Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

DSA-vejledning - dansk som andetsprog og den interkulturelle skole i praksis - Bog

  • Produktet er ikke tilgængeligt og kan desværre ikke skaffes eller leveres.

Bag om DSA-vejledning - dansk som andetsprog og den interkulturelle skole i praksis

DSA-vejledning – dansk som andetsprog og den interkulturelle skole i praksis tager udgangspunkt i de vejledningsbehov, lærerne har – og dermed også i de temaer, som den enkelte vejleder i dansk som andetsprog kan blive stillet over for at skulle vejlede om. Det er ambitionen at give den faglige vejleder inspiration og redskaber til – med faglig viden og overblik – at vejlede med fokus på elevernes undervisningsmæssige situation og behov. Samtidig tilbyder bogen vejlederen konkrete redskaber til at imødekomme de dilemmaer, som kollegerne kan opleve som barrierer i forhold til de tosprogede elevers skolegang. For at kunne vejlede nogen, også sine kolleger, er man nødt til at kunne lytte til og tage udgangspunkt i de problemstillinger, som opleves som relevante nu og her. Hver for sig og samlet giver artiklerne inspiration til, hvordan bogens temaer kan introduceres for og drøftes med kollegerne.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788772815480
  • Indbinding:
  • Paperback
  • Sideantal:
  • 141
  • Udgivet:
  • 29. Januar 2012
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 170x240x9 mm.
  • Vægt:
  • 342 g.

Beskrivelse af DSA-vejledning - dansk som andetsprog og den interkulturelle skole i praksis

DSA-vejledning – dansk som andetsprog og den interkulturelle skole i praksis tager udgangspunkt i de vejledningsbehov, lærerne har – og dermed også i de temaer, som den enkelte vejleder i dansk som andetsprog kan blive stillet over for at skulle vejlede om.

Det er ambitionen at give den faglige vejleder inspiration og redskaber til – med faglig viden og overblik – at vejlede med fokus på elevernes undervisningsmæssige situation og behov. Samtidig
tilbyder bogen vejlederen konkrete redskaber til at imødekomme de dilemmaer, som kollegerne kan opleve som barrierer i forhold til de tosprogede elevers skolegang. For at kunne vejlede nogen, også sine kolleger, er man nødt til at kunne lytte til og tage udgangspunkt i de problemstillinger, som opleves som relevante nu og her. Hver for sig og samlet giver artiklerne inspiration til, hvordan bogens temaer kan introduceres for og drøftes med kollegerne.

Brugerbedømmelser af DSA-vejledning - dansk som andetsprog og den interkulturelle skole i praksis



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.