Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering

Vejtrafikmidler og motorkøretøjer: for alment interesserede

Her finder du spændende bøger om Vejtrafikmidler og motorkøretøjer: for alment interesserede. Nedenfor er et flot udvalg af over 136 bøger om emnet.

Vis mere
Filter
Filter
Bogtype
  • (131)
  • (6)
  • (6)
Format
  • (54)
  • (29)
  • (25)
  • (6)
  • (6)
  • (5)
  • (3)
  • (1)
  • (1)
Sprog
  • (130)
  • (5)
  • (1)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (4)
  • (4)
  • (4)
  • (4)
  • (4)
Serie
  • (3)
  • (1)
  • (1)
Tag
  • (9)
  • (8)
  • (8)
  • (7)
  • (6)
  • (5)
  • (5)
  • (5)
  • (4)
Vis mere
Sorter efterSorter Populære
  • af Peter Nygaard
    185,95 - 316,95 kr.

    Et pragtværk om verdens mest spektakulære motorløb. Formel 1 er ikke bare en af verdens største sportsbegivenheder, det er et fænomen. En sport, der består af lige dele teknik, talent og penge. En kombination, der sæson efter sæson tiltrækker millioner af mennesker, som følger kørernes intensive kappestrid på baner verden over. I denne bog fortæller Peter Nygaard hele historien om løbene, fra den beskedne start i 1950'erne til den milliardforretning, formel 1 har udviklet sig til at være i dag. Han beretter om dramerne, tragedierne og triumferne; om de største legender og de mange små fascinerende detaljer omkring løbet, blandt andet udviklingen af den avancerede teknik, der i dag sørger for, at kørerne kan overleve selv de mest voldsomme sammenstød. Bogens billeder er en underholdende, smuk og dramatisk fortælling i sig selv, og giver læseren et enestående indblik i motorsporten helt fra den spæde start og frem til i dag. Peter Nygaard er Danmarks førende Formel 1 ekspert. han har fulgt Formel 1 i snart 35 år for at fortælle om de dramaer, triumfer og tragedier, der præger det store løb.

  • - En teoribog til køreprøven. Selvkontrollerende med opgaver
    af Mogens Stjernqvist & Lars-Christian Borg
    256,69 kr.

    Køreklar Personbil er systemets grundbog, og den indgår også i motorcykelundervisningen. Da Køreklar Personbil altid er ajour med de seneste ændringer i færdselslovgivningen kan du med fordel også bruge den, hvis du skal have kørekort til store biler eller taxa.Bag i bogen gengives færdselstavlerne samlet.22. udgave af teoribogen Køreklar Personbil er nu klar til salg. Faktisk har der ikke tidligere været foretaget en så omfattende revision som i 22. udgave.

  • af Jens Jessen
    251,95 kr.

    Bogen, Datidens knallerter – nutidens kult, er skrevet med stor indsigt af Jens Jessen, som er forfatter og mangeårig motorjournalist. Bogen er på 228 sider, og er spækket med både nye og gamle billeder. Indholdet dækker så godt som samtlige knallertmærker, der kom til Danmark i perioden fra halvtredserne og indtil midten af firserne. Hovedvægten ligger på de store mærker som eksempelvis Puch, Kreidler, Yamaha, Everton, Honda, NSU, VeloSolex, Gilera, Suzuki, Velo Vap, Tomos og Mobylette, men så godt som alle de mindre knallertmærker er også repræsenteret i bogen. Bogen indeholder adskillige interviews med knallertimportører og dem, der var en del af datidens knallertbranche. Også den dramatiske historie, om hvordan Danmarks største knallertimportør erhvervede sig importen af Suzuki knallerterne kun med det ene formål at beskytte ens eget mærke, er med i bogen. Ved at sidde på importrettighederne, kunne man nemlig styre og kontrollere salget, bare ved at gøre – absolut intet.

  • - Den ultimative visuelle historie
    af Charles Armstrong-Wilson
    231,95 kr.

    Den ultimative køretur gennem bilens historie.Med et utal af illustrationer beskrives mere end 1200 biler fantastiske historie i detaljer. Her fortælles om epokegørende motorer; berømte biler og mændene og maskinerne bag verdens mest populære mærker.Tanken om personlig individuel transport startede med Karl Benz’ Motorwagen i 1885; og da Henry Ford præsenterede masserne for sin ”Tin Lizzie” i 1908; var den amerikanske bilindustri blevet voksen. Fra 1920’erne fineste biler blev statussymboler for hollywoodstjerner; mens de mindre biler for første gang gjorde det muligt for offentligheden at opleve billig og pålidelig motorkørsel.I skyggen af 30’ernes depression blev kørslen stadigt mere demokratisk. Anden Verdenskrig satte en stopper for bilproduktionen; men da freden vendte tilbage; skabte arven fra militærteknologien en eksplosion af fremragende nye motorer. Efter krigen fremhævede de amerikanske bilfabrikanter fart; luksus og kraft ved at bruge luftfartens linjer og forkromede dekorationer med utrolige (og nogle gange absurde) resultater.1960’erne var en tid; hvor alt kunne lade sig gøre. Med nye motorer og unikke enere; fra E-type til Elan og fra Mini Cooper til Corvette Sting; var der spænding på hele vejen. Til gengæld repræsenterede 70’erne dagen derpå med brændstofkrise. Bilerne blev dog også bedre at køre. De midtmonterede motorer øgede reaktionen; turboladere gav bid og automatiske sikkerhedsseler og airbags gav tryghed. Fra 1980’erne og ind i 90’erne steg efterspørgslen efter sikkerhed; luksus; ydelse og perfekt konstruktion. En ny epoke inden for sportsvogne og fine sedaner blev matchet med hurtigt voksende og stadigt mere brugervenlige typer som SUV’ere og MPV’ere.I dag udviskes de traditionelle grænser ved at kombinere off-road; passagerkomfort og ydelse. Hybrider hjælper med til at spare brændstof og skære ned på udledninger; mens de nyeste superbiler får 322 km/t til at virke som noget dagligdags. Hvad bliver det næste? Entusiasterne håber naturligvis på; at bilkørsel vil blive ved med at være det; som det altid har været – sjovt.

  • - En visuel historie
    af Giles Chapman
    231,95 kr.

    Mere end 250 ikoniske biler fra 1940’erne til 1980’erne. Historien om de smukkeste og mest nyskabende biler med beskrivelser, mængder af billeder og facts. Læs om designerne, og bliv klogere på de fremsynede firmaer, der gjorde drømme om fart, styrke og innovation til virkelighed. Læseren får viden om verdens mest berømte vintagebiler, herunder stilfulde cabriolot’er og luksuslimousiner fra fabrikanter som Mercedez-Benz, Ferrari, Rover, Jaguar og Bentley.

  • - Skridt på vej mod selvforsyning
    af Frank Erichsen
    45,95 - 231,95 kr.

    Frank Erichsen - ung, seriøs bondemand på Djursland - giver i denne bog sit bud på, hvordan man på én sæson klarer: - at bygge et drivhus, - høste sine æbler og lave cider af dem (sammen med nabo Claude), - holde gæs og bygge dem et hus, - lave sin egen økse, - slå sit eget hø med egen hjemmekonstruerede le, - få det bedste udbytte af sine bønner i køkkenhaven – og få det daglige arbejde og familieliv til at gå op i en højere enhed. ”Siden ganske ung har jeg haft en stor interesse for at arbejde med det, man under en hat kan kalde for selvforsyning. Selvforsyning som målet og midlet for min tilværelse var dog noget der først langt senere kom ind i billedet. For mig var det og er det stadig den euforiske fornemmelse af at tilegne sig kundskaber, der gør en i stand til at klare sig selv, der var motivationen. Hvad end det så er at holde hest, sætte rypesnare, lufte en traktor eller dyrke gulerødder uden orm.”

  • - nysynet jubilæumsudgave
    af Christian Grau
    208,95 kr.

    Tag på hyggelig søndagstur med Christian Grau og lær alt om biler og deres ejere i denne nye, opdaterede udgave af Danmarks suverænt mest efterspurgte bilbog. Mænd og biler er en hyldest – ikke bare til biler, men også til mænd i en tid, hvor det hverken er nemt at være mand eller bilist. Denne dugfriske 4. udgave af bil- og livsstilsekspert Christian Graus bestseller er fuldt opdateret med nye tekster, nye biler og nye billeder. Christian Grau beskriver med et glimt i øjet det ganske særlige forhold, der er mellem bil og ejer. Hvad siger din bil om dig – og hvad siger du med dit bilvalg? Han giver også tips til den gode kørestil, når han tager læseren med på en verbal søndagstur mellem de bedste og værste biler, trafikanter og andre fænomener fra vejnettet. Desuden gør han læseren meget klogere på, hvilke typer der kører i hvilke biler – og man er godt underholdt undervejs på turen.

  • - Minder fra bilens guldalder
    af Flemming Søeborg
    318,95 kr.

    I 1950'erne blev dankserne for alvor bilister, og antallet af biler voksede eksplosivt i løbet af få år. Folkevogne, For Taunus'er, Opel Rekord'er og mange andre hverdagsbiler fyldte gader og veje, torve og pladser. Med bilen kom også friheden til at begive sig ud i naturen, og velkendt er scenen med familien i vejkanten med campingbord, termokaffe og madpakke. DENGANG VI FIK BIL tager dig med på en nostalgisk rejse med bil rundt i landet, og forskellige skribenter fortæller om deres oplevelser med de første ture i biler. Nyd gensynet med de flotte biler, de betjente tankstationer og kontrasten mellem by og land, trafikalt set.

  • - En biografi om danskeren William S. Knudsen – produktionsgeniet der satte de allierede i stand til at vinde Anden Verdenskrig
    af Martin Lund
    144,95 - 231,95 kr.

    Dette er en usædvanlig biografi. Ikke fordi den beskriver en ung mand, der på lykke og fromme rejste til USA, arbejdede sig op fra bunden og steg helt til tops i den amerikanske bilindustri, men fordi den handler om en dansker, der i sit andet hjemland anerkendes som helt afgørende for de allieredes sejr i Anden Verdenskrig, men i Danmark stort set er glemt. Speed-Up King Knudsen eller Big Bill, som amerikanerne yndede at kalde ham, betragtede hele livet sig selv som håndværker. Han færdedes på direktørgangene hos Ford og General Motors, han blev som den eneste civile amerikaner nogensinde udnævnt til trestjernet general, han modtog flere hædersbevisninger både i USA og i Danmark, og han krævede lige så meget af sine omgivelser, som han selv ydede. Men han glemte aldrig sin håndværksmæssige baggrund, og det gjorde ham til en vellidt leder, der fik ting til at lykkes i de enorme organisationer, han stod i spidsen for. Journalist og forfatter Martin Lund har arbejdet med denne bog i ti år; han har gennemtrawlet arkiver, besøgt William S. Knudsens tidligere hjem, talt med familiemedlemmer og fået unik indsigt i dette usædvanlige menneskes karakter og rolle, ikke kun som industrimand, men også som søn, ægtemand, far og bedstefar. **** "... en bog, som man læser med fornøjelse." – Berlingske T. **** "Velskrevet ... Knudsens historie er virkelig fantastisk, og den gør læseren i godt humør." – Krist. Dagblad ****** "En grundig bog, fuld af detaljer men letlæst alligevel. En bog hvor man kommer helt tæt på en af Danmarks allerstørste og med totalt uret glemte sønner." – danmarksbloggen.dk "Velskrevet og spændende ... man kan kun håbe, at Knudsens liv nu bliver mere kendt." – DBC Medier

  •  
    132,95 kr.

    Retro Revyen 2020: Ny lækker udgave af årbogen om klassiske biler og youngtimere fra folkene bag Bil Magasinet. Du kan glæde dig til et opdateret priskatalog med over 2.000 klassikere samt dybdegående artikler om udvalgte biler. Du får lækre billeder af biler fra flere årtier – sportsvogne såvel som flydere.Derudover rummer årbogen spændende temaartikler om bl.a. elektriske klassikere samt guides til pleje, import og originalitetskravet for veteranbiler.

  • af Jens Birch & Ole Gold
    342,95 kr.

    I 1932 begyndte DSB for alvor at satse på busdrift. Vi følger historien i overordnede træk fra den spæde begyndelse i Sønderjylland og op gennem tiden til den bitre ende.Historien fortælles gennem billeder, som viser os de første rutebiler og derefter mangelsituationen under besættelsen og udvidelserne i årene derefter. Igennem 1950'erne, hvor rutebilerne havde deres storhedstid, følger vi udviklingen hen imod standardiserede bustyper. Mangfoldigheden var stor, og heldigvis har vi kunnet vise billeder af de fleste bustyper. I 1960'erne begyndte passagererne at udeblive, og der måtte indskrænkes på forskellig vis. Men trods dette kommer nye ruter til, bl.a. i takt med at jernbaner nedlægges. I de næste to årtier indtræder en form for stabilitet, som skyldes lovgivningen om, at amter og kommuner får det overordnede ansvar for bustrafikken. DSB rutebiler indtræder som entreprenør og udfører kørslen på kontrakt. Enkelte ruter drives dog fortsat for egen regning.I 1990'erne bliver det meste af buskørselen udbudt i licitation - og DSB busser bliver et selvstændigt aktieselskab, som udskilles fra DSB og overdrages til Trafikministeriet. Kort efter skifter DSB busser navn til Combus. I denne periode genindtræder tidligere tiders mangfoldighed i materiellet i takt med, at der stilles forskellige krav fra trafikselskaberne. Combus kom hurtigt ud i et sandt økonomisk uvejr, og i 2001 solgte Trafikministeriet selskabet til Arriva.Tag med på en tur med DSBs busser fra 1932 og op gennem tiden til afslutningen med Combus i 2001.

  • - Den grå slider
    af Jørgen Kjær
    258,95 kr.

  • af Peter Fredsted
    251,95 kr.

    Bogen tager dig med tilbage til knallertens barndom – den vidunderlige driftige knallertperiode, hvor danskproducerede knallerter prægede det danske trafikbillede. Transportmidlet med den lille motor, der på mere end én måde satte skub i Danmark.Knallerten blev folkelig og endda en 'smart' transportform benyttet af alle. Der var lagerarbejderen, der skulle tidligt op og være på sin pind fra morgenstunden. Der var kontormennesket, der på sin søndagspudsede Radexi stille og lidt forsigtig trillede afsted i myldretiden. Der var pigen med armene tæt omkring kæresten for ikke, at glide bagud af twinsædet – og ja, selvfølgelig, så var der jo den royale kørsel, når vor tennisklædte Prins Henrik drog afsted på Velo'en. I de sociale sammenhænge var der liv og glade dage blandt Danmarks ungdom. Måske lidt 'Wild kørsel' og en lille smule ballade nede på hjørnet med disse 'knallertknægte' og deres 'tøser'. Plus de titusinder andre der dagligt benyttede dette fantastisk smarte driftsikre, teknisk forholdsvis enkle og prisbillige befordringsmiddel.Denne bog giver en oversigt og beskrivelse af alle knallertmærker af betydning, der helt eller delvist er blevet produceret i Danmark. Bogen er blevet til på baggrund af arbejdet med og materiale om knallerter samlet gennem de seneste 30 år. Der er tale om mangfoldige kilder i form af brochurer, artikler, bøger og et utal af samtaler med 'det danske knallertfolk'.Dette er den første udgivelse som medtager samtlige kendte knallertmærker. Bogen er rigt illustreret med fantastiske farvefotos af den tids drøm af en konfirmationsgave for enhver teenager.

  • af Per Groth
    345,95 kr.

  • af Kaj Holmegaard
    345,95 kr.

  • - Mennesker, biler og markedsføring
    af Erich Karsholt
    454,95 kr.

    I 2011 er det 125 år siden at bilen blev opfundet. Både Daimler og Benz lancerede i 1886 deres første automobil. Langt senere blev de to mærket slået sammen til Daimler-Benz og kaldte deres biler for Mercedes. Bogen her handler mere om mennesker og historier end om specifikke tal om mål, vægt og HK. Med op i mod 500 illustrationer, hvoraf mange aldrig har været offentliggjort før, har forfatteren Erich Karsholt ydet en monumental indsats i sine bestræbelser på at afdække og beskrive historien om Mercedes i Danmark. Bogen tiltaler både bil-entusiasten og den historieinteresserede, idet man faktisk gennemgår Danmarks-historien med en rød trød i form af Mercedes. Bogen er lavet i opslagsafsnit, så den kan læses i vilkårlige afsnit når man har tid og lyst. Den har modtaget fine anmeldelser og er på vej i andet oplag.

  • af Erich Karsholt
    433,95 kr.

    Dette er ikke en bilbog i gængs forstand, men mere et stykke danmarkshistorie om produktion, handel, markedsføring og foretagsomhed. Udkommer medio NOVEMBER Erich Karsholt: Dansk bilproduktionBil- og samlefabrikker i det 20. århundrede. BILHISTORIE - INDUSTRIHISTORIE - KULTURHISTORIE - SAMFUNDSHISTORIE Det er en udbredt opfattelse, at der ikke er produceret biler i Danmark… Men det omvendte er realiteterne: Næsten en million biler er det blevet til! Nu kommer bogen der belyser denne side af dansk industrihistorie og bilkultur. Årets julegave til især mænd der interesserer sig for teknik og historie! I de to første årtier af 1900-tallet skete en revolutionerende udvikling af ikke blot selve bilen, men også omkring fremstillingen, der gik fra håndværksmæssig tilvirkning af få enheder til masseproduktion. De danske forsøg på en bilindustri kom ikke over begynderstadiet, før de udenlandske bilfabrikker viste deres styrke. Til gengæld betød bilernes voksende udbredelse at der opstod fordele ved at samle bilerne lokalt. De første var Ford Motor Company (1919) og General Motors (1924). Gennem årene er mere end 40 forskellige bilmærker samlet i Danmark. Samlefabrikkerne havde betydning for industriens udvikling gennem inspiration af amerikansk organisering, men de udenlandske fabrikker måtte også tilpasse sig de danske vilkår, herunder vores arbejdsmarkedsforhold. I mellemkrigsårene blev hovedparten af alle biler til det danske marked samlet herhjemme. Under besættelsen holdt fabrikkerne beskæftigelsen oppe gennem bl.a. fremstilling af gasgeneratorer - og arbejde for besættelsesmagten. I efterkrigstiden voksede produktionen gennem 1950'erne, hvor der også var toldfordele ved at samle bilerne herhjemme, men fabrikkerne var i længden for små og urentable. Samle-fabrikkerne lukkede én efter én op gennem 1960’erne. Den sidste og største dog først i 1974. Der blev i Danmark samlet ca. 920.000 biler. Til sammenligning blev der i sidste århundrede fremstillet ca. 10.000 biler af danske bilmærker. Der er tale om et stykke industrihistorie, der endnu ikke er blevet analyser og beskrevet. Bogen baserer på et stort antal kilder. Bogen indeholder desuden mere end 750 foto og illustrationer. Erich Karsholt: Dansk bilproduktion. Bil- og samlefabrikker i det 20. århundrede.456 sider, vejl. udsalgspris 499 kr. Niels Nørgaard Telefon 4052 0021 niels@strandbergsforlag.dk www.strandbergsforlag.dk

  • af Peter Nygaard
    462,95 kr.

    Ferrari er en legende i formel 1. Og det eneste team, der har været med, siden VM startede i 1950. I denne bog fortæller Peter Nygaard den fascinerende historie om Enzo Ferrari og hans biler. Fra formel 1-premieren på Silverstone til i dag - 1000 grandprixer senere. Om op- og nedture, den utrættelige kamp for at vinde, om interne stridigheder og magtkampe - på fabrikken og på banen. Og om de kørere, ingeniørere og ledere, der alle har bidraget til legenden om Ferrari.Bogens billeder er en underholdende, smuk og dramatisk fortælling, som giver læseren et enestående indblik i historien om, hvordan en myte inden for motorsport blev skabt.Peter Nygaard er Danmarks førende forem 1-ekspert og har fulgt Ferraris tragedier og triumfer helt tæt på siden 1982.

  •  
    164,95 kr.

  • - en eksportchaufførs erindringer
    af Erik Nielsen
    251,95 kr.

    Erik Nielsen fik sin ilddåb som eksportchauffør, da han skulle køre oksekød til Libyen og måtte vente to dage på at komme ind i Tripoli, fordi det var Gadaffis fødselsdag. Lastbilens kølemaskine var gået i stykker, og kødet var blevet grønt, da det kom frem, men det så man stort på dernede. Da kødet skulle losses, blev de halve kalvekroppe blot smidt på gulvet i kølehuset, og da man ikke kunne nå højere op, brugte man de allerede aflæssede kroppe som trapper! Erik Nielsen alias ”Præsten fra Libyen” sov stille ind den 8. juni 2015 æret være hans minde. Erik Nielsen var en af de første som skrev og fik udgivet sine beretninger, via denne bog. Denne udgave af Erik Nielsens bog, indeholder mange af hans originale billeder, som ikke kom med i den første udgave.

  • - 20 års dansk motorsportshistorie
    af Morten Alstrup & Peter Elgaard
    265,95 kr.

    DTC-serien satte ikke blot sit præg på dansk motorsport.Klassen forandrede også sporten. For evigt. DTC-serien befandt sig konstant ioverhalingsbanen. Der blev sat helt nye standarder for, hvordan racerløb kunneafvikles i Danmark. Og DTC var den første danske løbsserie, der blev vist livepå TV. Den historie fortælles i DTC – Fra start til målflag.Ideen til DTC-serien startede med et møde mellem PeterElgaard og Morten Alstrup. Det er dette makkerpar, som står bag denne bog. De fortæller historien,men de er ikke alene. Mange af de 171 kørere, som har været med i DTC-serien i enten Super 2000-eller V8-tiden, bidrager til historien med deres egne oplevelser og anekdoterfra dansk motorsports superliga.I DTC – Fra start til målflag kan man læse hele historien. Fra daJesper Sylvest i 1999 i sin Peugeot 306 tog den første titel til Kasper H.Jensen i 2019 skrev sig ind i historien som den sidste mester. Bogen sætterfokus på en lang række temaer og tendenser gennem de 20 sæsoner og fortællernogle af de historier, som først nu kommer frem i lyset. 20 år ioverhalingsbanen.

  • af Jakob Andresen & Erik Kristoffersen
    207,95 kr.

    Kør med politiet gennem 100 års historie og læs fortællingerne om deres patruljevogne og politibiler. Dette er den store bog om dansk politis biler gennem tiden. Fra den første i 1918 – en lejet Hopmobil bygget i USA med plads til seks betjente – til i dag, hvor patruljevognene oftest er Passat eller Touran. Politiet skal følge med – det gælder også på fire hjul. Fortællingen om politiets biler er i sig selv et stykke danmarkshistorie, der på fascinerende vis afspejler den utrolige tekniske udvikling gennem 100 år. Læs om:Danmarks første ’patrouille-Vogn’, der kostede den formidable sum af 5.749,40 kr.De mest udbredte bilmærker, der er anvendt af politiet i årtierne siden 1920’erne.De mange krav, som moderne politibiler skal indfri. Patruljevognene er i dag mobile kommunikationscentre, der samtidig skal have plads til betjentenes sikkerhedsudstyr.Opsigtsvækkende begivenheder, hvor politiets biler har været med i forreste række. Det gælder eksempelvis det tragiske drab på fire unge betjente i 1965, Volvorøveren i 1968 og urolighederne i forlængelse af rydningen af Ungdomshuset på Jagtvej i København.Politiets biler er rigt illustreret i farver. Alle, der finder politiets arbejde fascinerende, og alle ægte bilentusiaster vil elske denne bog.Bogen er for alle, der elsker blå blink, biler og motorer.Jakob Andresen er journalist ved DR Nyheder. Erik Kristoffersen er tidligere vicepolitikommissær og har haft særligt fokus på politiets biler gennem en lang årrække.

  • af Helge Christensen
    251,95 kr.

    Lad dine tanker tage dig med på en rejse, igennem landskaber vi kun forbinder med ældre film på landet. Mød de vidt forskellige mennesker på rejserne til østen - nogle selvfølgelig mere end andre, kalder det indvendige smil frem og andre får læseren til at tænke på korruption og mafia. Over 5.000.000 kilometer er det blevet til. Fra polarcirklen i nord til Bagdad i syd, fra Lissabon i vest til Kurdistan i øst. Fra minus 35 grader til plus 45 - fra sne og is til flimrende varme. Denne beretning beskriver i detaljer, hvordan det var inden danske eksportchauffører efterhånden blev en uddøende race. Presset ud, dels af østeuropæere der kører for ekstremt lav løn, og dels af vore egne politikere, der har strammet chaufførernes vilkår så hårdt, at det er blevet trist og tabubelagt at køre lastbil. ”Udgave 2 er en lettere revideret udgave af EKSPORT MED LASTBIL - et liv bag rattet. Der er tilføjet ca. 10 sider ny tekst i forhold til 1. udgave, samt et par nye fotos, ligesom nogle af billederne i original-udgaven er udskiftet med fotos af bedre kvalitet." – god læselyst.

  • af Bent Nielsen
    212,95 kr.

    Bent Nielsen er lidt af en legende blandt nordjyske og norske vognmænd og chauffører. Han startede som mekaniker hos Scania-forhandler Im. Stiholt A/S i Sæby i 1969, avancerede ret hurtigt til værkfører, og senere til værkstedschef. 29 år blev det til i alt, hvor de tre navne Im. Stiholt, Scania og Bent Nielsen var nært knyttede til hinanden. Der findes ikke mange mennesker, der ved lige så meget som Bent om, hvordan en Scania er skruet sammen, og ingen der ved mere. Bent har den opfattelse, som han naturligvis delte med kunderne, at en lastvogn er til for at køre på vejene, og ikke for at stå stille. Så når en chauffør eller en vognmand ringede til Bent og fortalte, at hans bil var kørt i stykker, og at det lokale Scania-værksted ikke ville rykke ud omgående, gik der ikke lang tid, inden Bent og en eventuel makker var undervejs. Denne bog handler især om alle de reparationer, Bent har udført under primitive forhold, på rastepladser, eller i vejkanten, et eller andet sted i Danmark, og det øvrige Europa. Det kunne være udskiftning af et bagtøj i Ungarn, eller en større motorreparation i Østrig. Eller den lokale vognmand, der hang fast i en snestorm med en ødelagt brændstofpumpe. Bilerne kom altid ud at køre igen, for Bent har et motto, som han har overtaget fra hans læremester: ”Hvis man ikke har det, man skal bruge, må man bruge det man har”.

  • - Eldrevne/hybride køretøjer
    af Per Johnny Nørregaard
    212,95 kr.

    Indledende introduceres kort de begreber og teknologier, som er specielle i forhold til eldrevne og hybride køretøjer. Herefter beskrives de særlige sikkerhedsforhold samt forudsætninger for sikkert arbejde med el. Til sidst gennemgås den nødvendige førstehjælp i forbindelse med elulykker.Der er forslag til praktiske opgaver og en række afsluttende spørgsmål, som man kan bruge til at repetere og tjekke sin viden.Dette hæfte handler om sikkert arbejde på eldrevne og hybride køretøjer. Det er målrettet AMU-kursus nr. 42870: ”Sikkerhedshåndtering af eldrevne/hybride køretøjer”, men egner sig også til mekanikeruddannelse på EUD.

  • - håndbog for campister
    af Peer Neslein & Jens-Peder Rasmussen
    178,95 kr.

    Denne opslagsbog er til alle campister. Du får overblik over de mange slags udstyr og bliver klogere på, hvad du selv har behov for på din campingferie. Bogen er fyldt med masser af praktiske tips og vejledning i at håndtere en campingvogn, autocamper eller teltvogn.

  •  
    164,95 kr.

  • af Andreas Persson & Per-Henrik Persson
    331,00 kr.

    Udledningen af miljøskadelige stoffer fra transport-sektoren skal nedbringes. Derfor ser vi i disse år en masse køretøjsteknologiske fornyelser:- Optimering af de traditionelle forbrændingsmotorer.- Hybridteknologier, hvor forbrændingsmotoren kombineres med en el-motor, hvilket giver bedre brændstoføkonomi og dermed lavere udledning fra det enkelte køretøj.- Køretøjer med ren el-drift, som kan være stort set forureningsfrie, såfremt strømmen hentes fra en miljøvenlig strømkilde.- Udvikling af alternative brændstoffer som biodiesel, ætanol, brint m.fl.Denne bog kommer rundt om de mange spændende, nye tiltag.

  • - Mennesker, biler og markedsføring
    af Erich Karsholt & Henrik Stenholt
    441,95 kr.

    Renault har en lang og stolt historie i Danmark. For første gang nogensinde har man her en samlet fremstilling af mærkets historie i Danmark, og navnlig de mennesker der har været med på Renault-vognen gennem de lidt over 100 år hvor Renault har været i Danmark. Med ca. 700 illustrationer og billeder, hvoraf mange stammer fra private arkiver og ikke har været offentliggjort før, er her tale om en særdeles underholdende og letlæst bog. Det er ikke en bilbog i gængs forstand, men mere et stykke danmarkshistorie om handel, markedsføring og foretagsomhed.

  • - - et håndværk
    af Jes Uno Larsen
    205,95 kr.

    Så kom den .......endelig !. Her er bogen der ikke kunne købes i 1989 da jeg havde besluttet mig for at ville prøve roadracing på lukket bane. Hvilken cykel skulle man købe, hvad skulle man gøre ved den, hvor kunne man købe reservedele til at ombygge den, hvilket personligt udstyr krævedes der, hvor kunne man køre på den ??. Jo spørgsmålene var mange og ubesvarede for der var faktisk ikke nogen i min omgangskreds der kunne besvare ovenstående, heller intet Internet, Facebook, mm. Kort sagt, jeg var på herrens mark. Løsningen blev "Learning by doing", hvilket da kan have sin charme, men i en materiel sport, også til tider en undøvendig dyr fornøjelse Med denne bog som er fremragende beskrevet, er ikke bare trackdaykørere men måske også "rigtige" racerkørere godt hjulp på vej med såvel tekniske tips, som almindelige gode praktiske råd om hvordan man kommer godt i gang med trackday kørsel. Man behøver måske ikke nødvendigvis at følge bogens tips slavisk, men måske bare tage sin gadecykel og plukke de ideer bogen er fyldt med, inden man tager af sted til det første arrangement. Bogen kan både bruges som inspiration og appetitvækker der forhåbentlig kan inspirere nye til at tage springet ind i denne fantastiske sport der byder på fart, spænding, udfordring under ordnede sikre forhold, samt muligheden for nye venskaber med ligesindede. René Prang René Prang f./1969 Kørt roadracing 1990-20XX? Dansk Mester Superbike 1995-1996-1998 Nordisk Mester Superbike 1993-1997-1999-2000 Deltaget Europamesterskab 1994-1995-1996 Wildcard World Superbike 2000 Talent & Elitekoordinator DMU (Dansk Motorunion) siden 2009

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.