Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Hvad skal der til for at holde på mine kunder? – Gode kundeoplevelser! Og hvordan skaber man så dem? Når hverken medarbejdere eller ledelse mister kunden af syne, er grobunden for en kundeorienteret forretning skabt. Det handler denne lille bog om, som er skrevet af Tomas Lykke, partner hos H&B og ekspert inden for kundeorientering. Bogen præsenterer dig for et simplificeret, men relaterbart univers, i form af kaffebaren ALBERTS. Den loyale medarbejder Benny er historiens fortæller, og gennem hans øjne får du inspiration og ideer til, hvordan du og dine kolleger, ledere og medarbejdere i fællesskab kan arbejde med kundeorientering i jeres virksomhed.Bogen henvender sig til alle medarbejdere og ledere i virksomheder, hvor kunden er central for virksomhedens fortsatte vækst. Bogen er letlæst, og kan anvendes til inspiration og provokation, når virksomheden vil videre i arbejdet med forbedring af kundeoplevelsen.
Få inspiration til at finde roen i en travl hverdag. Kun når du er den bedste chef for dig selv, kan du være det for andre.Op klokken syv, tag kaffen med på farten og klø på i ti timer. Uden pauser. Sådan ser dagligdagen ud for mange erhvervsledere, og det slider på krop og psyke. Men også på arbejdspladsen – for kan man skabe ro blandt andre, mens man selv er i uro?Marie Kronquist, som i årevis har vejledt nogle af Danmarks førende erhvervsfolk – ud fra buddhistiske principper – svarer klart nej. En krævende hverdag kræver også pauser. Tid til stilhed, til ro og refleksion. Inden for buddhismen taler man om at møde verden rank og rolig, og i denne bog viser Kronquist – gennem samtaler med erfarne ledere fra bl.a. Skagerak, Nykredit og Letz Sushi – hvordan man med to tusind år gammel lærdom kan blive en bedre, mere nærværende og robust leder i dag.Det handler om lange travle uger, om høje forventninger og det store ansvar, man som leder skal lære at leve om – og om lige dér, midt i tumulten, at lukke øjnene, trække vejret dybt og være den bedste chef for sig selv, før man kan være det for andre.Marie Kronquist (f. 1977) er buddhistisk lærer med en master i buddhistiske studier og har i 15 år arbejdet med blandt andet meditation, mindfulness og mental træning. Har tidligere udgivet bogen Se tigeren i øjnene (2021).
90% af deltagerne i MØUS* (mødelederundersøgelse) mener, at de spilder deres tid på at deltage i møder, der ikke giver nok resultater. Et vanvittigt højt tal.Vil du ændre på det faktum, så er denne praktiske håndbog i mødeledelse uundværlig.Guuud, har vi møde i dag…? viser dig, hvordan du forbereder og eksekverer møder, så de går fra at være spild af tid til at være værdiskabende.Du kan ikke undgå at effektivisere dine møder, når du følger anvisningerne i bogen.Du får inspiration, metoder og øvelser – kort sagt input til, hvordan du:*forbereder dig – praktisk og personligt*øger din gennemslagskraft*involverer og aktiverer dine møde-/workshopdeltagere*driver mødet til alles (nej, de flestes) tilfredshed *evaluerer og uddrager læring *ændrer mødekulturenGuuud, har vi møde i dag…? indeholder også en 8-trins metode til at omlægge og forbedre en eksisterende –og måske dysfunktionel – mødekultur.Bogen er en schweizerkniv fuld af modeller, grafikker og tjeklister, som du dels kan lade dig inspirere af, dels anvende i praksis, når du skal forberede dig.*Bogens tal og anbefalinger stammer fra og understøttes af en mødelederundersøgelse (MØUS), som Helle Dyrby Høy og Therese Waltersdorff har foretaget. 409 respondenter bidrog til undersøgelsens resultater, som giver værdifuld indsigt i, hvor skoen trykker rundt om i danske virksomheder og organisationer.FÅES OGSÅ PÅ ENGELSK MED TITLEN OH, CRAP! IS THAT MEETING TODAY...?---Shafik Tawadros | Vice President | Submission and Labelling | NOVO NORDISK A/S:"En yderst relevant og brugbar værktøjskasse - i øjenhøjde, og i et sprog, der er til at forstå". ---Marie Mynster Mardahl | Head of People & Development and Internal Communication | ØRSTED A/S: "Helle og Therese har begået en praktisk, nemt anvendelig bog om mødeledelse, der indeholder en masse gode tips til at optimere vores mødekultur - og ikke mindst sikre bedre værdi i forhold til udbyttet af (de mange) møder.Bogen er fuld af gode pointer og indsigter, og jeg kan rigtig godt lide, at den også baserer sig på data.Især er jeg vild med det praktiske format, spiralryggen og det lækre layout, der sikrer, at det er en bog, der vil blive flittigt benyttet og ikke blot står og samler støv i bogreolen..." ---Martin Haugaard Petersen | Trade Marketingchef | Royal Unibrew "Her under Corona-tiden har jeg haft mulighed for at læse "Guuud, har vi møde i dag...?" - en håndbog i bevist mødeledelse. Bogen er dejligt inspirerende og et fantastisk opslagsværk til forbedringer i hverdagen. Jeg vil fremover dele bogen med mine kolleger, så mon ikke der er flere, der begynder at bruge modellerne. Godt håndværk! "OMTALT I DAGBLADET BØRSEN, JYLLANDS-POSTEN, TV2 NEWS&CO SAMT ERHVERV KØBENHAVN.
HVORDAN LEDER VI FREMTIDENS SUNDHEDSVÆSEN er en fortsættelse af antologien om fremtidens sundhedsvæsen. Første bog HVORDAN SKABER VI FREMTIDENS SUNDHEDSVÆSEN gav et bud på, hvordan man kan sammentænke drift, forskning, innovation og uddannelse i praksis. Den nyeste bog i rækken uddyber de ledelsesopgaver, der findes i et sundhedsvæsen, der er under transformation. For én ting er at sætte retning, eventuelt med en strategi og målsætninger; noget andet er at skabe resultater gennem samspil med patienter og medarbejdere. Ledelse kræver kompetencer, som erhverves gennem viden, øvelse, refleksion og erfaring.Formålet med bogen er at give læseren et indblik i ledelsesrummet og opgavefeltet for en leder eller ledelse i de nærmeste år, når forventninger, rammer og vilkår for sundhedsvæsenet ændres. Bogen tilstræber desuden at bidrage med både et overblik over det, vi ved, der virker; det der ikke virker; og det, som kan anbefales, altså praktiske råd til ledere, hvorfor bogen kan anvendes i undervisnings- og uddannelsessammenhænge for både den nye og mere erfarne leder/ledelse. Bogen henvender sig overvejende til den leder, der er ansat og omtaler kun lidt den store udfordring, der knytter sig til at rekruttere og fastholde til en leder.
Hvorfor bruge kræfter på ledelsesevaluering? Fordi det betaler sig!Rammer og vilkår for ledelse skifter konstant. Det stiller løbende nye krav til god ledelse i hverdagen, til lederen selv og til ledelsesevalueringen. Denne grundbog om ledelsesevaluering giver konkret og inspirerende hjælp til, hvordan organisationen kan gennemføre en succesfuld evalueringsproces med fokus på strategi og udvikling.LEDELSESEVALUERING er den første bog på dansk, der samler relevant og opdateret forskning og viden om ledelsesevaluering. Samtidig er det en praktisk guide med tips, overvejelser og redskaber til evalueringsprocessen.En ledelsesevaluering med et strategisk blik for udvikling kan skabe resultater på alle bundlinjer og forhindre, at ledere afspores i deres karriere. Ledelsesudvikling kan umiddelbart virke som en dyr investering, men de afledte effekter af dårlig ledelse er langt dyrere.Bogen henvender sig til den travle leder, HR-afdeling, konsulent og direktion, som her bliver klædt godt på til at skabe bedre ledelse ved hjælp af ledelsesevaluering.
FØDT LEDER - TI ANSIGTER PÅ NUTIDIG LEDELSE er en ledelsesbog af Jørgen Kvist. Bogen er til dig, der er leder og har brug for ny inspiration. Dig, der overvejer at blive leder. Dig, der ikke orker at læse flere teoretiske ledelsesbøger. Dig, der har brug for ferielæsning eller en receptionsgave.Ti visionære ledere deler deres unikke bud på, hvad der er god ledelse, og hvad der skaber resultater. De kender teorierne og udlever dem i praksis. Fra hver deres kontekst gør de sig refleksioner over deres handlinger og deler ud af erfaringer. Gennem ti dybdegående samtaler får vi sat ansigter på overvejelser og dilemmaer i lederrollen. På tværs af sektorer og personligheder er de ti ledere enige om, at ledelse er at have menneskers (arbejds)liv i sine hænder. Men hvordan lever man op til det ansvar i praksis?Med ”Født leder” får du en masterclass i lederskab gennem de livlige erfaringer og indsigter fra ledere inden for civilsamfundet, den offentlige sektor, og den private sektor. En unik chance for at lære af de mest engagerede og inspirerende ledere uden de store omkostninger ved en formel uddannelse.”Født leder” bryder med traditionelle ledelsesbøger ved at fokusere på det praktiske og etiske i ledelse. Den er et must-have for enhver, der er fascineret af ledelse og ønsker at dykke ned i autentiske ledelseserfaringer. Det er en kilde til inspiration for enhver, der søger at udvikle sit lederskab.Ledelse er ofte tørt stof. Her er det tilgængeligt med personer, ansigter og erfaringer i et lettilgængeligt format. I en lækker og smuk bog, hvor der er super billeder og en grafik, der er kælet for.Kendte og mindre kendte ledere, der alle har ansvarsfulde positioner i forskellige kontekster, medvirker i bogen. Det gælder bl.a. Lea Korsgaard (Zetland), Torben D. Nyholm (Arla Foods), Charlotte B. Thomassen (DGI), Henriette Laursen (KVINFO) m.fl.
Hver gang der startes en ny virksomhed, startes der også en ny salgsorganisation.Den rette tilgang er forskellen på succes og fiasko, men hvordan vælger man rigtigt, og hvordan undgår man alle faldgruberne? I SALGSLEDEREN tager salgsdirektør Morten Eschen dig med på rejsen, når han opbygger salgsorganisationen i et nyt teleselskab.Det er en praktisk introduktion, der gennemgår alt fra udregning af pris per salg, produktivitet, performance management og ledelse af nye generationer. Det er en lettilgængelig håndbog, der kan benyttes, hvad enten du skal skabe en salgsorganisation fra bunden, skalere en salgsorganisation til at blive større eller drifte og vedligeholde en eksisterende salgsorganisation.Om forfatterenMorten Eschen har 15 års erfaring som salgsleder i C25-virksomheder og startups. I bogen deler han ud af sine erfaringer med at starte, udvikle og drifte salgsorganisationer.
Reignite Your Passion, One Day at a TimeHiring effectively is no small feat; it demands patience and precision. All too often, the pressures of daily work life push hiring managers to make hasty decisions, settling for candidates who ultimately prove to be ill-suited for the role. It's a common refrain from clients: 'I KNEW they were the wrong fit!' As a Hiring Manager, the key is to cultivate a Hiring Mindset-one that allows you to slow down, stay true to your mission, and approach the hiring process with unwavering discipline and power. Enter Power Hire, your trusted ally in this quest.Whether you choose to immerse yourself in every chapter or simply flip to the relevant article of the day, Power Hire is meticulously crafted to elevate your hiring perspective to new heights. The message is clear: You possess the capability to hire exceptional talent, and this series holds the key!Within these pages, you'll discover a treasure trove of tips, ideas, and insights that will: Ignite your confidence in your hiring processAlign you with your visionary goalsProvide a steadfast reminder to maintain patience in challenging timesFuel your determination to persevere, never waveringYes, you can achieve this, and we're here to guide you every step of the way!
Hundreds of books are devoted to complex formulas and theories about career advancement, self-improvement, and achieving success. NFLPA-certified sports agent Henry Organ keeps it simple. In The Informational Interview Playbook, he provides the strategies to master the one tactic you need to reach your highest professional potential. Through personal experience, including co-founding Disruptive Sports Agency and networking extensively in the business and sports worlds, Organ has found the informational interview to be the single best way to prepare for and prioritize your goals. When you implement his plan, outlined in detail here and ready to apply immediately, you learn the value of getting curious, aiming for excellence, and embracing a winning mindset. Whether you are in your first job out of college with ambitious dreams, are considering a career transition, or are an executive who wants to help your people gain the tools they need to give their best for the organization and their own lives, The Informational Interview Playbook is a must for your library.
Human Resource Management in Singapore - The Complete Guide covers a wide spectrum of human resource management topics in five volumes: Employment Management, Work and Remuneration, Employee Benefits, Performance and Development, and Employee Conduct and Relations. In every chapter, the WHY, WHAT and HOW are presented lucidly. The books are a must-have GPS for any human resource practitioner in Singapore. Students, academics and bosses into human resource management as well as overseas human resource practitioners will also find the books helpful and instructive.Volume B on Work and Remuneration deals with regulatory provisions and practices on working hours and payments for overtime and work on rest days and public holidays. The primary takeaway is a comprehensive cover of salary design using the principles of pay positioning and pay mix. Salary instruments including salary ranges, increments, allowances, fixed and variable bonuses, sales commission and gainsharing incentive plans are explained. Readers are guided through salary interventions such as salary adjustments, deductions and cuts, as well as salary survey and benchmarking, and salary administration and governance. The last chapter discusses how to manage and raise the wages of lower-wage workers, a very pertinent topic in Singapore. This volume will equip readers with salary concepts, insights and practical pointers to design and manage a salary blend that will support an organisation's talent strategy.
You'll also learn how to stand out from other candidates and what to avoid that could cause you to fail in the interview process.
With this comprehensive guide, you'll gain the tools and knowledge you need to excel in your next job interview, no matter your level of experience or industry.
This book covers everything from job search tips and techniques to tools that will help optimize your job search.
Performance.Vi har kendt til begrebet siden 1970, men dets relevans er kun blevet større med årene. De fleste af os performer på arbejdet, som familiemedlem – ja, hele tiden, uden vi rigtig tænker over, hvad det gør ved os. Men hvad er performance egentlig, og hvad betyder det for os som mennesker? Det har Anne Ravn Grønholt i samarbejde med Jack J. Frederiksen blandt andet spurgt en række kendte mennesker om – og deres svar er vidt forskellige. Med "Performancemennesket – Om at navigere i et præstationssamfund" får læseren udvidet sin horisont og forståelse af begrebet performance. Det giver læseren muligheden for at tage bedre valg for sin egen performance i fremtiden.
Mehr denn je stehen Unternehmen unter Druck, sich zu transformieren und gleichzeitig Leistung zu erbringen. Dabei ist es schwierig, Zukunftsvisionen aufzufrischen und neue Fahrtrichtungen zu definieren. Wie ist es möglich, die kollektive menschliche Intelligenz zu nutzen, um Strategien zu entwickeln und alle Beteiligten auf co-kreative und inspirierende Weise zusammenzubringen und zu motivieren?Dieses Buch hilft Ihnen, Ihren Nordstern zu etablieren, Ihre Leute auszurichten und alle dazu zu bringen, in Tagen, nicht Monaten, zu handeln. Entdecken Sie die Kraft von Inspiration, Visualisierung und Co-Creation - mit realen Fällen und Bildern.
Organisationen, die ihr Geschäft weiterentwickeln möchten oder müssen, fehlt es oft an Erfahrung, Wissen und praktischen Werkzeugen, um entsprechende Innovationen zu managen. Innovations- und Start-up-Projekte sind zudem häufig langsam, teuer oder nicht erfolgreich genug und es ist schwierig vorherzusagen, ob ein Innovationsvorhaben so auch funktionieren wird. Praktische Tools und Anleitungen machen Manager*innen selbstbewusster im Umgang mit Veränderungen und Innovationen, was sich positiv auf Entscheidungsfindung und Erfolg auswirkt. Mit dem Lean Progress Modell schaffen Sie es, Ihr Start-Up schneller, effizienter und erfolgreicher zu innovieren.
Tina Gaarn Christensen har skrevet bogen – Hvad nu, hvis din kollega var en guldskovl, for at skubbe til (måske) forældede overbevisninger om, hvordan man skaber høj trivsel og gode præstationer i virksomheder og organisationer. Med afsæt i hjerneforskning og systemteori præsenterer bogen et bud på, hvordan man skaber en ønsket adfærd på fremtidens arbejdsplads. I løbet af bogen kommer du til at møde de to gartnere, Lone og Berit, som arbejder i virksomheden Green Fingers. Lone og Berit har lovet at hjælpe med at præsentere nogle af bogens budskaber. Bogen har to primære formål: #1 At præsentere en opskrift for, hvordan man kan skabe ekstraordinære resultater sammen med andre mennesker. Heraf bogens undertitel - En guide til fællesskab, fokus og tillidsfulde teams. Her menes ikke på kort sigt alene, men på lang sigt sammen med andre. Hvis vi skal skabe ekstraordinære resultater over tid, bør vi fokusere på kvaliteten af vores relationer, og vi bør være helt skarpe på, hvilke aktiviteter vi bruger vores sparsomme tid på. Du præsenteres for værktøjskassen til fællesskab, fokus og tillidsfulde teams i bogens anden del. #2 At gøre op med nogle af de aktiviteter, der bruges mange penge og ressourcer på i danske virksomheder og organisationer, og som ofte ikke har den ønskede virkning. En hel branche er blevet enige om, hvad man bør gøre, når man arbejder med adfærd og relationer, men meget få tager stilling til det konkrete initiativ, og om det overhovedet har en effekt. Så i første del af bogen ser vi med kritiske øjne på reorganiseringer, værdier i virksomheder og organisationer og brugen af personlighedstests.
Recruiting For The Future There is no doubt that every industry in this country has undergone incredible transformation over the past decade. But something else has changed as well--how we attract the talent needed to make those changes work. Recruiting and attracting great people is becoming tougher and tougher. What might have worked twenty years ago doesn't work now. The mindset of the future workforce is diff?erent than anything prior. The traditional methods of interrogating talent don't work with this future workforce. They must be courted and attracted in addition to being vetted, and there must be a balance between selling and courting while you are vetting. In his book, Recruiting the Future of Medicine, author David Wolfe navigates this new recruiting landscape, helping you to: - learn how to tell your company's story in order to attract top performing candidates, - utilize the nine-step recruiting process to attract the future workforce, - avoid mis-hires and only hire the best available people, - fully understand the motives of a candidate and how to speak to those motives, and - fully understand what will retain and motivate the future workforce. With his guidance, you'll learn how to recruit better people sooner, thus gaining a competitive advantage in the market as yours becomes a world class organization.
Most professionals don't realize they're making major mistakes with their wardrobe that could cost them clients, money, and influence. Why? They don't look the part. This is not about faking it until you make it. This is not "Dress for the job you want, not the job you have." No! Gone are the days of making a good first impression. It is time to make the right impression the first time. When you enter a room, your image makes the first (and loudest) statement about who you are, and it could be sending the wrong message. In Secrets of a Well Dressed Brand, Toi Sweeney will show you how to use your wardrobe as a business and career strategy to create the right brand image and increase your perceived value. Perceived value refers to a customer's evaluation of not only your product and services, but their opinion and evaluation of you. In this book you'll learn to: - Analyze and refine your wardrobe to align with your brand image.- Understand the psychology behind first impressions and how to make yours count.- Leverage your clothing choices as a key component of your business and career strategy.It's time to embrace the power of dressing with intention and strategy. This book lays the foundation for personal branding and helps you level up, show up, and shut. it. down. This is the secret weapon you've been waiting for! It's time to become a Well Dressed Brand.
Studienarbeit aus dem Jahr 2018 im Fachbereich Psychologie - Sozialpsychologie, Note: 1,3, SRH Fernhochschule, Sprache: Deutsch, Abstract: Ziel der Arbeit ist es genauer zu analysieren, wie Führungskräfte bei der Mitarbeiter- und Leistungsbeurteilung grobe Fehler vermeiden können, die durch möglicherweise falsche Ursachenzuschreibung entstehen können. Führungskräften obliegt bei der Entscheidung für oder gegen Mitarbeiter eine große Verantwortung, die gut durchdacht werden muss und mit Hilfe von korrekten Beurteilungskriterien getroffen werden sollte, sodass bei diesem Prozess keine Fehler entstehen. Im Fazit wird zusammenfassend überprüft, inwieweit das Ziel der Arbeit erreicht wurde, ob noch Fragen offengeblieben sind und ob es weiteren Forschungsbedarf bei diesem Themengebiet gibt. Der Mensch versucht in seinem alltäglichen Leben häufig das eigene Verhalten und das von anderen Personen zu erklären, zu verstehen und Ursachen dafür zu finden. Meist entstehen dabei Schlussfolgerungen, die uns dabei helfen, beobachtetes Verhalten zu erklären. Bei der Interaktion mit anderen Menschen und bei dem Prozess der sozialen Wahrnehmung sind Attributionen von besonderer Bedeutung, da Ursachen- und Schuldzuweisungen sowie Einstellungen und Vorurteile unser Bild von anderen enorm beeinflussen. Der Mensch konstruiert sich so seine eigene Realität, die durch tägliche reale Erfahrungen ständig beeinflusst wird. Verschiedene Psychologen haben sich mit diesem Thema beschäftigt und dazu Theorien aufgestellt, die erläutert werden, nachdem allgemein beschrieben wurde, was unter dem Begriff Attributionstheorien zu verstehen ist. Besonders das Kovariationsmodell von Kelley mit den unterschiedlichen Informationsarten wird hier vertieft dargelegt. In dem darauffolgenden Kapitel werden Attributionsfehler erklärt, die bei dem Beurteilungsprozess unterlaufen können. Darauf aufbauend kann nähergelegt werden, wie genau diese Fehler in der Praxis vermieden werden können und wie Führungskräfte so zu einer fairen und objektiven Beurteilung kommen können.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.