dk-flag   Stort fødselsdagsudsalg   dk-flag
dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag   Vi fejrer fødselsdag med stort udsalg   dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag

Undervisningsmidler: medievidenskab

Her finder du spændende bøger om Undervisningsmidler: medievidenskab. Nedenfor er et flot udvalg af over 48 bøger om emnet. Det er også her du finder emner som Læremidler om film, nye medier, tv, digital kommunikation.
Vis mere
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Techplatformenes indflydelse på tidens fakta, følelser og fortællinger
    af Vincent F. Hendricks & Camilla Mehlsen
    157,95 - 198,95 kr.

    Internettet er en potentielt demokratisk sfære, hvor alle kan få taletid. Men de sociale platforme har stor indflydelse på det enkelte menneskes digitale adfærd, ligesom de kan ekskludere alt fra vaccinemodstandere til den amerikanske præsident.Med analyser af fænomener som selfies, fake news og nudes viser Vincent F. Hendricks og Camilla Mehlsen, hvordan de sociale platforme administrerer tidens fakta, følelser og fortællinger og i praksis kan styre, hvad vi opfatter som sandt og falskt, rigtigt og forkert, grimt og smukt – online såvel som offline.Det er ikke for sent at skabe et mere demokratisk internet. Hendricks og Mehlsen kalder med Sandhedsministeriet på en nytænkning af techgiganternes rolle i den digitale infrastruktur.Camilla Mehlsen, cand.mag., er digital medieekspert i Børns Vilkår og indehaver af MehlsenMedia. Medlem af TechDK Kommissionen. Har bl.a. udgivet Teknologiens testpiloter (2016), Hvordan bliver vi digitalt dannede? (med Vincent F. Hendricks, 2018) og Homo Futura (2020) samt undervisningsmaterialet LIKE (2019) og undersøgelsen Influencere – de nye unge mediehuse (2020).Vincent F. Hendricks er dr.phil., ph.d. og professor i formel filosofi og leder af Center for Information og Boblestudier (CIBS) ved Københavns Universitet. Medlem af TechDK Kommissionen. Har bl.a. udgivet Spræng boblen (2016), Fake news (med Mads Vestergaard, 2017), Hvordan bliver vi digitalt dannede? (med Camilla Mehlsen, 2018) og Vend Verden (2020).

  • af Malene Bjerre & Helge Kvam
    313,95 - 317,95 kr.

  • - Offentlig samtale i underholdningens tidsalder
    af Neil Postman
    259,95 - 270,95 kr.

    Hvad sker der, når medier og politik bliver former for underholdning?I takt med at vores verden begynder at ligne Orwells 1984 mere og mere, er Neil Postmans vigtige analyse af de moderne medier mere relevant end nogensinde.“Den mest ætsende, nøjagtige og svimlende profetiske bog om, hvordan medieudviklingen er ved at blæse vores hjerner ud og underminere betingelserne for ikke bare et sammenhængende selv, men også et sammenhængende samfund.” – Lea Korsgaard, fra det danske forord til bogenNeil Postmans banebrydende polemik om fjernsynets ødelæggende effekt på vores politik og offentlige diskurs blev oprindeligt udgivet i 1985 og er blevet hyldet som en bog fra det 21. århundrede udgivet i det 20. århundrede. Nu, hvor fjernsynet har fået følgeskab af mere sofistikerede elektroniske medier – fra internettet til mobiltelefoner – har den fået endnu større betydning. Vi morer os ihjel er et profetisk blik på, hvad der sker, når politik, journalistik, uddannelse og endda religion bliver underlagt underholdningens krav. Neil Postman (1931-2003) var professor i kommunikation på New York University og grundlægger af dets medieøkologiprogram. Han skrev mere end 20 bøger.“Det er usandsynligt, at Trump nogensinde har læst Amusing Ourselves to Death, men hans opstigning ville ikke have overrasket Postman.” – CNN

  • - En overlevelsesguide til mediebranchen
    af Jens Kjær Larsen
    171,95 kr.

    Mediebranchen befolkes af kendte mennesker, effektive projektledere og kreative gunslingers med mundlæderet i orden. Du skal stå tidligt op for at ride med på dens galoperende hest. Og hvis du sidder for stift, falder du af.I denne overlevelsesguide lærer du at begå dig i en kulturelt toneangivende branche, der sidder på meget af det nationalt definerende flæsk i Danmark. Bogen dissekerer mediebranchen og udstiller dens delelementer stykke for stykke. Den eksponerer indbyggede faldgruber og muteret DNA, og hudfletter de typer den befolkes af. Alt dette for at læseren kan blive klogere på the dos and dont´s og på hvordan man undgår at blive kværnet til pulver af den hæsblæsende branche.Med denne overlevelsesguide i hånden kan du slippe for års mistrivsel i mediebranchen, og forbedre dine chancer gevaldigt for at få et langt og harmonisk arbejdsliv som matros ombord på dens skib.Om forfatterenJens Kjær Larsen er tidligere popstjerne, studievært hos P3 og speaker på TV2. I dag arbejder han som Kreativ Producer for DR. Han bor i økolandsbyen Frikøbing i Hvalsø og har en deleko, som håndmalkes dagligt

  • af Ghulam Haider
    220,95 kr.

    Today, newspapers play a big role in our lives. It wouldn't be incorrect to argue that the newspaper paints the best picture of modern civilization. Newspapers provide a comprehensive record of all that we are leaving behind for future generations... daily occurrences, mishaps, adjustments, revolutions, advancements, and every facet of our existence worldwide. The author of this book has made an effort to clearly explain how the concept of the newspaper came to be, when and where it did so, how it evolved over time, and what the modern newspaper aims to achieve.

  • af Andrew Karpan
    597,95 kr.

  • af Marc Zimmer
    397,95 kr.

    "Covering how science is done, why some people want to trick others, and why false information can be dangerous, this book empowers readers to know which sources to trust and which to dismiss as deceit"--

  • af Pam Pollack
    67,95 kr.

    As a child his passions were comics and cars, but George Lucas grew up to be one of the most successful filmmakers of all time. He is a producer, screenwriter, director and entrepreneur whose company Lucasfilms pioneered the movie effects that changed the world of animation. He founded Industrial Light and Magic, which transformed special sound and visual effects throughout the Hollywood film industry. He is best known, of course, as the creator of the Star Wars movie, television, gaming, toy and merchandise empire, as well as the archeologist-adventure series Indiana Jones. Discover the man behind the magic in Who Is George Lucas?

  • af Mari C Schuh
    257,95 kr.

    What do the words and pictures on your shirt or shoes mean? Why did someone put those things on your clothes? Readers will learn to identify and evaluate the advertisements they see on clothing. Accessible text and explanatory photos help students understand the role of advertising in their lives.

  • af Mari C Schuh
    257,95 kr.

    Magazines have stories, pictures, and ads. Companies put ads in magazines to sell products. What do magazine ads look like? And what is their purpose? Readers will learn to identify and evaluate the advertisements they see in magazines. Accessible text and explanatory photos help students understand the role of advertising in their lives.

  • af Stephanie Spinner
    82,95 kr.

    While other kids played sports, Steven Spielberg was writing scripts and figuring out camera angles. He went from entertaining his Boy Scout troop with home movies to amazing audiences around the world with epic blockbusters. He has directed four of the most successful films of all time and has won two Academy Awards for Best Director. From Jaws to Lincoln, young readers and aspiring filmmakers will be fascinated by the life of this famous director.

  • af Uffe Lyngdal Sørensen
    412,95 kr.

    Denne håndbog er en elevens guide til digitale værktøjer og præsentationsformer, når der skal arbejdes kreativt med at kommunikere og fremstille multimodale tekster – det være sig skrevne tekster, lydfiler, billeder, grafikker, film – eller en kombination af disse. Den giver overblik og konkrete anvisninger på, hvordan man griber arbejdet an. Igennem hele bogen linker QR-koder og kortlinks til målrettede trin-for-trin videovejledninger udarbejdet af forfatteren. Der er vejledninger til mere end 20 digitale værktøjer, fx Padlet, Photopea, Soundation og Wevideo.Bogen tilgodeser kravet om, at eleven skal lære at forholde sig reflekteret og kritisk til det, der ligger på nettet - og den giver et bud på brugen af kunstig intelligens. Den vejleder både i, hvordan man skriver en god prompt, men også i hvad man skal være opmærksom på, når man bruger en kunstig intelligens i sit kreative arbejde - fx til at generere tekster og billeder.Den er målrettet danskundervisning i grundskolens overbygning, men egner sig lige så godt til elever på ungdomsuddannelser - og alle andre, der har brug for inspiration eller vejledning i brug af de mest udbredte digitale værktøjer. Videovejledningerne er tilgængelige for alle.

  • af Sara Furlong
    317,95 kr.

    Every day, you likely will encounter a TON of advertisements. Some obvious ones (like billboards), and some less obvious ones (like the tee your favorite character wears!). Ads entice us to want to be part of the media we love most, and that's not a bad thing! But...we can't be a part of everything, right? Open this book to learn about ads, good questions to ask, and powerful decisions you can make about the products and companies you support.¿¿Core themes in this book:Choice, Expression, Power, WantsMeet A Kids Co., a new kind of media company with a collection of beautifully designed books that kickstart challenging, empowering, and important conversations for kids and their grownups.

  • af Patricia Buedo Martinez
    120,95 - 142,95 kr.

  • af Palle Schantz Lauridsen & Erik Svendsen
    416,95 kr.

    Verden i dag er en verden af medier.Overalt støder vi på medier, og vi bruger dem i stigende grad aktivt. Vi nøjes ikke med at læse avis, høre radio, se fjernsyn eller gå i biografen. Vi er også aktive med medierne. Vi blogger, facetimer, liker, opdaterer, uploader, swiper og skriver fanfiktion. De ‘gamle’ medier er der i høj grad endnu, men de indgår i dag i en ny medieverden, i et nyt mediemiljø, der præges af digitale medier, og som konstant er under forandring.MEDIEANALYSE præsenterer et bredt udvalg af aktuelle medier: pressen, fotografiet, filmen, dokumentaren, reklamen, radio, tv, digitale tekster og kontekster, bloggen og computerspillet. Vinklen er analytisk, historisk og aktuel: Kapitlerne sætter det enkelte medie ind i en historisk sammenhæng, samtidig med at de præsenterer aktuelle udviklinger og tilbyder begreber, metoder og teorier, der kan bruges i analysen af mediet.MEDIEANALYSE er redigeret af medieforskerne Palle Schantz Lauridsen og Erik Svendsen. De har – ligesom bogens øvrige forfattere – stor erfaring i at undervise i medieemner på universitetsniveau. I København, Odense, Roskilde, Aalborg og Aarhus.

  • af Rebecca Siegel
    217,95 kr.

    "Loch Ness Uncovered is an extensively researched, myth-busting account of the world's most famous monster hoax-the Loch Ness Monster-and a cautionary tale on the dangers of misinformation"--

  • af Bobbie Eisenstock
    392,95 - 1.332,95 kr.

  • af Ulrika Olausson
    392,95 - 1.332,95 kr.

  • af Sabrina Bouarour
    551,95 kr.

    « Outre les rapprochements novateurs entre les films de Minnelli et Demy, ce livre démontre admirablement qüil est non seulement possible mais important de fonder les approches esthétiques traditionnelles sur une analyse rigoureuse ancrée dans les gender studies. »(Phil Powrie, professeur émérite d¿études cinématographiques, University of Surrey, Royaume Uni)Au-delà de leurs univers oniriques souvent qualifiés d¿enchantés, les films musicaux et les mélodrames de Vincente Minnelli et de Jacques Demy témoignent des mutations socio-culturelles d¿après-guerre.Ces productions du cinéaste de la Nouvelle Vague et du grand représentant de l¿âge d¿or hollywoodien sont emblématiques d¿un style camp apprécié à la fois des publics populaires, des tenant·e·s du cinéma d¿auteur·trice et des sous-cultures queer.A partir d¿une analyse des masculinités articulée aux dimensions de sexualité, de classe et de race, le livre examine les représentations de genre entre la France et les États-Unis, à l¿heure où la Guerre froide, la société de consommation, la décolonisation, mais aussi les mouvements féministes globalisés transforment profondément les identités individuelles et collectives.L¿autrice explore comment les films de ces deux cinéastes, reconnus internationalement mais jamais rapprochés, façonnent des modèles de masculinités alternatives fondées sur des valeurs empathiques et inclusives.

  • af Jd Duchess Harris
    397,95 kr.

    These days it's become easier than ever to customize social media feeds to include only information you think is relevant to your interests. But is that necessarily a positive development? Your Personalized Internet uncovers the problematic aspects of online customization, including the dangers of echo chambers and filter bubbles and the loss of privacy that can result from companies sharing your personal information.

  • af Jd Duchess Harris
    397,95 kr.

    Media outlets rely on advertising for financial support, but in many cases it's becoming more difficult to determine where the news ends and advertising begins. Advertising Overload takes a closer look at the encroachment of sponsored content and paid advertisements in areas where consumers might not expect to see them, as well as the ways that companies use collected data to push targeted advertising at consumers. Easy-to-read text, vivid images, and helpful back matter give readers a clear look at this subject. Features include a table of contents, infographics, a glossary, additional resources, and an index. Aligned to Common Core Standards and correlated to state standards. Core Library is an imprint of Abdo Publishing, a division of ABDO.

  • af Sebastian Arend
    463,95 kr.

    Fragilität als mehrdeutige und ambivalente Konstitution kennzeichnet Figuren, Motive und Schreibweisen in Literatur und Film. Der Fokus auf fragile Phänomene lenkt den Blick auf das Gefährdete, verlangt Aufmerksamkeit für das Schützenswerte sowie das Aushalten von Brüchigkeit. Fragile Zustände können sowohl Unsicherheit hervorrufen als auch produktive Energie freisetzen. Die verbreitete Wahrnehmung unserer Gegenwart als instabil unterstreicht die Aktualität des Begriffs, der bisher in der geisteswissenschaftlichen Forschung keine etablierte Kategorie darstellt.Der Sammelband nähert sich deshalb dem Begriff an, indem in verschiedenen literatur- und filmwissenschaftlichen Fallstudien facettenreiche Perspektiven auf Fragilität entwickelt und in ihrem jeweiligen Kontext diskutiert werden.

  • af Sophie Jürgens-Tatje
    750,95 kr.

    Die vorliegende Vergleichsstudie untersucht Körperinszenierungen im Film anhand eines repräsentativen Korpus. Das Augenmerk liegt insbesondere auf Performativität, Intermedialität und Genderdarstellung im europäischen Avantgardefilm sowie im expressionistischen Kunstfilm und im US-amerikanischen Spielfilm der 1920er Jahre. Ein diachroner Vergleich mit US-amerikanischen und schwedischen Experimentalfilmen der 1940er und -50er Jahre sucht Antworten auf die Frage, ob der Experimentalfilm neue, zusätzliche Inszenierungen des Körpers entwickelt. Über die bisherige Forschung hinausgehend werden ¿ auf Basis eines theoretisch fundierten, auf ausgewählte Körperkonzepte rekurrierenden Analyserahmens ¿ grundlegende Entwicklungsdynamiken und kulturübergreifende Querbezüge herausgearbeitet.

  • af 5d Media
    147,95 kr.

  • af Kaitlin Scirri
    362,95 kr.

  • af Anita Sanchez
    195,95 kr.

  • af Sarah Eason & Louise A. Spilsbury
    112,95 kr.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.