Markedets billigste bøger
Dag-til-dag levering

IT-branchen

Her finder du spændende bøger om IT-branchen. Nedenfor er et flot udvalg af over 9 bøger om emnet. Det er også her du finder emner som Brancher inden for informationsteknologi og teknologi.

Show more
Filter
Filter
Bogtype
  • (9)
  • (4)
  • (1)
Format
  • (6)
  • (4)
  • (3)
  • (1)
Sprog
  • (6)
  • (3)
Pris
DKK
Tag
  • (2)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
Vis mere
Sorter efterSorter Populære
  • - Hvordan man forstår og forhandler med teknologileverandører
    af Henrik Zangenberg
    274,95 kr.

    Der er meget på spil når it-aftaler forhandles. Forhandlingerne er komplekse og ofte er der en udtalt „informations-asymmetri“ mellem kunden og leverandøren. I denne bog giver en af landets mest erfarne forhandlingsrådgivere, Henrik Zangenberg, en praktisk guide til hvordan du får succes med din it-forhandling. DU FÅR:- En indføring I forhandlingens grundbegreber og basal forhandlingsteori- En indføring I it-forhandlingens særlige elementerEn trin-for-trin guide til at udarbejde en forhandlingsstrategi - En guide til håndtering af ubehagelige situationer og besværlige personer- Detaljeret gennemgang af hvordan du går til fire aftaletyper: driftsaftalen, vedligeholdelsesaftalen, softwareaftalen og udviklingsaftalen Forhandling af it-aftaler er på en række områder anderledes end mange andre forhandlinger, og det er vigtigt at kende disse særlige områder, før man sætter sig ved forhand- lingsbordet. I denne bog får du en generel guide til forhandling og fokus på de områder, der er specielle for it-forhandlingen. OM FORFATTEREN:Henrik Zangenberg er en af landets mest erfarne forhandlingsrådgivere. De seneste 25 år har han hjulpet en lang række af de største virksomheder og offentlige organisationer i Danmark, Sverige og Norge med forhandling af komplekse it-aftaler, og han har undervist over 500 kursister siden han i 2008 stiftede Zangenberg & Com- pany. Virksomhedsgruppen omfatter i dag desuden benchmarkvirksomheden Zangen- berg Analytics og researchvirksomheden Quarterly Analytics, der publicerer data og research, der kan anvendes i forhandlinger med it-leverandører.

  • af Leander Kahney
    201,95 kr.

    Bogen om Jonathan Ive, der som chefdesigner hos Apple har skabt nogle af verdens flotteste teknologiprodukter.Et unikt kig ind i livet hos en person, der har formet et helt nyt kapitel i moderne tids designhistorie. Leander Kahney’s bog er en beretning om en ung, ordblind, stilfærdig brite, der når til tops i verdens mest værdifulde virksomhed, og igennem sit arbejde ændrer omverdenens syn på teknologi og design for altid.Jony Ive er den person, der har stået i spidsen for teamet bag alle Apple’s nyere produkter, som på hvert sit område har været revolutionerende: fra iPod’en til iPhone, iPad og MacBook. I sit tætte samarbejde og venskab med grundlæggeren Steve Jobs har Jony Ive desuden været kendetegnende for den arbejdskultur, der i dag definerer Apple.Bogen følger Jony Ive fra de tidlige dage til kometopstigningen i Apple. Undervejs dækkes de mange udfordringer, magtkampe, nederlag og ikke mindst sejre på nært hold igennem eksklusive interviews med tidligere såvel som nuværende medarbejdere hos Apple, en af verdens mest hemmelighedsfulde virksomheder.

  • af Hans Peter Bech
    73,95 - 237,95 kr.

    Foreword by Preben Damgaard "Building Successful Partner Channels" is a book laying out the roadmap for achieving global market leadership through independent channel partners in the software industry. The book applies the business model and business model environment frameworks developed by Alexander Osterwalder and Yves Pigneur and concludes that taking the indirect route to market adds an additional layer of complexity to our business model as we leave the control of finding, winning, making, keeping and growing happy customers to third parties. The book explains that the direct and the indirect go-to-market approach are not options we can choose freely between, independent of the nature of our business model and business model environments and it discusses when the indirect go-to-market approach is applicable and advantageous and when it is not. The book concludes that taking the indirect route to market requires that the channel is an integrated element of our product offering and value proposition. The indirect route to global market leadership requires developing and maintaining a channel partner program and the book lists all the elements of this program including the critical channel partner P&L model. The book concludes that our partner program will change substantially as we move from early stage channel building to the mature mode where most of our revenue comes from existing channel partners. The book describes the process for channel partner recruitment, and concludes that the initial process is very similar to the process of hiring top performing sales people. However, where we pay staff to perform their duties from the day they join, channels partners will have to make substantial investments before they reap the benefits of the cooperation. Channel partner recruitment is therefore initially a long process requiring substantial investments. The dynamics of channel partner recruitment changes as we move from the early mode channel development stage to the mature stage and the book recommends that we should recruit as many channel partners as we possibly can. We then let them demonstrate where they belong in the channel pyramid classifying channel partners and the book discusses how we should manage each group. A full chapter is devoted to discuss adopting the indirect channel approach at a later stage after having applied a direct approach first, introduces some simple sanity checks to verify if switching is feasible and explains how this switch can be accomplished.

  • af Leander Kahney
    88,95 kr.

    Bestseller nu i paperback - inklusiv LYDBOGSteve Jobs var en af verdens mest succesfulde topledere. Han var benhård, karismatisk og med en nærmest overjordisk sans for at udvælge de rigtige ideer på det rigtige tidspunkt. Og så har han gjort marketing til en event-disciplin som dækkes af samtlige medier over hele kloden. Under Steve Jobs´ ledelse har Apple opnået utrolige resultater: Selskabet er gået fra nær fallit til at slå Google og Microsoft i markedsværdi Apple har revolutioneret musikbranchen med iPod og den digitale medietjeneste iTunes. iPhone har totalt ændret magtbalancen i det globale mobiltelefonmarked Apple har opfundet en helt ny forretningsmodel for software, musik og medier Med iPad har selskabet skabt en helt ny kategori af personlige computereHvordan tænkte Steve Jobs? Men hvad drev denne serieiværksætter og topleder? Og hvad tænkte han? Leander Kahney, den tidligere redaktør for det amerikanske teknologimagasin Wired, satte sig for at besvare disse spørgsmål. Og han nåede frem til syv væsentlige personlighedstræk ved Steve Jobs. Ingen biografi kommer tættere på Steve Jobs end Leander Kahneys. "Leander Kahney forklarer fra mange vinkler, hvorfor Apple er en ener i ligaen over verdens mest spændende virksomheder - på godt og ondt*. Også hans viden om konkurrenternes produkter - og især et bankende hjerte for tech og musik - fører læseren dybt ind i Apples og til dels Pixars hemmelige forretningsrum. Ahaoplevelser og højdepunkter er der mange af. Især kapitlet om innovation, hvor strategien bag Apples kampagner og stores formidles og i slutningen, hvor Kahney analyserer Tim Cooks evne til at overtage lederrollen hos Apple giver hjertebanken."Susanne Ingemann Faber, Group Media Relations, Danske Bank, bragt i Kommunikatøren | 15.12.2010

  • af Daniel Akenine, Jörgen Dahlberg, Eva Kammerfors, mfl.
    145,95 - 205,95 kr.

    The bestseller in IT architecture. If you want to understand IT architecture, this book is for you. It covers many different areas, from strategy to business, technology, and software architecture. Are you working as an IT architect, student, developer, CTO, project manager, or IT professional? If so, this book will help you understand how IT architecture can help address the complexity in a modern organization. It will give you a deeper understanding of the concepts, methods, tools, models, organizations, and frameworks involved. It also covers the social and human aspects of working as an IT architect. Enterprise Architecture, The EA function, Strategy, Organization... Business Architecture, Understanding the business, Modeling, Practical advice… Solution Architecture, Integration, Infrastructure, Security…Software Architecture, Quality attributes, Agility and Lean, DevOps, cloud, AI…… and a lot more. Daniel Akenine is a physicist, technologist, writer, and former neuroscientist. He works as a National Technology Officer for Microsoft, specializing in the impact technology has on society. In 2015 he was appointed to IASA Fellow and ranked as one of the top IT-architects worldwide. He is a member of ISO’s international expert group for cloud standards, co-founder of two technology companies and holds patent applications in Europe and the United States in applied cryptography. Daniel is one of ten advisors to the Swedish Minister of Digitalization and a fiction writer with the latest novel 11 grams of truth about privacy and power in our modern society.

  • - How China is shaping our future
    af Christina Boutrup
    206,69 kr.

    Without any fanfare China is taking a quantum leap. In recent years the nation has been experiencing a technological revolution that is set to shift the world’s balance of power and will affect us all. Very few people are aware that Chinese businesses are global leaders in several important sectors that can shape our future. These sectors include drone technology, solar cells, mobile payment, social media, e-commerce and practical application of artificial intelligence.When we in Europe and the United States try to understand the digital future, we look toward Silicon Valley. But we are looking in the wrong direction and are standing with our backs to this future if we only look to Google, Amazon and Facebook. It’s high time we begin to understand what is happening in China, which - with its 800 million internet users - is the world’s largest and most advanced digital economy.It won’t be long before Chinese businesses are flooding the world market with inexpensive advanced technology and this will challenge countless Western companies that traditionally have been tech leaders.

  • af Adam Lashinsky
    239,95 kr.

    Skrevet på baggrund af masser af interviewsDu får indblik i Apples særlige organisationskoncepter som ”DRI” og Top 100. Du får eksklusiv og ny viden om hvordan Apple udvikler produkter. Hvordan håndterer Apple overgangen til tiden efter Steve JobsInside Apple afdækker de hemmelige systemer, taktikker og ledelsesstrategier der gjorde det muligt for Steve Jobs og hans virksomhed at lancere en stribe produkter med kultstatus og at inspirere mennesker og virksomheder verden over. Inside Apple er en dybdeborende undersøgelse af en unik virksomhed - og dens økosystem af leverandører, investorer, medarbejdere og konkurrenter. Men bogens pointer om Jobs, om lederskab, design, udvikling og marketing af produkter er universel. Her er noget for enhver der ønsker at tilføre sin virksomhed personlige karriere lidt Apple-magi. Forfatteren, Adam Lashinsky er senior redaktør ved Large for Fortune. I 2008 forudså han i en forsidehistorie for magasinet Fortune, at den dengang ukendte Tim Cook ville afløse Steve Jobs som CEO.

  • - Techgiganter og ytringsfrihed
    af Frederik Stjernfelt & Anne Mette Lauritzen
    73,95 - 206,95 kr.

    "Dit opslag er blevet fjernet" Flere og flere møder sådanne beskeder på Google, Facebook, Twitter og andre steder. Techgiganterne er i færd med at omforme hele offentligheden. Engang troede vi, at de fremmede oplysning, myndiggørelse og ytringsfrihed. En oplysningens guldalder. Nu oplever vi, at de fjerner ytringer, fanger folk i ekkokamre, bekæmper rettigheder, forvrider offentligheden og kapitaliserer ytringsfriheden. Denne bog beskriver ytringsfrihedens nye vilkår på internettet, kritiserer techgiganternes voksende magt – og foreslår alternativer.

  • af Kim Lyster
    173,95 - 219,95 kr.

    Mere end halvdelen af de virksomheder, der har outsourcet på it-området oplever, at de ikke får indfriet deres forventninger til aftalen. Over 30 % har hjemtaget en eller flere it-opgaver, de har haft outsourcet. Det kræver både tid og ressourcer at gennemføre en it-outsourcing proces, og det er tilsvarende en tids- og ressourcekrævende at genopbygge kompetence i egen organisation, hvis outsourcing opgaver skal hjemtages. Derfor ligger der et stort potentiale i at få it-outsourcing aftalerne til at fungere bedre.Bogen går ind analyserer dette dilemma og kommer med en række forslag til, hvordan man opnår succes med sin it-outsourcing. Den henvender sig til de virksomheder og organisationer, der overvejer it-outsourcing eller allerede har outsourcet på it-området, samt til management konsulenter og jurister, der rådgiver på området og til it-outsourcing leverandørerne. De bøger, der er skrevet om it-outsourcing tager typisk udgangspunkt i de kommercielle og strategiske overvejelser omkring outsourcing. Der mangler en bog, der adresserer de udfordringer, der er i dag på it-outsourcing området, og hvor løsningerne tager udgangspunktet i refleksioner over praktiske erfaringer på området.Kim Lyster har i over 20 år arbejdet med it-outsourcing for virksomheder som Dan Computer Management (i dag CSC), Olivetti, Wang Global, Getronics, Eterra, EDS, Ementor og KMD.Forfatteren har indgået outsourcing aftaler med mere end 50 virksomheder og organisationer. Han har i den forbindelse haft mulighed for at følge de fleste af opgaverne over tid og set hvor det fungerede godt, og hvor der var udfordringer. Samtidig har forfatteren deltaget i en række faglige fora og netværk på området og har holdt indlæg på en række konferencer om it-outsourcing. Det er de praktiske erfaringer fra de mange års arbejde med it-outsourcing, der er baggrunden for mange af refleksionerne, forfatteren giver udtryk for i bogen.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.