dk-flag   Stort fødselsdagsudsalg   dk-flag
dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag   Vi fejrer fødselsdag med stort udsalg   dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag

Bøger af Hans Henrik Knoop

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Hans Henrik Knoop
    43,95 - 57,95 kr.

    Hvorfor påvirker negative oplevelser - stort set uden undtagelser - os stærkere end positive, når alle foretrækker de positive? Hvorfor oplever mange at miste indflydelse, når de udsættes for ledelse, selvom ledelse, der disengagerer medarbejdere, er dømt til at mislykkes? Hvorfor irriteres vi så ofte over andres svagheder, når intelligent organisering forudsætter, at svaghed gøres irrelevant? Hvorfor oplever mange danskere en blågrå og halvtrist hverdag, når vi objektivt set lever historisk privilegeret - og fra størstedelen af verdens befolknings perspektiv under intet mindre end paradisiske omstændigheder? Hvorfor accepterer vi at blive forstyrret døgnet rundt, når stort set alle livets bedste oplevelser er fordybelse? Hvorfor disciplinerer vi os ofte uden at få en ordentlig begrundelse, når meningsløs selvdisciplin utvetydigt nedbryder vor selvfølelse og karakter? Hvorfor er mange bange for at tage chancer, når det er svært overhovedet at mærke noget, hvis ikke man improviserer? Hvorfor skal man som regel stadig fejle noget, før man kan få hjælp til en samtale med en psykolog, når alle er enige om, at det er både billigere og bedre at forebygge end at behandle?Der findes i dag rigtig gode, og ikke sjældent provokerende, svar på disse spørgsmål - og mange af dem kommer fra den revolutionerende nye gren af psykologien, der kaldes positiv psykologi, og som fokuserer på, hvad der dybest set gør livet værd at leve. Og som indirekte viser, hvordan vi med stor dygtighed ødelægger en masse for os selv. Der er tale om avanceret videnskab med et meget stort potentiale for menneskelig udvikling, som nærmest tvinger os til at revurdere og ændre meget af dét, vi udsætter hinanden for, hvis vi tager den alvorligt. Hvad denne Tænkepause bør kunne give rig anledning til.

  • af Svend Brinkmann & Hans Henrik Knoop
    43,94 - 72,95 kr.

    Professor Hans Henrik Knoop og professor Svend Brinkmann er grundlæggende uenige, hvad angår positiv psykologi. I denne single diskuterer de, hvordan den positive psykologi og relaterede perspektiver kan berige og hæmme menneskers livsudfoldelse.Da Hans Henrik Knoop i 2014 anmeldte Svend Brinkmanns bog Stå fast tog en intens debat mellem de to professorkolleger fart. Deres uenighed går især på begreberne selvudvikling og positiv psykologi. Bør vi som mennesker arbejde på at gøre vores tilværelse bedre og mere harmonisk ved at fokusere på vores trivsel? Eller bør vi snarere arbejde intenst på at forandre de rammer samfundet stiller op for os? Eller består vores bedste chancer i at kombinere de to?Gyldendal Business Singler er korte og koncentrerede tekster, som du kan læse for hurtigt at sætte dig ind i et emne. Efterfølgende kan man opsøge mere viden, hvis man vil have emnet uddybet.

  • - - en introduktion til videnskaben om velvære og optimale processer
    af Bobby Zachariae, Peter Lauritsen, Svend Brinkmann, mfl.
    312,95 kr.

    Med denne introduktion eksponeres den positive psykologi som videnskab og praksisfelt i et dansk perspektiv. Bogen beskriver den positive psykologis historie, udvikling og hovedstrømninger inden for feltet - bl.a. lykke, velvære, optimale tilstande, flow, læring, klinisk psykologi og coaching psykologi m.m. Bogens målgruppe er videregående uddannelser, efteruddannelse samt praktiserende psykologer som arbejder med og har interesse for den positive psykologis muligheder. Anders Myszak er cand. psych og selvstændig erhvervspsykolog. Simon Nørby er cand.psych og Ph.d. stipendiat ved Københavns Universitet.

  • af Hans Henrik Knoop, Martin E.P. Seligman, Mihaly Csíkszentmihályi, mfl.
    337,95 kr.

    Hvordan kan positiv psykologi bruges pædagogisk? Hvordan kan positiv psykologi skabe optimale læringsmiljøer? Positiv psykologi sætter fokus på glæde, trivsel, lykke og det gode liv.Antologien præsenterer den positive psykologis bagvedliggende teori og de deraf følgende pædagogiske implikationer i forhold til optimale læringsmiljøer, ledelse, undervisning, læring og arbejdsliv. Antologien henvender sig primært til lærere, pædagoger, psykologer, ledere og studerende.

  • af Hans Henrik Knoop, Tage Søndergård Kristensen, Einar B. Baldursson, mfl.
    227,95 kr.

    Artiklerne i Ledelse og psykisk arbejdsmiljø forholder sig til helt centrale problemstillinger i professionernes psykiske arbejdsmiljø. Arbejdet, der stiller umættelige krav til medarbejderens selvrealisering i arbejdet. Dette medfører sårbarhed og risiko for stress og depression.Psykologiseringen er et gennemgående tema i bogens artikler, der repræsenterer forskellige teoretiske tilgange til det professionelle arbejde.Samlet kan bogens artikler udvide forståelsen af velfærdsprofessionernes arbejde og deres aktuelle vilkår for professionens arbejde.Ledelse og psykisk arbejdsmiljø vil kunne inspirere til udvikling af det professionelle arbejde samt ledelse og organiseringen af det.Indhold:   Indledning   Ny tid – ny organisationspsykologi   Identitet og livet i en moderne organisation   Et psykodynamsik blik på det psykiske arbejdsmiljø   Arbejdspladsens sociale kapital. En vej til både trivsel, kvalitet og større borgertilfredshed   Om menneskevenlige lærings- og arbejdsmiljøer   Depression og arbejde ud fra en evolutionær forståelse

  • af Hans Henrik Knoop
    119,95 kr.

    HVORFOR GLADE BØRN LÆRER MERE Denne bog henvender sig til alle forældre og professionelle, der er optaget af børns trivsel og udvikling, og som ønsker en lettilgængelig, videnskabsbaseret indføring i dette komplekse område. Bogen præsenterer ny viden om børn, og den indeholder en lang række idéer og forslag til, hvorledes man som forældre, dagplejemor eller pædagog kan skabe harmoniske og lærerige miljøer for børn.

  • af Hans Henrik Knoop
    79,95 kr.

  • af Hans Henrik Knoop
    43,95 - 57,95 kr.

    Engelsk udgave af Positiv psykologi i serien TænkepauserHvorfor påvirker negative oplevelser - stort set uden undtagelser - os stærkere end positive, når alle foretrækker de positive? Hvorfor oplever mange at miste indflydelse, når de udsættes for ledelse, selvom ledelse, der disengagerer medarbejdere, er dømt til at mislykkes? Hvorfor irriteres vi så ofte over andres svagheder, når intelligent organisering forudsætter, at svaghed gøres irrelevant? Hvorfor oplever mange danskere en blågrå og halvtrist hverdag, når vi objektivt set lever historisk privilegeret - og fra størstedelen af verdens befolknings perspektiv under intet mindre end paradisiske omstændigheder? Hvorfor accepterer vi at blive forstyrret døgnet rundt, når stort set alle livets bedste oplevelser er fordybelse? Hvorfor disciplinerer vi os ofte uden at få en ordentlig begrundelse, når meningsløs selvdisciplin utvetydigt nedbryder vor selvfølelse og karakter? Hvorfor er mange bange for at tage chancer, når det er svært overhovedet at mærke noget, hvis ikke man improviserer? Hvorfor skal man som regel stadig fejle noget, før man kan få hjælp til en samtale med en psykolog, når alle er enige om, at det er både billigere og bedre at forebygge end at behandle?

  • af Hans Henrik Knoop, Grethe Kragh-Müller, Claus Madsen, mfl.
    287,95 kr.

    Gode læringsmiljøer for børn giver ideer til, hvordan man kan skabe gode udviklings- og læringsmiljøer i daginstitution og skole, så børn på samme tid kan have gode børneliv og lære noget i inspirerende og spændende omgivelser. I Danmark har man inden for daginstitutionsområdet især lagt vægt på legens betydning for det lille barns udvikling. I skolen har man traditionelt fokuseret på undervisning og læring. I Gode læringsmiljer for børn tales der om gode lege-, udviklings- og læremiljøer for både skole og daginstitution. Selvom leg, læring og udvikling ikke er det samme, betones det bogen igennem, at de tre forhold hænger tæt og uadskilleligt sammen.  Gode læringsmiljøer for børn har især fokus på børn mellem tre og ti år i daginstitution og skole, men principperne i bogen gælder også vuggestuer, fritidshjem og andre pædagogiske miljøer for børn og unge.   Grethe Kragh-Müller er cand.psych. og lektor på DPU, Aarhus Universitet. Frans Ørsted Andersen er psykolog og adjunkt på DPU, Aarhus Universitet. Han har tidligere bl.a. udgivet Flow og fordybelse - virkelystens og det gode livs psykologi. Louise Veje Hvitved er læreruddannet, cand.mag. og phd.-stipendiat på DPU, Aarhus Universitet.

  • af Hans Henrik Knoop
    197,95 kr.

    Forældre afkræves større og større fleksibilitet fra arbejdsmarkedet. Børns livsvilkår undergår dramatiske ændringer i vor tid. medens de samlende normer i samfundet eroderer.En tredjedel af alle danske børn oplever deres forældre gå fra hinanden.Denne bog søger både at sætte lys på den store og den mere nære kontekst for nutidens børn, samtidig med at den giver forskellige skarpe bud på, hvordan børn grundlæggende er. Der fokuseres på børn i alderen 0-12 år.Bogen er komponeret som en antologi af nye danske tekster, samt tre tekster af fremtrædende amerikanske forskere, der belyser udvalgte aspekter af børnenes liv og læreprocesser.Forfatterne viser, hvorledes man kan analysere em række problemstillinger, snarere end blot at hævde, hvorledes man skal tænke og gøre. Det er et bevidst valg, at bogen sigter imod at styrke og bidrage til at videreudvikle den pædagogiske teori snarere end at fortsætte med at gentage og befæste nogle politiske og ideologiske positioner.Bogen er disponeret i fire dele: "Børns liv, læring og udvikling", "Børns liv og pædagogik", "Forvaltning og pædagogik" og "Forskning i børns liv og læreprocesser". Den trykte bog hos forlaget.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.