Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Lena Bülow-Olsen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Susanne Kjær Harms, Lena Bülow-Olsen & Vibeke Skaarup
    197,95 kr.

    Denne bog er en engangsbog til danskundervisningen i 3. klasse.I d'dansk, Træningshæfte, 3. klasse skriver eleverne selv i forbindelse med arbejdet med teksterne i fællesbogen. Bogen indeholder desuden opgaver med fokus på sprog og evaluering.

  • af Susanne Kjær Harms, Lena Bülow-Olsen & Vibeke Skaarup
    207,95 kr.

    Denne bog er en engangsbog til danskundervisningen i 4. klasse.I d'dansk, Træningshæfte, 4. klasse skriver eleverne selv i forbindelse med arbejdet med teksterne i fællesbogen. Bogen indeholder desuden opgaver med fokus på sprog og evaluering.

  • af Michael Wahl Andersen, Lene Herholdt, Ole Goldbech, mfl.
    350,95 kr.

    Dette er en brugsbog for lærere i alle fag. Hensigten med bogen er at sætte fokus på det fælles sprog og den fælles tilgang til faglig læsning og skrivning på skolen og at give inspiration til, hvordan faglig læsning og skrivning kan være med til at styrke elevernes faglighed i de enkelte fag.Bogens første del indeholder generelle og teoretiske artikler om faglig læsning og skrivning.Bogens anden del består af faglige artikler, hvor den enkelte faglærer vil finde sit fag og sin faglighed koblet til teorier om faglig læsning og skrivning - men hele tiden med det konkrete anvendelsesperspektiv for øje.

  • af Susanne Kjær Harms, Lena Bülow-Olsen & Vibeke Skaarup
    197,95 kr.

    Denne bog er en engangsbog til danskundervisningen i 6. klasse.I d'dansk, Træningshæfte, 6. klasse skriver eleverne selv i forbindelse med arbejdet med teksterne i fællesbogen. Bogen indeholder desuden opgaver med fokus på sprog og evaluering.

  • af Susanne Kjær Harms, Lena Bülow-Olsen & Vibeke Skaarup
    267,95 kr.

    Tid til læseforståelse C lægger op til systematisk arbejde med læseforståelsesstrategier på både fagtekster og skønlitterære tekster. Teksterne er korte og kan inddrages i undervisningen i kortere eller længere forløb med hele klassen, i grupper, parvis eller som selvstændigt arbejde.Materialet henvender til elever i slutningen af 5. klasse og i 6. klasse.Udgives også som d'dansk Læseforståelse C til systemet d'dansk.

  • af Susanne Kjær Harms, Lena Bülow-Olsen & Vibeke Skaarup
    208,94 - 267,95 kr.

    Tid til læseforståelse henvender sig til elever i 3.-6. klasse. Materialet lægger op til systematisk arbejde med læseforståelsesstrategier på både fagtekster og skønlitterære tekster. Teksterne er korte og kan inddrages i undervisningen i kortere eller længere forløb med hele klassen, i grupper, parvis eller som selvstændigt arbejde. Til hver af de 24 tekster i materialet stilles der fire typer spørgsmål, som vedrører elevernes forståelse af teksten: 1. Tænk over … - aktiverer elevernes forforståelse. 2.Skriv den overskrift, der bedst passer til teksten - træner eleverne i lægge mærke til, om de i store træk har forstået, hvad teksten handler om. 3. Hvad står der i teksten – spørgsmål til oplysninger, som står tydeligt i teksten. 4. Hvad står der også i teksten – spørgsmål til budskaber som står mindre tydeligt eller implicit i teksten. 5. Tænk over teksten – spørgsmål hvor eleverne skal bruge deres viden og erfaring for at kunne svare. Tid til læseforståelse A er lettest, og sværhedsgraden er stigende i de følgende titler.

  • af Susanne Kjær Harms, Lena Bülow-Olsen & Vibeke Skaarup
    167,95 kr.

    Denne bog er en engangsbog til danskundervisningen i børnehaveklassen.I d'dansk, Træningshæfte, Børnehaveklassen arbejder eleverne med fællesbogens tekster og billeder. Herudover arbejder de i dybden med alle alfabetets bogstaver - de skriver med fokus på skrivevej og -retning, de lytter til, hvor i et ord en lyd befinder sig, de sætter bogstaver sammen til små ord, og de skriver eller tegner deres egne små historier.

  • af Susanne Kjær Harms, Lena Bülow-Olsen & Vibeke Skaarup
    287,95 kr.

    Fællesbogen giver visuel støtte til lærerens oplæsning af bl.a. eventyr, billedbøger og fagtekster, og opgaverne danner det fælles udgangspunkt for arbejdet med tekster, billeder og sprog. Flotte myldrebilleder giver et inspirerende afsæt til at tale om sprog og lytte til lyde i ord. Der lægges op til kreativt arbejde, hvor elevernes mange kompetencer kan komme i spil.Arbejdet med mål og evaluering er løbende integreret.

  • af Susanne Kjær Harms, Lena Bülow-Olsen & Vibeke Skaarup
    207,95 kr.

    Denne bog er en engangsbog til danskundervisningen i 5. klasse.I d'dansk, Træningshæfte, 5. klasse skriver eleverne selv i forbindelse med arbejdet med teksterne i fællesbogen. Bogen indeholder desuden opgaver med fokus på sprog og evaluering.

  • af Susanne Kjær Harms, Lena Bülow-Olsen & Vibeke Skaarup
    352,95 kr.

    d’dansk er et helstøbt dansksystem, hvor alle fagets områder indgår i en meningsfuld og konsekvent pædagogisk og didaktisk helhed. Med basis i gode tekster inden for skøn- og faglitterære genrer tilbyder systemet det brede danskfaglige grundlag for en dialogisk undervisning, hvor hver enkelt elev bliver hørt, udfordret og gives muligheder for mestring. I d’dansk 6. klasse arbejder klassen med tekster i mange genrer, billeder, forfatterskab, danskfaglige begreber samt læseforståelses- og læringsstrategier. Fokus på ordforråd og begrebsudvikling, sproglige nuancer og virkemidler er fremtrædende i Fællesbogen, der naturligt inddrager sprogarbejdet i en funktionel sammenhæng omkring læsning af tekster samt elevernes egen sprogbrug.

  • af Susanne Kjær Harms, Lena Bülow-Olsen & Vibeke Skaarup
    197,95 kr.

    Denne bog er en engangsbog til danskundervisningen  i 2. klasse.d'dansk, Træningshæfte, 2. klasse indeholder en række opgaver til hvert kapitel i fællesbogen. Opgaverne tager udgangspunkt i historierne og træner elevernes fortælleevne og forståelse af, hvordan en historie er bygget op. Bogen indeholder desuden en række brede sprogopgaver, der er med til at udvikle elevernes sproglige bevidsthed, samt opgaver, der stimulerer og støtter elevernes læse-, skrive- og sprogudvikling.

  • af Susanne Kjær Harms, Lena Bülow-Olsen & Vibeke Skaarup
    97,95 kr.

    Bogen giver eleverne i 2. klasse træning i at læse korte tekster i forskellige genrer. Til alle teksterne stilles der opgaver, som er knyttet til forskellige aspekter ved læseforståelse. Eleverne skal: 1. Hente information direkte ud af en tekst. 2. Tolke og kombinere information. 3. Reflektere over teksten.

  • af Susanne Kjær Harms, Lena Bülow-Olsen & Vibeke Skaarup
    397,95 kr.

    Denne bog er en fællesbog til danskundervisningen i 2. klasse. d'dansk, Fællesbog, 2. klasse indeholder lette originale tekster, enkle gendigtninger af de gode historier, som klassen får læst op og lydlette tekster om tvillingerne Anna og Anton. Derudover indeholder fællesbogen differentierede opgaver til udviklingen af elevernes fiktionskompetencer og sprog- og tekstforståelse.

  • af Susanne Kjær Harms, Lena Bülow-Olsen & Vibeke Skaarup
    442,95 kr.

    Lærervejledning med facit til Tid til læseforståelse C. Tid til læseforståelse C lægger op til systematisk arbejde med læseforståelsesstrategier på både fagtekster og skønlitterære tekster. Teksterne er korte og kan inddrages i undervisningen i kortere eller længere forløb med hele klassen, i grupper, parvis eller som selvstændigt arbejde. Materialet henvender til elever i slutningen af 5. klasse og i 6. klasse.

  • af Susanne Kjær Harms, Lena Bülow-Olsen & Vibeke Skaarup
    197,95 kr.

    Denne bog er en engangsbog til danskundervisningen i 1. klasse.d'dansk, Træningshæfte, 1. klasse indeholder en række opgaver til hvert kapitel i fællesbogen. Opgaverne tager udgangspunkt i historierne og træner elevernes fortælleevne og forståelse af, hvordan en historie er bygget op. Bogen indeholder desuden en række brede sprogopgaver, der er med til at udvikle elevernes sproglige bevidsthed, samt opgaver der træner elevernes bogstav- og lydkendskab. I det medfølgende bogstavhæfte repeterer og træner eleverne bogstavernes navn, form og lyd.

  • - Bh.kl.-6. klasse
    af Pernille Sørensen & Lena Bülow-Olsen
    618,95 kr.

    Stjernestunder – helhedsorienteret læse-skriveundervisning henvender sig til lærerstuderende, dansklærere, læsevejledere og andre, der arbejder med børn i indskolingen og på mellemtrinnet op til 6. klasse.Bogen giver et bud på en helhedsorienteret og meningsgivende skriftsprogsundervisning, der har børnenes behov på sinde og klangbund i vedkommende og relevante tekster, der kan engagere børnene. Skriftsproget er nemlig nøglen til læring i alle fag og en vigtig adgang til oplevelser, personlig udvikling og generelle deltagelsesmuligheder i skolen, i fritiden - ja i livet.Med den helhedsorienterede skriftsprogsundervisning er det intentionen at komme væk fra den sekventielle undervisning og tilbage til den undervisning, der inddrager alle de skriftsproglige aktiviteter i en helhedsskabende danskundervisning - stjernestunderne. I stjernestunderne oplever eleverne at blive inddraget og være medskabende sammen med deres underviser, i fællesskab, i gruppearbejde og individuelt uanset forudsætninger.StjernemodellenBogen indeholder en metodisk model, Stjernemodellen, som både giver plads til lærerens egne didaktiske prioriteringer og samtidig understøtter høj kvalitet i undervisningen. Stjernemodellen sætter en funktionel og meningsfuld læse-skriveundervisning ind i en bred kontekst, hvor faglig fordybelse, kompetencer, autonomi og psykologisk tryghed i klassefællesskabet er vigtige nøgleord.Metoden hviler didaktisk og indholdsmæssigt på en undervisning med højt fagligt engagement og deltagelsesmuligheder for alle elever uanset forudsætninger.Stjernestunder er en kombineret grundbog med baggrundsviden om læsning og skrivning, didaktik og metodik, og en praktisk guide, der gennemgår metoden gennem fire eksemplariske praksisforløb for henholdsvis indskoling og mellemtrin. Hertil hører et udvalg af lettilgængelige kopiark, som kan bruges i forbindelse med planlægning, gennemførelse og evaluering af undervisningen.Bogen er skrevet af to særdeles erfarne sprog- og læsevejledere: Lena Bülow-Olsen er uddannet lærer og har undervist en lang årrække i folkeskolen. Hun arbejder i dag som pædagogisk konsulent.Pernille Sørensen er uddannet lærer og har mange års erfaring som projekt- og proceskonsulent, kursus- og foredragsholder.

  • af Susanne Kjær Harms, Lena Bülow-Olsen & Vibeke Skaarup
    107,95 kr.

    Tid til at læse og skrive 1 støtter og udvikler de yngste elevers tidlige skrivning og læseforståelse med afsæt i tekster fra elevernes verden. Materialet kan bruges fra sidste halvdel af 1. klasse og i begyndelsen af 2.I Tid til at læse og skrive 1 går eleverne på opdagelse i forskellige tekster i fællesskab. Bagefter prøver de kræfter med selv at skrive. Undervejs får de sjove og varierede opgaver, der stimulerer deres sprog og fantasi og giver ideer til deres egne tekster. Hæftet lægger op til en alsidig undervisning, hvor læreren er styrende. Eleverne får masser af faglige udfordringer, men kapitlernes opbygning, skriverammer osv. stilladserer eleverne, så alle kan deltage.På tidtilatskrive.alinea.dk findes supplerende sproglige aktiviteter til de enkelte kapitler, som læreren kan printe ud og bruge i undervisningen.

  • af Susanne Kjær Harms, Lena Bülow-Olsen & Vibeke Skaarup
    107,95 kr.

    Tid til at læse og skrive 2 støtter og udvikler elevernes tidlige skrivning og læseforståelse med afsæt i tekster fra deres egen verden. Materialet kan bruges fra sidste halvdel af 2. klasse og i begyndelsen af 3.I materialet går eleverne i fællesskab på opdagelse i forskellige tekster. Bagefter prøver de kræfter med selv at skrive. Undervejs får de opgaver, der stimulerer deres sprog og fantasi og giver ideer til deres egne tekster.Hæftet lægger op til en alsidig undervisning, hvor læreren er styrende. Eleverne får masser af faglige udfordringer, men kapitlernes opbygning, skriverammer osv. stilladserer eleverne, så alle kan deltage.På tidtilatskrive.alinea.dk findes supplerende sproglige aktiviteter til de enkelte kapitler, som læreren kan printe ud og bruge i undervisningen.

  • af Susanne Kjær Harms, Lena Bülow-Olsen & Vibeke Skaarup
    227,95 - 247,95 kr.

    d'dansk Læseforståelse er en integreret del af systemet d'dansk og henvender sig til elever i 3.-6. klasse. d'dansk Læseforståelse A er lettest, og sværhedsgraden er stigende i de følgende titler. Materialet lægger op til systematisk arbejde med læseforståelsesstrategier på korte fag- og skønlitterære tekster. I d'dansk Læseforståelse arbejder eleverne i par, grupper eller selvstændigt med teksterne på flere forståelsesniveauer - de øver sig i at være aktive læsere. Eleverne bliver bevidste om forskellige læsestrategier, som anvendes i forbindelse med teksterne i Fællesbogen. (udgives også som Tid til læseforståelse til supplering af andre bogsystemer )

  • af Susanne Kjær Harms, Lena Bülow-Olsen & Vibeke Skaarup
    337,95 kr.

    d’dansk integrerer og kvalificerer læse-, skrive- og litteraturundervisningen i indskolingen. d’dansk giver et solidt fonologisk fundament og integrerer fra begyndelsen læseforståelse, sprogforståelse, afkodning og gode læseoplevelser. Eleverne ar aktive i klare strukturer og organisationsformer og har allerede fra begyndelsen fokus på egen læreproces. Fællesbogen giver forforståelse til lærerens oplæsning og danner det fælles udgangspunkt for arbejdet med tekster, billeder og sprog. Eleverne læser, arbejder sammen og vælger opgaver, og klassen taler om mål og evaluering. Fællesbogen lægger også op til funktionelt arbejde med it, hvor klassen går på opdagelse i hjemmesider og let tilgængelige programmer.

  • af Michael Wahl Andersen, Lene Herholdt, Simon Skov Fougt, mfl.
    98,94 kr.

    Skrivelyst ikke er forbeholdt danskfaget, men ses som en ressource og kompetence til læring i og om alle fag og fagfelter. Denne bog præciserer pædagogiske principper til udvikling af skriftsproglige kompetencer på tværs af fagene, for hvordan tilrettelægges en skriveundervisning, så skribenten både støttes i sin lærings- og skriveproces og samtidig bevarer ejerskabet til sin tekst og interagerer i en faglig og social kontekst. Stilladserede skrive - og læreprocesser er derfor et centralt element i bogen, og der gives eksempler på og forskningsbaserede argumenter for, hvorfor det fx ikke er snyd – men et pædagogisk must – at undervise i alle skriveprocessens faser ved at bruge fx modeltekster. Der gives eksempler til pædagogisk praksis inden for de fleste fag i grundskolen og til forskellige klassetrin, da hvert fag – eller faggruppe – har sine specifikke karakteristika, som også må medtænkes i lærings- og skriveprocesserne.Antologiens målgruppe er lærerstuderende, lærere, læsevejledere, læsekonsulenter og alle andre, der professionelt beskæftiger sig med skriftsprog. Bogen er relevant såvel i tilrettelæggelsen og evalueringen af almenundervisningen som i specialpædagogiske tilbud. Antologien kan ses i forlængelse af antologierne Skrivelyst og læring (2011), Skrivelyst i et specialpædagogisk perspektiv (2012) og Skrivelyst i børnehaven (2012), Dansk Psykologisk Forlag.

  • af Susanne Kjær Harms, Lena Bülow-Olsen & Vibeke Skaarup
    357,95 kr.

    Kontakt forlaget for bestilling. Der er netadgang til produktet.I d’dansk 4. klasse arbejder klassen med tekster i mange genrer, billeder, forfatterskab, danskfaglige begreber samt læseforståelses- og læringsstrategier. Fokus på ordforråd og begrebsudvikling, sproglige nuancer og virkemidler er fremtrædende i Fællesbogen, der naturligt inddrager sprogarbejdet i en funktionel sammenhæng omkring læsning af tekster samt elevernes egen sprogbrug. d’dansk 4. klasse byder på følgende kapitler: Hvad tænker du? - tekster, der skaber undren og refleksion. Af bl.a. Ken Denning, Hanne-Vibeke Holst og Peter Mouritzen. Digte om stort og småt. Digte om alt og intet - lyrikgenrens karakteristika og virkemidler, haikudigte. Hvad tænker du nu? - flere tekster, der nuancerer menneskets vilkår og skaber undren og refleksion, bl.a. af Louis Jensen. Læs et billede - digt om et billede - billedarbejde, analyse og egen digtning ud fra billeder. Drager - tekster om drager i forskellige genrer, fx myte, eventyr, moderne eventyr, fagtekst, romanuddrag og sagn. Fortæl en god historie - fokus på den mundtlige fortælling og elevernes arbejde med at gøre historier til deres egne mundtlige udtryk. Forfatterskabslæsning - uddrag af Bodil Bredsdorffs roman Krageungen, forfatterportræt og arbejde med bl.a. boganmeldelse.

  • af Susanne Kjær Harms, Lena Bülow-Olsen & Vibeke Skaarup
    107,95 kr.

    Tid til MiniLæseforståelse 2 indeholder 22 opslag, som hver især består af en tekst med opgaver. Genrerne skifter fra opslag til opslag. Variationen af genrer gør eleverne fortrolige med at læse forskellige teksttyper. Eleverne møder følgende genrer i materialet: fortælling, vittighed, invitation, fagtekst, fabel, diagram, rim, digt, eventyr, interview, instruktion, plakat og opskrift.

  • - For første klasse
    af Susanne Kjær Harms, Lena Bülow-Olsen & Vibeke Skaarup
    107,95 kr.

  • - læsebog 1
    af Susanne Kjær Harms, Lena Bülow-Olsen & Vibeke Skaarup
    367,95 kr.

  • - for første klasse
    af Lena Bülow-Olsen
    347,95 kr.

  • af Susanne Kjær Harms, Lena Bülow-Olsen & Vibeke Skaarup
    237,95 kr.

    Tid til læseforståelse henvender sig til elever i 3.-7. (8.) klasse. Materialet lægger op til systematisk arbejde med læseforståelsesstrategier på både fagtekster og skønlitterære tekster. Teksterne er korte og kan inddrages i undervisningen i kortere eller længere forløb med hele klassen, i grupper, parvis eller som selvstændigt arbejde.

  • af Susanne Kjær Harms, Lena Bülow-Olsen & Vibeke Skaarup
    352,95 kr.

    Kontakt forlaget for bestilling. Der er netadgang til produktet. Helt nyt dansksystem til mellemtrinnet– fra forfatterne bag Tid til dansk! d’dansk er et helstøbt dansksystem, hvor alle fagets områder indgår i en meningsfuld og konsekvent pædagogisk og didaktisk helhed. Med basis i gode tekster inden for skøn- og faglitterære genrer tilbyder systemet det brede danskfaglige grundlag for en dialogisk undervisning, hvor hver enkelt elev bliver hørt, udfordret og gives muligheder for mestring. I d’dansk er overraskende, engagerende og særlige oplevelser med nye og klassiske litterære tekster udgangspunktet for tilegnelsen af litterære grundbegreber, sproglig bevidsthed og produktionen af egne udtryk i tale, skrift og billeder.

  • af Susanne Kjær Harms, Lena Bülow-Olsen & Vibeke Skaarup
    245,95 kr.

    Denne bog er en flergangsbog til danskundervisningen. Tid til læseforståelse A henvender sig til elever i slutningen af 3. klasse og 4. klasse Materialet lægger op til systematisk arbejde med læseforståelsesstrategier på både fagtekster og skønlitterære tekster. Teksterne er korte og kan inddrages i undervisningen i kortere eller længere forløb med hele klassen, i grupper, parvis eller som selvstændigt arbejde. Udgives også som d'dansk Læseforståelse A til systemet d'dansk.

  • - læsebog 4
    af Susanne Kjær Harms, Lena Bülow-Olsen & Vibeke Skaarup
    362,95 kr.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.