Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Gunther Kress

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - et multimodalt perspektiv
    af Staffan Selander & Gunther Kress
    307,95 kr.

    Hvordan anvendes digitale medier i undervisningen? Hvilken betydning har det for de traditionelle roller som lærer og elev? Hvilke andre moderne formidlingsformer anvendes?Det er blandt de spørgsmål, der bliver besvaret i bogen, der præsenterer et nyt perspektiv på læring som supplement til de eksisterende teorier på området.Fokus er især på:Læring som kommunikation.At transformere information til viden.Uddannelsesinstitutionens rammer for læring og kulturer.Praksis for evaluering og bedømmelse.Forfatterne ønsker at sætte ord på dagens undervisning, hvor mange forskellige medier – herunder digitale medier – spiller en stor rolle for den lærende.Bogen henvender sig til undervisere på alle niveauer fra folkeskolen og op, lærerstuderende samt forskere inden for pædagogik og it-didaktik.Staffan Selander er professor i didaktik ved Institution for Pædagogik og Didaktik, Stockholms Universitet. Gunther Kress er professor i semiotik og uddannelse ved Institute of Education, University of London.

  • - – i et multimodalt perspektiv
    af Staffan Selander & Gunther Kress
    197,95 kr.

    Hvordan anvendes digitale medier i undervisningen? Hvilken betydning har det for de traditionelle roller som lærer og elev? Hvilke andre moderne formidlingsformer anvendes?Det er nogle af de spørgsmål, der bliver besvaret i bogen, der præsenterer et nyt perspektiv på læring som supplement til tidligere teorier på området.Fokus er især på: – Læring som kommunikation. – At transformere information til viden. – Skolens eller uddannelsesinstitutionens rammer for læring og kulturer. – Praksis for evaluering og bedømmelse.Forfatterne ønsker at sætte ord på dagens undervisning, hvor mange forskellige medier – herunder digitale medier – spiller en stor rolle for den lærende.Bogen henvender sig til undervisere på alle niveauer fra folkeskolen og op, lærerstuderende samt forskere inden for pædagogik og it-didaktik.

  • af Gunther Kress
    165,95 kr.

    Starting from the point of view that language is essentially a social phenomenon, this book explores the interconnectedness of linguistic and social matters in a wide vareity of texts ranging from casual conversations to extracts from coursebooks. Kress demonstrates that, rather than being powerless in the face of a monolithic language system, the individual language user is constantly engaged in the processes of linguistic reconstitution and change.

  • - Beyond Education as an Individual Enterprise
    af Staffan Selander, Gunther Kress, Christoph Wulf & mfl.
    436,95 - 1.466,95 kr.

  • af Gunther Kress, Bob Hodge, Roger Fowler & mfl.
    387,95 - 1.441,95 kr.

  • - A Multimodal Perspective on Teaching and Learning
    af Gunther Kress, Carey Jewitt, Ken Jones, mfl.
    643,95 - 2.076,95 kr.

    A text that spans a range of issues central to contemporary school English.

  • - From Convention to Creativity
    af Gunther Kress
    588,95 - 1.466,95 kr.

    In his latest book, Gunther Kress explores how children learn to spell in the context of current concerns about early literacy, examining the effects of technological and cultural changes in society.

  • af Gunther Kress
    478,95 - 1.786,95 kr.

    Based on a close analysis of a series of written texts by primary school children, this book poses two questions: what is it that a child learns when he or she learns to write?; and what can we learn about children, society and ourselves, by looking at this process?

  • - Rethinking the Paths to Literacy
    af Gunther Kress
    522,95 - 1.587,95 kr.

    Arguing for a reappraisal of the phenomenon of literacy, and hence for a profound shift in educational practice, this volume plays close attention to the plethora of objects which children constantly produce: drawings, cuttings-out, "writings" and collages.

  • af Gunther Kress
    449,95 - 1.587,95 kr.

    This book explores all aspects of the materiality of writing in an integrated social semiotic and multimodal framework.

  • af Michael Wahl Andersen, Inger Maibom, Peter Heller Lützen, mfl.
    400,95 kr.

    Denne bog introducerer og diskuterer literacybegrebet generelt og i forhold til undervisningen i børnehaveklasse, 1. og 2. klasse. I bogens kapitler giver forskere og praktikere bud på, hvordan literacy kan forstås, praktiseres og kobles med læringsmål. Her er eksempler på pædagogisk praksis, som kan inspirere til egen praksis i forskellige fag og på tværs af fag, idet der er fokus på, at eleverne er aktive og meningsskabende i deres læring. Se indholdsfortegnelse og indledning til bogen 'Samlet set giver Literacy og læringsmål i indskolingen et inspirerende dynamisk billede af, hvordan man kan forstå literacy i indskolingen i disse år på en måde, der gør en klogere på de fleste fag i skolen, samtidig med at der bliver knyttet an til de spændinger, der er i den nuværende målforståelse.' - Søren Eefsen, lektor i dansk ved professionshøjskolen UCC 'Literacy og læringsmål i indskolingen er en fantastisk bog (...) Dette er en bog, der inspirerer på hver eneste side med teori og ikke mindst konkrete og let håndgribelige praksiseksempler.' - Nina R. Kledal, læsekonsulent 'Spændende og inspirerende bog. Vigtig pointering af at literacybegrebet hører til i alle fag, så eleverne bliver dygtige til sprog i alle afskygninger. God blanding af teori og praksiseksempler.' - lektørudtalelse fra Dansk BiblioteksCenter'Bogens 11 kapitler indkredser de to centrale begreber literacy og læringsmål, og det er en indsigtsfuld bog for alle' - Folkeskolen- Læs resten af anmeldelsen her'Det er fra ende til anden en meget inspirerende bog set ud fra såvel den teoretiske som den praktiske synsvinkel.' – Børnehaveklasselederforeningen - Læs resten af anmeldelsen her

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.