dk-flag   Stort fødselsdagsudsalg   dk-flag
dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag   Vi fejrer fødselsdag med stort udsalg   dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag

Bøger af Bo Steffensen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Svend Erik Larsen, Johannes Fibiger, Anne Scott Sørensen, mfl.
    528,95 kr.

    Litteraturens tilgange er en grundbog til undervisning i litterær metode på videregående uddannelser, skrevet af en række erfarne forskere og undervisere. Bogen giver et panorerende blik over metodelandskabet og rummer en række eksemplariske læsninger. Metodekapitlerne er suppleret med vejledende litteraturlister og et leksikon over centrale begreber og personer samt en antologi med de anvendte teksteksempler. Siden bogen udkom første gang i 2001 er der sket meget. Nye tilgange er dukket op, ældre har fået en renæssance, og nogle er blevet mindre interessante. Derfor rummer den nyreviderede udgave en række nye kapitler, mens de tilbageblevne er blevet opdateret og tilføjet en didaktisk dimension, hvor metodens undervisningsmæssige konsekvenser diskuteres. I bogens afsluttende kapitel tegner Hans Hauge nye tendenser på det litterære landkort og sætter de eksisterende metoder ind i et internationalt perspektiv.

  • - teori og praksis
    af Bo Steffensen, Stig Broström, Hans Vejleskov, mfl.
    397,95 kr.

    Håndbog for sprogvejledere belyser forskellige aspekter ved sprogvejlederfunktionen i forhold til børns sprogtilegnelse og samarbejdet med barnet, forældre og netværkspersoner. Den består af tre dele og introducerer både forsknings- og praksisbaseret viden.Første del: Vejledning og pædagogisk planlægning i forhold til børns sprog omhandler emnerne sprogindsatser, didaktik og læring, kollegial vejledning, forældreinvolvering mv.Anden del: Børns sprogtilegnelse favner emner lige fra sprogteori gennem tiden, forudsætninger for sprog, til tilegnelse af det danske sprog og af dansk som andetsprog.Tredje del: Dokumentation og evaluering af børns sprog og pædagogisk praksis omfatter metoder til udvikling, vurdering og registrering af børns sprog.Forfatterne er udvalgte fagpersoner med solid teoretisk viden og/eller praksiserfaring inden for hvert deres område.

  • - Mellem oplevelse og analyse
    af Bo Steffensen, Hans Henrik Møller & Henrik Poulsen
    301,95 kr.

    Litteraturpædagogikken i folkeskolen står i dag i et vadested. Undervisningen vægter stadig de analytiske færdigheder som i årtier har stået centralt i faget, men samtidig gives større plads for elevernes umiddelbare og spontane oplevelse af teksten. Bogen henvender sig til undervisere og studerende på landets lærerseminarier samt til lærere i folkeskolen, men den kan læses og anvendes af alle med interesse for hvordan og med hvilket formål man underviser i litteratur.

  • af Svend Erik Larsen, Johannes Fibiger, Anne Scott Sørensen, mfl.
    283,95 kr.

    Litteraturens tilgange er en grundbog til undervisning i litterær metode på videregående uddannelser, skrevet af en række erfarne forskere og undervisere. Bogen giver et panorerende blik over metodelandskabet og rummer en række eksemplariske læsninger. Metodekapitlerne er suppleret med vejledende litteraturlister og et leksikon over centrale begreber og personer samt en antologi med de anvendte teksteksempler. Siden bogen udkom første gang i 2001 er der sket meget. Nye tilgange er dukket op, ældre har fået en renæssance, og nogle er blevet mindre interessante. Derfor rummer den nyreviderede udgave en række nye kapitler, mens de tilbageblevne er blevet opdateret og tilføjet en didaktisk dimension, hvor metodens undervisningsmæssige konsekvenser diskuteres. I bogens afsluttende kapitel tegner Hans Hauge nye tendenser på det litterære landkort og sætter de eksisterende metoder ind i et internationalt perspektiv.

  • af Bo Steffensen & Lisser Rye Ejersbo
    385,95 kr.

  • af Lene Herholdt, Bo Steffensen, Jeppe Bundsgaard, mfl.
    111,95 - 187,95 kr.

    Det har aldrig været vigtigere end nu at være opmærksomme på børns læselyst, for når de har lært at læse, holder de op med at læse – i hvert fald i bøger. Men det forunderlige er, at de fleste børn rent faktisk har masser af læselyst – bare det kan foregå i andre medier end bogen. Denne bog sætter fokus på læselyst, og hvorfor den er af så stor betydning for børns læring. Kan vi finde en balance mellem barnets verden og interesser og samtidig medtænke og sikre de dannelsesidealer, skolen bygger på? Hvis det lykkes, vil børnene både udvikle deres læseevner, opleve læseglæde og bliver klogere på sig selv og verden. Forfatterne giver en række bud på, hvordan vi som lærere, sammen med vores elever, kan arbejde hen imod målet at skabe, fremme og bevare læselysten. Artiklerne er præsenteret i en rækkefølge, hvor de tematisk hører sammen og kan gå i dialog med hinanden. Først sættes der fokus på vigtigheden af at blive en motiveret læser. Herefter sættes formidlingens rolle i spil. De sidste artikler koncentrerer sig om litteratur som kilde til læselyst. Se indholdsfortegnelsen her.Bogen henvender sig til alle, der beskæftiger sig med eller er optaget af læselystens betydning for børns læring.

  • - - en grundbog
    af Johannes Fibiger, Martin Jørgensen, Bo Steffensen, mfl.
    417,95 kr.

    Læseren får et grundigt signalement af seminariefaget dansk. Bogen giver et hurtigt overblik og en basis for videre fordybelse i fagets områder. Kapitlerne introducerer til studiets centrale kundskabs- og færdighedsområder (CKF-områder) samt til mere overordnede og generelle synsvinkler i faget. Endelig er der en række kapitler, der beskriver dansk som undervisningsfag, og som tager væsentlige områder af faget op. Mosaikker til danskstudiet vil også kunne bruges til mere end som studiets grundbog, idet den vil være velegnet til eksamensrepetition og som opslagsbog, når et fagligt område senere skal have et brush up. Derfor vil også andre danskstuderende end lærerstuderende have glæde af bogen. Bidragydere: Dorte Schmidt-Nielsen, Lisbet Hastrup Clausen, Nikolaj Frydensbjerg Elf, Johannes Fibiger, Claus Detlef, Jørgen Kuhlmann, Bo Steffensen, Martin Jørgensen, Line Møller Daugård, Jørgen Asmussen, Jeppe Bundsgaard, Mads Th. Haugsted, Vibeke Boelt, Gurli Bjørn Iversen

  • af Lene Herholdt, Bo Steffensen, Jeppe Bundsgaard, mfl.
    98,94 kr.

    Denne antologi sætter fokus på litteraturlæsning i dansk på grundskolens mellemtrin og i udskolingen. Ud fra spørgsmålet om hvorfor vi læser litteratur i skolen, belyses litteraturens potentiale i forhold til udvikling af empati og det at danne sig som menneske. Der gives bud på, hvad der skal undervises i, og hvordan det kan gøres for at skabe lyst til at læse litteratur. Bogen viser litteraturlæsningens mange facetter fra det overordnede spørgsmål om, hvad litteraturen kan, til det praksisnære hvordan. Hvert kapitel udfolder sin særlige vinkel på litteraturundervisning i praksis med afsæt i så forskelligartede tekster som billedbøger, ny ungdomslitteratur og den ældre litteratur. Med dette udgangspunkt henvender bogen sig til dansklærere, dansk- og læsevejledere, bibliotekarer, undervisere og studerende på lærer- og diplomuddannelsen.

  • af Bo Steffensen & Ingelise Moos
    22,95 kr.

    Fælles Mål for danskIngelise Moos og Bo SteffensenTrykt i Fælles mål i folkeskolen, 1. udgave 2005 1.e-bogsudgave 2010© Samfundslitteratur, 2005

  • af Benny Bang Carlsen, Bo Steffensen, Jeppe Bundsgaard, mfl.
    157,95 - 187,95 kr.

    Denne bog sætter fokus på skrivelyst og læring. Skrivning er kompleks, krævende og givende for såvel voksne som børn, men er også en nødvendig social, kommunikativ og kognitiv kompetence, som må have en central placering i undervisningen. Bogen giver en række eksempler fra praksis og giver forskningens bud på, hvad skrivelyst er, og hvordan man kan fremelske og fastholde skrivelyst i grundskolen både i dansk og i skolens øvrige fag. Læseren kan lade sig inspirere af hver artikels unikke perspektiv på skrivelyst og læring, men også af artiklernes form og udtryk. Skrivelyst og læring henvender sig til lærerstuderende, lærere, læsevejledere, læsekonsulenter og alle andre, der beskæftiger sig med eller er optaget af børns læsning og skrivning samt skrivelystens betydning for børns læring.

  • af Bo Steffensen, Lene Storgaard Brok, Peter Heller Lützen, mfl.
    354,95 kr.

    Denne bog introducerer og diskuterer literacybegrebet i dagtilbud, børnehaveklasse og skolefritidsordninger. Literacybegrebet kobles med læringsmål, så der kan sættes kurs mod god pædagogisk praksis til fordel for alle børn. I bogens kapitler giver forskere og praktikere bud på, hvordan literacy kan forstås og praktiseres. Her er eksempler på pædagogisk praksis, som kan inspirere til egen praksis, hvor børnene er aktive og meningsskabende i deres literacy.

  • af Bo Steffensen
    22,95 kr.

    Fagdidaktisk kompetenceBo SteffensenTrykt i Fælles mål i folkeskolen, 1. udgave 2005 1.e-bogsudgave 2010© Samfundslitteratur, 2005

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.