Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Jens Jessen
    297,95 kr.

    Bogen, Datidens knallerter – nutidens kult, er skrevet med stor indsigt af Jens Jessen, som er forfatter og mangeårig motorjournalist. Bogen er på 228 sider, og er spækket med både nye og gamle billeder. Indholdet dækker så godt som samtlige knallertmærker, der kom til Danmark i perioden fra halvtredserne og indtil midten af firserne. Hovedvægten ligger på de store mærker som eksempelvis Puch, Kreidler, Yamaha, Everton, Honda, NSU, VeloSolex, Gilera, Suzuki, Velo Vap, Tomos og Mobylette, men så godt som alle de mindre knallertmærker er også repræsenteret i bogen.Bogen indeholder adskillige interviews med knallertimportører og dem, der var en del af datidens knallertbranche. Også den dramatiske historie, om hvordan Danmarks største knallertimportør erhvervede sig importen af Suzuki knallerterne kun med det ene formål at beskytte ens eget mærke, er med i bogen. Ved at sidde på importrettighederne, kunne man nemlig styre og kontrollere salget, bare ved at gøre – absolut intet.

  • - Hvordan jeg reparerer og vedligeholder min cykel
    af Per Henrik Brask
    198,95 kr.

    Du kommer ikke uden om det: Nogle gange skal din cykel efterses; vedligeholdes eller repareres.Heldigvis er hjælpen nær i form af denne grundige og overskuelige bog; der fører dig sikkert og kompetent igennem de fleste af cykelejerens små og store reparationsdilemmaer.Få hjælp til alt lige fra lapninger og daglig vedligeholdelse til mere avancerede teknikker til hjulopretning og eksempelvis justering af gear eller bremser til din racer eller mountainbike.Bogen giver også et længe tiltrængt indblik i; hvordan du griber det an; når din nye cykel skal samles enten helt fra grunden eller delvist; fordi den er leveret “90 % samlet”.Alt forklares overskueligt og illustreres med masser af tegninger og billeder.Den populære bestsellerforfatter og cykelentusiast Per Henrik Brask giver dig her alle sine bedste fif og teknikker – i det håb; at du for fremtiden vil komme til at sætte pris på at kunne reparere og vedligeholde din egen cykel. Det skulle gerne blive noget; du udfører med stolthed; sikkerhed og glæde – og ikke bare en sur pligt!Per Henrik Brask har tidligere skrevet adskillige populære bøger om cykling og skisport.

  • af Flemming Søeborg
    269,95 kr.

  • - Til Asien, Afrika og Amerika
    af Erik Gøbel
    244,95 - 310,95 kr.

    Under sejl fortæller historien om de danske langfarter i sejlskibenes tid. Både de dramatiske med mytteri, slaveoprør, sygdom og forlis og dem, hvor det meste gik som planlagt: hårdt arbejde, kummerlige forhold og lasten fuld af værdifuldt gods på vejen hjem. De allerlængste sørejser fra begyndelsen af 1600-tallet til midt i 1800-tallet gik oftest til de danske tropekolonier – Trankebar, Guldkysten og De Vestindiske Øer – eller til Kina og Sydamerika. Under sejl giver for første gang en samlet fremstilling af langfarterne under dansk flag, hvor handelsflådens største skibe var hjemmefra i flere år ad gangen. Bogen fortæller om navigation, mandskaber, forplejning, justits og kvinder, og den følger udviklingen i sejlruter og sejltider. Man kommer tæt på sømændene, fra små skibsdrenge til erfarne kaptajner. Erik Gøbel (f. 1949), historiker og seniorforsker i Rigsarkivet i København 1981-2017. Erik Gøbel er forfatter til en lang række artikler og bøger om søfartens og tropekoloniernes historie og har i en årrække været et af de store navne inden for dansk søfartshistorie.

  • - Den ultimative visuelle historie
    af Charles Armstrong-Wilson
    235,95 kr.

    Den ultimative køretur gennem bilens historie.Med et utal af illustrationer beskrives mere end 1200 biler fantastiske historie i detaljer. Her fortælles om epokegørende motorer; berømte biler og mændene og maskinerne bag verdens mest populære mærker.Tanken om personlig individuel transport startede med Karl Benz’ Motorwagen i 1885; og da Henry Ford præsenterede masserne for sin ”Tin Lizzie” i 1908; var den amerikanske bilindustri blevet voksen. Fra 1920’erne fineste biler blev statussymboler for hollywoodstjerner; mens de mindre biler for første gang gjorde det muligt for offentligheden at opleve billig og pålidelig motorkørsel.I skyggen af 30’ernes depression blev kørslen stadigt mere demokratisk. Anden Verdenskrig satte en stopper for bilproduktionen; men da freden vendte tilbage; skabte arven fra militærteknologien en eksplosion af fremragende nye motorer. Efter krigen fremhævede de amerikanske bilfabrikanter fart; luksus og kraft ved at bruge luftfartens linjer og forkromede dekorationer med utrolige (og nogle gange absurde) resultater.1960’erne var en tid; hvor alt kunne lade sig gøre. Med nye motorer og unikke enere; fra E-type til Elan og fra Mini Cooper til Corvette Sting; var der spænding på hele vejen. Til gengæld repræsenterede 70’erne dagen derpå med brændstofkrise. Bilerne blev dog også bedre at køre. De midtmonterede motorer øgede reaktionen; turboladere gav bid og automatiske sikkerhedsseler og airbags gav tryghed. Fra 1980’erne og ind i 90’erne steg efterspørgslen efter sikkerhed; luksus; ydelse og perfekt konstruktion. En ny epoke inden for sportsvogne og fine sedaner blev matchet med hurtigt voksende og stadigt mere brugervenlige typer som SUV’ere og MPV’ere.I dag udviskes de traditionelle grænser ved at kombinere off-road; passagerkomfort og ydelse. Hybrider hjælper med til at spare brændstof og skære ned på udledninger; mens de nyeste superbiler får 322 km/t til at virke som noget dagligdags. Hvad bliver det næste? Entusiasterne håber naturligvis på; at bilkørsel vil blive ved med at være det; som det altid har været – sjovt.

  • - træn effektivt og vær stærk resten af dit liv
    af Joe Friel
    277,95 kr.

    Ældre, der træner til triatlon, langdistancecykelløb, svømmekonkurrencer og skiløb er ikke længere noget særsyn. Seniormotionister i USA, der træner intensivt og hårdt og dyrker elitesport, kender Joe Friel og hans bog Fast after 50, der på dansk hedder +50 og hurtig. Bogen er allerede blevet en klassiker.Forfatteren Joe Friel trækker på den nyeste forskning, og den viser, at ældre sagtens kan træne hårdt og skabe gode præstationer, selv om de kommer godt over 50 år.+50 og hurtig indeholder højintensive træningsprogrammer, øvelser til styrketræning, tips til restitution, crosstræning og ernæringsprogrammer for højintensiv træning.Af bogens indhold:Hvordan reagerer kroppen på træningsprogrammer efterhånden, som man bliver ældre? Man får tips til at tilpasse træningen, så man ikke overtræner.Hvordan kommer man af med kropsfedt og genvinder muskelstyrke?Hvordan opsætter man niveauer for træningen, så man trinvist kan styrke kroppen?Øvelsesanvisninger, forslag til tests og metoder til at måle træningsintensiteten.

  • - Håndbog i Båd vedligeholdelse.
    af Andrew Simpson
    297,95 kr.

    Når man har gjort den store investering, som en moderne båd er, vil enhver bådejerønske, at vedligeholde den så godt som han kan. Men hvordan skal man gribe det an? Hvor meget vedligehold er for meget og omvendt for lidt? Hvordan kan man undgå problemer? Hvordan ved du, om det du gør, er det rigtige?Hjælpen er lige her. Denne væsentlige nye bog fra guruen i bådvedligeholdelse,Andrew Simpson, kommer med svar på det, du søger både over og under dæk, inden og udenbords. Med en omfattende spændvidde, farvelagte illustrationer og fotos og uovertruffen sagkyndig rådgivning om, hvordan man skal pleje hele bådens inventar og alle fittings, kan du tillidsfuldt takle enhver opgave.

  • af Flemming Søeborg
    308,95 kr.

    Sporvognene stod for hovedparten af den offentlige trafik i København mellem 1863-1972 og var indbegrebet af den særlige københavner-stemning med jovialitet, nærgåenhed og friske bemærkninger. Det var et pålideligt, stabilt og velfungerende transportsystem, som desværre blev nedlagt af kortsynede politikere i løbet af 1960’erne.Bogen tager os med på en nostalgisk rejse til dengang, hvor ’Den skeløjede’, ’Dukke-Lise’, ’Svenskeren’, ’Slyngelvognen’ og ’Altankassen’ kørte rundt i byens gader med københavnerne. Sporvognene var med deres kulørte linieskilte og lanterner synlige på lang afstand, og da sporvognene beholdt deres rute gennem 50-60 år, udviklede der sig nære bånd mellem befolkningen og ’den lokale linie’. Også i Århus og Odense var der sporveje, og også her levede og åndede man med sporvognene – om end i mindre målestok.

  • - En nostalgisk rejse med jernbanerne
    af Flemming Søeborg
    273,95 kr.

    DER KOMMER TOG tager dig med tilbage til dengang, jernbanerne var rygraden i samfundet og det lokale omdrejningspunkt i hver en købstad og stationsby. Til dengang et tog var et tog, og en mand vidste at betjene sin maskine.Det er en nostalgisk rejse gennem de danske jernbaners historie – fyldt med damplokomotiver, ledvogtere, lyntog, brobyggerier, ventesale, værksteder, godstog, pakhuse og stationsbygninger. Alt sammen medrivende fortalt og rigt illustreret med flotte fotos fra gamle dage.Flemming Søeborg, født 1954, er livslang togentusiast og udgiver bladet Spor og baner om modeljernbaner. Han er desuden forfatter til en rækkehistoriske bøger, bl.a. om Besættelsen.

  • - Optimal performance og nul skader
    af Lene Rode & Thomas V. Bundgaard
    247,95 kr.

    Du har investeret i en god cykel og tilbringer masser af timer i sadlen. Men matcher dit input med dit output? Kører du lige så stærkt, som al din træning gør dig fortjent til, eller bliver du jævnligt sendt tilbage til start på grund af skader?Der findes en masse bittesmå knapper at skrue på, som gør en verden til forskel for din komfort, udholdenhed, fart og skadesrisiko. Og det er dem, denne bog handler om. De knapper, der fintuner din cykels og din krops biomekanik, så du forebygger skader og får det optimale udbytte af hvert eneste tråd.Du får i bogen en trin-for-trin guide til, hvordan du indstiller klamper, sko, sadel og styr, så det fungerer mest effektivt for netop dig, din krop og dine mål.Den rigtige cykelposition har afgørende betydning for din præstation på cyklen - uanset om du kører racercykel, mountainbike eller tri/enkeltstartcykel.Du lærer at indstille din cykel korrekt, så du øger komforten og ydeevnen, reducerer skadesrisikoen og gør din cykeloplevelse langt bedre. Når du når sidste side, er du klædt på til at indstille din cykel, så du får den bedst mulige ydeevne, kraftoverførsel, aerodynamik og komfort.På den måde forebygger du skader og unødigt slid på kroppen - og din cykling bliver både hurtigere og sjovere.Med i bogen får du også Thomas Bundgaards egne anekdoter, erfaringer og forberedelser til cykelløb og bikefit af nogle af de bedste cykelryttere over hele verden.

  • - Skridt på vej mod selvforsyning
    af Frank Erichsen
    43,94 - 235,95 kr.

    Frank Erichsen - ung, seriøs bondemand på Djursland - giver i denne bog sit bud på, hvordan man på én sæson klarer: - at bygge et drivhus, - høste sine æbler og lave cider af dem (sammen med nabo Claude), - holde gæs og bygge dem et hus, - lave sin egen økse, - slå sit eget hø med egen hjemmekonstruerede le, - få det bedste udbytte af sine bønner i køkkenhaven – og få det daglige arbejde og familieliv til at gå op i en højere enhed. ”Siden ganske ung har jeg haft en stor interesse for at arbejde med det, man under en hat kan kalde for selvforsyning. Selvforsyning som målet og midlet for min tilværelse var dog noget der først langt senere kom ind i billedet. For mig var det og er det stadig den euforiske fornemmelse af at tilegne sig kundskaber, der gør en i stand til at klare sig selv, der var motivationen. Hvad end det så er at holde hest, sætte rypesnare, lufte en traktor eller dyrke gulerødder uden orm.”

  • - beretninger fra førerhuset
    af Jens Jessen
    227,95 kr.

    En hyldest til de danske chauffører, der engang kørte i hele Vest- og Østeuropa, Mellemøsten og mange andre steder. Takket være chaufførerne er godset kommet frem selv under omstændigheder, som kunne få mange andre til at give op. For de rigtige chauffører er der nemlig kun én vej, og det er fremad. Deres oplevelser er derfor lige så mange som antallet af chauffører, og beretninger fra førerhusene er lige så spændende, som de er forskellige.Chaufførernes beretninger står ikke alene. Bogen rummer mange fotos, og det hele er sat ind i en geografisk såvel som en historisk ramme. Den går fra erhvervets spæde begyndelse i årene efter Første Verdenskrig helt op til nutiden med et kik ind i branchens fremtid.Lastbilernes guldalder - beretninger fra førerhuset, er også historien om hvordan erhvervet som lastbilchauffør har ændret sig de seneste år. For blot få år siden var så godt som alle lastbilchauffører danske. Sådan er ikke længere. I dag varetages jobbet for en stor dels vedkommende af chauffører fra andre EU-lande i lastbiler med udenlandske nummerplader.

  • - Flystyrt i Danmark 1939-45
    af Ole Steen Hansen
    273,95 kr.

    Der styrtede mere end 1000 flyvemaskiner ned i Danmark under Anden Verdenskrig, britiske, amerikanske, tyske – og en enkelt dansk. Her er historien om en række af de vigtigste krigen igennem.Ole Steen Hansen tager os med på farefulde minelægningsoperationer i lav højde over danske farvande. På nedkastningsoperationer til modstandsbevægelsen og med bombefly på vej til mål i Tyskland.Læseren får overblik over krigen i luften, er med når nedskudte flyvere forsøger at flygte, og møder også de barske konsekvenser af de mange styrt. Bogen er rigt illustreret med historiske billeder og med nutidige fotos af mindesmærker, krigsgrave og historiske fly, som stadig kan ses i luften eller på museer.

  • af Andrew Simpson
    165,95 - 197,95 kr.

    I og med at afhængigheden af elektriske systemer vokser, er det betryggende at vide, at man har en god indsigt i, hvordan man undgår fejl, og også hvordan man reparerer disse på sit 12 volts anlæg om bord. Denne bog giver en grundig vejledning i, hvordan du installerer, bruger og vedligeholder det elektriske system. Strøm om bord kigger også på problemløsning, strømbesparelse, landstrøm og korrosionsbeskyttelse.RYA (Royal Yachting Organization) er Englands førende interesseorganisation for ejere af fritidsbåde og andre, der benytter havet som sport og rekreation. RYA driver en udstrakt uddannelses- og kursusvirksomhed og er anerkendt over hele verden for sine gode bøger om sømandsskab, vedligeholdelse og færdsel på havet.

  • af Thomas Veber
    68,95 - 197,95 kr.

  • af Flemming Søeborg
    310,95 kr.

  • af Niklas Havresøe m.fl.
    247,95 kr.

    Det forløbne år har været særdeles begivenhedsrigt for den danske jernbane. Desværre ikke kun af den positive slags. Kort inde i det nye år skete den forfærdelige ulykke på lavbroen over Storebælt, som kostede otte mennesker livet. Det blev et endegyldigt farvel til de aldrende MR togsæt, mens der var to indvielser og en genindvielse, højhastighedsbanen mellem København og Ringsted, den københavnske metro blev udvidet med Cityringen, mens Grenaabanen blev genindviet i form af en letbane efter flere års lukning. Det nye signalsystem på fjernbanen kom omsider i gang i Vendsyssel på strækningen mellem Lindholm og Frederikshavn.

  • af Andrew Simpson
    197,95 kr.

    Denne bog om maritime dieselmotorer er en del af RYA’s (Royal Yachting Organization) storsælgende serie af håndbøger, som er skrevet for lystsejleren. Den er letlæst med detaljerede farveillustrationer, som sætter læseren i stand til at tilegne sig den kundskab og de hemmeligheder, som alle bådejere bør kende.

  • af Thomas Veber
    247,95 kr.

  • af Peter Sagan
    103,95 - 198,95 kr.

    Den første selvbiografi fra den tredobbelte verdensmester i landevejscykling Peter Sagan. Fra 2015 til 2017 vandt Peter Sagan verdensmesterskabet i cykling tre gange i træk. I sig selv en umulig bedrift. Ingen anden cykelrytter har formået at vinde den regnbuefarvede trøje tre gange i træk. Denne bedrift har gjort Peter Sagan til en af cykelsportens absolut største navne. Peter Sagans bedrift er kun en del af historien. Peter Sagan elsker ikke kun at vinde. Han elsker også at underholde. Cykelentusiaster over hele verden elsker ham for det. De jubler, når han han laver en “wheelie” og krydser mållinien på kun et hjul eller laver sjov på en af de mest besværlige stigninger på Mount Ventoux. Hans skæve smil og underfundige kommentarer til pressemøderne er værdsat og elsket af journalister. I bogen beretter Sagan med egne ord om opvækst, familieliv, træningsprogrammer og de store sejre, han har vundet. Hans tid sammen med Bjarne Riis og den russiske rigmand Oleg Tinkoff kommer han også ind på.

  •  
    138,95 kr.

    Retro Revyen 2020: Ny lækker udgave af årbogen om klassiske biler og youngtimere fra folkene bag Bil Magasinet. Du kan glæde dig til et opdateret priskatalog med over 2.000 klassikere samt dybdegående artikler om udvalgte biler. Du får lækre billeder af biler fra flere årtier – sportsvogne såvel som flydere.Derudover rummer årbogen spændende temaartikler om bl.a. elektriske klassikere samt guides til pleje, import og originalitetskravet for veteranbiler.

  • - 470 tips og syv ruter
    af Anna W. Thorbjörnsson & Marko T. Wramén
    198,95 kr.

    Det her er bogen til dig, som vælger toget frem for flyet, men også en bog til dig, som bare elsker at rejse! Flere og flere rejser på skinner, både når det handler om en forlænget weekend i storbyen, en familieferie med sol og strand eller en rejse med arbejdet. Og grundene til det er mange: Klimaet, naturligvis, men også det roligere tempo og muligheden for at se og opdage rejsevejen og ikke kun rejsemålet.I Med tog gennem Europa skildres syv spændende og smukke togstrækninger med tips til ruterne, tog og togskift, men også seværdigheder og restauranter, som man kommer frem. Bogen giver dig masser af praktiske tips til, hvordan du lettest planlægger en togrejse og booker togbilletter, pladsbilletter og sovevogn.Hvilke apps er bedst og til hvad? Hvilke bookingsider på nettet? Hvordan pakker man bedst til togrejsen, hvad er smart at have med, og hvordan rejser man bedst og mest sikkert?

  • af Jens Birch & Ole Gold
    387,95 kr.

    I 1932 begyndte DSB for alvor at satse på busdrift. Vi følger historien i overordnede træk fra den spæde begyndelse i Sønderjylland og op gennem tiden til den bitre ende.Historien fortælles gennem billeder, som viser os de første rutebiler og derefter mangelsituationen under besættelsen og udvidelserne i årene derefter. Igennem 1950'erne, hvor rutebilerne havde deres storhedstid, følger vi udviklingen hen imod standardiserede bustyper. Mangfoldigheden var stor, og heldigvis har vi kunnet vise billeder af de fleste bustyper. I 1960'erne begyndte passagererne at udeblive, og der måtte indskrænkes på forskellig vis. Men trods dette kommer nye ruter til, bl.a. i takt med at jernbaner nedlægges. I de næste to årtier indtræder en form for stabilitet, som skyldes lovgivningen om, at amter og kommuner får det overordnede ansvar for bustrafikken. DSB rutebiler indtræder som entreprenør og udfører kørslen på kontrakt. Enkelte ruter drives dog fortsat for egen regning.I 1990'erne bliver det meste af buskørselen udbudt i licitation - og DSB busser bliver et selvstændigt aktieselskab, som udskilles fra DSB og overdrages til Trafikministeriet. Kort efter skifter DSB busser navn til Combus. I denne periode genindtræder tidligere tiders mangfoldighed i materiellet i takt med, at der stilles forskellige krav fra trafikselskaberne. Combus kom hurtigt ud i et sandt økonomisk uvejr, og i 2001 solgte Trafikministeriet selskabet til Arriva.Tag med på en tur med DSBs busser fra 1932 og op gennem tiden til afslutningen med Combus i 2001.

  • - Den grå slider
    af Jørgen kjær
    287,95 kr.

  • af Niklas Havresøe m.fl.
    217,95 kr.

    Efter en stille opstart, endte 2017 trods oddsene alligevel med at blive et godt år for jernbanen, da forligspartierne bag Togfonden uden om Regeringen fik trumfet den nye bane over Vestfyn igennem og fandt ekstra midler til elektrificering og hastighedsopgradering af den Østjyske længdebane. Banedanmark kunne afslutte elektrificeringen mellem Lunderskov og Esbjerg og der kører nu eltog mellem København og Esbjerg. Ved DSB siger man endegyldigt farvel til BR 605, som i godt ti år har transporteret mange rejsende mellem Danmark og Hamburg. Nordjyske Jernbaner overtog regionaltogstrafikken mellem Frederikshavn og Skørping. Det skrider også fremad med letbanen i Aarhus, selv om åbningen er udskudt.

  • af Erich Karsholt
    528,95 kr.

    Dette er ikke en bilbog i gængs forstand, men mere et stykke danmarkshistorie om produktion, handel, markedsføring og foretagsomhed. Udkommer medio NOVEMBER Erich Karsholt: Dansk bilproduktionBil- og samlefabrikker i det 20. århundrede. BILHISTORIE - INDUSTRIHISTORIE - KULTURHISTORIE - SAMFUNDSHISTORIE Det er en udbredt opfattelse, at der ikke er produceret biler i Danmark… Men det omvendte er realiteterne: Næsten en million biler er det blevet til! Nu kommer bogen der belyser denne side af dansk industrihistorie og bilkultur. Årets julegave til især mænd der interesserer sig for teknik og historie! I de to første årtier af 1900-tallet skete en revolutionerende udvikling af ikke blot selve bilen, men også omkring fremstillingen, der gik fra håndværksmæssig tilvirkning af få enheder til masseproduktion. De danske forsøg på en bilindustri kom ikke over begynderstadiet, før de udenlandske bilfabrikker viste deres styrke. Til gengæld betød bilernes voksende udbredelse at der opstod fordele ved at samle bilerne lokalt. De første var Ford Motor Company (1919) og General Motors (1924). Gennem årene er mere end 40 forskellige bilmærker samlet i Danmark. Samlefabrikkerne havde betydning for industriens udvikling gennem inspiration af amerikansk organisering, men de udenlandske fabrikker måtte også tilpasse sig de danske vilkår, herunder vores arbejdsmarkedsforhold. I mellemkrigsårene blev hovedparten af alle biler til det danske marked samlet herhjemme. Under besættelsen holdt fabrikkerne beskæftigelsen oppe gennem bl.a. fremstilling af gasgeneratorer - og arbejde for besættelsesmagten. I efterkrigstiden voksede produktionen gennem 1950'erne, hvor der også var toldfordele ved at samle bilerne herhjemme, men fabrikkerne var i længden for små og urentable. Samle-fabrikkerne lukkede én efter én op gennem 1960’erne. Den sidste og største dog først i 1974. Der blev i Danmark samlet ca. 920.000 biler. Til sammenligning blev der i sidste århundrede fremstillet ca. 10.000 biler af danske bilmærker. Der er tale om et stykke industrihistorie, der endnu ikke er blevet analyser og beskrevet. Bogen baserer på et stort antal kilder. Bogen indeholder desuden mere end 750 foto og illustrationer. Erich Karsholt: Dansk bilproduktion. Bil- og samlefabrikker i det 20. århundrede.456 sider, vejl. udsalgspris 499 kr. Niels Nørgaard Telefon 4052 0021 niels@strandbergsforlag.dk www.strandbergsforlag.dk

  • af Peter Nygaard
    459,95 kr.

    Ferrari er en legende i formel 1. Og det eneste team, der har været med, siden VM startede i 1950. I denne bog fortæller Peter Nygaard den fascinerende historie om Enzo Ferrari og hans biler. Fra formel 1-premieren på Silverstone til i dag - 1000 grandprixer senere. Om op- og nedture, den utrættelige kamp for at vinde, om interne stridigheder og magtkampe - på fabrikken og på banen. Og om de kørere, ingeniørere og ledere, der alle har bidraget til legenden om Ferrari.Bogens billeder er en underholdende, smuk og dramatisk fortælling, som giver læseren et enestående indblik i historien om, hvordan en myte inden for motorsport blev skabt.Peter Nygaard er Danmarks førende forem 1-ekspert og har fulgt Ferraris tragedier og triumfer helt tæt på siden 1982.

  • af Peter Fredsted
    251,95 kr.

    Bogen tager dig med tilbage til knallertens barndom – den vidunderlige driftige knallertperiode, hvor danskproducerede knallerter prægede det danske trafikbillede. Transportmidlet med den lille motor, der på mere end én måde satte skub i Danmark.Knallerten blev folkelig og endda en 'smart' transportform benyttet af alle. Der var lagerarbejderen, der skulle tidligt op og være på sin pind fra morgenstunden. Der var kontormennesket, der på sin søndagspudsede Radexi stille og lidt forsigtig trillede afsted i myldretiden. Der var pigen med armene tæt omkring kæresten for ikke, at glide bagud af twinsædet – og ja, selvfølgelig, så var der jo den royale kørsel, når vor tennisklædte Prins Henrik drog afsted på Velo'en. I de sociale sammenhænge var der liv og glade dage blandt Danmarks ungdom. Måske lidt 'Wild kørsel' og en lille smule ballade nede på hjørnet med disse 'knallertknægte' og deres 'tøser'. Plus de titusinder andre der dagligt benyttede dette fantastisk smarte driftsikre, teknisk forholdsvis enkle og prisbillige befordringsmiddel.Denne bog giver en oversigt og beskrivelse af alle knallertmærker af betydning, der helt eller delvist er blevet produceret i Danmark. Bogen er blevet til på baggrund af arbejdet med og materiale om knallerter samlet gennem de seneste 30 år. Der er tale om mangfoldige kilder i form af brochurer, artikler, bøger og et utal af samtaler med 'det danske knallertfolk'.Dette er den første udgivelse som medtager samtlige kendte knallertmærker. Bogen er rigt illustreret med fantastiske farvefotos af den tids drøm af en konfirmationsgave for enhver teenager.

  • - Mennesker, biler og markedsføring
    af Erich Karsholt
    497,95 kr.

    I 2011 er det 125 år siden at bilen blev opfundet. Både Daimler og Benz lancerede i 1886 deres første automobil. Langt senere blev de to mærket slået sammen til Daimler-Benz og kaldte deres biler for Mercedes. Bogen her handler mere om mennesker og historier end om specifikke tal om mål, vægt og HK. Med op i mod 500 illustrationer, hvoraf mange aldrig har været offentliggjort før, har forfatteren Erich Karsholt ydet en monumental indsats i sine bestræbelser på at afdække og beskrive historien om Mercedes i Danmark. Bogen tiltaler både bil-entusiasten og den historieinteresserede, idet man faktisk gennemgår Danmarks-historien med en rød trød i form af Mercedes. Bogen er lavet i opslagsafsnit, så den kan læses i vilkårlige afsnit når man har tid og lyst. Den har modtaget fine anmeldelser og er på vej i andet oplag.

  • - 20 års dansk motorsportshistorie
    af Morten Alstrup & Peter Elgaard
    272,95 kr.

    DTC-serien satte ikke blot sit præg på dansk motorsport.Klassen forandrede også sporten. For evigt. DTC-serien befandt sig konstant ioverhalingsbanen. Der blev sat helt nye standarder for, hvordan racerløb kunneafvikles i Danmark. Og DTC var den første danske løbsserie, der blev vist livepå TV. Den historie fortælles i DTC – Fra start til målflag.Ideen til DTC-serien startede med et møde mellem PeterElgaard og Morten Alstrup. Det er dette makkerpar, som står bag denne bog. De fortæller historien,men de er ikke alene. Mange af de 171 kørere, som har været med i DTC-serien i enten Super 2000-eller V8-tiden, bidrager til historien med deres egne oplevelser og anekdoterfra dansk motorsports superliga.I DTC – Fra start til målflag kan man læse hele historien. Fra daJesper Sylvest i 1999 i sin Peugeot 306 tog den første titel til Kasper H.Jensen i 2019 skrev sig ind i historien som den sidste mester. Bogen sætterfokus på en lang række temaer og tendenser gennem de 20 sæsoner og fortællernogle af de historier, som først nu kommer frem i lyset. 20 år ioverhalingsbanen.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.