Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering

Håndtering af autisme/aspergers syndrom

Her finder du spændende bøger om Håndtering af autisme/aspergers syndrom. Nedenfor er et flot udvalg af over 18 bøger om emnet. Det er også her du finder emner som Autismespektrumforstyrrelser.

Vis mere
Filter
Filter
Bogtype
  • (18)
  • (1)
Format
  • (13)
  • (2)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
Sprog
  • (18)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (2)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
Tag
  • (11)
  • (6)
  • (4)
  • (3)
  • (3)
  • (3)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
Vis mere
Sorter efterSorter Populære
  • - en vejledning om ekstrem kravundgåelse til forældre og fagfolk
    af Margaret Duncan, Zara Healy, Ruth Fidler & mfl.
    232,95 kr.

    PDA – ekstrem kravundgåelse er en profil på autismespektret. Men børn med PDA reagerer ikke som andre børn med autisme. Hvor sidstnævnte har brug for rutiner og faste regler, vil børn med PDA opleve angst og kontroltab, hvis de bliver stillet over for krav. Derfor oplevelse de ofte som uopdragne og svære at omgås af både jævnaldrende og voksne. I virkeligheden kæmper børnene med angst og stress, og dagligdagens normale gøremål kan virke ganske uoverkommelige.En børnepsykolog og en lærer med speciale i PDA samt to mødre til børn med PDA fortæller i bogen her, hvordan man som forælder og fagperson kan hjælpe og støtte barnet og dermed trin for trin afhjælpe kravundgåelsen hos barnet.Bogen beskriver både de teoretiske overvejelser bag profilen, og den kommer med en lang række praktiske anvisninger og strategier til forældre, lærere, pædagoger, psykologer og psykiatere.

  • af Ross W. Greene
    252,95 kr.

    Der er stigende fokus på børn, der er urolige, hyperaktive eller på anden måde adfærdsvanskelige. De skaber uro i klasserne og har svært ved at håndtere moderne pædagogiske metoder med ´ansvar for egen læring´, gruppearbejde og projekter. Læ­rere, pædagoger og forældre står ofte magtesløse, da de ikke har brugbare pædagogiske redskaber til hverken at rumme disse børn inden for skolens normale rammer eller til at hjælpe dem til at løse deres problemer. Samtidigt er udgifterne til specialundervisning vokset, uden at det har haft nogen mærkbar effekt på problemet. På baggrund af mange års forskning og praktiske erfaringer har den amerikanske psykolog Ross W. Greene udviklet en ny og anderledes pæ­dagogisk metode til ikke alene at tackle, men også at hjælpe børn med adfærdsproblemer. Samarbejdsbaseret Problemløsning kalder Greene sin model, og grundantagelsen er, at børnenes adfærdsmæssige udfordringer skyldes, at de ikke mestrer en række kognitive færdigheder og sociale kom­petencer. Ved at kortlægge de manglende færdigheder og derefter målrettet lære børnene at mestre dem eller kompensere for dem, ændres disse børns adfærd i løbet af kort tid mærkbart i positiv retning. Ross W. Greene har tidligere skrevet bogen Det eksplosive barn, hvor Samarbejdsbaseret Problemløsning introduceres. Fortabt i skolen, er en videreudvikling af metoden, og alle eksempler og dialoger stammer fra hver­dagssituationer i skolen med de udfordrende børn. Bogen giver således både teoretisk viden og praktiske værktøjer at arbejde videre med. Hans metode anvendes med succes i USA på både almindelige skoler, specialskoler, institutioner og i ungdomsfængsler. "Det er befriende, at Ross W. Greene vil have os til at se på, hvilke kognitive færdigheder børnene mangler at lære, i stedet for at kata­logisere børn og putte dem i bestemte kas­ser. Der ligger en verden af respekt i Ross W. Greenes to grundholdninger – at børn gør det rigtige, hvis de kan, og at begge parter skal høres og tages alvorligt i en konflikt. Forfatteren viser os, hvordan vi med en kær­lig og empatisk tilgang til de udfordrende børn kan skabe helt anderledes, positive for­andringer. Det er en rigtig god bog."- Renée Toft Simonsen, psykolog, børnebogsfor­fatter og ambassadør for ADHD-foreningen "Fortabt i skolen giver en fremragende indføring i, hvordan vi når frem til aldrig mere at tænke på børn med adfærdsmæssige problemer som vores manipulerende, mobbende og kontrollerende modstandere. Den indeholder konkrete, brugbare værktøjer, og det er en bog, der er svær at slippe. Alle læsere ønskes en rigtig god rejse mod nye erkendelser af de kognitive færdigheder, som disse børn mangler at lære, og som kan være baggrunden for deres sociale, følelsesmæssige og adfærdsmæssige udfordringer."- Karin Lykkegaard, skoleleder på Nordskovens friskole, hvor man arbejder med Samarbejds­baseret Problemløsning. "Bogen bør være bibel for alle, der arbej­der med børn med adfærdsproblemer. Der er bare så mange guldkorn i den. Jeg kan kun anbefale Fortabt i skolen."- Boye Baun, afdelingsleder ved Schuberts Min­de Skolehjem, et behandlingshjem for børn og unge med psykosociale og emotionelle vanskeligheder. "Vi kunne i hvert fald som minimum halvere antallet af børn, der ikke kan rummes i skolen” Torben Juel Sørensen, leder af Nyborg Heldagsskole. "En lærerig bog, der kan anbefales på det varmeste til alle lærere.” Anmeldelse af Jette Kantsø på folkeskolen.dk

  • - Historien om, hvordan Anton lærte at tæmme tigeren i maven.
    af Camilla Grann & Claus Riis
    146,95 kr.

    Anton Tigertæmmer er en sjov, lærerig og tankevækkende historie om, hvordan Anton lærer at tæmme den tiger, han har inde i maven, så den nøjes med at knurre lidt, når han bliver vred eller bange. Anton synes, det er svært at have en tiger i maven, for de andre børn bliver bange. Men andre gange er han glad for tigeren, Den kan hjælpe ham til at sige stop, når nogen gør noget, Anton virkelig ikke kan lide. Men det ville være bedre, hvis den ikke var så voldsom og skræmmende. Skrevet med respekt for barnet"Historien er skrevet med respekt for barnet, og gør det tydeligt, at vrede er en naturlig følelse, som altså ikke skal udryddes fuldstændig. Men som skal tæmmes lidt, så banet kan begå sig i sociale sammenhænge uden at skræmme sine venner".(Anmeldelse i Lektørudtalelse til bibliotekerne.)Psykologisk metodeBogen indgår i en serie børnebøger, hvor der bliver talt om et problem, som barnet bøvler med, på en legende måde, så problemet bliver til noget eller nogen, der er uden for barnet og ikke inden i barnet selv. Der giver barnet en lettere tilgang til at lære at mestre noget svært og samtidig blive mindre tynget af problemet.Metoden, der kaldes eksternalisering, forklares bagest i bogen på en måde, så forældre og andre kan anvende den på andre af de problemer og tanker, mange børn bøvler med.

  • - 11 mødre fortæller om at have børn med autisme
    af Dorthe Stieper
    217,49 kr.

    11 mødre til børn med autisme fortæller åbenhjertigt om, hvordan det er at have børn, der er anderledes.Det er beretninger om at være sit barns oversætter og faste holdepunkt i verden, om at kæmpe for den rette hjælp til sit barn, om bekymringer og udfordringer på hjemmefronten, om skyld og skam, sorg og tab og om at betale kærlighedens pris – men også historier om små sejre i hverdagen, om at glæde sig over sit barn og finde sig til rette i livet, som det nu former sig.Beretningerne kan vække genkendelse hos andre mødre til børn med autisme, ligesom de kan give fagfolk og pårørende større forståelse for, hvem disse mødre er, og hvorfor de handler, som de gør."En glimrende bog til indsigt i og med forståelse for de mange forskelligartede udfordringer mødre til autisme står med. Barsk, rørende og tankevækkende - en vigtig udgivelse." Lektørudtalelse, DBC"Bogen anbefales varmt – til fagprofessionelle, der gerne vil blive dygtigere til deres arbejde, og til mødre, som finder styrke ved tanken om ikke ’at være alene i’ det." Hanne Gullestrup på Pårørende i Danmarks hjemmeside: paaroer.dk"Bogen lader en række modige mødre på en sand og levende måde beskrive, hvor vigtig kampen er for at blive forstået som sit barns talerør, advokat, støtte, ven og en af de primære personer, som skal ruste barnet til at klare sig i livet ... Allermest handler bogen om kunsten at elske som mor – uforbeholdent, råt, tilgivende – og at forsøge at elske sig selv som mor." Kirsten Callesen, psykolog og leder af Psykologisk Ressource Center

  • - En guide til familie, venner og professionelle
    af Jude Welton
    147,95 kr.

    I denne bog kan du møde Tom – en dreng, der har autisme. Tom fortæller om sit liv med autisme set med hans øjne. Bogen kan hjælpe børn og voksne til bedre at forstå de udfordringer, der følger, når man har autisme.Tom beskriver bl.a.:• sin følsomhed over for sanseindtryk som lyde, syn, berøring, smagog lugte• hvad det vil sige at være ’socialt blind’• hvordan faste rutiner og gentagelser kan gøre hans verden mindre forvirrende• hvordan kammerater, forældre, lærere og pædagoger kan hjælpe ham med de udfordringer, der følger med at have autisme.Denne flot illustrerede bog er en ideel introduktion til autisme til børn og unge i alderen syv år og opefter samt til forældre, venner, lærere og andre fagfolk, der arbejder med børn med autisme. Bogen kan også bruges som udgangspunkt for en diskussion i klassen. "Jo tydeligere børn med autisme er for andre, desto bedre bliver de forstået. Og jo tydeligere børn med autisme er for sig selv, jo bedre kan børn med autisme forstå andre. Begge dele kan denne bog hjælpe med til".– Anne Vibeke Fleischer, neuropsykolog

  • - sjove lege, der styrker sociale og motoriske færdigheder
    af Barbara Sher
    260,95 kr.

    Børn har brug for leg, og de har brug for den variation, udfordring, forandring og indsigt, som legen fører med sig. Børn med autismespektrum- eller sanseintegrationsforstyrrelser står med en særlig udfordring, da de mangler en del af de sociale, kommunikative og forestillingsmæssige kompetencer, som børn både benytter og udvikler gennem leg.Disse børn har behov for en ekstra håndsrækning for at blive inkluderet og motiveret til at indgå i et fællesskab med andre børn – i institutionen, skolen eller i hjemmet. I denne bog giver forfatteren Barbara Sher en række bud på, hvilke lege man med fordel kan afprøve, når et eller flere børn i en gruppe har udfordringer i forhold til sanseintegration eller autisme.Bogen indledes med en introduktion til teorien bag sanseintegrationsproblemer, hvor forfatteren inddrager sine professionelle erfaringer og personligeoplevelser med sensorisk følsomme børn. Derefter følger legene opdelt i tre kategorier: sociale grovmotoriske lege, sociale finmotoriske lege samt vandlege. Der gives en grundig og overskuelig instruktion til hver enkelt leg, bl.a. med enbeskrivelse af de færdigheder, som udvikles gennem aktiviteten, og hvad man kan gøre for at modificere legen, så også de sartere børn kan deltage.Bogen henvender sig i et letforståeligt sprog til forældre, ergo- og fysioterapeuter og lærere med konkrete forslag til, hvordan man kan tilrettelægge leg og anden social aktivitet, der fremmer udviklingen af socialt samspil.

  • - En guide til familie, venner og professionelle
    af Jude Welton
    147,95 kr.

    I denne bog kan du møde Adam – en dreng med Aspergers syndrom, der fortæller om sig selv og sin hverdag set fra hans perspektiv. Bogen kan hjælpe børn og voksne til bedre at forstå de udfordringer, der følger, når man har Aspergers syndrom. Adam beskriver bl.a.: • hvad Aspergers syndrom er, og hvordan det føles• hvad han har svært ved, som for eksempel ’social forståelse’, høje lyde eller uventede ændringer• sine særlige interesser• hvordan kammerater, forældre, lærere og pædagoger kan hjælpe et barn med Aspergers syndrom til at klare udfordringerne hjemme og i skolen.Denne flot illustrerede bog er en ideel introduktion til Aspergers syndrom til børn og unge i alderen syv år og opefter samt til forældre, venner, lærere og andre fagfolk, der arbejder med børn med Aspergers syndrom. Bogen kan også bruges som et godt udgangspunkt for en diskussion i klassen.

  • - sådan taler vi om det
    af Raelene Dundon
    232,95 kr.

    »Jeg er HELT vild med bogen. Det er et emne, jeg meget ofte bliver spurgt om. Forfatteren er yderst respektfuld, og bogen viluden tvivl kunne hjælpe mange«. – Anne Skov Jensen, autist, foredragsholder og grundlægger af Overlevelsesguidens vidensbank om ADHD og autisme Er I klar til at tage 'autisme-snakken'? Det er ikke altid lige nemt at fortælle sin søn eller datter, at det har en autismediagnose. Hvornår er den rette alder? Hvad skal man sige? Hvad, hvis barnet ikke forstår, hvad I mener? Og hvad med omgivelserne: Hvordan tager I som forældre snakken med jeres barns pædagoger, lærere, sportstrænere, spejderledere osv.? For slet ikke at tale om, hvad man skal sige til bedsteforældre, tanter, onkler m.v.? Psykolog Raelene Dundon giver jer i bogen her alle de gode råd, eksempler og ressourcer, I får brug for, når I som forældre skal indgå i positive samtaler om jeres barns autisme. Raelene Dundon driver et psykologhus i Melbourne, Australien, hvor hun giver vejledning til børn og unge med angst og autisme (og deres forældre). Hun er selv mor til tre, hvoraf de to har autisme. Hun har delt bogen op i tre dele: Første del præsenterer dig for de mest hensigtsmæssige måder at fortælle om diagnosen til børn i forskellige aldersgrupper og på forskellige udviklingsstadier. Anden del undersøger fordele og ulemper ved at dele diagnosen med andre, herunder familie, venner, skolepersonale og dit barns klassekammerater. Tredje del består af arbejdsark, der nemt kan kopieres, og som er udarbejdet specielt til at hjælpe børn til at forstå deres autismediagnose.Bogens primære målgruppe er forældre, men bedsteforældre, lærere, pædagoger og andre i barnets nærmeste kreds kan også med fordel læse med.

  • - Om autisme, angst og adhd
    af Nathalie Pade
    201,95 kr.

    Jeg ER er en fagbog, en erfaringsbog og en opdagelsesrejse ind i diagnosernes univers, med udgangspunkt i den personlige historie. Bogen rummer personlige historier, interviews med fagpersoner og viden fra den seneste forskning i emnet. Herudover er indslag fra samfundsdebatten om diagnoser inddraget i forfatterens egen refleksion.

  • - En effektiv metode til at afhjælpe ubalancer i hjernen
    af Meike Wiedemann & Kirsten Segler
    191,95 kr.

    Neurofeedback er en let, behagelig og effektiv måde at træne hjernen, så den bliver bedre til at afhjælpe en lang række forskellige ubalancer i hjernen. I et letforståeligt sprog gennemgår de to forfattere, hvad neurofeedback ”går ud på”, og hvordan det kan hjælpe i forbindelse med en lang række lidelser. Det gælder bl.a.: ADHD og ADD Autismespektrumforstyrrelser Stress Spiseforstyrrelser Depression og bipolare forstyrrelser Angsttilstande PTSD Afhængighed Epilepsi Migræne Kroniske smerter Neurofeedback er en behandlingsform, der er på vej frem overalt i verden, og bogen er den første om emnet på dansk. Lektørudtalelse: "Forfatterne beskriver emnet entusiastisk og i et letforståeligt sprog, og specielt i baggrundsafsnittet om hjernen og nervesystemet også med et glimt i øjet." Fra bogens forord: ”Mange mennesker reagerer skeptisk, når de hører om den omfangsrige liste af symptomer og tilstande, som neurofeedback med held kan anvendes ved.Der kan hurtigt opstå et indtryk af, at metoden markedsføres som et vidundermiddel. Men det er let at forklare, hvorfor så mange forstyrrelsestilstande kan påvirkes positivt af metoden. De har alle en afgørende ting til fælles: Stimuleringen af nervesystemet bliver ikke reguleret optimalt. Hvis du leder efter en ny behandlingsform for en psykisk lidelse, en neurologisk forstyrrelse eller andre kroniske problemer, så kan neurofeedback måske være det rigtige for dig. Med denne bog kan du finde ud af, om du har lyst til at afprøve denne terapiform på dig selv eller dit barn eller en slægtning.”

  • - Se hvordan deres muligheder afhænger af de valg, de træffer
    af Michelle Winner & Pamela Crooke
    114,95 kr.

    Ved hjælp af små tegneserier i japansk animé-tegneseriestil lærer de unge at forstå sociale koder og at tyde de uskrevne regler, der gælder i forskellige sociale sammenhænge. Hver episode er på 1 side og findes i to varianter: én, hvor de unge reagerer ”rigtigt” og dermed undgår konflikter, skænderier og dårlig stemning, og én, hvor de går ned ad vejen mod ”sociale unoder”. Bogen kan således vendes om og bogstavelig talt læses både forfra og bagfra! De enkelte episoder handler om typiske hverdagsoplevelser i skolen: at kede sig, at vente med at tale til det er ens tur, at blive enige om, hvordan man løser en opgave i en gruppe og ikke altid at buse ud med, hvad man mener – f.eks. hvis en kammerat har fået en ny frisure, man synes er grim. Ved hver episode er der en kort forklaring på, hvad den unge skal være opmærksom på, og en beskrivelse af forskellige begreber og redskaber, de kan tage i brug. Det kan være TOV (Tænk Over Valgmulighederne), RERU (Regn Reglerne Ud) eller MIRP (Minimer Reaktionen på Problemet). Forrest i bogen er der en indledende gennemgang af, hvad det vil sige at tænke og reagere socialt, der er skrevet i et mundret sprog tilpasset de unge. Bogen er baseret på konceptet Social Tænkning, der er udviklet af amerikanske Michelle Winner, og hvis positive effekt efterhånden er dokumenteret i flere forskningsrapporter. Målgruppen er unge med autisme, ADHD og lignende diagnoser og udfordringer.

  • - Når en med autisme betyder noget for dig
    af Ellen Sabin
    195,95 kr.

    Bogen ”Min ven med autisme” giver læseren indsigt i autisme og introducerer de udfordringer, som mennesker med autisme står over for. Bogen støtter samtidig læserens personlige rejse mod at værdsætte og respektere folks forskelle. Det er en samtalestarter, en aktivitets bog og et pædagogisk værktøj, der opfordrer børn og voksne til at ”gå i andres sko”, så de lærer at behandle andre på samme måde, som de selv ønsker at blive behandlet.Bogen er ideel til børn fra 6 år+ samt familiemedlemmer, der har brug for at kunne sætte sig i barnet sted. Den kan bruges i klassesammenhænge eller til gruppesport, hvor de kan opnå en bedre forståelse for deres kammerat, der har autisme.Bogen er oversat fra amerikansk, hvor den har været brugt til at hjælpe med at lancere den første World Autism Awareness Day. Samt i mange skoler og husstande for at hjælpe til en bedre forståelse og accept for mennesker med autisme.

  • af Ryan Hendrix, Kari Zweber Palmer, Nancy Tarshis & mfl.
    247,95 kr.

    GPS – Gruppesamarbejde, Problemløsning, Social leg er udformet til at hjælpe dig som lærer og pædagog til bedre at forstå, hvordan børn med forskellige niveauer af social kompetence kan deltage i social leg – og til at bruge den viden til at lære børnene at bruge de centrale begreber i Social Tænkning: Gruppesamarbejde, Problemløsning og Social leg. GPS-bogen vil lære dig:Hvorfor social leg med jævnaldrende er så afgørende for børns udvikling, både følelsesmæssigt, socialt og fagligt. Hvorfor der er behov for en legeskala, som kan vise forskellene på børns evner til at lege med deres jævnaldrende.At forstå GPS-legeskalaens fem niveauer og fastslå et barns legeniveau ved hjælp af GPS-observationsredskaberne. Hvordan du kan strukturere barnets social læring og vælge de af GPS-bogens Differentierede Interaktive Legeaktiviteter, der bedst passer til barnets nuværende niveau. GPS’en er den sidste brik i Vi Tænker!-serien. Bogens materialer bør bruges parallelt med Lærebog for sociale problemløsere for bedst muligt at understøtte børnenes sociale læring. Yderligere baggrund: At lege med andre børn er en vigtig men som regel underforstået del af barndommen – for hvor ofte standser vi egentligt op og tænker over selve legeoplevelsen? Social leg er nemlig alt andet end simpelt. For børn, der er udfordret på det sociale og følelsesmæssige område, er det langt fra altid sjovt at lege med andre. Desuden er social eller interaktiv leg et temmelig vidt begreb. Nogle børn leger kun med voksne. Andre prøver at lege med deres jævnaldrende men har svært ved at få legen til at lykkes. Andre igen får det hele til at virke, ja, legende let. Og leg er ikke bare leg. Samarbejdsbaseret leg er den primære måde, børn lærer at deltage i alle former for fælles aktiviteter på. Leg med jævnaldrende bidrager til deres sproglige udvikling, lærer dem at tænke abstrakt, se ting fra andres perspektiv, forstå sociale konventioner og samarbejde om et fælles mål.

  • - 5 fortællinger om parforhold, baseret på evig længsel og stor kærlighed
    af Marianne Merling
    270,95 kr.

    Schh, min mand er asperger er 5 fortællinger om livet og parforholdet med en udiagnosticeret asperger-mand. Fortællingerne er ud fra 5 forskellige kvinders liv, og viser nogle af de temaer, der præger hverdagen i deres forhold med deres mand. Vi møder eksempelvis Charlotte der er gift med børnelægen Kim, samt deres to børn, Tristan og Liv. Charlotte føler, at hun er ved at gå i stykker, når børnene har det svært. Charlotte vidste godt, at Tristan var udmattet efter en lang dag i skolen, men hun måtte hellere være solidarisk med Kim. Hun sendte Tristan lidt strenge øjne og sagde, at nu skulle han sætte sig ved bordet. Han begyndte at græde, men satte sig. Kim ignorerede ham og spiste bare videre, mens han forklarede Liv, at han havde ordnet hendes kæde og kædeskærm. Han pointerede, at hvis hun brugte støttebenet frem for at smide cyklen, ville den holde længere. Charlotte sad og prøvede at finde en god måde at være ved bordet på. Tristan græd, Kim snakkede og snakkede om cyklen, og Liv sad tavst med maden foran sig og lod sin far snakke. Charlotte følte nogen gange, at det var et galehus! I bogen er der, ud over de 5 fortællinger, ideer og tips til, hvordan parforholdet kan bedres, så kærligheden får mere plads i parforholdet.Marianne Merling har som autismekonsulent i en årrække vejledt og rådgivet kvinder og mænd, som lever i et kærlighedsforhold med en autist.

  • af Kathy Hoopmann
    153,95 kr.

  • - Udfordringer og indsatser
    af Anne Vibeke Fleischer & Käte From
    244,95 - 287,95 kr.

    Forestillingsevnen er central for vores kommunikation og møde med andre. Det er svært, når den er mangelfuld. Men der er hjælp at hente ... Børn og unge med autisme har to væsentlige fællestræk: For det første har de svært ved at indgå i sociale situationer. Og for det andet har de et begrænset udvalg af handlemuligheder, hvorfor de foretrækker forudsigelighed og faste strukturer. Begge træk indgår i autisme-diagnosen. Og disse primære fællestræk har begge baggrund i børnenes mangelfulde forestillingsevne. Den er mangelfuld, men ikke manglende. Det er vigtigt at være opmærksom på. Bogen giver let tilgængelig viden om denne gruppe børns neurologiske og neuropsykologiske anderledeshed, præsenterer en række teoretiske begreber og sætter fokus på, hvilke konsekvenser det har i praksis. Bogen retter sig mod de voksne, der i dagligdagen omgås børn og unge med autisme i alderen 4-17 år. Det er først og fremmest forældre og familie, pædagoger og lærere, men også fysio- og ergoterapeuter og andet sundhedspersonale. Formålet med bogen er at give de voksne, der er tæt på barnet i hverdagen en forståelse af, hvad forestillingsevne er. Og hvordan forestillingsevnen påvirker børn og unges opfattelse af omverdenen, af sig selv og af andre mennesker. Og endelig: Hvordan man kan arbejde med at udvikle forestillingsevnen i dagligdagen.Forestillingsevnen hos børn og unge med autisme handler primært om autisme og om nedsat evne til at danne forestillingsbilleder. De fleste kapitler i bogen vil imidlertid også være relevante for dem, der møder børn og unge med andre slags udviklingsforstyrrelser eller psykiatriske lidelser end autisme. Ved de fleste udviklingsforstyrrelser eller psykiatriske lidelser ses nemlig overlappende mønstre og fællestræk, herunder nedsat evne til at danne forestillingsbilleder, tænke fleksibelt og acceptere nye måder at gøre tingene på..Om forfatterne:Anne Vibeke Fleischer er cand.pæd.psych. og cand.comm., autoriseret psykolog og specialist i neuropsykologi og pædagogisk psykologi. Har i mange år arbejdet med børn og unge med og uden diagnoser og udviklingsforstyr­relser. I sin private praksis beskæftiger hun sig med undersøgelse, rådgivning og supervision. Forfatter og medforfatter til adskillige bøger, bl.a. Jeg vil ikke i skole og Eksekutive funktioner hos børn og unge.Käte From er cand.psych., autoriseret psykolog, specialist i klinisk børneneuropsykologi. Hun er privatpraktiserende psykolog og beskæftiger sig især med terapi og udredning af børn og unge med særlige udfordringer, udviklingsforstyrrelser og anderledeshed. Hun superviserer og underviser i mange forskellige sammenhænge, og har blandt andet været ekstern lektor i børneneuropsykologi på Københavns Universitet. Hun er også forfatter og medforfatter til flere bøger, bl.a. Den sårbare hjerne og Eksekutive funktioner hos børn og unge.

  • - A Social Thinking Guidebook for Bright Teens and Young Adults
    af Michelle Winner & Pamela Crooke
    160,95 kr.

    Kommer senere.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.