dk-flag   Stort fødselsdagsudsalg   dk-flag
dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag   Vi fejrer fødselsdag med stort udsalg   dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag

Præstationsledelse og -vurdering

Her finder du spændende bøger om Præstationsledelse og -vurdering. Nedenfor er et flot udvalg af over 32 bøger om emnet.
Vis mere
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - En lille bog om kundeoplevelser.
    af Tomas Lykke
    127,95 kr.

    Hvad skal der til for at holde på mine kunder? – Gode kundeoplevelser! Og hvordan skaber man så dem? Når hverken medarbejdere eller ledelse mister kunden af syne, er grobunden for en kundeorienteret forretning skabt. Det handler denne lille bog om, som er skrevet af Tomas Lykke, partner hos H&B og ekspert inden for kundeorientering. Bogen præsenterer dig for et simplificeret, men relaterbart univers, i form af kaffebaren ALBERTS. Den loyale medarbejder Benny er historiens fortæller, og gennem hans øjne får du inspiration og ideer til, hvordan du og dine kolleger, ledere og medarbejdere i fællesskab kan arbejde med kundeorientering i jeres virksomhed.Bogen henvender sig til alle medarbejdere og ledere i virksomheder, hvor kunden er central for virksomhedens fortsatte vækst. Bogen er letlæst, og kan anvendes til inspiration og provokation, når virksomheden vil videre i arbejdet med forbedring af kundeoplevelsen.

  • - Buddhisme i moderne ledelse
    af Marie Kronquist
    192,95 kr.

    Få inspiration til at finde roen i en travl hverdag. Kun når du er den bedste chef for dig selv, kan du være det for andre.Op klokken syv, tag kaffen med på farten og klø på i ti timer. Uden pauser. Sådan ser dagligdagen ud for mange erhvervsledere, og det slider på krop og psyke. Men også på arbejdspladsen – for kan man skabe ro blandt andre, mens man selv er i uro?Marie Kronquist, som i årevis har vejledt nogle af Danmarks førende erhvervsfolk – ud fra buddhistiske principper – svarer klart nej. En krævende hverdag kræver også pauser. Tid til stilhed, til ro og refleksion. Inden for buddhismen taler man om at møde verden rank og rolig, og i denne bog viser Kronquist – gennem samtaler med erfarne ledere fra bl.a. Skagerak, Nykredit og Letz Sushi – hvordan man med to tusind år gammel lærdom kan blive en bedre, mere nærværende og robust leder i dag.Det handler om lange travle uger, om høje forventninger og det store ansvar, man som leder skal lære at leve om – og om lige dér, midt i tumulten, at lukke øjnene, trække vejret dybt og være den bedste chef for sig selv, før man kan være det for andre.Marie Kronquist (f. 1977) er buddhistisk lærer med en master i buddhistiske studier og har i 15 år arbejdet med blandt andet meditation, mindfulness og mental træning. Har tidligere udgivet bogen Se tigeren i øjnene (2021).

  • - Håndbog i forberedelse og eksekvering af værdiskabende møder
    af Helle Dyrby Høy & Therese Waltersdorff
    337,95 kr.

    90% af deltagerne i MØUS* (mødelederundersøgelse) mener, at de spilder deres tid på at deltage i møder, der ikke giver nok resultater. Et vanvittigt højt tal.Vil du ændre på det faktum, så er denne praktiske håndbog i mødeledelse uundværlig.Guuud, har vi møde i dag…? viser dig, hvordan du forbereder og eksekverer møder, så de går fra at være spild af tid til at være værdiskabende.Du kan ikke undgå at effektivisere dine møder, når du følger anvisningerne i bogen.Du får inspiration, metoder og øvelser – kort sagt input til, hvordan du:*forbereder dig – praktisk og personligt*øger din gennemslagskraft*involverer og aktiverer dine møde-/workshopdeltagere*driver mødet til alles (nej, de flestes) tilfredshed *evaluerer og uddrager læring *ændrer mødekulturenGuuud, har vi møde i dag…? indeholder også en 8-trins metode til at omlægge og forbedre en eksisterende –og måske dysfunktionel – mødekultur.Bogen er en schweizerkniv fuld af modeller, grafikker og tjeklister, som du dels kan lade dig inspirere af, dels anvende i praksis, når du skal forberede dig.*Bogens tal og anbefalinger stammer fra og understøttes af en mødelederundersøgelse (MØUS), som Helle Dyrby Høy og Therese Waltersdorff har foretaget. 409 respondenter bidrog til undersøgelsens resultater, som giver værdifuld indsigt i, hvor skoen trykker rundt om i danske virksomheder og organisationer.FÅES OGSÅ PÅ ENGELSK MED TITLEN OH, CRAP! IS THAT MEETING TODAY...?---Shafik Tawadros | Vice President | Submission and Labelling | NOVO NORDISK A/S:"En yderst relevant og brugbar værktøjskasse - i øjenhøjde, og i et sprog, der er til at forstå". ---Marie Mynster Mardahl | Head of People & Development and Internal Communication | ØRSTED A/S: "Helle og Therese har begået en praktisk, nemt anvendelig bog om mødeledelse, der indeholder en masse gode tips til at optimere vores mødekultur - og ikke mindst sikre bedre værdi i forhold til udbyttet af (de mange) møder.Bogen er fuld af gode pointer og indsigter, og jeg kan rigtig godt lide, at den også baserer sig på data.Især er jeg vild med det praktiske format, spiralryggen og det lækre layout, der sikrer, at det er en bog, der vil blive flittigt benyttet og ikke blot står og samler støv i bogreolen..." ---Martin Haugaard Petersen | Trade Marketingchef | Royal Unibrew "Her under Corona-tiden har jeg haft mulighed for at læse "Guuud, har vi møde i dag...?" - en håndbog i bevist mødeledelse. Bogen er dejligt inspirerende og et fantastisk opslagsværk til forbedringer i hverdagen. Jeg vil fremover dele bogen med mine kolleger, så mon ikke der er flere, der begynder at bruge modellerne. Godt håndværk! "OMTALT I DAGBLADET BØRSEN, JYLLANDS-POSTEN, TV2 NEWS&CO SAMT ERHVERV KØBENHAVN.

  • - En grundbog og praktisk guide
    af Stephanie Semay Bäckström
    397,95 kr.

    Rammer og vilkår for ledelse skifter konstant. Det stiller løbende nye krav til god ledelse i hverdagen, til lederen selv og til ledelsesevalueringen. Denne grundbog om ledelsesevaluering giver konkret og inspirerende hjælp til, hvordan organisationen kan gennemføre en succesfuld evalueringsproces med fokus på strategi og udvikling.LEDELSESEVALUERING er den første bog på dansk, der samler relevant og opdateret forskning og viden om ledelsesevaluering. Samtidig er det en praktisk guide med tips, overvejelser og redskaber til evalueringsprocessen. En ledelsesevaluering med et strategisk blik for udvikling kan skabe resultater på alle bundlinjer og forhindre, at ledere afspores i deres karriere. Ledelsesudvikling kan umiddelbart virke som en dyr investering, men de afledte effekter af dårlig ledelse er langt dyrere.Bogen henvender sig til den travle leder, HR-afdeling, konsulent og direktion, som her bliver klædt godt på til at skabe bedre ledelse ved hjælp af ledelsesevaluering.Stephanie Semay Bäckström er psykolog og har de seneste ti år specialiseret sig i at udvikle ledere og virksomheder på baggrund af evalueringer. Hun har erfaring som konsulent og har undervist i ledelsesevaluering som ekstern lektor på Aarhus Universitet. Til daglig er Stephanie direktør for Leadership & Team Development i Ennova.

  • - Sådan starter, skalerer og udvikler du en salgsorganisation
    af Morten Eschen
    211,95 kr.

    Hver gang der startes en ny virksomhed, startes der også en ny salgsorganisation.Den rette tilgang er forskellen på succes og fiasko, men hvordan vælger man rigtigt, og hvordan undgår man alle faldgruberne? I SALGSLEDEREN tager salgsdirektør Morten Eschen dig med på rejsen, når han opbygger salgsorganisationen i et nyt teleselskab.Det er en praktisk introduktion, der gennemgår alt fra udregning af pris per salg, produktivitet, performance management og ledelse af nye generationer. Det er en lettilgængelig håndbog, der kan benyttes, hvad enten du skal skabe en salgsorganisation fra bunden, skalere en salgsorganisation til at blive større eller drifte og vedligeholde en eksisterende salgsorganisation.Om forfatterenMorten Eschen har 15 års erfaring som salgsleder i C25-virksomheder og startups. I bogen deler han ud af sine erfaringer med at starte, udvikle og drifte salgsorganisationer.

  • - En antologi om ledelse i et sundhedsvæsen under transformation
    af Søren Barlebo Rasmussen, Per Jørgensen & Mickael Bech
    297,95 kr.

    HVORDAN LEDER VI ET SUNDHEDSVÆSEN UNDER UDVIKLING?Det danske sundhedsvæsen er forgrenet, komplekst og presset, og det er under forandring. Med den demografiske udvikling forventes flere ældre og kroniske patienter med høje krav til pleje og behandling, og hertil føjer sig udfordringer med at sikre arbejdsmiljøer med kvalificeret personale, centralisering, digitalisering og benhård prioritering.I denne antologi tager en række eksperter afsæt i sundhedsvæsenets udfordringer og giver deres bud på, hvordan vi løser dem fra et ledelsesmæssigt perspektiv. I bogen får man indblik i og præsenteret en række værktøjer til at håndtere klassiske ledelsesopgaver og opgaver, der knytter sig specifikt til ledelse i sundhedsvæsenet. Der er kapitler, der fokuserer på borgernes og politikernes forventninger til sundhedsvæsenet; kapitler om centrale ledelsesopgaver, fx faglig ledelse, personaleledelse, driftsledelse, strategisk ledelse og det personlige lederskab; kapitler om rekruttering og tilknytning, forandringsledelse, compassionate leadership og ledelse af uddannelse og kompetenceudvikling; og kapitler om tværgående samarbejde og digitale transformationer.Det danske sundhedsvæsen har behov for ledere, der kan agere i en kompleks organisatorisk virkelighed og forstår at lede udvikling og drift sammen – først som sidst for at medarbejdere kan yde den bedste behandling og pleje til patienterne. Bogen giver bud på, hvordan dette kan realiseres, og den kan læses som inspiration og debatoplæg af alle i sundhedssektoren med lederambitioner og -ansvar.

  • af Beth Smith
    272,95 kr.

    Reignite Your Passion, One Day at a TimeHiring effectively is no small feat; it demands patience and precision. All too often, the pressures of daily work life push hiring managers to make hasty decisions, settling for candidates who ultimately prove to be ill-suited for the role. It's a common refrain from clients: 'I KNEW they were the wrong fit!' As a Hiring Manager, the key is to cultivate a Hiring Mindset-one that allows you to slow down, stay true to your mission, and approach the hiring process with unwavering discipline and power. Enter Power Hire, your trusted ally in this quest.Whether you choose to immerse yourself in every chapter or simply flip to the relevant article of the day, Power Hire is meticulously crafted to elevate your hiring perspective to new heights. The message is clear: You possess the capability to hire exceptional talent, and this series holds the key!Within these pages, you'll discover a treasure trove of tips, ideas, and insights that will: Ignite your confidence in your hiring processAlign you with your visionary goalsProvide a steadfast reminder to maintain patience in challenging timesFuel your determination to persevere, never waveringYes, you can achieve this, and we're here to guide you every step of the way!

  • af Henry Organ
    312,95 kr.

    Hundreds of books are devoted to complex formulas and theories about career advancement, self-improvement, and achieving success. NFLPA-certified sports agent Henry Organ keeps it simple. In The Informational Interview Playbook, he provides the strategies to master the one tactic you need to reach your highest professional potential. Through personal experience, including co-founding Disruptive Sports Agency and networking extensively in the business and sports worlds, Organ has found the informational interview to be the single best way to prepare for and prioritize your goals. When you implement his plan, outlined in detail here and ready to apply immediately, you learn the value of getting curious, aiming for excellence, and embracing a winning mindset. Whether you are in your first job out of college with ambitious dreams, are considering a career transition, or are an executive who wants to help your people gain the tools they need to give their best for the organization and their own lives, The Informational Interview Playbook is a must for your library.

  • af M. L. Miller
    372,95 kr.

    With this comprehensive guide, you'll gain the tools and knowledge you need to excel in your next job interview, no matter your level of experience or industry.

  • af M. L. Miller
    372,95 kr.

    This book covers everything from job search tips and techniques to tools that will help optimize your job search.

  • - Om at navigere i et præstationssamfund
    af Jack J. Frederiksen & Anne Ravn
    206,95 kr.

    Performance.Vi har kendt til begrebet siden 1970, men dets relevans er kun blevet større med årene. De fleste af os performer på arbejdet, som familiemedlem – ja, hele tiden, uden vi rigtig tænker over, hvad det gør ved os. Men hvad er performance egentlig, og hvad betyder det for os som mennesker? Det har Anne Ravn Grønholt i samarbejde med Jack J. Frederiksen blandt andet spurgt en række kendte mennesker om – og deres svar er vidt forskellige. Med "Performancemennesket – Om at navigere i et præstationssamfund" får læseren udvidet sin horisont og forståelse af begrebet performance. Det giver læseren muligheden for at tage bedre valg for sin egen performance i fremtiden.

  • af Kristof Braekeleire
    245,95 kr.

    Mehr denn je stehen Unternehmen unter Druck, sich zu transformieren und gleichzeitig Leistung zu erbringen. Dabei ist es schwierig, Zukunftsvisionen aufzufrischen und neue Fahrtrichtungen zu definieren. Wie ist es möglich, die kollektive menschliche Intelligenz zu nutzen, um Strategien zu entwickeln und alle Beteiligten auf co-kreative und inspirierende Weise zusammenzubringen und zu motivieren?Dieses Buch hilft Ihnen, Ihren Nordstern zu etablieren, Ihre Leute auszurichten und alle dazu zu bringen, in Tagen, nicht Monaten, zu handeln. Entdecken Sie die Kraft von Inspiration, Visualisierung und Co-Creation - mit realen Fällen und Bildern.

  • af David Griesbach
    264,95 kr.

    Organisationen, die ihr Geschäft weiterentwickeln möchten oder müssen, fehlt es oft an Erfahrung, Wissen und praktischen Werkzeugen, um entsprechende Innovationen zu managen. Innovations- und Start-up-Projekte sind zudem häufig langsam, teuer oder nicht erfolgreich genug und es ist schwierig vorherzusagen, ob ein Innovationsvorhaben so auch funktionieren wird. Praktische Tools und Anleitungen machen Manager*innen selbstbewusster im Umgang mit Veränderungen und Innovationen, was sich positiv auf Entscheidungsfindung und Erfolg auswirkt. Mit dem Lean Progress Modell schaffen Sie es, Ihr Start-Up schneller, effizienter und erfolgreicher zu innovieren.

  • af Michael Altshuler
    182,95 kr.

  • - En guide til fællesskab, fokus og tillidsfulde teams
    af Tina Gaarn Christensen
    327,95 kr.

    Tina Gaarn Christensen har skrevet bogen – Hvad nu, hvis din kollega var en guldskovl, for at skubbe til (måske) forældede overbevisninger om, hvordan man skaber høj trivsel og gode præstationer i virksomheder og organisationer. Med afsæt i hjerneforskning og systemteori præsenterer bogen et bud på, hvordan man skaber en ønsket adfærd på fremtidens arbejdsplads. I løbet af bogen kommer du til at møde de to gartnere, Lone og Berit, som arbejder i virksomheden Green Fingers. Lone og Berit har lovet at hjælpe med at præsentere nogle af bogens budskaber. Bogen har to primære formål: #1 At præsentere en opskrift for, hvordan man kan skabe ekstraordinære resultater sammen med andre mennesker. Heraf bogens undertitel - En guide til fællesskab, fokus og tillidsfulde teams. Her menes ikke på kort sigt alene, men på lang sigt sammen med andre. Hvis vi skal skabe ekstraordinære resultater over tid, bør vi fokusere på kvaliteten af vores relationer, og vi bør være helt skarpe på, hvilke aktiviteter vi bruger vores sparsomme tid på. Du præsenteres for værktøjskassen til fællesskab, fokus og tillidsfulde teams i bogens anden del. #2 At gøre op med nogle af de aktiviteter, der bruges mange penge og ressourcer på i danske virksomheder og organisationer, og som ofte ikke har den ønskede virkning. En hel branche er blevet enige om, hvad man bør gøre, når man arbejder med adfærd og relationer, men meget få tager stilling til det konkrete initiativ, og om det overhovedet har en effekt. Så i første del af bogen ser vi med kritiske øjne på reorganiseringer, værdier i virksomheder og organisationer og brugen af personlighedstests.

  • af David Wolfe
    162,95 kr.

    Recruiting For The Future There is no doubt that every industry in this country has undergone incredible transformation over the past decade. But something else has changed as well--how we attract the talent needed to make those changes work. Recruiting and attracting great people is becoming tougher and tougher. What might have worked twenty years ago doesn't work now. The mindset of the future workforce is diff?erent than anything prior. The traditional methods of interrogating talent don't work with this future workforce. They must be courted and attracted in addition to being vetted, and there must be a balance between selling and courting while you are vetting. In his book, Recruiting the Future of Medicine, author David Wolfe navigates this new recruiting landscape, helping you to: - learn how to tell your company's story in order to attract top performing candidates, - utilize the nine-step recruiting process to attract the future workforce, - avoid mis-hires and only hire the best available people, - fully understand the motives of a candidate and how to speak to those motives, and - fully understand what will retain and motivate the future workforce. With his guidance, you'll learn how to recruit better people sooner, thus gaining a competitive advantage in the market as yours becomes a world class organization.

  • af Toi Sweeney
    419,95 kr.

    Most professionals don't realize they're making major mistakes with their wardrobe that could cost them clients, money, and influence. Why? They don't look the part. This is not about faking it until you make it. This is not "Dress for the job you want, not the job you have." No! Gone are the days of making a good first impression. It is time to make the right impression the first time. When you enter a room, your image makes the first (and loudest) statement about who you are, and it could be sending the wrong message. In Secrets of a Well Dressed Brand, Toi Sweeney will show you how to use your wardrobe as a business and career strategy to create the right brand image and increase your perceived value. Perceived value refers to a customer's evaluation of not only your product and services, but their opinion and evaluation of you. In this book you'll learn to: - Analyze and refine your wardrobe to align with your brand image.- Understand the psychology behind first impressions and how to make yours count.- Leverage your clothing choices as a key component of your business and career strategy.It's time to embrace the power of dressing with intention and strategy. This book lays the foundation for personal branding and helps you level up, show up, and shut. it. down. This is the secret weapon you've been waiting for! It's time to become a Well Dressed Brand.

  • af Anna Laura Klues
    322,95 kr.

    Studienarbeit aus dem Jahr 2018 im Fachbereich Psychologie - Sozialpsychologie, Note: 1,3, SRH Fernhochschule, Sprache: Deutsch, Abstract: Ziel der Arbeit ist es genauer zu analysieren, wie Führungskräfte bei der Mitarbeiter- und Leistungsbeurteilung grobe Fehler vermeiden können, die durch möglicherweise falsche Ursachenzuschreibung entstehen können. Führungskräften obliegt bei der Entscheidung für oder gegen Mitarbeiter eine große Verantwortung, die gut durchdacht werden muss und mit Hilfe von korrekten Beurteilungskriterien getroffen werden sollte, sodass bei diesem Prozess keine Fehler entstehen. Im Fazit wird zusammenfassend überprüft, inwieweit das Ziel der Arbeit erreicht wurde, ob noch Fragen offengeblieben sind und ob es weiteren Forschungsbedarf bei diesem Themengebiet gibt. Der Mensch versucht in seinem alltäglichen Leben häufig das eigene Verhalten und das von anderen Personen zu erklären, zu verstehen und Ursachen dafür zu finden. Meist entstehen dabei Schlussfolgerungen, die uns dabei helfen, beobachtetes Verhalten zu erklären. Bei der Interaktion mit anderen Menschen und bei dem Prozess der sozialen Wahrnehmung sind Attributionen von besonderer Bedeutung, da Ursachen- und Schuldzuweisungen sowie Einstellungen und Vorurteile unser Bild von anderen enorm beeinflussen. Der Mensch konstruiert sich so seine eigene Realität, die durch tägliche reale Erfahrungen ständig beeinflusst wird. Verschiedene Psychologen haben sich mit diesem Thema beschäftigt und dazu Theorien aufgestellt, die erläutert werden, nachdem allgemein beschrieben wurde, was unter dem Begriff Attributionstheorien zu verstehen ist. Besonders das Kovariationsmodell von Kelley mit den unterschiedlichen Informationsarten wird hier vertieft dargelegt. In dem darauffolgenden Kapitel werden Attributionsfehler erklärt, die bei dem Beurteilungsprozess unterlaufen können. Darauf aufbauend kann nähergelegt werden, wie genau diese Fehler in der Praxis vermieden werden können und wie Führungskräfte so zu einer fairen und objektiven Beurteilung kommen können.

  • - Den rigtige strategi er en forudsætning … men gør ingenting af sig selv
    af Lars H. Nielsen
    127,95 kr.

    Når en ledelse ikke får medarbejderne til at følge ambitionerne, er en god strategi som en flot båd, der ligger i havnen uden mandskab; den kommer ikke ud af stedet.Følgeskab er ingen nem øvelse, det kræver entydigt lederskab og evnen til at kommunikere til den enkelte medarbejders hjerne og hjerte. Hele organisationen skal vide og føle, det er deres strategi. Lykkes det, bringer det virksomheden afgørende fremad. Én ting er at lægge den rigtige strategi, en anden ting er at få den aftalt i ledelsen, men det vigtigste og sværeste er: At få strategien til at ske.Bogen indeholder en lang række velmente råd til strategiarbejdet, og til en effektiv kommunikation med det sigte, at en ambitiøs strategi kan eksekveres succesfyldt i første forsøg. Desuden rummer bogen praktiske eksempler og cases fra succesfulde organisationer i både den private og offentlige sektor..

  • - Visioner for arbejdslykke og bæredygtig præstationsledelse
    af Storm Stensgaard
    287,95 kr.

    PROTEKTOR – Lederen som beskytter: Visioner for arbejdslykke og bæredygtig præstationsledelse. Hvad skal lederen beskytte? Medarbejdernes fokuserede arbejdsindsats. Mod hvad? Forstyrrelser og overbelastninger. Med sin fjerde bog udforsker stress- og ledelsesrådgiver Storm Stensgaard den grundlæggende påstand: Det kan betale sig at have det godt i et videnssamfund. Sunde hjerner præsterer bedst, giver bedre resultater og højere social kapital. Øget arbejdsglæde og livskvalitet er den store sidegevinst. Protektor byder på råd og forslag, men også en samlet vision for fremtidens lederetik og ledelseskarakter. En beskytterskikkelse, som forener det nyttige med det fornøjelige, og som forholder sig konstruktivt til tidens særlige vilkår og krav. Lavpraktisk og højtflyvende, fantasifuld og vidende, aggressiv og omsorgsfuld. Bogen slår til lyd for en ledelseskulturel revolution: Beskyttelsen af det fokuserede nærvær som kongevejen til fremtidens bæredygtige arbejdsliv. Her indvarsles et nybrud indenfor ledelsestænkningen med sigte på forløsningen af det vesteuropæiske ledelsespotentiale.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.