Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Jeanette Præstegaard

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Nina Beyer, Hans Lund, Bente Hovmand, mfl.
    727,95 kr.

    BASISBOG I FYSIOTERAPI er den første samlede danske fremstilling af de temaer, der tegner fysioterapi som fag og profession. Bogen er skrevet af en bred vifte af forfattere, og den er inddelt i fire hovedtemaer: grundlag for fysioterapifaget, grundlag for kvalitet i klinisk praksis, den fysioterapeutiske arbejdsproces og samfund og perspektiver. Inden for hvert af de fire områder præsenteres de nødvendige teorier og kundskaber, som ligger til grund for udøvelsen af fysioterapi. Den primære målgruppe er studerende på fysioterapeutuddannelsen, men også fysioterapeuter i efter- og videreuddannelsesforløb vil have stor glæde af en samlet fremstilling af fysioterapiens teoretiske og praktiske grundlag. Alle andre fysioterapeuter, som ønsker en opdateret gennemgang af fagets redskaber og udvikling, kan også have god gavn af bogen. Gennem beskrivelser af både det praktiske, det teoretiske og det videnskabelige grundlag præsenterer BASISBOG I FYSIOTERAPI en sammenhængende ramme for fysioterapiprofessions virke og understøtter således udviklingen af den faglige identitet.

  • - indblik i videnskabelige metoder
    af Ingrid Poulsen, Karen Hvidtfeldt Madsen, Jan Mainz, mfl.
    312,95 kr.

    Bachelorprojekter indenfor det sundhedsfaglige område - indblik i videnskabelige metoder er et kalejdoskopisk blik ind i en række udvalgte metoder, der kan fungere som øjenåbner for muligheder, praktiske metodiske guidelines, ledetråde og greb. Endvidere er alle kapitler forsynet med en række anvisninger til anden relevant litteratur til yderligere fordybelse i de konkrete metoder. Hovedvægten af de metodiske kapitler er lagt på forskellige typer af studier af litteratur samt empiriske studier med brug af spørgeskemaer, interviews, observation, foto mv. Derudover beskrives forskellige former for studier med intervention som sigte.Denne nye udgave er stærkt opdateret og udbygget med tre nye metoder: casestudier, aktionsforskning samt tværsnits- og kohortestudier.Kapitlerne er alle skrevet af forfattere, som har specifik forstand på eller erfaring med de konkrete metoder. Bogen indledes med et kapitel om at komme i gang med et sundhedsfagligt (professions)bachelorprojekt. Derefter følger et kapitel om litteratursøgning og 22 forskellige bud på metoder, som kan anvendes i bachelorprojekter. Endelig afrundes bogen med et kapitel om bachelorprojektets afslutning, herunder formidling af fund og resultater.Målgruppen for bogen er primært studerende og undervisere inden for professionsbacheloruddannelserne på sundhedsområdet: afspændingspædagogik og psykomotorik, biomedicinsk laboratorieanalyse, ergoterapi, ernæring og sundhed, fysioterapi, global nutrition and health, jordemoderkundskab, radiografi samt sygepleje. Ligeledes henvender den sig til diplomstudierne inden for sundhedsområdet. Der er endvidere en stor overbevisende tro på, at bogen også kan anvendes inden for andre professionsbacheloruddannelser, såsom socialrådgiver, optometri, tandpleje mv.Bogen bør introduceres til de studerende i begyndelsen af deres uddannelse, så de løbende oplæres i at gøre brug af en eller flere metoder gennem deres projekt- og eksamensopgaver.

  • af Karen Christensen, Lars Remvig, Birgit Knudsen, mfl.
    447,95 kr.

    Pædiatrisk fysioterapi er den første danske grundbog, der beskriver fysioterapeutisk teori og praksis inden for børneområdet og ser på specialet, fysioterapi til børn, som et hele.Bogen er inddelt i to dele. Første del omhandler børnefysioterapeutens baggrundsviden med en kombination af teoretiske emner og felter, som beskriver bagvedliggende overvejelser børnefysioterapeuter ved enhver behandlingsstart må gøre sig. Der er emner som Klinisk ræsonnering, Sundhedsfremme, Familiecentreret praksis samt test og målemetoder m.m. Den anden del indeholder specifikke børneområder, og her beskrives de epidemiologiske forhold og det kliniske billede af barnet samt den kliniske praksis.Målgruppen er primært fysioterapeutstuderende og fysioterapeuter i praksis, men også andre med interesse inden for området kan have stor gavn af at læse bogen.

  • af Hans Lund, Ane Friis Bendix, Merete Labriola, mfl.
    657,95 kr.

    Klinisk reumatologi tager som i første udgave udgangspunkt i de problemstillinger, den viden og de spørgsmål, som ergo- og fysioterapeuter stiller i relation til reumatologien. I denne 2. udgave af lærebogen er der sket betydelige ændringer, både omkring de enkelte afsnit og det indholdsmæssige. Først og fremmest er strukturen ændret i hele bogen, idet den nye udgave er opdelt i fire dele: 1) Generelle forhold, 2) De reumatiske sygdomme, 3) Undersøgelsesprincipper i reumatologi og 4) Rehabilitering. Opdelingen betyder bl.a., at en gennemgang af den ergo- og fysioterapeutiske behandling er flyttet fra gennemgang af den mere konkrete sygdom til mere generelle beskrivelser i del 4. Der er tilstræbt stor tværfaglighed repræsenteret ved mange kapitler, og foruden de tværfaglige videnskabelige aspekter er der fortsat også lagt vægt på en meget pædagogisk fremstilling. Det er håbet at fremme god og optimal diagnostik, behandling og rehabilitering i forbindelse med bevægeapparatets almindelige sygdomme. Bogens primære målgruppe er ergo- og fysioterapeutstuderende, men også de færdiguddannede terapeuter, læger og andre faggrupper kan have stor nytte af den.

  • - Indblik i videnskabelige metoder
    af Kim Rasmussen, Bjørn Hamre, Kirsten Beedholm, mfl.
    312,95 kr.

    Bachelorprojekter inden for det pædagogiske område er et kalejdoskopisk blik ind i en række udvalgte metoder til brug i udarbejdelsen af bachelorprojekter.Bogen er opdelt i en indledende og afsluttende del, og derimellem fem metodedele: Metoder med anvendelse af litteratur. Interview, observation og casestudie. Narrative metoder. Spørgeskemaundersøgelser. Studier med intervention.Kapitlerne er alle skrevet af forfattere, som har specifikt kendskab til og forstand på eller erfaring med de konkrete metoder.Bogen henvender sig primært til studerende og undervisere inden for professionsbacheloruddannelser på det pædagogiske område.

  • af Annette Winkel, Lars Damkjær, Kristian Kidholm, mfl.
    287,95 kr.

    Telerehabilitering er en radikal ny måde at tænke rehabilitering på, og netop derfor mødes telerehabilitering i mange fagprofessionelle kredse med en forståelig skepsis.Dette kan have mange årsager, men kan bl.a. skyldes, at evidensgrundlaget i dag er sparsomt, at der er usikkerhed om den korrekte og mest effektive anvendelse, at man som sundhedspersonale og borger ikke kender til håndteringen af de tekniske løsninger, og at man nærer tvivl om, hvorvidt telerehabilitering er i stand til at være borgerinddragende og skabe nærvær.Med bogen Telerehabilitering forsøger forfatterne at imødegå denne skepsis og understøtte den stigende interesse for telerehabilitering ved at løfte noget af den nuværende viden om telerehabilitering frem i lyset og komme med bud på, hvordan man bedst anvender denne viden til gavn for borgeren. Området er under hastig udvikling, og vidensgrundlaget vil blive udvidet i fremtiden. Bogen skal understøtte undervisningen på professionsuddannelserne, som primært er fysio- og ergoterapeutuddannelserne samt sygeplejeuddannelserne på grunduddannelses- og videreuddannelsesniveau.Bogen holder fokus på borgeren og dennes erfaringer med telerehabilitering, fremdrager noget af den evidens der foreligger på området, beskriver motivations- og udviklingstiltag, giver bud på evaluering af telerehabilitering samt giver eksempler på digitaliseringens muligheder for at skabe sammenhæng, nærvær og borgerinddragelse.

  • - - perspektiver og positioner
    af Ingrid Poulsen, Helle Merete Nordentoft, Elisabeth Brøgger Jensen, mfl.
    248,94 kr.

    Kliniske metoder i sygeplejepraksis er en lærebog, der både viser hvordan kliniske metoder kan forstås og hvad kliniske metoder eksempelvis kan være. Bogen ønsker at vise kliniske metoder som et mangfoldigt begreb – både på et ideologisk, begrebsmæssigt og klinisk niveau. Emnet belyses fra to vinkler, en perspektiverende vinkel der diskuterer kliniske metoder som et relativt nyt begreb i sygeplejeprofessionen og en konkret vinkel som giver eksempler på udvalgte kliniske metoder.

  • af Nina Beyer, Hans Lund, Henrik Røgind, mfl.
    692,95 kr.

    Klinisk reumatologi for ergoterapeuter og fysioterapeuter er den første danske lærebog, som tager udgangspunkt i de problemstillinger, den viden og de spørgsmål som ergo- og fysioterapeuter stiller i relation til reumatologien. I Danmark findes der ikke noget tværgående rehabiliteringsspeciale, og derfor har rehabilitering fået en stor plads i denne bog.Lærebogen er delt i to hovedafsnit - en større generel del og en speciel del. I den generelle del gennemgås den viden og de redskaber, som er nødvendige for at kunne tilbyde reumatologiske patienter den bedste behandling. I den specielle del er tværfagligheden tilstræbt ved, at de fleste kapitler er skrevet af en læge, en ergoterapeut og en fysioterapeut i fællesskab.Foruden de tværfaglige, videnskabelige aspekter lægger bogen også vægt på den pædagogiske fremstilling og håber dermed at fremme optimal diagnostik og behandling af bevægeapparatets almindeligste sygdomme.Klinisk reumatologi for ergoterapeuter og fysioterapeuter henvender sig primært til ergo- og fysioterapeutstuderende, men også færdiguddannede og andet sundhedspersonale kan drage stor nytte af den enten som opslagsbog eller til brug i undervisning.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.