Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering

Kommunikation og præsentation i erhvervslivet

Her finder du spændende bøger om Kommunikation og præsentation i erhvervslivet. Nedenfor er et flot udvalg af over 106 bøger om emnet.

Vis mere
Filter
Filter
Bogtype
  • (106)
  • (18)
  • (2)
Format
  • (72)
  • (24)
  • (14)
  • (4)
  • (4)
  • (2)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
Sprog
  • (103)
  • (3)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Serie
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Tag
  • (34)
  • (25)
  • (10)
  • (9)
  • (7)
  • (7)
  • (4)
  • (4)
  • (4)
Vis mere
Sorter efterSorter Populære
  • - En håndbog - NU med indoktrinering, vold og hjernevask
    af Klaus Kjøller
    270,95 kr.

    Manipulation er den reviderede udgave af Klaus Kjøllers bog fra 1991. Den har siden udgivelsen solgt 25.000 eksemplarer i.Bogen handler om, hvordan man manipulerer med andre mennesker for at få sin vilje. Den er derfor blevet kaldt den ækleste bog. Men det er også en bog der kan ændre ens liv.Bogen viser, hvordan man opfatter hinanden, og hvordan man styrker sit image over for ´modstanderen´. Den gennemgår persontyper og en lang række metoder, som man kan bruge til at manipulere i forskellige situationer: Hvordan får man sin vilje over for tryghedsnarkomaner, karrieremagere, fanatikere, skrankepaver. Skal man hidse sig op, snakke modstanderen efter munden, gøre hende utryg, bekræfte hendes opfattelse osv.?Bogen er også en vaccination mod manipulation: Hvordan undgår man at blive manipuleret? Hvad, hvem og hvornår skal man passe på?Denne nye, reviderede udgave er tilpasset det nye årtusindes skærpede krav og ændrede livsvilkår, og det har gjort den om muligt endnu mere nødvendig. Med sine nye kapitler om indoktrinering (systematisk manipulation) og hjernevask er den yderst relevant i en tid, hvor medierne er fulde af f.eks. terrorangst og nye fjendebilleder.

  • - Sådan får du en mere positiv og succesfuld hverdag ved at blive bevidst om dit kropssprog
    af Jesper Bergstrøm
    129,95 - 178,95 kr.

    Vidste du, at førstehåndsindtrykket skabes på mindre end syv sekunder? Vidste du, at en let berøring kan skabe varig tillid og gode relationer mellem mennesker? Vidste du, at du kan øge din selvtillid på bare to minutter? Jesper Bergstrøm er ekspert i kropssprog, og i denne bog afslører han, hvordan du med enkle midler kan skabe gode relationer, opnå succes og markant øge din livsglæde ved hjælp af dit kropssprog. Vi taler i høj grad med kroppen. Og kroppens sprog taler både indad og udad. Vidste du for eksempel, at du kan blive glad af at smile? Når du aktiverer smilemusklerne, kan du påvirke dit humør og udløse ægte glæde. Ved at bruge din krop bevidst, kan du derved ændre din indre tilstand. Men du kan også påvirke andres opfattelse af dig ved at være bevidst om dit kropssprog. I bogen giver Jesper Bergstrøm et væld af gode råd, tips og tricks, som kan skabe en positiv forandring i dit privatliv og på jobbet allerede i dag. Du kan bl.a. blive bedre til: - Networking - Salg - Kundemøder - Ledelse - Dating

  • af William Ury & Roger Fisher
    231,95 kr.

    FÅ JA NÅR DU FORHANDLER præsenterer en simpel, universelt anvendelig metode til at gennemføre såvel forhandlinger om private, personlige konflikter som forhandlinger i embeds medfør – med godt resultat uden brug af mindre pæne metoder. FÅ JA NÅR DU FORHANDLER fremlægger en gennemprøvet, præcis og veltilrettelagt forhandlingsstrategi. Ved at følge bogens anvisninger bliver du i stand til at nå forhandlingsresultater, der er til fordel for begge parter og dermed et godt grundlag for fremtidige relationer til forhandlingspartneren. Bogens strategi kan anvendes med succes i alle slags forhandlinger, fra familiestridigheder til internationale overenskomster. FÅ JA NÅR DU FORHANDLER fortæller, hvordan du bærer dig ad med at holde personen og problemet adskilt, fokusere på interesser, ikke på standpunkter – og etablere præcise mål ved forhandlingernes start. Hvordan du samarbejder om at finde frem til gensidigt fordelagtige forslag og forhandler med modstandere, der er stærkere, som ikke følger spillereglerne eller bruger beskidte tricks. FÅ JA NÅR DU FORHANDLER hviler på videnskabelige undersøgelser i forbindelse med The Harvard Negotiation Project. Bogen repræsenterer en milepæl i forhandlingsteknikkens udvikling og giver dig et værktøj i hænde, som kan gøre dine forhandlinger mere resultatrige.

  • af Frank Bettger
    215,79 kr.

    Hvis du er sælger, eller godt kunne tænke dig at leve af at være sælger, så kan det altså godt betale sig at få fingrene i "En sælgers vej til succes". Denne bog giver dig alle de råd, du har brug for i dit arbejde. Uanset om du sælger huse, annoncer, IT, design, ideer eller noget helt andet, er denne bog til dig. Den vil gi dig anvisninger, eksempler og på inspirerende vis hjælpe til fremgang i dit salgsarbejde og dit forhold til andre mennesker. Uanset om du står overfor at skulle arbejde professionelt med salg, er erfaren sælger eller ønsker at forstå, hvordan du opnår succesrigt salg, vil Bettger’s erfaringer og anbefalinger være guld værd for dig. Når du har læst bogen vil du forstå ”kraften af ​​entusiasme” – ”sådan overvinder du frygt” – ”sådan skaber du troværdighed omkring dit produkt og budskab”, ”nøgleordet for at gøre en skeptisk klient til en entusiastisk køber” - ”den hurtigste måde at vinde tillid”, sådan leverer du et overbevisende salgsbudskab - til ”syv gyldne regler for at lukke et salg " Bogens forfatter deler de sælgende hemmeligheder, der førte til uovertruffen succes og berømmelse som en af ​​de højest betalte sælgere i Amerika!! Han deler instruktive anekdoter og trinvise retningslinjer for, hvordan man udvikler stil, ånd og tilstedeværelse af en vindende sælger. Efter udgivelsen er bogen blevet anerkendt i hele verden som et af de absolut vigtigste værker til at forstå og eksekvere professionelt salg. Her hjemme i Danmark er bogen nu udgivet i 11. oplag. En sælgers bibel til sælgere og forretningsfolk der vil forså kunsten at opnå succesrigt salg.

  • af Svend Hollensen, Poul K. Faarup, Ole E. Andersen, mfl.
    485,95 kr.

    Moderne Markedsføring er en ny lærebog i markedsføring, der forbereder læseren på, hvordan markedsføring reelt foregår i dag – både BtC og BtB. Lærebogen er solidt forankret i praksis, og markedsføring på sociale medier indgår således på lige fod med traditionelle tiltag som messer og events. Lærebogen gennemgår og analyserer naturligvis også de traditionelle og nyeste teorier. Lærebogen er rettet mod videregående uddannelser som fx markedsføringsøkonom, serviceøkonomi, mod akademiuddannelserne samt HD.

  • - Når ord og billeder mødes
    af Hanne V. Moltke, Katrine Raae Søndergaard, Elisabet Skov Nielsen & mfl.
    373,95 kr.

    Grafisk facilitering - Når ord og billeder mødes er den første bog på dansk om kommunikationsværktøjet af samme navn til brug i faciliteringssammenhænge (proceskonsultation, projektledelse, mødeafholdelse, samtalepraksis, undervisning, organisationsudviklingsforløb mv.). Bogen er bygget op omkring spørgsmålene ”Hvad er grafisk facilitering?”, ”Hvorfor skal vi beskæftige os med det?” og ”Hvordan gør vi?”. Den gennemgår det visuelle sprogs udvikling fra fortidens hulemalerier til nutidens Emojis og fremlægger teori og forskning om hjernens opbygning og funktion, læring og hukommelse i koblingen af ord og billeder. Den bygger på systemisk teori og faciliteringspraksis, viser tegneteknik og giver gode råd til brug af visuelle virkemidler og metaforer. Som lærebog og øvelsesbog viser den, hvorfor, hvordan og hvornår foreningen af ord og billeder kan være vigtig. Henvender sig til konsulenter, team- og afdelingsledere og alle, der ser grafisk facilitering som et nyttigt værktøj i deres faciliteringspraksis – øvede som begyndere.

  • - personligt, socialt og internationalt
    af Mette Risgaard Olsen & Louise Grue Bennike
    356,95 kr.

    Det moderne, målrettede lærebogsmateriale om, hvordan du bliver en effektiv, resultatorienteret sælger. Bogen kombinerer den bedste delen af den klassiske trykte lærebog med digitalt undervisningsmateriale i form af videoer, cases mv. Bogen kommer rundt om alle aktuelle aspekter ved et godt salg: Kommunikation Persontypologier Forberedelse Salgsteknik Forhandling Datadrevet salg Social selling Kulturforståelse og kulturel selvforståelse Kulturel intelligens i salg SalgsplanlægningBogen kan med fordel kombineres med online læringsmateriale på portalen salgogkommunikation.hansreitzel.dk, hvor der bl.a. findes videocases og interaktive modeller.Salg og kommunikation er primært udviklet til erhvervsakademierne og er tilpasset den nye studieordning på markedsføringsøkonom.På forlagets site for undervisere findes bl.a. lektionsplan og opgaver til bogen. Kontakt forlaget på hrf@hansreitzel.dk for at få adgang.

  • af Ole Vadum Dahl
    260,95 kr.

    "Grundbog i NLP kommunikation og terapi- bind 1"I langt de fleste situationer er kommunikationen vigtig for forståelsen mellem mennesker. Der findes utallige teorier om, hvordan kommunikation fungerer og indenfor NLP er der fokus på situationen, der opstår, når et budskab går igennem til modtageren. I "Grundbog i NLP - kommunikation og terapi" får du en introduktion og guide til, hvordan du kan styre din tilstand og forstå baggrunden for andres menneskers adfærd og den bagvedliggende hensigt.Bogen giver en vejledning i, hvordan du kan lære at styre sin hjerne til bevidst at arbejde med sanseindtryk og derved ændre holdning til dig selv og dine omgivelser. Dette første bind af "Grundbog i NLP kommunikation og terapi" har undertitlen "Personlighedens sprog".Bogen er sammen med Bind 2 i Grundbog i NLP forstat den vigtigste danske lærebog indenfor sit område og anvendes bredt indenfor personlig udikling.

  • af Ezio Pillon, Trine-Maria Kristensen, Rikke Dinnetz, mfl.
    356,95 kr.

    Sociale medier er en praksisnær introduktion til kommunikation og markedsføring på sociale medier. Læseren introduceres til centrale kommunikationsteorier og metoder, der er anvendelige til såvel analysen som udarbejdelsen af sociale medie-strategier.Bogens forfattere, der henter deres erfaring fra praksis, undervisning og forskning, illustrerer forklaringsmodellerne med eksempler og cases. Sociale medier henvender sig til to overordnede målgrupper: dem, der har brug for at danne sig det store overblik over mediernes baggrund og forskelligartede styrker og svagheder (som for eksempel undervisere og instruktører), og dem, der overvejer at anvende en eller flere sociale medieplatforme i praksis. I otte kapitler gennemgår lærebogen:• Sociale medier – en introduktion• Analyse af sociale medier• Social media-strategi• Ledelse i en 2 .0-verden• Brand communities• Møder mellem mennesker – offline og online• Markedsføring på sociale medier• Nyhedsformidling på sociale medierBogen er rettet mod erhvervsuddannelse og videreuddannelse og passer bl.a. til Akademiuddannelsen i Sociale medier. Den passer desuden til læreruddannelsen samt tilvalgsfag i Medier ved universitetet.

  • - Præsentationsteknik og PowerPoint i verdensklasse
    af Kenn Ladegaard Hansen
    192,95 kr.

    Mange vigtige budskaber forsvinder i Bermudatrekanten mellem overfyldte punktopstillede slides, oplægsholdere med bogstaver i ansigtet og publikum. Det koster ufattelige ressourcer hver dag i alle virksomheder. "Tænd" giver konkrete råd til bedre præsentationer.Du har sikkert også været til et oplæg, hvor oplægsholderen læser højt fra sin PowerPoint-slide! Og som så mange andre har du sikkert også forsøgt at dele din opmærksomhed mellem oplægsholder og slide. Hvis man spørger Kenn Ladegaard Hansen, kunne langt de fleste oplægsholdere med træning og enkle greb gøre deres præsentationer langt bedre. Det går nemlig ret dårligt med præsentationer rundt om i landet, og det koster millioner af kroner i tabt arbejdsfortjeneste og ineffektivitet.Tænd – Præsentationsteknik og PowerPoint i verdensklasse giver indsigt og oplæg til at træne og forbedre sin præsentationsteknik. Bogen indeholder konkrete eksempler og cases og gennemgår, hvordan man skaber en rød tråd, målretter præsentationen til modtageren, opbygger troværdighed, bekæmper nervøsitet, præsenterer med et overbevisende kropssprog og ikke mindst laver slides i verdensklasse. 

  • af Steen Thorborg
    313,95 kr.

    Kommunikation – teori og praksis er en ny lærebog, der giver læseren redskaber til at arbejde professionelt med virksomhedens kommunikationsopgaver.Bogen indeholder bl.a.: kommunikationspsykologi kommunikationsmodeller værktøjer til mundtlig og skriftlig kommunikation kropssprog, præsentations- og mødeteknik valg af medier nyhedstrekanten kommunikation i en digital verdenLærebogen er rettet mod videregående uddannelser i kommunikation og især akademiuddannelsesfaget ’Kommunikation i praksis’.

  • af Gry Asnæs & Pia Lindkvist Knærkegaard
    335,95 kr.

    Enhver arbejdsplads har konflikter dagligt! Det er et vilkår, der skaber dynamik på arbejdspladsen, men skillelinjen for, hvornår konflikter skaber udvikling, og hvornår de dræner medarbejderne og organisationen for energi, er hårfin. Undersøgelser indikerer, at manglende konflikthåndtering er med til at skade organisationens performance og arbejdsmiljø. Som leder skal man kunne sikre en hensigtsmæssig adfærd over for konflikter i organisationen, så konfliktens potentiale udløses i stedet for at blive en hindring for optimering af den daglige drift og målsætning. Coaching er et af de udviklingsværktøjer, som kan anvendes og give lederkompetencer på organisations-, team- og individuelt niveau i forhold til konflikthåndtering. Denne bog behandler en række af de mekanismer og redskaber, der kan bruges af ledere og medarbejdere for at sikre, at samarbejdet i organisationen undgår at blive hindret af ikke-konstruktive konflikter. I bogen skal coaching udelukkende forstås som et værktøj, og derfor tages der ikke stilling til de teoretiske tilgange til coaching. Denne 2. udgave er tilpasset den seneste fagplan til akademifaget af samme navn, men kan med fordel anvendes på uddannelser og kurser, hvor konflikter på arbejdspladsen er et tema.

  • af Mie Femø Nielsen
    260,95 kr.

    2. reviderede og udvidede udgaveStrategisk kommunikation er et fagområde i vækst. Private virksomheder, offentlige institutioner og interesseorganisationer har stigende fokus på betydningen af god kommunikation. Flere og flere ansættes derfor til at arbejde med kommunikation, og flere og flere interesserer sig for kommunikation. Denne bog giver en enkel introduktion til det strategiske arbejde med kommunikation. Den henvender sig derfor til den interesserede læser uden de store forkundskaber om strategisk kommunikation, uanset om bogen læses som del af pensum på en uddannelse, som led i kompetenceudvikling på jobbet eller ud fra en privat interesse i at sætte sig ind i et spændende område.Bogen er en brugsbog, der hjælper læseren til at tænke professionelt, systematisk og metodisk, når det drejer sig om strategisk kommunikation. Ved hjælp af analyser og andet forarbejde hjælpes man til selv at kunne tilrettelægge god kommunikation, der fremmer strategiske mål.

  • - Kommunikations- og kampagneplanlægning
    af Preben Sepstrup & Pernille Fruensgaard Øe
    451,95 kr.

    Studerende, undervisere, forskere, praktikere. Bogen er skrevet med udgangspunkt i forfatternes erfaring med strategisk kommunikationsarbejde, med forskning i kommunikation og med undervisning på læreanstalter, efteruddannelseskurser og kundeseminarer. Fastholde og forny. 4. udgave af Tilrettelæggelse af information – Kommunikations- og Kampagneplanlægning fastholder tankegang og tilgang fra 3. udgave. Begrebsapparatet er justeret og tilpasset den strategiske kommunikations ændrede vilkår. Bogens disposition og fremstilling er opdateret og fornyet. Alle eksempler, illustrationer, øvelser og cases er fornyede og ført frem til 2009-10.  Tilbage til rødderne. Mange nye begreber og fænomener er kommet til efter 3. udgave fra 2006. Teorien er den samme, men anvendes på nye områder og på nye måder, da modtagernes adfærd er under stadig forandring. Medieudbuddet er stærkt ændret over de seneste fem år. Bogen er tilpasset ændringerne, men fastholder det grundlæggende kommunikationsperspektiv, der er afgørende for at forstå de nye ting, der sker.  Kampagneteori. Bogen handler om den teori og de fremgangsmåder, der er fælles for al strategisk kommunikation. Uanset om vi kalder den helhedskommunikation, integreret kommunikation, virksomhedskommunikation, markedskommunikation, reklame, information, intern eller ekstern, kommerciel eller ikke-kommerciel, privat eller offentlig kommunikation.Strategisk kommunikation er anvendt teori. 4. udgave lægger betydelig vægt på den praktiske anvendelse af teorier og principper. De seks cases i kapitel 21, der anvendes gennem hele bogen, er aktuelle og bidrager med anvendelsen af strategisk kommunikation i et bredt udbud af kampagner, der anvender både nye og traditionelle medier og budskaber.  Afsendervinkel kræver modtagerfokus. Bogen anskuer strategisk kommunikation fra afsenderens synsvinkel. Det er kun muligt med udgangspunkt i og forståelse af modtageren. www. www.kommunikations-og-kampagneplanlaegning.academica.dk supplerer bogens eksempler og cases. Bogen er skrevet til medie- og kommunikationsuddannelser og kurser på universiteter og handelshøjskoler. Den kan også anvendes på journalistuddannelser, biblioteksskoler, seminarier og til efteruddannelse. Bogens struktur gør det muligt at arbejde med bogen i forhold til de forudsætninger og den tid, der er til rådighed. 

  • af Poul K. Faarup, Birgitte Nygaard Alexandersen, Susanne Meldgaard & mfl.
    342,95 kr.

    Markedskommunikation er en ny, praksisnær lærebog til faget markedskommunikation.Bogen giver en operationel introduktion til planlægning af markedskommunikation i et kommercielt perspektiv med henblik på at gøre de studerende i stand til at arbejde med markedskommunikation i praksis. Den er en opdateret indføring i et fag, der spænder fra strategiudvikling til konkret udførelse.FYSISK udgave er udsolgt. Køb i stedet ibog: https://hansreitzel.dk/soeg/markedskommunikation-(i-bog)-i-bog-41994-9788741268514I de første kapitler behandles fundamentet for fagområdet, herunder kommunikationsteori og -modeller samt branding. Dernæst går bogen i dybden med forudsætningerne for markedskommunikation: målsætninger (kapitel 3), målgruppeanalyser og indsigter (kapitel 4), kreativitet (kapitel 5), mediestrategi (kapitel 6) og medievalg (kapitel 7).Bogen behandler derefter eksekveringen af markedskommunikation gennem forskellige kommunikationsformer:• intern kommunikation (kapitel 8)• awareness (kapitel 9)• engagement (kapitel 10)• action (kapitel 11)• loyalitet (kapitel 12).Til sidst ser bogen på, hvordan man måler og evaluerer effekten af indsatsen.Markedskommunikation er udarbejdet som grundbog til faget markedskommunikation på Markedsføringsøkonomuddannelsen. Den henvender sig endvidere til studerende på andre korte videregående uddannelser som for eksempel Serviceøkonomuddannelsen og Multimediedesignuddannelsen. Endelig kan den læses som inspiration af personer, der arbejder med markedskommunikation i det daglige. 

  • af Ian Wisler-Poulsen, Ole E. Andersen, Nanna Friis, mfl.
    356,95 kr.

    I Online kommunikation – en introduktion introduceres temaer og nøglebegreber, der bredt belyser kommunikationen på forskellige onlineplatforme. Bogen tager afsæt i de fagelementer som vægtes på erhvervsuddannelserne og videreuddannelserne i forbindelse med emnefelterne onlinekommunikation og digital formidling. I bogen gives introduktioner til bl.a. analyse af webkommunikation, usability, digital billedkommunikation, markedsføring på nettet, multimodal kommunikation, sprog på nettet, digital storytelling, interkulturel kommunikation og kommunikation på sociale medier. Bogens bidragydere arbejder praktisk og teoretisk med onlinekommunikation og har stor erfaring med undervisning og/eller produktion af lærebøger inden for deres respektive områder. Online kommunikation – en introduktion kombinerer teori og praksis og lægger vægt på cases, praktiske øvelser og praksisrefleksion.

  • af Mette Hald
    195,79 kr.

    At kunne præsentere og fremføre sin sag er noget de fleste har brug for. Der findes ikke en facitliste, til hvordan man gennemfører den perfekte præsentation, men forfatterne forsøger at give inspiration til og anvisninger på, hvordan man bedst forbereder sig og træder op, når man skal præsentere et emne. Bogen omhandler, hvordan den studerende målrettet kan arbejde med sin egen gennemslagskraft ved hjælp af forberedelse og kendskab til sig selv og den aktuelle situation.   Bogen er skrevet med henblik på videregående uddannelser, men er relevant for alle, studerende som praktikere, der ønsker at styrke sine evner til at forberede og gennemføre succesfulde præsentationer.

  • - 40 virkemidler der forvandler hård strategi til bløde budskaber
    af Lene Kobbernagel
    192,95 kr.

    Mange ledere pakker deres budskaber ind i logiske og saglige appelformer, der taler til fornuften. Men forskning viser, at fornuften kun spiller en lille rolle, når vi mennesker træffer be­slutninger. Vi bliver først rigtig overbevist, når en person også formår at vække vores følelser. I OP PÅ ØLKASSEN — 40 virkemidler der forvandler hård strategi til bløde budskaber forklarer forfattern, hvorfor blød kommunikation ind­virker så kraftigt på vores beslutningssystem. Bogen indeholder en værktøjskasse med redskaber til arbejdet med de bløde kommunikationsdiscipliner og 40 praktiske eksempler på virkemidler, der kan forstærke og forlænge effekten af det, du siger

  • - en skriveguide til fagfolk
    af Kresten Bjerg
    217,49 kr.

    Den digitale læsers hjerne er en bog om faglig formidling i digitale medier. Hvis du ligner flertallet af læsere, så vil du foretrække at læse bogen i en papirudgave. Det skyldes, at hjernen har lidt sværere ved at koncentrere sig om digitale tekster end analoge. Det skaber en interessant udfordring, når man udgiver sine fagtekster i digitale medier: Hvordan får man læseren til at koncentrere sig lige så nemt om den digitale tekst som den analoge? De 20 skriveråd i denne bog giver et bud. Bogen indeholder syv centrale kapitler: Det digitale potentiale. Læs om kommunikationssituation, som du skal tage højde for, når du skriver til digitale medier. De digitale medier har potentialer og begrænsninger som alle andre medier. Den digitale læsers hjerne. Bogens skriveråd begrundes med resultater fra læseforskning og kognitiv sprogteori. 20 skriveråd. Skriverådene præsenteres som konkrete skriveråd med mange eksempler. Skriverådenes effekt. De centrale skriveråd er testet i en dansk befolkningsundersøgelse. Se skriverådenes effekt fordelt på alder, køn og uddannelse. Skriveråd og tekstmodeller - oversigt. Når du har brug for en kort oversigt over alle 20 skriveråd. Tjeklisten. Tjeklisten formulerer de 20 skriveråd som korte spørgsmål til din tekst. To gode skriveguides. SFI – Det Nationale Forskningscenter for Velfærd og Koda arbejder målrettet på at formidle fagstof til både andre fagfolk og den brede befolkning. Derfor har de også en skriveguide, som vejleder medarbejderne og forskerne i faglig formidling. Skriveguiderne bygger på de 20 skriveråd fra denne bog, og de er trykt som ”bøger i bogen”. Bogen er målrettet alle fagfolk, der skal formidle i et letlæseligt sprog uden at gå på kompromis med faglig præcision.

  • af Mette Hald
    195,79 kr.

    Personligt lederskab handler om udviklingen af din egen rolle og professionelle identitet i arbejdslivet.Bogen gennemgår de psykologiske elementer af det personlige lederskab. Den beskriver, hvordan læseren kan lære sig selv bedre at kende, bl.a. gennem mindfulness, transaktionsanalyse og assertionstræning. Bogen er ikke en facitliste til selvudvikling, men målet er, at den vil inspirere læseren til at udvikle sit eget ståsted og til at lære sig selv bedre at kende.Personligt lederskab omhandler også klassisk kommunikation og retorik i forhold til egen fremtoning og præsentation. Ved at lære om verbal og nonverbal kommunikation, om stemmens betydning og om personlig power får læseren større gennemslagskraft i den kommunikative situation.Personligt lederskab er skrevet med henblik på videregående uddannelser, især merkantile uddannelser som markedsføringsøkonom, finansøkonom m.fl.

  • - in the service and experience industry
    af Maria Larsen-Zarechnova, Anna Hammershøy & Maria Kirstine Lovén
    356,95 kr.

    Business Communication - in the service industry is a practical textbook about professional communication in service organisations.Each chapter contains special features designed to meet the needs of students and lecturers. These are learning objectives, chapter key takeaways, practice, reflection questions, professionals’ viewpoints, recommended literature lists and original cross-cultural case studies that would allow students put theories, new insights and understanding of multi-faceted communication into practice.The first chapter presents the reader with why it matters to study communication and why communication is too important to leave to chance in service organisations. Thereafter the book elaborates on the building blocks related to communication: the ABC of communication, culture, the skills, communication skills, and profile of the service employee, external communication, integrated communication, and digital communication.The is aimed at student on practical business studies programmes, for example the AP degree in Service, Hospitality and Tourism Management or AP degreee in Commerce Management.

  • af Ezio Pillon & Nana Emilie Grew
    303,95 kr.

    Digitaliseringen har en gennemgribende betydning for mennesker og den verden, vi lever i, og dermed også for marketing generelt og markedskommunikation specielt.Digital marketing og markedskommunikation kombinerer klassisk markedskommunikation med digital marketing og giver læseren hands-on-opgaver og værktøjer til at arbejde med moderne marketing og markedskommunikation i praksis. I de første tre kapitler beskriver og forklarer bogen generelle teorier og modeller. Derefter fokuseres der på den operationelle del af digital marketing og tværmedial markedskommunikation. Kapitel 15 præsenterer en række emner, forfatterne mener, vil præge den umiddelbare fremtid.Afslutningsvis indeholder bogen og det tilhørende website en række cases, som illustrerer det gennemgåede stof.Bogen er rettet mod videregående uddannelser, fx multimediedesigner og markedsføringsøkonom samt til kommunikationsfag på universiteterne.Om forfatterneEzio Pillon er cand.mag. fra Københavns Universitet. Han er lektor på Cphbusiness i bl.a. digital marketing og ekstern lektor på Københavns Universitet i bl.a. tværmedial kommunikation samt konsulent indenfor visuel identitet. Nana Emilie Grew er uddannet cand.merc.(kom) fra CBS i 2008 og har undervist på Cphbusiness siden 2015 indenfor primært digital marketing, e-handel og markedskommunikation. Inden da arbejdede hun i mediebranchen i 7 år inden for marketing, forretningsudvikling og projektledelse.

  • - En grundbog om kulturinstitutioners formidling
    af Casper Hvenegaard Rasmussen
    199,19 kr.

    FORMIDLINGSSTRATEGIER introducerer til kulturformidling forstået som de bestræbelser, de offentligt støttede kulturinstitutioner sætter i værk for, at brugerne kan få viden, oplevelser og muligheder for udfoldelse i relation til kunst og kultur. Med afsæt i kommunikationsteorier skelnes der mellem tre forskellige strategier for kulturformidling. Den første form er den afsenderbaserede. Denne formidlingsstrategi er kendetegnet ved at være en ensrettet kommunikation fra kulturinstitutionerne til brugerne i oplysningens tjeneste. Udgangspunktet er det indhold, som den enkelte institution gerne vil formidle f.eks. bibliotekets samling, museets udstilling eller teatrets repertoire. Den anden form er den modtagerorienterede. Denne formidlingsstrategi er også ensrettet, men her er fokus flyttet fra institutionernes interne forståelser af god kunst og kultur til brugerne. Dette kan udmønte sig i, at kulturinstitutionerne forsøger at tiltrække så mange besøgende som muligt ved at komme brugernes præferencer i møde. Men det kan også handle om, at kulturinstitutionerne forsøger at få en bedre forståelse for, hvorfor brugerne kommer og hvad deres udbytte er.Den tredje form er den dialogorienterede. I denne formidlingsstrategi er kulturinstitutionernes envejskommunikation erstattet med dialog med brugerne. Dette kan ske på mange måder: Kulturhuset kan have kreative værksteder, museet kan udvikle en særudstilling med en særlig brugergruppe, teateret kan invitere brugerne med i den skabende proces og bibliotekerne kan afholde læsekredse, hvor deltagerne får mulighed for at dele deres læseoplevelser. Bogen henvender sig primært til studerende ved universiteter og andre uddannelsesinstitutioner, der beskæftiger sig med den formidling, som praktiseres på de offentligt støttede kulturinstitutioner. Men bogen kan også læses af aktivt udøvende kulturformidlere, dem der administrerer kulturlivet og andre med særlig interesse for emnet.

  • - Den effektive rådgivers DNA
    af Anne Katrine Lund & Helle Petersen
    231,95 kr.

    Hvem kender ikke oplevelsen af at stå forundret og frustreret tilbage efter en rådgivning? Dit input var fagligt vigtigt, men hvad var det, der gjorde, at kunden ikke virkede engageret og måske heller aldrig kommer til at følge dine råd? I SLÅ TIL! Den effektive rådgivers DNA får du inspiration, viden og værktøjer til at gøre en forskel som rådgiver, uanset om du rådgiver inden for jura, økonomi, IT, kommunikation, HR eller noget helt sjette. Forfatterne giver skarpe råd til, hvordan du skærper din gennemslagskraft, så du bliver hørt, og din rådgivning virker strategisk, retorisk og psykologisk. I bogen får du ny inspiration fra international forskning, gode råd fra internationale guruer og garvede rådgivere i toppen af de danske organisationer – fra ministerier til globale virksomheder.

  • - Kvalificering af professionelle hverdagsdialoger gennem tredje generations coaching ®
    af Reinhard Stelter
    243,59 kr.

    Hvad kendetegner den bæredygtige og meningsfulde samtale, der giver værdi for samtaleparterne? Ikke alle samtaler og dialogtyper er hjælpsomme og nyttige for den enkelte person. Det er vigtigt at forstå såvel den sociale som den organisatoriske ramme for samtalen for at kunne give den værdi og mening. Dialogen er med til at sikre os mennesker et holdepunkt og en integritet i vores måde at agere i verden på. Stopper vi op og dvæler i dialogen, åbner der sig nye muligheder for en grundlæggende forståelse af os selv og hinanden. Hvis vi virkelig lytter til os selv og den anden i dialogen, bliver den ikke et quick fix, men en bæredygtig, meningsfuld samtale, hvor vi kan finde vores etiske ståsted og egne personlige værdier. Reinhard Stelter forholder sig til de kritiske stemmer, der har rejst sig i forhold til coaching, og som er berettiget, når coaching betragtes som middel til optimering af den enkeltes præstationsræs og som simpelt motivationsinstrument. Han vil give mod til at føre samtaler som del af din (professionelle) hverdag. Tredje generations coaching® bliver grundlag for en søgen efter en bæredygtig, frugtbar og åben dialogform, som kan bruges i mange livskontekster. Som læser bliver du inviteret til at føre dialoger, der beriger både dig selv og din samtalepartner – vel vidende, at dialogholderen, fx coachen, har et særligt ansvar for dialogens fremgang. Bogen henvender sig til dig, der ønsker at styrke dine evner som samskabende dialogpartner – uanset om du er coach, mentor, psykolog, pædagog, lærer, leder,sygeplejerske, anden støtteperson eller ven. "Vi inviteres på den bedste tur gennem et coachinglandskab, jeg nogensinde har set og oplevet." - Vibe Strøier, specialist og supervisor i psykoterapiog arbejds- og organisationspsykologi "Denne lille bog giver i koncentreret og overskuelig form et overblik over hovedtemaet i coaching med dets evige aktualitet: Hvordan taler jeg således, at mine ord befrier – ikke kun fokuspersonen, men også mig selv? Enhver follower af Reinhard Stelter må føle, at den er kærkommen." - Ole Fogh Kirkeby, professor i ledelsesfilosofi på CBS

  • - mediernes rolle i social og kulturel forandring
    af Stig Hjarvard, Kirsten Frandsen, Mikkel Fugl Eskjær, mfl.
    264,95 kr.

    Medialisering har vundet frem som et centralt begreb til forståelse af mediernes samspil med kultur og samfund. På samme måde som ’globalisering’ og ’individualisering’ er vigtige begreber til at forstå moderne samfund, er ’medialisering’ blevet en begrebsmæssig ramme til at forstå, hvordan både massemedier og digitale netværksmedier er blevet en integreret del af kulturelle praksisser og samfundsinstitutioners virke.Medialiseringen er en af det moderne samfunds centrale dynamikker, men hvor fx globaliseringen og individualiseringen længe har været på dagsordenen i humanistisk og samfundsvidenskabelig forskning, er forskning i medialiseringen af kultur og samfund først for alvor ved etablere sig i den internationale forskning i disse år. Denne bog bidrager til at udvikle dette teoretiske og analytiske perspektiv i en dansk sammenhæng.Bogen er opbygget således, at der først gives en grundig indføring i medialiseringsteorien og medialiseringsbegrebets nuancer og forskellige inspirationskilder. Dernæst udfoldes og diskuteres teorien i en række konkrete analyser af forskellige samfundsmæssige og kulturelle områder: idræt, børns leg, forældreskab, religion, politik, konflikter samt frivillighedsorganisationers arbejde.Bogens målgruppe er undervisere og studerende på videregående uddannelser ved medie- og kommunikationsuddannelser.

  • - Guide til effektiv kommunikation
    af Malene Bjerre
    153,95 kr.

    Kunden skal i centrum, hvis virksomheden vil nå sit mål med kommunikationen. Så enkelt er det! Har du oplevet at få det afvisende elevatorblik af en butiksekspedient? Har du prøvet at modtage et uforståeligt brev fra en myndighed eller en virksomhed? Så ved du hvordan det føles, når ekspedienten eller brevskriveren glemmer at sætte sig i kundens sted. I Mød din kunde – Guide til effektiv kommunikation viser Malene Bjerre, hvad der sker, når modtageren er i centrum. Hun kommer med ideer, tricks og genveje til at mærke sin kunde og fornemme, hvad modtageren har behov for – i stedet for kun at have sig selv og virksomhedens ønsker på dagsordenen. Mød din kunde handler om, hvorfor det er vigtigt at møde sin kunde i virksomhedens kommunikation. Læs, hvordan du gør – og hvad der sker, når du glemmer at gøre det. Berlingske gav Mød din kunde 3 stjerner: "Glæd dine kunder ved at læse Mød din kunde. De er sjældent samme sted, som du er. Derfor skal en god salgs- og formidlingsindsats være det, som sikrer, at I er det samme sted."

  • af Kirsten Matzen
    356,95 kr.

    Denne bog samler viden om ledelseskommunikation, så du får et koncentrat af relevante teorier, metoder og modeller ét sted – det hele kombineret med praktiske eksempler fra den virkelige verden. Første del af bogen handler om interpersonel kommunikation – kommunikation mellem mennesker. Denne del giver samtidig et historisk oprids over ledelseskommunikation fra 1950’erne til i dag. Anden del af bogen handler om organisationskommunikation. Begrebet dækker over flere forskellige kommunikative discipliner som fx storytelling, public relations, værdikommunikation, forandringskommunikation, krisekommunikation og intern kommunikation. Efter hvert kapitel er der en oversigt over kapitlets centrale begreber, en række refleksionsspørgsmål og en litteraturliste, hvor du kan gå i dybden med det præsenterede materiale. Ledelseskommunikation retter sig mod akademiuddannelser, diplom- og professionsuddannelser, men kan også med fordel læses som fag- og opslagsbog af ledere og praktikere med interesse for ledelseskommunikation.

  • af Kirsten Møller Wissing & Steen Olesen
    442,95 kr.

    Afsætningsstrategi er en ny lærebog, der giver en helhedsforståelse for grundlæggende afsætningsmæssige forhold, begreber, modeller og værktøjer.Lærebogen giver læseren overblikket over, hvordan markedsføring, strategisk planlægning, konkurrentanalyse og segmentering kan spille sammen og styrke salget af virksomhedens produkter. Bogens kapitler gennemgår: Grundlæggende afsætningsbegreber Metode Styringsgrundlaget i virksomheden Planlægningsniveauer og markedsføringsfunktionen Virksomhedens interne forhold Produkters livsforløb - porteføljestyring Virksomhedens forretnings- og vækststrategier Virksomhedens eksterne forhold Branche og konkurrentanalyse Juridiske forhold - konkurrenceret Virksomhedens økonomiske situation Virksomhedens samlede forretningsplanDet er bogens formål, at læseren efterfølgende i praksis kan bidrage til, analysere og løse virksomhedens nationale og internationale salgs- og markedsføringsopgaver.Bogen er rettet mod faget Afsætningsstrategi på Akademiuddannelserne

  • - 6 trin til god dialog på arbejdspladsen
    af Birgitte Sally
    231,95 kr.

    Vi går rundt og regner med, at alle andre mennesker er nærmest ligesom os selv. Og bliver meget forundrede eller sure og kede af det, når de reagerer på en helt anden måde, end vi selv ville have gjort. Personlig kommunikation giver input til, hvordan man kan kigge på sin egen kommunikation, så man ved, hvad man bringer med ind i samspillet med andre. Hvis man ikke ved, hvilke roller man indtager, kan man heller ikke ændre på dem. Man skal fx lære sin ”ømme tæer” at kende og blive bevidst om sine (oftest uformulerede) leveregler: Hvilke automatiske reaktioner har jeg i min kommunikation? Bogen lægger også op til, at man får kigget på sig selv i forhold til de andre: kollegerne, medarbejderne, chefen … og lærer en at sætte rammer for kommunikation. Der er grundige fif og værktøjer til at underbygge kommunikationen med sin krop og stemme – og konkrete råd om, hvordan man får det mest hensigtsmæssige frem i situationen. Og værktøjer til at arbejde konstruktivt med konflikter, at give og modtage kritik, at håndtere sine følelser i kommunikationen og meget mere. Personlig kommunikation hjælper til at få en god dialog på arbejdspladsen. Læs anmeldelse fra borsen.dk.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.