Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Karoline Søgaard

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Engelsk med billedbøger i indskolingen
    af Merete Olsen, Susanne Karen Jacobsen & Karoline Søgaard
    194,95 kr.

    Når vi læser en rigtig god historie, fascineres og overraskes vi. Vi får mulighed for at kigge ind i andre menneskers livsverden og for at se tingene fra deres perspektiv. Fortolkningsmulighederne er mange! Men hvordan tilrettelægges kommunikative aktiviteter med udgangspunkt i billedbøger? Kan man arbejde med skriftsprog fra starten, når eleverne også er ved at lære at læse og skrive på dansk? Og hvad så med bevægelse i undervisningen? Disse spørgsmål svarer forfatterne på i denne praksisnære bog, henvendt til engelsklærere i indskolingen. I bogen præsenteres fem forløb baseret på autentiske billedbøger, hvis indhold spænder fra spisebordet, hvor Daisy ikke vil spise ærter, til utålmodig venten på regn i det nordlige Australien. Forløbene har indtænkt progression og gør det tilsammen muligt for læreren at berøre alle mål i engelskfagets første forløb. Gennem meningsfulde og sjove aktiviteter opbygges elevernes mundtlige og skriftlige færdigheder samt deres interkulturelle kompetence. Aktiviteterne er tænkt eksemplarisk og kan derfor bruges med andre billedbøger, hvis du får lyst til at basere din undervisning på billedbøger, men kan også bruges som supplement til det materiale, du bruger i forvejen. Med bogen, som er baseret på den seneste viden om begynderundervisning i fremmedsprog, får du mulighed for – allerede fra allerførste engelsktime – at arbejde med meningsfulde historier sammen med dine elever. LET’S GET STARTED! henvender sig til: · Engelsklærere og vejledere i indskolingen · Studerende på læreruddannelsen og på efter- og videreuddannelse.

  • af Michael Wahl Andersen, Inger Maibom, Peter Heller Lützen, mfl.
    403,95 kr.

    Denne bog introducerer og diskuterer literacybegrebet generelt og i forhold til undervisningen i børnehaveklasse, 1. og 2. klasse. I bogens kapitler giver forskere og praktikere bud på, hvordan literacy kan forstås, praktiseres og kobles med læringsmål. Her er eksempler på pædagogisk praksis, som kan inspirere til egen praksis i forskellige fag og på tværs af fag, idet der er fokus på, at eleverne er aktive og meningsskabende i deres læring. Se indholdsfortegnelse og indledning til bogen 'Samlet set giver Literacy og læringsmål i indskolingen et inspirerende dynamisk billede af, hvordan man kan forstå literacy i indskolingen i disse år på en måde, der gør en klogere på de fleste fag i skolen, samtidig med at der bliver knyttet an til de spændinger, der er i den nuværende målforståelse.' - Søren Eefsen, lektor i dansk ved professionshøjskolen UCC 'Literacy og læringsmål i indskolingen er en fantastisk bog (...) Dette er en bog, der inspirerer på hver eneste side med teori og ikke mindst konkrete og let håndgribelige praksiseksempler.' - Nina R. Kledal, læsekonsulent 'Spændende og inspirerende bog. Vigtig pointering af at literacybegrebet hører til i alle fag, så eleverne bliver dygtige til sprog i alle afskygninger. God blanding af teori og praksiseksempler.' - lektørudtalelse fra Dansk BiblioteksCenter'Bogens 11 kapitler indkredser de to centrale begreber literacy og læringsmål, og det er en indsigtsfuld bog for alle' - Folkeskolen- Læs resten af anmeldelsen her'Det er fra ende til anden en meget inspirerende bog set ud fra såvel den teoretiske som den praktiske synsvinkel.' – Børnehaveklasselederforeningen - Læs resten af anmeldelsen her

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.