Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af W. Chan Kim
    232,95 kr.

    "Kim and Mauborgne reveal the distinct advantages of nondisruptive creation to business and society, showing how this bold new approach to innovation allows companies to grow while also being a force for good. With examples that cut across all sectors of the economy and a practical framework for guiding innovation efforts, this book shows why nondisruptive creation matters to all of us and why it's about to become a lot more important in the future; how to create innovation strategies that trigger nondisruptive creation instead of disruption; how to identify and execute on nondisruptive opportunities; and how companies can more thoughtfully pursue their growth and innovation strategies in a way that better balances business and society"--

  • - Det her er en håndbog for nytænkere, banebrydere og rebeller, der vil trodse forældede forretningsmodeller og designe morgendagens virksomheder …
    af Alexander Osterwalder & Yves Pigneur
    307,95 kr.

    Det er svært at lave en forretningsmodel, fordi der er så mange ting at tage hensyn til, og fordi de fleste er usikre på, om de kan. Med denne bog får læseren en meget enkel og let tilgængelig skabelon til at lave en forretningsmodel. Det er en håndbog for nytænkere, banebrydere og rebeller med ambitioner om at trodse forældede forretningsmodeller og designe morgendagens virksomheder. Det er en bog for forretningsmodel-generationen. Bogen er en af de mest omtalte business-bøger inden for de seneste år. Fordi bogen er super brugbar for både store og små virksomheder og også enmandsvirksomheder, og derfor er den faktisk allerede blevet populær i Danmark. Hvordan laver man så en forretningsmodel? Jo, man udfylder et ”strategilærred”, som er en skabelon, med de ting, man skal bruge, og så er man i gang, let og elegant, uanset hvilken forretning man ønsker at lave, eller hvad man arbejder med.

  • - Den ædle kunst at spørge ydmygt i stedet for at belære
    af Edgar H. Schein
    231,95 kr.

    Ydmyg spørgen er den ædle kunst at få den anden til at fortælle frit, at stille spørgsmål, som man ikke i forvejen kender svaret på, og at opbygge en relation baseret på nysgerrighed og interesse for den anden.Når vi interagerer med andre mennesker – især dem, vi skal lede – sker det alt for ofte, at vi bare fortæller dem, hvad vi tror, de har brug for vide. Og det virker sjældent efter hensigten. Vi skal i stedet lære at spørge, at spørge ydmygt, med ægte interesse. Vi skal overvinde de kulturelle, organisatoriske og psykologiske barrierer, der afholder os fra at spørge, fordi, når vi spørger ydmygt, bliver vi bedre til at udvikle nye ideer, at undgå katastrofale fejl og vi opnår autentiske relationer baseret på tillid og respekt.At spørge styrker vores manøvredygtighed overfor vores medmennesker og i de organisationer, vi er i.

  • af Steffen Stubager
    217,95 kr.

    Dette er et anderledes portræt af skibsrederen og millionæren, Lars Juhl, der levede i overhalingsbanen, indtil han en dag faldt død om – og tog sit liv op til revision. En universel historie om den bagside af medaljen, som jagten på rigdom og anerkendelse kan have. Mit navn er Lars Juhl, og jeg har fucket mit liv op er et hæsblæsende, gribende og ærligt portræt af millionæren og skibsrederen Lars Juhl. Det er historien om erhvervsmanden, som tjente millioner af kroner, havde 45 skibe og kontorer på seks kontinenter. Han var så rig, at han købte dådyr for sjov, en hær af dyre biler og forkælede sin kone med fuldblodsheste, som om de var blomster. Men en eftermiddag faldt han død om på stuegulvet. Han overlevede og begyndte bagefter at tage sit liv op til revision. Som han selv udtrykker det: ”Først for sent lærte jeg alt, jeg burde have vidst. Alt, hvad jeg med et knips ville have ofret hele min formue på at have vidst.” Journalisten Steffen Stubager skrev for første gang Lars Juhls historie i en artikel i Morgenavisen Jyllands-Posten. Artiklen blev på nettet en af de mest delte og læste i Danmark, fordi den er en universel fortælling om medaljens dunkle bagside, om grådighed og om at glemme livets vigtigste værdier i jagten efter penge, storhed, succes og eventyr. Fortællingen kan vi alle spejle os i, og den bliver nu i bogen Mit navn er Lars Juhl, og jeg har fucket mit liv op bredt helt ud.

  • af Palle Schmidt
    252,95 kr.

    SOLO er en survival guide til dig, der er kreativ og går med drømmen om at starte dit eget, men måske ikke tør at sige dit faste job op og tage springet. Dig, der netop er sprunget ud i det og bokser med en masse spørgsmål om, hvordan du bedst muligt omsætter dine kreative evner til en levevej. Dig, der har været i gang i nogle år, men har brug for nye perspektiver på, hvordan du driver din virksomhed videre og skaber en mere solid økonomi, så der bliver mere plads til det, du brænder for – at være kreativ. Palle Schmidt har skrevet en personligt vinklet karrierebog, der indeholder en masse konkret viden om alt fra kreativitet, disciplin, produktivitet, skat og regnskab til strategi, netværk og kundepleje. Med SOLO vil han inspirere dig, klæde dig godt på og give dig modet til at stikke til søs som selvstændig. Han giver dig en masse praktiske redskaber, der skal hjælpe dig med at holde kursen i din lille båd på det store bølgende hav af muligheder, der byder sig i livet som kreativ freelancer. SOLO indeholder desuden interviews med kreative mennesker, der lever af det, de er gode til – herunder Anders Matthesen, Kim Fupz Aakeson, Nikolaj Peyk, Renée Toft Simonsen og Maren Uthaug.

  • - tag hul på dit 3. arbejdsliv
    af Abelone Glahn
    247,95 kr.

    »Det er som at være ung igen.« »Jeg besluttede, at jeg kun ville lave lystfyldt arbejde. Jeg har tjent det halve, men været dobbelt så glad.«Sådan lyder det fra et par af de medvirkende i Senior og selvstændig. De har valgt at skrotte pensionen og stedet arbejde videre efter den officielle pensionsalder – men nu som selvstændige.Senior og selvstændig er bogen til dig, der er tæt på eller har nået pensionsalderen, men som ikke er færdig med ­arbejdsmarkedet. Du har stadig lyst til at arbejde, men vil selv bestemme over din tid og over arbejdets indhold og omfang. Bogen giver dig ­inspiration og praktisk vejledning til, hvordan du kan komme i gang med din egen lille virksomhed. I bogens første del kan du læse om 15 seniorer, der har fundet en ny arbejdsidentitet, om deres erfaringer og det, der driver dem. Du møder ledelseskonsulenten, handymanden, bed & breakfast-parret, it-programmøren, strikkeeksperten, smykkedesigneren, oversætteren, skolelederen, parterapeuterne, podcasteren, arkitekten og familierådgiveren.Bogens anden del fortæller, hvad du skal være opmærksom på. Lige fra hvordan du opretter en virksomhed over forretningsplan, helbred og økonomisk service­eftersyn til markedsføring, netværk, kunder og konkurrenter. Abelone Glahn er kommunikationsrådgiver, har skrevet en lang række bøger og blogger om downsizing af boligen på vej ind i den tredje alder.

  • af Torben Ballegaard
    268,94 kr.

    Torben Ballegaard giver næring til det ambitiøse og engagerede bestyrelsesmedlem, som gennem sit hverv ønsker at tilføre reel værdi til virksomheden.Bestyrelsens eksistensberettigelse er ikke kun at sikre forsvarlig bagudrettet kontrol med selskabet, men i lige så høj grad at være en aktiv værdiskaber af fremtiden. Bestyrelsen skal med sin sunde fornuft rådgive, vejlede og støtte virksomhedens ledelse og kunne forstå det globale landskab, som virksomheden fungerer i, og det potentiale, den står over for. Bestyrelsen skal lytte til virksomhedens kunder, leverandører og interessenter. Den skal på helt jordnær vis forstå virksomhedens fundamentale værdiskabelse, forretningsmodel og kultur og dens samspil med sine omgivelser.På den baggrund skal bestyrelsen – med gode spørgsmål – bidrage til udviklingen af virksomhedens strategi, og den skal forvisse sig om, at strategien virkeliggøres. Derved bidrager bestyrelsen for alvor til virksomhedens liv og vækst.

  • - Are You Ready to Reinvent Your Organization?
    af Aaron Dignan
    105,95 - 145,95 kr.

  • - Techgiganter og ytringsfrihed
    af Frederik Stjernfelt & Anne Mette Lauritzen
    73,95 - 198,95 kr.

    "Dit opslag er blevet fjernet" Flere og flere møder sådanne beskeder på Google, Facebook, Twitter og andre steder. Techgiganterne er i færd med at omforme hele offentligheden. Engang troede vi, at de fremmede oplysning, myndiggørelse og ytringsfrihed. En oplysningens guldalder. Nu oplever vi, at de fjerner ytringer, fanger folk i ekkokamre, bekæmper rettigheder, forvrider offentligheden og kapitaliserer ytringsfriheden. Denne bog beskriver ytringsfrihedens nye vilkår på internettet, kritiserer techgiganternes voksende magt – og foreslår alternativer.

  • - Kunsten at overhale konkurrenter gennem demokratisk ejerskab
    af Andreas Pinstrup Jørgensen
    247,95 kr.

    I en blanding af analyser og personlige møder med ledere og medarbejdere kommer bogen bag om styrker og udfordringer ved forskellige former for medarbejdereje. Fælles for alle er, at medeje generelt bidrager til større produktivitet og stabilitet, bedre økonomi og en helt særlig entreprenørånd målt op imod andre typer af ejerskab. Alligevel halter Danmark, andelsbevægelsens hjemland, markant bagud i forhold til de lande, vi normalt sammenligner os med, når det gælder tilkomsten af medarbejderejede virksomheder.Hvordan vi kommer vi videre, og hvordan kan man konkret gribe det an, hvis man vil gøre sine medarbejdere til medejere giver bogen konkrete bud på.

  • - Immaterialret
    af Madsen P
    568,95 kr.

    Markedsret Del 3 foreligger nu i en 6. udgave, som har fokus på nogle af de mest erhvervsrelevante dele af immaterialretten, dvs. de lovbestemte enerettigheder som er knyttet til fremstilling og salg af produkter (i bred forstand) samt – ikke mindst – til brug af særlige forretningskendetegn, hvilket først og fremmest vil sige varemærker.Fremstillingen knytter sig til "Markedsret Del 1" om konkurrencebegrænsningsretten, som udkom i 6. udgave i 2014, og "Markedsret Del 2" om markedsføringsret og konkurrenceværn, som udkom i 6. udgave i 2015.Trilogien skal ses som et hele, og kapitlerne er nummereret fortløbende, således at denne Del 3 starter med kapitel 5. Fremstillingerne i de enkelte dele kan dog også læses og benyttes hver for sig - som praktiske opslagsbøger eller som undervisningsgrundlag på de respektive områder. Indholdsoversigt:Kapitel 5. Lovbestemte enerettigheder. Produkt- og kendetegnsbeskyttelse1. Indledende om immaterialrettens lovbestemte enerettigheder2. Det internationale aspekt3. Ophavsret4. Patentret5. Brugsmodelret6. Topografiret – halvledere (chips)7. Designret8. Varemærkeret9. Retshåndhævelse og sanktioner10. Særligt om virksomhedsnavneretForkortelseslisteLitteraturlisteDomsregisterStikordsregister

  • - LEGO, ECCO og Bestseller og de nye milliardærer
    af Søren Jakobsen
    235,95 kr.

    Arvingerne er beretningen om de tre styrtende rige familier bag LEGO, ECCO og Bestseller – om hårdt arbejde, held og talent; om familiestridigheder, børnemilliardærer og social opstigning; om vilde investeringer, ekstravagance og formuer i skattely; men ikke mindst om, hvad der sker, hvis danske familievirksomheder mister deres lovhjemmel til at lade arbejdspladser og formuer gå i arv fra en generation til den næste.Seks ud af ti private arbejdspladser i Danmark er i familieeje, og op imod 40 procent af omsætningen i den private sektor kommer fra familievirksomheder. Hvordan arv og skifte i disse familievirksomheder foregår, er derfor ikke kun en privatsag, men også et samfundsanliggende.

  • af Donald Miller
    145,95 kr.

  • - Roccamore-stifter, ceo, cirkusprinsesse, opfinder, kreativ direktør, hustler, debattør og feminist
    af Frederikke Antonie Schmidt
    122,95 - 197,95 kr.

    Frederikke Antonie Schmidt har sat sig for at hjælpe kvinder til at stå stærkere – i sko. Som hun siger: Man kan måle min egen usikkerhed på højden af mine hæle. Jo højere hæle desto mere usikker. Hun har derfor udviklet sko med hæle, som man faktisk kan holde ud at gå i. Her er historien om kvinden bag Roccamore, som insisterer på at bære lyserødt, at larme, og at gøre tingene på sin egen måde. En indsigtsfuld og morsom beretning om livet som kvindelig iværksætter.

  • af Gem Barton
    195,95 kr.

    . Neue Ausgabe mit 13 neuen Fallstudien und einem neuen Kapitel darüber, was den Unterschied macht. Für Kreative, die selbständig im Bereich Design arbeiten (wollen). Enthält reale und inspirierende Beispiele

  • af Rebecca Giblin
    105,95 kr.

    A FINANCIAL TIMES BOOK OF THE YEARA call to action for the creative class and labour movement to rally against the power of Big Tech and Big Media.Corporate concentration has breached the stratosphere, as have corporate profits. An ever-expanding constellation of industries are now monopolies (where sellers have excessive power over buyers) or monopsonies (where buyers hold the whip hand over sellers) ¿ or both.Scholar Rebecca Giblin and writer and activist Cory Doctorow argue we¿re in a new era of `chokepoint capitalism¿, with exploitative businesses creating insurmountable barriers to competition that enable them to capture value that should rightfully go to others. All workers are weakened by this, but the problem is especially well illustrated by the plight of creative workers. From Amazon¿s use of digital rights management and bundling to radically change the economics of book publishing, to Google and Facebook¿s siphoning away of ad revenues from news media, and the Big Three record labels¿ use of inordinately long contracts to up their own margins at the cost of artists, chokepoints are everywhere.By analysing book publishing and news, live music and music streaming, screenwriting, radio, and more, Giblin and Doctorow deftly show how powerful corporations construct `anti-competitive flywheels¿ designed to lock in users and suppliers, make their markets hostile to new entrants, and then force workers and suppliers to accept unfairly low prices.Chokepoint Capitalism is a call to workers of all sectors to unite to help smash these chokepoints and take back the power and profit that¿s being heisted away ¿ before it¿s too late.

  • af Asbjørn Molly, Hanne V. Moltke, Ida Gamborg Nielsen & mfl.
    216,95 - 227,95 kr.

    Organisationer, der har været igennem fyringer eller store omlægninger, har ofte travlt med at tage sig af dem, der er afskediget. Men hvad med de medarbejdere, der er tilbage i organisationen? Typisk kæmper de med at finde arbejdsglæden og mangler hjælp til at genorientere sig i en organisation, der skal løbe hurtigere og arbejde mere effektivt. LEDELSE EFTER FYRINGER handler om, hvordan organisationer håndterer tabet af kolleger, genfinder mål og retning og reorganiserer arbejdsprocesser og arbejdsfællesskaber, så de tilbageværende medarbejdere kan løfte organisationen videre. Bogen henvender sig til ledere, HR-afdelinger, tillids-og arbejdsmiljørepræsentanter og konsulenter. ”Med tidens tendens til at lægge sit fokus så mange forkerte steder, er det glædeligt, at nogen endelig retter luppen mod en voksende gruppe af medarbejdere i det moderne arbejdsliv. Det er en vigtig bog med et vigtigt budskab og et seriøst bud på, hvad man kan og bør stille op med alle de efterladte.” – Alexandra Krautwald, stifter af Composing A/S,forfatter og blogger på Dagbladet Børsen ”Bogen beskriver praksisnært, hvordan vi som ledere kan være i det krydsfelt, hvor vi på den ene side skal anerkende alle parter i forandringerne, samtidig med at vi fastholder fokus på målet med tilpasningerne og udviklingen af et fortsat attraktivt arbejdsliv for de ansatte, som skal drive organisationen videre efter nedskæringerne.” – Randi Faldt, sektorchef og Lene Skov, TeamlederHR, IT og Digitalisering, Lolland Kommune ”Ledelsesmæssigt fokus på tiden efter fyringer er et helt afgørende konkurrenceparameter for alle virksomheder, som opererer i stadigt mere omskiftelige markeder.” – Niels Grøn Seirup, Underdirektør, DI

  • - Værktøjer og metoder til værdiskabende rådgivning
    af Birgitte Nortvig
    247,95 kr.

    Rådgivning er en kompleks proces, der kræver indsigt i de irrationelle elementer, som ofte opstår under en rådgivning. For at bidrage til en værdiskabende rådgivning har rådgiveren brug for en rådgiverfaglighed, der inkluderer metoder og værktøjer, som rækker ud over rådgiverens faglige ekspertise, og hindrer den enkelte rådgiver i at brænde ud og føle sig professionel ensom.Når bevidstheden bliver skærpet, i forhold til de følelser og bagvedliggende historier der er i spil hos en selv, den rådgivne og mellem de involverede, bliver der åbnet op for nye handlerum og erfaringsudveksling med andre rådgivere.Rådgiverhåndbogen giver dig viden om og værktøjer til:Den psykologiske del af rådgivningsarbejdetEvnen til at positionere sig værdiskabendeVærdiskabende kommunikation og spørgemetodikVurdering og evaluering af rådgivningenRådgiverfaglighedens metoder konkretiseres med afsæt i cases fra rådgivernes hverdag opsamlet og gennemarbejdet af Birgitte Nortvig.Birgitte Nortvig har arbejdet med relationer og kommunikation gennem de sidste 20 år. Hun har stået for strategiske udviklingsprojekter, supervision og rådgiveruddannelser for private, statslige, kommunale og politiske organisationer og fagforeninger. Birgitte Nortvig har tidligere arbejdet som leder samt udviklings- og proceskonsulent. Siden 2008 har hun været selvstændig og etablerede sin nuværende konsulentvirksomhed ”Birgitte Nortvig – fra strategi til handling” tilbage i 2013. Hun er desuden ekstern lektor på DTU.

  • af Marnie Stockman
    217,95 - 352,95 kr.

  • af Adam Coffey
    177,95 - 322,95 kr.

  • af Lennie Larkin
    394,95 kr.

    "With practical, step-by-step instructions and on-the-ground examples at every scale, Flower Farming for Profit is a comprehensive, beautiful guide to achieving profitability as a cut flower farmer. When Lennie Larkin set out to become a flower farmer, she found all sorts of resources about growing flowers but a scarcity of reliable information on how to build a profitable cut flower business. How do you create efficient systems and adequately value your own time and effort through your pricing? When and how should you consider scaling up your farm? How can you make doing what you love support you financially? In Flower Farming for Profit, Larkin answers these questions-and many, many more. With instructive lessons and savvy business tips from her own and other successful farms around the world, she explores: -The diverse challenges of both wholesale and retail sales channels, from florists and farm stands to farmers markets -Streamlining weddings for the farmer-florist, from communications to floral design -Efficient recordkeeping and bookkeeping -Steps for conducting your own cost-of-production analysis -Marketing and growth strategies -Business planning, goal setting, and making financial projections -Crop planning based on local climatic conditions, market demand, and sales projections The cut flower industry continues to experience wild growth. To successfully do what they love while expanding the market for sustainably produced flowers, new and experienced farmers alike must deliberately step back from the field and into the office. Flower Farming for Profit is a one-of-a-kind guide to creating the type of numbers-driven business that will allow individual farms to prosper and local flower economies to thrive"--

  • af Patrick Bet-David
    264,95 kr.

    "What's the difference between your competitor and your enemy? You know who your competitors are. You keep tabs on them regularly, and can list them calmly, along with their strengths and weaknesses. But your enemies are a whole other matter. They're the haters and the doubters who said you'd never make it, the ones who stomped on your dreams. When you think about your enemies, you can't stop the strong feelings rising up. In Choose Your Enemies Wisely, Patrick Bet-David, #1 Wall Street Journal bestselling author, founder of Valuetainment, and host of The PBD Podcast, shows how to harness emotion to turbocharge your business, dominate this year, and grow for generations after. But first, you need to choose your enemies wisely. Bet-David has spent years perfecting the system that led to the knockout success of his own financial services company. Now, Bet-David shares the secret behind this system: his 12 Business Building Blocks, which will teach you how to seamlessly blend emotion and logic in your business plan. Both a practical document for achieving goals and the fuel needed to fire up yourself and your team, this plan goes beyond the "how" and digs deeper into the "why": not only how you'll get funding, but why you need long-term vision; why you must build a culture that makes employees want to run through walls; why you have to know the enemy you're out to prove wrong. Straightforward and simple, the steps in this book will lead you to move the levers that create exponential growth and lasting success. Read Choose Your Enemies Wisely if you are a visionary, dreamer, and big thinker. Where you are now in your business journey doesn't matter. By following Bet-David's plan, you will set up your business for sustainable success and accomplish your most audacious goals"--

  • af Michael Forsythe & Walt Bogdanich
    127,95 kr.

  • af Catherine Sylvestre
    322,95 kr.

    The Winter Market Gardener is a guide to year-round vegetable production. Based on years of experimentation in techniques, tools, and cultivars, it presents planting, care, and harvesting details for dozens of winter crops that earn money and provide the highest quality, most delicious produce for local markets.

  • - The Unexpected Paths to Success from the World's Most Inspiring Entrepreneurs
    af Guy Raz
    175,95 - 274,95 kr.

  • - De nye monopoler vs. folkets vilje
    af Barry C. Lynn
    297,95 kr.

    Barry C. Lynn, en af Amerikas mest fremtrædende samtidstænkere, giver os en tydelig illustration af, hvor grelt det står til med friheden, efter den er blevet overtaget af Amerikas nye giga-monopoler. Amerikanere tørster efter frihed, og diskussioner om hvor meget frihed der skal til for at købe et våben, få en abort, gifte sig af kærlighed eller skifte køn fylder meget i medierne. Kampen for frisættelse fra statens reguleringer og oprør mod regeltyranni er et ideal for mange. Alligevel begynder amerikanerne først nu at indse det, som måske er den største trussel mod frihed i flere århundreder: Den ekstreme og hurtigvoksende koncentration af økonomisk magt. Store monopoler kontrollerer i dag næsten alle hjørner af den amerikanske økonomi. Konsekvensen er ikke kun lavere lønninger og højere priser, hvilket er et naturligt resultat af magtens og velstandens koncentration på meget få hænder. Også arbejdskraftens mobilitet, muligheden for at starte små virksomheder og se dem blomstre er udfordret. Kombineret med de store onlinemonopoler som Google og Amazons fremgang, skabes der grobund for en verden, hvor få, store konglomerater dels forringer den almindelige borgers generelle livskvalitet gennem dårligere lønninger og vilkår på arbejdspladsen, dels dikterer hvordan borgerne tænker, hvem de kommer i forbindelse med, og hvilket billede af omverdenen de præsenteres for. Hvordan stemmer det overens med USA’s fremherskende frihedsideal? Det undersøger Barry C. Lynn i Fri os fra alle herskere.

  • af Erik Werlauff & Jytte Heje Mikkelsen
    103,95 kr.

    Bogen behandler spørgsmål om fondsbegrebet, de erhvervsdrivende fondes særlige forhold, begrebet ´erhvervsdrivende´, kravene til fondenes vedtægter og muligheden for at foretage ændringer deri. Desuden beskrives myndighedernes opgaver, herunder både Erhvervs- og Selskabsstyrelsens og Civilstyrelsens opgaver, fondens grundkapital og frie reserver, dens bestyrelses- og eventuelle direktionsforhold, årsrapporten og regnskabsmødet, uddelinger fra fonden, granskning og erstatning samt en række relevante skatte-, afgifts- og arvespørgsmål.I bogen er der nyttige råd og vink til fondene og deres rådgivere, og bogens skatte- og afgiftsretlige afsnit rummer modeller og forslag til generationsskifte mv.Forfatterne giver i bogen en lang række praktiske eksempler på løsningen af de behandlede fondsretlige spørgsmål.

  • af Tiko (Cape Peninsula University of Technology Iyamu
    449,95 - 1.464,95 kr.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.