Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering

Bilsport

Her finder du spændende bøger om Bilsport. Nedenfor er et flot udvalg af over 18 bøger om emnet. Det er også her du finder emner som Formel 1, Grand Prix, Indianapolis 500, osv.

Vis mere
Filter
Filter
Bogtype
  • (18)
  • (3)
  • (1)
Format
  • (14)
  • (3)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Sprog
  • (17)
  • (1)
Pris
DKK
Serie
  • (1)
Tag
  • (5)
  • (5)
  • (3)
  • (3)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
Vis mere
Sorter efterSorter Populære
  • af Peter Nygaard
    185,95 - 316,95 kr.

    Et pragtværk om verdens mest spektakulære motorløb. Formel 1 er ikke bare en af verdens største sportsbegivenheder, det er et fænomen. En sport, der består af lige dele teknik, talent og penge. En kombination, der sæson efter sæson tiltrækker millioner af mennesker, som følger kørernes intensive kappestrid på baner verden over. I denne bog fortæller Peter Nygaard hele historien om løbene, fra den beskedne start i 1950'erne til den milliardforretning, formel 1 har udviklet sig til at være i dag. Han beretter om dramerne, tragedierne og triumferne; om de største legender og de mange små fascinerende detaljer omkring løbet, blandt andet udviklingen af den avancerede teknik, der i dag sørger for, at kørerne kan overleve selv de mest voldsomme sammenstød. Bogens billeder er en underholdende, smuk og dramatisk fortælling i sig selv, og giver læseren et enestående indblik i motorsporten helt fra den spæde start og frem til i dag. Peter Nygaard er Danmarks førende Formel 1 ekspert. han har fulgt Formel 1 i snart 35 år for at fortælle om de dramaer, triumfer og tragedier, der præger det store løb.

  • af Tom Kristensen
    462,95 kr.

    Med ni sejre er Tom Kristensen den mest vindende kører i det berømte24 timer Le Mans-løb, hvilket har skaffet ham en evig plads i motorsportens historie. Denne bog er imidlertid meget mere end en kronologisk gennemgang af Tom Kristensens succes på Le Mans. Den tager læseren med på en unik rejse gennem fire følelsesladede årtier – fra den første tur bag et rat på faderens benzinstation i Hobro til et fransk champagnebad foran 250.000 fans. Private og aldrig før offentliggjorte fotos, fakta og helt nye historier, fortalt af Tom Kristensen selv, gør ’The Book’ unik. Bemærk: Bogen er stor: 29,5 x 37,5 cm. og vejer 3,1 kg!

  • - Videre
    af Tom Kristensen & Dan Philipsen
    88,95 - 164,00 kr.

    Tom Kristensen er en af Danmarks mest berømte racerkører. Han hardeltaget i utallige racerløb og oplevet lidt af hvert inden for sit fag. ”TomKristensen – Videre” er den første selvbiografi om legenden, der hele 18 gangedeltog i racerløbet Le Mans. ”Tom Kristensen – Videre” kommer helt tæt påracerkøreren og mennesket, der ikke er bange for at drømme stort. Tom Kristenbeskriver således, hvordan han allerede som barn brændte lidenskabeligt forracerløb, og drømte om selv at køre rundt på banerne en dag. Derudoverbeskriver han også de lidt mere barske sider af gamet, der blandt andet tællerkynisme og ekstreme krav. Det er ikke nemt at være en af Danmarks bedstesportsmænd og Tom Kristensen har haft mange personlige omkostninger iforbindelse med jagten på respekt og anerkendelse. ”Tom Kristensen – Videre” eren fantastisk bog fyldt med skarpe og underholdende fortællinger samt smukkebilleder, der både dokumenterer højdepunkterne fra karrieren samt livet udenfor racerbanen. ”Tom Kristensen – Videre” er skrevet i samarbejde med DanPhilipsen, der blandt andet har skrevet bøgerne ”Licens til at vinde” fra 2006og ”Over stregen” fra 2010. Dan Philipsen er håndboldredaktør på TV2 Sporten ogtidligere sportsjournalist på Jyllands-Posten. De mange års erfaring inden forsport og journalistik har sat sit præg på ”Tom Kristensen – Videre”, der bådeer velkomponeret, spændende og interessant. ”Tom Kristensen – Videre” er denideelle bog for alle sportsinteresserede læsere, der ønsker at stiftebekendtskab med, eller komme tættere på, en af Danmarks bedste racerkører.

  • - På to og fire hjul - Del-2
    af Carsten Frimodt
    331,95 kr.

    Da Ringen startede på 2. halvleg efter de gyldne år, var det blevet hverdag igen uden de store F1-stjerners aura. Men det betød ikke at spænding eller dramatik var forsvundet ud af billedet, for andre tog flot over og skabte åndeløs spænding og underholdning. I starten tryllebandt de danske kørere i seværdige kampe mod vore nordiske brødre, men snart efter dukkede udenlandske gæster igen op i felterne og skabte atter international atmosfære. Især til hovedløbene de traditionsrige Copenhagen Cup og Grand Prix stævner stillede igen flere af morgendagens stjerner op, som få år senere figurerede i toppen af sporten. De kom ikke bare fra Europa men også fra Australien, Sydafrika og USA. Navne som Peter Revson, Mike Spence, Frank Williams, Piers Courage og Chris Irwin samt ikke at forglemme Reine Wisell og Ronnie Peterson, der gjorde livet hårdt for vore egne talenter Ole Vejlund, Jan Heggov og Jørgen Ellekær. I modsætning til formelbilerne hvor kun få danske kørere kunne matche de udenlandske stjerner, så voksede standardbilerne i kvalitet og kvantitet over en bred front, så gæsterne her måtte kæmpe hårdt for at komme til tops blandt vore lokale matadorer som Jørgen Nielsen, Tom Belsø, Aage Buch-Larsen og Svend Engstrøm for ikke at forglemme alderspræsidenten Gunnar Henriksen, som fortsat var still going strong. Også i de mindre men lige så spændende klasser blev der udkæmpet dramatiske tvekampe mellem navne som Erik Høyer, Son Borch-Christensen og Peder Pedersen i forreste række, samt ikke at forglemme Arnold Larsen, Palle Ancher og Keld Hansen i de små øser. Foruden naturligvis de frygtløse på to hjul i stramt læder som Chris Fisker, Dan Jeppesen og Jørgen Nielsen.

  • - På to og fire hjul - Del-1
    af Carsten Frimodt
    291,95 kr.

    Et sandt eventyr om den lille grimme grusgrav der voksede op og blev til en beundret racerbane. Den startede dansk motorsport for alvor så epoken siden blev betegnet som motorsportens guldalder i Danmark. En forladt ubenyttet grusgrav blev via nogle fremsynede mennesker til først en lille pæreformet grusbane og snart efter til en international racerbane med asfalt belægning, der med sine hvælvede kurver blev en spændende udfordring for alle. Starten i 1955 med en lille 650 meter lang (kort) væddeløbsbane gik over al forventning og efter premieren blev den asfalteret med international assistance, så de oplagte sving blev endnu mere spændende end sine flade kolleger fra trav og speedwaybanerne. Og to år senere blev den udvidet til 1400 meter og fik nu et internationalt tilsnit. Roskilde Rings guldalder skyldtes for en stor del de internationale navne, der kom til udefra for at skabe spænding for publikum og give de hjemlige kørere en målestok for international kunnen. Disse racerkørere og de holdledere, der stillede op og kastede glans over stævnerne, hjalp til med at sætte Ringen på verdenskortet i klasserne standardbiler, formelbiler og racersport men især Formel 2 og til sidst sågar Formel 1. Op mod 40.000 tilskuere stod skulder ved skulder på skråningerne og fulgte de åndeløst spændende nærkampe nede på banen i en fantastisk atmosfære. Et moderne amfiteater med racerbiler gav storslået underholdning, som ikke var set magen i landet før. Betydningen som dansk banesports vugge og storhedstid kan ikke overdrives. Dette var RACERBANEN! Den producerede flere talenter end der er plads til at nævne her, men efterkommerne i moderne motorsport som Jan Magnussen, Tom Kristensen og senest bysbarnet Kevin Magnussen er i dag kendt af alle her fem årtier efter åbningen af banen. Eventyret sluttede lidt brat i 1968 da påstanden om banens parabolfacon ikke gav den lovede lydløse racerbane, der blev proklameret inden indvielsen. Den udsendte lyd og så blev den lukket. Denne bog beskriver samtlige klasser der satte hjul på Ringen, lige fra de to, tre og firhjulede maskiner. Små som store standardbiler, sportsvogne, racersport og formelbiler - selv gokarts omtales for at gøre billedet komplet.

  • af Carsten Frimodt
    251,95 kr.

    FORMEL 1 - I DANMARK. Formel 1 løb i Danmark lyder utopisk såvel i dag som dengang Roskilde Rings initiativrige og fremsynede ledelse præsenterede ideen internt i ASK-klubben og siden for offentligheden i 1961. Det kan heller ikke betvivles, at dette gigantiske skridt var skelsættende for dansk motorsport, selvom det kun lykkedes to gange at trække kongeklassen til landet! Et kuriosum er, at der i dag udøves store bestræbelser på at få F1 tilbage – over et halvt århundrede efter første gang. Historien om F1 her i landet faldt sammen med starten på guldalderen, der blev skabt med det første Grand International stævne med berømte udenlandske stjerner i racersport biler fra 1958-59, som stort set ingen danskere havde set før. Den fortsatte med de spændende ensædede formelbiler, der dannede basis for det første danske Grand Prix Formel 2 i 1960 og derefter toppen på værket kongeklassen Formel 1 i 1961 og 62. Her dystede både daværende og kommende verdensmestre som Stirling Moss, Jack Brabham, John Surtees, Graham Hill og Jim Clark mod hinanden uden at der blev lagt kørehandsker imellem. Det var fagre nye verden i Danmark med disse fantastiske racerbiler og alt det materiel, der også blev stillet til skue på Ringen. Dermed blev dansk motorsport løftet ud af hængedyndet og lokale racerkørere som Belsø, Nellemann og Thyrring fik i de følgende årtier sat gang i drømmene om international racing. Denne bog på 240 sider med over 800 foto skruer tiden tilbage og fortæller historien om initiativtageren, F1-stjernerne og bilerne samt om de racerløb, man afviklede i disse magiske år. En dybdeborende research hiver alle røverhistorierne frem i lyset og mange ukendte billeder fra tiden muliggør dette. Unægtelig et højdepunkt i dansk motorsport – som ikke bør glemmes.

  • - 20 års dansk motorsportshistorie
    af Morten Alstrup & Peter Elgaard
    265,95 kr.

    DTC-serien satte ikke blot sit præg på dansk motorsport.Klassen forandrede også sporten. For evigt. DTC-serien befandt sig konstant ioverhalingsbanen. Der blev sat helt nye standarder for, hvordan racerløb kunneafvikles i Danmark. Og DTC var den første danske løbsserie, der blev vist livepå TV. Den historie fortælles i DTC – Fra start til målflag.Ideen til DTC-serien startede med et møde mellem PeterElgaard og Morten Alstrup. Det er dette makkerpar, som står bag denne bog. De fortæller historien,men de er ikke alene. Mange af de 171 kørere, som har været med i DTC-serien i enten Super 2000-eller V8-tiden, bidrager til historien med deres egne oplevelser og anekdoterfra dansk motorsports superliga.I DTC – Fra start til målflag kan man læse hele historien. Fra daJesper Sylvest i 1999 i sin Peugeot 306 tog den første titel til Kasper H.Jensen i 2019 skrev sig ind i historien som den sidste mester. Bogen sætterfokus på en lang række temaer og tendenser gennem de 20 sæsoner og fortællernogle af de historier, som først nu kommer frem i lyset. 20 år ioverhalingsbanen.

  • - John Nielsen, Kurt Thiim og Kris Nissen
    af Carsten Frimodt
    331,95 kr.

    TRE SEJE SØNDERJYDER. Biografien om de tre seje sønderjyder handler om tre motorsportstalenter, som blev født indenfor en radius af få kilometer. Ja, man talte ligefrem om et lokalt hastighedsgen. De var næsten jævnaldrende og kørte alle tre gokart og lærte der sporten fra grunden. Derefter fortsatte de i formelbil, hvor de snart kom til at tilhøre den europæiske elite i Formel 3. Herfra rekrutterede Formel 1 sine kommende stjerner - målet for dem alle. De måtte kæmpe hårdt undervejs med uheld og ulykker, der på en dårlig dag kunne være endt fatalt, inden de nåede frem til kongeklassen og prøvede at tumle den ultimative racer F1. De tre havde andre ting tilfælles i deres karriere, såsom at de alle vendte deres aktiviteter mod syd. Her blev de alle tre tysk mester i F3. De fortsatte i nabolandet med efterfølgende stjernestatus og popularitet i topteams og gik til sidst under navnet ”Danish Dynamite”. Fælles for de tre er at de kom til tops i racing på talentet alene - for de kunne aldrig medbringe de hastigt voksende sponsorpenge. Så hvem er de tre seje sønderjyder - som foruden at tale en charmerende dialekt - også havde ”ståluld på køleren”? Hvordan begik de sig i de lavere kategorier og hvilke store omkostninger måtte de betale? Hvem blev den første danske Le Mans vinder? Hvem opnåede at blive den største danske stjerne i den internationale DTM-serie? Hvem var det mest seriøse bud på næste dansker i F1? Bogen indledes med sand kongerøgelse via et personligt forord fra Danmarks mest kendte internationale storkører Tom Kristensen, som mere end nogen anden også kender racerlivets barske hverdag.

  • - Tom Belsø, Jac Nellemann og Thorkild Thyrring
    af Carsten Frimodt
    331,95 kr.

    DANSKE F1 DRØMME. Denne tredobbelte biografi er historien om den første helhjertede danske satsning mod F1 med racerkørerne Tom Belsø, Jac Nellemann og Thorkild Thyrring. Bogen beskriver hele deres karriere i alle klasserne, men med fokus på deres formelaktiviteter. De mødtes alle tre i den tids talentklasse – Formel Ford – der blev trinbrættet for dem i 1970 på vej mod det forjættede land F1. Her er historierne fra A til Z. De havde trådt deres racersko godt og grundigt i vidt forskellige kategorier i 1960’erne. Tom havde længe kørt i tunge standardbiler, mens Jac lige så længe havde prøvet kræfter i gokart og Thorkild var startet direkte i F3 men med bedagede modeller. Det var ingen optimal måde at nå F1 på. Læs om standardvognskøreren, der i en årrække havde lænet sig op ad sine konkurrenter i svingene og jævnligt udvekslet karosserimaling, og som nu sad i en åben formelbil uden tag over hovedet. Om hvordan det var for gokartkøreren at komme op fra de diminutive jernsenge og nu ligge indkapslet i en tynd skal af skrøbeligt glasfiber. Eller hvordan det var for en F3-kører i forældet materiel at komme fra brede dæk og nu skøjte rundt på smalle gadedæk i Formel Ford. Så hvem var de første danskere i F1 og hvem nåede sine drømmes mål først? Hvem var egentlig de danske forløbere for Jan Magnussen, Nicolas Kiesa og Kevin Magnussen? Dette og meget mere giver de over 330 sider med mere end 900 fotos svaret på.

  • - Den lange vej fra en knust drøm til et helt menneske
    af Jan Magnussen
    159,95 kr.

    Anmeldernes dom: ”En fuldstændig medrivende bog om verdens måske mest komplette racerkører. Fantastisk velskrevet med en gribende og sjældent set varme.” ****** Thomas Wulff, tv-kommentator, 6’eren ”Hvilken præcision, hvilket fortæller-gen! Den måske bedste racerbog, jeg nogen sinde har læst.” ****** Flemming Haslund, Jyllands-Posten ”Spændende og uhyre underholdende. De mange billeder alene er hele bogen værd.” ****** Michael Ewert, Bil Magasinet "Medrivende og humoristisk værk. En selvbiografi, man SKAL læse!” ****** Flemming Hansen, F1journal.com ”En sindssygt fed bog, der rummer en dybde og bredde, man sjældent ser i sportsbiografier.” Karsten Lemche, FDM/Motor "Så personlig, at det næsten virker, som om man sidder ved siden af Magnussen. Også billedsiden imponerer.” Christian Schacht, Fyens Stiftstidende ”Fantastisk bog, der giver dyb indsigt i motorsportsverdenen. Anbefales varmt!” Keld Poulsen, læser på gad.dk ”En medrivende, velfortalt fortælling om fyringer, dræbte kollegaer og svigt. Fyldt med anekdoter i en fin balance mellem røverhistorier, succeser og nedture.” Bo Skovfoged, Racemag.dk Om bogen: Jan Magnussens beretning om sit turbulente liv er en fantastisk fortælling om en dreng, der opfyldte sit mål om at blive den bedste i verden, men knækkede på vejen til at blive stjerne i Formel 1. Som 22-årig blev danskeren kaldt verdens største talent inden for motorsport. Tre verdensmesterskaber i gokart og en pulverisering af legenden Ayrton Sennas rekord for flest Formel 3-sejre fik alle til at spå Magnussen en enestående fremtid, men et eller andet gik galt på vejen. Midtvejs i sin anden Formel 1-sæson blev stortalentet fyret og af medierne stemplet som fiasko, hvilket sendte ham ud i en månedlang depression og tanken om helt at vende sporten ryggen. I dag kan Jan Magnussen se tilbage på sin Formel 1-fyring som det bedste, der er sket i hans liv. På bunden af sin karriere genfandt han ved en tilfældig test i USA legebarnet, droppede alle pillerne og har siden udviklet sig til en af motorsportens mest succesrige og alsidige personligheder. Ingen anden kører i verden har opnået at deltage i så mange topserier som Formel 1, IndyCar, DTM, WTCC, NASCAR og selvfølgelig Le Mans, hvor Magnussen i dette årtusinde har givet Corvette en lang række sejre. I denne rigt illustrerede bog skriver Jan Magnussen levende og humoristisk om de mange sejre og nederlag både på og uden for banerne, ligesom han tager læserne med bag kulisserne i en verden, der afgøres på brøkdele af et sekund. Han fortæller ærligt om sorgerne og glæderne i familielivet, ikke mindst om broderens tragiske selvmord og teenage-sønnen Kevin, der efter at have fået lærlingekontrakt med McLaren-teamet står på spring til at indfri de Formel 1-løfter, man naturligt tillægger Danmarks hurtigste efternavn. BAG BOGEN Jan Magnussens selvbiografi er fortalt til kørerens mangeårige pressechef Jan Kaiser samt journalisten Nils Finderup, der tidligere har skrevet flere bøger om Tom Kristensens karriere.

  •  
    128,95 kr.

  • - Jan Magnussens unikke 30-årige racerkarriere i billeder
    af Nils Finderup & Jan Kaiser
    265,95 kr.

    Ingen racerkører i verden – nogensinde – har deltaget i så mange forskellige topklasser som Jan Magnussen, hvilket vidner om et medfødt naturtalent og en helt enestående evne til at kunne køre stærkt i hvad som helst på fire hjul – se blot listen herunder, der trods sit præg af kodesprog vil få mundvandet til at løbe hos alle motorsportsfans. En bugnende trofæhylde er endnu et bevis på Jan Magnussens imponerende meritter. Med blandt andet fire verdensmesterskaber, adskillige klassesejre på Le Mans, rekorden for flest sæsonsejre i det engelske F3-mesterskab og talrige DTC-titler er Magnussen den mest vindende danske kører gennem tiderne. Faktisk er han med godt 140 sejre på sit senior-CV den mest vindende racerkører i hele Europa netop nu! På vejen til disse resultater har Magnussen kørt flere end 100 forskellige biler med vidt forskellig teknik og karakteristika. Igennem 18 år har forfatterne bag denne bog indsamlet fotos af alle disse biler fra hele verden og kan med Magnussens egne ord beskrive, hvad der gør forskellen på en slap DTM-slæde og et overfedt, primitivt NASCAR-monster. ’MAGnificent’ beskriver også næste generation Magnussen, nemlig sønnen Kevin, der i en alder af blot 20 år allerede er på Formel 1-kontrakt med de mangedobbelte verdensmestre McLaren og i sin første F1-test kørte sensationelt hurtigt. Bogen byder på et væld af fotos, der aldrig er offentliggjort før. Ikke mindst vil et stort afsnit om de store Formel 1- og IndyCar-biler begejstre mange læsere. Forfattere og fotografer er Magnussen-familiens mangeårige pressechef Jan Kaiser samt Tom Kristensens mangeårige pressechef Nils Finderup. Dette par stod også bag Magnussen-biografien ”En fiaskos perfekte liv”, der lå på bestsellerlisten i otte uger og scorede ikke færre end fire gange seks stjerner i blandt andet Jyllandsposten. Anmelderne er lige så begejstrede for det nye værk: “Magnificent er en farvestrålende og frem­ragende visuel rejse gennem Jan Magnus­sens utrolige racerkarriere, krydret med en passioneret og indsigtsfuld skildring af de hundredvis af forskellige racerbiler, den sejrsvante dansker har kørt. Et must!” Thomas Wulff, kommentator, TV3 “Fantastiske fotos og underholdende anekdoter om Jan Magnussens formidable kar­riere. En smuk fotodokumentarisk bog, der kan anbefales til alle, der interesserer sig blot det mindste for motorsport.” Bo Christian Koch, chefredaktør, FDM “Genial idé, slet og ret. Bogens billeder er af meget høj kvalitet – teknisk såvel som kunstnerisk.” Flemming Haslund, Jyllandsposten “De velskrevne historier understøtter fint de mange fremragende billeder om verdens måske mest alsidige racerkører. ‘Magnifi­cent’ får mine største anbefalinger.” Ulrik Them Poulsen, Motorsporten.dk Jan Magnussens imponerende rekordliste over kørte mesterskaber: Formel 1 IndyCar Le Mans-prototyper DTM WTCC NASCAR ALMS GT1 Porsche Supercup V8 Supercar Grand-Am GT2 ETCC Formel 3 Formel Ford DTC Formel Opel/Lotus International GT Open Camaro Cup

  • af Ole Steen Hansen
    58,95 kr.

    Fuld gas!Brøl fra motorer.Duft af benzin.Det er motorsport!Men pas på, at du ikke ryger af i svinget!Letlæsning - Lix 17.5 (ml=7.1 lo=10.4)

  • - Ole, Reine og Ronnie
    af Carsten Frimodt
    138,95 kr.

    Tre skandinaviske racerkørere sigtede højt og ambitiøst. De ville i F1 - men kom de det og hvordan? Ole, Reine og Ronnie var fortroppen for nutidens store stjerner Jan Magnussen og Tom Kristensen.De tre talenter var anden generation af formelracerkørere, der gjorde sig internationalt, men de var reelt det første kuld med ambitioner om og mulighed for at slutte sig til de store tenorer – F1-stjernerne.Midlet mod målet var ”racerbilernes liggestole” alias formelbilerne. Spektakulære og fremmedartede og med utopiske fartressourcer. Men også med en ildevarslende ringe sikkerhed. I tiden hvor sex var sikkert men racing var farligt – dødsensfarligt. I 1960’erne var tabstallet over 90 kørere om året!Formelkørerne i F3 også kaldet racersigøjnerne levede spartansk og med mange afsavn. De førte en nomadetilværelse i telt eller varevogn. De rejste fra bane til bane i ugens hverdage og kørte så race i weekenden og åndede lettet ud, når de havde ”overlevet” løbet.På legendariske og nu glemte baner som Roskilde Ring, Brno, Chrystal Palace, Montjuich, Montlhéry, Rouen, Schleiz og Vila Real. Baner på landeveje, i byer, i parker eller i lufthavne. Fra nord til syd – fra Finland til Sicilien og på baner i vest som i øst bag ”jerntæppet”.Bogen er en tredobbelt biografi ”fra vugge til grav” med hovedvægten på de vilde år i formel 3, hvor de tre kørte skulder mod skulder – dokumenteret af over 300 farve og sort/ hvide fotos fra dengang. Desuden apendix over samtidens konkurrenter (Emerson Fittipaldi, Niki Lauda, James Hunt m.fl.), samt alle banerne og bilerne.Forordet er skrevet af en dengang ung ukendt racerkører, der var dybt fascineret af racing. Entusiastiske Thorkild Thyrring har som bekendt selv været turen igennem, men husker de tre og tiden levende og intenst, som var det i går!

  • af Carsten Frimodt
    147,95 kr.

    Historien om Danmarks og Nordens første rigtige racerbiler tager sin begyndelse allerede kort efter Anden Verdenskrig. Foruden knaphed på stort set alt, så har dansk motorsport lidt under fraværet af en permanent racerbane med fast underlag. Den kom først med Roskilde Ring, som derfor er omdrejningspunktet for denne bog. Klassens betydning for tilgang og udvikling af unge talenter, kan nok ikke overdrives. Her blev der for allerførste gang i historien mulighed for at prøve kræfter indenfor et rimeligt budget med en ægte racerbil og vise talenterne frem. Dette bringer stjernefrø som Stirling Moss, Peter Collins og Jack Brabham til toppen af det ypperste – nemlig Formel 1 – få år senere. Bogens udgangspunkt er de danske kørere og de nordiske kolleger som kører væddeløb på baner som især Roskilde Ring, Falkenbergs Skrea og Karlskogas Gelleråsen, foruden afstikkere til løb i den øvrige verden. Den dækker også nogle af de utallige jord og grusbaner samt enkelte gade og lufthavnsløb i perioden 1946-62. De nordiske fartkonger omfatter danske Robert Nellemann, svenske Sven Andersson og finske Curt Lincoln og mange flere hurtige kører. De kører i tiden hvor ordet sikkerhed ikke var i højsædet og styrthjelme er lavet i læder eller af kork!

  • af Villy Poulsen
    182,95 kr.

    Vi skal bare nogle få årtier tilbage, så stod tilskuerne skulder ved skulder, når der blev kørt motorløb rundt om i Danmark. På Fyn har der været flere kendte motorbaner: Fangelbanen, Langesø, Fyns Væddeløbsbane, Odense Speedway og Højbjergbanen, som hver især har trukket op mod 25.000 tilskuere ad gangen til løb, især i de første 10-15 år efter besættelsen. Det er historien om en sportsgren, som altid har haft det svært i Danmark, og måske især på Fyn, for ingen af de en gang så kendte baner eksisterer længere, og i dag kan selv vigtige løb højest tiltrække nogle hundrede tilskuere. Her er historien skrevet af Villy Poulsen, journalist og forfatter, som beskriver sin egen barndom og ungdom i især motorcykelsporten. Det er i øvrigt Villy Poulsen's motorbog nummer 50.Fynske Motorbaner er på 88 sider, og udmærker sig især ved de mange originale illustrationer, hvor af mange er hentet i de lokale dagblades fotoarkiver.

  • - Knægten, der blev konge
    af Nils Finderup
    96,95 kr.

    Ingen havde troet, der ville komme nogen hurtigere i Formel 1 end Ayrton Senna. Ingen havde troet, Michael Schumachers syv verdensmesterskaber nogensinde skulle blive slået. Nu synes Sebastian Vettel ikke desto mindre at kunne blive den største af alle. Med tre VM-titler for Red Bull-teamet og et væld af rekorder har den unge tysker allerede slået sit navn fast, og med sit ligefremme væsen samt en veludviklet humor, der er mere britisk end tysk, vokser hans fanskare eksplosivt verden over. Vettel er både som menneske og kører selve personificeringen af energidrik-producenten Red Bull, der rammer de unge med et fandenivoldsk image og budskabet om, at intet er umuligt. Historien om Vettel er derfor også historien om Red Bull, der med intelligent markedsføring og utraditionelle tankegange har gjort det umulige, nemlig at blive verdens bedste i motorsportens kongeklasse foran økonomiske og teknologiske mastodonter som Ferrari og McLaren. Spænd sikkerhedsselen, sæt dig godt til rette i husets hurtigste lænestol og nyd fortællingen om et utroligt par, der er på vej til at revolutionere Formel 1. Anmelderne skriver: Jeg synes, jeg ved meget om Formel 1, men denne fremragende bog om verdens i øjeblikket bedste racerkører giver selv kendere en mængde overraskende input. Bogen er et must og får på en skala fra 1 til 6 en ren six-pack Red Bull. Og det er ikke light! ****** Ulrik Them Poulsen, Motorsporten Hvis du vil vide mere om Sebastian Vettel, om Formel 1 bag kulisserne eller om motorsport i det hele taget, skal du læse Nils Finderups seneste værk. Bogen kommer helt ned til detaljen i hver en overhaling – og i fortællingernes slipvind får du et mylder af fremragende billeder. *****Flemming Haslund, Jyllands-Posten Forfatteren formår underholdende at fortælle en medrivende og spændende historie om det største navn i Formel 1 siden Michael Schumacher. Anbefales! ***** Michael Ewert, Bil Magasinet En altfavnende og fantastisk velskrevet bog om et utroligt talent, der med sin ildhu og ihærdighed må inspirere alle omkring sig. Thomas Wulff, motorsports-skribent

  • af Michael Hass
    247,95 - 475,95 kr.

    So you know about engines. And you may have read some of the Haynes manuals, the "Holley Carburetors" and the "How-to…" books. Maybe you know how to repair and put together an engine. The next step is to tune your engine, so it runs perfectly and produces the most power. If that engine has non-stock components, the books mentioned above can't help you. When it comes to tuning the ignition and the carburetor on a performance engine, including how the different adjustments affect each other, there has never been a single source of reliable, easy-to-understand information. Now there is. This book takes you through the various steps in the process of adjusting your ignition and your carburetor, including the very important sequence in which they must be done. It deals with questions like: If I turn the idle mixture screw out, and the engine responds like this, should I then turn the screw more and in which direction? How do I ensure absolutely optimum jetting of my carburetor? How do I create a distributor curve that optimizes ignition timing at idle, part throttle and wide open throttle? All the questions you've come across when trying to adjust your engine for performance are answered here. The simple step-by-step instructions in this book only require your time and effort. Techniques like plug reading and using a vacuum gauge are described in detail. Only standard tools are needed-no dyno or anything like that is required. In addition to engine tuning, this book contains advice on choosing the right parts, to ensure that they will complement each other, not work against each other. Plus there are many tips on troubleshooting and on winning races. Finally the book also contains special tuning tips for boat engines, including a chapter on the differences between a car engine and a boat engine. This is the last book on engine tuning you'll ever need.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.