektur er kommet til.Ledelse, organisering og strategisering: Organisation, udvikling og samskabelse henvender sig først og fremmest til studerende på lederuddannelser på diplom- og bachelorniveau og på andre videregående uddannelser, hvor der undervises i organisationsteori i en ledelsesmæssig kontekst. Men bogen kan også med fordel læses af andre med interesse for ledelse og organisation.Bogens forfattere har alle en baggrund i organisationsforskning, ledelse og ledelses- og strategirådgivning og repræsenterer tilsammen mange års forskning og praktisk erfaring med ledelse, organisation og strategi. Med bogen giver de et spændende indblik i feltet for både den studerende og den erfarne leder.

  • af Anders Seneca & Morten Christensen
    192,95 kr.

    Løser I kerneopgaven på din arbejdsplads?”Kend din kerneopgave” var budskabet i forfatternes bestseller af samme navn fra 2012. Bogen satte en ny dagsorden på mange arbejdspladser og slog kerneopgaven fast som et meningsfuldt begreb. Bogen her tager skridtet videre og omsætter kerneopgaven til praksis. For det er ikke nok at kende kerneopgaven. Kerneopgaven skal løses!Forfatterne giver et effektfuldt bud på, hvordan man på den enkelte arbejdsplads kan arbejde med at løse kerneopgaven. I dag er kerneopgaven ofte enten fraværende eller blot flotte ord. Hvis kerneopgaven skal give værdi, skal den anvendes. Så vi i fællesskab kan udfordre og udvikle hverdagens arbejdsopgaver – hver dag.Vi skal ikke lave det samme, men vi skal lykkes med det samme. Bogen giver inspiration til, hvordan I på din arbejdsplads kan anvende kerneopgaven til fælles refleksion, motivation og innovation.Læs bogen, hvis du vil løse kerneopgaven endnu bedre!

  • af Ove Hedegaard & Michael Hedegaard
    356,95 kr.

    Strategisk Investering og Finansiering foreligger nu i 4. udgave med flere eksempler og cases og med Excel fuldt integreret i beregninger og eksempler. Målet med Strategisk Investering og Finansiering er at komme grundigt omkring modeller og teori inden for investerings- og finansieringsteori. Der er lagt vægt på forståelsen af, hvordan en investeringscase bygges op, den efterfølgende analyse og beslutningstagning samt på at illustrere, hvordan modellerne anvendes i praksis med eksempler og cases. Og så har vi bragt dynamiske og strategiske vinkler og modeller ind, som gør teorien mere virkelighedsnær. Strategiske investerings- og finansieringsbeslutninger er essentielle for virksomheders succes på lang sigt. IndholdsoversigtForord Kapitel 1 Introduktion til investeringsteori Kapitel 2 Rentesregning Kapitel 3 Budgettering af cash flow Kapitel 4 Finansiel vurdering af investeringer Kapitel 5 Optimal investeringshorisont og genanskaffelse (levetidskalkuler) Kapitel 6 Skat og inflation Kapitel 7 Målsætning for investeringer Kapitel 8 Scenarieanalyse og realoptioner Kapitel 9 Internationale investeringer Kapitel 10 Risiko og usikkerhed Kapitel 11 Finansiering Kapitel 12 Forretningsmæssig og finansiel risiko Appendix A Beregningsmodellerne bag optioner Appendix B Finansielle funktioner i Excel Opgaver Litteratur Indeks

  • af Steen Hildebrandt, Michael Stubberup, Elad Jair Chone & mfl.
    153,95 kr.

    En enkel og essentiel introduktion til alle, som vil vide mere om og arbejde med Teori U. Otto Scharmers teori gør op med ideen om, at vi kun behøver fornuft og fortidige erfaringer til at lede os selv og vores virksomheder godt ind i fremtiden. Bogen giver en grundig gennemgang af teoriens vigtigste begreber ved hjælp af modeller, eksempler og øvelser. Desuden præsenterer den en række cases, der viser, hvordan organisationer har skabt ægte læring og innovation ved at omsætte Teori U til praksis.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.