Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Bag klasseværelsets tomme stol gemmer der sig ofte et barn i mistrivsel, som med sit fravær og adfærd fortæller os, at der er noget, der ikke er som det skal være. Når børn og unge efterlader en tom stol i klasselokalet, er der altid gode grunde til det – også når begrundelserne umiddelbart kan være svære at få øje på. Børns og unges længerevarende skolefravær kan imidlertid have store konsekvenser for både det fraværende barn, klassen og de voksne omkring barnet; fraværet kan hos alle parter skabe afmagt, desperation og tvivl.Denne bog tager afsæt i forfatternes mangeårige praksiserfaringer med længerevarende skolefravær og skolefraværsadfærd og giver praksisnære og konkrete bud på, hvordan man kan:forstå skolefravær som kommunikation til omgivelserneinddrage børnenes perspektiverskræddersy indsatser på tværs af barnets livsamarbejde om skolefravær og modvirke afmagt.Bogen henvender sig til alle, der ønsker viden om, hvorfor børn og unges fravær og tilbagetrækning kan være den bedst mulige løsning i den givne situation, og ikke mindst til alle, der søger ideer om, hvad man kan stille op, når skolefravær bliver en del af hverdagen.Uanset om du er lærer, pædagog, psykolog, socialrådgiver, familiebehandler eller forælder til et barn med fraværsadfærd, vil du kunne finde inspiration i bogen.Skolefravær rummer desuden to kapitler af Børns Vilkår.Camilla Printz og Mai Juul Andersen er er autoriserede psykologer og har siden 2018 været en del af udviklingen og ledelsen af Hvidovre Kommunes skolefraværsindsats U-start, som i 2021 vandt Det Kriminalpræventive Råds pris for arbejdet med bekymrende skolefravær.
For nogle børn og unge bliver det for svært at gå i skole. De har skolevægring. Det betyder, at børnene vægrer sig mod skolen. De forsvarer sig og gør modstand mod noget ubehageligt. Altså mod noget, som barnet oplever som ubehageligt. Måske synes de voksne ikke, at det er slemt. Men man må nødvendigvis tage udgangspunkt i barnets virkelighed. Barnets virkelighed styrer barnets adfærd. Skolevægring kan beskrives som undgåelsesadfærd. Barnet undgår skolen, fordi det giver en øjeblikkelig lettelse. Men på lidt længere sigt er det skidt at møde svære situationer med undgåelsesadfærd. Det kommer til at gå ud over skolegang og uddannelse. Bogen handler om børn og unge i alderen 6-16 år. Man regner med, at omkring 5 % af alle børn rammes af skolevægring, så alle lærere og pædagoger har erfaring med børn, der ikke vil i skole. Det er et sammensat problem, der stiller krav til et tæt samarbejde mellem hjem og skole. JEG VIL IKKE I SKOLE henvender sig til forældre, lærere og pædagoger, der er tæt på barnet. Formålet er at give de voksne redskaber og strategier til at få barnet i skole igen. ANNE VIBEKE FLEISCHER er cand.pæd.psyk. og cand.comm., autoriseret psykolog og specialist i neuropsykologi og pædagogisk psykologi. Hun har gennem mange år arbejdet med børn og unge, der har diagnoser og udviklingsforstyrrelser, og med børn og unge uden diagnoser, men med en adfærd, der gør tilværelsen besværlig for dem selv og deres omgivelser. Hun er også forfatter til adskillige bøger,bl.a. Eksekutive funktioner hos børn og unge, Indsigt og adfærd i børnehøjde, Set med børns øjne, Ung med autisme og mere end ti bøger i serien Psykologi for børn.
Hvad gør du som forælder, når dit barn ikke trives i skolen? Hvem henvender du dig til? Hvad er dit ansvar, og hvad er skolens?Nogle børn trives ikke i skolen. Helt normale og søde børn, som af den ene eller anden grund kommer i klemme i skolen. I ekstreme tilfælde udvikler det sig til skolevægring, men heldigvis kan man som forældre ændre på det, så barnet genfinder lysten til at gå i skole. Når skolen er svær giver råd og vejledning til, hvordan I gør.Lærer og konsulent Maria Baldus viser jer de muligheder, I har som forældre, så I og jeres barn igen kan finde mening med skolen. Bogen er fuld af eksempler fra dagligdagen, udtalelser fra forældre og lærere samt konkrete tips og værktøjer. Det kan ikke gøres på en nat, men med vilje og ihærdighed kan I samme genfinde glæden ved at gå i skole.Bogens fokus er på børn i indskolingen og på mellemtrinnet, der kæmper med fagene dansk og matematik eller det sociale samspil med klassekammeraterne. Bogens øvelser og anvisninger kan tilpasses og bruges inden for alle fag på de to niveauer.Maria Baldus er lærer og mor til fire. Hun driver firmaet God i Skolen, hvor hun rådgiver og hjælper familier, hvor børnene har det svært med enten det faglige eller sociale i skolen.
Ny udgave.Radio Silence er en eftertænksom, sjov og rørende roman om at turde sige fra og være tro mod sig selv - skrevet af en ung forfatter, som henvender sig realistisk og troværdigt til sine jævnaldrende læsere.Frances Janvier bruger nærmest al sin tid på at studere. Alle kender Aled Last som den stille fyr, der altid får 12.Nu tror du sikkert, at det her er historien om, hvordan de forelsker sig. Du ved, fordi han er en dreng, og hun er en pige.Men det gør de altså ikke. De laver en podcast.En podcast, der går viralt og ændrer alt …
To nye historier om bedsteveninderne Hanna & Emma. Varme fortællinger om hverdagsdramatik i øjenhøjde med pigerne.I Fang tyven! bliver Hanna og Emmas detektivevner sat på prøve. For der er en tyv på spil i klassen. Men hvem kan dog finde på at stjæle?I På skitur skal Hanna, Emma og Jill på skitur med Hannas mor og Jills far, der er kærester. Amalie fra klassen skal også med, men Hanna bliver i tvivl om, om hun i virkeligheden ikke bare gerne vil have Emma helt for sig selv?Hanna & Emma. Fang tyven! / På skitur er femte bind i serien om Hanna & Emma, to bedsteveninder, der altid er der for hinanden. Hver bog i serien fortæller to korte historier om pigerne og de ting, der fylder i deres hverdag: Skole, venner, familie.Letlæst fra ca. 7 år.Pressen skriver:»Historierne er godt fortalt og velfungerende med fine spændingskurver.«– Lektør, uge 45 2015
Say NO to demanding friends. NO to parties you don't want to go to. NO to being tied to your phone. NO to unwanted hugs. This is an empowering, essential and playful guide to setting boundaries.Growing up is a minefield. You have to navigate new friendships, new teachers, your body changes, people are kissing, there never seems to be enough hours in the day ... and why is everyone suddenly posting their breakfast on social media?!Author and life coach Michelle Elman is here to show you how to say no and take control. 'No' makes you strong. 'No' makes you confident. 'No' makes you realise your worth and what you deserve.From setting boundaries with friendships, phones, family, your body and much more, and with funny and informative illustrations, this important, playful and empowering book is a one-stop guide to creating the rules to your own life, and knowing when it's okay to say NO!Suitable for readers aged 10+
Michael og Bogstavbjerget handler om, at have det svært med bogstaver og ord (ordblind). Om at føle sig anderledes end de andre og ikke tro på sig selv og fremtiden. Heldigvis kan der laves om på det!På Michaels rejse op af Bogstavbjerget lærer han meget om sig selv og sine udfordringer. Så meget at fremtiden skal stå på flere eventyr, også selvom det bliver hårdt.Bogen er skrevet af Jesper Sehested, der selv har oplevet kampen med bogstaverne, på egen krop (Ordblind). I afsluttende diktat i 9. klasse, fik han 71 fejl ud af 92. I dag står han bag hjemmesiden Etlivsomordblind.dk, har holdt foredrag for over 8.500, om livet som ordblind, og har studeret i Danmark, USA og Kina - Bogstaverne skal ikke stoppe dig fra at nå dine drømme!“Jeg satte mig ned og læste bogen højt for mine to børn på 8 og 11, hvoraf den ældste er ordblind, og den yngste har meget svært ved at knække læsekoden. Der gik ikke længe, før jeg opdagede, at Michael og Bogstavbjerget åbnede op for en dialog, jeg aldrig havde haft med dem før. Hvert afsnit i bogen bliver afsluttet med et spørgsmål, de skulle besvare. Spørgsmål såsom; ’Hvorfor tror du, at Michael ikke vil have andre til at se, hvad han har skrevet?’ Jeg blev simpelthen så rørt over alle de tanker mine børn havde haft i skolen, og alle de følelser de havde haft om ikke at være gode nok.Det er ikke en bog, der kun kan læses højt for børn med læsevanskeligheder. Det er lige så relevant for deres venner at forstå, hvad det er, der kan være så svært. Bogen har også fokus på alt det andet, børnene er gode til, og at det ikke kun skal være de svære ting, der fylder. At de ikke må give op, og at de kan alt, det de vil, så længe de tror på det. Michael og Bogstavbjerget vil være perfekt at have på enhver skole.”- Karen Rosenfeldt“Bogstavbjerget er en sjov og inspirerende fortælling, der kan hjælpe forældre og børn til en dialog om alt det der er svært, når man er ordblind.”- Anette“Den var en fornøjelse at læse, også som voksen. Så kan helt sikkert anbefale den til alle – men selvfølgelig især til de mindre børn der lige er kommet i gang med at læse.”-Bogrummetwp.dk“Bogen er usentimental, empatisk og fuld af respekt for livets udfordringer … også ordblindes. For selvom bogen er målrettet ordblinde, er et af bogens budskaber: Vi er forskellige og har alle udfordringer, der skal tages op. Når vi respekterer og erkender denne forskellighed, kan vi hjælpe hinanden. Ordblindhed er en udfordring som alle andre, og alle har udfordringer at kæmpe med.”-Steen Dorumlu – Lærer
Der er de seneste år kommet meget fokus på ordblindhed i relation til smartphones, it-hjælpemidler og ordblindetests. Det er godt, men hvis arbejdet med at hjælpe ordblinde til en hverdag uden store frustrationer og nederlag skal bære frugt, så er der også brug for et andet fokus.Som ikke-ordblind kan udfordringerne hos ordblinde være svære at forstå. For at skabe denne forståelse må vi se på, hvordan det føles at være ordblind.Bogen er derfor skrevet for at give et indblik i ordblindes hverdag i folkeskolen, og de følelser og situationer, som ordblinde oplever.“Det kan være svært som underviser at sætte sig ind i, hvad det vil sige at være ordblind. Bogen er oplagt til at skabe refleksion over praksis. Hvordan tilrettelægges undervisningen, så de ordblinde elever inkluderes, og hvordan arbejdes der med elevernes og klassens mindset?” - Sisse BollLæringsvejleder og tovholder i Ordblindepatruljen - Smidstrup-Skærup SkoleForfatter Jesper Sehested, er ordblind, og prøvet at føle sig fortabt i folkeskolen, men også fundet sin vej tilbage. I dag har jeg holdt foredrag for over 6.000 elever, forældre og lærer, om min vej som ordblind.En vej fra 71 fejl i diktat i 9. klasse til i dag at have en lang videregående uddannelse og skrevet bøgerne ‘Michael og Bogstavbjerget’ og ‘Et liv som ordblind i folkeskolen’ samt hjemmesiden Etlivsomordblind.dk. Til mine foredrag fortæller jeg åben og ærligt om de op- og nedture, og de strategier, der har gjort, at jeg har en uddannelse i dag.
Siri er ikke som de andre piger på 9. klasses årgangen. Hun går rundt for sig selv og er nærmest usynlig, ser ting og sager i folks blikke og ønsker, at hun var en hund.Da hun en dag finder en parfumeprøve i sin mors taske og dupper sig med den, føler hun sig som en fremmed, en, der vil gøre alting anderledes, en, der tager med til drengenes fodboldkamp og beslutter sig for at vente på dem ved skoven bagefter.SPØRG SIRI er en roman, om hvor langt man vil gå for at føle sig set. Samtidig er den en påmindelse om, at der altid er flere sider af en sag. Og at man er nødt til at kende dem alle for at få det fuldstændige billede.
GirlTalk kan i år fejre 20-års jubilæum, og det hylder vi i en bog, hvor spørgsmål besvares nærværende, svære emner forklares og normaliseres, og teenagepigen får gode råd til at komme igennem en tid, hvor krop og sind kan føles fremmed.Det kan være svært for unge piger at ramme teenageårene. Meget forandrer sig mentalt og kropsligt, og der er pludselig en hel masse at tage stilling til for allerførste gang. Nogle gange kan det føles, som om man er den eneste i verden, der har det svært: Gør jeg det godt nok? Kan de andre lide mig? Opdager alle andre overhovedet, hvem jeg er?Psykolog og forfatter Anna Bjerre og GirlTalk har i 20 år arbejdet for at fortælle piger og unge kvinder, at de altid er gode nok, og for at hjælpe dem, når livet er svært. Det gør de gennem digital rådgivning, fællesskaber, foredrag, workshops, sociale medier og en podcast.Den viden har de nu samlet i bogen Pigetanker – Om at være ung, og i den kan du blive klogere på nogle af de emner, der har betydning for dit ungdomsliv, og som kan være svære at tale om: ensomhed, familie, venner, forventninger, selvværd, kærlighed og krop.Her er ingen løftede pegefingre, men gode råd, baggrundsviden, der bygger på tusindvis af samtaler med piger og unge kvinder, og masser af forståelse for livet som 12-17-årig.Pigetanker gør det, der for mange unge kan virke pinligt eller forkert, helt normalt.
The story of a first-generation-Canadian girl growing up in the shadows of the Second World War and navigating two cultures while struggling to find herself.
Sang er en kilde til glæde og leg for mange børn. Og med ganske få pædagogiske greb kan sang også blive til gavn for børns kropslige, sproglige og sociale udvikling. I håndbogen "Sangglad - leg med sang i dagtilbud" får du en række metoder til at lave legende og kreative sangaktiviteter med 2-6-årige børn. Du får blandt andet konkrete forslag til:- hvordan du arbejder varieret med sang og stemme – og derved får alle børn med- hvordan du gør sang til en del af den pædagogiske hverdag – både i en sangsamling og i dagens rutiner- hvordan sang bliver en del af arbejdet med den styrkede pædagogiske læreplanBogen udspringer af projektet ”Sangglad”, men den kan bruges af alle, der gerne vil synge mere med børn og bruge sang som en del af den pædagogiske værktøjskasse.
"The chaotic, confusing, funny, and inspiring story of ten-year-old Queenie and her mission to fit in and make friends at her new school while figuring out how to manage her ADHD. When ten-year-old Queenie and her family move from small-town Ontario to a glitzy suburb of Vancouver, she is desperate to fit in and make a best friend for the first time in her life. With her creativity and bubbly personality, Queenie arrives at Western Canada Preparatory School ready to win over her classmates and conquer the world. But even before the first bell rings, she finds herself in trouble. From always being late to talking out of turn to never being able to focus, Queenie stands out like a sore thumb, especially among the cool girls she wants to impress. Hardest of all, she has a secret. She's been diagnosed with ADHD, and she hates how different it makes her feel. After she struggling to navigate her new world, dreaming up ill-advised schemes to make the other kids like her, she must face her greatest fear of all: making a speech in front of the whole school that will show everyone her true self"--
”Dagen er klar. ’Kom nu,’ siger Dagen og bakser med lyset, rumsterer i værelset, buldrer fra hjørnet. ’Op og slå på tromme,’ råber Dagen, men Po orker ikke at tromme, orker ikke vinduets lys, magter ikke lyde, ikke stemmer, magter ikke endnu en dag som Dagen i går, som Dagen før den.”"Smil til Dagen, og Dagen smiler til dig," siger Far. "Dagen bliver, hvad du gør den til," siger Mor. "Du må blive venner med Dagen," siger Mormor. Det er nemt for dem at sige, de ved ikke, hvor tung Dagen er for Po. Alligevel viser det sig, at Po kan blive venner med Dagen.Norske Gro Dahle er kendt for sin nænsomme behandling af svære følelser hos børn i bl.a. bøgerne Silkesød, Vrede mand, Akvarium, Sesam Sesam og Grævlingedage. De to sidstnævnte samt Dagen er illustreret af hendes datter, Kaia Dahle Nyhus, der foruden at være illustrator også selv er forfatter til en række bøger, bl.a. Hvor blev mor af, Verden sagde ja og senest Hvorfor det?
”Glade stemmer i skolen – sang, bevægelse og læring” er en håndbog til dig, der underviser i musik i grundskolen.Bogen præsenterer en række faglige metoder til undervisning i sang og bevægelse, som kan bruges uafhængigt af repertoire. Hvert kapitel byder på konkrete øvelser, metoder og redskaber til arbejdet med: Stemmen, Nyt og kendt repertoire, Puls og rytme, Flerstemmighed, Musikalsk skaben og Den gode musiktime.Bogen er udviklet i forlængelse af det praksisnære kursusforløb ”Sang, bevægelse og læring” (SBL) for lærere og pædagoger, men kan bruges af alle, der ønsker inspiration og faglige perspektiver på musikundervisningen i grundskolen.På sbl.sangenshus.dk finder du sange, øvelser og metodevideoer til bogen og endnu flere ideer til din undervisning.
This student workbook is designed to be used as a companion to the Boys 2 MENtors™ curriculum manual, which contains the lessons from which the worksheets are drawn and the information necessary to use the worksheets effectively. Boys 2 MENtors™ is a leadership program for middle and high school boys. This curriculum manual comprises 50 interactive sessions that address social emotional learning, leadership, and Common Core standards and that provide opportunities to link to the school day curriculum. Based on research on male adolescent development as well as direct classroom experience and application, the program has been designed to be facilitated over the course of a school year, engaging young men mentally and providing a distinctly physical component, sometimes light, sometimes rigorous. This Student Workbook offers an opportunity for students to take ownership of their participation and build a body of responses to and reflections on themes relevant to their lives. The title, Boys 2 MENtors™, refers to the development of young men into positive male role models—future mentors for other young men—and to the role of facilitators as exemplars and guides for boys participating in the program.
The HERstory Student Writing Companion is not a stand-alone publication. It is the student companion to our HERstory Curriculum Suite, and must be used in conjunction with that Curriculum Suite. This Writing Companion provides the handouts and worksheets, and writing prompts associated with the three components and seven writing themes of HERstory. The pages offer an assortment of activities and opportunities for young women to write about themselves and the world in diverse formats. Together with the Curriculum Suite they provide a program that is scaffolded through Team Building, Writing Workshop, and Creative Output, fostering positive self-identity and literacy skills, and providing a platform for participating girls to express themselves in their own words through a culminating theater or literary journal project.
HERstory is a leadership program for middle and high school girls. This preventive intervention program is composed of 50-60 interactive sessions that address social emotional learning, leadership, and Common Core standards and that provide opportunities to link to the school day curriculum. Designed to be facilitated over the course of a school year, the curricular framework is scaffolded by three components: ¿ COMMUNITY BUILDING-Team-building establishes trust within the group. ¿ WRITING WORKSHOP-Enhances literacy skills and fosters individual identity through writing on seven core themes: Identity, Those We Are Closest To, Body Image, Love & Relationships, Dreams, Heritage or Tradition, Legacy. ¿ CREATIVE OUTPUT-A culminating ethnographic theater or artistic literary journal project provides a platform for self-expression within the wider community. Participants report improvements in key areas targeted by HERstory, including peer connectedness, academic achievement, and a range of protective factors such as future orientation and goal setting.
Boys 2 MENtors is a leadership program for middle and high school boys. This curriculum manual comprises 50 interactive sessions that address social-emotional learning, leadership, and Common Core standards and that provide opportunities to link to the school day curriculum. Based on research on male adolescent development as well as direct classroom experience and application, the program has been designed to be facilitated over the course of a school year, engaging young men mentally and providing a distinctly physical component, sometimes light, sometimes rigorous. The curricular framework is scaffolded through six components: • LEAD UP—Introduction to leadership themes and expectations, creating a socially and emotionally safe and positive peer group. • WHAT’S UP?—Examining the diverse characteristics of identity among young men. • STEP UP—Developing a sense of collaboration among the group and honing interpersonal relationship skills. • OWN UP—Developing a sense of pride and accountability regarding life choices. • MAN UP—Determining the characteristics of a positive male role model. • RISE UP—Creating a vision and actionable plans for the future. Boys 2 MENtors has been field-tested in urban sites and has received accolades from participants and schools, reporting improvements in key areas that include peer connectedness, independent thinking skills, understanding the relationship between effort and excellence, and a range of protective factors such as future orientation and goal setting. The companion Boys 2 MENtors Student Workbook offers an opportunity for students to take ownership of their participation and build a body of responses to and reflections on themes relevant to their lives. The title, Boys 2 MENtors, refers to the development of young men into positive male role models—future mentors for other young men—and to the role of facilitators as exemplars and guides for boys participating in the program.
The fast-paced, zany third book in the A Dinosaur Ate My Sister series by Pooja Puri, illustrated throughout by Allen Fatimaharan.
Bang! Whack! Whirrr!It's time for a birdhouse building contest! Opal's friends all have endless ideas on how to make their constructions stand out. There are bells, pom-poms, basketballs, and many more materials to use--and yet Opal still feels stuck. Maybe a simple, sturdy piece wood...a few nails and screws will be just right. But when the judges don't pick Opal's birdhouse, she may still discover that her humble home is just right for someone else. In this charming picture book tale, creators Emily Matheis and Albert Arrayásor showcase how the rewards of our efforts can come from the most unexpected of places.
"Once upon a time, there were three hopeful fairy-tale characters: Wolfred, Zinderella, and the Non-Evil Queen. Already rejected from classic fairy-tales, a happily-ever-after for these three seems a world away. So the trio is headed to the School of Failure. Once there, they discover that with patience and persistence, mistakes can also lead to the perfect storybook ending"--Publisher description.
“I Nikolajs hoved fløj alt rundt i et stort kaos, der var ved at eksplodere… Slimmonsteret elskede det. I det ene sekund hang det i luften lige foran Nikolajs hoved, i det næste splattede det ud på siden, som han skulle til at læse op…” Historien om Nikolaj er en højtlæsningsbog målrettet dit barn i 1. til 3. klasse. Dit barn kan bruge fortællingen til at tale om at have svært ved at lære at læse og stave eller i det hele taget have svært ved noget i skolen. Med spørgsmålene undervejs i historien får dit barn mulighed for at sætte ord på tanker og følelser, når bogstaverne driller.“Min søn kunne genkende sig selv flere gange i historien. Han troede, det var ham, der blev skrevet om.” - Helle J., forælder til søn i 2. klasse.“Bogen fortalte mine børn, at man ikke er forkert og man er ikke alene. Der er altid en eller anden ting man er god til, som man kan lære andre, der er mindre gode til det.” - Pia C., forælder til søn i 3. klasse og datter i 4. klasse“Min søn forstod, at ‘uhensigtsmæssig’ adfærd blandt børn ikke er selvvalgt, men den kommer fordi situationer bliver uoverskuelige og spidser til, når ‘bogstavemonstret’ viser sig fra sin værste side!” - Yoanna S., forælder til dreng i 3. klasse
”Illustrationerne fejer alle indvendinger af banen” ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ Politiken”En bog der kan være afsæt for en samtale om og med de særlige og stille børn” Nordjyske”Stærk og vigtig billedbog, der vil være god i indskolingen, men også relevant højere oppe i skolesystemet, hvis man har lyst til at arbejde med det psykologiske og billedmæssige” Folkeskolen.dkGrævlingedage er en bog om skolevægring og om hvad der kan ske, når man begynder at grave sig ned. Pelle er ikke en grævling, da han begynder i skole. Han har glædet sig! Men han bliver med tiden gradvis til en grævling, der mest har brug for at blive hjemme i hulen. Ingen forstår grævlinger. Indtil det viser sig, at far også engang var grævling.Norske Gro Dahle er kendt for sin nænsomme behandling af svære følelser hos børn i bl.a. bøgerne Silkesød, Vrede mand, Blæksprutten og Sesam Sesam. Grævlingedage er illustreret af hendes datter, Kaia Dahle Nyhus, der foruden at være illustrator også selv er forfatter til en række bøger, bl.a. Hvor blev mor af.
I Konsekvenspædagogisk vejledning giver forfatterne et bud på, hvordan konsekvenspædagogik kan kvalificere almindeligt kendte vejledningssituationer, hvad enten vejledningen er individuel, kollektiv, faglig eller spontan.Konsekvenspædagogik er en praksisbaseret pædagogik med rødder i eksistensfilosofien. Udgangspunktet er at opbygge sociale handlingskompetencer hos deltageren, så han eller hun bliver bedre rustet til at overskue og tage ansvar forkonsekvenserne af sine handlinger.Bogen er blevet til som et strategisk samarbejde mellem fem helt forskellige uddannelses- og vejledningsinstitutioner fra Sverige, Norge og Danmark. Med det brede blik på vejledning i praksis, vil bogen være relevant at læse for bådeundervisere, vejledere og mentorer, der ønsker at vejlede andre til at begå sig socialt.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.