Tidligere bogreolen.dk  |  Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering

Bøger af Helle Bjerresgaard

Filter
Filter
Genre
  • (1)
  • (2)
  • (3)
Bogtype
  • (5)
  • (2)
Format
  • (3)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
Sprog
  • (7)
Pris
DKK
Sorter efterSorter Populære
  • - mellem håndværk og kunst
    af Mads Hermansen & Helle Bjerresgaard
    173,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Den aktuelle læreruddannelse er modulopdelt og styret af læringsmålsætninger. Det har på mange måder været en hensigtsmæssig og nødvendig udvikling, men sikringen af sammenhængen og den personlige refleksion over, hvordan de enkelte modulers kundskaber skal udmøntes i godt undervisningshåndværk, er forsvundet. Denne bog er en håndsrækning til den lærerstuderende, som søger sammenhæng i sin grundfaglighed. Bogen forsøger at bygge bro imellem modulerne og inviterer til refleksion, så den studerende forstår uddannelsen som en helhed og sig selv som en professionel. På samme måde kan bogen læses af den erfarne lærer, som ved, at god undervisning altid udgår fra et solidt håndværksmæssigt grundlag. Netop det er bogens centrale ærinde, men den går skridtet videre ved at udfolde det vigtige ved lærerarbejdet, som rækker ud over håndværket. Nemlig hvad det er der sker, når undervisning bliver til kunstnerisk udfoldelse og optagethed af at hjælpe nogen med at hjælpe sig selv med at finde sig til rette i læring og i livet som sådan.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Metoder til undervisning og pædagogisk ledelse
    af Vibeke Boelt, Per Fibæk Laursen, Ole Goldbech, mfl.
    356,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hvordan underviser man alsidigt, varieret og med den nyeste forskning i ryggen? Det spørgsmål besvarer Gyldendals metodehåndbog med 28 artikler om forskellige pædagogiske metoder. Her er anvisninger på: hvordan man rammesætter undervisningen hvilke læringsfremmende aktiviteter eleverne kan lave hvordan man opdeler eleverne og organiserer undervisningen hvordan man udøver pædagogisk ledelse. De enkelte artikler udreder metoderne, deres teoretiske ophav og deres praktiske gennemførsel. Cooperative Learning, Learning Styles, Multiple Intelligenser, LP-modellen, metoder der trækker på forskellige kompetencer og meget mere er samlet i denne ene bog. Bogen henvender sig særligt til lærerstuderende.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Mads Hermansen, Ivar Bråten, Helle Bjerresgaard, mfl.
    474,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Feedback og vurdering for læring Denne antologi præsenterer både teoretiske perspektiver på og praktiske erfaringer med feedback og vurdering for læring fra både danske og udenlandske forskere og praktikere. Feedback beskrives af den new zealandske læringsforsker John Hattie som en af de mest centrale faktorer, når det kommer til at fremme og styrke elevernes læring. John Hattie slog for alvor sit navn fast, da han i 2009 udgav Visible Learning, verdens hidtil mest omfattende forskningsoversigt, der bestod af en syntese af over 800 metaanalyser af faktorer, der påvirker elevers læring. Og her var de væsentligste faktorer blandt andet elevens selvvurdering, formativ vurdering (vurdering for læring) og feedback. Denne antologi indledes med en helt central artikel om betydningen af feedback, nemlig 'Styrken ved feedback', skrevet af John Hattie og hans kollega ved University of Auckland, Helen Timperley. Artiklen blev første gang udgivet i 2007 og anses for at være en nøgleartikel inden for evalueringsfeltet. Den omhandler den feedback og vurdering, som er fremadrettet og læringsorienteret, med andre ord feedback og vurdering for læring. Dette fokus på læring og læringsprocessens mål fastholdes i artiklens tre centrale feedbackspørgsmål, som læreren må stille eleven, og som eleven må (lære at) stille sig selv: Hvor er jeg på vej hen? Hvordan klarer jeg mig? Hvor skal jeg hen herfra? Med Hattie og Timperleys artikel som omdrejningspunkt præsenterer denne antologi en række artikler, der alle på forskellig vis behandler feedback og vurdering for læring netop ud fra den præmis, at synliggørelse af læring og af læringens rammer og betingelser udgør de væsentligste faktorer i forhold til at forbedre elevernes læringsudbytte. Antologiens forfattere er: Helle Bjerresgaard, John Hattie og Helen Timperley, Mads Hermansen, Therese N. Hopfenbeck, Preben Olund Kirkegaard, Claus Madsen, Clarie Ellen Weinstein, Ivar Bråten og Rune Andreassen og Trude Slemmen Wille.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - gruppearbejde som undervisningsform
    af Helle Bjerresgaard & Else Bølling Kongsted
    365,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Elever lærer sammen - gruppearbejde som undervisningsform Gruppearbejde er en undervisningsform med stort potentiale i forhold til elevernes læring og dannelse. Denne bog argumenterer teoretisk for hvorfor og giver eksempler på, hvordan samarbejdslæring kan praktiseres. Bogen henvender sig til lærere, som i denne bog kan finde inspiration og materiale til gruppearbejde, og til skoleledere, som kan finde inspiration til ledelse af skolens kultur, struktur og processer omkring undervisningen. Materiale til brug i praksis medfølger på cd-rom.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Helle Bjerresgaard
    184,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - - mellem håndværk og kunst
    af Mads Hermansen & Helle Bjerresgaard
    174,95 kr.

    Den aktuelle læreruddannelse er modulopdelt og styret af læringsmålsætninger. Det har på mange måder været en hensigtsmæssig og nødvendig udvikling, men sikringen af sammenhængen og den personlige refleksion over, hvordan de enkelte modulers kundskaber skal udmøntes i godt undervisningshåndværk, er forsvundet.Denne bog er en håndsrækning til den lærerstuderende, som søger sammenhæng i sin grundfaglighed. Bogen forsøger at bygge bro imellem modulerne og inviterer til refleksion, så den studerende forstår uddannelsen som en helhed og sig selv som en professionel. På samme måde kan bogen læses af den erfarne lærer, som ved, at god undervisning altid udgår fra et solidt håndværksmæssigt grundlag. Netop det er bogens centrale ærinde, men den går skridtet videre ved at udfolde det vigtige ved lærerarbejdet, som rækker ud over håndværket. Nemlig hvad det er der sker, når undervisning bliver til kunstnerisk udfoldelse og optagethed af at hjælpe nogen med at hjælpe sig selv med at finde sig til rette i læring og i livet som sådan.

  • - Brug elevfeedback og bliv en bedre lærer
    af Helle Bjerresgaard
    137,95 kr.

    Hvilke forventninger har dine elever til dig som lærer? Hvad er deres ide om effektiv undervisning? Helle Bjerresgaard har spurgt en række elever i folkeskolens ældste klasser om deres oplevelse af hvordan underviseren bedst støtter deres læring. Set fra elevernes synsvinkel er læreren nemlig den afgørende faktor for om de får lært noget, og eleverne vil undervises, ikke pleases. Feedback fra eleverne giver dig som lærer et detaljeret billede af den gode underviser -- set med elevøjne. Læs Helle Bjerresgaard og se hvordan du selv kan opsøge og bruge dine elevers feedback til brug for den fortløbende selvevaluering.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.