Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Carol Vorderman
    165,95 kr.

    Kæmper dit barn med matematikken? Synes du, at det er svært at hjælpe med lektierne? Allerede når ens barn går i sjette klasse, begynder nogle forældre at fortvivle over matematiklektierne. Hvordan var det nu, man regnede arealet af en trekant ud...? I de større klassetrin, for slet ikke at tale om gymnasiet, har de fleste forældre givet op. Men nu er der håb! Ved hjælp af denne håndbog kan du som forælder hjælpe dit barn med lektierne gennem hele skoletiden. Bogens farvestrålende diagrammer kombineret med skridt-for-skridt-anvisninger gør matematikken lettere at forstå og lettere at forklare for dit barn. Bogen gennemgår alt lige fra grundlæggende matematik til mere avanceret geometri og statistik - og får selv de sværeste områder af dette fag til at virke tilgængelige. I denne reviderede og udvidede udgave indgår også romertal, binære tal og et afsnit om tid.

  • - 1.-10. klasse
    af Kristine Jess, Hans Christian Hansen, John Schou & mfl.
    296,95 kr.

    I anledning af den seneste reform af læreruddannelsen er Matematik for lærerstuderende nu blevet målrettet de nye krav. Stokastik 1.-10. klasse præsenterer fagligt og fagdidaktisk materiale samt tilhørende arbejdsopgaver svarende til ét modul efter LU13. Stokastik er det, der i skolen hedder sandsynlighedsregning og statistik. Da der er stort overlap mellem kravene i undervisningsfaget matematik 1.-6. klasse og undervisningsfaget matematik 4.-10. klasse, dækker bogen begge disse faglige specialiseringer. Den såkaldte stofdidaktik, der er knyttet til bogens faglige emner, findes i særlige kapitler, mens det fagdidaktiske stof, der er fælles for al matematikundervisning, skal søges i to andre bøger i systemet: Fagdidaktikken findes i Delta, og bogen My dækker elever med særlige behov.

  • - 4.-10. Klasse
    af Kristine Jess, Hans Christian Hansen, John Schou & mfl.
    384,95 kr.

    I anledning af den seneste reform for læreruddannelsen, LU13, er Matematik for lærerstuderende nu blevet målrettet de nye krav, og omfanget af systemet er tilpasset modulopbygningen og fagets reducerede timetal. Tal, algebra og funktioner 4.-10. klasse præsenterer fagligt og fagdidaktisk materiale samt tilhørende arbejdsopgaver af et omfang, der på de fleste læreruddannelser vil svare til to moduler efter LU13. Bogens første del omhandler Talsystemer og regneprocesser og den anden del Algebra, funktioner og modellering. Den såkaldte stofdidaktik, der er knyttet til bogens faglige emner, findes i særlige kapitler, mens det fagdidaktiske stof, der er fælles for al matematikundervisning, skal søges i to andre bøger i systemet: Fagdidaktikken findes i Delta, og bogen My dækker elever med særlige behov. Til den studerendes øvrige arbejde med undervisningsfaget Matematik 4.-10. klasse er udgivet bøgerne Geometri 4.-10. klasse og Stokastik 1.-10.klasse. I Tal, algebra og funktioner 4.-10. klasse indledes hvert kapitel med en liste over de vigtigste mål for arbejdet med det pågældende kapitel, og det rundes af med en opsamling, der muliggør en evaluering af udbyttet. Således fremhæves det i hvert kapitel, hvilke kompetencer der især sigtes på at udvikle, hvilket er i samklang med de matematiske kompetencer, som står centralt både i LU13 og i det aktuelle faghæfte for grundskolen.

  • - 4.-10. klasse
    af Kristine Jess, Hans Christian Hansen, John Schou & mfl.
    332,95 kr.

    I anledning af den seneste reform aflæreruddannelsen er Matematik for lærerstuderende nu blevet målrettet de nye krav. Geometri 4.-10. klasse præsenterer fagligt og fagdidaktisk materiale samt tilhørende arbejdsopgaver svarende til ét modul efter LU13. De I anledning af den seneste reform aflæreruddannelsen er Matematik for lærerstuderende nu blevet målrettet de nye krav. matematikfaglige emner strækker sig fra geometriske eksperimenter og argumenter over måling og areal til flytninger, tegning og symmetriske mønstre. Den såkaldte stofdidaktik, der er knyttet til bogens faglige emner, findes i særlige kapitler, mens det fagdidaktiske stof, der er fælles for al matematikundervisning, skal søges i to andre bøger i systemet: Fagdidaktikken findes i Delta, og bogen My dækker elever med særlige behov.

  • af Birger Stjernholm Madsen
    183,95 - 278,95 kr.

    Statistik for ikke-statistikere er en kort introduktion til statistik. Bogen er en 2. udgave og forklarer statistikken, så den er til at forstå. Den viser konsekvent, hvad statistikken kan bruges til, og forudsætter blot, at du kan bruge en lommeregner. Den er forsynet med talrige eksempler. Den gennemgår indsamling, bearbejdning, analyse og præsentation af data. OBS! Ny udgave i oktober 2017, brug SBN 9788759329450

  • af Pernille Pind
    312,95 kr.

    Med åben og undersøgende matematikundervisning kan de dygtigste elever udfordres mere og bedre. Men åbne opgaver giver også de svageste elever mulighed for at give gode svar på præcis de samme opgaver, som de allerdygtigste finder svar til. En mulighed for ægte faglig inklusion. Åbne opgaver fokuserer på kreativ matematik, hvor man formulerer spørgsmål og hypoteser, man ræsonnerer, argumenterer, drager konklusioner og fremlæger, diskuterer, forsvarer og forklarer disse. Bogen gennemgår seks typer åbne opgaver: Svaret er givet, manglende oplysninger, regnehistorier, undersøgelser, modellering og nye begreber. Verden er åben - det skal matematikundervisningen da også være.

  • - 1.-6. klasse
    af Kristine Jess, Hans Christian Hansen, John Schou & mfl.
    332,95 kr.

    I anledning af den seneste reform aflæreruddannelsen er Matematik for lærerstuderende nu blevet målrettet de nye krav. Geometri 1.-6. klasse præsenterer fagligt og fagdidaktisk materiale samt tilhørende arbejdsopgaver svarende til ét modul efter LU13. De I anledning af den seneste reform aflæreruddannelsen er Matematik for lærerstuderende nu blevet målrettet de nye krav. matematikfaglige emner strækker sig fra geometriske eksperimenter og argumenter over måling og areal til flytninger, tegning og symmetriske mønstre. Den såkaldte stofdidaktik, der er knyttet til bogens faglige emner, findes i særlige kapitler, mens det fagdidaktiske stof, der er fælles for al matematikundervisning, skal søges i to andre bøger i systemet: Fagdidaktikken findes i Delta, og bogen My dækker elever med særlige behov.

  • - læring, undervisning og vejledning
    af Michael Wahl Andersen & Peter Weng
    433,95 - 442,95 kr.

    Håndbog om matematik i grundskolen er tænkt som et redskab i det nødvendige arbejde med at udvikle og styrke undervisningen i faget matematik. Bogen henvender sig til alle, der beskæftiger sig med og er interesseret i læring og undervisning i matematik i grundskolen, dvs. studerende, pædagoger, matematiklærere, diplomstuderende og matematikvejledere. Et af bogens fokusområder er matematikvanskeligheder, og den vil derfor også være relevant for PPR-medarbejdere, psykologer og andre, der arbejder med elever i vanskeligheder i matematik.Håndbogen omfatter syv temaer, som hver især behandles fra flere forskellige vinkler i to eller flere kapitler.1. Matematik som fag - kapitel 1-42. Læring i matematik - kapitel 5-73. Undervisning i matematik - kapitel 8-154. Vejledning og rådgivning - kapitel 16-195. Elever med særlige behov - kapitel 20-246. Læremidler - kapitel 25-267. It og matematik - kapitel 27-29Kapitlerne er skrevet af en lang række forfattere med særlig interesse i og viden om netop deres område. Den nyeste forskning inddrages, og også relevant ny viden fra Sverige og Norge præsenteres, idet flere kapitler er skrevet af førende svenske og norske forskere.

  • - 1.-6. Klasse
    af Kristine Jess, Hans Christian Hansen, John Schou & mfl.
    384,95 kr.

    I anledning af den seneste reform for læreruddannelsen, LU13, er Matematik for lærerstuderende nu blevet målrettet de nyekrav, og omfanget af systemet er tilpasset modulopbygningen og fagets reducerede timetal. Tal, algebra og funktioner 1.-6. klasse præsenterer fagligt og fagdidaktisk materiale samt tilhørende arbejdsopgaver af et omfang, der på de fleste læreruddannelser vil svare til to moduler efter LU13. Bogens første del omhandler Talsystemer og regneprocesser og den anden del Algebra og funktioner. Den såkaldte stofdidaktik, der er knyttet til de faglige emner, er medtaget i bogen, mens det fagdidaktiske stof, der er fælles for al matematikundervisning, skal søges i to andre bøger i systemet: Fagdidaktikken findes i Delta, og bogen My dækker elever med særlige behov. Til den studerendes øvrige arbejde med undervisningsfagetMatematik 1.-6. klasse er udgivet bøgerne Geometri 1.-6. klasse og Stokastik 1.-10. klasse. I Tal, algebra og funktioner 1.-6. klasse indledes hvert kapitel med en liste over de vigtigste mål for arbejdet med det pågældende kapitel, og det rundes af med en opsamling, der muliggør en evaluering af udbyttet. Således fremhæves det i hvert kapitel, hvilke kompetencer der især sigtes på at udvikle, hvilket er i samklang med de matematiske kompetencer, som står centraltbåde i LU13 og i det aktuelle faghæfte for grundskolen.

  • - Bog I-VI. Plangeometri
    af Euklid
    385,95 kr.

    Euklids ELEMENTER er et hovedværk ikke alene i matematikken, men i hele den vestlige civilisation. Det er det ældste aksiomatisk opbyggede værk fra 300 f.Kr. med linjer tilbage til Platons og Aristoteles’ filosofi og fremad mod Archimedes og den senere matematik.Dette er den første danske oversættelse af Euklids plangeometri samlet i hans ELEMENTER I-VI siden Thyra Eibes oversættelse fra 1897-1912.Den nye oversættelse er udsprunget af et ønske om at vise Euklids værk i lyset af den moderne forståelse af græsk matematik som en udløber af samtidens filosofiske retninger; Platon og Aristoteles citeres derfor flittigt i den lange indledning. På samme måde er bogen udstyret med en redegørelse for Euklids sprog og dets mangel på symboler af enhver art - i modsætning til den hidtidige oversættelse, der i overensstemmelse med praksis i det sene 19. århundrede gør brug af symboler fra samtidens matematiske sprog.Desuden er der i appendices vigtige matematikhistoriske tekster og emner (Proklos' oversigt over geometrier, Hilberts aksiomer, Hippias' Quadratrix) og andre hjælpemidler, som ikke findes andetsteds.Bogen henvender sig til en bred gruppe læsere: professionelle matematikere fx i gymnasiet og på universitetet, hvor der undervises i matematikkens historie og videnskabsteori, filosofi- og antikstuderende sammesteds og endelig den ret store gruppe mennesker, der interesserer sig for antik filosofi og matematik.Euklids ELEMENTER består af 13 mindre bøger. Gyldendal samler dem i to bind. Dette første bind indeholder Bog I-VI.  Andet bind indeholder Bog VII-XIII og forventes at udkomme 2023. Euklids ELEMENTER I-VI er indledt, oversat og forsynet med bemærkninger af Claus Glunk, Hanne Eggert Strand, Chr. Marinus Taisbak og Chr. Gorm Tortzen.

  • af Cilia Sindt & Henrik L. Jørgensen
    137,95 - 423,95 kr.

    Statistik benyttes i forbindelse med det daglige arbejde i laboratoriet og i forbindelse med planlægning af forsøg, analyse af forsøgsresultater eller metodeudvikling. Kendskab til statistik er nødvendig for forståelsen af publiceret forskningslitteratur og i forbindelse med egen forskning. Denne bog udfylder et behov for let tilgængelig elementær statistik for bioanalytikerstuderende, bioanalytikere, læger, kemikere og andre der arbejder inden for det biomedicinske område. Bogen er tænkt som en praktisk orienteret bog. Meningen er at give læseren en forståelse af, hvilke metoder, man skal vælge, når man har nogle konkrete data at arbejde med. Det er ikke vigtigt at kunne statistiske formler udenad; dem kan man slå op. Det er vigtigt at forstå muligheder, forudsætninger, begrænsninger, og tolkningen i forbindelse med brugen af statistik. Bogens hovedvægt ligger på den parametriske statistik, men nogle af de hyppigst benyttede nonparametriske tests gennemgås også.

  • - Historien, forklaringerne og løsningerne
     
    227,95 kr.

    Matematiske mysterier præsenterer nogle af matematikkens største gåder og mysterier - både løste og uløste. Mange af problemerne har en historie, der går helt tilbage til oldtiden. Det gælder f.eks. problemer med talteorien, egenskaber ved primtal og ligninger.To af de store klassiske problemer er løst for kun få år siden. Fermats sidste sætning blev bevist af Andrew Wiles i 1995 efter mere end 300 års søgen. Poincaréformodningen blev bevist af Grigory Perelman i 2003, efter at det havde stået uløst siden 1904.Det er to ud af en række eksempler på matematiske mysterier, der forklares i bogen af danske matematikere og videnskabshistorikere. Andre emner, der undersøges i bogen, er blandt andet paradokser i sandsynlighedsteorien og mængdelæren, firefarveproblemet samt talteoriens uløste problemer.Matematikkens mysterier er skrevet i en fortællende stil og tilstræber at forklare problemerne og deres løsning uden at kræve stor matematisk baggrundsviden.

  • - med eksempler fra det pædagogisk psykologiske felt
    af Dorte Kousholt, Louise Bøttcher & Ditte Winther-Lindqvist
    477,95 kr.

    Kvalitative analyseprocesser giver konkret indblik i, hvordan du kan analysere empirisk materiale. Bogen starter der, hvor mange metodebøger stopper: Når du har dit empiriske materiale i hus, hvad gør du så? Analysearbejdet er helt centralt for kvalitativ forskning – det er gennem analyserne, at resultaterne fremkommer. Alligevel er det ofte ret dunkelt, hvordan analysen egentlig er foretaget. Denne bog sætter spot på selve analyseprocessen, de analytiske greb, som er anvendt, og hvordan teoretisk begrebsarbejde har guidet analysen undervejs. På den måde inviterer bogen læseren ind i forskerens værksted og retter fokus på selve analyseprocessen med dens kringlede proces, trin og vildveje, tilrettelæggelse og strategier. Bogen er inddelt i hermeneutiske, poststrukturalistiske og dialektiske analyseperspektiver. Det er imidlertid en væsentlig pointe, at det teoretiske afsæt ikke på nogen entydig måde giver én bestemt analysemetode. Derfor præsenterer bogen forskellige analysetilgange under hver af de tre overskrifter og viser, hvordan man på forskellige måder kan arbejde sig igennem den analytiske proces. Forfatterne tilbyder desuden anvisninger i form af modeller, analytikker og spørgsmål, som man kan lade sig inspirere af, når man skal planlægge og gennemføre sine egne analyser. Kvalitative analyseprocesser henvender sig primært til studerende, der skal analysere kvalitativt empirisk materiale som led i en lang eller mellemlang videregående uddannelse eller et ph.d.-forløb. Den er især anvendelig indenfor det pædagogisk-psykologiske felt og beslægtede områder. De beskrevne analyseprocesser har dog samme relevans udover disse felter, og bogen kan derfor anvendes af alle, som ønsker at blive klædt bedre på til at gennemføre teoretisk informerede kvalitative analyser.

  • af Jesper Blom-Hanssen
    377,95 kr.

  • af Klaus Marthinus Christensen & John Schødt Pedersen
    477,95 kr.

    Matematisk bevissamling er en komplet samling af matematiske beviser, der dækker kernestof på alle niveauer til stx, hhx, hf og htx.Udgivelsen samler matematiske beviser til Mat A og B med flere bevistyper og alternative bevisformer.Matematisk bevissamling:samler elevernes noter til mundtligt eksamen og er dermed et konkret forberedelsesværktøj.indeholder det obligatoriske kernestof og meget mere, da den skal dække mulige valgfrie emner.fungerer som supplement til alle eksisterende bogsæt, da ingen af disse indeholder alle beviser.fungerer som en naturlig bruttoliste for lærere og elever til eksamen, hvor læreren kan bruge den til at fremhæve de beviser, der medtages som pensum.Samlingen kan bruges til eksamensforberedelse og til gennemgang af kernestof via projektor og som individuel studie.

  • af Henrik Laurberg Pedersen & Thomas Vils Pederesen
    446,95 kr.

    Matematik for biovidenskab illustrerer gennem en lang række konkrete eksempler og opgaver matematikkens anvendelse inden for fagområder som biologi, økonomi og fødevarevidenskab. Bogen er opdelt i fire kapitler, som omhandler henholdsvis funktioner og matematiske modeller, matricer, differentialligninger og funktioner af to variable. Der er i bogen lagt vægt på, at stoffet præsenteres på en let tilgængelig måde, og der er medtaget en del mellemregninger og illustrationer. Emne- og niveaumæssigt ligger bogens indhold i forlængelse af gymnasiets A-niveau i matematik, idet enkelte dele af gymnasiestoffet dog genopfriskes. Matematik for biovidenskab er skrevet til studerende på biologisk orienterede universitetsuddannelser, men henvender sig i øvrigt til enhver, der har interesse for de pågældende matematiske emner og deres anvendelser.

  • af Trine M. Lønfeldt
    237,95 kr.

    Kender du følelsen af, at matematik i udskolingen er svært? Har du brug for at forstå og bestå matematik? Med bogen ved hånden kan du løfte dig selv fagligt og mentalt.‘BESTÅ med dine og mine MatematikOpskrifter’ er en forfriskende udgave af en formelsamling. Bogen adskiller sig fra andre matematiske bøger og hjælpemidler ved at indeholde præcis den grundlæggende viden, vi har brug for.Vi møder matematikken i virkeligheden, både som tegninger og fortællinger. ‘BESTÅ’ giver skønne hukommelses-kroge, der relaterer til hverdagen, ved hjælp af illustrationer. Et ikon - en hånd med en mobiltelefon, guider os hen til opskrifterne. Bogen lægger op til egne noter, skitser og taleksempler - men kan sagtens stå uden.Trine M. Lønfeldt skriver i et levende hverdagssprog, der gør bogen let at forstå. Hun er uddannet matematiklærer og coach og hjælper unge med at tro på sig selv gennem MatematikBoost™.‘BESTÅ’ hjælper altså børn og unge med at tro på sig selv i matematik. Samtidig er den oplagt til forældre, der ønsker at hjælpe med lektier og matematikopgaver. Bogen medvirker til, at lektier bliver lavet med ro i maven. At bestå er nemlig mere end bare tal. Det er at trives og være glad.Kære matematiklærer… Brug bogen som fundament i undervisningen.Kære forælder… Brug bogen som opslagsværk, når du hjælper.Kære udskolingselev… Brug bogen. Så bliver du bedre til matematik.

  • - Begreber, metoder, resultater, kodning og kryptografi
    af Johan P. Hansen
    92,95 - 209,95 kr.

    Som erkendelse har talteori og algebra en interesse i sig selv, og resultaterne er helt fundamentale for moderne kryptografi og datasikkerhed. I Tal og polynomier introduceres centrale talteoretiske og algebraiske begreber, resultater og metoder. De perspektiveres og placeres i såvel historisk som aktuel sammenhæng. Bogen rummer blandt andet en matematisk velfunderet behandling af moderne krypterings- og kodningsmetoder, principperne bag digital signatur og deling af hemmeligheder. Ved studiet af teorien og arbejdet med bogens mange opgaver gøres læseren fortrolig ikke bare med talteori og grundlæggende algebra specifikt, men også med abstrakt matematisk tankegang i det hele taget og med fagets stringente argumentation. Bogen er målrettet undervisningen på første semester i matematik ved universitetet.

  • af Mikkel Rosengaard
    43,94 - 137,95 kr.

    'Forestillinger om Ana Ivan' begynder i Brooklyn et forår hvor en ung, dansk praktikant møder kunstneren og matematikeren Ana Ivan. Ana er opvokset i Rumænien i tiden op til Ceausescus fald i 1989, og hendes livshistorie indeholder en dramatisk og afgørende begivenhed. Over de næste måneder hjælper praktikanten Ana med at gennemføre et eksperiment, der skal opløse hendes tidsfornemmelse, og inden længe er han viklet ind i den historie, der har hjemsøgt Anas familie i generationer. Fra et matematisk institut i Ceausescus Rumænien, over en landsby i Marokko, til Bergens kunstscene og et mørklagt galleri i New York følger vi Ana og hendes familie på deres flugt fra fortiden og dybt ind i en ung mands liv. 'Forestillinger om Ana Ivan' er en fængslende historie om venskab og kærlighed, om anekdoter og røverhistorier og om besættelse og skuffelse. I særdeleshed er det historien om fortællingers evne til at forføre og forvandle verden omkring os, og om hvor vigtigt det er både at finde frem til og finde sig til rette i sin egen livsfortælling.

  • af Pernille Pind
    248,95 kr.

    Det er vigtigt at kunne løse problemer, men svært at undervise i problemløsning. Denne bog er en hjælp til den matematiklærer, som gerne vil arbejde med matematiske strategier til problemløsning, og en godbid til den interesserede opgaveløser. Bogen angriber problemløsning ved at gennemgå 25 klassiske matematiske grublere – opgaver man ikke umiddelbart kan løse, men skal gruble over. I denne lærervejledning præsenteres en generel metode til problemløsning, tre værdifulde vaner, som er nyttige i alt arbejde med matematik, og ni sikre strategier, som kan afprøves i problemløsningen. For hver grubler gennemgås flere løsninger, så mange forskellige problemløsnings- og læringsstile tilgodeses. Der præsenteres også flere variationer af grublerne, så der er udfordringer til alle elever, uanset fagligt niveau. Bogens grublere er – uden forklaringer og pædagogiske overvejelser – udgivet i hæftet ”Gode grublere”.

  • af Rory Smith
    117,95 - 165,95 kr.

  • af Morten Blomhøj
    243,94 - 419,95 kr.

    Bogen giver matematiklæreren redskaber til at udvikle sin undervisning og identitet som lærer samt at indgå i øget samarbejde med fagkollegaerne. Den diskuterer matematikfagets udvikling i grundskolen og på ungdomsuddannelserne med udgangspunkt i både undervisningspraksis og den eksisterende forskning. Forfatteren viser, hvordan man kan komme ud af den stampe, som faget af og til er præget af. I stedet for at falde tilbage på 'plejer' giver bogen nye ideer og input til undervisningen. Det handler om at gøre sig de nødvendige didaktiske overvejelser i forhold til samspillet i den enkelte klasse og de enkelte elever og herfra udvikle en ny praksis, der på bedst mulige vis støtter op om og fremmer matematiklæringen. Målet med bogen er at give underviseren mere autonomi og øge mulighederne for forskningsbaseret udvikling af matematik i praksis. Morten Blomhøj er lektor i matematik på Roskilde Universitet (RUC). Han forsker og underviser i blandt andet matematikdidaktik, matematisk modellering og statistik og har skrevet flere bøger og artikler om disse emner.

  • - i matematikundervisningen
    af Pernille Pind & Erik Bjerre
    355,95 kr.

    Bogen introducerer modellering generelt og præsenterer en teori for, hvordan man kan arbejde med matematiske modeller i skolen. Der gennemgås 11 konkrete eksempler på modeller, som eleverne kan udvikle i klassen, og 5 eksempler på modeller, som eleverne kan analysere.Matematisk modellering er et område, hvor matematikken møder omverdenen og tager fat i matematiklivets store spørgsmål såsom: hvad ønsker man svar på, hvad kan man få svar på, hvordan får man det, og hvor godt stemmer resultaterne overens med den verden, de skal spille ind i. Denne bog hjælper lærere med at undervise i modellering både i udskolingen i grundskolen og på ungdomsuddannelserne. Eleverne vil opnå en forståelse af, at man kan stille spørgsmål til de valg, der ligger bag enhver matematisk model ved selv at udvikle og analysere modeller og ikke blot anvende modeller.

  • af Anker Tiedemann
    462,95 kr.

  • - A Complete Course
    af Robert Adams & Christopher Essex
    252,95 - 394,95 kr.

  • af Jesper Skov & Mikkel Thrane Lassen
    332,95 kr.

    Italien er et paradoksalt land. På den ene side begejstres vi over landets geografiske skønhed, gastronomi og kunst. På den anden side væmmes vi, når det handler om den politiske ledelse, korruptionen og den organiserede kriminalitet. Italien blev først til i 1861, og er i egen selvforståelse det antikke Roms politiske, økonomiske og kulturelle arvtager. Uagtet landets ofte perifere stilling i Europa. Italiens historie, der især henvender sig til historie- og samfundsfagsundervisningen, er i 7 kapitler. De rummer historien om Garibaldi, Mussolini og Berlusconis Italien - et Italien, der ikke altid har været det samme som italienernes Italien.

  • af Lars Bo Gundersen
    70,95 - 183,94 kr.

    Hej logik giver en pædagogisk indføring i klassisk logik. Med eksempler og øvelser guider forfatteren læseren igennem centrale temaer i doms- og prædikatslogikken: Hvordan gyldighed hænger sammen med logisk form, hvordan man afdækker logiske strukturer ved at formalisere elementerne i et argument, og hvordan man analyserer logisk form ved at bruge sandhedstabeller og semantiske træer. Bogen kan bruges som lærebog til logikkurser i gymnasiet og på universitetet. Samtidig gør en filosofisk perspektivering af grundtemaerne den også interessant for den mere logikkyndige.Titlen henviser til 'Hej logikmaskinen', der er bogens nye måde at forstå logikkens centrale funktionsbegreb på. Mange finder funktionsbegrebet abstrakt og utilgængeligt, men i Hej logik bliver det forståeligt og intuitivt.

  • af Anker Tiedemann
    471,95 kr.

  • af Bo Steffensen & Lisser Rye Ejersbo
    385,95 kr.

  • - viden fra data
    af Jens Ledet Jensen
    92,95 - 183,94 kr.

    Denne bog er beregnet til et syv-ugers introducerende kursus i statistik. Kurset består af forelæsninger og øvelser, hvor opgaverne i bogen regnes. Det forudsættes, at deltagerne har haft et indledende matematikkursus. Bogen beskriver en række simple statistiske modeller og inferens i disse. Hver modelintroduceres gennem et datasæt og en lille baggrundshistorie. De fleste af kapitlerne afsluttes med et afsnit med titlen Testkatalog, hvor de test, der er indført i kapitlet, gengives på tabelform. Bogen blev første gang trykt i 2007 og har gennemgået flere mindre revisioner.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.