Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Motorcykler: for alment interesserede

Her finder du spændende bøger om Motorcykler: for alment interesserede. Nedenfor er et flot udvalg af over 190 bøger om emnet.
Vis mere
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Jens Jessen
    297,95 kr.

    Bogen, Datidens knallerter – nutidens kult, er skrevet med stor indsigt af Jens Jessen, som er forfatter og mangeårig motorjournalist. Bogen er på 228 sider, og er spækket med både nye og gamle billeder. Indholdet dækker så godt som samtlige knallertmærker, der kom til Danmark i perioden fra halvtredserne og indtil midten af firserne. Hovedvægten ligger på de store mærker som eksempelvis Puch, Kreidler, Yamaha, Everton, Honda, NSU, VeloSolex, Gilera, Suzuki, Velo Vap, Tomos og Mobylette, men så godt som alle de mindre knallertmærker er også repræsenteret i bogen.Bogen indeholder adskillige interviews med knallertimportører og dem, der var en del af datidens knallertbranche. Også den dramatiske historie, om hvordan Danmarks største knallertimportør erhvervede sig importen af Suzuki knallerterne kun med det ene formål at beskytte ens eget mærke, er med i bogen. Ved at sidde på importrettighederne, kunne man nemlig styre og kontrollere salget, bare ved at gøre – absolut intet.

  • af Peter Fredsted
    251,95 kr.

    Bogen tager dig med tilbage til knallertens barndom – den vidunderlige driftige knallertperiode, hvor danskproducerede knallerter prægede det danske trafikbillede. Transportmidlet med den lille motor, der på mere end én måde satte skub i Danmark.Knallerten blev folkelig og endda en 'smart' transportform benyttet af alle. Der var lagerarbejderen, der skulle tidligt op og være på sin pind fra morgenstunden. Der var kontormennesket, der på sin søndagspudsede Radexi stille og lidt forsigtig trillede afsted i myldretiden. Der var pigen med armene tæt omkring kæresten for ikke, at glide bagud af twinsædet – og ja, selvfølgelig, så var der jo den royale kørsel, når vor tennisklædte Prins Henrik drog afsted på Velo'en. I de sociale sammenhænge var der liv og glade dage blandt Danmarks ungdom. Måske lidt 'Wild kørsel' og en lille smule ballade nede på hjørnet med disse 'knallertknægte' og deres 'tøser'. Plus de titusinder andre der dagligt benyttede dette fantastisk smarte driftsikre, teknisk forholdsvis enkle og prisbillige befordringsmiddel.Denne bog giver en oversigt og beskrivelse af alle knallertmærker af betydning, der helt eller delvist er blevet produceret i Danmark. Bogen er blevet til på baggrund af arbejdet med og materiale om knallerter samlet gennem de seneste 30 år. Der er tale om mangfoldige kilder i form af brochurer, artikler, bøger og et utal af samtaler med 'det danske knallertfolk'.Dette er den første udgivelse som medtager samtlige kendte knallertmærker. Bogen er rigt illustreret med fantastiske farvefotos af den tids drøm af en konfirmationsgave for enhver teenager.

  •  
    187,95 kr.

  • af Jens Jessen
    267,95 kr.

    Ny og anderledes bog om BSA Der er skrevet metervis af bøger om BSA fabrikken og dens motorcykler, og de fleste er naturligt nok skrevet på engelsk. Bogen, BSA i sort-hvid og farve adskiller sig fra disse mange andre bøger om BSA ved at være på dansk og ved at være billedbaseret. Det meste af billedmaterialet er både enestående og ganske unikt, i kraft af at billederne i mange tilfælde aldrig har været offentliggjort før. Hermed giver bogen et nyt og anderledes billede af BSA motorcyklerne og dem, der kørte på dem. Samtlige af bogens mere end 400 billeder er ledsaget af en fyldestgørende billedtekst, der i detaljer fortæller om motivet. Alle billederne i bogen har deres eget lille univers, og giver læseren deres egen lille historie, og det er vel at mærke en historie, som ikke er redigeret, for det kameralinsen så, var også det, der endte med at blive til et billede.Bogen lægger stor vægt på de danske BSA billeder, og derfor er der mange fotos af danskernes BSA motorcykler helt fra den spæde start i 1910 og frem til lukningen i 1972. I tilgift får beskueren også et godt indblik i hvordan Danmark engang så ud med datidens huse, veje, landskab, påklædning og meget mere. Dette billedmateriale består blandt andet af en helt unik og aldrig før set fotosamling, som stammer fra den danske BSA importør, som var med helt fra 1925 og frem til lukningen af BSA fabrikken i 1972. Udover de mange private fotos er der også mange af BSA fabrikkens egne pressefotos, som viser modellerne, fabrikkens store dage og endelig den daglige produktion af motorcykler. To af bogens i alt femten kapitler er helliget motorsporten. Det ene handler om de berømte Gold Star motorcykler, som var det ypperste, fabrikken præsterede, og det andet beskæftiger sig med de mange løb, hvor BSA deltog. Fælles for de to nævnte kapitler er, at der er lagt vægt på den danske vinkel. Bogen indeholder blandt andet også en flot serie af billeder fra selve BSA fabrikken.

  • af Poul Helge Andersen
    268,95 kr.

    Hondas populære Shadow-serie er blevet produceret siden 1983 og produceres stadigt i dag - mere end 25 år senere. Gennem årene har den gang på gang været banebrydende i udviklingen af fabrikscruise-e. Mærkværdigvis har disse herlige maskiner aldrig før fået deres egen bog. Serien har altid været meget populær og en Shadow har flere gange været årets mest solgte motorcykelmodel i USA, men indenfor motorcykellitteraturen levnes den typisk bare et par sider i generelle Honda-bøger. Det er der nu rådet bod på. For første gang findes der nu et værk, som omhyggeligt beskriver de enkelte modeller og deres udvikling fra lance-ringen i 1983 og frem til år 2000. I Danmark er mere end hver tiende Honda en Shadow og mere end 3.200 Honda Shadow er i alt indregistreret her. Imidlertid er mere end tre fjerdedele af dem modeller eller årgange, som aldrig blev importeret til Danmark af de officielle kanaler. Denne bog beskriver modeller fra hele verden, men lægger særlig vægt på Danmark, Tyskland og det vigtige modermarked i USA. Bogen er rigt illustreret og Shadow-ejere fra det meste af verden har bidraget med private billeder for at vise både originale maskiner og spændende ombygninger.

  • - - et håndværk
    af Jes Uno Larsen
    215,95 kr.

    Så kom den .......endelig !. Her er bogen der ikke kunne købes i 1989 da jeg havde besluttet mig for at ville prøve roadracing på lukket bane. Hvilken cykel skulle man købe, hvad skulle man gøre ved den, hvor kunne man købe reservedele til at ombygge den, hvilket personligt udstyr krævedes der, hvor kunne man køre på den ??. Jo spørgsmålene var mange og ubesvarede for der var faktisk ikke nogen i min omgangskreds der kunne besvare ovenstående, heller intet Internet, Facebook, mm. Kort sagt, jeg var på herrens mark. Løsningen blev "Learning by doing", hvilket da kan have sin charme, men i en materiel sport, også til tider en undøvendig dyr fornøjelseMed denne bog som er fremragende beskrevet, er ikke bare trackdaykørere men måske også "rigtige" racerkørere godt hjulp på vej med såvel tekniske tips, som almindelige gode praktiske råd om hvordan man kommer godt i gang med trackday kørsel. Man behøver måske ikke nødvendigvis at følge bogens tips slavisk, men måske bare tage sin gadecykel og plukke de ideer bogen er fyldt med, inden man tager af sted til det første arrangement.Bogen kan både bruges som inspiration og appetitvækker der forhåbentlig kan inspirere nye til at tage springet ind i denne fantastiske sport der byder på fart, spænding, udfordring under ordnede sikre forhold, samt muligheden for nye venskaber med ligesindede. René PrangRené Prang f./1969Kørt roadracing 1990-20XX?Dansk Mester Superbike 1995-1996-1998Nordisk Mester Superbike 1993-1997-1999-2000Deltaget Europamesterskab 1994-1995-1996Wildcard World Superbike 2000Talent & Elitekoordinator DMU (Dansk Motorunion) siden 2009

  •  
    187,95 kr.

  • - Danmarks motorcykle
    af Villy Poulsen
    287,95 kr.

    200 spændende sider om noget af det mest danske der findes: Nimbus Motorcyklerne.

  • af Giorgio Sarti
    542,95 kr.

  • af Editors of Haynes Manuals
    314,95 kr.

  • af Villy Poulsen
    267,95 kr.

    Måske er det ikke alle bekendt at Danmark engang var en fremtrædende spiller indenfor motorcykelindustrien.Omkring år 1900, levede motorcykeldrømmen blandt mange danske iværksættere. Det blev til mere end 40 forskellige motorcykler som alle fortjener en placering i dansk industrihistorie.Bogen fortæller historien om de dansk fremstillede motorcykler som gik i produktion. Nogle blev solgt i få eksemplarer, og andre i flere tusinder.Hver motorcykel har fået sit eget afsnit. Læst som en helhed, efterlades et klart billede af forløbet gennem årene, – hvem overlevede, hvem sejrede, og hvem måtte give op.Værdifulde legender, om motorcykler som måske er på vej ud i glemslen, har med denne bog fået sin helt egen historie.

  • af Editors of Haynes Manuals
    487,95 kr.

  • af Haynes Publishing
    314,95 kr.

  • af Haynes Publishing
    314,95 kr.

  • af Floyd Clymer
    452,95 kr.

    246 pages and more than 240 illustrations and charts, size 8.25 x 10.75 inches. This publication is a reproduction of the Triumph factory workshop manual part number 99-0963/0887/4223. The original 1969 Trident workshop manual 99-0887 was updated in 1972 under part number 99-0963. A short time later, the introduction of a 5-speed gearbox (1972) and a front wheel disc brake (1973) necessitated the publication of a supplement 00-4223 which was then incorporated into the 99-0963 manual creating a single workshop manual for the 1968 through 1974 models. Unfortunately, the 99-0963 manual was also published without the 00-4223 supplement and the manual that includes the supplement can only be identified by the following notation printed to the bottom corner of the title page: 'PART NO. 99-0963 INCORPORATING 99-0887 AND SUPPLEMENT 00-4223'The difference in content between the two manuals that carry the same part number is extremely important to owners of the 5-speed and disc brake models.There were a number of 'running changes' made throughout the 6-year production run of these models and, in order to provide information applicable to those changes, the 00-4223 supplement was either merged or appended to the end of the appropriate sections within the manual. However, it is also important to note, with regard to any maintenance and repair instructions and also the specifications in the 'General Data' (GD) section, that whenever engine numbers are stated, the data will be specific to that particular series. Therefore, the reader is encouraged to pay close attention to any engine number notations and to read the entire section plus the supplemental data prior to commencing any work. In conclusion, 750cc T150 and T150V owners are subjected to considerable confusion surrounding the appropriate selection of the multitude of originals and reprints of the various 750cc Trident manuals that have recently flooded the marketplace. However, the combination manual 99-0963/99-0887/00-4223 is the most comprehensive manual for the entire line of 750cc Trident three-cylinder motorcycles produced from 1968 through 1974, however, it is somewhat scarce and difficult to find. In addition, many of the changes made during the production run necessitate the use of this 'combination' manual and we are pleased to offer this reprint of the 99-0843/99-0948/00-4223 manual as a service to all 750cc T150, T150V owners. In addition, as the X75 Hurricane is a combination of both the Trident and the BSA Rocket 3 this manual will also be of interest to owners of that model.The models covered are: 1968 to 1970 T150 Trident1971 to 1972 T150 Trident1972 to 1974 T150V Trident - with 5 speed gearbox and disc front brake.

  • af Dian Hanson
    162,95 kr.

    Marlon Brando warf sich 1953 in eine schwarzlederne Perfecto-Biker-Jacke, hautenge Jeans und Chopper-Stiefel, setzte sich eine Fliegermütze auf und spielte in Der Wilde Johnny, den höhnischen Anführer des Black Rebel Motorcycle Club. Im Jahr darauf verzichtete Tom of Finland in seinen Kunstwerken auf braunes Leder und schuf sich seine eigenen Wilden: muskulöse, hypermaskuline Rebellen , nun in schwarzes Leder gepresst und natürlich mit ordentlich PS zwischen den Beinen. Diesen Look übernahm noch im gleichen Jahr der Satyrs Motorcycle Club, der erste Club schwuler Biker - und ließ auf diese Weise Toms Fantasiewelt Wirklichkeit werden. Tom wäre natürlich nicht Tom gewesen, hätte er seinen neuen Schwulen-Ikonen keine eigene Note verliehen, indem er ihnen lederne Reithosen, kniehohe Stiefel und dazu Ledermützen verpasste und jedem Motorrad den Markennamen "Tom" auf den Tank schrieb. Toms Biker erschienen im Winter 1968 erstmals als zwei "Motorradburschen" in Physique Pictorial . Ein weiterer schaffte es auf die Titelseite der April-Ausgabe von 1960. Von da an beherrschten Biker den Inhalt von PP , sowohl in Würdigung seiner amerikanischen Leserschaft als auch infolge seiner eigenen wachsenden Besessenheit. Als er nach einer durchgängigen Figur suchte, seinem persönlichen Alter ego, erfand er 1968 Kake, den Inbegriff des Bikers in Lederkluft , und erzählte dessen wilde Geschichten in jeweils 26 Einzelbildern. Tom kleidete sich schließlich selbst wie Kake und trat bis zu seinem Lebensende in schwarzer Lederjacke, weißem T-Shirt, Jeans und hohen Stiefeln auf. The Little Book of Tom: Bikers enthält Toms früheste Werke für Physique Pictorial , Kake im Biker-Outfit und knisternd heiße Bikerbilder auf kompakten 192 Seiten - voll von harten Kerlen , die sich mit anderen harten Typen in schwarzem Leder verlustieren. Und zwar, ja, auf Motorrädern.

  • af Erik Nurup
    267,95 kr.

    Denne bog fortæller historien om to initiativrige personer der i 1894 startede som ”Smith & Co. Isenkram engros og kommission”. De fik hurtigt øje for transportmidler – cykler, biler, motorcykler, knallerter og deraf afledte produktioner. Den ”rejse” bliver beskrevet med hovedvægten lagt på knallertproduktionen, som startede i Kochsgade 31 i Odense i 1951 og sluttede på Grand i Nørre Aaby i 1978.

  • af Editors of Haynes Manuals
    314,95 kr.

  • af Haynes Publishing
    303,95 kr.

  • af Editors of Haynes Manuals
    344,95 kr.

  • af Penton
    487,95 kr.

  • af Haynes Publishing
    255,95 kr.

  • - Bonneville, Tiger, Trophy and Thunderbird
    af Matthew Vale
    196,95 kr.

    This book gives a detailed technical analysis of the bikes, and charts the development of the range from its introduction through to its heyday in the late 1960s. It looks at the development of the range, and covers the various models produced including a restoration of probably the best model produced - a 1970 T120R Bonneville.

  • af Jens Jessen
    267,95 kr.

    Emnet tyske motorcykler er stort på flere måder. Før Anden Verdenskrig var der en meget anselig motorcykelproduktion i Tyskland, og specielt i tyverne var mængden af mærker særlig stor, hvoraf mange dog kun klarede den i en kortere periode. Efter krigen var antallet af mærker svundet ind. Af dem var det kun nogle, der blev importeret til Danmark, og det er dem, denne bog handler om. Men når emnet er tyske motorcykler efter krigen, gælder der et specielt forhold, da Tyskland blev delt op i BRD og DDR, altså Vest- og Østtyskland, så derfor er motorcyklerne fra DDR selvfølgelig også med. Ikke helt det samme gør sig gældende for de østrigske Puch motorcykler, men da Østrig er et tysktalende land, har det derfor været helt naturligt at tage Puch motorcyklerne med i denne bog. Lad det være sagt med det samme: Der er skrevet metervis af bøger om tyske motorcykler, og de fleste er naturligt nok skrevet på tysk. Sigtet med denne bog er, at give et nyt og anderledes billede af de tyske motorcykler. Udtrykket, ´et billede siger mere end 1000 ord´, er netop, hvad billederne i denne bog skal gøre.Det er med historiske billeder som med al anden historie – det er brikker af en mosaik. Bogen her er da heller ikke udtryk for en komplet historisk og kronologisk gennemgang af de tyske motorcykelfabrikker, og de mange motorcykler man fremstillede i de knap ti år, hvor det gik rigtig stærkt fra 1950 og frem til slutningen af samme årti. Alligevel fortæller billederne hver især deres egen historie, og det er en historie, som ikke er redigeret eller ændret. Det kameralinsen så, var også det, som endte med at blive til de billeder, som er gengivet her i bogen. I kraft af at en del af billederne er fabrikkernes egne pressefotos, var der et klart mål, og det var at sælge motorcykler og få det budskab ud, som den pågældende fabrik ønskede. Derfor er der også lagt stor vægt på danske billeder. Disse private billeder er specielt interessante, for de havde et helt andet sigte. De skulle ikke sælge, men fortælle en historie om motivet uden skjulte hensigter af nogen art. I tilgift får beskueren også i langt højere grad et indblik i hvordan datidens Danmark så ud med huse, veje, landskab, telefonpæle, påklædning og meget mere. Rådet herfra lyder: Sæt dig i husets bedste stol og nyd billederne fra en tid, som aldrig kommer igen.

  • af John E. Sørensen
    137,95 kr.

  •  
    192,95 kr.

  • af Sonny Barger
    182,95 kr.

    The only authorized, authentic book about the Hell's Angels Motorcycle Club by founding member, Sonny Barger?featuring a brand new introductionNarrated by the visionary founding member, Hell's Angel provides a fascinating all-access pass to the secret world of the notorious Hell's Angels Motorcycle Club. Sonny Barger recounts the birth of the original Oakland Hell's Angels and the four turbulent decades that followed. Hell's Angel also chronicles the way the HAMC revolutionized the look of the Harley-Davidson motorcycle and built what has become a worldwide bike-riding fraternity, a beacon for freedom-seekers the world over.Dozens of photos, including many from private collections and from noted photographers, provide visual documentation to this extraordinary tale. Never simply a story about motorcycles, colorful characters, and high-speed thrills, Hell's Angel is the ultimate outlaw's tale of loyalty and betrayal, subcultures and brotherhood, and the real price of freedom.

  • af Mark Richardson
    212,95 kr.

  • af Sonny Barger
    197,95 kr.

    There are few men who are as quintessentially American as Sonny Barger. He is patriotic?a veteran who loves his country. He is independent?choosing his own path on his motorcycle, living life on his own terms. He is outspoken?he has boldly criticized injustices in American law and society despite the backlash this has evoked from the establishment. Yet the element that he finds most important, most sacred, most American, is freedom.In Freedom, Sonny articulates many of the principles he employs in his own life. Whether he is regarded as a leader, a rebel, a revolutionary, a criminal, or a soldier, Sonny's outlook has been influenced not just by school but by the military, prison, and his experiences riding with the world's most notorious motorcycle club. It was on these various journeys that he learned the lessons that are most important in his life and the qualities he respects when he sees them in others:IndependenceCustomize Yourself; Originals Don't Come Off an Assembly LineToughnessTemper the Steel to Forge a Strong BladeFairness Treat Me Good, I'll Treat You Better; Treat Me Bad, I'll Treat You WorsePresented in the form of fifty credos, this book gives Sonny Barger's perspective on how to live a life that embodies the most fundamental of American virtues: freedom.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.