Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Vejtransport og transporterhverv

Her finder du spændende bøger om Vejtransport og transporterhverv. Nedenfor er et flot udvalg af over 30 bøger om emnet.
Show more
Filter
Filter
Bogtype
  • (30)
Format
  • (11)
  • (11)
  • (3)
  • (1)
Sprog
  • (27)
  • (3)
Pris
DKK
Serie
  • (2)
Tag
  • (8)
  • (8)
  • (7)
  • (7)
  • (6)
  • (6)
  • (6)
  • (5)
  • (5)
Vis mere
Sorter efterSorter Populære
  • af Jens Jessen
    315,95 kr.

    Lastbilerne - vejens arbejdsmænd er beretningen om de lastbiler, der kørte i Danmark fra den spæde start og frem til omkring 1980. Alle de store mærker er med: Volvo, Scania-Vabis, Triangel, Mercedes, Mack, MAN, Büssing, Leyland m.fl., også den danske side af deres historie er med.Man kan læse om dieselmotorens historie og tiden under krigen med gengas.Men ingen lastbiler uden mennesker. Der er flere afsnit om begivenhedsrige ture med eksportchauffører til Tyskland under 2. Verdenskrig, i efterkrigstidens Europa, bag jerntæppet og til Mellemøsten.Med et væld af fotos fra 1910 og frem til moderne tid.

  • - en eksportchaufførs erindringer
    af Erik Nielsen
    255,95 kr.

    Erik Nielsen fik sin ilddåb som eksportchauffør, da han skulle køre oksekød til Libyen og måtte vente to dage på at komme ind i Tripoli, fordi det var Gadaffis fødselsdag. Lastbilens kølemaskine var gået i stykker, og kødet var blevet grønt, da det kom frem, men det så man stort på dernede. Da kødet skulle losses, blev de halve kalvekroppe blot smidt på gulvet i kølehuset, og da man ikke kunne nå højere op, brugte man de allerede aflæssede kroppe som trapper! Erik Nielsen alias ”Præsten fra Libyen” sov stille ind den 8. juni 2015 æret være hans minde. Erik Nielsen var en af de første som skrev og fik udgivet sine beretninger, via denne bog. Denne udgave af Erik Nielsens bog, indeholder mange af hans originale billeder, som ikke kom med i den første udgave.

  • af Bent Nielsen
    217,95 kr.

    Bent Nielsen er lidt af en legende blandt nordjyske og norske vognmænd og chauffører. Han startede som mekaniker hos Scania-forhandler Im. Stiholt A/S i Sæby i 1969, avancerede ret hurtigt til værkfører, og senere til værkstedschef. 29 år blev det til i alt, hvor de tre navne Im. Stiholt, Scania og Bent Nielsen var nært knyttede til hinanden. Der findes ikke mange mennesker, der ved lige så meget som Bent om, hvordan en Scania er skruet sammen, og ingen der ved mere. Bent har den opfattelse, som han naturligvis delte med kunderne, at en lastvogn er til for at køre på vejene, og ikke for at stå stille. Så når en chauffør eller en vognmand ringede til Bent og fortalte, at hans bil var kørt i stykker, og at det lokale Scania-værksted ikke ville rykke ud omgående, gik der ikke lang tid, inden Bent og en eventuel makker var undervejs. Denne bog handler især om alle de reparationer, Bent har udført under primitive forhold, på rastepladser, eller i vejkanten, et eller andet sted i Danmark, og det øvrige Europa. Det kunne være udskiftning af et bagtøj i Ungarn, eller en større motorreparation i Østrig. Eller den lokale vognmand, der hang fast i en snestorm med en ødelagt brændstofpumpe. Bilerne kom altid ud at køre igen, for Bent har et motto, som han har overtaget fra hans læremester: ”Hvis man ikke har det, man skal bruge, må man bruge det man har”.

  • af Helge Christensen
    255,95 kr.

    Lad dine tanker tage dig med på en rejse, igennem landskaber vi kun forbinder med ældre film på landet. Mød de vidt forskellige mennesker på rejserne til østen - nogle selvfølgelig mere end andre, kalder det indvendige smil frem og andre får læseren til at tænke på korruption og mafia.Over 5.000.000 kilometer er det blevet til. Fra polarcirklen i nord til Bagdad i syd, fra Lissabon i vest til Kurdistan i øst. Fra minus 35 grader til plus 45 - fra sne og is til flimrende varme.Denne beretning beskriver i detaljer, hvordan det var inden danske eksportchauffører efterhånden blev en uddøende race. Presset ud, dels af østeuropæere der kører for ekstremt lav løn, og dels af vore egne politikere, der har strammet chaufførernes vilkår så hårdt, at det er blevet trist og tabubelagt at køre lastbil. ”Udgave 2 er en lettere revideret udgave af EKSPORT MED LASTBIL - et liv bag rattet. Der er tilføjet ca. 10 sider ny tekst i forhold til 1. udgave, samt et par nye fotos, ligesom nogle af billederne i original-udgaven er udskiftet med fotos af bedre kvalitet." – god læselyst.

  • - flere historier
    af Frantz Schrum
    217,95 kr.

    Fra asfaltens cowboys fortællinger i ”Vejen til Mellemøsten – den sande historie” fortsætter vi lige ud af landevejen, med lidt svinkeærinder og andre anekdoter om livet i og uden for førerhuset.Chaufførerne var under Den Kolde Krig udsat for Stasis overvågning, luner og misbrugt til at levere informationer, hvis ikke man havde hår på brystet til at sige fra. Det ensomme liv i førerhuset mellem hjemmet i Danmark og modtageren af stykgods og varer i Mellemøsten har kostet ar på sjælen og mange forhold er bukket under fordi en planlagt tur på 14 dage eller tre uger hurtigt kunne blive til flere måneder hvis uheldet var ude. Uheld kunne også ende i tragedier når en chaufør blev involveret i en ulykke med dødelig udgang. Ordentlig og anstændig politiefterforskning som vi kender det i Danmark, er langt fra det samme når vi kommer nogle hundrede kilometer syd for Gedser. Bogen skildrer bl.a. hvor tæt på en dansk chauffør var på en langvarig fængselsdom, hvis ikke de lige var fordi en tolk fandt nogle vigtige vidner få timer før det afgørende retsmøde. Livet på landevejen og ikke mindst i smattede ventepladser i Tyrkiet er også et liv der fortæller om sammenhold og hjælpsomhed. Hjælpsomheden kendte ingen grænser, når man kaldte på Chevrolet Anders. Uanset hvor i verden en chauffør var strandet, så fandt han stumperne, værktøjet og hoppede ombord i sit lille sportsfly og kom til undsætning så hurtigt som mulig. Disse lange transporter var også på en tid, hvor der hurtigt kunne udbryde sygdomme som man var forskånet for herhjemme, men som krævede både en, to og tre vaccinationer før man kunne koble ud og sætte klampen på speederen. Herhjemme var vaccinationer sat i system via Statens Serum Institut, sydpå var det en lidt anden men meget bureaukratisk opgave. Sidst men ikke mindst har jeg i denne udgave også indsamlet historierne om to legender i branchen: Maren og Jens Henry, der startede deres vognmandsforretning i 1951. Ægteparret har fejret krondiamantbryllup og Jens Harry fejrede sin 90 års fødselsdag 15 marts 2015 på Farsø Hotel.

  • - den sande historie
    af Frantz Schrum
    217,95 kr.

    Frantz Schrum og hans kolleger har slidt mange tusinde kilometer asfaldt fra Danmark til det gamle Østeuropa og videre ud i Mellemøstens store sandkasse fra Syrien og Jordan til det daværende Persien, Bagdad, Riyadh og Saudi Arabien. Mens den Kolde Krig lurede og russerne holdt Østeuropa i et jerngreb kørte chaufførerne intetanende ind i Tjekkoslovakiet mens russerne buldrede frem i deres store tanks fram og intervenerede landet. I 1968 var de danske chauffører vidner til en førstesekretær for kommunistpartiet ved navn Alexander Dubcêk, fik sat Tjekkoslovakiet på den anden ende i forsøger på at gennemføre en fredelig revolution. Russerne krummede ikke et hår på de danske chaufførers hoved. Men Forsvarets Efterretningstjeneste stod klar med notesblokken når chaufførerne vendte hjem fra deres mission. Man må spørge sig selv, hvilken chaufførhar ikke kysset og kærestet med Rosa og Danuta på "Na Stare Posta". Hvem har ikke fået asfaltkuller og drukket igennem et døgn eller to for at stå strabadserne igennem. Det er et stykke dansk kulturhistorie om de store mænd og kvinder, der satte sig bag rattet og trådte sømmet i bund. Det er deres historier. Deres erindringer med sprogblomster og brændevin serveret råt for usødet.

  • - livet på landevejen
    af Hans E. Kratholm Rasmussen
    255,95 kr.

    Hans E. Rasmussen, er kendt for mere end 10 år som skribent på lastbilmagasinet, og gjorde sin entre på bladet, ved at kritisere en artikel til bladet. Siden den dag, har han hver måned, skrevet om alt fra egne spændende ture, politik, over østeuropæernes indtog, til meninger og holdninger.Læser man hans klummer i Lastbilmagasinet, vil enhver vide, at han elsker den danske transportbranche højt. På godt og ondt, beskrives de mange problemstillinger der altid har været i denne hårdt ramte og udsatte branche.Der er ingen tvivl om at livet som lastbilchauffører, rummer historier der er værd at fortælle. Kombineres disse historier med en forfatter der forstår at skrive, og udnytte ytringsfriheden, har vi fat i en samling historier der sætter debatterne i gang, langt op i hierarkiet.Ingen kan føle sig sikker, når Hans sætter sig bag computeren, for at skrive sin elskede klummer. Speditører, politikere, vognmænd, og selv sine kollegaer på vejene står tit for skud, når han ytrer sine meninger om sit elskede erhverv.Nu har Hans 10 år’s jubilæum på Lastbilmagasinet, og fejrer dagen ved at udgive de bedste artikler, fra de første fem år som klummerskribent. De fleste historier i denne bog er krydret med kommenterer, der give en god forståelse for det efterspil der har været ved hans skriverier.

  • - En teoribog til køreprøven. Selvkontrollerende med opgaver
    af Svend Huvendick
    270,95 kr.

    Denne teoribog til bus, lastbil og påhængskøretøj til lastbil er udarbejdet efter Justitsministeriets bekendtgørelse om undervisningsplan og Rigspolitiets retninglinier for køreprøven gældende for køreuddannelsen til kategori D, C og C/E.

  • - Kategori B (bil) - Inklusiv oplæsning & online medier
    af Stella Betak & Teoriundervisning.dk
    359,95 kr.

    Den første teoribog du rent faktisk vil læse! Teoribogen er skrevet i et normalt og direkte sprog Bogen inkluderer oplæsning, video, VR og links via QR-koder Indholdet dækker hele køreskole forløbet til kategori B, bil ‘Teoribogen’! Alle som har taget kørekort husker ‘teoribogen’, men de færreste husker, hvad der stod i den. Stoffet i teoribøgerne har nemlig altid båret præg af juridisk tale og kedeligt læren-udenad-materiale, hvis indhold er glemt få timer efter man har modtaget sit kørekort. Og det er jo ikke meningen! Med Den Digitale Teoribog har vi nytænkt den gamle måde at tænke køreteori på. Ved at lade os inspirere af alle de muligheder teknologien i dag byder os, har vi blandet alle de medier vi bruger i vores dagligdag ind i bogen. Det komplicerede er gjort ukompliceret, fordi vi ikke behøver at lade os begrænse af sproget. I bogen vil man støde på QR koder, der linker til videoer, hvor man visuelt kan se, det emne man lige har læst om. På denne måde bliver materialet anderledes relevant for eleven, der endnu ikke har praktisk erfaring med trafikken, og derfor kan have svært ved at forstå helheden og komplek-siteten i de forskellige trafikale situationer. På denne måde øger vi forståelsen og gør indlæringen mere umiddelbar.

  • - Frakendelse af førerretten
    af Lars Krunderup
    585,95 kr.

    Farlig Kørsel – Frakendelse af førerretten er en systematisk gennemgang af nyere retspraksis om frakendelse af førerretten som følge af farlig kørsel.Bogen gennemgår færdselslovens bestemmelser om ”tilsidesættelse af væsentlige hensyn til færdselssikkerheden” og ”særligt hensynsløs kørsel”, ligesom den behandler reglerne om frakendelse som følge af hastighedsovertrædelser, klippekortreglerne samt reglerne om kørselsforbud.Herudover indeholder bogen en nærmere gennemgang af processuelle spørgsmål, et kapitel om straf, konfiskation og sagsomkostninger samt referater af mere end 400 domme.Farlig Kørsel – Frakendelse af førerretten henvender sig især til anklagere, forsvarere og domstolsjurister, som behandler færdselsstraffesagerIndholdsoversigtForordIndledning – oversigtKapitel 1. Frakendelse af førerretten (generelt)Kapitel 2. De enkelte kørselsfejlKapitel 3. Mangler ved køretøjetKapitel 4. FlugtkørselKapitel 5. HastighedsovertrædelserKapitel 6. Regler om den aktuelle og tidligere overtrædelser (klippe-kortsystemet mv.)Kapitel 7. Særligt hensynsløs kørsel eller tilsidesættelse af væsentlige hensyn til færdselssikkerheden?Kapitel 8. Særligt formildende omstændigheder, jf. færdselslovens § 126, stk. 2Kapitel 9. Kørselsforbud, jf. færdselslovens § 127Kapitel 10. Frakendelsestidens længdeKapitel 11. Straf, konfiskation og sagsomkostningerKapitel 12. Processuelle spørgsmålLitteratur og forkortelserDomsregisterStikordsregister

  • - det er en livsstil
    af Claus Filipsen
    217,95 kr.

    Convoy Buddy CB Truckers Klub, blev stiftet i Maj 1978, og havde i starten kun til formål at samle danske truckere, med fælles interesse for CB-Radioer. Klubben avancerede ret hurtigt til at blive landets største, og senere startede klubben de store Trucker-Jamboree med Europas største udstillinger. Klubbens størrelse gjorde dem i stand til at sætte politisk dagsorden, og dermed give chaufførerne bedre vilkår. Vi følger klubbens opstart og de første 10 år af dens eksistens.Når de ”gamle” chauffører, stopper med at kører, slutter en epoke i dansk transport, og sammen med dem, forsvinder en mængde gode historier som under ingen omstændighed er blevet ringere efter at være blevet fortalt flere gange. Dem som kun læser historierne vil sige det er løgn - men dem som var med vil grine og få genoplivet gamle minder om en svunden tid.Bogen indeholder originale tekster fra klubbens klubblade, og historier som er skrevet af medlemmerne – man må derfor ikke forvente at læsestilen er ensartet.

  •  
    294,95 kr.

  • - Ringbind
    af Aage Hansen & Poul Eefsen
    161,95 kr.

    Ringbind til udgivelsen Færdselslære.

  • - Ringbind
    af Aage Hansen & Poul Eefsen
    162,95 kr.

    Ringbind og skilleblade til udgivelsen Færdselslære.

  • - Lær nemt teorien ved hjælp af opgaverne i bogen
    af Mogens Stjernqvist & Lars-Christian Borg
    316,95 kr.

    Om du skal have dit kørekort for første gang eller skal generhverve gør Køreklar Teoribog for Personbil det nemt for dig. Bogen er ajourført med de seneste ændringer i færdselslovgivningen samt færdselsstyrelsens seneste ændringer i undervisningsplanen og er bearbejdet redaktionelt med det formål at gøre de nye stofområder så læsbare og letforståelige som muligt.

  •  
    311,95 kr.

    Weitere Informationen zu diesem Produkt finden Sie unter www.klett.de

  • af Markus Schaer, Stefan Bengtsson, Michael Faste, mfl.
    204,95 kr.

  •  
    361,95 kr.

  • - fra nærtrafik til fjerntrafik
    af Jens Birch & Jeppe Steensgaard
    283,95 kr.

  • af Mikael Hansen
    231,95 kr.

    Nu har buschaufførerne nedlagt arbejdet igen! Sådan har pressen skrevet utallige gange de seneste 30 år. Hvorfor har bustrafikken været særlig udsat for arbejdskonflikter? Noget af svaret gives i denne bog, som i detaljer beskriver historien om forholdet mellem rutebilejerne og de ansatte buschauffører gennem næsten 80 år. Kulminationen var HT-strejkerne og Ri-Bus konflikten, som trak lange spor efter sig. Det er også historien om det danske velfærdssamfund med årtiers gradvise forbedringer for det brede lag af lønmodtagere. Jobbet som buschauffør er i dag meget specialiseret, men buschaufføren begyndte som arbejdsmand. Historien fortælles hovedsageligt fra arbejdsgivernes synspunkt og beskriver samtidig historien om Rutebilejernes Arbejdsgiverforening fra dannelsen i september 1937 til 2007, hvor foreningen er et fuldt integreret medlem af erhvervsorganisationen HTS.

  • af Ole Gold
    252,95 kr.

    Bogen beskriver Bedford-lastbilernes historie overordnet set. Med ord og illustrationer har vi forsøgt at drage paralleller fra Bedford’s historie til modellernes anvendelse i Danmark. Bogen er således ikke en detaljeret teknisk redegørelse for de enkelte modeller. Fra begyndelsen i 1931 følger vi Bedford op gennem tiden. Ved gennemgang af de forskellige serier som Bedford producerede, belyses storhedstiden i efterkrigsårene og succesen i 1960’erne samt tilbagegangen i 1980’erne. Bedford var betegnelsen for det engelske bilmærke Vauxhall's erhvervskøretøjer (på engelsk "commercials"). Vauxhall var i 1925 blevet købt at det amerikanske General Motors (GM), der gerne ville have fodfæste på det engelske marked. Bedford fik efter starten i 1931 hurtigt succes med W-serierne ikke bare i hjemlandet, men også på eksportmarkederne og således også i Danmark. I 1939 introducerede Bedford K-, M- og O-serierne. Imidlertid satte 2. verdenskrig en stopper for videre udvikling, og produktionen blev omstillet til krigsproduktion. Bl.a. blev de karakteristiske Churchill-tanks bygget på Bedford-fabrikken, der lå i Luton lidt nord for London. Efter krigen var Bedford igen på markedet med K-, M- og O-serierne. Og i 1950 blev S-serien præsenteret under navnet ”The Big Bedford”. Med denne serie prøvede Bedford at komme ind på markedet for tunge køretøjer. Serien havde frembygget førerhus. I 1953 blev de lettere modeller fra 1939 afløst af A-serien, der havde traditionelt førerhus. En fornyelse af S- og A-serien resulterede i serierne D og C fra 1957. Udseendet var stort set det samme, men mange detaljer var forbedret. Året efter - i 1958 - kom J-serien, der også blev en success. De lettere modeller i J-serien havde de karakteristiske kasketskygger over forlygterne. Ved indgangen til 1960’ere startede en ny æra for Bedford og den nok største succes i bilmærkets historie indtraf i form af TK-serien i 1960. Serien havde frembygget førerhus og motoren var placeret bag ved føreren. I 1966 kom KM-serien til. Selv om den havde samme førerhus som TK-serien, var den teknisk set anderledes, idet der var tale om en helt ny og tungere model. 1974 var året hvor Bedford introducerede TM-serien, der var endnu tungere end KM-serien. Med denne serie, der også havde frembygget førerhus i flere varianter, prøvede Bedford for alvor at komme ind på markedet for tunge køretøjer. I 1980 blev TK-serien afløst af TL-serien. Slægtskabet fornægtede sig ikke, men designet var moderniseret og førerhuset kunne nu tippes. Imidlertid slog den ikke så godt an som TK-serien i sin tid havde gjort. Det skyldtes dels afmatningen i 1980'erne og øget konkurrence. GM havde de sidste år tabt mange penge på Bedford, og i 1986 blev produktionen af Bedford indstillet på grund af faldende afsætning på verdensmarkedet.

  • af Claus Hansen, Jens Birch & Lars Ersgaard
    244,95 kr.

    Selskabet blev til i 1926, da Aabenraa Amts Jernbaner indstillede driften. Det fik en god start, og det anskaffede flere busser. Og det købte også den tidligere amtsbanegård i Aabenraa, som blev indrettet til rutebilstation. I 1930’erne var der kamp om at få lov til at udføre rutebiltrafik, men Aabenraa Automobilselskab fik fodfæste i oplandet og klarede sig godt. Imidlertid satte 2. verdenskrig en stopper for videre fremgang. Efter besættelsen kom der igen gang i hjulene, og selskabet havde kronede dage i slutningen af 1940’erne og først i 1950’erne, hvor privatbilismen endnu ikke var kommet i gang. Rutebilstationen i den gamle amtsbanegård blev utidssvarende og lå samtidig i vejen for en vejudvidelse. Derfor blev den erstattet af en ny moderne rutebilstation i 1965. Op gennem 1960’erne faldt passagertallet som følge af privatbilernes udbredelse. Rutenettet blev justeret, og der blev løbende anskaffet nyt materiel. I begyndelse af 1970’erne var økonomien anstrengt, og skulle der fortsat være mulighed for at tage bussen, ville det betyde offentlige tilskud til buskørsel. Det affødte et nyt trafiksystem, som gik under navnet Sønderjyllands Trafik (ST). Det fik sin debut i 1977. I princippet blev Aabenraa Automobilselskab nu et selskab, der leverede buskørsel til Sønderjyllands Trafik efter givne retningslinjer. Fra 1980’erne blev selskabets økonomi stabiliseret, og i 1990’erne begyndte Sydbus, som var det nye navn for Sønderjyllands Trafik, at udlicitere kørslen. Konkurrencen blandt busselskaberne, der udførte kørslen, blev markant forøget. Aabenraa Automobilselskab overvejede situationen og endte med at sælge sine kørselskontrakter, busser m.v. til DSB fra 1. juni 1997. Aabenraa Automobilselskab fortsatte herefter som et rent ejendomsselskab indtil 2008, hvor det solgte grund og bygninger til et selskab, der ville udvikle og nybygge på grunden i Aabenraa. Herefter blev selskabet afviklet.

  • - En teoribog til køreprøven. Selvkontrollerende med opgaver.
    af Henning Kehr
    140,95 kr.

    Denne teoribog henvender sig til personer, som ønsker at tage kørekort til erhvervsmæssig personbefordring (kategori EP-B). Bogen er blandt andet udarbejdet efter detailforskrifter for køretøjer, bekendtgørelsen om særlige krav til taxi og bekendtgørelsen om taxikørsel med videre, begge gældende pr. 1. januar 2007. Teoribogen indgår i undervisningssystemet Køreklar og kan således suppleres med Køreklar Personbil/MC, hvor de almindelige regler for adfærd i trafikken udførligt bliver gennemgået. Køreklar Taxi er både en lærebog og en arbejdsbog. Bogen indeholder det pensum, man skal gennemgå i teoriundervisningen. Til de enkelte emner er der en række opgaver, og ved at løse dem kan du hele tiden sikre dig, at du har lært og forstået stoffet. Bogen er udarbejdet af kørelærer Henning Kehr

  • - Løsblade i folie
    af Jens Kaasgaard & Anders Kaasgaard
    518,95 kr.

    Dette er 1. supplement til Færdselslære. Færdselslære blev udgivet første gang i 1934 og er derefter jævnligt udkommet i en ajourført udgave. I de mellemliggende år er der udsendt rettelsesblade, dvs. 1. og 2. supplement. Supplementer som dette indeholder opdateringer til Færdselslære og leveres som løsblade med tydelig angivelse af, hvad der skal udskiftes i Færdselslæren.Lovgivningen på færdselsområdet bliver mere og mere omfattende og kompliceret, ligesom reglerne løbende bliver skærpet. Alt sammen med det formål at øge færdselssikkerheden, hvilket også er lykkedes.Færdselslære anvendes som lærebog på Politiskolen og på andre uddannelsessteder. Færdselslære er tillige særdeles relevant for anklagere, advokater, kommuner, SKAT og andre offentlige myndigheder, der beskæftiger sig med færdselsområdet. Ligeledes med relevant information til transportsektoren såsom vognmænd og kørelærere.

  • - Løsblade i folie
    af Jens Kaasgaard & Anders Kaasgaard
    998,95 kr.

    Færdselslære blev udgivet første gang i 1934 og er derefter udkommet jævnligt i en ajourført udgave. I de mellemliggende år udsendes rettelsesblade, dvs. 1. og 2. supplement. Supplementerne indeholder opdateringer til Færdselslære og leveres som løsblade med tydelig angivelse af, hvad der skal udskiftes i Færdselslæren. Der er mulighed for at tilkøbe et ringbind til udgivelsen.Lovgivningen på færdselsområdet bliver mere og mere omfattende og kompliceret, ligesom reglerne løbende bliver skærpet. Alt sammen med det formål at øge færdselssikkerheden, hvilket også er lykkedes.Færdselslære består af selve færdselsloven med omfattende kommentarer og gengivelse af alle relevante bekendtgørelser og cirkulærer i direkte tilknytning til de enkelte bestemmelser.Herudover indeholder Færdselslære bl.a. udstyrsbekendtgørelsen, vejafmærkningsbekendtgørelsen, registreringsbekendtgørelsen og loven herom samt kørekortbekendtgørelsen og dimensionsbekendtgørelsen.Færdselslære anvendes som lærebog på Politiskolen og på andre uddannelsessteder. Færdselslære er tillige særdeles relevant for anklagere, advokater, kommuner, SKAT og andre offentlige myndigheder, der beskæftiger sig med færdselsområdet. Ligeledes med relevant information til transportsektoren såsom vognmænd og kørelærere.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.