Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Jannie Møller Hartley

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Journalistik i en ny medievirkelighed
    af Jannie Møller Hartley
    347,95 kr.

    Denne bog beskriver hvordan netnyheder bliver til. Forfatteren viser hvordan produktionen af nyheder til nettet ikke bør ses som en helt ny form for journalistik, men mere som en ekstrem form og dermed en videreførelse af en allerede eksisterende journalistik.Både tavse regler på redaktionerne, flermediale strategier for nyhedsproduktion i mediehusene samt eksisterende hierarkier har afgørende betydning for, at netjournalistik ikke altid udnytter de teknologiske muligheder for en ny og forbedret digital journalistik, der er indbygget i internettet som medieplatform.Fremstillingen bygger på observationer i danske mediehuse og interviews med danske journalister. Dette giver indblik i, hvad hurtigheden og inddragelsen af publikum betyder i den digitale nyhedsproduktion og hvordan den netjournalistiske praksis ofte spænder ben for de digitale idealer.Bogen henvender sig især til journaliststuderende og journalister og andre der arbejder med medier, kommunikation og nyhedsformidling på nettet. IndholdsoversigtForord Kapitel 1. Nyt medie - ny journalistik? Kapitel 2. Netjournalistikken i et mediehistorisk perspektiv Kapitel 3. Indholdet på netmedierne, nyhedskredsløbets økologi og netmediernes forskellighederKapitel 4. Mediehusene og »den usynlige mur« Kapitel 5. Breaking news - dem må vi eje Kapitel 6. Al magt til læserne? - om brugernes rolle i nyhedsproduktionen Kapitel 7. Netjournalister i spændingsfeltet mellem idealer og praksis Konklusion. Om idealer, der forbliver potentialer

  • af Jannie Møller Hartley & Lene Rimestad
    304,95 kr.

    Aktindsigt. Anonyme tips. Omfattende research. Sortering af arkivmateriale. Analyse af store datamængder. Samarbejde med internationale kolleger. Interview med en erfaringskilde. Webdok. Infografik.Undersøgende journalister anvender en lang række metoder for at finde, researche, fortælle og publicere deres historier. Denne bog præsenterer de væsentligste metoder for praktikere og studerende og er skrevet af både journalister og forskere.Bogens 24 kapitler fortæller om metoderne i alle led af processen og indeholder konkrete værktøjer, diskussion af metodernes begrænsninger og muligheder samt anbefalinger til praktikere.

  • af Jannie Møller Hartley
    1.369,95 kr.

    EPDF and EPUB available Open Access under CC-BY-NC-ND licence This book addresses new challenges to the formation of publics in datafied democracies. It proposes a fresh, complex and nuanced approach to understand 'datapublics' by considering datafication and public formation in the context of audience, journalism and infrastructure studies. The tightly woven chapters shed new light on how platforms, algorithms and their data infrastructure are embedded in journalistic values, discourses and practices, opening up new conditions for publics to display agency, mobilize and achieve legitimacy. This is a seminal contribution to debates about the future of media, journalism and civic practices.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.