Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Det er svært at lave en forretningsmodel, fordi der er så mange ting at tage hensyn til, og fordi de fleste er usikre på, om de kan. Med denne bog får læseren en meget enkel og let tilgængelig skabelon til at lave en forretningsmodel. Det er en håndbog for nytænkere, banebrydere og rebeller med ambitioner om at trodse forældede forretningsmodeller og designe morgendagens virksomheder. Det er en bog for forretningsmodel-generationen. Bogen er en af de mest omtalte business-bøger inden for de seneste år. Fordi bogen er super brugbar for både store og små virksomheder og også enmandsvirksomheder, og derfor er den faktisk allerede blevet populær i Danmark. Hvordan laver man så en forretningsmodel? Jo, man udfylder et ”strategilærred”, som er en skabelon, med de ting, man skal bruge, og så er man i gang, let og elegant, uanset hvilken forretning man ønsker at lave, eller hvad man arbejder med.
SOLO er en survival guide til dig, der er kreativ og går med drømmen om at starte dit eget, men måske ikke tør at sige dit faste job op og tage springet. Dig, der netop er sprunget ud i det og bokser med en masse spørgsmål om, hvordan du bedst muligt omsætter dine kreative evner til en levevej. Dig, der har været i gang i nogle år, men har brug for nye perspektiver på, hvordan du driver din virksomhed videre og skaber en mere solid økonomi, så der bliver mere plads til det, du brænder for – at være kreativ. Palle Schmidt har skrevet en personligt vinklet karrierebog, der indeholder en masse konkret viden om alt fra kreativitet, disciplin, produktivitet, skat og regnskab til strategi, netværk og kundepleje. Med SOLO vil han inspirere dig, klæde dig godt på og give dig modet til at stikke til søs som selvstændig. Han giver dig en masse praktiske redskaber, der skal hjælpe dig med at holde kursen i din lille båd på det store bølgende hav af muligheder, der byder sig i livet som kreativ freelancer. SOLO indeholder desuden interviews med kreative mennesker, der lever af det, de er gode til – herunder Anders Matthesen, Kim Fupz Aakeson, Nikolaj Peyk, Renée Toft Simonsen og Maren Uthaug.
»Det er som at være ung igen.« »Jeg besluttede, at jeg kun ville lave lystfyldt arbejde. Jeg har tjent det halve, men været dobbelt så glad.«Sådan lyder det fra et par af de medvirkende i Senior og selvstændig. De har valgt at skrotte pensionen og stedet arbejde videre efter den officielle pensionsalder – men nu som selvstændige.Senior og selvstændig er bogen til dig, der er tæt på eller har nået pensionsalderen, men som ikke er færdig med arbejdsmarkedet. Du har stadig lyst til at arbejde, men vil selv bestemme over din tid og over arbejdets indhold og omfang. Bogen giver dig inspiration og praktisk vejledning til, hvordan du kan komme i gang med din egen lille virksomhed. I bogens første del kan du læse om 15 seniorer, der har fundet en ny arbejdsidentitet, om deres erfaringer og det, der driver dem. Du møder ledelseskonsulenten, handymanden, bed & breakfast-parret, it-programmøren, strikkeeksperten, smykkedesigneren, oversætteren, skolelederen, parterapeuterne, podcasteren, arkitekten og familierådgiveren.Bogens anden del fortæller, hvad du skal være opmærksom på. Lige fra hvordan du opretter en virksomhed over forretningsplan, helbred og økonomisk serviceeftersyn til markedsføring, netværk, kunder og konkurrenter. Abelone Glahn er kommunikationsrådgiver, har skrevet en lang række bøger og blogger om downsizing af boligen på vej ind i den tredje alder.
Wall Street Journal BestsellerLearn to conquer the one real hurdle to scaling your company and growing rich: TimeHow you use your free time will make or break your success. The secret? It’s not about working harder or finding more time to do work. It’s about designing the freedom to engage in the high-value work that brings you energy and fulfillment. This is at the heart of the message that has made Dan Martell the world’s most popular SaaS (Software-as-a-Service) coach. Now, in his first book, Buy Back Your Time, he teaches entrepreneurs at every level how to scale their business, fast, while avoiding burnout. Trading money for time—that is, literally buying back free space in your calendar—will give you more financial success than you ever dreamed was possible.With over two decades of experience as a serial entrepreneur and founder, Dan Martell will teach you the secrets to work less and play more while building an empire. He’ll dig into the practical steps that will allow you to start buying back time immediately, while also developing operating procedures and hiring practices that will ensure rapid and robust growth. And he will teach you how to invest in your newfound time wisely—at work and at home—so you keep building your empire while living your best life. Buy Back Your Time is the definitive guide for entrepreneurs at every level on how to succeed in business while enjoying more freedom than you ever imagined.
Rådgivning er en kompleks proces, der kræver indsigt i de irrationelle elementer, som ofte opstår under en rådgivning. For at bidrage til en værdiskabende rådgivning har rådgiveren brug for en rådgiverfaglighed, der inkluderer metoder og værktøjer, som rækker ud over rådgiverens faglige ekspertise, og hindrer den enkelte rådgiver i at brænde ud og føle sig professionel ensom.Når bevidstheden bliver skærpet, i forhold til de følelser og bagvedliggende historier der er i spil hos en selv, den rådgivne og mellem de involverede, bliver der åbnet op for nye handlerum og erfaringsudveksling med andre rådgivere.Rådgiverhåndbogen giver dig viden om og værktøjer til:Den psykologiske del af rådgivningsarbejdetEvnen til at positionere sig værdiskabendeVærdiskabende kommunikation og spørgemetodikVurdering og evaluering af rådgivningenRådgiverfaglighedens metoder konkretiseres med afsæt i cases fra rådgivernes hverdag opsamlet og gennemarbejdet af Birgitte Nortvig.Birgitte Nortvig har arbejdet med relationer og kommunikation gennem de sidste 20 år. Hun har stået for strategiske udviklingsprojekter, supervision og rådgiveruddannelser for private, statslige, kommunale og politiske organisationer og fagforeninger. Birgitte Nortvig har tidligere arbejdet som leder samt udviklings- og proceskonsulent. Siden 2008 har hun været selvstændig og etablerede sin nuværende konsulentvirksomhed ”Birgitte Nortvig – fra strategi til handling” tilbage i 2013. Hun er desuden ekstern lektor på DTU.
. Neue Ausgabe mit 13 neuen Fallstudien und einem neuen Kapitel darüber, was den Unterschied macht. Für Kreative, die selbständig im Bereich Design arbeiten (wollen). Enthält reale und inspirierende Beispiele
What if the real key to a more fulfilling career was not to scale up but to work for yourself and become a successful and sustainable company of one? The New York Times bestselling author of Deep Work Cal Newport calls this book a ΓÇ£must-read for any entrepreneur who prioritizes a rich life over riches.ΓÇ¥ Company of One offers a refreshingly original business strategy thatΓÇÖs focused on a commitment to being better instead of bigger. Why? Because staying small provides one with the freedom to pursue more meaningful pleasures in lifeΓÇöand avoid the headaches that come with traditional growth-oriented business. Having personally discovered the benefits of cutting out the corporate hierarchy that constantly demands more, author Paul Jarvis explains how you can do the same. With this groundbreaking guide, youΓÇÖll learn how to set up your shop, determine your desired revenues, deal with unexpected crises, keep your key clients happy, and find self-fulfillment every step of the way.
Frederikke Antonie Schmidt har sat sig for at hjælpe kvinder til at stå stærkere – i sko. Som hun siger: Man kan måle min egen usikkerhed på højden af mine hæle. Jo højere hæle desto mere usikker. Hun har derfor udviklet sko med hæle, som man faktisk kan holde ud at gå i. Her er historien om kvinden bag Roccamore, som insisterer på at bære lyserødt, at larme, og at gøre tingene på sin egen måde. En indsigtsfuld og morsom beretning om livet som kvindelig iværksætter.
Dieses Buch zeigt praxisnah auf, wie Geschaftsfuhrer:innen, Entscheidungstrager:innen und Fuhrungskrafte das Wachstum in ihren Unternehmen nachhaltig fordern konnen. Die Autoren beschreiben anhand einer Wachstumsgleichung funf Faktoren fur organisationales Wachstum, die sich in eine strategische und eine kulturelle Dimension unterteilen. Dabei werden die Faktoren beider Dimensionen gleichermaen berucksichtigt, um erfolgreich und nachhaltig zu wachsen.Wertvolle Tipps, Ubungen und Tools unterstutzen bei der Umsetzung in die Praxis und helfen den Leser:innen dabei, konkrete Wachstumsbremsen im eigenen Unternehmen zu identifizieren und Handlungsmanahmen sowie Ziele abzuleiten.
Small business marketers don't need to understand technical minutia of websites or the high-level social media strategies of national consumer brands. They need to understand how to build successful marketing machines that they can sustain with the resources they have available. This book will help small-business B2B marketers build a strong digital presence that will drive growth. Most B2B buyers are about two-thirds of the way through their purchase process before they are willing to engage with a salesperson. Therefore, having a strong digital presence is the difference between making your prospect's short list and your prospect not even knowing you exist. Most critically, a strong digital presence relies on content written from your audience's perspective. This book provides insight and information about the questions that are critical to their business and that you can help them solve. It is the key to capturing their attention, gaining their trust, and winning their business. Marketing can't work its magic alone. It needs the support of strong branding and must provide support to well-executed sales processes. Marketing for Small B2B Businesses will dive into the relationship between each of these areas. What You'll LearnBuild a website that serves as the hub of your marketingEstablish a content promotion plan that puts your content in front of the right audienceDevelop strategies and tactical plans for finding the channels best suited to your message such as social media and email marketing Create effective content in a timely manner with the resources you have availableTrack what is working and what needs improvement via an analytics platform to consistently produce strong marketing returnsWho This Book Is ForThe primary audience is B2B small business owners and B2B small business marketing leaders.
Master the tricks and techniques of business analytics consulting, specifically applicable to small-to-medium businesses (SMEs). Written to help you hone your business analytics skills, this book applies data science techniques to help solve problems and improve upon many aspects of a business' operations. SMEs are looking for ways to use data science and analytics, and this need is becoming increasingly pressing with the ongoing digital revolution. The topics covered in the books will help to provide the knowledge leverage needed for implementing data science in small business. The demand of small business for data analytics are in conjunction with the growing number of freelance data science consulting opportunities; hence this book will provide insight on how to navigate this new terrain.This book uses a do-it-yourself approach to analytics and introduces tools that are easily available online and are non-programming based. Data science will allow SMEs to understand their customer loyalty, market segmentation, sales and revenue increase etc. more clearly. Data Science and Analytics for SMEs is particularly focused on small businesses and explores the analytics and data that can help them succeed further in their business. What You'll LearnCreate and measure the success of their analytics projectStart your business analytics consulting careerUse solutions taught in the book in practical uses cases and problems Who This Book Is ForBusiness analytics enthusiasts who are not particularly programming inclined, small business owners and data science consultants, data science and business students, and SME (small-to-medium enterprise) analysts
Turn your great idea into a fully funded startup with this straight-talking real-world guideGreat ideas are everywhere. You've probably already had one today. But how do you turn it into a huge business? How do you make it into a killer product, develop it with an amazing team, raise cash, and smash your way to the top of the market? With solid, proven advice from founders who have been there and done it on every page, expert Tom Fairey will guide you through the process so that you can avoid the pitfalls and fuckups that await you. If you know that this is the chance of a lifetime but have no idea where to begin, How Not to F*ck Up Your Startup is the book you need.
Open your mind to radical curiosity and be inspired by the journeys of curious and inquisitive people in order to push boundaries, make new discoveries and find meaning and purpose in your own life.
Længes du efter mere frihed i dit arbejdsliv? Og kalder dit hjerte på, at du skal arbejde med det, du elsker at lave? Og leve af det?TIDEN ER MED DIGBogen Sæt dig selv og dit arbejdsliv fri viser dig, hvordan du kan blive betalt for at dele din faglige passion med verden.Din livserfaring, rådgivning, viden, kreativitet, coaching, spiritualitet eller ekspertise inden for et hvilket som helst fagligt felt har mere værdi, end du tror.Når du læser bogen, vil du:– lære, hvad der skal til for at leve af dit hjertes kald.– få værktøjer og indsigter, der højner din energi og styrker dig til at gå efter din drøm.– udvikle et produkt med afsæt i dine indre gaver og talenter.– skabe en historie fra dit liv, så du kan hjælpe flere mennesker og blive betalt for det.– opdage, hvordan du kan nå dine økonomiske mål.Og meget mere …Bogen er pakket med inspirerende cases, øvelser, meditationer, konkrete handletrin, personlig og spirituel guidning og forskningsbaseret viden. Du vil også få rørende og ærlige historier fra Liselotte Ellegårds egen iværksætterrejse.Om forfatterEfter en livskrise fandt Liselotte Ellegaard ud af, at 8-til-16-karrieren ikke var det rigtige længere. I 2010 blev hun selvstændig konsulent med afsæt i sit speciale om arbejdsliv og hjerneforskning. Liselotte har bl.a. løst opgaver for virksomheder som Top Danmark, Tryg og Kvadrat. I 2014 blev hun uddannelsesleder på sin succesfulde iværksætteruddannelse og rejste samtidig verden rundt som travelpreneur. Liselotte er også samarbejdspartner til ejerne af Danmarks største iværksætternetværk for kvinder og sælger sine kurser og forløb via sit eget nyhedsbrev. Se mere på www.liselotteellegaard.dkE-bogen er lavet i fixed format
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.