dk-flag   Stort fødselsdagsudsalg   dk-flag
dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag   Vi fejrer fødselsdag med stort udsalg   dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag

Bøger af Gitte Lyng Rasmussen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Susanne Idun Mørch, Jørgen Elm Larsen, Niels Rosendal Jensen, mfl.
    399,95 kr.

    Hvad kan social- og specialpædagogikken bruges til? Hvem retter den sig imod? Hvordan skal den udføres i praksis? Og hvordan uddanner man til den?Denne omfattende grundbog diskuterer alle disse spørgsmål – og flere til. Den er skrevet med særligt henblik på specialiseringen i social- og specialpædagogik på pædagoguddannelsen, men er også aktuel at anvende på kandidat-, master- og diplomuddannelser, der beskæftiger sig med social- og specialpædagogik.  Bogen tilbyder desuden inspiration og viden til pædagoger og andre fagpersoner inden for det social- og specialpædagogiske arbejdsfelt.For at gribe fagområdets mangfoldighed, er bogens kapitler skrevet af forfattere, der bredt repræsenterer professionshøjskoler, forskningsinstitutioner og pædagogisk praksis. Alle har – på forskellig vis – dyb indsigt i og erfaring med det social- og specialpædagogiske vidensfelt.Social- og specialpædagogik i pædagoguddannelsen 2. udgave er tilføjet en række nye kapitler og revideret i forhold til nyeste forskning på området. Bogen er redigeret af Tim Vikær Andersen, der er lektor på Pædagoguddannelsen, Københavns Professionshøjskole.

  • af Vibe Larsen & Gitte Lyng Rasmussen
    377,95 - 547,95 kr.

    Social- og specialpædagogik i teori og praksis handler om vigtigheden i at kunne anlægge forskellige perspektiver, om forskellige forståelsesformer og ikke mindst om, hvor vigtigt det gode møde mellem mennesker er. Kapitel 1-8 fokuserer på den teoretiske indføring i feltet, mens kapitel 9-13 giver en række praktiske cases og eksempler på, hvordan man kan arbejde med social- og specialpædagogik. Både teori- og praksisdelen beskæftiger sig med fagets tre overordnede målgrupper:• Børn og unge med særlige behov.• Mennesker med sociale vanskeligheder.• Mennesker med psykiske og fysiske funktionsnedsættelser.Bogen tilbyder ikke ét entydigt svar på, hvad social- og specialpædagogik er og bør være – hverken hver for sig og sammen – men flere forskellige. Den lægger dermed op til en diskussion af det pædagogiske arbejde inden for området samt til en faglig og kritisk diskussion af, hvad fagområdets opgave og funktion fremadrettet skal være.Forfatterne er ansatte ved danske professionshøjskoler og universiteter eller har mangeårig praktisk erfaring med at arbejde inden for det social- og specialpædagogiske felt.

  • - Pædagogikken i spil
    af Kim Rasmussen, Hanne Meyer-Johansen, Mie Engen, mfl.
    287,95 kr.

    Hvordan arbejder man hen imod de mål, man sætter sig, under de givne betingelser med en pædagogisk målgruppe? Det kræver faglig indsigt i centrale pædagogiske begreber, temaer og mål – og evne til at planlægge relevante pædagogiske aktiviteter. Bogen her tilbyder den faglige indsigt i teorier og metoder, som du kan bruge til at planlægge pædagogiske aktiviteter – initieret og motiveret af pædagogen og målgruppen i fællesskab.Temaer og aktivteter i social- og specialpædagogik gør dig i stand til at planlægge pædagogiske aktiviteter ved at omsætte pædagogikkens teorier og metoder til praksis.Bogen henvender sig til studerende ved pædagoguddannelsen, der læser specialiseringen social- og specialpædagogik, men også til andre med interesse for området.

  • - Når pædagoger sætter ord på deres faglighed
    af Hanne Meyer-Johansen & Gitte Lyng Rasmussen
    247,95 kr.

    Hvad er det, der fylder, udfordrer og giver mening i arbejdet med børn, unge og voksne, som har behov for en social- eller special-pædagogisk indsats? I denne bog får du pædagogernes egne perspektiver på det spørgsmål.Bogen er baseret på interviews med pædagoger, som arbejder på forskellige institutionstyper inden for specialområdet. I bogen reflekterer de i tematiske kapitler over:? Social- og specialpædagogisk faglighed? Viden og vidensformer? Faglig motivation og meningsfuldhed? Samarbejde med andre faggrupper? Social- og specialpædagogiske metoder? Synet på brugerne? Nærhed og distance? Omsorg, magt og selvbestemmelse.Hvert kapitel afsluttes med en perspektivering, hvor pædagogernes udsagn udfordres og løftes ind i en bredere pædagogisk og samfundsmæssig sammenhæng. Alle kapitler er desuden forsynet med arbejds- og refleksionsspørgsmål samt forslag til videre læsning.Bogen gør det muligt at bringe stemmer fra praksis direkte ind i undervisningen og på den måde kvalificere de studerendes analytiske færdigheder og refleksioner over den praksis, de selv skal være en del af. Samtidig fungerer bogen som et pædagogfagligt indspark i debatten rundt om professionen.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.