Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Vejtrafikmidler og motorkøretøjer: for alment interesserede

Her finder du spændende bøger om Vejtrafikmidler og motorkøretøjer: for alment interesserede. Nedenfor er et flot udvalg af over 1.401 bøger om emnet.
Vis mere
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Jens Jessen
    297,95 kr.

    Bogen, Datidens knallerter – nutidens kult, er skrevet med stor indsigt af Jens Jessen, som er forfatter og mangeårig motorjournalist. Bogen er på 228 sider, og er spækket med både nye og gamle billeder. Indholdet dækker så godt som samtlige knallertmærker, der kom til Danmark i perioden fra halvtredserne og indtil midten af firserne. Hovedvægten ligger på de store mærker som eksempelvis Puch, Kreidler, Yamaha, Everton, Honda, NSU, VeloSolex, Gilera, Suzuki, Velo Vap, Tomos og Mobylette, men så godt som alle de mindre knallertmærker er også repræsenteret i bogen.Bogen indeholder adskillige interviews med knallertimportører og dem, der var en del af datidens knallertbranche. Også den dramatiske historie, om hvordan Danmarks største knallertimportør erhvervede sig importen af Suzuki knallerterne kun med det ene formål at beskytte ens eget mærke, er med i bogen. Ved at sidde på importrettighederne, kunne man nemlig styre og kontrollere salget, bare ved at gøre – absolut intet.

  • - Den ultimative visuelle historie
    af Charles Armstrong-Wilson
    235,95 kr.

    Den ultimative køretur gennem bilens historie.Med et utal af illustrationer beskrives mere end 1200 biler fantastiske historie i detaljer. Her fortælles om epokegørende motorer; berømte biler og mændene og maskinerne bag verdens mest populære mærker.Tanken om personlig individuel transport startede med Karl Benz’ Motorwagen i 1885; og da Henry Ford præsenterede masserne for sin ”Tin Lizzie” i 1908; var den amerikanske bilindustri blevet voksen. Fra 1920’erne fineste biler blev statussymboler for hollywoodstjerner; mens de mindre biler for første gang gjorde det muligt for offentligheden at opleve billig og pålidelig motorkørsel.I skyggen af 30’ernes depression blev kørslen stadigt mere demokratisk. Anden Verdenskrig satte en stopper for bilproduktionen; men da freden vendte tilbage; skabte arven fra militærteknologien en eksplosion af fremragende nye motorer. Efter krigen fremhævede de amerikanske bilfabrikanter fart; luksus og kraft ved at bruge luftfartens linjer og forkromede dekorationer med utrolige (og nogle gange absurde) resultater.1960’erne var en tid; hvor alt kunne lade sig gøre. Med nye motorer og unikke enere; fra E-type til Elan og fra Mini Cooper til Corvette Sting; var der spænding på hele vejen. Til gengæld repræsenterede 70’erne dagen derpå med brændstofkrise. Bilerne blev dog også bedre at køre. De midtmonterede motorer øgede reaktionen; turboladere gav bid og automatiske sikkerhedsseler og airbags gav tryghed. Fra 1980’erne og ind i 90’erne steg efterspørgslen efter sikkerhed; luksus; ydelse og perfekt konstruktion. En ny epoke inden for sportsvogne og fine sedaner blev matchet med hurtigt voksende og stadigt mere brugervenlige typer som SUV’ere og MPV’ere.I dag udviskes de traditionelle grænser ved at kombinere off-road; passagerkomfort og ydelse. Hybrider hjælper med til at spare brændstof og skære ned på udledninger; mens de nyeste superbiler får 322 km/t til at virke som noget dagligdags. Hvad bliver det næste? Entusiasterne håber naturligvis på; at bilkørsel vil blive ved med at være det; som det altid har været – sjovt.

  • af Flemming Søeborg
    308,95 kr.

    Sporvognene stod for hovedparten af den offentlige trafik i København mellem 1863-1972 og var indbegrebet af den særlige københavner-stemning med jovialitet, nærgåenhed og friske bemærkninger. Det var et pålideligt, stabilt og velfungerende transportsystem, som desværre blev nedlagt af kortsynede politikere i løbet af 1960’erne.Bogen tager os med på en nostalgisk rejse til dengang, hvor ’Den skeløjede’, ’Dukke-Lise’, ’Svenskeren’, ’Slyngelvognen’ og ’Altankassen’ kørte rundt i byens gader med københavnerne. Sporvognene var med deres kulørte linieskilte og lanterner synlige på lang afstand, og da sporvognene beholdt deres rute gennem 50-60 år, udviklede der sig nære bånd mellem befolkningen og ’den lokale linie’. Også i Århus og Odense var der sporveje, og også her levede og åndede man med sporvognene – om end i mindre målestok.

  • - Skridt på vej mod selvforsyning
    af Frank Erichsen
    43,94 - 235,95 kr.

    Frank Erichsen - ung, seriøs bondemand på Djursland - giver i denne bog sit bud på, hvordan man på én sæson klarer: - at bygge et drivhus, - høste sine æbler og lave cider af dem (sammen med nabo Claude), - holde gæs og bygge dem et hus, - lave sin egen økse, - slå sit eget hø med egen hjemmekonstruerede le, - få det bedste udbytte af sine bønner i køkkenhaven – og få det daglige arbejde og familieliv til at gå op i en højere enhed. ”Siden ganske ung har jeg haft en stor interesse for at arbejde med det, man under en hat kan kalde for selvforsyning. Selvforsyning som målet og midlet for min tilværelse var dog noget der først langt senere kom ind i billedet. For mig var det og er det stadig den euforiske fornemmelse af at tilegne sig kundskaber, der gør en i stand til at klare sig selv, der var motivationen. Hvad end det så er at holde hest, sætte rypesnare, lufte en traktor eller dyrke gulerødder uden orm.”

  • - beretninger fra førerhuset
    af Jens Jessen
    227,95 kr.

    En hyldest til de danske chauffører, der engang kørte i hele Vest- og Østeuropa, Mellemøsten og mange andre steder. Takket være chaufførerne er godset kommet frem selv under omstændigheder, som kunne få mange andre til at give op. For de rigtige chauffører er der nemlig kun én vej, og det er fremad. Deres oplevelser er derfor lige så mange som antallet af chauffører, og beretninger fra førerhusene er lige så spændende, som de er forskellige.Chaufførernes beretninger står ikke alene. Bogen rummer mange fotos, og det hele er sat ind i en geografisk såvel som en historisk ramme. Den går fra erhvervets spæde begyndelse i årene efter Første Verdenskrig helt op til nutiden med et kik ind i branchens fremtid.Lastbilernes guldalder - beretninger fra førerhuset, er også historien om hvordan erhvervet som lastbilchauffør har ændret sig de seneste år. For blot få år siden var så godt som alle lastbilchauffører danske. Sådan er ikke længere. I dag varetages jobbet for en stor dels vedkommende af chauffører fra andre EU-lande i lastbiler med udenlandske nummerplader.

  • af Flemming Søeborg
    310,95 kr.

  •  
    138,95 kr.

    Retro Revyen 2020: Ny lækker udgave af årbogen om klassiske biler og youngtimere fra folkene bag Bil Magasinet. Du kan glæde dig til et opdateret priskatalog med over 2.000 klassikere samt dybdegående artikler om udvalgte biler. Du får lækre billeder af biler fra flere årtier – sportsvogne såvel som flydere.Derudover rummer årbogen spændende temaartikler om bl.a. elektriske klassikere samt guides til pleje, import og originalitetskravet for veteranbiler.

  • af Jens Birch & Ole Gold
    387,95 kr.

    I 1932 begyndte DSB for alvor at satse på busdrift. Vi følger historien i overordnede træk fra den spæde begyndelse i Sønderjylland og op gennem tiden til den bitre ende.Historien fortælles gennem billeder, som viser os de første rutebiler og derefter mangelsituationen under besættelsen og udvidelserne i årene derefter. Igennem 1950'erne, hvor rutebilerne havde deres storhedstid, følger vi udviklingen hen imod standardiserede bustyper. Mangfoldigheden var stor, og heldigvis har vi kunnet vise billeder af de fleste bustyper. I 1960'erne begyndte passagererne at udeblive, og der måtte indskrænkes på forskellig vis. Men trods dette kommer nye ruter til, bl.a. i takt med at jernbaner nedlægges. I de næste to årtier indtræder en form for stabilitet, som skyldes lovgivningen om, at amter og kommuner får det overordnede ansvar for bustrafikken. DSB rutebiler indtræder som entreprenør og udfører kørslen på kontrakt. Enkelte ruter drives dog fortsat for egen regning.I 1990'erne bliver det meste af buskørselen udbudt i licitation - og DSB busser bliver et selvstændigt aktieselskab, som udskilles fra DSB og overdrages til Trafikministeriet. Kort efter skifter DSB busser navn til Combus. I denne periode genindtræder tidligere tiders mangfoldighed i materiellet i takt med, at der stilles forskellige krav fra trafikselskaberne. Combus kom hurtigt ud i et sandt økonomisk uvejr, og i 2001 solgte Trafikministeriet selskabet til Arriva.Tag med på en tur med DSBs busser fra 1932 og op gennem tiden til afslutningen med Combus i 2001.

  • - Den grå slider
    af Jørgen kjær
    287,95 kr.

  • af Erich Karsholt
    528,95 kr.

    Dette er ikke en bilbog i gængs forstand, men mere et stykke danmarkshistorie om produktion, handel, markedsføring og foretagsomhed. Udkommer medio NOVEMBER Erich Karsholt: Dansk bilproduktionBil- og samlefabrikker i det 20. århundrede. BILHISTORIE - INDUSTRIHISTORIE - KULTURHISTORIE - SAMFUNDSHISTORIE Det er en udbredt opfattelse, at der ikke er produceret biler i Danmark… Men det omvendte er realiteterne: Næsten en million biler er det blevet til! Nu kommer bogen der belyser denne side af dansk industrihistorie og bilkultur. Årets julegave til især mænd der interesserer sig for teknik og historie! I de to første årtier af 1900-tallet skete en revolutionerende udvikling af ikke blot selve bilen, men også omkring fremstillingen, der gik fra håndværksmæssig tilvirkning af få enheder til masseproduktion. De danske forsøg på en bilindustri kom ikke over begynderstadiet, før de udenlandske bilfabrikker viste deres styrke. Til gengæld betød bilernes voksende udbredelse at der opstod fordele ved at samle bilerne lokalt. De første var Ford Motor Company (1919) og General Motors (1924). Gennem årene er mere end 40 forskellige bilmærker samlet i Danmark. Samlefabrikkerne havde betydning for industriens udvikling gennem inspiration af amerikansk organisering, men de udenlandske fabrikker måtte også tilpasse sig de danske vilkår, herunder vores arbejdsmarkedsforhold. I mellemkrigsårene blev hovedparten af alle biler til det danske marked samlet herhjemme. Under besættelsen holdt fabrikkerne beskæftigelsen oppe gennem bl.a. fremstilling af gasgeneratorer - og arbejde for besættelsesmagten. I efterkrigstiden voksede produktionen gennem 1950'erne, hvor der også var toldfordele ved at samle bilerne herhjemme, men fabrikkerne var i længden for små og urentable. Samle-fabrikkerne lukkede én efter én op gennem 1960’erne. Den sidste og største dog først i 1974. Der blev i Danmark samlet ca. 920.000 biler. Til sammenligning blev der i sidste århundrede fremstillet ca. 10.000 biler af danske bilmærker. Der er tale om et stykke industrihistorie, der endnu ikke er blevet analyser og beskrevet. Bogen baserer på et stort antal kilder. Bogen indeholder desuden mere end 750 foto og illustrationer. Erich Karsholt: Dansk bilproduktion. Bil- og samlefabrikker i det 20. århundrede.456 sider, vejl. udsalgspris 499 kr. Niels Nørgaard Telefon 4052 0021 niels@strandbergsforlag.dk www.strandbergsforlag.dk

  • af Peter Nygaard
    459,95 kr.

    Ferrari er en legende i formel 1. Og det eneste team, der har været med, siden VM startede i 1950. I denne bog fortæller Peter Nygaard den fascinerende historie om Enzo Ferrari og hans biler. Fra formel 1-premieren på Silverstone til i dag - 1000 grandprixer senere. Om op- og nedture, den utrættelige kamp for at vinde, om interne stridigheder og magtkampe - på fabrikken og på banen. Og om de kørere, ingeniørere og ledere, der alle har bidraget til legenden om Ferrari.Bogens billeder er en underholdende, smuk og dramatisk fortælling, som giver læseren et enestående indblik i historien om, hvordan en myte inden for motorsport blev skabt.Peter Nygaard er Danmarks førende forem 1-ekspert og har fulgt Ferraris tragedier og triumfer helt tæt på siden 1982.

  • af Peter Fredsted
    251,95 kr.

    Bogen tager dig med tilbage til knallertens barndom – den vidunderlige driftige knallertperiode, hvor danskproducerede knallerter prægede det danske trafikbillede. Transportmidlet med den lille motor, der på mere end én måde satte skub i Danmark.Knallerten blev folkelig og endda en 'smart' transportform benyttet af alle. Der var lagerarbejderen, der skulle tidligt op og være på sin pind fra morgenstunden. Der var kontormennesket, der på sin søndagspudsede Radexi stille og lidt forsigtig trillede afsted i myldretiden. Der var pigen med armene tæt omkring kæresten for ikke, at glide bagud af twinsædet – og ja, selvfølgelig, så var der jo den royale kørsel, når vor tennisklædte Prins Henrik drog afsted på Velo'en. I de sociale sammenhænge var der liv og glade dage blandt Danmarks ungdom. Måske lidt 'Wild kørsel' og en lille smule ballade nede på hjørnet med disse 'knallertknægte' og deres 'tøser'. Plus de titusinder andre der dagligt benyttede dette fantastisk smarte driftsikre, teknisk forholdsvis enkle og prisbillige befordringsmiddel.Denne bog giver en oversigt og beskrivelse af alle knallertmærker af betydning, der helt eller delvist er blevet produceret i Danmark. Bogen er blevet til på baggrund af arbejdet med og materiale om knallerter samlet gennem de seneste 30 år. Der er tale om mangfoldige kilder i form af brochurer, artikler, bøger og et utal af samtaler med 'det danske knallertfolk'.Dette er den første udgivelse som medtager samtlige kendte knallertmærker. Bogen er rigt illustreret med fantastiske farvefotos af den tids drøm af en konfirmationsgave for enhver teenager.

  • - Mennesker, biler og markedsføring
    af Erich Karsholt
    497,95 kr.

    I 2011 er det 125 år siden at bilen blev opfundet. Både Daimler og Benz lancerede i 1886 deres første automobil. Langt senere blev de to mærket slået sammen til Daimler-Benz og kaldte deres biler for Mercedes. Bogen her handler mere om mennesker og historier end om specifikke tal om mål, vægt og HK. Med op i mod 500 illustrationer, hvoraf mange aldrig har været offentliggjort før, har forfatteren Erich Karsholt ydet en monumental indsats i sine bestræbelser på at afdække og beskrive historien om Mercedes i Danmark. Bogen tiltaler både bil-entusiasten og den historieinteresserede, idet man faktisk gennemgår Danmarks-historien med en rød trød i form af Mercedes. Bogen er lavet i opslagsafsnit, så den kan læses i vilkårlige afsnit når man har tid og lyst. Den har modtaget fine anmeldelser og er på vej i andet oplag.

  • - 20 års dansk motorsportshistorie
    af Morten Alstrup & Peter Elgaard
    272,95 kr.

    DTC-serien satte ikke blot sit præg på dansk motorsport.Klassen forandrede også sporten. For evigt. DTC-serien befandt sig konstant ioverhalingsbanen. Der blev sat helt nye standarder for, hvordan racerløb kunneafvikles i Danmark. Og DTC var den første danske løbsserie, der blev vist livepå TV. Den historie fortælles i DTC – Fra start til målflag.Ideen til DTC-serien startede med et møde mellem PeterElgaard og Morten Alstrup. Det er dette makkerpar, som står bag denne bog. De fortæller historien,men de er ikke alene. Mange af de 171 kørere, som har været med i DTC-serien i enten Super 2000-eller V8-tiden, bidrager til historien med deres egne oplevelser og anekdoterfra dansk motorsports superliga.I DTC – Fra start til målflag kan man læse hele historien. Fra daJesper Sylvest i 1999 i sin Peugeot 306 tog den første titel til Kasper H.Jensen i 2019 skrev sig ind i historien som den sidste mester. Bogen sætterfokus på en lang række temaer og tendenser gennem de 20 sæsoner og fortællernogle af de historier, som først nu kommer frem i lyset. 20 år ioverhalingsbanen.

  •  
    187,95 kr.

  • af Per Groth
    354,95 kr.

  • af Kaj Holmegaard
    397,95 kr.

  • - en eksportchaufførs erindringer
    af Erik Nielsen
    267,95 kr.

    Erik Nielsen fik sin ilddåb som eksportchauffør, da han skulle køre oksekød til Libyen og måtte vente to dage på at komme ind i Tripoli, fordi det var Gadaffis fødselsdag. Lastbilens kølemaskine var gået i stykker, og kødet var blevet grønt, da det kom frem, men det så man stort på dernede. Da kødet skulle losses, blev de halve kalvekroppe blot smidt på gulvet i kølehuset, og da man ikke kunne nå højere op, brugte man de allerede aflæssede kroppe som trapper! Erik Nielsen alias ”Præsten fra Libyen” sov stille ind den 8. juni 2015 æret være hans minde. Erik Nielsen var en af de første som skrev og fik udgivet sine beretninger, via denne bog. Denne udgave af Erik Nielsens bog, indeholder mange af hans originale billeder, som ikke kom med i den første udgave.

  • - Lær nemt teorien ved hjælp af opgaverne i bogen
    af Mogens Stjernqvist & Lars-Christian Borg
    337,95 kr.

    Køreklar Personbil Teoribog 23. udgave er en uundværlig bog for alle, der ønsker at forstå de grundlæggende principper om kørsel. Skrevet af den erfarne forfatter Mogens Stjernqvist, denne bog er fyldt med nyttige tips og råd, der vil hjælpe dig med at blive en sikker og ansvarlig bilist. Udgivet i 2022, denne bog er den seneste i en lang række af vellykkede udgivelser fra Mogens Stjernqvist. Genren for denne bog er uddannelse, men det er også en fantastisk ressource for enhver, der ønsker at forbedre deres kørefærdigheder. DJØF Forlag, en velrenommeret forlægger i bilindustrien, har publiceret denne bog. Uanset om du er en ny bilist eller en erfaren chauffør, vil du finde denne bog nyttig. Den er fyldt med klare, letforståelige instruktioner og råd, der vil hjælpe dig med at blive en bedre bilist. Køreklar Personbil Teoribog 23. udgave er et must-have for alle bilister.

  • af Bent Nielsen
    227,95 kr.

    Bent Nielsen er lidt af en legende blandt nordjyske og norske vognmænd og chauffører. Han startede som mekaniker hos Scania-forhandler Im. Stiholt A/S i Sæby i 1969, avancerede ret hurtigt til værkfører, og senere til værkstedschef. 29 år blev det til i alt, hvor de tre navne Im. Stiholt, Scania og Bent Nielsen var nært knyttede til hinanden. Der findes ikke mange mennesker, der ved lige så meget som Bent om, hvordan en Scania er skruet sammen, og ingen der ved mere. Bent har den opfattelse, som han naturligvis delte med kunderne, at en lastvogn er til for at køre på vejene, og ikke for at stå stille. Så når en chauffør eller en vognmand ringede til Bent og fortalte, at hans bil var kørt i stykker, og at det lokale Scania-værksted ikke ville rykke ud omgående, gik der ikke lang tid, inden Bent og en eventuel makker var undervejs. Denne bog handler især om alle de reparationer, Bent har udført under primitive forhold, på rastepladser, eller i vejkanten, et eller andet sted i Danmark, og det øvrige Europa. Det kunne være udskiftning af et bagtøj i Ungarn, eller en større motorreparation i Østrig. Eller den lokale vognmand, der hang fast i en snestorm med en ødelagt brændstofpumpe. Bilerne kom altid ud at køre igen, for Bent har et motto, som han har overtaget fra hans læremester: ”Hvis man ikke har det, man skal bruge, må man bruge det man har”.

  • af Helge Christensen
    267,95 kr.

    Lad dine tanker tage dig med på en rejse, igennem landskaber vi kun forbinder med ældre film på landet. Mød de vidt forskellige mennesker på rejserne til østen - nogle selvfølgelig mere end andre, kalder det indvendige smil frem og andre får læseren til at tænke på korruption og mafia.Over 5.000.000 kilometer er det blevet til. Fra polarcirklen i nord til Bagdad i syd, fra Lissabon i vest til Kurdistan i øst. Fra minus 35 grader til plus 45 - fra sne og is til flimrende varme.Denne beretning beskriver i detaljer, hvordan det var inden danske eksportchauffører efterhånden blev en uddøende race. Presset ud, dels af østeuropæere der kører for ekstremt lav løn, og dels af vore egne politikere, der har strammet chaufførernes vilkår så hårdt, at det er blevet trist og tabubelagt at køre lastbil. ”Udgave 2 er en lettere revideret udgave af EKSPORT MED LASTBIL - et liv bag rattet. Der er tilføjet ca. 10 sider ny tekst i forhold til 1. udgave, samt et par nye fotos, ligesom nogle af billederne i original-udgaven er udskiftet med fotos af bedre kvalitet." – god læselyst.

  • - Hvad siger du med din bil - og hvad siger din bil om dig?
    af Christian Grau
    234,95 kr.

    Hvornår har du sidst set en Bandidos i en Suzuki Wagon R? Enhver bil fortæller en historie - ikke kun om sig selv, men også om sin ejer. Det er dén historie Mænd & Biler handler om. Det er bilen set gennem øjnene på en livsstilsekspert, der har beskæftiget sig professionelt med biler, mennesker og målgrupper i mere end ti år. Se, hvad din bil siger om dig, få tips til god kørestil og rul med, når Christian Grau tager kørehandskerne på for at hylde de bedste biler, de værste medtrafikanter og andre fænomener fra bilernes verden.

  •  
    187,95 kr.

  • - flere historier
    af Frantz Schrum
    227,95 kr.

    Fra asfaltens cowboys fortællinger i ”Vejen til Mellemøsten – den sande historie” fortsætter vi lige ud af landevejen, med lidt svinkeærinder og andre anekdoter om livet i og uden for førerhuset.Chaufførerne var under Den Kolde Krig udsat for Stasis overvågning, luner og misbrugt til at levere informationer, hvis ikke man havde hår på brystet til at sige fra. Det ensomme liv i førerhuset mellem hjemmet i Danmark og modtageren af stykgods og varer i Mellemøsten har kostet ar på sjælen og mange forhold er bukket under fordi en planlagt tur på 14 dage eller tre uger hurtigt kunne blive til flere måneder hvis uheldet var ude. Uheld kunne også ende i tragedier når en chaufør blev involveret i en ulykke med dødelig udgang. Ordentlig og anstændig politiefterforskning som vi kender det i Danmark, er langt fra det samme når vi kommer nogle hundrede kilometer syd for Gedser. Bogen skildrer bl.a. hvor tæt på en dansk chauffør var på en langvarig fængselsdom, hvis ikke de lige var fordi en tolk fandt nogle vigtige vidner få timer før det afgørende retsmøde. Livet på landevejen og ikke mindst i smattede ventepladser i Tyrkiet er også et liv der fortæller om sammenhold og hjælpsomhed. Hjælpsomheden kendte ingen grænser, når man kaldte på Chevrolet Anders. Uanset hvor i verden en chauffør var strandet, så fandt han stumperne, værktøjet og hoppede ombord i sit lille sportsfly og kom til undsætning så hurtigt som mulig. Disse lange transporter var også på en tid, hvor der hurtigt kunne udbryde sygdomme som man var forskånet for herhjemme, men som krævede både en, to og tre vaccinationer før man kunne koble ud og sætte klampen på speederen. Herhjemme var vaccinationer sat i system via Statens Serum Institut, sydpå var det en lidt anden men meget bureaukratisk opgave. Sidst men ikke mindst har jeg i denne udgave også indsamlet historierne om to legender i branchen: Maren og Jens Henry, der startede deres vognmandsforretning i 1951. Ægteparret har fejret krondiamantbryllup og Jens Harry fejrede sin 90 års fødselsdag 15 marts 2015 på Farsø Hotel.

  • - håndbog for campister
    af Peer Neslein & Jens-Peder Rasmussen
    187,95 kr.

    Denne opslagsbog er til alle campister. Du får overblik over de mange slags udstyr og bliver klogere på, hvad du selv har behov for på din campingferie. Bogen er fyldt med masser af praktiske tips og vejledning i at håndtere en campingvogn, autocamper eller teltvogn.

  •  
    187,95 kr.

  • - En teoribog til køreprøven. Selvkontrollerende med opgaver
    af Svend Huvendick & Jørn Larsen
    287,95 - 312,95 kr.

    Denne teoribog til bus, lastbil og påhængskøretøj til lastbil er udarbejdet efter Justitsministeriets bekendtgørelse om undervisningsplan og Rigspolitiets retninglinier for køreprøven gældende for køreuddannelsen til kategori D, C og C/E. Bogen er inddelt sådan, at det, der er fælles for de tre køretøjtypers opbygning og indretning, er samlet i ét afsnit forrest i bogen. Derefter er der et afsnit specielt for hver enkelt køretøjtype. Bogens anden del handler om færdsel og køreteknik. Først en repetition af dele af færdselslæren til person- og varebil, derefter et afsnit for hver af de enkelte kørelektioner, inklusive køreteknik. Imellem afsnittene er der indlagt opgaver. I bogen er der så vidt muligt brugt de ord, udtryk og vendinger, der bruges i undervisningsplanerne, det vil sige dem, man også må forvente at møde til prøverne. Bagest i bogen er der en teoriprøve for hvert af de tre køretøjskategorier. Stort format - illustreret

  • - Svensk teknik og italiensk elegance
    af Per Groth
    268,95 kr.

    Denne bog beskriver på engelsk historien om Volvo 1800, som primært blev skabt for generelt at øge kendskabet til Volvo og salget af Volvo-biler uden for Sverige. Bogen beskriver Volvos historie fra starten i 1927 til den sidste Volvo 1800 kørte af samlebåndet i 1973. Fokus er dog på designfasen af Volvo 1800, problemerne med at finde et sted, hvor bilen kunne produceres, og de problemer, som produktionen i starten var ramt af. Bogen beskriver i detaljer de 12 modelår, hvor Volvo 1800 blev fremstillet mellem 1961 og 1973, samt Volvo 1800-modellens indflydelse på senere Volvo-biler, som Volvo 480, og nyere modeller som Volvo C30. Læseren kan også lære om flere eksempler på brugen af Volvo 1800 i film og reklamer, samt læse om kendte personer, der har ejet en Volvo 1800 gennem årene. Bogen indeholder mere end 1.000 fotos og illustrationer, hvoraf en væsentlig del ikke tidligere er udgivet. Selvom Volvo 1800 kun blev produceret i mindre end 50.000 biler, er der ingen tvivl om, at bilmodellen har haft en meget positiv indflydelse på Volvos salg af biler på især det amerikanske marked, og samtidig er den blevet en af Volvos mest vigtige ikoner. ---------------------- This book, written in English, describes the story of the Volvo 1800, which was primarily created to generally increase awareness of Volvo and sales of Volvo cars outside Sweden. The book describes Volvo's history from the start in 1927 until the last Volvo 1800 drove off the assembly line in 1973. However, the focus is on the design phase of the Volvo 1800, the problems of finding a place where the car could be produced, and the problems that production at the start was affected by. The book describes in detail the 12 model years where the car was produced between 1961 and 1973, and the influence of the Volvo 1800 model on later Volvo cars, such as the Volvo 480, and newer models such as the Volvo C30. The reader can also learn about several examples of the use of the Volvo 1800 in films and commercials, as well as be informed about famous people who have owned a Volvo 1800 over the years. The book contains more than 1,000 photos and illustrations, a significant part of which has not previously been published. Although the Volvo 1800 was only produced in less than 50,000 cars, there is no doubt that the car model has had a very positive impact on Volvo's sales of cars in the US market in particular, and at the same time has become one of Volvo's most important icons

  • af Jeremy Clarkson
    105,95 kr.

  • af Jens Jessen
    267,95 kr.

    Ny og anderledes bog om BSA Der er skrevet metervis af bøger om BSA fabrikken og dens motorcykler, og de fleste er naturligt nok skrevet på engelsk. Bogen, BSA i sort-hvid og farve adskiller sig fra disse mange andre bøger om BSA ved at være på dansk og ved at være billedbaseret. Det meste af billedmaterialet er både enestående og ganske unikt, i kraft af at billederne i mange tilfælde aldrig har været offentliggjort før. Hermed giver bogen et nyt og anderledes billede af BSA motorcyklerne og dem, der kørte på dem. Samtlige af bogens mere end 400 billeder er ledsaget af en fyldestgørende billedtekst, der i detaljer fortæller om motivet. Alle billederne i bogen har deres eget lille univers, og giver læseren deres egen lille historie, og det er vel at mærke en historie, som ikke er redigeret, for det kameralinsen så, var også det, der endte med at blive til et billede.Bogen lægger stor vægt på de danske BSA billeder, og derfor er der mange fotos af danskernes BSA motorcykler helt fra den spæde start i 1910 og frem til lukningen i 1972. I tilgift får beskueren også et godt indblik i hvordan Danmark engang så ud med datidens huse, veje, landskab, påklædning og meget mere. Dette billedmateriale består blandt andet af en helt unik og aldrig før set fotosamling, som stammer fra den danske BSA importør, som var med helt fra 1925 og frem til lukningen af BSA fabrikken i 1972. Udover de mange private fotos er der også mange af BSA fabrikkens egne pressefotos, som viser modellerne, fabrikkens store dage og endelig den daglige produktion af motorcykler. To af bogens i alt femten kapitler er helliget motorsporten. Det ene handler om de berømte Gold Star motorcykler, som var det ypperste, fabrikken præsterede, og det andet beskæftiger sig med de mange løb, hvor BSA deltog. Fælles for de to nævnte kapitler er, at der er lagt vægt på den danske vinkel. Bogen indeholder blandt andet også en flot serie af billeder fra selve BSA fabrikken.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.