Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Helle Winther

Filter
Filter
Genre
  • (1)
  • (1)
  • (4)
Type
  • (5)
  • (2)
Format
  • (2)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
Sprog
  • (6)
  • (1)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (1)
  • (1)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
Serie
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Tag
  • (1)
  • (1)
Sorter efterSorter Populære
  • - indblik i videnskabelige metoder
    af Ingrid Poulsen, Karen Hvidtfeldt Madsen, Jan Mainz, mfl.
    317,95 kr.

    Bachelorprojekter indenfor det sundhedsfaglige område - indblik i videnskabelige metoder er et kalejdoskopisk blik ind i en række udvalgte metoder, der kan fungere som øjenåbner for muligheder, praktiske metodiske guidelines, ledetråde og greb. Endvidere er alle kapitler forsynet med en række anvisninger til anden relevant litteratur til yderligere fordybelse i de konkrete metoder. Hovedvægten af de metodiske kapitler er lagt på forskellige typer af studier af litteratur samt empiriske studier med brug af spørgeskemaer, interviews, observation, foto mv. Derudover beskrives forskellige former for studier med intervention som sigte.Denne nye udgave er stærkt opdateret og udbygget med tre nye metoder: casestudier, aktionsforskning samt tværsnits- og kohortestudier.Kapitlerne er alle skrevet af forfattere, som har specifik forstand på eller erfaring med de konkrete metoder. Bogen indledes med et kapitel om at komme i gang med et sundhedsfagligt (professions)bachelorprojekt. Derefter følger et kapitel om litteratursøgning og 22 forskellige bud på metoder, som kan anvendes i bachelorprojekter. Endelig afrundes bogen med et kapitel om bachelorprojektets afslutning, herunder formidling af fund og resultater.Målgruppen for bogen er primært studerende og undervisere inden for professionsbacheloruddannelserne på sundhedsområdet: afspændingspædagogik og psykomotorik, biomedicinsk laboratorieanalyse, ergoterapi, ernæring og sundhed, fysioterapi, global nutrition and health, jordemoderkundskab, radiografi samt sygepleje. Ligeledes henvender den sig til diplomstudierne inden for sundhedsområdet. Der er endvidere en stor overbevisende tro på, at bogen også kan anvendes inden for andre professionsbacheloruddannelser, såsom socialrådgiver, optometri, tandpleje mv.Bogen bør introduceres til de studerende i begyndelsen af deres uddannelse, så de løbende oplæres i at gøre brug af en eller flere metoder gennem deres projekt- og eksamensopgaver.

  • - Undervisningsbog i bevægelse, rytmisk gymnastik og dans
    af Lis Engel, Helle Winther, Maj-Britt Nørgaard & mfl.
    238,95 kr.

    Fodfæste og Himmelkys har fokus på bevægelsesglæde og undervisning i bevægelse, rytmisk gymnastik og dans. Bogen favner bredt i et forsøg på at undersøge de fællestræk, som forbinder vidt forskellige stilarter, udtryk og måder at forholde sig til bevægelse på. De bevægelsespædagogiske temaer, der præsenteres, handler om dansens landkort, undervisningsformer, bevægelse og kommunikation, samt bevægelsesfeltets personlighedsudviklende muligheder for såvel underviser som deltagere. Bogen spænder desuden over emner som opvarmning, stræk og grundtræning, leg og læring, Labans bevægelseslære, meditativ bevægelse samt principper for sammenhænge mellem musik og bevægelse.Bogen indeholder også tekster om kroppen som nøgle til kreativitet, sansning og bevidsthed, samt kapitler om koreografi, improvisation og performance. Den indeholder også en lang række praktiske øvelser, som er knyttet til kerneindholdet i de forskellige kapitler. Kapitlerne kan læses hver for sig og udgør sammen en dynamisk mosaik. Alle kapitler er forankrede i et helhedsorienteret syn på krop og bevægelse. Bogen hviler på forfatternes mangeårige forskning og solide undervisningserfaringer i bevægelse, rytmisk gymnastik og dans på gulvet i verden derude. De giver ikke facitlister på, hvad undervisning i bevægelse, rytmisk gymnastik og dans er. Hensigten er at give læseren konkrete redskaber og samtidig åbne for spørgsmål og nye opdagelser i relation til den enkeltes undervisningspraksis. Fodfæste og himmelkys henvender sig primært til bevægelsesundervisere i gymnasiet og folkeskolen, på højskoler, aftenskoler og i den frivillige idræt samt til studerende ved universiteter, læreruddannelser, fysioterapeutskoler, psykomotorikuddannelser og pædagoguddannelser. Alle med interesse for bevægelse og dans vil dog kunne få glæde af bogen

  • - Indblik i videnskabelige metoder
    af Kim Rasmussen, Bjørn Hamre, Kirsten Beedholm, mfl.
    317,95 kr.

    Bachelorprojekter inden for det pædagogiske område er et kalejdoskopisk blik ind i en række udvalgte metoder til brug i udarbejdelsen af bachelorprojekter.Bogen er opdelt i en indledende og afsluttende del, og derimellem fem metodedele: Metoder med anvendelse af litteratur. Interview, observation og casestudie. Narrative metoder. Spørgeskemaundersøgelser. Studier med intervention.Kapitlerne er alle skrevet af forfattere, som har specifikt kendskab til og forstand på eller erfaring med de konkrete metoder.Bogen henvender sig primært til studerende og undervisere inden for professionsbacheloruddannelser på det pædagogiske område.

  • af Inge Kryger Pedersen, Hans Lund, Hans Bonde, mfl.
    369,95 kr.

    Metoder i idræts- og fysioterapiforskning giver en bred introduktion til metodelære, og bogen er den første af sin art, som er rettet mod idræt og fysioterapi i Skandinavien. Den er opbygget i tre hoveddele med fokus på videnskabsteori og forskerroller, strategier for dataindsamling samt strategier for analyse. Bogen er forskningsbaseret, og hovedparten af kapitlerne er knytter an til cases fra idrættens og fysioterapiverden.Bogen er tiltænkt studerende på idræts- og fysioterapistudiet, men kan med stor fordel læses af alle med interesse for metodeundervisning.Metodebogen er skrevet af førende norske og danske idræts- og fysioterapiforskere med interesse for metodeundervisning. Forfatterne beskriver metoder ud fra emner som praktikerforskning, videoanalyse og accelerometermåling af fysisk aktivitet, men også metoder som bl.a. fokusgruppeinterview, livsbiografiske fortællinger og det randomiserede kliniske forsøg gennemgås.

  • af Helle Winther
    88,95 kr.

    Lær med kroppen Mennesket har en utrættelig lyst til at gribe ud og skabe forbindelse til verden – gennem sansningen, gennem kroppen. Og netop samspillet mellem hånd og ånd har altid været en del af højskolens unikke idégrundlag. I dette bind udfolder Helle Winther en kroppens pædagogik, og tre fortællinger viser, hvordan højskolen i dag arbejder med kropslig læring.Helle WintherLektor ph.d. i dans og bevægelsespsykologi ved Institut for idræt og Ernæring, Københavns Universitet. Underviser og forsker i dans, leg, bevægelsespsykologi og kroppens sprog. Tidligere højskolelærer på Gerlev Idrætshøjskole. Medforfatter og redaktør på bl.a. Fodfæste og himmelkys – undervisningsbog i bevægelse, rytmisk gymnastik og dans (2015) og Kroppens sprog i professionel praksis – om kontakt nærvær, lederskab og personlig kommunikation (2012).Øvrige bidragydere: Trine Sønderholm Larsen, Axel Lund Olsen, Christian Henriksen

  • af Helle Winther, Trine Sønderholm Larsen, Axel Lund Olsen, mfl.
    40,95 kr.

    Mennesket har en utrættelig lyst til at gribe ud og skabe forbindelse til verden – gennem sansningen, gennem kroppen. Og netop samspillet mellem hånd og ånd har altid været en del af højskolens unikke idégrundlag. I dette bind udfolder Helle Winther en kroppens pædagogik, og tre fortællinger viser, hvordan højskolen i dag arbejder med kropslig læring.

  • af Helle Winther, Trine Sønderholm Larsen, Axel Lund Olsen, mfl.
    40,95 kr.

    Human beings have an insatiable desire to reach out and create links with the world – through sensing, through the body. And the interplay between hand and spirit has always been a central part of the unique ideology of the folk high school. In this volume of Helle Winther explores the pedagogy of the body, and three narratives show how today’s folk high schools work with bodily learning.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.