Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Med ni sejre er Tom Kristensen den mest vindende kører i det berømte24 timer Le Mans-løb, hvilket har skaffet ham en evig plads i motorsportens historie.Denne bog er imidlertid meget mere end en kronologisk gennemgang af Tom Kristensens succes på Le Mans. Den tager læseren med på en unik rejse gennem fire følelsesladede årtier – fra den første tur bag et rat på faderens benzinstation i Hobro til et fransk champagnebad foran 250.000 fans.Private og aldrig før offentliggjorte fotos, fakta og helt nye historier, fortalt af Tom Kristensen selv, gør ’The Book’ unik.Bemærk: Bogen er stor: 29,5 x 37,5 cm. og vejer 3,1 kg!
Da Ringen startede på 2. halvleg efter de gyldne år, var det blevet hverdag igen uden de store F1-stjerners aura. Men det betød ikke at spænding eller dramatik var forsvundet ud af billedet, for andre tog flot over og skabte åndeløs spænding og underholdning. I starten tryllebandt de danske kørere i seværdige kampe mod vore nordiske brødre, men snart efter dukkede udenlandske gæster igen op i felterne og skabte atter international atmosfære.Især til hovedløbene de traditionsrige Copenhagen Cup og Grand Prix stævner stillede igen flere af morgendagens stjerner op, som få år senere figurerede i toppen af sporten. De kom ikke bare fra Europa men også fra Australien, Sydafrika og USA. Navne som Peter Revson, Mike Spence, Frank Williams, Piers Courage og Chris Irwin samt ikke at forglemme Reine Wisell og Ronnie Peterson, der gjorde livet hårdt for vore egne talenter Ole Vejlund, Jan Heggov og Jørgen Ellekær.I modsætning til formelbilerne hvor kun få danske kørere kunne matche de udenlandske stjerner, så voksede standardbilerne i kvalitet og kvantitet over en bred front, så gæsterne her måtte kæmpe hårdt for at komme til tops blandt vore lokale matadorer som Jørgen Nielsen, Tom Belsø, Aage Buch-Larsen og Svend Engstrøm for ikke at forglemme alderspræsidenten Gunnar Henriksen, som fortsat var still going strong. Også i de mindre men lige så spændende klasser blev der udkæmpet dramatiske tvekampe mellem navne som Erik Høyer, Son Borch-Christensen og Peder Pedersen i forreste række, samt ikke at forglemme Arnold Larsen, Palle Ancher og Keld Hansen i de små øser. Foruden naturligvis de frygtløse på to hjul i stramt læder som Chris Fisker, Dan Jeppesen og Jørgen Nielsen.
Et sandt eventyr om den lille grimme grusgrav der voksede op og blev til en beundret racerbane. Den startede dansk motorsport for alvor så epoken siden blev betegnet som motorsportens guldalder i Danmark.En forladt ubenyttet grusgrav blev via nogle fremsynede mennesker til først en lille pæreformet grusbane og snart efter til en international racerbane med asfalt belægning, der med sine hvælvede kurver blev en spændende udfordring for alle.Starten i 1955 med en lille 650 meter lang (kort) væddeløbsbane gik over al forventning og efter premieren blev den asfalteret med international assistance, så de oplagte sving blev endnu mere spændende end sine flade kolleger fra trav og speedwaybanerne. Og to år senere blev den udvidet til 1400 meter og fik nu et internationalt tilsnit.Roskilde Rings guldalder skyldtes for en stor del de internationale navne, der kom til udefra for at skabe spænding for publikum og give de hjemlige kørere en målestok for international kunnen. Disse racerkørere og de holdledere, der stillede op og kastede glans over stævnerne, hjalp til med at sætte Ringen på verdenskortet i klasserne standardbiler, formelbiler og racersport men især Formel 2 og til sidst sågar Formel 1. Op mod 40.000 tilskuere stod skulder ved skulder på skråningerne og fulgte de åndeløst spændende nærkampe nede på banen i en fantastisk atmosfære. Et moderne amfiteater med racerbiler gav storslået underholdning, som ikke var set magen i landet før.Betydningen som dansk banesports vugge og storhedstid kan ikke overdrives. Dette var RACERBANEN! Den producerede flere talenter end der er plads til at nævne her, men efterkommerne i moderne motorsport som Jan Magnussen, Tom Kristensen og senest bysbarnet Kevin Magnussen er i dag kendt af alle her fem årtier efter åbningen af banen. Eventyret sluttede lidt brat i 1968 da påstanden om banens parabolfacon ikke gav den lovede lydløse racerbane, der blev proklameret inden indvielsen. Den udsendte lyd og så blev den lukket.Denne bog beskriver samtlige klasser der satte hjul på Ringen, lige fra de to, tre og firhjulede maskiner. Små som store standardbiler, sportsvogne, racersport og formelbiler - selv gokarts omtales for at gøre billedet komplet.
DTC-serien satte ikke blot sit præg på dansk motorsport.Klassen forandrede også sporten. For evigt. DTC-serien befandt sig konstant ioverhalingsbanen. Der blev sat helt nye standarder for, hvordan racerløb kunneafvikles i Danmark. Og DTC var den første danske løbsserie, der blev vist livepå TV. Den historie fortælles i DTC – Fra start til målflag.Ideen til DTC-serien startede med et møde mellem PeterElgaard og Morten Alstrup. Det er dette makkerpar, som står bag denne bog. De fortæller historien,men de er ikke alene. Mange af de 171 kørere, som har været med i DTC-serien i enten Super 2000-eller V8-tiden, bidrager til historien med deres egne oplevelser og anekdoterfra dansk motorsports superliga.I DTC – Fra start til målflag kan man læse hele historien. Fra daJesper Sylvest i 1999 i sin Peugeot 306 tog den første titel til Kasper H.Jensen i 2019 skrev sig ind i historien som den sidste mester. Bogen sætterfokus på en lang række temaer og tendenser gennem de 20 sæsoner og fortællernogle af de historier, som først nu kommer frem i lyset. 20 år ioverhalingsbanen.
FORMEL 1 - I DANMARK. Formel 1 løb i Danmark lyder utopisk såvel i dag som dengang Roskilde Rings initiativrige og fremsynede ledelse præsenterede ideen internt i ASK-klubben og siden for offentligheden i 1961. Det kan heller ikke betvivles, at dette gigantiske skridt var skelsættende for dansk motorsport, selvom det kun lykkedes to gange at trække kongeklassen til landet! Et kuriosum er, at der i dag udøves store bestræbelser på at få F1 tilbage – over et halvt århundrede efter første gang.Historien om F1 her i landet faldt sammen med starten på guldalderen, der blev skabt med det første Grand International stævne med berømte udenlandske stjerner i racersport biler fra 1958-59, som stort set ingen danskere havde set før. Den fortsatte med de spændende ensædede formelbiler, der dannede basis for det første danske Grand Prix Formel 2 i 1960 og derefter toppen på værket kongeklassen Formel 1 i 1961 og 62. Her dystede både daværende og kommende verdensmestre som Stirling Moss, Jack Brabham, John Surtees, Graham Hill og Jim Clark mod hinanden uden at der blev lagt kørehandsker imellem.Det var fagre nye verden i Danmark med disse fantastiske racerbiler og alt det materiel, der også blev stillet til skue på Ringen. Dermed blev dansk motorsport løftet ud af hængedyndet og lokale racerkørere som Belsø, Nellemann og Thyrring fik i de følgende årtier sat gang i drømmene om international racing. Denne bog på 240 sider med over 800 foto skruer tiden tilbage og fortæller historien om initiativtageren, F1-stjernerne og bilerne samt om de racerløb, man afviklede i disse magiske år. En dybdeborende research hiver alle røverhistorierne frem i lyset og mange ukendte billeder fra tiden muliggør dette. Unægtelig et højdepunkt i dansk motorsport – som ikke bør glemmes.
Formula One 2023 is a thrilling book written by the talented Bruce Jones. Published by the renowned Welbeck Publishing Group on February 16, 2023, this book is a must-read for all Formula One enthusiasts and sports lovers. Delving into the world of high-speed racing, Bruce Jones masterfully captures the excitement, tension, and triumph of this sport. This book belongs to the sports genre and is a testament to Jones's deep understanding and love for Formula One racing. It is an immersive read that will keep you on the edge of your seat, as you navigate through the 2023 Formula One season with the author. Published by Welbeck Publishing Group, this book is a testament to their commitment to publishing quality sports literature. Grab a copy of Formula One 2023 today and get ready for an adrenaline-fueled ride!
TRE SEJE SØNDERJYDER. Biografien om de tre seje sønderjyder handler om tre motorsportstalenter, som blev født indenfor en radius af få kilometer. Ja, man talte ligefrem om et lokalt hastighedsgen. De var næsten jævnaldrende og kørte alle tre gokart og lærte der sporten fra grunden. Derefter fortsatte de i formelbil, hvor de snart kom til at tilhøre den europæiske elite i Formel 3. Herfra rekrutterede Formel 1 sine kommende stjerner - målet for dem alle. De måtte kæmpe hårdt undervejs med uheld og ulykker, der på en dårlig dag kunne være endt fatalt, inden de nåede frem til kongeklassen og prøvede at tumle den ultimative racer F1. De tre havde andre ting tilfælles i deres karriere, såsom at de alle vendte deres aktiviteter mod syd. Her blev de alle tre tysk mester i F3. De fortsatte i nabolandet med efterfølgende stjernestatus og popularitet i topteams og gik til sidst under navnet ”Danish Dynamite”. Fælles for de tre er at de kom til tops i racing på talentet alene - for de kunne aldrig medbringe de hastigt voksende sponsorpenge.Så hvem er de tre seje sønderjyder - som foruden at tale en charmerende dialekt - også havde ”ståluld på køleren”? Hvordan begik de sig i de lavere kategorier og hvilke store omkostninger måtte de betale? Hvem blev den første danske Le Mans vinder? Hvem opnåede at blive den største danske stjerne i den internationale DTM-serie? Hvem var det mest seriøse bud på næste dansker i F1?Bogen indledes med sand kongerøgelse via et personligt forord fra Danmarks mest kendte internationale storkører Tom Kristensen, som mere end nogen anden også kender racerlivets barske hverdag.
Solgt i over 8.000 eksemplarer, rost til skyerne af anmelderne - og nu skal restlageret ud!Le Mans er verdens hårdeste motorsportsløb. Over 24 timer kæmper 50 biler, 150 kørere og tusindvis af mekanikere, ingeniører og teamchefer mod træthed, varme, crashes og tekniske nedbrud for at kunne indskrive sig udødelig hæder som vinder af det største løb af dem alle.En dag midt i juni 2005 blev to nye helte født i den mytiske beretning om denne franske klassiker. Den ene var danskeren Tom Kristensen, der i sit blot niende forsøg slog belgieren Jacky Ickx´ enestående rekord på seks sejre. I 2000 var alle eksperter ellers enige om, at Ickx´ bedrift næppe nogensinde ville blive overgået, men samme år indledte Kristensen et fantastisk makkerskab med Audis nye R8-prototype. Over en seks-årig periode skulle de køre 31 løb og vinde ikke færre end de 17, heraf alle fem gange de stillede op sammen på Le Mans!I denne bog beretter Tom Kristensen med smittende fortælleglæde hele historien om Audis fabelagtige fartmaskine, der sammen med danskeren vandt det første løb i 12 Hours at Sebring, huserede i de amerikanske og europæiske Le Mans-serier samt oplevede den forbandelse at føre ikke færre end otte løb i træk uden sejr, inden duoen sluttede succeshistorien af med en sidste, nervepirrende duel mod overmagten på Le Mans 2005. Den junidag måtte selv Jacky Ickx bøje sig, men var den første til at lykønske den nye champion - eller rettere de nye champions.De 31 løb, Tom Kristensens egen gennemgang af bilens teknik, den for de fleste ukendte fortid i Le Mans-vinderteamet Champion og meget, meget mere kan du læse om i dette stykke danske og internationale sportshistorie. Bogen er spækket med kunstneriske fotos fra en verden, der har med det bedst med at leve med over 300km/t.
DANSKE F1 DRØMME. Denne tredobbelte biografi er historien om den første helhjertede danske satsning mod F1 med racerkørerne Tom Belsø, Jac Nellemann og Thorkild Thyrring. Bogen beskriver hele deres karriere i alle klasserne, men med fokus på deres formelaktiviteter. De mødtes alle tre i den tids talentklasse – Formel Ford – der blev trinbrættet for dem i 1970 på vej mod det forjættede land F1. Her er historierne fra A til Z. De havde trådt deres racersko godt og grundigt i vidt forskellige kategorier i 1960’erne. Tom havde længe kørt i tunge standardbiler, mens Jac lige så længe havde prøvet kræfter i gokart og Thorkild var startet direkte i F3 men med bedagede modeller. Det var ingen optimal måde at nå F1 på. Læs om standardvognskøreren, der i en årrække havde lænet sig op ad sine konkurrenter i svingene og jævnligt udvekslet karosserimaling, og som nu sad i en åben formelbil uden tag over hovedet. Om hvordan det var for gokartkøreren at komme op fra de diminutive jernsenge og nu ligge indkapslet i en tynd skal af skrøbeligt glasfiber. Eller hvordan det var for en F3-kører i forældet materiel at komme fra brede dæk og nu skøjte rundt på smalle gadedæk i Formel Ford. Så hvem var de første danskere i F1 og hvem nåede sine drømmes mål først? Hvem var egentlig de danske forløbere for Jan Magnussen, Nicolas Kiesa og Kevin Magnussen? Dette og meget mere giver de over 330 sider med mere end 900 fotos svaret på.
Anmeldernes dom:”En fuldstændig medrivende bog om verdens måske mest komplette racerkører. Fantastisk velskrevet med en gribende og sjældent set varme.”****** Thomas Wulff, tv-kommentator, 6’eren”Hvilken præcision, hvilket fortæller-gen! Den måske bedste racerbog, jeg nogen sinde har læst.”****** Flemming Haslund, Jyllands-Posten”Spændende og uhyre underholdende. De mange billeder alene er hele bogen værd.” ****** Michael Ewert, Bil Magasinet"Medrivende og humoristisk værk. En selvbiografi, man SKAL læse!”****** Flemming Hansen, F1journal.com”En sindssygt fed bog, der rummer en dybde og bredde, man sjældent ser i sportsbiografier.” Karsten Lemche, FDM/Motor"Så personlig, at det næsten virker, som om man sidder ved siden af Magnussen. Også billedsiden imponerer.” Christian Schacht, Fyens Stiftstidende”Fantastisk bog, der giver dyb indsigt i motorsportsverdenen. Anbefales varmt!”Keld Poulsen, læser på gad.dk”En medrivende, velfortalt fortælling om fyringer, dræbte kollegaer og svigt. Fyldt med anekdoter i en fin balance mellem røverhistorier, succeser og nedture.”Bo Skovfoged, Racemag.dkOm bogen:Jan Magnussens beretning om sit turbulente liv er en fantastisk fortælling om en dreng, der opfyldte sit mål om at blive den bedste i verden, men knækkede på vejen til at blive stjerne i Formel 1. Som 22-årig blev danskeren kaldt verdens største talent inden for motorsport. Tre verdensmesterskaber i gokart og en pulverisering af legenden Ayrton Sennas rekord for flest Formel 3-sejre fik alle til at spå Magnussen en enestående fremtid, men et eller andet gik galt på vejen. Midtvejs i sin anden Formel 1-sæson blev stortalentet fyret og af medierne stemplet som fiasko, hvilket sendte ham ud i en månedlang depression og tanken om helt at vende sporten ryggen. I dag kan Jan Magnussen se tilbage på sin Formel 1-fyring som det bedste, der er sket i hans liv. På bunden af sin karriere genfandt han ved en tilfældig test i USA legebarnet, droppede alle pillerne og har siden udviklet sig til en af motorsportens mest succesrige og alsidige personligheder. Ingen anden kører i verden har opnået at deltage i så mange topserier som Formel 1, IndyCar, DTM, WTCC, NASCAR og selvfølgelig Le Mans, hvor Magnussen i dette årtusinde har givet Corvette en lang række sejre. I denne rigt illustrerede bog skriver Jan Magnussen levende og humoristisk om de mange sejre og nederlag både på og uden for banerne, ligesom han tager læserne med bag kulisserne i en verden, der afgøres på brøkdele af et sekund. Han fortæller ærligt om sorgerne og glæderne i familielivet, ikke mindst om broderens tragiske selvmord og teenage-sønnen Kevin, der efter at have fået lærlingekontrakt med McLaren-teamet står på spring til at indfri de Formel 1-løfter, man naturligt tillægger Danmarks hurtigste efternavn.BAG BOGENJan Magnussens selvbiografi er fortalt til kørerens mangeårige pressechef Jan Kaiser samt journalisten Nils Finderup, der tidligere har skrevet flere bøger om Tom Kristensens karriere.
From established sports journalist Ben Hunt, the very first biography of the up-and-coming British driver Lando Norris, published on the brink of the British Grand Prix.As the youngest ever British Formula 1 driver, Lando Norris is trailblazing his way through the world of motor racing. After signing as a junior driver for McLaren in 2017, he has since asserted himself as the team''s brightest talent and an aspiring world champion.Born to British and Belgian parents and raised in the idylls of south-west England, Lando''s childhood reflects how even the calmest of upbringings can create an adrenaline junkie. As one of a new cohort of young drivers seeking to assert their dominance in the sport, Lando is a uniquely modern sportsman, who celebrates learning and personal development, but who nonetheless has the killer instinct required to take him to the very pinnacle of F1.In Lando Norris, motor sport aficionado and journalist Ben Hunt draws on his extensive driver and paddock access to seek to understand what makes Lando tick and examines how this young British driver has been well and truly raised in the mould of a champion.
The definitive guide to Formula 1 in 2024. A complete examination of all the teams racing this season, every driver) and all the tracks featured in the Grand Prix calendar. Also includes a full review of the 2023 season and a breakdown of the new rules and regulations for 2024.
The interest in Formula 1 is greater than ever. With new races, more car manufacturers, and sold-out grandstands, the pinnacle of motorsport, with speeds of 300 km/h, has established itself as one of the world's most popular sporting events. But Formula 1 is a complex sport. In addition to highly trained super-athletes like Lewis Hamilton and Max Verstappen, it's about advanced technology, intricate regulations, and at times, an almost unbelievable history filled with plenty of racing and intrigue over 75 years. The payoff for spectators and TV viewers increases with their knowledge of the sport. This book is aimed at the millions of new fans who have been fascinated by Formula 1 in recent years. At the same time, experienced Formula 1 enthusiasts will gain new knowledge, and the book will provide children, young people, and adults with plenty of moments of epiphany about the world's fastest (and most expensive!) sport.
The first English-language biography of Formula 1's hottest new talent, Dutchman Max Verstappen.
Tre store danske formelkørere, Jens Christian Legarth, Jørgen Ellekær og Hartvig Conradsen har inspireret Carsten Frimodt til at skrive denne bog, hvor han udover at tegne et flot portræt af dem hver for sig både som mennesker og som kørere, beskriver hele formelsporten på den tid. Vi hører om alle konkurrenterne, bilerne, banerne, klasserne, løbene og resultaterne, så bogen kan også bruges som opslagsværk. Bogen har kort og godt det hele med.
"A comprehensive illustrated guide to Formula 1 racing, from its fascinating origins and inner workings to the top drivers of the 1950s through today"--
Dette er anden del i sagaen om en række bemærkelsesværdige danske standardvognskørere og de konkurrenter og biler, som over flere årtier skabte dansk motorsport. De deltog både med drama og spænding på såvel de danske som udenlandske racerbaner. Hovedvægten i fortællingen er nu rykket frem til 1970/80’erne.Denne bog er baseret på utallige interviews og krydret med skæve anekdoter og personlige fortællinger fra kørerne, konerne, kollegerne, mekanikerne og alle vennerne af sporten. Heltene i denne bogen er:• Jens Winther den inkarnerede BMW-kører og landets første dansker på Le Mans.• Poul H Pedersen polstreren som gik helhjertet ind i sporten uagtet omkostningerne.• John Lundberg huserede i de små Cooper inden han overtog ledelsen af Jyllandsringen.• Flemming Rasmussen den farverige maler som altid underholdt gud og hvermand.• Sven Engstrøm den flamboyante entertainer der ikke havde det i munden alene.• Mette Kruuse den yndefulde og talentfulde pige som ikke var bange for at gå i nærkamp.• Leif Pedersen i landets flotteste standardbil ”Nuseren” som tog mesterskaber på stribe.• Steffen Sylvest den kreative mekaniker bag ”Skrotspeed” samt et stort talent bag et rat.• Anders Kolstrup troldmanden fra Valby med de vilde uortodokse ”hundehuse”.• Preben Kristoffersen redderen fra Odder som også fik succes i udlandets store serier.
Formel 1 er mere populært end nogensinde. Løbskalenderen udvides hvert eneste år, flere tilskuere valfarter til formel 1-banerne og flere sidder bag tv-skærmen og følger hvert et sving, hver en acceleration og hver en overhaling.Men formel 1 er meget mere end det, der vises på tv. Formel 1 er mekanikerne på arbejde i kampen om splitsekunder ved et pitstop, formel 1 er enorme ud-viklingsafdelinger, der arbejder på at finde nøglen til succes, formel 1 er et kommercielt cirkus, der underholder og imponerer.I denne bog tager Danmarks mest erfarne formel 1-journalist og -fotograf Peter Nygaard læserne med ind bag kulisserne, hvor historien om de største kørere, de vildeste dramaer og den konstante udvikling udfoldes. Alt fortalt i fantastiske billeder og ord fra de aktører, der oplevede episoderne med deres egne øjne. Enten fra bilen, fra pitten eller rundt på banen.
From acclaimed journalist Adam Hay-Nicholls, the very first biography of rising star Charles Leclerc, published to mark the start of the 2023 Formula One season. Few of the drivers on the F1 grid have the racing pedigree of Charles Leclerc. Widely regarded as one of the sport's hottest prospects, he was crowned F3 and then F2 champion in back-to-back seasons before he made his F1 debut with Sauber in 2018. Now firmly established as Ferrari's great hope, following in the footsteps of legends Alberto Ascari, Niki Lauda and Michael Schumacher, Leclerc has his eyes set on becoming world champion. Born in Monaco to a family of comparatively modest means, Leclerc remembers playing with toy cars on a friend's balcony as the best drivers in the world whizzed around the Monte Carlo circuit on the streets below. This early experience inspired him to get behind the wheel, encouraged by his father Hervé, and so began his meteoric rise in the sport. Along the way, he lost his father, his godfather and his best friend - all racing drivers - and this gave Leclerc the inner steel to become a winner. Writer Adam Hay-Nicholls, who has spent much of his career in the Formula One paddock, provides the inside track on this rising star, recounting how he has taken the racing world by storm. And as Leclerc's Ferrari is beginning to fire on all cylinders, will he beat his old rival and adversary Max Verstappen to the world title?
Ingen racerkører i verden – nogensinde – har deltaget i så mange forskellige topklasser som Jan Magnussen, hvilket vidner om et medfødt naturtalent og en helt enestående evne til at kunne køre stærkt i hvad som helst på fire hjul – se blot listen herunder, der trods sit præg af kodesprog vil få mundvandet til at løbe hos alle motorsportsfans. En bugnende trofæhylde er endnu et bevis på Jan Magnussens imponerende meritter. Med blandt andet fire verdensmesterskaber, adskillige klassesejre på Le Mans, rekorden for flest sæsonsejre i det engelske F3-mesterskab og talrige DTC-titler er Magnussen den mest vindende danske kører gennem tiderne. Faktisk er han med godt 140 sejre på sit senior-CV den mest vindende racerkører i hele Europa netop nu!På vejen til disse resultater har Magnussen kørt flere end 100 forskellige biler med vidt forskellig teknik og karakteristika. Igennem 18 år har forfatterne bag denne bog indsamlet fotos af alle disse biler fra hele verden og kan med Magnussens egne ord beskrive, hvad der gør forskellen på en slap DTM-slæde og et overfedt, primitivt NASCAR-monster.’MAGnificent’ beskriver også næste generation Magnussen, nemlig sønnen Kevin, der i en alder af blot 20 år allerede er på Formel 1-kontrakt med de mangedobbelte verdensmestre McLaren og i sin første F1-test kørte sensationelt hurtigt.Bogen byder på et væld af fotos, der aldrig er offentliggjort før. Ikke mindst vil et stort afsnit om de store Formel 1- og IndyCar-biler begejstre mange læsere.Forfattere og fotografer er Magnussen-familiens mangeårige pressechef Jan Kaiser samt Tom Kristensens mangeårige pressechef Nils Finderup. Dette par stod også bag Magnussen-biografien ”En fiaskos perfekte liv”, der lå på bestsellerlisten i otte uger og scorede ikke færre end fire gange seks stjerner i blandt andet Jyllandsposten.Anmelderne er lige så begejstrede for det nye værk:“Magnificent er en farvestrålende og fremragende visuel rejse gennem Jan Magnussens utrolige racerkarriere, krydret med en passioneret og indsigtsfuld skildring af de hundredvis af forskellige racerbiler, den sejrsvante dansker har kørt. Et must!”Thomas Wulff, kommentator, TV3“Fantastiske fotos og underholdende anekdoter om Jan Magnussens formidable karriere. En smuk fotodokumentarisk bog, der kan anbefales til alle, der interesserer sig blot det mindste for motorsport.”Bo Christian Koch, chefredaktør, FDM“Genial idé, slet og ret. Bogens billeder er af meget høj kvalitet – teknisk såvel som kunstnerisk.”Flemming Haslund, Jyllandsposten“De velskrevne historier understøtter fint de mange fremragende billeder om verdens måske mest alsidige racerkører. ‘Magnificent’ får mine største anbefalinger.”Ulrik Them Poulsen, Motorsporten.dkJan Magnussens imponerende rekordliste over kørte mesterskaber:Formel 1IndyCarLe Mans-prototyperDTMWTCCNASCARALMSGT1Porsche SupercupV8 SupercarGrand-AmGT2ETCCFormel 3Formel FordDTCFormel Opel/LotusInternational GT OpenCamaro Cup
Formel 1 er mere populær end nogensinde, og især blandt de yngre generationer vinder motorsportens fineste klasse frem. Flere og flere helt unge ser Formel 1, men sporten handler om meget mere end det, man ser på TV, og derfor har Danmarks bedste F1-journalist og -fotograf, Peter Nygaard, lavet en bog til alle de nye seere af sporten.I bogen tager Peter Nygaard alle nye fans med gennem alle sportens facetter. Fra vejen til Formel 1 for en kører, over alle de tekniske aspekter til økonomi, kommercielle interesser og meget, meget mere.Bogen klæder dig perfekt på til endnu en sæson med verdens bedste motorsportsserie - Formel 1.
A photographic celebration of Ferrari's production cars as photographed by Maggi & Maggi, across 60 years.
LEWIS HAMILTONDAS SCHILLERNDE PORTRÄT DER FORMEL-1-LEGENDEDie Erfolge von Lewis Hamilton lassen sich nur in Superlativen messen!Er hat sich so viele WM-Titel wie Michael Schumacher erkämpft und die meisten Grand-Prix-Siege der Geschichte eingefahren. Mit gerade einmal 23 Jahren gewann er bereits den ersten Weltmeistertitel. Durch seinen riskanten und gleichzeitig überlegenen Fahrstil lockt er bei Formel-1-Übertragungen regelmäßig Millionen vor die Bildschirme, die gebannt seinen Manövern folgen.Doch wer ist Lewis Hamilton wirklich? Der bekannte englische Sportjournalist und Buchautor Frank Worrall zeichnet das packende Porträt eines faszinierenden Formel-1-Piloten, der zum großen Vorbild für unzählige Jugendliche wurde, da er in unerschütterlichem Glauben an sich selbst aus bescheidenen Verhältnissen zum Superstar aufstieg. Während er auf der Rennstrecke Runde um Runde in atemberaubendem Tempo zurücklegt, engagiert er sich privat bei Anti-Rassismus-Demonstrationen und im karitativen Bereich.Die spannende Biografie zeichnet ein differenziertes Bild Hamiltons sowohl auf wie neben der Strecke, punktet mit souveränem Fachwissen und lässt die Herzen der Formel-1-Fans höherschlagen.
Tre skandinaviske racerkørere sigtede højt og ambitiøst. De ville i F1 - men kom de det og hvordan? Ole, Reine og Ronnie var fortroppen for nutidens store stjerner Jan Magnussen og Tom Kristensen.De tre talenter var anden generation af formelracerkørere, der gjorde sig internationalt, men de var reelt det første kuld med ambitioner om og mulighed for at slutte sig til de store tenorer – F1-stjernerne.Midlet mod målet var ”racerbilernes liggestole” alias formelbilerne. Spektakulære og fremmedartede og med utopiske fartressourcer. Men også med en ildevarslende ringe sikkerhed. I tiden hvor sex var sikkert men racing var farligt – dødsensfarligt. I 1960’erne var tabstallet over 90 kørere om året!Formelkørerne i F3 også kaldet racersigøjnerne levede spartansk og med mange afsavn. De førte en nomadetilværelse i telt eller varevogn. De rejste fra bane til bane i ugens hverdage og kørte så race i weekenden og åndede lettet ud, når de havde ”overlevet” løbet.På legendariske og nu glemte baner som Roskilde Ring, Brno, Chrystal Palace, Montjuich, Montlhéry, Rouen, Schleiz og Vila Real. Baner på landeveje, i byer, i parker eller i lufthavne. Fra nord til syd – fra Finland til Sicilien og på baner i vest som i øst bag ”jerntæppet”.Bogen er en tredobbelt biografi ”fra vugge til grav” med hovedvægten på de vilde år i formel 3, hvor de tre kørte skulder mod skulder – dokumenteret af over 300 farve og sort/ hvide fotos fra dengang. Desuden apendix over samtidens konkurrenter (Emerson Fittipaldi, Niki Lauda, James Hunt m.fl.), samt alle banerne og bilerne.Forordet er skrevet af en dengang ung ukendt racerkører, der var dybt fascineret af racing. Entusiastiske Thorkild Thyrring har som bekendt selv været turen igennem, men husker de tre og tiden levende og intenst, som var det i går!
Denne bog er ikke en egentlig opfølgning af Helte-bøgerne – og så alligevel. Bogens kørere i standard, sport og formelbiler er også bemærkelsesværdige talenter som klarede sig flot med sejre og mesterskaber, men aldrig nåede helt til tops i den internationale elite som Formel 1 eller i sportsprototyper. De havde talentet men flere omstændigheder gjorde at drømmen ikke blev indfriet.Handlingen udspiller sig fra den tidligste i 1950’erne til de sidste i 1990’erne, hvilket beskriver fire forskellige årtier og epoker i racing. Fra løb på den første lille nationale sløjfe i Roskilde til de store internationale Grand Prix baner i Europa som Holland, Tyskland, England forude de nordiske baner i Sverige og Finland.Nogle af bogens navne havde en kort karriere, mens andre ofrede alt og forfulgte lykken gennem flere årtier, inden de måtte kaste håndklædet i ringen. De måtte klare sig igennem på lavbudget og var alle afhængige af venner og bekendtes frivillige og ulønnede hjælp og bistand, i hård og ubarmhjertig kamp mod de professionelle topteams. De danske racersigøjnere levede yderst spartansk og var ikke for fine til at rode skraldespande og containere igennem på de store baner for at skaffe sig brugte dæk og dele.De havde alle en vis/stor succes gennem karrieren og høstede da også mesterskaber som DM og NM – og en enkelt endda et uhørt EM i talenternes rugeklasse. Fælles for næsten alle i denne historie er at de med den rigtige opbakning og økonomi samt held og timing kunne være steget helt op i kongeklasserne som Formel 1 eller sportsprototyperne. Bogen beskriver de forskellige grunde til at de ikke nåede målet.Den giver et grundigt indblik i kørernes opvækst, karrieren på banerne og tiden efter racing. Den beskriver den utrolige indsats og flid (commitment) der blev lagt for dagen – samt ikke mindst alle de afsavn de måtte lide undervejs. Bogens billedside omfatter 650 fotos fra både private som professionelle pressefotografer – hvor flere pryder som hel eller dobbeltsider. Igen et perfekt layout.Foruden de ni hovedkapitler findes også et kapitel om de konkurrenter de kæmpede imod – og som de ofte vandt over. Navne der senere alle havnede eller nåede helt til tops i Formel 1, som Fittipaldi, Hunt, Senna og Häkkinen. Her følger de glemte navne, uheldige helte eller tabte talenter. Fælles for dem er, at vi aldrig så deres potentiale fuldt indfriet. Her er de i kronologisk rækkefølge:Andreas Geil startede sent som 53-årig og var svær at bedømme, men hans indsats i sporten som generøs mæcen for yngre talenter og som den utrættelige drivkraft bar Ringen er bemærkelsesværdig. Frits Møller var et stort talent i sportsvogn som derefter prøvede FJ men i forkert forældet biltype for så at slutte med de små vilde Mini Cooper og Fiat Abarth. Søren Nøhr brød igennem i sit allerførste race og det i formelbil Lotus FJ. Hans lovende karriere blev ultrakort grundet private tragiske omstændigheder.Jan Heggov viste speed fra første færd og blev mester i Mini Cooper i anden sæson og fortsatte derefter i F3 mod Nordens bedste på lige fod.Karsten Ree forsøgte sig sporadisk i FF i de unge år inden en længere tvungen pause af økonomiske årsager. Siden en af landets største mæcener i sporten.Henrik Spellerberg havde en karriere i gokart inden han gjorde et stærkt comeback i FF nationalt og derefter i international F3.Jesper Villumsen forfulgte fra starten formelsporet med succes i et par årtier, men en medfødt øjenfejl forhindrede hans internationale succes.Henrik M. Larsen gjorde lynkarriere i FF 1600, FF 2000 og ikke mindst Opel Lotus i EM-regi men heldet svigtede i de afgørende omgange. Siden også en flot karriere i standardbiler.Svend S. Hansen viste stort talent i FF 1600 og blev landets første europamester. Siden blev F3 forsøgt på lavbudget i udlandet inden han returnerede til FF med ny succes. Kryptisk omtalt som 10'eren.
Ayrton Senna er en af de største formel 1-kørere i historien. Dyrket som en helt i Brasilien fortsætter manden fra São Paulo med at fascinere længe efter sin død den 1. maj 1994 på Imola-banen i Italien.Tredive år senere, er Daniel Ortelli, Thomas Woloch og fotograf Dominique Leroy dykket ned i Sennas historie, fra hans debut i formel 1 i 1984 til hans sidste sæson med Williams ti år senere. Gennem eksklusive interviews og vidnesbyrd fra dem, der kendte brasilianeren indgående - kørere, teamchefer og mekanikere - giver forfatterne et meget menneskeligt portræt af Senna, der blev en legende inden for motorsporten.Hans karakter, styrker og svagheder, og øjeblikke af glæde eller tvivl - alle facetter af karrieren for manden, kendt som ‘Beco’ eller ‘Magic’, rundes i denne fascinerende bog, fyldt med ukendte historier og anekdoter. Hele fortællingen er rigt illustreret med over 200 sjældne og uudgivne fotos af Dominique Leroy, der var et privilegeret vidne til Ayrton Sennas imponerende karriere.
The 31th edition of the 'Porsche Sport' yearbook covers the triumphant achievements of Porsche race cars on four continents: America, Asia, Australia and Europe. With almost 1000 photos on 400 pages, the book also features the famous endurance races at Dubai, Daytona, Spa-Francorchamps, the Nürburgring and Le Mans and Porsche's return to top-level endurance racing in the hunt for overall honours in the Le Mans 24 Hours.Moreover, many major international sports car competitions and the thrilling battles in Carrera Cups and Sprint Challenges all over the world have been covered in an impressive way. Of course, Formula E and the prestigious Rennsport Reunion at Laguna Seca have been included as well. 'Porsche Sport' has been published annually since 1993 and over the last three decades has become established as a delight for every Porsche fan. Results and standings from the various series make the yearbook a unique reference. Many full-colour images from world-renowned motorsport photographers continue to impress the readers. The entertaining reports by well-known journalists enable readers to become part of the excitement. The book is a must for every Porsche fan!
Die schönste und anspruchsvollste Rennstrecke der Welt ist Gastgeber für die größte Motorsport-Meisterschaft der Welt: Bei der Nürburgring Langstrecken-Serie (NLS) starten im Schnitt 130 Rennfahrzeuge - von seriennahen Renntourenwagen bis hin zu ausgewachsenen GT3-Boliden. Das NLS-Jahrbuch zeigt alle Fahrzeuge, Emotionen und gibt Blicke hinter die Kulissen - ein ausführlicher Statistikteil rundet das Buch ab.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.