Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Forfatterne giver deres bud på moderne dansk historiedidaktik i denne introduktion til faget historie i grundskolen og på ungdomsuddannelserne. I bogen nedbryder de to forfattere grænserne mellem historieundervisningen i grundskolen og på ungdomsuddannelserne for at skabe en større sammenhæng i elevernes oplevelse af historie og deres udbytte af faget. Forfatterne giver et historisk indblik i fagets udvikling samt dets aktuelle udfordringer og muligheder. Hertil kommer kapitler med konkrete øvelser til henholdsvis 3.-7. klasse og 8. klasse-3. g. Bogen er del af serien Didaktik, i alt 10 didaktikbøger til lærere i grundskole og på ungdomsuddannelser samt lærerstuderende. Alle bøger i serien går praktisk til værks, er fyldt med eksempler og øvelser og er baseret på den nyeste forskning inden for området. Heidi Eskelund er ph.d. i historiedidaktik og underviser ved Aarhus Universitet samt University College Lillebælt. Rune Christiansen er mag.art. i historie og lektor i historiedidaktik ved læreruddannelsen i Aarhus samt censorformand for historiefaget på de danske læreruddannelser.
En række lærere deltog i 2016-2018 i kompetenceløft-forløbet Sammen om historie. Dette er følgeforskningen bag uddannelsen. Gennem tre analyser sætter forskningen fokus på lærernes udvikling af faglige kompetencer som historielærere, på aktionslæringsforløb som afsæt for relationer mellem teori og praksis og på samarbejder om at bruge kulturinstitutionen som læremiddel i historieundervisning.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.