Tidligere bogreolen.dk  |  Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering

Medier, underholdning, informationsbranchen og kommunikationserhverv

Her finder du spændende bøger om Medier, underholdning, informationsbranchen og kommunikationserhverv. Nedenfor er et flot udvalg af over 95 bøger om emnet. Det er også her du finder emner som Reklamebranchen; presse, trykkerier, post og telekommunikation osv.

Vis mere
Filter
Filter
Bogtype
  • (95)
  • (19)
  • (5)
Format
  • (57)
  • (22)
  • (14)
  • (10)
  • (7)
  • (5)
  • (5)
Sprog
  • (92)
  • (4)
Pris
DKK
Serie
  • (1)
Tag
  • (13)
  • (12)
  • (12)
  • (11)
  • (6)
  • (5)
  • (4)
  • (3)
  • (3)
Vis flere
Sorter efterSorter Populære
  • - Om ytringsfrihedens og satirens grænser
    af Kirsten Birgit Schiøtz Kretz Hørsholm
    59,95 - 129,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Satiren er et spejl for samfundet, satiren er demokratiets salt og hofnarren, der giver et rids i magthavernes maske. Satiren er den lille dreng, der peger på kejseren og siger ”hov, han har jo slet ikke noget tøj på!” Men hvor går grænsen for satire? Det er et vanvittigt interessant spørgsmål, som slet ikke bliver diskuteret nok i dagens Danmark, et spørgsmål der ubesvaret efterlader folk i en grænseløs og urolig tilstand. Det vil din veninde, grevinde, gudinde og heltinde, seniorkorrespondent på Den Korte Radioavis på Radio24syv og prisvindende satiriker, Kirsten Birgit Schiøtz Kretz Hørsholm, ikke ha’! På en rejse gennem satirens mystiske og farefulde landskab leder hun efter svaret, så du aldrig mere skal være i tvivl om hvornår satiregrænsekontrollen går hertil – og ikke længere!

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Søren Genefke
    144,95 - 263,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    ALT OM VINYL er bogen til pladeelskere og alle, der er nysgerrige på at lære mere om vinylpladens verden. Bogen er en 280 sider lang kærlighedserklæring til det analoge format og alle de sære, spøjse og fantastiske anekdoter, der knytter sig til det. Den er spækket med hundredevis af flotte farvefotos og krydret med interviews med en lang række danske pladeentusiaster. Bogen tager dig med helt ind i studiet og ­presseriet, hvor ­pladen bliver født, og fortæller om de mange ­pladeselskab­er og deres mest legendariske udgivelser. Bliv klogere på vinylpladens historie, få ny viden om produktionen i Danmark og find ud af at afkode de mange skjulte budskaber, der gemmer sig i pladernes udløb. ALT OM VINYL lærer dig alt, der er værd at vide, om originaludgaver, covertyper, genoptryk og genudgivelser og hjælper dig med at gøre gode køb på vinylmarkedet og ikke mindst til at passe godt på din egen vinylsamling.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Indholdsstrategi for sociale medier
    af Astrid Haug
    232,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    "Sig du kan li' mig. Sig det, så jeg tror" ... på dig. På sociale medier er det indholdet, der tæller. Men hvad er egentlig godt indhold, som får folk til at kunne li’ens virksomhed? Og hvad kræver det af virksomheden at være til stede på sociale medier? Sig du kan li’ mig giver konkrete råd til, hvordan man får fat om roden på de sociale medier, redder sin Facebook-side fra at visne og sparker gang i samtalen på Twitter eller andre sociale medier. Det er det indhold, som folk deler og liker, der gør virksomheden synlig. Men likes alene gør det ikke. En indholdsstrategi er svaret på nogle af de udfordringer, mange små og mellemstore danske virksomheder møder, når de anvender sociale medier. Bogens fem kapitler har hovedbudskaberne: · Find jeres formål med at anvende sociale medier · Find ud af, hvor I har noget relevant at tilbyde brugerne · Lav det gode indhold, som brugerne kan tale om · Lav en indholdsplan og sæt konkrete mål op for indsatsen · Få organisationen og medarbejderne med i strategien.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Det originale eventyr af Hans Christian Andersen
    af Hans Christian Andersen
    241,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Læs og oplev H. C. Andersens eventyr om den lille havfrue, der bytter sin fiskehale ud med menneskeben for at følge sit hjerte. Det originale eventyr er nyillustreret og beriget med et digitalt spilunivers. Udforsk et levende univers med Augmented Reality Når du peger på farveillustrationerne i bogen med din smartphone eller iPad, åbner app’en et vindue til bogens univers direkte oven på siderne. Man oplever på denne måde karaktererne fra bogen i "levende live" gennem spil og opgaver, der kan løses. Jo bedre man lytter efter detaljerne i historien, jo nemmere er det at løse opgaverne og spille spillene. Børn og barnlige sjæle bliver på denne måde suget ind i universet, nysgerrige på den fantasiverden, der ligger gemt i teksten. LÆS - UDFORSK - SPIL! Med Augmented Reality-teknologi bliver H. C. Andersens oprindelige tekst og universelle historie tilgængelig for alle. Det originale eventyr rummer så mange temaer og eventyrlige detaljer, som her udfoldes i spiluniverset, så alle kan være med. Den helt særlige kombination af bogen og AR-teknologi gør, at læseren drages ind i en magisk verden, hvor man kan gå på opdagelse, udforske og interagere med det litterære univers: læse, lege og lære! App features Udforsk eventyret fra alle vinkler Spil leg og lær Interager med det magiske univers Flotte og detaljerede miljøer fulde af liv Books & Magic lancerer med Den lille havfrue en ny genre, Augmented Reality books, hvor bogens univers via app'en bliver bragt til live gennem 3D animationer, spil og Augmented Reality teknologi. Læs mere om produktet: www.booksandmagic.com Hent app'en: www.booksandmagic.com/app Følg med på Facebook: www.booksandmagic.com/facebook

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Fra bogdrøm til bestseller
    af Heidi Korsgaard & Mette de Fine Licht
    292,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    • Drømmer du om at skrive en bog?• Har du svært ved at finde tid i hverdagen til at få skrevet?• Kæmper du med strukturen i din bog?• Står du med et halvt manuskript og ved ikke, hvordan det skal ende?• Har du sendt dit manuskript ind til flere forlag og fået afslag uden helt at forstå hvorfor?• Går du efter en bestseller, og er du klar til at arbejde for det?6 stjerner – fra bogdrøm til bestseller tager dig med hele vejen, fra du får en bogide, til du skal redigere, kontakte forlag, udgive og have bogen i medierne. Bogen giver dig en masse forfatterværktøjer og lærer dig at undgå nogle af de mest almindelige debutantfejl, for eksempel referatfælden, dårlige dialoger og kedelig sætningsrytme. Derudover får du eksempler, skriveøvelser og indblik i, hvordan andre forfattere arbejder – lige fra debutanter over smalle forfattere til bestsellerforfattere. Mød også forlagsfolk fra to af Danmarks største forlag, der fortæller om uopfordrede manuskripter, og hvad du kan gøre for at få dit manuskript antaget på et forlag. Forfatterne til 6 stjerner – fra bogdrøm til bestseller har tilsammen skrevet 20 bøger, hvoraf flere er bestsellere. De seneste 10 år har de undervist på skrive- og forfatterkurser, redigeret og vurderet manuskripter og vejledt forfattere i skrive- og udgivelsesprocesser.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Bo Kalvslund
    132,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Med denne bog kan børn i alderen 7 til 14 år lære at programmere og lave computerspil. Mindre børn kan lære det sammen med deres forældre.Bogen anvender programmeringsværktøjet Scratch. Det er gratis at benytte, på dansk og helt fri for reklamer. Det er et visuelt programmeringsværktøj, så børnene kan programmere uden at huske på kryptiske udtryk, og perfekt placering af semikolonner, og andre specialtegn.Bogen anvender programmeringsværktøjet Scratch. Det er gratis at benytte, på dansk og helt fri for reklamer. Det er et visuelt programmeringsværktøj, så børnene kan programmere uden at huske på kryptiske udtryk, og perfekt placering af semikolonner, og andre specialtegn.Bogen fører læseren igennem udviklingen af tre computerspil i stigende sværhedsgrad. Den gennemgående figur er CodeDog, og figuren og øvrig grafik og lyd leveres med bogen, så det kan bruges uden videre.Vi mener ikke, at programmering er en færdighed kun for drenge eller for piger, og de spil, bogen gennemgår, er af typer som både piger og drenge nemt kan gå i gang med.Bogen får et meget visuelt layout, så der er ikke store mængder tekst på de 150 sider. Af og til bruger vi et par sider på at forklare noget for de teknisk-interesserede børn og voksne – men det er ikke nødvendigt at læse det for at komme videre.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Vi kan sove i flyvemaskinen
    af Andreas Fugl Thøgersen & Ulla Terkelsen
    41,00 - 121,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Siden 1960'erne har den 67-årige udenrigskorrespondent rejst det meste af verden rundt og dækket alt fra krige til royale bryllupper. Hun har en forbløffende evne til at være, hvor det sker, og til at se det originale og vedkommende i de mennesker, hun møder. Hun mestrer det elegante og åndfulde, det indsigtsfulde og reflekterende. Ikke mere, intet mindre. Som en irsk veninde engang har introduceret hende: "Det her er Ulla. Hun fortæller gode historier."I denne personlige bog fortæller Ulla Terkelsen, i samarbejde med journalist og forfatter Andreas Fugl Thøgersen, de allerbedste historier fra sit liv og årene som omrejsende reporter med hele kloden som arbejdsplads. Hun beretter blandt andet om ungdomsårenes skelsættende møde med kommunismen i Polen og om det løsslupne liv i Swinging London. Om længsler og leg i barndommens aarhusianske baggårde og om slagmarkernes rædsler i Kabul, Belfast, Kairo og omegn. Og om, hvordan man altid tager fejl, hvis man tror, man kan regne ud, hvordan det ender.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Paw Kåre Pedersen & Niels Jørgen Clement
    204,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Dette er 2. del af historien om Saga Studio. Det legendariske filmselskab, der stod bag en lang række af de nu klassiske film fra den folkelige, danske films guldalder. Selskabet var blevet drevet som et enkeltmandsfirma af grundlæggeren John Olsen frem til hans død i 1959. Hans sidste film blev en opsummering af hele hans produktion og et højdepunkt i den danske folkekomedietradition: Baronessen fra benzintanken. Efter John Olsens død blev filmselskabet omdannet til et aktieselskab, Saga Film A/S, som drev filmstudiet og den store Saga Biograf i København. Selskabet var ejet af John Olsens enke, Inger John Olsen, men sønnen Flemming John Olsen stod for den daglige drift sammen med nøglemedarbejdere fra farens tid. Ikke mindst direktøren Poul Bang og instruktøren Annelise Reenberg. Der blev blandt andet produceret populære film som Peters Baby, Frk. Nitouche, Støv-filmene og Min søsters børn-serien - men også en Bodil-belønnet filmatisering af Knud Sønderbys Midt i en Jazztid. I midten af 1960’erne flyttede Saga Film A/S sammen med Palladium i Hellerup, som de delte studier med frem til 1970. I 1970 måtte selskabet efter store tab reorganiseres og Sven Borre og Dirch Passer blev medejere af Saga Film A/S, som på den måde kunne fortsætte filmproduktionen. Det kom til at foregå på Risby-studierne, som Saga Film A/S blev medejere af. Denne bog er et kig ind bag kameraet, hvor vi følger filmselskabets videre historie, dets kamp for at overleve i en krisetid for den folkelige, danske film samt optagelserne af de enkelte film. Via interviews og udtalelser, givet gennem tiderne, er det et stykke hen ad vejen de implicerede Saga-folk og deres efterkommere, der selv fortæller historien. Uddrag af bogen Pludselig stod hele denne filmforretning uden sit naturlige overhoved og kreative drivkraft. Det stod dog klart, at ”Saga-familien” ville forsøge at køre foretagendet videre. Både hans familie i form af enken Inger John Olsen og børnene Jonna, Flemming og ”Bebs”, og de mange trofaste medarbejdere på Saga Studio i Charlottenlund, i udlejningen på Frederiksberg Allé og i biografen på Vesterbrogade. Få dage før John Olsens død havde man drøftet selskabets fremtid, når John Olsen engang ikke var der mere. Men man var ikke blevet færdig, og hans underskrift manglede på et afgørende dokument. John Olsen brød sig ikke om at tale om eller tænke på døden, og havde fået udskudt de endelige beslutninger så længe, at det endte med at blive for sent. Om forfatteren Paw Kåre Pedersen (f. 1972) har tidligere skrevet bøgerne om Lau Lauritzen og ASA Film (2010 - 2012) samt linernotes til diverse cd-udgivelser. Senest også en LP: John Mogensen: Så Længe Jeg Lever – John’s Allerstørste Hits (Universal 2018). Uddannet inden for forsikring og har arbejdet på kontor i den branche i over 20 år. Niels Jørgen Clement (f. 1945) er uddannet civiløkonom (HD/Organisation) og selvstændig virksomhedskonsulent og underviser på videregående erhvervsuddannelser i ledelsesfag. Har i en lang årrække lavet research på de gamle danske filmselskabers organisation, ledelsesforhold og nøglepersoner. Desuden har han skrevet artikler til Det Danske Filminstituts Filmdatabase (2007) og til Filmleksikon (Gyldendal 2010).

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - tak for al musikken
    af Jørgen de Mylius
    257,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    I anledning af sit 50 års jubilæum i medierne; udsender Jørgen de Mylius sine erindringer. Jørgen de Mylius blev født den 5. marts 1946. Allerede som 17-årig; da han gik i 2. g på Østre Borgerdyd i 1963 blev han tilknyttet P3's nye musikradio for at lave musikprogrammer for de unge; og lige siden har han formidlet pop; rock og beat til skiftende generationer af danskere. I 1968 uddannede han sig til journalist.Jørgen de Mylius fortæller om sin lange og utrolige karriere inden for musikken; om alle programmerne i radioen; som begyndte med Top Tyve og Efter skoletid - til Eldoradio i 2012. På tv vil mange huske ham fra en lang række portrætudsendelser af kendte musikere og også her mange programmer Superchancen; Stardust; Eldorado mv.Hos meningsdannere i pressen og i radio-regi har han i perioder været inde i varmen og i perioder ude i kulden; men hans store engagement; hans trofaste publikum og hans enorme viden om musik har båret ham igennem. I dag vil der næppe kunne findes en voksen dansker; som ikke har lyttet til eller set hans programmer.I erindringerne kommer vi bag om personen Jørgen de Mylius fra hans barndom i 50'erne i København; hvor hans musikinteresse startede ved at lytte til Radio Mercur og Radio Luxembourg til hans mange møder med kendte musikere som bl.andre The Beatles; Rolling Stones; Cliff Richard; Abba samt mange kunstnere.På privatfronten har der i næsten hele perioden været børn i hans liv. Jørgen de Mylius fik sit første barn som ganske ung med sin første kone Jytte og blev far for sidste gang i en alder af 59 i sit nuværende ægteskab med Inger.Jørgen de Mylius' liv byder på en fantastisk kavalkade af musik og oplevelser; som han nu vil dele med os. nbsp;

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Magt, myter og misinformation
    af Susanne Staun
    45,95 - 198,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Ifølge forfatteren Susanne Staun har medierne – bevidst eller ubevidst – i årevis misinformeret den offentlighed, de er sat i verden for at informere – fordi de kan, fordi de ikke kan lade være. De elsker en god historie, hellere god end sand. I Mediernes møgkællinger viser Susanne Staun, hvordan medievirkeligheden skabes med alle propagandaens virkemidler, så det ligner et karaktermord på et helt køn, eftersom medierne efterviseligt har haft held til at forme den offentlige bevidsthed ved konsekvent misinformation i tæt samarbejde med interesseorganisationer: Mødre er onde kvinder, der fremsætter falske anklager og bruger alle de væmmelige tricks med det formål at monopolisere deres børn og efterlade en hale af grædende fædre i deres kølvand. Men hverken statistikker eller den aktuelt bedste viden fra nationale og internationale forskere kan levere dokumentation for den virkelighed, medierne præsenterer.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Sådan får du succes med din fagbog
    af Rikke Moos
    182,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Som forfatter til en fagbog viser du, at du er ekspert inden for dit felt, og din bog bliver dermed et uvurderligt markedsføringsredskab for dig og din virksomhed. Rikke Moos giver et unikt indblik i vejen fra tastatur til færdig bog. Og anstrengelserne er godt givet ud, for forfatterskabet booster både din virksomhed og din karriere. Fra idé til bestseller guider alle, der går med tanker om at omsætte deres viden til en fagbog. Hele processen – fra første idé over skrivning til udgivelse og markedsføring – er medtaget. Men det kræver selvfølgelig en arbejdsindsats. En vigtig pointe er, at det kun lykkes, hvis bogen er velskrevet, godt opbygget og har værdi for målgruppen – og ikke mindst, hvis man gør en indsats for at markedsføre den. Og med den rigtige og vedholdende markedsføring – fra forlaget men især også fra forfatteren selv – er succesen lige om hjørnet, og både din bog og din karriere er sikret et langt og sundt liv! Rikke Moos er tekstforfatter, underviser og skrivecoach. Hun driver virksomhederne Webskribenten og Bogsucces, der begge har fokus på at skabe succes med ord – så det også giver afkast på omsætningen. Indhold: • Forord • Indledning • Kapitel 1: Hvorfor udgive en bog? • Kapitel 2: Den gode idé – sådan puster du liv i den • Kapitel 3: Kom godt fra start • Kapitel 4: Er du klædt godt nok på? • Kapitel 5: Research • Kapitel 6: Organisering af bogen • Kapitel 7: Skriveprocessen • Kapitel 8: Bogmarkedets aktører • Kapitel 9: Hvordan vil du udgive? • Kapitel 10: Marketing og PR • Kapitel 11: Digital udgivelse • Kapitel 12: Når bogen er udgivet • Tak • Litteratur • Stikord

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Leander Kahney
    197,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Bogen om Jonathan Ive, der som chefdesigner hos Apple har skabt nogle af verdens flotteste teknologiprodukter.Et unikt kig ind i livet hos en person, der har formet et helt nyt kapitel i moderne tids designhistorie. Leander Kahney’s bog er en beretning om en ung, ordblind, stilfærdig brite, der når til tops i verdens mest værdifulde virksomhed, og igennem sit arbejde ændrer omverdenens syn på teknologi og design for altid.Jony Ive er den person, der har stået i spidsen for teamet bag alle Apple’s nyere produkter, som på hvert sit område har været revolutionerende: fra iPod’en til iPhone, iPad og MacBook. I sit tætte samarbejde og venskab med grundlæggeren Steve Jobs har Jony Ive desuden været kendetegnende for den arbejdskultur, der i dag definerer Apple.Bogen følger Jony Ive fra de tidlige dage til kometopstigningen i Apple. Undervejs dækkes de mange udfordringer, magtkampe, nederlag og ikke mindst sejre på nært hold igennem eksklusive interviews med tidligere såvel som nuværende medarbejdere hos Apple, en af verdens mest hemmelighedsfulde virksomheder.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Leander Kahney
    89,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Bestseller nu i paperback - inklusiv LYDBOGSteve Jobs var en af verdens mest succesfulde topledere. Han var benhård, karismatisk og med en nærmest overjordisk sans for at udvælge de rigtige ideer på det rigtige tidspunkt. Og så har han gjort marketing til en event-disciplin som dækkes af samtlige medier over hele kloden. Under Steve Jobs´ ledelse har Apple opnået utrolige resultater: Selskabet er gået fra nær fallit til at slå Google og Microsoft i markedsværdi Apple har revolutioneret musikbranchen med iPod og den digitale medietjeneste iTunes. iPhone har totalt ændret magtbalancen i det globale mobiltelefonmarked Apple har opfundet en helt ny forretningsmodel for software, musik og medier Med iPad har selskabet skabt en helt ny kategori af personlige computereHvordan tænkte Steve Jobs? Men hvad drev denne serieiværksætter og topleder? Og hvad tænkte han? Leander Kahney, den tidligere redaktør for det amerikanske teknologimagasin Wired, satte sig for at besvare disse spørgsmål. Og han nåede frem til syv væsentlige personlighedstræk ved Steve Jobs. Ingen biografi kommer tættere på Steve Jobs end Leander Kahneys. "Leander Kahney forklarer fra mange vinkler, hvorfor Apple er en ener i ligaen over verdens mest spændende virksomheder - på godt og ondt*. Også hans viden om konkurrenternes produkter - og især et bankende hjerte for tech og musik - fører læseren dybt ind i Apples og til dels Pixars hemmelige forretningsrum. Ahaoplevelser og højdepunkter er der mange af. Især kapitlet om innovation, hvor strategien bag Apples kampagner og stores formidles og i slutningen, hvor Kahney analyserer Tim Cooks evne til at overtage lederrollen hos Apple giver hjertebanken."Susanne Ingemann Faber, Group Media Relations, Danske Bank, bragt i Kommunikatøren | 15.12.2010

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Klaus Bruhn Jensen
    264,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Aske Kammer
    118,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Digital journalistik er et relativt nyt fænomen, der på én gang udfordrer og viderefører journalistikken, som den har set ud gennem det seneste århundrede. For digital journalistik omfatter brugerinddragelse, deadlines hvert 5. minut og mediekonvergens såvel som traditionelle redaktionelle rutiner og klassiske journalistiske værdier.Aske Kammer giver i bogen en kort og letlæst introduktion til den digitale journalistik og dens formater, forandringer og forretningsmodeller. Fokusset er primært på danske forhold, men der inddrages også eksempler fra den internationale medieverden.Bogen er rettet mod medie-, journalistik- og kommunikationsstuderende og mod alle andre, der er interesserede i journalistikken og den udvikling, den gennemgår i den digitale tidsalder.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - flere ideer til emner for de 4-10 årige
    af Lisbeth Lauridsen & Rikke Kaels Jakobsen
    408,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Rundt omkring Flere ideer til emner for 4-10 årige (inkl. hjemmeside) Rundt omkring indeholder masser af farverige forslag til kreative aktiviteter med de 4-10-årige børn. Bogen handler om at være nysgerrig. At summe rundt og se verden fra mange forskellige vinkler: oppe, nede, under, over, ude, inde - alle vegne. Emnernes mange indfaldsvinkler giver mulighed for, at alle børn bliver fanget af noget, som vækker fantasi, glæde og motivation til at lære endnu mere. Det højner både kreativiteten og lærelysten og sætter rammerne for et godt læringsmiljø. Rundt omkring er fyldt med gode ideer til emneforløb for de 4-10-årige børn. Her kan hentes inspiration til forløb, der kan bruges helt bogstaveligt, plukkes i eller anvendes på læserens egen måde. Eksempler på nogle af emnerne i bogen: Lande: Danmark og Italien Jungledyr Fabeldyr Sommer Sort teater Alle ideer er afprøvet med børn i forskellige aldre. Bogens illustrationer er lavet af børn i alderen 4-10 år. Find inspiration og ekstra materiale på bogens hjemmeside

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Klaus Bruhn Jensen
    264,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Klaus Bruhn Jensen
    241,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Kirsten Drotner
    268,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Medier – fra film, tv, radio og aviser til internet, spil ogmobile enheder – forbindes ofte med forandring, fornyelseog fremtid. Men medier handler også om gentagelse,fastholdelse og fortid. Medier har nemlig en historie, ogde er med til at forme samfundets historie om sig selv.På bagrund af nye tilgange til mediernes mange fortider,giver denne bog en solid og perspektivrig indføring i,hvordan mediernes mangfoldige historier kan undersøgesog forstås i forhold til moderne samfund, hvilke metoder detkræver, og hvilke traditioner medievidenskaben udspringeraf og selv udvikler. Bogen inddrager telekommunikationenog computeren i massemediernes historie og giver herveden opdateret baggrund for at forstå nutidens kompleksemedielandskab.Bogen henvender sig især til grundfagsstuderende påuniversiteter, seminarier og højskoler. Samtidig giver denredskaber til at forstå mediernes fortider for alle, som vilbag om mediernes ofte flygtige samtid.Kirsten Drotner er professor ved Syddansk Universitet oghar udgivet en lang række bøger og artikler om digitalemedier, kreativ medieproduktion og mediehistorie.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Stig Hjarvard
    259,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - - Underholdning med kant
    af Hanne Bruun
    155,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hvad er satire for en form for humor, og er det underholdning? Hvordan har satiren udviklet sig i dansk tv og hvorfor? Hvorfor gør tv-satiren grin med almindelige mennesker, og hvad blev der egentlig af den politiske satire i dansk tv? Hvorfor bliver tv-satiren næsten altid sendt på DR2? Det er nogle af de spørgsmål, som Dansk tv-satire. Underholdning med kant besvarer. Den belyser og diskuterer tv-satirens programudvikling siden 1968, og den fremhæver den danske tv-satires særlige karakteristika. Den ser på, hvordan tv-satiren er blevet produceret, og den beskriver og modstiller to produktionskulturer, der har præget dansk tv-satire og dermed de programmer, seerne er blevet tilbudt. Bogen er det første, større samlede bidrag om en dansk tv-satire. Den bygger på en omfattende genreanalyse af den danske satiretradition i spændingsfeltet mellem tradition og fornyelse. Den bygger desuden på interviews med producenterne af tv-satiren, fra tekstforfattere og komikere til redaktører og kanalchefer. På den baggrund diskuteres konsekvenserne af udviklingen for dansk public service-tv’s underholdningsprofil og de udfordringer, programtraditionen står overfor i et konkurrenceudsat mediemiljø.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Erik Rimmer
    95,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Nordic Living by Bo Bedre udkommer en gang om året og er et engelsksproget bookazine - dvs. en mellemting mellem bog og magasin med layout, som er storslået og unikt. Den nordiske livsstil er verdens mest eftertragtede lige nu.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Bo Kampmann Walther
    198,95 - 226,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Computerspil er populære som aldrig før. Men de er også i stigende grad blevet en kulturel importvare: tv-serier, film og virale videoer på nettet låner med arme og ben fra computerspil. Det gælder deres æstetik, deres form, måden de fortæller historier på, og måden de aktivt inddrager brugerne på. Computerspil og de nye mediefortællinger handler om denne "ludificerende konvergens", dvs. det forhold, at medierne ikke alene smelter mere og mere sammen, men netop gør det med computerspillet som et centralt og dominerende medie. Bogen er en introduktion til computerspillet som et nyt supermedie og en samtidig invitation til at gå nye veje i analysen af de hybridmedier, som dukker frem i disse år.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Journalistik for kommunikationsfolk
    af Søren Marquardt Frederiksen
    232,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hvordan vinkler man en historie? Hvad er det nu en rubrik er? Hvilken genre skal jeg bruge? Kommunikationsfolk med en akademisk uddannelse har ikke nødvendigvis lært at bruge journalistiske virkemidler i deres uddannelse. Og det er et problem i virksomheder, som har brug for kommunikationsfolk, der kan skrive fængende tekster, så den interne og eksterne kommunikation kan understøtte de strategiske mål. Kommunikationsfolk uden journalistisk baggrund kan have svært ved at vinkle en historie, deres sprog er tungt, og rubrikkerne er ikke fængende. De har svært ved at bruge de journalistiske genrer, og deres tekster virker ofte som ledelsespropaganda og pligtlæsning. Resultatet er, at modtagerne ikke synes teksterne er spændende at læse. Skriv så du bliver læst viser, hvordan man i virksomhedskommunikation bruger journalistiske virkemidler, redskaber og genrer til at skrive tekster, som målgruppen finder spændende at læse. Bogen viser også, hvordan kommunikationsfolk med en journalistisk baggrund skal skrive, så de varetager virksomhedens interesser. Anmelderne var begejstrede: Søren Marquardt Frederiksen har skrevet en meget praktisk bog, som bør blive en bestseller (…) Den skal læses af alle, der skal kommunikere. Uanset om det er rapporter, svarskrivelser, artikler eller blogindlæg (…) Der er gennemgang af alle de journalistiske redskaber, hvordan historier skal vinkles, og hvordan der skal gennemføres interviews. Det er en magisk Grønspættebog.” - 5 ud af 6 stjerner Henrik Ørholst, Berlingske ”Bogen burde være pligtlæsning for alle i kommunikationsverdenen (…) Bogen indeholder en række gode anbefalinger, der er krydret med faglige input, citater fra centrale aktører på området og guide til konkrete værktøjer til at styrke de journalistiske dyder hos kommunikationsfolk. (…) En glimrende og velskrevet (det skulle den jo også gerne være) bog om kunsten at skrive skarpe, præcise og nødvendige tekster, som fanger, fænger og forfører sit publikum.” - Jon Kiellberg, Kommunikatøren, Dansk Kommunikationsforening ”Har du svært ved at bryde igennem med dine pressemeddelelser, eller mangler firmaets interne nyhedsbrev et klart fokus, så giver Søren Marquardt Frederiksen i "Skriv så du bliver læst" et godt bud på, hvad problemerne kan være, og hvordan de løses. Bogen indeholder en række gode anbefalinger, der er krydret med faglige input, citater fra centrale aktører på området og guide til konkrete værktøjer til at styrke de journalistiske dyder hos kommunikationsfolk.” - Mark A. Herron, Kultunaut ”Søren Marquardt Frederiksen kan sit håndværk og formår at videreformidle sin store viden om genrer og virkemidler i ’Skriv så du bliver læst’. Bogen er et tilgængeligt opslagsværk, som kommunikationsfolk og andet ”fæ” kan drage nytte af, når et budskab skal sælges internt som eksternt. Skriv så du bliver læst kommer ikke til at samle støv på min bogreol.” - Kirsten Elmquist, i WOW Exenet Litteraturgruppe.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Henrik Qvortrup
    129,95 - 218,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Efter i årevis at have været kendt som dansk journalistiks skarpretter, fik Henrik Qvortrup selv kærligheden at føle, da Se og Hør-sagen brød ud i foråret 2014. Forud var gået en karriere, der har været mere farverig end de flestes: fra diverse dagblades politiske redaktioner, over årene som spindoktor for Anders Fogh Rasmussen, til den varme stol som chefredaktør på Se og Hør og senest som respekteret kommentator på TV 2. "Q" er en frontberetning fra 25 år i journalistik og politik med Danmarks nok mest kontroversielle mediemand som fortæller – fra hans første, begejstrede møde med den politiske journalistik til sladderbladsjobbet, der med års forsinkelse væltede læsset. Persongalleriet spænder fra Anders Fogh Rasmussen til Casper Christensen; vi er med under Tamilsagen og Se og Hørs Miss Solskin-konkurrence.Der er op- og nedture, ven- og fjendskaber. Og der bliver ikke lagt fingre imellem, hverken hvad angår egne fejl og forkerte valg – eller andres.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Kim Lyster
    173,95 - 212,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Mere end halvdelen af de virksomheder, der har outsourcet på it-området oplever, at de ikke får indfriet deres forventninger til aftalen. Over 30 % har hjemtaget en eller flere it-opgaver, de har haft outsourcet. Det kræver både tid og ressourcer at gennemføre en it-outsourcing proces, og det er tilsvarende en tids- og ressourcekrævende at genopbygge kompetence i egen organisation, hvis outsourcing opgaver skal hjemtages. Derfor ligger der et stort potentiale i at få it-outsourcing aftalerne til at fungere bedre.Bogen går ind analyserer dette dilemma og kommer med en række forslag til, hvordan man opnår succes med sin it-outsourcing. Den henvender sig til de virksomheder og organisationer, der overvejer it-outsourcing eller allerede har outsourcet på it-området, samt til management konsulenter og jurister, der rådgiver på området og til it-outsourcing leverandørerne. De bøger, der er skrevet om it-outsourcing tager typisk udgangspunkt i de kommercielle og strategiske overvejelser omkring outsourcing. Der mangler en bog, der adresserer de udfordringer, der er i dag på it-outsourcing området, og hvor løsningerne tager udgangspunktet i refleksioner over praktiske erfaringer på området.Kim Lyster har i over 20 år arbejdet med it-outsourcing for virksomheder som Dan Computer Management (i dag CSC), Olivetti, Wang Global, Getronics, Eterra, EDS, Ementor og KMD.Forfatteren har indgået outsourcing aftaler med mere end 50 virksomheder og organisationer. Han har i den forbindelse haft mulighed for at følge de fleste af opgaverne over tid og set hvor det fungerede godt, og hvor der var udfordringer. Samtidig har forfatteren deltaget i en række faglige fora og netværk på området og har holdt indlæg på en række konferencer om it-outsourcing. Det er de praktiske erfaringer fra de mange års arbejde med it-outsourcing, der er baggrunden for mange af refleksionerne, forfatteren giver udtryk for i bogen.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Ole Munk
    346,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Nyhedsmedier verden over arbejder på at blive bedre til at fortælle med billeder. Fotos, illustrationer, infografik, video, farver, symboler og tegn. Alt sammen for at gøre en journalistisk historie mere interessant – og nemmere at forstå. Mere liv, mere oplevelse, bedre oplysning. Kombinationen af ord og billeder er et kompliceret samspil, som Ole Munk har over 40 års erfaring med. I praksis og med en solid teoretisk ballast. Som designer, visualizer, underviser og konsulent, der har været med til at designe og udvikle mere end 100 magasiner, aviser og websites. Præmieret i danske og internationale konkurrencer gennem årene. I dag er han designchef på Kristeligt Dagblad. Bogen er rigt illustreret med eksempler fra Danmark, Skandinavien, Europa, USA og resten af verden.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Dorte Palle & Tor Arnbjørn
    212,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hvad skal der til for at lave en god podcast? Sludrende snakke, bestialske mord eller daglige nyheder? Podcasts er fordybelse, oplysning og underholdning. Korte og lange, enkeltstående og serielle. Mulighederne er nærmest uendelige. I Podcastbogen viser Dorte Palle og Tor Arnbjørn, hvordan man forvandler en løs idé til en fær­digproduceret podcast. De kommer dermed omkring alle facetter af arbejdet med lyd: program­typerne, den gode vært, sproget og speaken, interviewet, fortællingen, idéudviklingen og kon­ceptet samt finansieringen. Dorte Palle og Tor Arnbjørn har selv arbejdet professionelt med lyd gennem mere end tyve år, ligesom de har lyttet til hundredvis af podcasts fra udlandet, DR og Radio24syv og fra både kommercielle og uafhængige producenter. Desuden har de interviewet en lang række radiovær­ter, podcastere, tilrettelæggere og redaktører om deres arbejdsmetoder. Alle disse oplevelser, erfaringer og gode råd er nu samlet i en grundbog.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Nana Gaardboe Dall & Katrine Thielke
    201,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Sidder du med brugere på de sociale medier som er vrede eller frustrerede? Og mangler du redskaber til at håndtere situationen? Ved at læse bogen "Når tasterne taler", får du en forståelse af konflikterne på de sociale medier, hvorfor de opstår og hvordan du kan håndtere dem. Du får også et godt indblik i hvad dine brugere i virkeligheden efterspørger, og hvad der virker når bølgerne går højt i kommentarsporet. Bogen giver dig praktiske og implementerbare redskaber, der har afsæt i solid viden fra det konfliktteoretiske felt, samt det digitale univers. Desuden får du et indblik i DSBs arbejde med vores metoder og den gevinst de har haft ved at arbejde med dem. Det får du: En række praktiske metoder og modeller, som du kan bruge med det samme i dit arbejde med sociale medier - eller skriftlig kommunikation i det hele taget Den konflikteoretiske baggrund for at konflikter opstår så hurtigt på sociale medier Forståelse for blandingen af den skriftlige og mundtlige kommunikation, som er noget særligt for sociale medier En gennemgang af en håndfuld andre tilgange til at arbejde med moderation på sociale medier Bogen er skrevet til kommunikationspraktikere og social media managers, som arbejder for virksomheder, organisationer eller medier. Men privatpersoner kan også have glæde af metoderne i bogen.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Strategisk PR og omdømme i en forandret medievirkelighed
    af Peter Jepsen
    312,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Digitale kanaler, sociale medier og mobile platforme har forandret medievirkeligheden markant. Det har ændret vores medievaner, magtbalancen mellem traditionelle, journalistiske medier og nye medier, og det udfordrer virksomheders kommunikation med deres omverden. For hvordan kan man arbejde målrettet med sit omdømme i en stadigt mere fragmenteret virkelighed, hvor grænserne mellem forskellige kommunikationsdiscipliner flyder ud, og hvor hastigheden hele tiden synes at blive øget? Som ringe i vandet præsenterer en samlet model for arbejdet med strategisk PR og omdømme. Modellen PR-huset er forankret i teori og metode, men samtidig baseret på forfatterens praktiske erfaring. Bogen giver således både en grundlæggende introduktion til PR og en lang række konkrete værktøjer, der kan skabe resultater i praksis. Og svar på, hvad der er forandret i arbejdet med PR, og hvilke klassiske dyder der stadig har værdi.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.